Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jos pyrkimys on maksimaaliseen energiatehokkuuteen, niin jarrut ja regen on pakko kytkeä. Tällöin kysymykseksi tulee ainoastaan se, mitä auto tekee, jos akku on täysi ja regenillä ei ole mihin pistää. Mitä Tesla tekee? Mii on täydellä akulla hieman yllättävä jarruvoiman suhteen, mutta korjaa nopeasti kun akkuun tulee tilaa. Tuohon kun pistää vielä käyttämättömyyden takia happamoituneet jarrut, niin yllätys on valmis. Eunukkia en ole täydellä akulla ajanut, niin en osaa sanoa. Koeajoautossa en vagineissa ole huomannut mitään erityistä ongelmaa.

Samalla tavallahan kaikki autot tekee, jos akku on oikeasti täynnä niin ei sinne voi energiaa laittaa.

Ongelma itsellä on siinä että kun painan jarrua, oletan että auto alkaa hidastumaan sen mukaisesti. Näissä regenvirityksissä ei aina niin käykään. Oma tottumus on siis sellainen että jos käytän jarrupoljinta niin silloin on oikeasti tarve pysähtyä, en halua mitään regenijahkailuja.

Kylmä keli on myös ongelma mitä olen talvella ID autoilla ajanut. Tesla sitten taas kylmällä käyttää regeniä akun lämmitykseen jolloin lämmöt saadaan nopeasti ylös ja kunnon regenit voimaan. Ainakaan vanhemmat MEB autot ei osaa lämmittää akkua ajossa muuten kuin akun sisäisen resistanssin tuottamalla hukkalämmöllä, joten regen voi olla hukassa todella pitkään.
 
OPD tottumisen jälkeen siitä pois vaihtaminen tuntuis kyllä tosi hankalalta, sen verran mukavasti toimii.

Näkyykö teillä nopesukamerat kartassa? Omassa M3 ei näy, mutta käväsin kaverin MY kyydissä ja siellä kyllä oli.
 
Tämän takiahan monet (varsinkin uusien Tesla-kuskien) kyytiläiset saattavat tulla vähän huonovointiseksi kun ajo on jatkuvaa pientä nykimistä jos kuski ei oikein osaa olla koko ajan huolellinen kaasupolkimen kanssa (tai käytä vakkaria).
Saa olla kyllä tavallinen Pentti se kuski, joka ei kykene asiaa kymmenessä minuutissa omaksumaan / kykene jalkojansa hallitsemaan sen vertaa ettei auto nyi.
 
Näkyykö teillä nopeuskamerat kartassa? Omassa M3 ei näy, mutta käväsin kaverin MY kyydissä ja siellä kyllä oli.
Varoitus niistä siis? Vaatii navigoinnin opastamassa, että antaa varoituksen; turhan heleä ja huomaamaton ja sais varoittaa ylipäätään reitillä olevasta jos ylinopeutta kuten erillisnavit tekee.
 
Samalla tavallahan kaikki autot tekee, jos akku on oikeasti täynnä niin ei sinne voi energiaa laittaa.

Ongelma itsellä on siinä että kun painan jarrua, oletan että auto alkaa hidastumaan sen mukaisesti. Näissä regenvirityksissä ei aina niin käykään. Oma tottumus on siis sellainen että jos käytän jarrupoljinta niin silloin on oikeasti tarve pysähtyä, en halua mitään regenijahkailuja.

Kylmä keli on myös ongelma mitä olen talvella ID autoilla ajanut. Tesla sitten taas kylmällä käyttää regeniä akun lämmitykseen jolloin lämmöt saadaan nopeasti ylös ja kunnon regenit voimaan. Ainakaan vanhemmat MEB autot ei osaa lämmittää akkua ajossa muuten kuin akun sisäisen resistanssin tuottamalla hukkalämmöllä, joten regen voi olla hukassa todella pitkään.

Täydellä akulla muistikuvien mukaan Y:n regen toimi samalla tapaa kuin tyhjemmällä akulla. Myös Q4:n kanssa täydellä akulla ei minkäänlaista eroa edes isommissa alamäissä regenin "ottavuuteen". Nimittäin Ruotsissa Lindvallenissa kun latailee sopivasti täyteen niin sieltä saa useamman kilometrin lasketella alas itään päin. Tyhjemmällä akulla saanut tuossa mäessä jopa 1-2% lisää kapaa.

Mutta - kylmä keli vaikuttaa aivan suoraan regen-kapaan/voimakkuuteen. En ole Teslaa talvikelissä ajellut, mutta ilmeisesti siinäkin on eroa sekä vielä ajettaessa ero voi olla rajumpi kun on juuri jarru on omanaan.

