Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Miksei nää kaikki kasitallapitoavustimet voisi toimia niin kuin ainakin Stellantiksella, että rattia ohjaamalla saa itse asettaa missä kohtaa kaistaa haluaa auton pysyvän? Kuulostaa ärsyttävältä että auto päättää itse kohdan ja siihen ei voi vaikuttaa.
 
Miksei nää kaikki kasitallapitoavustimet voisi toimia niin kuin ainakin Stellantiksella, että rattia ohjaamalla saa itse asettaa missä kohtaa kaistaa haluaa auton pysyvän? Kuulostaa ärsyttävältä että auto päättää itse kohdan ja siihen ei voi vaikuttaa.
En ole varma mutta ymmärsin että VW ID sarjassa sama idea mutta kun aktivoit ottaa sen kohdan.
 
Täytyy sanoa, että tämä teslan ostokokemus ei ole niin priimaa kuin kehuttu.

Tänään piti auto noutaa, mutta kas tuli päivitys juuri ennen noutoa ja teslan teknikot eivät ole saaneet sitä ajettua sisään 3 tunnissa. Saa nähdä pääseekö täältä koskaan pois muuta kuin bussilla.
 
Täytyy sanoa, että tämä teslan ostokokemus ei ole niin priimaa kuin kehuttu.

Tänään piti auto noutaa, mutta kas tuli päivitys juuri ennen noutoa ja teslan teknikot eivät ole saaneet sitä ajettua sisään 3 tunnissa. Saa nähdä pääseekö täältä koskaan pois muuta kuin bussilla.

Asentaako Teslat päivitykset kyselemättä?
 
Täytyy sanoa, että tämä teslan ostokokemus ei ole niin priimaa kuin kehuttu.

Tänään piti auto noutaa, mutta kas tuli päivitys juuri ennen noutoa ja teslan teknikot eivät ole saaneet sitä ajettua sisään 3 tunnissa. Saa nähdä pääseekö täältä koskaan pois muuta kuin bussilla.

Siis mitä? Siinä latauksessa kestää pitkää jos huono netti mutta ei asennuksessa kestä kovin kauaa. Eikä se itse sitä aloita. Taitaa arviot olla apissa aina alussa pisimmillään 50min ja minusta ne kyllä tapahtuu nopeammin. Kyllä sillä voi ajaa sillon kun se lataa sitä päivitystä, tai ei se edes silloin lataa sitä jos ei ole wifissä.
 
Siis mitä? Siinä latauksessa kestää pitkää jos huono netti mutta ei asennuksessa kestä kovin kauaa. Eikä se itse sitä aloita. Taitaa arviot olla apissa aina alussa pisimmillään 50min ja minusta ne kyllä tapahtuu nopeammin. Kyllä sillä voi ajaa sillon kun se lataa sitä päivitystä, tai ei se edes silloin lataa sitä jos ei ole wifissä.
Ei käynyt ilmi onko ongelma netti vai joku softaongelma kun kyselin, että mikä mättää. Vastaus oli lähinnä, että oli päivitys keskeytynyt ja yrittävät uudelleen.
 
Mitähän siellä teknikot on ajatelleet? Ei ole kyllä järkeä alkaa noutopäivälle enää asentelemaan päivityksiä?
Edellisenä päivänä korkeintaan. Ei se päivitys mitään rakettitiedettä ole, niin pitäisi onnistua kyllä myöhemmin omistajaltakin.

Tuolla saadaan kyllä kieltämättä ostokokemus pilattua.
 
Mitähän siellä teknikot on ajatelleet? Ei ole kyllä järkeä alkaa noutopäivälle enää asentelemaan päivityksiä?
Edellisenä päivänä korkeintaan. Ei se päivitys mitään rakettitiedettä ole, niin pitäisi onnistua kyllä myöhemmin omistajaltakin.

Tuolla saadaan kyllä kieltämättä ostokokemus pilattua.

Jep, kyllä tästä aika karvas maku suuhun jää. Luonnollisesti myös ensimmäinen uusi auto koskaan niin kuin monelle muullekin ollut sähkis. Aika paljon helpompaa on kyllä tosiaan ollut ostaa ennen käytetyt halvat autot vaikka niitä myykin vaihtelevan epämiellyttävät automyyjät :D
 
Tai joku muu merkki. Auton luovutus pihalla / ulkona ei kyllä omia odotuksia täytä uuden auton kohdalla.

Kuvitellut jostain syystä, että toki luovutus sisällä Vetokujalla. Jopa Pörhöllä HP-pösö oli vimosen päälle hienosti aseteltu sisällä luovutushallissa/nurkassa ja myyjä demoili jutut jne.
 
Tai joku muu merkki. Auton luovutus pihalla / ulkona ei kyllä omia odotuksia täytä uuden auton kohdalla.
Tesla Model 3 on ainoa auto jonka olen ostanut uutena, joten ei ole omaa kokemusta muista, mutta millasia elämyksiä siis muut merkit tarjoaa? Shamppanjaa ja punasta mattoa kenties? Itellä oli 2022 auto ajettu pääoven eteen ja siitä sain hakea auton. Myyjälle kävin huikkaamassa vielä että Moro ja silloin katottiin vielä henkkarit. Itse en haluais ainakana jäädä turisemaan jonninjoutavia myyjän kanssa enää siinä vaiheessa. Eli onko eroana siis se että Teslat noudetaan taivasalta ja muut merkit haetaan hallista sisältä?
 
Tesla ajaa aina uusimman softan sisään ja jos on vielä tehdasofta niin se ajetaan aina. Koska se sisältää ”jotain”. Nuo meidän OTA päivitykset ovat vain siivuja mitä asennetaan vs täysin uusi softa mikä on gigoja.

Lisäksi Teslalla ei nyt mitkään nopeimmat palvelimet ole.

Porukka nyt noutaa Teslansa ulkona vesi/lumisateessa. Niin kauan kun noutajat siihen suostuvat Tesla tekee sitä. Jopa hakevat satamasta ja osa vielä maksaakin siitä hakemisesta Teslalle.
 
Viimeksi muokattu:
Tai joku muu merkki. Auton luovutus pihalla / ulkona ei kyllä omia odotuksia täytä uuden auton kohdalla.

Kieltämättä uuden auton oston pitäisi yleensä olla mukava ja jännittävä kokemus. Nyt lähinnä vituttaa ja otsalohko pullistuu minuutti minuutilta.
 
Tesla ajaa aina uusimman softan sisään ja jos on vielä tehdasofta niin se ajetaan aina. Koska se sisältää ”jotain”. Nuo meidän OTA päivitykset ovat vain siivuja mitä asennetaan vs täysin uusi softa mikä on gigoja.

Lisäksi Teslalla ei nyt mitkään nopeimmat palvelimet ole.
Siltä vaikuttaa että on se alelaarin aws instanssi ostettu ilman skaalausta :D
 
Polestar 2 Pilot Assist (olisiko sama kuin volvoissa?) ja Teslan autopilot on molemmat tuttuja.

Polestarin plussaa on juuri tuo ohjata itse ilman pilotin irrottamista, esim ohitustilanteissa / kaistanvaihdoissa. Teslassa AP kytkeytyy pois päältä noissa tilanteissa. Toki esim Highlandissa se on helppo yhdellä ratin napin painalluksella kytkeä uudestaan päälle.

Tesla AP:n plussaa on parempi sijoittuminen kaistalla, ja toimivuus lähes tiellä kuin tiellä. Pilot Assist veti aina aika lähellä oikeaa kaistaviivaa. Joissain tilanteissa kuten esim. motarilla rekkoja ohittaessa Polestar veteli epämukavan läheltä ohitettavaa. Ja tosiaan Pilot Assist ei aina suostu kaikilla teillä aktivoitumaan vaikka sinänsä kaistaviivat näkyisivätkin - en tiedä miksi...

Kiitos tiedosta.
Joo tykkään tosta Volvon "saa ohjata vaikka Pilotti päällä" -mentaliteetistä ja mieluusti itse tykkään että ajaa riittävän reunassa, kuin keskellä. Ja riittävän helppo kytkeminen + selkeet logot eikä ärsyttäviä tililulilii ääniä, joita ei tosin taida Teslassakaan olla (mut aikoinaan ainakin esim. wolkakreissa oli). Ja sitäkään en jaksa, että kuuluu joku "tilulilii ota kiinni ratista", sitä ei jaksa kuunnella vaa mieluummin se Volvon et punaista rattilogoa väläyttää mut ei äännä..

Pitää käydä ajelee Teslaa... Ite tykännyt kyllä et vähä saa ohjatakki, kun sit pystyy ennakoimaan vähän jotain kohtia et välttää "potholeja" tai mitä nyt haittoja onkaan..

Mut ilmeisesti oot tykänny Teslankin "kaistavahdista"?
 
Toinen juttu mitä en ole koskaan käyttänyt on se kojelautakamera. Olen nähnyt jotain videoita jossa se on nauhoittanut törmäystilanteen / edelläajavan perseilyjä, mutta en ole jaksanut kiinnostua aiheesta edes sen vertaa, että olisin selvittänyt miten tuo käytännössä toimii. Nauhoittaa 24/7 ja imee sentryn tapaan akkua kuin sieni? Entäs muistitkun tyhjentely? Joutuu alvariinsa olla deletoimassa sieltä kaiken mahdollisen?

Ajossa ei käytä millään tavalla merkittävästi enempää akkua kuin normaalisti. Kaikki kamerat ja keskusyksiköt on jo muista syistä joka tapauksessa päällä, eli joku marginaalinen USB tikulle/asemalle kirjottamislisä vaan. Sentryssähän se wattimäärä - joka on kyllä munkin mielestä ihan liikaa - tulee siitä kun ne kamerat joutuu pitää päällä ajon ulkopuolella, ja lisäks keskusyksikön koneet ei voi olla standby/nukkumatilassa.

Ja se "kojelautakamera" nauhotus on kyllä pelastanu jo ihan konkreettisesti nahkan jo kerran, kun tuli väittelytilanne poliisin kanssa. Sakot tuli, mutta sen videon avulla ei menny päiväsakkojen puolelle, ja ihan reipas hinnan alennus.

Oon myös kuullu kun on päädytty todella vaarallisissa tilanteissa todistajaks kun kamerat on nauhottanu kaiken ja oikeus pääsee tapahtumaan. Kukaan pääse vänkäämään ettäku muttaku.
 
Itellä meni nouto old school tyyliin, auto oli kiillotettuna sisällä odottamassa ja siihen sai tutustua rauhassa ja kysellä "myyjiltä" jos jotain tuli mieleen.


"saa ohjata vaikka Pilotti päällä"

En ole volvoa ajanut mutta mitä kokemusta on vaggineiden ja tojotan systeemeistä niin ovat huonosti toteutettuja, sillä eivät kerro jos järjestelmä ei ohjaakaan enää. Ensimmäinen varoitus on kun auto menee kohti ojaa tai vastaantulevia. Ja tojotassa varsinkin jos se hukkasi kaistaviivan, se saattoi hetken päästä löytää sen jostain ojasta ja nykäisi rattia sinne päin.

Teslassa ei erehdy että onko järjestelmä päällä vai ei. Ja siis oletan että AP:sta ja sen kaltaisista järjestelmistä puhutaan.

Jos volvo ilmoittaa että hei nyt en ohjaakaan kun kaistat hukassa niin se kuulostaa järkevältä välimallilta. Ja ilmoituksella en tarkoita että joku pieni viiva häipyy jostain näytöltä. Ihan äänen kanssa saa ilmoittaa että metsään menet jos et ohjaa, aika ikävää kun kesken mutkan häviää kaistaviiva ja auto ei kerro että se on hukannut sen.
 
Tesla Model 3 on ainoa auto jonka olen ostanut uutena, joten ei ole omaa kokemusta muista, mutta millasia elämyksiä siis muut merkit tarjoaa? Shamppanjaa ja punasta mattoa kenties?
Riippuu tietysti merkistä ja toimipaikasta paljon. Mutta luovutus ainakin sisällä, joillakin on erillinen luovutustila, jossa auto odottaa puunattuna uutta omistajaa. Siellä voi rauhassa käydä myyjän kanssa auton läpi ja saada opastusta siihen mikäli siihen on tarvetta. Shampanjaa ja mansikoita en ole vielä nähnyt, mutta Juhla Mokkaa ja keksejä sen sijaan.

Hurjat tarinat Vetokujan talviluovutuksista ja omatoimisista talvirenkaanvaihtooperaatioista liikkeen pihassa ovat turha pelko em.paikossa.
 
Riippuu tietysti merkistä ja toimipaikasta paljon. Mutta luovutus ainakin sisällä, joillakin on erillinen luovutustila, jossa auto odottaa puunattuna uutta omistajaa. Siellä voi rauhassa käydä myyjän kanssa auton läpi ja saada opastusta siihen mikäli siihen on tarvetta. Shampanjaa ja mansikoita en ole vielä nähnyt, mutta Juhla Mokkaa ja keksejä sen sijaan.

Hurjat tarinat Vetokujan talviluovutuksista ja omatoimisista talvirenkaanvaihtooperaatioista liikkeen pihassa ovat turha pelko em.paikossa.
Kyllä ne Teslalla vaihtaa talvirenkaat alle veloituksetta ennen luovutusta jos olet ostanut heiltä autoa tilatessa ne talvirenkaat vanteineen. Itsellänikin oli vaihettu kun marraskuussa oli luovutus.
 
Tuskin ne muut merkitkään pakottaa sielä ase ohimolla olemaan.
Nojuu ei varmaan. Nyt kolme uutta Volvoa hakeneena lasipalatsista niin perus sama. Auto odottaa puunattuna ja myyjä luovuttaa avaimet, kertoo siinä samalla perus jutut "tästä tapahtuu tuota ja siitä tätä".

Voisin kuvitella että nimet kun on jo ennen luovutusta paperissa, niin voisi sanoa että suu kiinni, ovi auki ja minä nyt tästä lähdenkin. Itse en ole jaksanut, viisi minuuttia tuossa menee. Kahvia saa jos haluaa, keksejä en ole ikinä nähnyt.
 
Kyllä ne Teslalla vaihtaa talvirenkaat alle veloituksetta ennen luovutusta jos olet ostanut heiltä autoa tilatessa ne talvirenkaat vanteineen. Itsellänikin oli vaihettu kun marraskuussa oli luovutus.
Aika usein olen hommanut ite vanteet ja renkaat muualta ja ovat olleet sitten alla kun luovutus tapahtunut.

Voisin kuvitella että nimet kun on jo ennen luovutusta paperissa, niin voisi sanoa että suu kiinni, ovi auki ja minä nyt tästä lähdenkin.
Riippuu tietty myyjästä, että viittiko jäädä rupatteleen. Vimeisemmässä ostoksesssa voi hyvin olla olla että jään jutustelemaan. Oli sen varran mukava kokemus ja hyvää palvelua.
 
Tesla Model 3 on ainoa auto jonka olen ostanut uutena, joten ei ole omaa kokemusta muista, mutta millasia elämyksiä siis muut merkit tarjoaa? Shamppanjaa ja punasta mattoa kenties?

Suomessa ei saa tarjota alkoholia tuollaisissa tilaisuuksissa. Kun hain Rolexin tarjottiin vaan kahvit automaatista kun maailmalla kuulemma tarjotaan (asiakkaan niin halutessa) shampanjaa.

Voisi kuvitella että kuohari sopisi vaikka tilaisuuksiin jossa naiset koittavat hääpukua liikkeessä, mutta ei vaan onnistu Suomessa.

Olen ostanut kolme autoa uutena, en edes muista oliko niissä luovutuksissa mitään erikoista. Sen muistan kun olin faijan kanssa noutamassa uutta Mazdaa niin sieltä sai takkia ja vaikka mitä tavaraa kassikaupalla mukaan. Vuosi oli lamavuosi 1991.
 

Maksumuurin takana, mutta hyvä että näitä kuluttajariitalautakunnan päätöksiä on alkanut tulemaan, meinaa ei ole mitenkään halvimmasta päästä tuo remontti ja vielä about heti takuun loppumisen jälkeen.
 
Noh sainpahan tuon auton lopulta eilen. Eihän siihen mennytkään kuin 5 tuntia :D

Koko touhu oli kuin kaurismäkeläisestä elokuvasta. Ihmisiä vaihtui loungessa, välillä kahvikone pörisi, joku paiskoi vessan ovea, ja vettä satoi välillä saavista kaataen.

Seikkailun huipennus oli perhe jolla oli sama tilanne ja siinä tunteja jakaessa suorastaan bondattiin. Kävi selväksi lasten harrastukset, pokemonit ja aikalailla kaikki muu yleinen small-talk. Ja itse yleensä kartan moista

Lopulta jäljellä oli lähinnä minä, kahvikone ja yksi kaveri odottamassa huoltoa.

Ja siinä sitten lopulta minuakin tultiin hakemaan ja lakonisesti totesi teslan ukko, että ei nyt mennyt ihan putkeen homma. Hyvitykseksi lämmintä kättä ja tesla merchiä. :D

Autoa ennen lähtöä tutkaillessa intialainen teknikko joka puolessa välissä tätä teatteria oli auton hakenut uudestaan päivitykseen käveli ohi ja siinä jaettiin nyökkäykset ja molemmat vihdoin päästiin jatkamaan matkaa.

Tl dr; Ongelmana oli että kaikkiin noudettaviin autoihin oli tullut päivitys juuri tuolloin ja 3:een autoon ei päivitys onnistunut ja joutui yrittämään useasti. Minun yksilö oli noista viimeinen.
 
Viimeksi muokattu:
Vuosi ajeltu -21 M3P alla pari juttua:

- lämpöpumppu takuuseen (tais laskulla olla joku yli 2500€ jos ois joutunut maksamaan)
- ratti takuuseen ( oli pieni kupla)
- töötti takuuseen
- en juurikaan käytä autopilottia katsotaan sitten kun rattia ei tartte hinkata ees takasin -> nyt sama ajella ihan itse
- valot matriisi päivityksen jälkeen hyvät
- pyyhkimetkin toimii hyvin
- yhen kerran on tullut laturi vastaan mikä ei toimi
- talvella ajaa pikkupakkasessa sen 350km kun lähtee akku lämpösenä
- about 20% energiankulutuksesta tulee ilmastoinnista -20 asteessa
- tykkään tuosta voimalinjasta kyllä paljon voi olla vaikea palata polttovehkeisiin

Kaikki takuu asiat on kyllä hoidettu nopeasti. Lämpöpumppu varsinkin. Soitin roadsideen ja auto haettiin su iltana klo 22 ja oli ke aamuna klo 8 valmis.

Muutenhan tolla ajelee kyllä ainakin siihen asti kun i5 M60 hinnat vähän vielä laskee.
 
Tl dr; Ongelmana oli että kaikkiin noudettaviin autoihin oli tullut päivitys juuri tuolloin ja 3:een autoon ei päivitys onnistunut ja joutui yrittämään useasti. Minun yksilö oli noista viimeinen.

Ainoa selitys mikä tulee mieleen, kun Teslalla on ollut näitä "recalleja" joihin heillä on jo softakorjaus valmiina, että onko politiikka ettei myymälstä saa autoa antaa ulos ennen kuin on viimeisimmät päivitykset sisällä tai rikkovat jotain recalleihin liittyviä lakeja.
 
Kiitos tiedosta.
Joo tykkään tosta Volvon "saa ohjata vaikka Pilotti päällä" -mentaliteetistä ja mieluusti itse tykkään että ajaa riittävän reunassa, kuin keskellä. Ja riittävän helppo kytkeminen + selkeet logot eikä ärsyttäviä tililulilii ääniä, joita ei tosin taida Teslassakaan olla (mut aikoinaan ainakin esim. wolkakreissa oli). Ja sitäkään en jaksa, että kuuluu joku "tilulilii ota kiinni ratista", sitä ei jaksa kuunnella vaa mieluummin se Volvon et punaista rattilogoa väläyttää mut ei äännä..

Pitää käydä ajelee Teslaa... Ite tykännyt kyllä et vähä saa ohjatakki, kun sit pystyy ennakoimaan vähän jotain kohtia et välttää "potholeja" tai mitä nyt haittoja onkaan..

Mut ilmeisesti oot tykänny Teslankin "kaistavahdista"?

Suosittelen koeajamaan. Tesla ei ala heti piippaileen, vaan varoittelee ensin näytöllä grafiikoilla ja sen jälkeen alkaa piiputus. Koeajossa kannattaa kokeilla laitta asetuksista "Joe mode" päälle, niin piiputukset käsittääkseni on hiljaisemmat (en tuota itse testannut). Jos "saa ohjata pilotti päällä" on tärkeä feature, niin voi olla että sitten ei kannata Teslaa valita. Itse tykkäisin myös jos Teslassa olisi tuo ominaisuus.

Oma vertailu tosiaan on ollut lähinnä Polestar 2 ja M3 välillä, ja noissa kahdessa painoi vaakakupissa enemmän muut asiat miksi Tesla "voitti", mutta myönnän että Teslan vähempi nirsous milloin AP:n voi kytkeä päälle oli myös minulle plussaa.
 
Ainoa selitys mikä tulee mieleen, kun Teslalla on ollut näitä "recalleja" joihin heillä on jo softakorjaus valmiina, että onko politiikka ettei myymälstä saa autoa antaa ulos ennen kuin on viimeisimmät päivitykset sisällä tai rikkovat jotain recalleihin liittyviä lakeja.
Voin vain kuvitella lööpit, ku myymälästä ulos ajetulla autolle sattuu jotain, liittyen asiaan josta on takaisinkutsu. Ehkä tuo on ihan fiksua.
 
Kieltämättä uuden auton oston pitäisi yleensä olla mukava ja jännittävä kokemus. Nyt lähinnä vituttaa ja otsalohko pullistuu minuutti minuutilta.
Itse tilaisin mieluiten sen woltista tohon pihaan ilman, että tarvii puhua kenellekään mitään tai käyttää aiheeseen minuuttiakaan aikaa.
 
Ainoa selitys mikä tulee mieleen, kun Teslalla on ollut näitä "recalleja" joihin heillä on jo softakorjaus valmiina, että onko politiikka ettei myymälstä saa autoa antaa ulos ennen kuin on viimeisimmät päivitykset sisällä tai rikkovat jotain recalleihin liittyviä lakeja.

Tämä vaikuttaa todennäköisimmältä syyltä. Parempi se kai näin kuitenkin, vaikka ei perjantain vietto tuolla loungessa mitään erityisen hehkeää ollut.
 
Tämä vaikuttaa todennäköisimmältä syyltä. Parempi se kai näin kuitenkin, vaikka ei perjantain vietto tuolla loungessa mitään erityisen hehkeää ollut.

Voin hyvin samaistua tähän, vieläpä kun ilmoitetaan 6 tunnin jälkeen että ilmoittamaani vikaa ei paikallistettu ja sen takia diagnostiikkakulut tulee maksaa itse.
 
Kuvitellut jostain syystä, että toki luovutus sisällä Vetokujalla. Jopa Pörhöllä HP-pösö oli vimosen päälle hienosti aseteltu sisällä luovutushallissa/nurkassa ja myyjä demoili jutut jne.

Oli mulla, ihan perinteinen juhlallinen tilaisuus niiku perinteisillä merkeillä. Mutta tästä on tasan 5 vuotta ja se oli sitä early adopter aikaa. Oon ihmetelly näitä viime vuosien juttuja et haetaan jostain varastohallin pihasta emailin perusteella, et paskaahan tuo on.
 
Oli mulla, ihan perinteinen juhlallinen tilaisuus niiku perinteisillä merkeillä. Mutta tästä on tasan 5 vuotta ja se oli sitä early adopter aikaa. Oon ihmetelly näitä viime vuosien juttuja et haetaan jostain varastohallin pihasta emailin perusteella, et paskaahan tuo on.
-20 sai vielä Teslan sisältä hakea. -21 oltiin jo ulkona. Sitten iski kunnolla korona ja kehiteltiin nämä että haetaan ulkoa appin avulla. Siitä se tie sitten aukeni.
 
Olisiko bisneksen paikka? Teslalla olisi netissä mahdollisuus valita vaikka 250 euron hinnalla luovutuksen sisätiloissa, kunnon kahvit kaurakeksin kera, opastuksen, kättelyt ja mahdollisuuden ajaa verhojen välistä sekä hallin ovesta auringonlaskuun. Olisiko myyntihitti?

Käytettyjen autojen kaupassa ei ole pahemmin juhlallisuuksia ollut. On lyöty avaimet käteen ja sanottu auton olevan parkkipaikalla. Joskus sentään pestynä.
 
Olisiko bisneksen paikka? Teslalla olisi netissä mahdollisuus valita vaikka 250 euron hinnalla luovutuksen sisätiloissa, kunnon kahvit kaurakeksin kera, opastuksen, kättelyt ja mahdollisuuden ajaa verhojen välistä sekä hallin ovesta auringonlaskuun. Olisiko myyntihitti?

Käytettyjen autojen kaupassa ei ole pahemmin juhlallisuuksia ollut. On lyöty avaimet käteen ja sanottu auton olevan parkkipaikalla. Joskus sentään pestynä.
Ei kukaan halua maksaa noudosta. Teslan pitää skarppaa selkeästi noutoihin, huoltoon ja jälkimarkkinointiin.

Käytetty autokin on puhtaampi mitä Teslan uusi tai huollossa käynyt Tesla.
 
Itse olin ihan tyytyväinen siihen, että auto oli ulkona ja siihen että ei tarvinnut tavata ketään. Tutkin ulkoa että auto ok, sitten apista auton hyväksyntä ja lähdin ajamaan pienen tutustumisen jälkeen.

Tietysti joku lumi/vesisade tms jos olisi niin mukavampi olisi sisällä.
 
Olin jossain lukevinani että Teslaan ei saisi carplayta/android autoa, pitääkö paikkansa? Pystyykö tuohon sitten jollain API:lla kehittämään itte sovelluksia tms, vai onko se järjestelmä täysin suljettu?

Ei ole mitään vittuilua, ihan mielenkiinnosta kysyn kun ei ole mitään kokemusta asiasta..
 
Screenshot_2024-08-24-14-20-03-376_com.brave.browser.jpg
Geminit mustana valittavissa y malliin, nyt oli melkoinen refresh.
 
Olin jossain lukevinani että Teslaan ei saisi carplayta/android autoa, pitääkö paikkansa? Pystyykö tuohon sitten jollain API:lla kehittämään itte sovelluksia tms, vai onko se järjestelmä täysin suljettu?

Ei ole mitään vittuilua, ihan mielenkiinnosta kysyn kun ei ole mitään kokemusta asiasta..
Selaimen kautta saa, tuskin mikään virallinen toteutus kuitenkaan. Youtubesta löytyy ohjeita. Itse en ole kokenut tarpeelliseksi niin en ole kokeillut.
 
Olin jossain lukevinani että Teslaan ei saisi carplayta/android autoa, pitääkö paikkansa? Pystyykö tuohon sitten jollain API:lla kehittämään itte sovelluksia tms, vai onko se järjestelmä täysin suljettu?

Ei ole mitään vittuilua, ihan mielenkiinnosta kysyn kun ei ole mitään kokemusta asiasta..
Ei saa. Jos olet tottunut käyttämään noita, niin kannattaa selvitellä täyttääkö varsin vajavainen Teslan infotainment omat tarpeet. Tesla on julkaissut hiljaksiin muutamia lisäappeja, jotka ovat paikoin hieman bugisia, mutta ajavat kyllä asiansa. Esim. Spotify, Apple Podcast, Apple Music, Youtube Music, Audible jne. Lisäksi tietenkin bluetooth toimii.

Navi on Teslalla myös kohtuullinen, mutta sitten mm. puheohjaus ja muut antiikkia. Esim. osoitteita ei voi sanella naville suomeksi vaan vain englanniksi. Kalentereista tai sähköposteista nyt puhumattakaan.

Jos on perinteisempää käyttöä missä radio tai Spotify päälle, Navia naputellen ja muutoin kovaa ajoa, niin Infotainment riittää varmasti. Jos älyominaisuuksia hakee, niin saa herkästi pettyä.
 
Onkohan pelkät pölärit mustat, vai koko vannekkin musta?

Itse vähän pohtinut että maalauttaisi geminit mustaksi ja käyttäisi ilman pöläreitä.
Jep. On nuo hoppeet aika häppeet niin melkeinpä parempi mustilla pölyräppänöillä tai sitten maalauttaa mustaksi vanteet ja ilman kapselia.
 
Ei saa. Jos olet tottunut käyttämään noita, niin kannattaa selvitellä täyttääkö varsin vajavainen Teslan infotainment omat tarpeet. Tesla on julkaissut hiljaksiin muutamia lisäappeja, jotka ovat paikoin hieman bugisia, mutta ajavat kyllä asiansa. Esim. Spotify, Apple Podcast, Apple Music, Youtube Music, Audible jne. Lisäksi tietenkin bluetooth toimii.
Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt noita appeja autossa. Jonkun Netflixin nyt ymmärtää vaikka camping-käytössä, mutta kaikilla on kuitenkin puhelimet taskussa ja nuo samat sovellukset + 1000 muuta siellä. Luuri integroituu automaattisesti autoon ja kaikki toimii. Nyt jos haluaisin käyttää noita auton softia, niin kauhea homma näpytellä tunnuksia yms. humppaa. Aikaa palaa ja lisähyöty 0.
 
Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt noita appeja autossa. Jonkun Netflixin nyt ymmärtää vaikka camping-käytössä, mutta kaikilla on kuitenkin puhelimet taskussa ja nuo samat sovellukset + 1000 muuta siellä. Luuri integroituu automaattisesti autoon ja kaikki toimii. Nyt jos haluaisin käyttää noita auton softia, niin kauhea homma näpytellä tunnuksia yms. humppaa. Aikaa palaa ja lisähyöty 0.

Kerran ne vain pitää näpytellä. Tosin ainakaan aluksi spotify ei vaatinut tunnuksia teslassa eikä ollut mainoksia, mutta omat soittolistat tietenkin uupui.

Kukin tavallaan, mutta onhan se ihan jees että kun menet autoon niin musiikki soi automaattisesti. Ei tartte puhelimella etukäteen laittaa soimaan eikä odotella carplayn kanssa että yhdistää.

Nyt kun vielä jatkuu soittolista jos on työpisteellä jotain kuunnellut niin jatkuu autossa ilman että tarvitsee avata puhelimesta tai carplaystä spotify sovellusta. Kun se on autossa jo auki jos sitä on viimeksi käyttänyt.

Itse en carplaystä perusta kauhean paljoa, en mitään sähköposteja sanelemalla kirjoittele. Itselle lisähyöty aikalailla 0
 
Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt noita appeja autossa. Jonkun Netflixin nyt ymmärtää vaikka camping-käytössä, mutta kaikilla on kuitenkin puhelimet taskussa ja nuo samat sovellukset + 1000 muuta siellä. Luuri integroituu automaattisesti autoon ja kaikki toimii. Nyt jos haluaisin käyttää noita auton softia, niin kauhea homma näpytellä tunnuksia yms. humppaa. Aikaa palaa ja lisähyöty 0.
Teslassa osittain. Olisihan se parempi että saisi kaikki herkut puhelimesta käyttöön. Onhan SMS aika naurettavan köyhä viritelmä.
 
Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt noita appeja autossa. Jonkun Netflixin nyt ymmärtää vaikka camping-käytössä, mutta kaikilla on kuitenkin puhelimet taskussa ja nuo samat sovellukset + 1000 muuta siellä. Luuri integroituu automaattisesti autoon ja kaikki toimii. Nyt jos haluaisin käyttää noita auton softia, niin kauhea homma näpytellä tunnuksia yms. humppaa. Aikaa palaa ja lisähyöty 0.
Käytän autossa spotifya, löytyy autosta suoraan ja musiikki jatkuu siitä mihin se jäi. Naviin lähetän osoitteen google mapsista samalla kun kävelen autolle jos tarvetta ja jos unohtuu niin äkkiä näppäilee sen autossakin.

Auton selaimella voi katsella areenat sun muut jos on vaikka retkeilemässä autolla, kiva katsella illalla isommalta näytöltä ohjelmia kun puhelimesta. Kirjautua tarvitsee kerran niin sitten se muistaa ne.

Todella kätevä näin, en tiedä mitä puhelinohjelmia ajaessa sitten tarvitsisi?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 808
Viestejä
4 566 441
Jäsenet
75 025
Uusin jäsen
seponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom