Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Näytti olevan Model Y:n rahoituskorko laskeneen 1,99% -> 0,99%, M3 en muista mitä oli aiemmin: "0,99% korko voimassa kaikkiin Model Y malleihin, sekä 1,99% korko voimassa Tesla Model 3 Real-Wheel Drive ja Long Range malleihin 30. syyskuuta 2024 mennessä tilatuille, rekisteröityidyille ja toimitetuille autoille DNB tai Santander rahoituksella. Rahoitustarjouksella on rajoitettu saatavuus ja sitä voidaan hyödyntää ainoastaan niin kauan kun varastoa riittää. "
 
Näytti olevan Model Y:n rahoituskorko laskeneen 1,99% -> 0,99%, M3 en muista mitä oli aiemmin: "0,99% korko voimassa kaikkiin Model Y malleihin, sekä 1,99% korko voimassa Tesla Model 3 Real-Wheel Drive ja Long Range malleihin 30. syyskuuta 2024 mennessä tilatuille, rekisteröityidyille ja toimitetuille autoille DNB tai Santander rahoituksella. Rahoitustarjouksella on rajoitettu saatavuus ja sitä voidaan hyödyntää ainoastaan niin kauan kun varastoa riittää. "
Kuulostaa, että kohta saisi Juniperia.
 
Onko muistikuvaa olisiko joku kvartaali ollut useamman kerran paras tarjousten yms osalta vai onko ollut enemmän randomia?
 
Onko muistikuvaa olisiko joku kvartaali ollut useamman kerran paras tarjousten yms osalta vai onko ollut enemmän randomia?

Q-tasolla fiilis, että noi heittää miten sattuu ja varmasti vain kiinni mikä on varasto/tuotantosaldo sekä myynnin paine. Ehkä alkuvuoteen on voinut osua nuo yleiset tiputukset nyt edellisinä vuosina. Ehkä Juniper tekee saman.

Mutta kvartaalin viimeinen kuukausi on aina sitten se sopiva väli kun varastoautoja vedetään alella ja löytyy rahoitustarjouksia.

Kuten muillakin merkeillä ja kauppiailla, rahoituskamppiksilla koitetaan saada biiliä liikkumaan ilman, että kosmeettisesti poljetaan hintoja ja siinä myyjä maksaa oman siivunsa rahoittajalle. Nyt peruskorko kun on ainakin 5%n kulmilla, joten prosentin korkotarjouksella myyjä sponssaa diiliä helposti jo 5000e (jos keskimääräinen ostettava auto olisi 50-55k).
 
Referralia taas käynnistelevät rapakon takana. 10 ekalle koodinkäyttäjälle toiminta tonnin ale ja koodinomistajakin kostuu 500. Vaikuttaa yhdeltä parhaimmista ohjelmista molemmin puolin tähän mennessä kun omistaja voi käyttää refumasseja laajemmalti merchandiseen, superiin tai vaikka eap.
 
Kuulostaa, että kohta saisi Juniperia.

Höpö höpö, mitään "Juniperia" ei olemassakaan! t. Daddy Elon

Mutjoo, tulee kyllä aika mielenkiintoinen auto, kun oletus että kaikki samat päivitykset on tulossa kuin highlandiinkin. Toki valitettavasti tulee myös ne paskat päivitykset, kuten vammaiset rattivilkut ja muut pikku kukkulat joille Tesla on päättänyt kuolla..

Nähtäväksi jää vaikuttaako nuo typeryydet myyntiin vai alkaako mY pienen hiljaiselon jälkeen taas myymään kuin kräkki ghetossa.
 
Höpö höpö, mitään "Juniperia" ei olemassakaan! t. Daddy Elon

Mutjoo, tulee kyllä aika mielenkiintoinen auto, kun oletus että kaikki samat päivitykset on tulossa kuin highlandiinkin. Toki valitettavasti tulee myös ne paskat päivitykset, kuten vammaiset rattivilkut ja muut pikku kukkulat joille Tesla on päättänyt kuolla..

Nähtäväksi jää vaikuttaako nuo typeryydet myyntiin vai alkaako mY pienen hiljaiselon jälkeen taas myymään kuin kräkki ghetossa.
Voihan ne yllättää vielä. Tulihan se Yoke myös mutta hiljalleen jäi taka-alalle.
 