Vähän tuosta jarrujen eriyttämisestä jää sellainen klassinen halpuutusfiilis, jota sitten käännetään erinomaisuudeksi. Toisaalta simppelimpi noin ja voi pistää kaikki paukut OPD:n toimivuuteen. Itse myöskään en full-OPD:a osaa fiilistellä vaan kovasti pidän ratin läpyttimistä regenin säätöön.
 
Ei kyllä itselle tule erinomaisuus mieleen regen/kitkajarru yhdistelmästä. Varsinkaan sen Enyaqin jälkeen tässä ihan lämpimillä keleillä.

Sen pitäisi osata muuttaa kitkajarrujen kytkeytymiskohtaa. Nyt polkimessa oli tyhjää kun regeni ei ottanutkaan vastaan. Ei aiheuta luottamuksen tunnetta autoon
 
Teslan on tehtävä näitä ”pakotuksia” koska muuten eivät varmaankaan saa kulutusta alas? Koska muut sallii näitä.
 
Ei kyllä itselle tule erinomaisuus mieleen regen/kitkajarru yhdistelmästä. Varsinkaan sen Enyaqin jälkeen tässä ihan lämpimillä keleillä.

Sen pitäisi osata muuttaa kitkajarrujen kytkeytymiskohtaa. Nyt polkimessa oli tyhjää kun regeni ei ottanutkaan vastaan. Ei aiheuta luottamuksen tunnetta autoon

Polkimessa tyhjää - ei kyllä soita yhtään kelloja. Sivussa on nytkin polttis niin en kyllä sokkona osaisi erottaa sähkiksen regenillistä jarrupoljinta polttiksen vastaavasta :D
 
Teslan on tehtävä näitä ”pakotuksia” koska muuten eivät varmaankaan saa kulutusta alas? Koska muut sallii näitä.
Ei kai tossa kulutuksen kannalta mitään eroa tule. Vrt. käyttäjän jalka makaa alamäessä jarrulla / käyttäjä nostaa alamäessä jalkaa kaasulta. Molemmissa tapauksissa regeneroidaan. Joku noheva oli muistaakseen tuolla yleisketjussa laskeskellut, että sillä ns. vapaalla rullaamisella säästetään energiaa joissain paikoissa enemmän vs. regen ja ei vapaata rullausta. Itse olen ajanut autoa 31v siten, että myös manuaalivaihteisessa autossa oli aina veto päällä, joten omakohtaista kokemusta tuosta vapaalla rullaamisesta / kytkimellä makaamisesta ei ole.
 
Ei kai tossa kulutuksen kannalta mitään eroa tule. Vrt. käyttäjän jalka makaa alamäessä jarrulla / käyttäjä nostaa alamäessä jalkaa kaasulta. Molemmissa tapauksissa regeneroidaan. Joku noheva oli muistaakseen tuolla yleisketjussa laskeskellut, että sillä ns. vapaalla rullaamisella säästetään energiaa joissain paikoissa enemmän vs. regen ja ei vapaata rullausta. Itse olen ajanut autoa 31v siten, että myös manuaalivaihteisessa autossa oli aina veto päällä, joten omakohtaista kokemusta tuosta vapaalla rullaamisesta / kytkimellä makaamisesta ei ole.

Niin siis ero tulisi siinä jos Tesla sallisi regenin poiston ja käyttäjä lepuuttaisi jalkaa jarrulla joka ei kerran käytä regeniä.
 
Ei kai tossa kulutuksen kannalta mitään eroa tule. Vrt. käyttäjän jalka makaa alamäessä jarrulla / käyttäjä nostaa alamäessä jalkaa kaasulta. Molemmissa tapauksissa regeneroidaan. Joku noheva oli muistaakseen tuolla yleisketjussa laskeskellut, että sillä ns. vapaalla rullaamisella säästetään energiaa joissain paikoissa enemmän vs. regen ja ei vapaata rullausta. Itse olen ajanut autoa 31v siten, että myös manuaalivaihteisessa autossa oli aina veto päällä, joten omakohtaista kokemusta tuosta vapaalla rullaamisesta / kytkimellä makaamisesta ei ole.
Regenissä tulee aina häviöitä, Teslassa taitaa 80% jarrutusenergiasta muuntua sähköksi ja 20% hukkalämmöksi. Vapaa rullaus on taas periaatteessa 100% hyötysuhteeltaan. Käytännössä kuitenkaan tilanne ei koskaan ole tuo, koska rullaus kestää liian pitkään. Siinä vaiheessa on hyvä olla regen myös jarrupolkimessa.

Itse tykkään käyttää VAGgineessa tuota rullausta. Kaasupolkimeen tarvitsee antaa vain pieniä napautuksia ja auto kulkee kuin itsestään. OPDssa taas helposti joko kiihdyttää tai jarruttaa hieman ja hyötysuhde laskee.

Mielipidekysymys kummasta tykkää enemmän. OPDssa joutuu leputtamaan jalkaa kaasulla, mutta rullauksessa taas vaihtamaan jalan paikkaa.
 
Saa olla kyllä tavallinen Pentti se kuski, joka ei kykene asiaa kymmenessä minuutissa omaksumaan / kykene jalkojansa hallitsemaan sen vertaa ettei auto nyi.
Ei se kuule tarvitse olla kuin pieni nilkan jäykistävä sotavamma tai muu yleinen vanhuus, niin Teslan toteutus on syvältä ja poikittain.
 
Ei se kuule tarvitse olla kuin pieni nilkan jäykistävä sotavamma tai muu yleinen vanhuus, niin Teslan toteutus on syvältä ja poikittain.
Millälailla. Jos jalan liikkuvuus on ongelma, niin silloinhan se yhden polkimen ajo on parempi kuin hyppiä jatkuvasti polkimelta toiselle.
 
Millälailla. Jos jalan liikkuvuus on ongelma, niin silloinhan se yhden polkimen ajo on parempi kuin hyppiä jatkuvasti polkimelta toiselle.
Ei jalan vaan nilkan. Alaspäin "jousta" vasten on paljon helpompi painaa tarkasti kuin nostaa tarkasti x määrä ylös. Rullaavassa autossa tarkkuudella ei ole väliä. Toisekseen nilkan liikerata on väkisinkin ihan eri luokkaa yhden polkimen ajossa. Jäykemmällä nilkalla ei koko alue tule katetuksi ilman kantapään siirtoa - ihanan näppärää.

Mä oon viimeisen viikon ajanut omaani ilmalasta jalassa kun on nivelsiteet paskana. Ei se nyt mitään mikrokirurgiaa ole tuo Teslan ajaminenkaan.
Oletko siis ollut viikon tavallinen Pentti? Pystyy ajamaan vs. miellyttävää ajaa on kaksi eri asiaa. Aika lapsellista alkaa lässyttämään mitä toinen pystyy tekemään ja mitä ei, ongelma on ja pysyy sun vakuutteluista huolimatta. Puolustelet vaan typerää ratkaisua, joka muissa sähköautoissa on pääasiassa kunnossa.
 
Typerää ratkaisua ehkä sinun mielestä, mutta aika suuren osan mielestä opd on yksi suurin positiivinen puoli, mitä sähköautolla ajamiseen tulee. Mikäli tuosta ei tykkää, muitakin merkkejä kuin Tesla taitaa myös löytyä? Jollain nilkan asennon hifistelyllä menee aika pilkun nussimiseksi, siinä kaasupolkimella ja se jalka rullaillessakin lepää,
 
Nyt ku on Teslan OPD:n jälkeen ajanut autoilla jotka rullaa kun nostaa kaasun pois, on vähä sama fiilis ku kokeili bensavehkeissä automaattivaihteisiin tottumisen jälkeen manuaaliautoa. Automaattijarru vs manuaalijarru.
 
Kuulostaa kyllä omituiselta että jos kaasua osaa painaa niin ei osaa painaa sitä vain vähän. Miten onnistuu vaikka koulualueella ajaminen kun ei tarvitse painaa kuin ihan vähän poljinta? Aina reilulla ylinopeudella vai?

Siinä samassa asennossa se jalka on kun ajat 20km/h kuin jos haluat hallitusti hidastaa vaikka 80->60 ja sitten painaa vähän lisää poljinta kun tavoitenopeus on saavutettu.

En sitä sano että voi olla joillekin haastavaa pitää jalkaa tietyssä asennossa mutta sitten ei tarvitse ajaa lainkaan.

Jos kyse on vain siitä ettei tykkää ominaisuudesta niin se on ihan reilu peli, ei kaikesta voi tykätä.

Sitä taas en voi hyväksyä että vammasta johtuen ei pysty ajamaan vaikka 20km/h nopeudella kun pitää painaa niin vähän sitä poljinta. Eikä muuten hyväksy sheriffikään.
 
Nyt ku on Teslan OPD:n jälkeen ajanut autoilla jotka rullaa kun nostaa kaasun pois, on vähä sama fiilis ku kokeili bensavehkeissä automaattivaihteisiin tottumisen jälkeen manuaaliautoa. Automaattijarru vs manuaalijarru.
Miulla Volvo C40. Voi valita kahdesta eri asteesta opd voimaa, ihan pysähdyksiin asti.

Minä kytkin sen pois päältä ja rullailen vapaalla.

Ihanaa valinnan vapautta.
 
Typerää ratkaisua ehkä sinun mielestä, mutta aika suuren osan mielestä opd on yksi suurin positiivinen puoli, mitä sähköautolla ajamiseen tulee. Mikäli tuosta ei tykkää, muitakin merkkejä kuin Tesla taitaa myös löytyä? Jollain nilkan asennon hifistelyllä menee aika pilkun nussimiseksi, siinä kaasupolkimella ja se jalka rullaillessakin lepää,
Kyllä se nyt taitaa tässä olla ennemminkin niinpäin, että fanipojilla on hankala hyväksyä, että kaikki ei tykkää ja siitä voi olla ihan oikeasti ongelmaakin.
Kuulostaa kyllä omituiselta että jos kaasua osaa painaa niin ei osaa painaa sitä vain vähän. Miten onnistuu vaikka koulualueella ajaminen kun ei tarvitse painaa kuin ihan vähän poljinta? Aina reilulla ylinopeudella vai?

Siinä samassa asennossa se jalka on kun ajat 20km/h kuin jos haluat hallitusti hidastaa vaikka 80->60 ja sitten painaa vähän lisää poljinta kun tavoitenopeus on saavutettu.

En sitä sano että voi olla joillekin haastavaa pitää jalkaa tietyssä asennossa mutta sitten ei tarvitse ajaa lainkaan.

Jos kyse on vain siitä ettei tykkää ominaisuudesta niin se on ihan reilu peli, ei kaikesta voi tykätä.

Sitä taas en voi hyväksyä että vammasta johtuen ei pysty ajamaan vaikka 20km/h nopeudella kun pitää painaa niin vähän sitä poljinta. Eikä muuten hyväksy sheriffikään.
Opettele lukemaan. Kyse ei ollut kaasun painamisesta vaan vapauttamisesta. Ei voi olla noin vaikea ymmärtää, että jos nilkan liikerata < vaadittu määrä, niin homma ei toimi. Hienosti kyllä käännetty todellinen ongelma käyttäjän viaksi :tup:

e: Ja se ongelmahan oli asetusmahdollisuuksien puute, ei yhden pedaalin ajo. Tais joltain keskustelijoilta tämänkin jo unohtua.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se nyt taitaa tässä olla ennemminkin niinpäin, että fanipojilla on hankala hyväksyä, että kaikki ei tykkää ja siitä voi olla ihan oikeasti ongelmaakin.

HengaHox, opettele lukemaan. Kyse ei ollut kaasun painamisesta vaan vapauttamisesta.

Itseäni hämmentää eniten tuo, että OPD:tä fanittavat Tesla-miehet tuntuvat ajattelevan, että se olisi jotenkin heiltä pois jos tuo olisi kunkin käyttäjän itse säädettävissä. :hmm:
 
Oletko siis ollut viikon tavallinen Pentti? Pystyy ajamaan vs. miellyttävää ajaa on kaksi eri asiaa. Aika lapsellista alkaa lässyttämään mitä toinen pystyy tekemään ja mitä ei, ongelma on ja pysyy sun vakuutteluista huolimatta. Puolustelet vaan typerää ratkaisua, joka muissa sähköautoissa on pääasiassa kunnossa.

En. Jos en osaisi/kykenisi ajamaan mitä tahansa autoa nykimättä, niin ajelisin sitten bussilla enkä sillä autolla. Mulla ei siis ole mitään ongelmaa, enkä oo Pentti edes lastan kanssa.
Toisaalta jos sulla on, niin voit aina ajella autoilla joissa on erilainen toteutus. Kyllä tässä maailmassa valinnanvaraa riittää.
 
En. Jos en osaisi/kykenisi ajamaan mitä tahansa autoa nykimättä, niin ajelisin sitten bussilla enkä sillä autolla. Mulla ei siis ole mitään ongelmaa, enkä oo Pentti edes lastan kanssa.
Toisaalta jos sulla on, niin voit aina ajella autoilla joissa on erilainen toteutus. Kyllä tässä maailmassa valinnanvaraa riittää.
Valinnanvaraa tosiaan riittää paitsi Teslalla :D Siitähän tämä keskustelu lähti.
 
Itseäni hämmentää eniten tuo, että OPD:tä fanittavat Tesla-miehet tuntuvat ajattelevan, että se olisi jotenkin heiltä pois jos tuo olisi kunkin käyttäjän itse säädettävissä. :hmm:
No sitä tuskin ajattelee. Enemmän tässä ihmetyttää, että ei-tesla miehet tulevat kertomaan sellaisille, joilla kyseinen auto oikeasti on ja jotka siitä featuresta tykkäävät, että väärin tykätty. Mun henkilökohtainen mielipide vaikkapa jostain id -sarjasta on sellainen, että siinä on kaikki paskaa paitsi kusi, mutta en oo kyllä kokenut minkäänlaista tarvetta käydä asiasta raportoimassa niille, jotka sellaisella ajavat ja varmaan jotkut jopa tykkäävätkin.
 
Viimeksi muokattu:
Aika harva omistaja tässä ketjussa on tainnut noita vaihtoehtoisia toteutuksia kaipailla. Autoja tavataan käydä koeajelemassa ja sitten ostetaan sellainen joka sattuu parhaiten omaan lapaseen. Ei se sen kummempaa ole.
Aika monikin sitä asetusmahdollisuutta kaipas tässä ketjussa. Mut toki siirtele vaan maalitolppia :tup:

e: Tohon sun edelliseen viestiisi liittyen. Kuka tässä muka on sanonut, että yhden pedaalin ajosta ei saa tykätä. Laita ny vähän vaatetta päälle, jos on noin herkkä nahka, että täytyy mieli pahoittaa asiasta jota ei ole edes esitetty. Kritiikki kohdistuu täysin siihen, että vaihtoehtoa ei anneta.
 
Jännä kuinka Tesla sitä ja Tesla tätä valitetaan niin paljon, vaikka valituksen aiheet ovat usein ihan mitättömiä. Luin juuri facebookin jostain sähköauto ryhmästä että esim. Stellantiksen puhelinäppi ei ole toiminut kuukausiin ja osalla ei ole toiminut ikinä ollenkaan. Tästä kuitenkaan ei valiteta juuri missään, tai ei ole osunut silmään? Toki Tesloja on aivan eri määriä myyty kun noita niin sekin selittää, mutta aika ikävä ongelma jos tosiaan äppi ei toimi ollenkaan? Pieniä ovat Teslan murheet muihin verrattuna.
 
No en mä nyt sanoisi, että esim. mahdollisuus regenin säädön puutteen takia päätyä kaistalle poikittain olisi välttämättä puhelinappia pienempi ongelma :think: Muiden ongelmat ei Teslan ongelmia poista. Kuten Mattix aikanaan totesi, Teslan haaste on olla auto, kun muilla haasteena on olla sähköauto…
 
Itseäni hämmentää eniten tuo, että OPD:tä fanittavat Tesla-miehet tuntuvat ajattelevan, että se olisi jotenkin heiltä pois jos tuo olisi kunkin käyttäjän itse säädettävissä. :hmm:
Valinnanvaraa tosiaan riittää paitsi Teslalla :D Siitähän tämä keskustelu lähti.

Olen samaa mieltä kummankin kanssa, että valinnanvara olisi kuskilla syytä olla. Vice versa, muissa-kuin-tesloissa olisi mukavaa, kun olisi kunnon OPD-ratkaisu. Tallista löytyy Stellantis, joka ei esimerkiksi osaa tehdä asiaa oikein millään tavalla.

Muiden ongelmat ei Teslan ongelmia poista. Kuten Mattix aikanaan totesi, Teslan haaste on olla auto, kun muilla haasteena on olla sähköauto…
Teslan ongelmat ja käytön omituisuudet liittyvät ehdottomasti autoiluun, muilla taas enemmän sähköautoiluun. Riippu painoarvoista, kumpi pahempi. Itselleni esim. Stellantis on aivan sontaa vs. Tesla kummatkin puolet huomioiden, mutta taas premium-saksalaiset ovat kirineet kummasti sähköautopuolessa ja heillä ajamisen ilo on kunnossa.
 
En vieläkään voi ymmärtää että kaasun vapauttaminen on haasteellista. Miten se eroaa hitaasta kaupunkiajosta missä pitää säätää polkimen asentoa siinä liikeradan alkupäässä?

Taas kerran, jos ei tykkää niin ei tykkää. Mutta jos kaasun vapauttaminen on fyysisesti ongelmallista niin sellaiset henkilöt eivät kuulu tieliikenteeseen, sehän on hengenvaarallista.
 
Teslan ongelmat ja käytön omituisuudet liittyvät ehdottomasti autoiluun, muilla taas enemmän sähköautoiluun. Riippu painoarvoista, kumpi pahempi. Itselleni esim. Stellantis on aivan sontaa vs. Tesla kummatkin puolet huomioiden, mutta taas premium-saksalaiset ovat kirineet kummasti sähköautopuolessa ja heillä ajamisen ilo on kunnossa.

Huomioisin myös, että ainakin tuossa omassa Stellantiksessa ei kauheasti etäkikkuloiden kura niin paljon ahdista kun ko. biilin hintalappu oli 47-48% uutena vs talouden toinen sähkis (ja toinen sähkis noin 90% hintalapultaan kun silloinen Y). Bonuksena vuoden arvonlasku / käyttö 2986,56e. Ei sitä ihan tuolla hinnalla voi olettaa mitä vaan ja jos taas ns. Saksa-premiumi vähääkään rämisee tai appi sekoilee niin ärsytyskynnys aivan toinen - sama olisi Teslankin hintalapulla mitä voi odottaa :D

OPD:n osalta on toissijaista miksi tämä on osalle a) vaikeaa b) pakollinen. Se oleellisin pointti omalla fiiliksellä on, että annetaan itse käyttäjälle vapaus valita ja siinä se eikä pakoteta kuskia yhteen ainoaan muottiin.
 
Viimeksi muokattu:
Miten se eroaa hitaasta kaupunkiajosta missä pitää säätää polkimen asentoa siinä liikeradan alkupäässä?
Vai pitääkö, kunhan pedaalia ei paina pohjaan asti, niin auto pitää nopeusrajoittimella huolen, ettei mennä ylinopeutta. Olettaen että autosta tämä kiva ominaisuus löytyy. :joy:
 
Samalla tavallahan kaikki autot tekee, jos akku on oikeasti täynnä niin ei sinne voi energiaa laittaa.
Erona se, että Teslassa ei ole top-bufferia ja 100%:iin ladattu auto on oikeasti 100%.

Sen sijaan monissa muissa autoissa kun lataa 100%:iin, niin oikeasti akku on 97-98% ja siellä on vielä vähän tilaa mihin tuutata energiaa (jos valmistaja vaan haluaa sallia "ylilatauksen" regenillä).
 
Vai pitääkö, kunhan pedaalia ei paina pohjaan asti, niin auto pitää nopeusrajoittimella huolen, ettei mennä ylinopeutta. Olettaen että autosta tämä kiva ominaisuus löytyy. :joy:

Mulla ei tarvitse diesel-mersussa edes nopeusrajointa, voi katsella almanakasta milloin pitää lopettaa kiihdyttäminen.
 
Jännä kuinka Tesla sitä ja Tesla tätä valitetaan niin paljon, vaikka valituksen aiheet ovat usein ihan mitättömiä. Luin juuri facebookin jostain sähköauto ryhmästä että esim. Stellantiksen puhelinäppi ei ole toiminut kuukausiin ja osalla ei ole toiminut ikinä ollenkaan. Tästä kuitenkaan ei valiteta juuri missään, tai ei ole osunut silmään? Toki Tesloja on aivan eri määriä myyty kun noita niin sekin selittää, mutta aika ikävä ongelma jos tosiaan äppi ei toimi ollenkaan? Pieniä ovat Teslan murheet muihin verrattuna.
Ne kellä on ongelmia valittaa ja ne kellä ei niin eivät.
 
En vieläkään voi ymmärtää että kaasun vapauttaminen on haasteellista. Miten se eroaa hitaasta kaupunkiajosta missä pitää säätää polkimen asentoa siinä liikeradan alkupäässä?

Taas kerran, jos ei tykkää niin ei tykkää. Mutta jos kaasun vapauttaminen on fyysisesti ongelmallista niin sellaiset henkilöt eivät kuulu tieliikenteeseen, sehän on hengenvaarallista.
Äläs nyt olkiukkoile tieliikenteen vaarantamisen kanssa. Kaasun vapauttaminen ja vapauttaminen tarkasti ovat kaksi eri asiaa. Rullaavassa autossa pedaalin voi vapauttaa ”sinnepäin” jalan asentoa vaikka korjaamalla ilman että auto ottaa kenguruita matkaan. Yhden pedaalin ajossa ei onnistu. Joko nilkkaa pitää yrittää taivuttaa ylös enemmän kuin se haluaa mennä tai siirtää kantapäätä jolloin kengurut voi tulla matkaan jos pedaalin asentoa ei saa jalan siirron aikana pidettyä. Nopeuden hienosäätö rullaavassa autossa on niin paljon pienemmällä liikerata-alueella, että ongelmaa ei tule. Eiköhän tämä jo riitä? Ongelma on ja pysyy vaikka miten jeesustelet.
 
Tämä OPD menee vähän siihen kategoriaan, että jos homma olisi toisinpäin niin uskoisin että roolit olisi täällä kuitenkin samat.
 
Ne kellä on ongelmia valittaa ja ne kellä ei niin eivät.
Tarkoitin lähinnä, että Teslan ominaisuuksista tuntuvat valittavat lähinnä ne kenellä ei ole Teslaa ja kaikkein eniten ne jotka eivät ole koskaan kokeilleetkaan Teslaa.
 
Tämä OPD menee vähän siihen kategoriaan, että jos homma olisi toisinpäin niin uskoisin että roolit olisi täällä kuitenkin samat.
Tai kategoriaan, että jos et tykkää jalalla painettavasta käsijarrusta, OPD:stä, pienestä bensaturbosta, tietystä korimallista, niin ostat auton jossa ei sellaista ei-toivottua ominaisuutta ole. Teslassa tuo OPD on yksi sen auton ominaisfeatureista. Ne jotka tykkäävät voivat olla potentiaalisia ostajia, ne jotka eivät, katselevat itselleen jotain muuta. Ei kai autojen tarvitse edelleenkään mitään mobiililaitteita olla, jossa jokainen kikkare on säädettävissä.
 
Äläs nyt olkiukkoile tieliikenteen vaarantamisen kanssa. Kaasun vapauttaminen ja vapauttaminen tarkasti ovat kaksi eri asiaa. Rullaavassa autossa pedaalin voi vapauttaa ”sinnepäin” jalan asentoa vaikka korjaamalla ilman että auto ottaa kenguruita matkaan. Yhden pedaalin ajossa ei onnistu. Joko nilkkaa pitää yrittää taivuttaa ylös enemmän kuin se haluaa mennä tai siirtää kantapäätä jolloin kengurut voi tulla matkaan jos pedaalin asentoa ei saa jalan siirron aikana pidettyä. Nopeuden hienosäätö rullaavassa autossa on niin paljon pienemmällä liikerata-alueella, että ongelmaa ei tule. Eiköhän tämä jo riitä? Ongelma on ja pysyy vaikka miten jeesustelet.

En sitä nyt kovin tarkaksi mieltäisi. Puhut kuin tarvitsisi nanometrin tarkkuudella asettaa jalka oikeaan kohtaan. Vaikka se riittää että jalkaa nostetaan hitaasti niin hidastuminen on pehmeää.

Yhtälailla pitää jalka olla "tarkasti" tietyssä asennossa kun ajaa milloin tahansa ilman vakkaria. Jos ei pysty pitämään nopeutta kohtuu tasaisena ilman vakkaria niin kortti veks.

Tai kategoriaan, että jos et tykkää jalalla painettavasta käsijarrusta, OPD:stä, pienestä bensaturbosta, tietystä korimallista, niin ostat auton jossa ei sellaista ei-toivottua ominaisuutta ole. Teslassa tuo OPD on yksi sen auton ominaisfeatureista. Ne jotka tykkäävät voivat olla potentiaalisia ostajia, ne jotka eivät, katselevat itselleen jotain muuta. Ei kai autojen tarvitse edelleenkään mitään mobiililaitteita olla, jossa jokainen kikkare on säädettävissä.

Mielestäni silti regen voisi Teslassakin olla asetus minkä voi ottaa pois tai ainakin säätää, kun kerran omassa Teslassa sitä voi säätää ilman lisäkikkaretta. En hyväksy sitä että joku ei pysty polkimella säätämään ajonopeutta ja ajelee tuolla muiden joukossa, mutta en sitäkään että viedään asetuksia pois. Vaikka ajatus olisikin hyvä, että säästetään energiaa niin miksi viedä pois jotain mitä oli jo. En ymmärrä.
 
Tämä OPD menee vähän siihen kategoriaan, että jos homma olisi toisinpäin niin uskoisin että roolit olisi täällä kuitenkin samat.
Eipä vaikutu merkki ainakaan minulla mitenkään. Hynyssä vois pistää päälle muutamalla rattinäpäytyksellä viiksestä, mutta ei pysty. Miissä käytin B-moodia kaupunkiajossa jonkin aikaa, mutta luovuin kun jalka tuli kipeäksi. Siinä hidastuvuus on myös paljon rauhallisempi kuin täysiverisessä yhden pedaalin ajossa vaikka Miilläkin sen saa pysähtymään jarrutta.

En sitä nyt kovin tarkaksi mieltäisi. Puhut kuin tarvitsisi nanometrin tarkkuudella asettaa jalka oikeaan kohtaan. Vaikka se riittää että jalkaa nostetaan hitaasti niin hidastuminen on pehmeää.

Yhtälailla pitää jalka olla "tarkasti" tietyssä asennossa kun ajaa milloin tahansa ilman vakkaria. Jos ei pysty pitämään nopeutta kohtuu tasaisena ilman vakkaria niin kortti veks.
Voisitko nyt ystävällisesti hyväksyä sen faktan, että jos nilkka ei toimi niin se ei toimi? Mä en tarvitse sun lässytyksiä asiasta. Yhden pedaalin käyttö on kömpelöä ja fyysisesti epämukavaa. Sen pitäisi riittää tähän keskusteluun ihan hyvin, ymmärsit sitten tai et.
 
Itselle saattaisi löytyä mielekkäämpi vaihtoehto kaasulle ratissa olevasta napista. Mersuilla tulee lähes aina luonnostaa ajettua vakionopeussäätimen viiksellä ja sitten kaupungissa vituttaa kun vakkari ottaa vasta 40kmh kiinni. Joku paineen tunnistava nappi jolla voisi kiihdyttää ja toinen nappi jarruttamiselle olisi itselleni ehkä se mieluisin ratkaisu.
 
Teslan vakkarin saa nytkin asetettua vaikka 0km/h. Rullalla tai commanderi napeilla saisi säädettyä nopeasti nopeutta eli periaatteessa vähän sinnepäin on mahdollista miinus se paineen tunnistus jos oikein ymmärsin?
 
Eipä vaikutu merkki ainakaan minulla mitenkään. Hynyssä vois pistää päälle muutamalla rattinäpäytyksellä viiksestä, mutta ei pysty. Miissä käytin B-moodia kaupunkiajossa jonkin aikaa, mutta luovuin kun jalka tuli kipeäksi. Siinä hidastuvuus on myös paljon rauhallisempi kuin täysiverisessä yhden pedaalin ajossa vaikka Miilläkin sen saa pysähtymään jarrutta.

Voisitko nyt ystävällisesti hyväksyä sen faktan, että jos nilkka ei toimi niin se ei toimi? Mä en tarvitse sun lässytyksiä asiasta. Yhden pedaalin käyttö on kömpelöä ja fyysisesti epämukavaa. Sen pitäisi riittää tähän keskusteluun ihan hyvin, ymmärsit sitten tai et.

Pakko sanoa, että en kyllä itsekkään ymmärrä miten tuo kaasun vapauttaminen olisi vaikeampaa kuin kaasun painaminen, jos nilkassa vikaa? Kuulostaa kyllä siltä, että jos jalan liikutus tasaisesti ei onnistu, niin kyllä tuossa kaasunpainamisessa voi tulla vaaratilanteita, kun kaasua valoista lähtiessä polkaiseekin pikkusen liikaa. Ja tässä tapauksessa ei ainakaan Teslaa tai mitään muutakaan tehokasta autoa, kun se kömpelö ja fyysisesti epämukava jalka polkaisee auton vahingossa toisen auton perään tai jalankulkijoiden päälle suojatiellä...
 
Teslan vakkarin saa nytkin asetettua vaikka 0km/h. Rullalla tai commanderi napeilla saisi säädettyä nopeasti nopeutta eli periaatteessa vähän sinnepäin on mahdollista miinus se paineen tunnistus jos oikein ymmärsin?
Täytyisi oikein varata päivä ja käydä koeajelemassa 2020 jälkeen tehtyjä autoja niin tietäosi mistä puhuu. Juu kyllä rullakin saattaisi olla aivan yhtä hyvä minulle.
 
Pakko sanoa, että en kyllä itsekkään ymmärrä miten tuo kaasun vapauttaminen olisi vaikeampaa kuin kaasun painaminen, jos nilkassa vikaa? Kuulostaa kyllä siltä, että jos jalan liikutus tasaisesti ei onnistu, niin kyllä tuossa kaasunpainamisessa voi tulla vaaratilanteita, kun kaasua valoista lähtiessä polkaiseekin pikkusen liikaa. Ja tässä tapauksessa ei ainakaan Teslaa tai mitään muutakaan tehokasta autoa, kun se kömpelö ja fyysisesti epämukava jalka polkaisee auton vahingossa toisen auton perään tai jalankulkijoiden päälle suojatiellä...
Lue ne edeltävät viestit. Jos niistä ei aukea, niin taitaa olla vika jossain muussa kuin nilkassa. Viestisi on täysin aiemmin jo korjattujen väärien väittämien esittämistä offtopikkina. Ole hyvä ja lopeta.
 
Itselle saattaisi löytyä mielekkäämpi vaihtoehto kaasulle ratissa olevasta napista. Mersuilla tulee lähes aina luonnostaa ajettua vakionopeussäätimen viiksellä ja sitten kaupungissa vituttaa kun vakkari ottaa vasta 40kmh kiinni. Joku paineen tunnistava nappi jolla voisi kiihdyttää ja toinen nappi jarruttamiselle olisi itselleni ehkä se mieluisin ratkaisu.
WASD here we come. Ratti tosin on kyllä helvetisti parempi sivuittaisliikkeeseen kuin näppäimet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 642
Viestejä
4 553 019
Jäsenet
75 038
Uusin jäsen
Kieroliero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom