Plus vaatii myös premium connectivitynVaroitus niistä siis? Vaatii navigoinnin opastamassa, että antaa varoituksen; turhan heleä ja huomaamaton ja sais varoittaa ylipäätään reitillä olevasta jos ylinopeutta kuten erillisnavit tekee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Plus vaatii myös premium connectivitynVaroitus niistä siis? Vaatii navigoinnin opastamassa, että antaa varoituksen; turhan heleä ja huomaamaton ja sais varoittaa ylipäätään reitillä olevasta jos ylinopeutta kuten erillisnavit tekee.
Samalla tavallahan kaikki autot tekee, jos akku on oikeasti täynnä niin ei sinne voi energiaa laittaa.
Ongelma itsellä on siinä että kun painan jarrua, oletan että auto alkaa hidastumaan sen mukaisesti. Näissä regenvirityksissä ei aina niin käykään. Oma tottumus on siis sellainen että jos käytän jarrupoljinta niin silloin on oikeasti tarve pysähtyä, en halua mitään regenijahkailuja.
Kylmä keli on myös ongelma mitä olen talvella ID autoilla ajanut. Tesla sitten taas kylmällä käyttää regeniä akun lämmitykseen jolloin lämmöt saadaan nopeasti ylös ja kunnon regenit voimaan. Ainakaan vanhemmat MEB autot ei osaa lämmittää akkua ajossa muuten kuin akun sisäisen resistanssin tuottamalla hukkalämmöllä, joten regen voi olla hukassa todella pitkään.
Ei kyllä itselle tule erinomaisuus mieleen regen/kitkajarru yhdistelmästä. Varsinkaan sen Enyaqin jälkeen tässä ihan lämpimillä keleillä.
Sen pitäisi osata muuttaa kitkajarrujen kytkeytymiskohtaa. Nyt polkimessa oli tyhjää kun regeni ei ottanutkaan vastaan. Ei aiheuta luottamuksen tunnetta autoon
Ei kai tossa kulutuksen kannalta mitään eroa tule. Vrt. käyttäjän jalka makaa alamäessä jarrulla / käyttäjä nostaa alamäessä jalkaa kaasulta. Molemmissa tapauksissa regeneroidaan. Joku noheva oli muistaakseen tuolla yleisketjussa laskeskellut, että sillä ns. vapaalla rullaamisella säästetään energiaa joissain paikoissa enemmän vs. regen ja ei vapaata rullausta. Itse olen ajanut autoa 31v siten, että myös manuaalivaihteisessa autossa oli aina veto päällä, joten omakohtaista kokemusta tuosta vapaalla rullaamisesta / kytkimellä makaamisesta ei ole.Teslan on tehtävä näitä ”pakotuksia” koska muuten eivät varmaankaan saa kulutusta alas? Koska muut sallii näitä.
Ei kai tossa kulutuksen kannalta mitään eroa tule. Vrt. käyttäjän jalka makaa alamäessä jarrulla / käyttäjä nostaa alamäessä jalkaa kaasulta. Molemmissa tapauksissa regeneroidaan. Joku noheva oli muistaakseen tuolla yleisketjussa laskeskellut, että sillä ns. vapaalla rullaamisella säästetään energiaa joissain paikoissa enemmän vs. regen ja ei vapaata rullausta. Itse olen ajanut autoa 31v siten, että myös manuaalivaihteisessa autossa oli aina veto päällä, joten omakohtaista kokemusta tuosta vapaalla rullaamisesta / kytkimellä makaamisesta ei ole.
Regenissä tulee aina häviöitä, Teslassa taitaa 80% jarrutusenergiasta muuntua sähköksi ja 20% hukkalämmöksi. Vapaa rullaus on taas periaatteessa 100% hyötysuhteeltaan. Käytännössä kuitenkaan tilanne ei koskaan ole tuo, koska rullaus kestää liian pitkään. Siinä vaiheessa on hyvä olla regen myös jarrupolkimessa.Ei kai tossa kulutuksen kannalta mitään eroa tule. Vrt. käyttäjän jalka makaa alamäessä jarrulla / käyttäjä nostaa alamäessä jalkaa kaasulta. Molemmissa tapauksissa regeneroidaan. Joku noheva oli muistaakseen tuolla yleisketjussa laskeskellut, että sillä ns. vapaalla rullaamisella säästetään energiaa joissain paikoissa enemmän vs. regen ja ei vapaata rullausta. Itse olen ajanut autoa 31v siten, että myös manuaalivaihteisessa autossa oli aina veto päällä, joten omakohtaista kokemusta tuosta vapaalla rullaamisesta / kytkimellä makaamisesta ei ole.
Ei se kuule tarvitse olla kuin pieni nilkan jäykistävä sotavamma tai muu yleinen vanhuus, niin Teslan toteutus on syvältä ja poikittain.Saa olla kyllä tavallinen Pentti se kuski, joka ei kykene asiaa kymmenessä minuutissa omaksumaan / kykene jalkojansa hallitsemaan sen vertaa ettei auto nyi.
Millälailla. Jos jalan liikkuvuus on ongelma, niin silloinhan se yhden polkimen ajo on parempi kuin hyppiä jatkuvasti polkimelta toiselle.Ei se kuule tarvitse olla kuin pieni nilkan jäykistävä sotavamma tai muu yleinen vanhuus, niin Teslan toteutus on syvältä ja poikittain.
Mä oon viimeisen viikon ajanut omaani ilmalasta jalassa kun on nivelsiteet paskana. Ei se nyt mitään mikrokirurgiaa ole tuo Teslan ajaminenkaan.Ei se kuule tarvitse olla kuin pieni nilkan jäykistävä sotavamma tai muu yleinen vanhuus, niin Teslan toteutus on syvältä ja poikittain.
Ei jalan vaan nilkan. Alaspäin "jousta" vasten on paljon helpompi painaa tarkasti kuin nostaa tarkasti x määrä ylös. Rullaavassa autossa tarkkuudella ei ole väliä. Toisekseen nilkan liikerata on väkisinkin ihan eri luokkaa yhden polkimen ajossa. Jäykemmällä nilkalla ei koko alue tule katetuksi ilman kantapään siirtoa - ihanan näppärää.Millälailla. Jos jalan liikkuvuus on ongelma, niin silloinhan se yhden polkimen ajo on parempi kuin hyppiä jatkuvasti polkimelta toiselle.
Oletko siis ollut viikon tavallinen Pentti? Pystyy ajamaan vs. miellyttävää ajaa on kaksi eri asiaa. Aika lapsellista alkaa lässyttämään mitä toinen pystyy tekemään ja mitä ei, ongelma on ja pysyy sun vakuutteluista huolimatta. Puolustelet vaan typerää ratkaisua, joka muissa sähköautoissa on pääasiassa kunnossa.Mä oon viimeisen viikon ajanut omaani ilmalasta jalassa kun on nivelsiteet paskana. Ei se nyt mitään mikrokirurgiaa ole tuo Teslan ajaminenkaan.
Miulla Volvo C40. Voi valita kahdesta eri asteesta opd voimaa, ihan pysähdyksiin asti.Nyt ku on Teslan OPD:n jälkeen ajanut autoilla jotka rullaa kun nostaa kaasun pois, on vähä sama fiilis ku kokeili bensavehkeissä automaattivaihteisiin tottumisen jälkeen manuaaliautoa. Automaattijarru vs manuaalijarru.
Kyllä se nyt taitaa tässä olla ennemminkin niinpäin, että fanipojilla on hankala hyväksyä, että kaikki ei tykkää ja siitä voi olla ihan oikeasti ongelmaakin.Typerää ratkaisua ehkä sinun mielestä, mutta aika suuren osan mielestä opd on yksi suurin positiivinen puoli, mitä sähköautolla ajamiseen tulee. Mikäli tuosta ei tykkää, muitakin merkkejä kuin Tesla taitaa myös löytyä? Jollain nilkan asennon hifistelyllä menee aika pilkun nussimiseksi, siinä kaasupolkimella ja se jalka rullaillessakin lepää,
Opettele lukemaan. Kyse ei ollut kaasun painamisesta vaan vapauttamisesta. Ei voi olla noin vaikea ymmärtää, että jos nilkan liikerata < vaadittu määrä, niin homma ei toimi. Hienosti kyllä käännetty todellinen ongelma käyttäjän viaksiKuulostaa kyllä omituiselta että jos kaasua osaa painaa niin ei osaa painaa sitä vain vähän. Miten onnistuu vaikka koulualueella ajaminen kun ei tarvitse painaa kuin ihan vähän poljinta? Aina reilulla ylinopeudella vai?
Siinä samassa asennossa se jalka on kun ajat 20km/h kuin jos haluat hallitusti hidastaa vaikka 80->60 ja sitten painaa vähän lisää poljinta kun tavoitenopeus on saavutettu.
En sitä sano että voi olla joillekin haastavaa pitää jalkaa tietyssä asennossa mutta sitten ei tarvitse ajaa lainkaan.
Jos kyse on vain siitä ettei tykkää ominaisuudesta niin se on ihan reilu peli, ei kaikesta voi tykätä.
Sitä taas en voi hyväksyä että vammasta johtuen ei pysty ajamaan vaikka 20km/h nopeudella kun pitää painaa niin vähän sitä poljinta. Eikä muuten hyväksy sheriffikään.
Kyllä se nyt taitaa tässä olla ennemminkin niinpäin, että fanipojilla on hankala hyväksyä, että kaikki ei tykkää ja siitä voi olla ihan oikeasti ongelmaakin.
HengaHox, opettele lukemaan. Kyse ei ollut kaasun painamisesta vaan vapauttamisesta.
Oletko siis ollut viikon tavallinen Pentti? Pystyy ajamaan vs. miellyttävää ajaa on kaksi eri asiaa. Aika lapsellista alkaa lässyttämään mitä toinen pystyy tekemään ja mitä ei, ongelma on ja pysyy sun vakuutteluista huolimatta. Puolustelet vaan typerää ratkaisua, joka muissa sähköautoissa on pääasiassa kunnossa.
Valinnanvaraa tosiaan riittää paitsi TeslallaEn. Jos en osaisi/kykenisi ajamaan mitä tahansa autoa nykimättä, niin ajelisin sitten bussilla enkä sillä autolla. Mulla ei siis ole mitään ongelmaa, enkä oo Pentti edes lastan kanssa.
Toisaalta jos sulla on, niin voit aina ajella autoilla joissa on erilainen toteutus. Kyllä tässä maailmassa valinnanvaraa riittää.
No sitä tuskin ajattelee. Enemmän tässä ihmetyttää, että ei-tesla miehet tulevat kertomaan sellaisille, joilla kyseinen auto oikeasti on ja jotka siitä featuresta tykkäävät, että väärin tykätty. Mun henkilökohtainen mielipide vaikkapa jostain id -sarjasta on sellainen, että siinä on kaikki paskaa paitsi kusi, mutta en oo kyllä kokenut minkäänlaista tarvetta käydä asiasta raportoimassa niille, jotka sellaisella ajavat ja varmaan jotkut jopa tykkäävätkin.Itseäni hämmentää eniten tuo, että OPD:tä fanittavat Tesla-miehet tuntuvat ajattelevan, että se olisi jotenkin heiltä pois jos tuo olisi kunkin käyttäjän itse säädettävissä.![]()
Aika harva omistaja tässä ketjussa on tainnut noita vaihtoehtoisia toteutuksia kaipailla. Autoja tavataan käydä koeajelemassa ja sitten ostetaan sellainen joka sattuu parhaiten omaan lapaseen. Ei se sen kummempaa ole.Valinnanvaraa tosiaan riittää paitsi TeslallaSiitähän tämä keskustelu lähti.
Aika monikin sitä asetusmahdollisuutta kaipas tässä ketjussa. Mut toki siirtele vaan maalitolppiaAika harva omistaja tässä ketjussa on tainnut noita vaihtoehtoisia toteutuksia kaipailla. Autoja tavataan käydä koeajelemassa ja sitten ostetaan sellainen joka sattuu parhaiten omaan lapaseen. Ei se sen kummempaa ole.
Itseäni hämmentää eniten tuo, että OPD:tä fanittavat Tesla-miehet tuntuvat ajattelevan, että se olisi jotenkin heiltä pois jos tuo olisi kunkin käyttäjän itse säädettävissä.![]()
Valinnanvaraa tosiaan riittää paitsi TeslallaSiitähän tämä keskustelu lähti.
Teslan ongelmat ja käytön omituisuudet liittyvät ehdottomasti autoiluun, muilla taas enemmän sähköautoiluun. Riippu painoarvoista, kumpi pahempi. Itselleni esim. Stellantis on aivan sontaa vs. Tesla kummatkin puolet huomioiden, mutta taas premium-saksalaiset ovat kirineet kummasti sähköautopuolessa ja heillä ajamisen ilo on kunnossa.Muiden ongelmat ei Teslan ongelmia poista. Kuten Mattix aikanaan totesi, Teslan haaste on olla auto, kun muilla haasteena on olla sähköauto…
Teslan ongelmat ja käytön omituisuudet liittyvät ehdottomasti autoiluun, muilla taas enemmän sähköautoiluun. Riippu painoarvoista, kumpi pahempi. Itselleni esim. Stellantis on aivan sontaa vs. Tesla kummatkin puolet huomioiden, mutta taas premium-saksalaiset ovat kirineet kummasti sähköautopuolessa ja heillä ajamisen ilo on kunnossa.
Vai pitääkö, kunhan pedaalia ei paina pohjaan asti, niin auto pitää nopeusrajoittimella huolen, ettei mennä ylinopeutta. Olettaen että autosta tämä kiva ominaisuus löytyy.Miten se eroaa hitaasta kaupunkiajosta missä pitää säätää polkimen asentoa siinä liikeradan alkupäässä?
Erona se, että Teslassa ei ole top-bufferia ja 100%:iin ladattu auto on oikeasti 100%.Samalla tavallahan kaikki autot tekee, jos akku on oikeasti täynnä niin ei sinne voi energiaa laittaa.
Vai pitääkö, kunhan pedaalia ei paina pohjaan asti, niin auto pitää nopeusrajoittimella huolen, ettei mennä ylinopeutta. Olettaen että autosta tämä kiva ominaisuus löytyy.![]()
Ne kellä on ongelmia valittaa ja ne kellä ei niin eivät.Jännä kuinka Tesla sitä ja Tesla tätä valitetaan niin paljon, vaikka valituksen aiheet ovat usein ihan mitättömiä. Luin juuri facebookin jostain sähköauto ryhmästä että esim. Stellantiksen puhelinäppi ei ole toiminut kuukausiin ja osalla ei ole toiminut ikinä ollenkaan. Tästä kuitenkaan ei valiteta juuri missään, tai ei ole osunut silmään? Toki Tesloja on aivan eri määriä myyty kun noita niin sekin selittää, mutta aika ikävä ongelma jos tosiaan äppi ei toimi ollenkaan? Pieniä ovat Teslan murheet muihin verrattuna.
Äläs nyt olkiukkoile tieliikenteen vaarantamisen kanssa. Kaasun vapauttaminen ja vapauttaminen tarkasti ovat kaksi eri asiaa. Rullaavassa autossa pedaalin voi vapauttaa ”sinnepäin” jalan asentoa vaikka korjaamalla ilman että auto ottaa kenguruita matkaan. Yhden pedaalin ajossa ei onnistu. Joko nilkkaa pitää yrittää taivuttaa ylös enemmän kuin se haluaa mennä tai siirtää kantapäätä jolloin kengurut voi tulla matkaan jos pedaalin asentoa ei saa jalan siirron aikana pidettyä. Nopeuden hienosäätö rullaavassa autossa on niin paljon pienemmällä liikerata-alueella, että ongelmaa ei tule. Eiköhän tämä jo riitä? Ongelma on ja pysyy vaikka miten jeesustelet.En vieläkään voi ymmärtää että kaasun vapauttaminen on haasteellista. Miten se eroaa hitaasta kaupunkiajosta missä pitää säätää polkimen asentoa siinä liikeradan alkupäässä?
Taas kerran, jos ei tykkää niin ei tykkää. Mutta jos kaasun vapauttaminen on fyysisesti ongelmallista niin sellaiset henkilöt eivät kuulu tieliikenteeseen, sehän on hengenvaarallista.
Tarkoitin lähinnä, että Teslan ominaisuuksista tuntuvat valittavat lähinnä ne kenellä ei ole Teslaa ja kaikkein eniten ne jotka eivät ole koskaan kokeilleetkaan Teslaa.Ne kellä on ongelmia valittaa ja ne kellä ei niin eivät.
Tai kategoriaan, että jos et tykkää jalalla painettavasta käsijarrusta, OPD:stä, pienestä bensaturbosta, tietystä korimallista, niin ostat auton jossa ei sellaista ei-toivottua ominaisuutta ole. Teslassa tuo OPD on yksi sen auton ominaisfeatureista. Ne jotka tykkäävät voivat olla potentiaalisia ostajia, ne jotka eivät, katselevat itselleen jotain muuta. Ei kai autojen tarvitse edelleenkään mitään mobiililaitteita olla, jossa jokainen kikkare on säädettävissä.Tämä OPD menee vähän siihen kategoriaan, että jos homma olisi toisinpäin niin uskoisin että roolit olisi täällä kuitenkin samat.
Äläs nyt olkiukkoile tieliikenteen vaarantamisen kanssa. Kaasun vapauttaminen ja vapauttaminen tarkasti ovat kaksi eri asiaa. Rullaavassa autossa pedaalin voi vapauttaa ”sinnepäin” jalan asentoa vaikka korjaamalla ilman että auto ottaa kenguruita matkaan. Yhden pedaalin ajossa ei onnistu. Joko nilkkaa pitää yrittää taivuttaa ylös enemmän kuin se haluaa mennä tai siirtää kantapäätä jolloin kengurut voi tulla matkaan jos pedaalin asentoa ei saa jalan siirron aikana pidettyä. Nopeuden hienosäätö rullaavassa autossa on niin paljon pienemmällä liikerata-alueella, että ongelmaa ei tule. Eiköhän tämä jo riitä? Ongelma on ja pysyy vaikka miten jeesustelet.
Tai kategoriaan, että jos et tykkää jalalla painettavasta käsijarrusta, OPD:stä, pienestä bensaturbosta, tietystä korimallista, niin ostat auton jossa ei sellaista ei-toivottua ominaisuutta ole. Teslassa tuo OPD on yksi sen auton ominaisfeatureista. Ne jotka tykkäävät voivat olla potentiaalisia ostajia, ne jotka eivät, katselevat itselleen jotain muuta. Ei kai autojen tarvitse edelleenkään mitään mobiililaitteita olla, jossa jokainen kikkare on säädettävissä.
Eipä vaikutu merkki ainakaan minulla mitenkään. Hynyssä vois pistää päälle muutamalla rattinäpäytyksellä viiksestä, mutta ei pysty. Miissä käytin B-moodia kaupunkiajossa jonkin aikaa, mutta luovuin kun jalka tuli kipeäksi. Siinä hidastuvuus on myös paljon rauhallisempi kuin täysiverisessä yhden pedaalin ajossa vaikka Miilläkin sen saa pysähtymään jarrutta.Tämä OPD menee vähän siihen kategoriaan, että jos homma olisi toisinpäin niin uskoisin että roolit olisi täällä kuitenkin samat.
Voisitko nyt ystävällisesti hyväksyä sen faktan, että jos nilkka ei toimi niin se ei toimi? Mä en tarvitse sun lässytyksiä asiasta. Yhden pedaalin käyttö on kömpelöä ja fyysisesti epämukavaa. Sen pitäisi riittää tähän keskusteluun ihan hyvin, ymmärsit sitten tai et.En sitä nyt kovin tarkaksi mieltäisi. Puhut kuin tarvitsisi nanometrin tarkkuudella asettaa jalka oikeaan kohtaan. Vaikka se riittää että jalkaa nostetaan hitaasti niin hidastuminen on pehmeää.
Yhtälailla pitää jalka olla "tarkasti" tietyssä asennossa kun ajaa milloin tahansa ilman vakkaria. Jos ei pysty pitämään nopeutta kohtuu tasaisena ilman vakkaria niin kortti veks.
Eipä vaikutu merkki ainakaan minulla mitenkään. Hynyssä vois pistää päälle muutamalla rattinäpäytyksellä viiksestä, mutta ei pysty. Miissä käytin B-moodia kaupunkiajossa jonkin aikaa, mutta luovuin kun jalka tuli kipeäksi. Siinä hidastuvuus on myös paljon rauhallisempi kuin täysiverisessä yhden pedaalin ajossa vaikka Miilläkin sen saa pysähtymään jarrutta.
Voisitko nyt ystävällisesti hyväksyä sen faktan, että jos nilkka ei toimi niin se ei toimi? Mä en tarvitse sun lässytyksiä asiasta. Yhden pedaalin käyttö on kömpelöä ja fyysisesti epämukavaa. Sen pitäisi riittää tähän keskusteluun ihan hyvin, ymmärsit sitten tai et.
Täytyisi oikein varata päivä ja käydä koeajelemassa 2020 jälkeen tehtyjä autoja niin tietäosi mistä puhuu. Juu kyllä rullakin saattaisi olla aivan yhtä hyvä minulle.Teslan vakkarin saa nytkin asetettua vaikka 0km/h. Rullalla tai commanderi napeilla saisi säädettyä nopeasti nopeutta eli periaatteessa vähän sinnepäin on mahdollista miinus se paineen tunnistus jos oikein ymmärsin?
Täytyisi oikein varata päivä ja käydä koeajelemassa 2020 jälkeen tehtyjä autoja niin tietäosi mistä puhuu. Juu kyllä rullakin saattaisi olla aivan yhtä hyvä minulle.
Lue ne edeltävät viestit. Jos niistä ei aukea, niin taitaa olla vika jossain muussa kuin nilkassa. Viestisi on täysin aiemmin jo korjattujen väärien väittämien esittämistä offtopikkina. Ole hyvä ja lopeta.Pakko sanoa, että en kyllä itsekkään ymmärrä miten tuo kaasun vapauttaminen olisi vaikeampaa kuin kaasun painaminen, jos nilkassa vikaa? Kuulostaa kyllä siltä, että jos jalan liikutus tasaisesti ei onnistu, niin kyllä tuossa kaasunpainamisessa voi tulla vaaratilanteita, kun kaasua valoista lähtiessä polkaiseekin pikkusen liikaa. Ja tässä tapauksessa ei ainakaan Teslaa tai mitään muutakaan tehokasta autoa, kun se kömpelö ja fyysisesti epämukava jalka polkaisee auton vahingossa toisen auton perään tai jalankulkijoiden päälle suojatiellä...
WASD here we come. Ratti tosin on kyllä helvetisti parempi sivuittaisliikkeeseen kuin näppäimet.Itselle saattaisi löytyä mielekkäämpi vaihtoehto kaasulle ratissa olevasta napista. Mersuilla tulee lähes aina luonnostaa ajettua vakionopeussäätimen viiksellä ja sitten kaupungissa vituttaa kun vakkari ottaa vasta 40kmh kiinni. Joku paineen tunnistava nappi jolla voisi kiihdyttää ja toinen nappi jarruttamiselle olisi itselleni ehkä se mieluisin ratkaisu.
En ymmärrä? DYI vehje joo siinä mielessä että perusjantteri voi perushuollot tehdä ilman erikoista osaamista / nostureita. Nappuloita ainakin omassa vähemmän kun keskimäärin autossa, meinaatko että niiden vähyys tekee DIY-auton?Mitä olen lueskellut niin eikö tuo Tesla ole vähän tuommoinen diy-vehje, kaikkine nappuloineen jne.
Eli ostat vähän raakakumia, sitten leikkaat niistä sopivia paloja ja poraat ne uuden auton lokarista läpi. WinWin.
Riippuu valitusta moodista. Pidä-tilassa menee auto-hold päälle pysähtyessä, eli jarrut. Pysyy siis paikallaan kunnes painat kaasua.Vähän tyhmä kysymys kun automaateista ei juurikaan kokemusta ja Teslastakin niin vähän, mutta mites tuo yhden polkimen ajo toimii pysähtymisen ja paikallaan olemisen kannalta?
Eli kun tulee vaikkapa liikennevaloihin niin auto taitaa pysähtyä lopulta kokonaan kun nostaa kaasun jalalta, mutta pysyykö se myös paikallaan sitten valoissa vaikka olisi vähän mäkeä? Eli ilman että tarvitsee pitää jarruakin sitten?
Kyllä se melko paljon, semmoiset ehkä n. 300-400W omassa Model 3. Tämä tekee vuorokaudessa n. 10% luokkaa. Siksipä sitä tulee käytettyä vain kaupungilla parkitessa, ei työpaikalla tai kotona.Ja viekö sentry mode minkä verran akkua? Auto on pääosin parkkihallissa jos sillä vaikutusta.
Riippuu mallista onko 80% vai 100% asti, sovellus kyllä kertoo tämän. Ei pitäisi olla suurta merkitystä miten tyhjänä lataa, joskin kaiketi niitä alle <10% kannattaisi välttää akun eliniän kannalta.Entä miten se lataus, kannattiko se ladata aina mahdollisimman tyhjänä (10%~?) ja vain 80% asti? Mahdollisimman vähän haluaisin latailla.
Kamerat eteenpäin löytyy, mutta niitä ei itse pääse näkemään. Konenäöllä toimiva Tesla Vision pysäköintiavustin niitä varmaankin käyttää, ja ainakin parkkiruudun viivoista se selviää hyvin. Mutta ei siihen täysin voi luottaa esim. kanttareiden tai tolppien kanssa. Kuitenkin vaikka omassa on ultraäänisensoritkin, niin olen siirtynyt käyttämään tuota Visionia pelkästään, koska etenkin ruutujen mallinnus miellyttää.Oliki pysäköintiin samanlaiset kamerat sivuilta eteen kuten pakittaessa ruudulle tulee? Suht ahas ruutu mulla missä vielä jokin iso tolppa syömässä tilaa, niin olisi kiva jos olisi vastaavat kamerat eteen kun yleensä niinpäin sen varmaan ruutuun ajaisin.
Vaatii toki aktivoinnin jossain 30 km/h nopeudessa, mutta on hilpeä tunne ajaa cruisella 1-3 km/h nopeudella.Teslan vakkarin saa nytkin asetettua vaikka 0km/h. Rullalla tai commanderi napeilla saisi säädettyä nopeasti nopeutta eli periaatteessa vähän sinnepäin on mahdollista miinus se paineen tunnistus jos oikein ymmärsin?