Mutjoo, tulee kyllä aika mielenkiintoinen auto, kun oletus että kaikki samat päivitykset on tulossa kuin highlandiinkin. Toki valitettavasti tulee myös ne paskat päivitykset, kuten vammaiset rattivilkut ja muut pikku kukkulat joille Tesla on päättänyt kuolla..
Jos alusta, penkit ja äänieristys paranee, niin aika paljon parempi kokonaisuus siitä tulee kuin alkuperäinen. Hinta vielä samaan nykyisen kanssa ja keulan ulkonäkö paremmaksi, niin tulee menemään kaupaksi. Vilkkuviiksen saa afterina asetettua ja pyyhkijät tuntuvat toimivan jo nyt paremmin. Vammaisen haamujarruttelun kun saisi pois.
 
Jos tulisi tännekin se että nopeus otetaan aina tolpista myös 30-80 alueilla niin jäisi pois ne gps-outoudet karttadatan osalta. Meillä ainoa ongelma on että aina parissa samassa kohdassa kun menee silta tien ali rai yli, auto alkaa himmaamaan vauhtia, kuin tultaisiin risteykseen vaikka risteystä ei ole. Aina samat kohdat, eli ei ole haamuja.
 
Kunnollinen parkkitutkakin varmaan olisi hyvä:
1724585312548.png
 
Jos alusta, penkit ja äänieristys paranee, niin aika paljon parempi kokonaisuus siitä tulee kuin alkuperäinen. Hinta vielä samaan nykyisen kanssa ja keulan ulkonäkö paremmaksi, niin tulee menemään kaupaksi. Vilkkuviiksen saa afterina asetettua ja pyyhkijät tuntuvat toimivan jo nyt paremmin. Vammaisen haamujarruttelun kun saisi pois.
Ei kukaan asenna vilkkuviiksiä koska se on näkemiin takuu.
 
En yhtään ihmettelisi jos Tesla toisi samanlaisena jälkiasennussarjana vilkkuviikset näihin viiksettömiin. Tuotiinhan sähkökontittomiinkin kolmosiin Teslalta virallinen asennusarja. Suosittelen silti käymään kokeilemassa niitä rattinappivilkkuja, ei ne ole dealbreikkeri ellei asenne ole se että ei halua opetella mitään uutta.
 
Jos alusta, penkit ja äänieristys paranee, niin aika paljon parempi kokonaisuus siitä tulee kuin alkuperäinen. Hinta vielä samaan nykyisen kanssa ja keulan ulkonäkö paremmaksi, niin tulee menemään kaupaksi. Vilkkuviiksen saa afterina asetettua ja pyyhkijät tuntuvat toimivan jo nyt paremmin. Vammaisen haamujarruttelun kun saisi pois.
Nuo ominaisuudet melko selkeä päivitys ja niiden ohella huhuiltu karvalakkiin 72kwh ja longrangeen jopa 95kwh akustoja. Ehkä ne mysteereimmät ominaisuudet ovat v2g/l/h ulospäin virtaa-antavat ominaisuudet, 48/800v ja ai5 hardware. Nuo loputkin luultavimmin tulevat jossain vaiheessa myöhemmin jos ei heti alussa. Itse pidän realistisena huhtikuuta 2025 juniper saatavuutta Suomessa.
 
Olen aivan oikeasssa, ei ole tutkista kiinni, kun Elonin varustelussa 404 :) Onhan noita auto-brake systeemejä vaikka Volvoissa, jotka pistää seis jos käyttäjä ei ymmärrä.

Häh, onhan Teslassa sellanen ollu jo ammoisista ajoista. Tosta kuvasta puuttuu konteksti miten siinä on kämmätty.
 
Kunnollinen parkkitutkakin varmaan olisi hyvä:
1724585312548.png
Tuossahan voi olla käynyt mitä vaan, esim. trukkikuskilla karannat trukki lapasesta ja piikit osunu tuohon. Parkkitutkathan on tyhmiä kapistuksia verrattuna kamerakuvaan + tekoälyyn joka analysoi kuvasta esteitä mitä tutkat ei osaa havaita.
Käytkö Kvarkki btw ikinä muissa autotopickeissa yhtä antaumuksella kirjoittelemassa? Mietin vaan, ehkä hiukan paistaa läpi näissä kommenteistasi selkeä viha-asenne Teslaa kohtaan?
 
Tuossahan voi olla käynyt mitä vaan, esim. trukkikuskilla karannat trukki lapasesta ja piikit osunu tuohon. Parkkitutkathan on tyhmiä kapistuksia verrattuna kamerakuvaan + tekoälyyn joka analysoi kuvasta esteitä mitä tutkat ei osaa havaita.
Käytkö Kvarkki btw ikinä muissa autotopickeissa yhtä antaumuksella kirjoittelemassa? Mietin vaan, ehkä hiukan paistaa läpi näissä kommenteistasi selkeä viha-asenne Teslaa kohtaan?
Jos kerran AI on niin hyvä niin missä on risteävän liikenteen varoitus pakittaessa?
 
No niin testailinpa sitten automaattipysäytystä edestä ja takaa. Totuus: ei ole. Iso pahvilaatikko jota laittelin eri suuntiin autoa vasten ja koitin ajaa päin. Se tunnisti sen joka kerta "autoksi" mikä on positiivista, ja näytössä oli kuva ja etäisyys oikein. Mutta mitään automaattipysäytystä ei tullu mistään suunnasta vaan joka tilanteessa anto ajaa autoa päin.

Eli se siitä turvatoiminnosta. Vittu. :rage: Tuo nimittäin toimi ennen. Tässä vanhassa mallissa on ne tutkatkin vielä, mutta ne ei sitten ilmeisesti enää ole päällä tai käytössä ja pelkän kameroiden avulla tollasta parkkipaikan automaattipysäytystä ei ilmeisesti oo uskallettu tehä.
 
No niin testailinpa sitten automaattipysäytystä edestä ja takaa. Totuus: ei ole. Iso pahvilaatikko jota laittelin eri suuntiin autoa vasten ja koitin ajaa päin. Se tunnisti sen joka kerta "autoksi" mikä on positiivista, ja näytössä oli kuva ja etäisyys oikein. Mutta mitään automaattipysäytystä ei tullu mistään suunnasta vaan joka tilanteessa anto ajaa autoa päin.

Eli se siitä turvatoiminnosta. Vittu. :rage: Tuo nimittäin toimi ennen. Tässä vanhassa mallissa on ne tutkatkin vielä, mutta ne ei sitten ilmeisesti enää ole päällä tai käytössä ja pelkän kameroiden avulla tollasta parkkipaikan automaattipysäytystä ei ilmeisesti oo uskallettu tehä.
Jos ajat esim. tiellä yli 20 tai 30km/h en muista mikä niin siellä taas hätäjarrutus toimii. Mutta tilannehan on ihan eri kun taas monesti sen pitäisi toimi myös alle 10km/h nopeuksissa mutta tätä vastaavaa toimintoa ei valitettavasti ole.

Enkä edes muista että Teslassa olisi koskaan ollutkaan.

Ehkä tulossa vielä joku päivä?
Ehkä myös joku päivä AA ja CarPlay.
 
Tuossahan voi olla käynyt mitä vaan, esim. trukkikuskilla karannat trukki lapasesta ja piikit osunu tuohon. Parkkitutkathan on tyhmiä kapistuksia verrattuna kamerakuvaan + tekoälyyn joka analysoi kuvasta esteitä mitä tutkat ei osaa havaita.
Käytkö Kvarkki btw ikinä muissa autotopickeissa yhtä antaumuksella kirjoittelemassa? Mietin vaan, ehkä hiukan paistaa läpi näissä kommenteistasi selkeä viha-asenne Teslaa kohtaan?
Viha-asenne? Autot ovat ovat käyttöesineitä ja haukun omia ja vieraita ihan tasapuolisesti, jos antaa syytä. Ettei nyt vaan olisi vähän ne tesla-lasit pikkuisen vinossa, kun yksittäisestä vahinkokuvasta alkaa aikamoisten skenaarioiden luonti. En olisi kuvaa edes pistänyt ketjuun ellei keskustelun kulku olisi sattunut tuomaan puoli-humoristista tilaisuutta eteen. Megaesa vielä syötti lapaan toisen :DKuvan otin, kun halusin nähdä ajan kanssa miksi se perä näytti liikkeessä hassulta.
 
Jos ajat esim. tiellä yli 20 tai 30km/h en muista mikä niin siellä taas hätäjarrutus toimii. Mutta tilannehan on ihan eri kun taas monesti sen pitäisi toimi myös alle 10km/h nopeuksissa mutta tätä vastaavaa toimintoa ei valitettavasti ole.

Enkä edes muista että Teslassa olisi koskaan ollutkaan.


Ehkä myös joku päivä AA ja CarPlay.

Ei kyllä ole toiminut. Ei toiminut 2018 MS, ei 2022 MY (MiC), ei M3P 2022 (MiC) eikä 2023 MY (MiG). Kaikilla näistä kokemusta läheltä-piti tilanteista HKI -ympäristössä pyöräilijöiden, sähköpotkulautailijoiden tai jalankulkijoiden kanssa. Hirveä piipitys tulee kyllä mutta mitään ei tapahdu ellei itse jarruta. Toisin kuin esim. Volvo. Jossain on jotain vialla.
 
Viha-asenne? Autot ovat ovat käyttöesineitä ja haukun omia ja vieraita ihan tasapuolisesti, jos antaa syytä. Ettei nyt vaan olisi vähän ne tesla-lasit pikkuisen vinossa, kun yksittäisestä vahinkokuvasta alkaa aikamoisten skenaarioiden luonti. En olisi kuvaa edes pistänyt ketjuun ellei keskustelun kulku olisi sattunut tuomaan puoli-humoristista tilaisuutta eteen. Megaesa vielä syötti lapaan toisen :DKuvan otin, kun halusin nähdä ajan kanssa miksi se perä näytti liikkeessä hassulta.
Eiku ihan vilpittömästi haluaisin tietää mistä moinen asenne. Etkös joku aika sitten nähnyt ja analysoinut kun joku Model S kuski käyttivilkkuja hassusti ja tehnyt siitä päätelmän että rattinappivilkkujen syytä? Tai että mitä Tesla kuskit aina pikalaturilla penkoo kamojaan frunkista tai takakontista? Teetkö samoja analyysejä myös muun merkkisistä autoista? Vai vaan Tesla? Ihan vilpittömästi kysyn.
 
Jos ajat esim. tiellä yli 20 tai 30km/h en muista mikä niin siellä taas hätäjarrutus toimii.

Tuo toimii jopa välillä ihan oikein ja jarruttelee kun edessä joku laskee liian yllättävästi nopeutta.

Mutta joskus se tekee sitä parkissa olevien autojen kanssa ja turhaan säikyttelee ja aiheuttaa hässäkkää. Ihan jossain perus risteysalueen jälkeen ja alle 20kmh myös kun alkaa tien laidassa parkkialue.
 
Ei kyllä ole toiminut. Ei toiminut 2018 MS, ei 2022 MY (MiC), ei M3P 2022 (MiC) eikä 2023 MY (MiG). Kaikilla näistä kokemusta läheltä-piti tilanteista HKI -ympäristössä pyöräilijöiden, sähköpotkulautailijoiden tai jalankulkijoiden kanssa. Hirveä piipitys tulee kyllä mutta mitään ei tapahdu ellei itse jarruta. Toisin kuin esim. Volvo. Jossain on jotain vialla.
On se ainakin itsellä toiminut. Vision kanssa myöskin mutta siinä piipittää todella ajoissa.
 
On se ainakin itsellä toiminut. Vision kanssa myöskin mutta siinä piipittää todella ajoissa.

Olen kuullut, että HW4 autoissa tätä(kin) on kyllä parannettu. Ei valitettavasti ole kokemusta Highlandista tai 2023-> MS/MX autoista. Piipittää kyllä todella herkästi kuten edellä mainittiin esim. kadunvarsiautoista.
 
Eiku ihan vilpittömästi haluaisin tietää mistä moinen asenne. Etkös joku aika sitten nähnyt ja analysoinut kun joku Model S kuski käyttivilkkuja hassusti ja tehnyt siitä päätelmän että rattinappivilkkujen syytä? Tai että mitä Tesla kuskit aina pikalaturilla penkoo kamojaan frunkista tai takakontista? Teetkö samoja analyysejä myös muun merkkisistä autoista? Vai vaan Tesla? Ihan vilpittömästi kysyn.
Mikä asenne? Kirjoitan paljon kaikenlaista eri ketjuihin, mutta jostain syystä tässä ketjussa moni ottaa asiat itseensä. Se on auto, get over it. Teen paljon huomioita liikenteessä, osasta en kirjoitan, osasta kirjoitan sopivaan ketjuun. Jos sinusta tuntuu, että minulla on joku Tesla-missio, niin kannattaa ehkä arvioida uusiksi. Lukumääräisesti ketjuun voi tietysti tulla viestejä, kun jostain humoristisestakin kontinkaivuu kommentistakin tulee kipuilua kk päästä.
 
Ehkä myös joku päivä AA ja CarPlay.

Täytyy sanoa, että ennen kuin oli AA:lla varustetu auto, pidin ominaisuutta paljon tärkeämpänä kuin nyt kun on sillä varustettua autoa vuoden päivät ajanut. Oikeastaan ainoa juttu mihin itse tuota käytän on välillä Spotifyn käskyttäminen, mutta muuten en kyllä ole tuolle juuri käyttöä keksinyt. Toki itsellä on se, että käytän Garminin erillisnavia koska se on vaan autonavigointiin niin helvetin paljon parempi värkki kuin tuo Google Maps. Osittain toki vaan tottumusta ja on Gmaps vuosien varrella parantunut, mutta kyllä se jotenkin edelleen tosi huonosti ohjeet näyttää ja lagaa sen verran suhteessa auton oikeaan sijaintiin, että Gmapsilla tulee missattua risteyksiä paljon helpommin.

Joten omalta osalta Android Auton puute ei ole yksi niistä asioista, joista Teslaan erityisesti kaipaisin. Toki eihän se minulta pois olisi, jos sellainen kuitenkin olisi niille jotka siitä diggaavat.
 
Kerran ne vain pitää näpytellä. Tosin ainakaan aluksi spotify ei vaatinut tunnuksia teslassa eikä ollut mainoksia, mutta omat soittolistat tietenkin uupui.

Kukin tavallaan, mutta onhan se ihan jees että kun menet autoon niin musiikki soi automaattisesti. Ei tartte puhelimella etukäteen laittaa soimaan eikä odotella carplayn kanssa että yhdistää.

Nyt kun vielä jatkuu soittolista jos on työpisteellä jotain kuunnellut niin jatkuu autossa ilman että tarvitsee avata puhelimesta tai carplaystä spotify sovellusta. Kun se on autossa jo auki jos sitä on viimeksi käyttänyt.

Itse en carplaystä perusta kauhean paljoa, en mitään sähköposteja sanelemalla kirjoittele. Itselle lisähyöty aikalailla 0
Näinhän se just toimii kun käytän puhelinta auton appisten sijasta. Jos olen viimeksi kuunnellut Storytellia/Bookbeatia/podimoa yms. niin auto jatkaa välittömästi siitä. Sama jos olen Teamsissa tai Google -puhelussa. Esim. Spotifyssa menee podcastien kuunneltu/kuuntelematta paletti sekaisin jo siinä, että vaihdan välillä puhelimelta PC:lle ja toisinpäin. Olen kohtalaisen varma, että auto komantena lähteenä ei ainakaan paranna tilannetta. Yksi lähde (puhelin) ja kaikki yleensä toimii kuin ihmisen mieli. Kirjojen/podien/soittolistojen yms. muiden hakukaan ei mielestäni yhtään sen helpompaa isolta näytöltä kun puhelimelta. Nuo Netflixit yms. sitten asia erikseen kun niitä käytetään auton ollessa parkissa.
 
Täytyy sanoa, että ennen kuin oli AA:lla varustetu auto, pidin ominaisuutta paljon tärkeämpänä kuin nyt kun on sillä varustettua autoa vuoden päivät ajanut.

Mulla meni toistepäin - kun on AA:n tottunut niin ei pystyisi enään olemaan ilman. Kaikki appit tarjolla suoraan ruudulla (mapsit, Yle Areenat, Teams, Whatsapp, podcastit, EasyPark jne) ja google maps on edelleen paras näyttämään ruuhkat yms.
 
Mulla meni toistepäin - kun on AA:n tottunut niin ei pystyisi enään olemaan ilman. Kaikki appit tarjolla suoraan ruudulla (mapsit, Yle Areenat, Teams, Whatsapp, podcastit, EasyPark jne) ja google maps on edelleen paras näyttämään ruuhkat yms.

Niin, en sitten tiedä jos pitäisi viettää enemmän aikaa autossa esim. latautumista odotellessa kokisiko nuo jotenkin hyödyllisempinä. Tällä hetkellä kun homma toimii niin, että hyppään autoon, puhelin jatkaa BT:n yli automaattisesti sillä hetkellä kesken olevan median toistoa (Spotify/Podcast addict) ja perille saapuessa vilkaisen onko tullut viestillä jotain turhaa sössötystä, niin en oikein keksi että mikä se Android Auton hyöty tuossa välissä on. Mitään pikaviestimiä tai muita en ajaessa kaipaa, eikä kyllä tarvitsisi kenenkään muunkaan kaivata jo ihan yleisen tieturvallisuuden nimissä.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, en sitten tiedä jos pitäisi viettää enemmän aikaa autossa esim. latautumista odotellessa kokisiko nuo jotenkin hyödyllisempinä. Tällä hetkellä kun homma toimii niin, että hyppään autoon, puhelin jatkaa BT:n yli automaattisesti sillä hetkellä kesken olevan median toistoa (Spotify/Podcast addict) ja perille saapuessa vilkaisen onko tullut viestillä jotain turhaa sössötystä, niin en oikein keksi että mikä se Android Auton hyöty tuossa välissä on. Mitään pikaviestimiä tai muita en ajaessa kaipaa, eikä kyllä tarvitsisi kenenkään muunkaan kaivata jo ihan yleisen tieturvallisuuden nimissä.
Jos taas käyttääkin Teslan omaa Spotifyta niin ei sitten jatkakaan siitä mihin jäi tai aloitti jonkun listan kuuntelua. Podcasteja ei hirveämmin ole.

AA/Carplayn osalta laajempi sovellusvalikoima ja tietenkin Waze. Vaikka näitä käyttää ihan perus höpö bensalenkkariautolla niin käyttöliittymä on nopeampi kuin Teslan oma Inteli. AMD asia erikseen.
 
Mitään pikaviestimiä tai muita en ajaessa kaipaa, eikä kyllä tarvitsisi kenenkään muunkaan kaivata jo ihan yleisen tieturvallisuuden nimissä.
Itse käytän kyllä melko paljonkin ajaessa Whatsappia ja Telegramia tms. Helppoa sanella Googlelle vastaukset ja antaa viestin mennä. Samoin se lukee ne viestit kun ne saapuu jos näin haluaa. Turvallisuus säilyy, kun äänikomennot pelaa AA:ssa hyvin.
 
Mitään pikaviestimiä tai muita en ajaessa kaipaa, eikä kyllä tarvitsisi kenenkään muunkaan kaivata jo ihan yleisen tieturvallisuuden nimissä.

Lukee ihan hyvällä suomen kielellä kaikki Teams ja WA-viestit ja voi vastata äänellä halutessaan (tätä en ole testannut miten ymmärtää suomea), erittäin hyödyllinen toiminne kaikille tietotyöläisille jotka autossa matkaavat.
 
Jos taas käyttääkin Teslan omaa Spotifyta niin ei sitten jatkakaan siitä mihin jäi tai aloitti jonkun listan kuuntelua. Podcasteja ei hirveämmin ole.

AA/Carplayn osalta laajempi sovellusvalikoima ja tietenkin Waze. Vaikka näitä käyttää ihan perus höpö bensalenkkariautolla niin käyttöliittymä on nopeampi kuin Teslan oma Inteli. AMD asia erikseen.

Teslan Spotify sovellukseen voi kirjautua ihan omilla tunnuksilla, eikä ole pakko käyttää auton omaa tunnusta. Kotona kun kuuntelee koneella musiikkia, niin autoon kun hyppää jatkuu biisi siitä mihin koneella jäi.

Ei ole pitkään aikaan ollut AA/Carplay käytössä, mutta kai sitä Teslan kanssa voisi itse Waze/Google maps olla ihan kiva, vaikka suurimman osan ajasta auton oma navikin toimii hyvin. Jos vielä EasyPark/Parkman/Moovy olisi auton näytöltä aktivoitavissa, niin nopeuttaisi näiden käyttöä.
 
Itse käytän kyllä melko paljonkin ajaessa Whatsappia ja Telegramia tms. Helppoa sanella Googlelle vastaukset ja antaa viestin mennä. Samoin se lukee ne viestit kun ne saapuu jos näin haluaa. Turvallisuus säilyy, kun äänikomennot pelaa AA:ssa hyvin.
Lukee ihan hyvällä suomen kielellä kaikki Teams ja WA-viestit ja voi vastata äänellä halutessaan (tätä en ole testannut miten ymmärtää suomea), erittäin hyödyllinen toiminne kaikille tietotyöläisille jotka autossa matkaavat.

Niin siis mulla on kyllä autossa tällä hetkellä AA, mutta ehkä sitten olen vaan niin boomeri, että en oikein tuota pikaviestittelyä ajaessa osaa kaivata, vaikka se kuinka hoituisi äänikomennoilla. Ehtii ne sössötykset sössöttää sitten perilläkin. Jos taas on jotain oikeasti kiireellistä, niin sitten voipi soittaa.

About viimeinen asia mitä rupean ajaessa hoitamaan on jotkut kiireettömät (kaikki ei-reaaliaikainen = kiiretöntä) työasiat, mutta toisaalta minä nyt olen myös muutenkin näitä änkyröitä, jotka lukee sähköpostiakin vain pari kertaa päivässä ja vastaa sitten kun ehtii. Ihan vaan, että jää vähän aikaa siihen varsinaiseen tietotyöhönkin sen massiivisen sössötulvan keskellä. :D

Mutta tosiaan, kuten sanoinkin niin ennen kuin olin AA:ta käyttänyt, pidin sitä paljon tärkeämpänä ominaisuutena seuraavaan autoon, kuin nyt kun olen sitä sitten oikeasti käyttänyt. Mutta tämä tosiaankin vain se henkilökohtainen kokemukseni ja eipä se edelleenkään ole minulta pois, jos muut siitä tykkää ja myös Teslaankin kaipaisivat. :thumbsup:
 
Teslan Spotify sovellukseen voi kirjautua ihan omilla tunnuksilla, eikä ole pakko käyttää auton omaa tunnusta. Kotona kun kuuntelee koneella musiikkia, niin autoon kun hyppää jatkuu biisi siitä mihin koneella jäi.
Käytänkin omia. Ei se vaan muista ja arpoo vähän mitä sattuu. Hyvä jos edes soittolistan päivittää.
 
Käytänkin omia. Ei se vaan muista ja arpoo vähän mitä sattuu. Hyvä jos edes soittolistan päivittää.
Taitaa kyllä olla ihan spotifyn ominaisuus. Vielä pari vuotta sitten vaihto pc<->puhelin toimi pitkälti saumattomasti, mutta nykyään ei ollenkaan. Muistaisi edes laitekohtaisesti missä on menty.
 
Taitaa kyllä olla ihan spotifyn ominaisuus. Vielä pari vuotta sitten vaihto pc<->puhelin toimi pitkälti saumattomasti, mutta nykyään ei ollenkaan. Muistaisi edes laitekohtaisesti missä on menty.
Puhelimessa se toimii laitekohtaisesti aika hyvin. Tuo yhteiskäyttö ja PC:llä myös erilliskäyttö on sitten täyttä tuubaa. Jumissa muutaman kerran viikossa yms. En tiedä toimiiko autossa paremmin kun en ole käyttänyt kuin ihan satunnaisesti, koska a.) en jaksa kirjautua sinne ja b.) mulla on puhelin mukana, koska se toimii autonavaimena.
 
Niin siis mulla on kyllä autossa tällä hetkellä AA, mutta ehkä sitten olen vaan niin boomeri, että en oikein tuota pikaviestittelyä ajaessa osaa kaivata, vaikka se kuinka hoituisi äänikomennoilla. Ehtii ne sössötykset sössöttää sitten perilläkin. Jos taas on jotain oikeasti kiireellistä, niin sitten voipi soittaa.
En ole kokeillut, mutta eikö noi Sirit/Googlen vastaavat jutut mahdollista tuollaisen myös suoraan ilman, että siihen tarvitsee autoa väliin. En ole itse päässyt sille asteelle, että kehtaisin jutella puhelimelle jossa ei ole ihmistä toisessa päässä, mutta esim. nuorin tyttäreni tuolle hölisee ja luinpa jostakin, että tuota Teslan appistakin voisi käyttää noin jos kehtaisi ja haluaisi esim. aukoa ovia/luukkuja yms. koskematta mihinkään.
 
En ole kokeillut, mutta eikö noi Sirit/Googlen vastaavat jutut mahdollista tuollaisen myös suoraan ilman, että siihen tarvitsee autoa väliin. En ole itse päässyt sille asteelle, että kehtaisin jutella puhelimelle jossa ei ole ihmistä toisessa päässä, mutta esim. nuorin tyttäreni tuolle hölisee ja luinpa jostakin, että tuota Teslan appistakin voisi käyttää noin jos kehtaisi ja haluaisi esim. aukoa ovia/luukkuja yms. koskematta mihinkään.
Mahdollistaa toki mutta jos auto on paritettu BTn kautta niin pitäisi olla se aktiivisena, jotta myös kuulee asiat.

Tesla appiin tuli Shortcuts tuli mikä mahdollistaa luoda puhekomennot esim. avaamaan takakontti jne.

Harvemmin nykypäivänä kukaan SMSlla viestittelee jonka Tesla osaa. Aika paljon se on Whatsapp tai vastaavaa, jonka kautta voi esim. saada tilannetietoa missä toinen on ja pitääkö tuoda kaupasta jotain jne. Tällöin näiden integroiminen autoon on parempi kuin katsoa värähtelevää puhelinta joka vie huomion liikenteestä.
 
Mahdollistaa toki mutta jos auto on paritettu BTn kautta niin pitäisi olla se aktiivisena, jotta myös kuulee asiat.

Eli autosta valittuna se "bluetooth" -appi (?). Itselläni tuo siis aina päällä/aktiivisena kun on käytännössä ainoa appis mitä siinä autossa käytän jotain todella satunnaista radion kuuntelua lukuunottamatta.

Harvemmin nykypäivänä kukaan SMSlla viestittelee jonka Tesla osaa. Aika paljon se on Whatsapp tai vastaavaa, jonka kautta voi esim. saada tilannetietoa missä toinen on ja pitääkö tuoda kaupasta jotain jne. Tällöin näiden integroiminen autoon on parempi kuin katsoa värähtelevää puhelinta joka vie huomion liikenteestä.
Enpäs tiennyt tuollaisesta SMS-jutustakaan, mutta voisi tosiaan kuvitella että nuo luurien ääniavustimet pystyisivät hanskaamaan homman. Itselleni nuo kaikki viestimet ovat kiireysjärjestyksessä osastoa luen kun jaksan, joten en niitä autossa käytä. Jos jollain on oikeasti asiaa, niin soittaminen on keksitty.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka nopeasti olette saaneet vastauksia huoltopyyntöihin tuossa teslan sovelluksessa? Aika moni parjaa nimenomaan tuota teslan huoltoa ja aspaa, ja kun tuo omankin yksilön edes saaminen kaupasta oli sellainen via dolorosa niin kieltämättä jännittää miten jatkossa.
 
Kuinka nopeasti olette saaneet vastauksia huoltopyyntöihin tuossa teslan sovelluksessa? Aika moni parjaa nimenomaan tuota teslan huoltoa ja aspaa, ja kun tuo omankin yksilön edes saaminen kaupasta oli sellainen via dolorosa niin kieltämättä jännittää miten jatkossa.
Kyllä niihin ainakin itellä on aina nopeasti vastattu. Riippuu vähän mikä vika. Jos on selvä vikakoodillinen vika niin voi olla että pääset 5min tiketin jätöstä varaamaan aikaa.
 
Kuinka nopeasti olette saaneet vastauksia huoltopyyntöihin tuossa teslan sovelluksessa? Aika moni parjaa nimenomaan tuota teslan huoltoa ja aspaa, ja kun tuo omankin yksilön edes saaminen kaupasta oli sellainen via dolorosa niin kieltämättä jännittää miten jatkossa.
Kyllä niihin vastauksen saa ja kotipihaan tuleva ranger on todella positiivinen mahdollisuus.
 
Kuinka nopeasti olette saaneet vastauksia huoltopyyntöihin tuossa teslan sovelluksessa? Aika moni parjaa nimenomaan tuota teslan huoltoa ja aspaa, ja kun tuo omankin yksilön edes saaminen kaupasta oli sellainen via dolorosa niin kieltämättä jännittää miten jatkossa.

Parhaimmillaan alle tunnissa, pahimmillaan on mennyt pari päivää. Ajoa estävässä viassa soitto suoraan roadsideen niin järjestävät sijaisauton, sitä voi olla tosi vaikeaa saada muuten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 812
Viestejä
4 566 560
Jäsenet
75 025
Uusin jäsen
seponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom