Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Teslan tuntivelotus on 200e/h.
Täsmälleen sama reaktio. Sinällään ei tuo hinta-arvio vieläkään täsmää, kun nuo pitäisi kyllä pystyä väkertämään tunnissa per kulma. Eteen menee tuota vähemmän aikaa, taakse enemmän. Vaikka laskis koko päivän mukaan työtä, niin silti osissa täytyy olla perkeleesti ilmaa.

Upeaa suunnittelua, tuulilasin vedenpoisto suoraan heikosti vedeltä suojatun pallonivelen päälle.
1723555400165.png

e: Vaikka on mainosvideo, niin hyvä kuvaus ongelmasta. Pistäisin melkein Meylet tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Täsmälleen sama reaktio. Sinällään ei tuo hinta-arvio vieläkään täsmää, kun nuo pitäisi kyllä pystyä väkertämään tunnissa per kulma. Eteen menee tuota vähemmän aikaa, taakse enemmän. Vaikka laskis koko päivän mukaan työtä, niin silti osissa täytyy olla perkeleesti ilmaa.

Upeaa suunnittelua, tuulilasin vedenpoisto suoraan heikosti vedeltä suojatun pallonivelen päälle.
1723555400165.png

e: Vaikka on mainosvideo, niin hyvä kuvaus ongelmasta. Pistäisin melkein Meylet tilalle.
Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.
 
Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.

Tossa diagnostiikassa sanottiin että liiallista kulumaa, että vaikka liikunnalla ja rasvalla hetkeks korjaantuu niin jossain vaiheessa ne pitäs silti vaihtaa.
 
Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.

Autodoc näyttää pyytävän 230e ja risat sarjasta (molempiin etupyöriin), jossa myös uudet pultit, ei nyt mitenkään paha.

Aikoinaan oli ihan normijuttu että pitkittäismoottorin vw/audin award winning keularatkaisuun vaihdettiin joka vuosi joku pallonivelen omaava vipstaaki. Jotkut ruikkasivat atf öljyä injektioneulalla suojakumin sisälle, jos alkoi narina ärsyttämään.
 
Tuossa videolla näkyy hyvin, kun Teslan omassa on muovinen räpellys vesisuojana (ainakin videon versiossa), joka päästää vedet läpi, vs. ylhäältä valettu tiivis Meylen ratkaisu + järeämpi nivelpallo. Tukia väittivät melkein kilon kevyemmäksi alumiinin takia.
 
Aikoinaan oli ihan normijuttu että pitkittäismoottorin vw/audin award winning keularatkaisuun vaihdettiin joka vuosi joku pallonivelen omaava vipstaaki. Jotkut ruikkasivat atf öljyä injektioneulalla suojakumin sisälle, jos alkoi narina ärsyttämään.

Ihan normisettiä oli myös eemelin kanssa. Joka vuosi kun varasi toimintatonnin johonkin alustan osaan/osiin, niin ei tarvinnut katsastuksessa turhaan järkyttyä. Ei olis kyllä mieleenkään tullut niitä Veholla vaihdatella (vrt. tuo Teslan kustannusarvio) kun ei siihen ole noiden kanssa yhtään mitään syytä. Osat konttiin ja nyrkkipajalle.

Merkkikorjaamoila ei kannata käydä juomassa edes kahveja, jollei ole aivan pakko. Monet merkit kyllä osaavat varmistaa sen, että nekin tulevat aikanaan tutuiksi kun vaivat alkavat olemaan sen sorttisia, ettei nyrkkipajoilta löydy enää diagnostiikkavehkeitä joilla niitä selvittäisi. Alusta ei sentään siihen kategoriaan ainakaan vielä kuulu.
 
Mä joudun näköjään koulun penkille näissä huoltoasioissa, joten kiitos monelle teistä tässä vaiheessa jo. Todella hienoa kuulla tollasista oikeista ja hieman inhorealistisista esimerkeistä, että missä mennään muuallakin kuin Teslalla. Tää on mulla ensimmäinen auto ikinä eikä minkäänlaista kosketusta miten autoja kannattaa pitää.
 
Ihan normisettiä oli myös eemelin kanssa. Joka vuosi kun varasi toimintatonnin johonkin alustan osaan/osiin, niin ei tarvinnut katsastuksessa turhaan järkyttyä. Ei olis kyllä mieleenkään tullut niitä Veholla vaihdatella (vrt. tuo Teslan kustannusarvio) kun ei siihen ole noiden kanssa yhtään mitään syytä. Osat konttiin ja nyrkkipajalle.

Ja myös tuntuisi, että BMWn F11-koriin tarvitsee jotain palikkaa vaihtaa eteen. Toki 11v ikää ja kohta rullattu 240tkm.

Audien osalta A6 C5 & A4 B5 oli Passat 3Bn kera, jotka vaati eteen tukivarsiremppaa ja narisivat. Tosin nyt näissä tapauksissa puhutaan vuosimallit alkaen -98/99 eli siis 25v sitten. Tämän jälkeen yhdenkään tuoreamman version kanssa ole ollut itsellä alustassa mitään tilanteita.

Kuten vanhoissa tapauksissakin niin positiivista on se, että kun palikat on kulutuskamaa niin myös useammalta kolmannelta osapuolelta löytyy varaosaa ok hintaan.
 
Mä joudun näköjään koulun penkille näissä huoltoasioissa, joten kiitos monelle teistä tässä vaiheessa jo. Todella hienoa kuulla tollasista oikeista ja hieman inhorealistisista esimerkeistä, että missä mennään muuallakin kuin Teslalla. Tää on mulla ensimmäinen auto ikinä eikä minkäänlaista kosketusta miten autoja kannattaa pitää.
Määräaikaishuollot voi tehdä merkkiliikkeessä, jos ei se merkkiliike ole Veho. Siellä ei kannata teettää edes määräaikaishuoltoja. Kaikki muu muualla.
Omista autoistani Toyota on ollut jonkinlainen rajatapaus. Aika edukkaasti tekivät pikkuhommat, joskaan Toyotaan ei ikinä mitään tarvitse tehdäkään. Teslan merkkihuolto vaikuttaa täsmälleen samanlaiselta kusetuspajalta kun tuo Vehokin. Kympin pusla rikki, niin kaikki mahdollinen uusiksi hintaan 200€/h + osat.
 
Autodoc näyttää pyytävän 230e ja risat sarjasta (molempiin etupyöriin), jossa myös uudet pultit, ei nyt mitenkään paha.

Aikoinaan oli ihan normijuttu että pitkittäismoottorin vw/audin award winning keularatkaisuun vaihdettiin joka vuosi joku pallonivelen omaava vipstaaki. Jotkut ruikkasivat atf öljyä injektioneulalla suojakumin sisälle, jos alkoi narina ärsyttämään.
Jos alkuperäisosaan ei ole tullut parannuksia, niin itse kyllä kokeilisin jotain tarvikeosaa, vaikka maksaisi vähän enemmän. Selvästi alkuperäisosa ei ainakaan ole kestävää sorttia ja ei mielestäni maksa vaivaa vaihtaa samanlaista tilalle, vaikka osan saisi puoli-ilmaiseksi.
 
Mä joudun näköjään koulun penkille näissä huoltoasioissa, joten kiitos monelle teistä tässä vaiheessa jo. Todella hienoa kuulla tollasista oikeista ja hieman inhorealistisista esimerkeistä, että missä mennään muuallakin kuin Teslalla. Tää on mulla ensimmäinen auto ikinä eikä minkäänlaista kosketusta miten autoja kannattaa pitää.
Katoin uteliaisuuttan Aeromotorsilta mitä nämä maksavat. Meyle HD versiot 126,65€ kappale:
Jos päädyt tilaamaan tai tilautat täältä niin varmista rekisterinumerolla tai runkonumerolla että tulee oikeat. Nappasin vain jonkin Model kolmosen listalta.
 
Olin laiska ja kysyin tuon akun koon Chat GPT:ltä, joka antoi nähtävästi jenkkien luvut. Toki tuo pudotus 75-77kWh:sta, kumpi sitten onkin, on myös aika kova, jos se nykyään on vain tuo ~68, jonka ton kulutusmittarin perusteella nopeasti ynnäsin. Keskinopeuden ollessa +100km/h kulutus huitelee kuitenkin 16-17 hujakoilla hyvilläkin keleillä ja autolla ei paljoa yli 400km:a ajeta jos akun kokonaiskapa <70. Aika onnettomia nämä akut ovat, jos kahdessa vuodessa lähtee tuon verran kapaa pois. Sama kun olisi polttiksella käynyt lyömässä tankkia lekalla. Pitääpä tehdä tuo testi jossain sopivassa kohdassa kun tietää ettei ole autolle hetkeen käyttöä.
Kerrohan nyt mikä Tesla sulla edes on. Joka tapauksessa, et vertaa nyt vertailukelpoisia lukuja keskenään. Esimerkiksi omassa 2020 Model 3 LR:ssä menee näin (tiedot Scan My Teslasta)
  • Auton "full pack when new" on BMS:n mukaan ollut 77,8 kWh, ja tämä sisältää bufferin 0% alapuolella (joka on noin 3,2 kWh)
  • Uutena 0-100% kapasiteetti on siis ollut noin 74,5 kWh, eli full pack miinus bufferi
  • Nyt, 82 tkm ajettuna 0-100% kapasiteetti on noin 70,5 kWh BMS:n raportoimana, eli 0-100% kapasiteetti on laskenut uudesta siis 5,4 %
  • Jos autolla llähtisi nyt ajamaan, niin akustahan ei saa täysin sinne varautunutta energiaa käyttöön häviöiden vuoksi. Jos autolla ajaa 0-100% välin, niin odottaisin muutaman prosentin häviöitä ja siten realistista olisi saada jonkun 67-69 kWh akusta pihalle. Eli samaa luokkaa kuin sinä nyt suuntaa-antavalla testilläsi sait.
Kapasiteettihan laskee alussa enemmän ja sitten tasaantuu pitkäksi aikaa. Omassakin tuo on pysynyt aika stabiilina jo pitkään.
 
Jos alkuperäisosaan ei ole tullut parannuksia, niin itse kyllä kokeilisin jotain tarvikeosaa, vaikka maksaisi vähän enemmän. Selvästi alkuperäisosa ei ainakaan ole kestävää sorttia ja ei mielestäni maksa vaivaa vaihtaa samanlaista tilalle, vaikka osan saisi puoli-ilmaiseksi.

@Fact0ry mainitsi aikasemmin että niistä just on tullu uudemmat revisiot, ja että ovat kuulemma asentaneet niitä jo hyvän aikaa. Tiesin hänen ansiosta kysyä Teslalta kun soittivat, että mitä ne tarkemmin on asentamassa niin sano, että juurikin ne uudemmat revisiot, eikä suinkaan sitä samaa vanhaa helposti rikkoutuvaa tilalle.

Eli saattaa jopa olla hyvinkin parempi. Mutta totta puhuen tuo Meyle HD takuu voittaa Teslan omat takuuttomat varaosat jos on pakko lähtee näissä arpomaan.
 
Eli saattaa jopa olla hyvinkin parempi. Mutta totta puhuen tuo Meyle HD takuu voittaa Teslan omat takuuttomat varaosat jos on pakko lähtee näissä arpomaan.
Sellainen reunaehto vielä, että muistaakseni Meylen takuu ei kata asennusta uusiksi, pelkän osan. Tässä ei toki ole kympin osasta kyse, että sentään jotain iloa.
 
Omistajan mukaan tiedossa oleva vika Teslan päässä, että nappivilkut eivät toimi. Tämä johtuisi, että jos pidät sormea napin päällä mutta et paina, niin järjestelmä kuvittelee että et halua painaa ja eikä ota vastaan muitakaan painalluksia.
 
Omistajan mukaan tiedossa oleva vika Teslan päässä, että nappivilkut eivät toimi. Tämä johtuisi, että jos pidät sormea napin päällä mutta et paina, niin järjestelmä kuvittelee että et halua painaa ja eikä ota vastaan muitakaan painalluksia.
Aika hurjaa, että sormen lepuuttamisella napin päällä saa koko ratin vaihtoon (kommenteista), luulisi pelkän rebootin auttavan.
 
Mulla ei ainakaan toimi joka kerta myöskään vipuvilkku Model Y vm 23. Yleensäkin ensimmäistä kertaa koskaan huomannut tai joutunut pohtia koko vilkun toimintaa, ja sama vielä myös emännällä.

Käytännössä arviolta sanotaan vaikka joka sadas vilkutus epäonnistuu. Huomaa usein kaistanvaihdoissa tai liikenneympyrässä poistuessa, jossa muutenkin paljon actionia ja tarkempi se vilkutushetki. Voimasta tai vivun käytöstä ei itsessään tämä tunnu olevan mitenkään kiinni, joskus vipua vääntää ihan tosissaan ja silti ei vain mene vilkku päälle. Vaikuttaa enempi siltä, että ohjelmisto ei vain halua laittaa vilkkua päälle tai vilkkukäsky jaa jonnekkin jumiin.
 
Toivon mukaan menee oikeuteen nuo ongelmat, eikä ota rahaa ja nda:ta . Jos saat kilpailu- ja kuluttajavirastosta langettavan päätöksen, niin 99% varmasti oikeus päättää samoin.
KKV on työnsä puolesta kuluttajan asialla, oikeus ei. Jos toinen osapuoli vaan jaksaa lähteä oikeuteen, on ihan erilaiset prosentit miten homma ratkeaa.
 
Kuinka usein navigointiin on tullut uusia kieliä? Lähinnä mietin että onko mitään toivoa että Tesla tekisi joskus suomeksi tuon navigoinnin?
 
On toki toivoa kun valikotkin on suomeksi sentäs...

Koska, sitä ei tiedä kukaan. :smoke: Viis miljoonaa puhujaa täällä hevonperässä ei varsinaisesti nosta kiinnostusta. Ehkä automäärän kasvaessa aikanaan jos Suomesta tulee "merkittävä" ostopaikka...
 
Mulla ei ainakaan toimi joka kerta myöskään vipuvilkku Model Y vm 23. Yleensäkin ensimmäistä kertaa koskaan huomannut tai joutunut pohtia koko vilkun toimintaa, ja sama vielä myös emännällä.

Käytännössä arviolta sanotaan vaikka joka sadas vilkutus epäonnistuu. Huomaa usein kaistanvaihdoissa tai liikenneympyrässä poistuessa, jossa muutenkin paljon actionia ja tarkempi se vilkutushetki. Voimasta tai vivun käytöstä ei itsessään tämä tunnu olevan mitenkään kiinni, joskus vipua vääntää ihan tosissaan ja silti ei vain mene vilkku päälle. Vaikuttaa enempi siltä, että ohjelmisto ei vain halua laittaa vilkkua päälle tai vilkkukäsky jaa jonnekkin jumiin.
Johtuu myös ehkä siitä että softa pollaa missä tilassa vipu on. Se ei itsessään anna käskyä. Muistaakseni luin tämän TMCsta.
 
17kg y mallin akku ja 28kg cybertruckin akku kevyempi jo 2nd generationissa kun tölkki keventynyt 70 grammasta 49 grammaan eli pikku hiljaa hioutuu paremmaksi 4680 akku. Tokihan tuo jo kohta vuoden wanha akkupaketti mitä purkavat ja 3rd gen on jo paketissa.
 
17kg y mallin akku ja 28kg cybertruckin akku kevyempi jo 2nd generationissa kun tölkki keventynyt 70 grammasta 49 grammaan eli pikku hiljaa hioutuu paremmaksi 4680 akku. Tokihan tuo jo kohta vuoden wanha akkupaketti mitä purkavat ja 3rd gen on jo paketissa.
Tossa on nyt joku virhe. 4680-kenno painaa ihan pikkusen enemmän, kuin 49...70g. Mulla on tässä käsissäni pienikapasiteettinen 2200mAh 18650-kenno, joka painaa näköjään 44g (punnitsin juuri).
Pikaisella googlauksella 4680:t on siinä 350g nurkilla.
 
Se akun pintakuori on keventynyt tuon 21g. Ja siitä säästyneiden grammojen tilalle on vissiin laitettu vastaava määrä enemmän akkumateriaalia sen akun sisälle.
 
Se akun pintakuori on keventynyt tuon 21g. Ja siitä säästyneiden grammojen tilalle on vissiin laitettu vastaava määrä enemmän akkumateriaalia sen akun sisälle.
Hieman närästää tämä artikkelissakin käytetty esitystapa. Kuoren viemä tilavuushan on kuoren ohenemisen myötä muuttunut ja ko. tilavuuteen on mahdutettu hyötytavaraa. Painon muutos voi olla ihan mihin suuntaan tahansa.
 
Hieman närästää tämä artikkelissakin käytetty esitystapa. Kuoren viemä tilavuushan on kuoren ohenemisen myötä muuttunut ja ko. tilavuuteen on mahdutettu hyötytavaraa. Painon muutos voi olla ihan mihin suuntaan tahansa.

Tuosta raapastu tiedot, tarkempaa analyysiä energiatiheydestä 2nd gen 4680 tulossa parin viikon sisällä.
 
Minkälaisia kokemuksia Teslan kaupan tarvikkeista esim. kuramatot vrt. Amazonin valikoimaan?
 
Ei myynti ihan vedä USAssa. Huhtikuussa valmistetut autot istuu keskellä korpea odottamassa ostajaa.

Virtatarvikkeella myös ihan ok matot.
 
Ei myynti ihan vedä USAssa. Huhtikuussa valmistetut autot istuu keskellä korpea odottamassa ostajaa.

inb4 tesla-pojat tulee selittelemään mustaa valkoiseksi ja miten tämäkin on itseasiassa hyväksi bitcoinille vaan loistava bisnesveto ja ihan kohta tulee jotain legendaarisen nerokasta peliliikettä tms.

Saa nähdä kauanko kestää ennen kuin joutuvat nöytymään noiden vilkkujen ja kamerapakotustensa kanssa, kuten sen yoke-pakotuksen aikoihin. Vai mennäänkö härkäpäisesti hautaan saakka samalla kun kilpailijat painelee pikkuhiljaa ohi?
 
Itse luulen, että myyntiin vaikuttaa vahvasti myös Muskin poliittinen aktivoituminen ja siihen liittyvä sekoilu. Näillä näkymin jää samasta syystä myös itsellä nykyinen Tesla viimeiseksi.

Joo alkaa Tesla profiloitumaan vähän turhan paljon trumpistien autoksi. No kai Musk on laskenut tuosta hyödyt kun Trump tukee amerikkalaista teollisuutta ja kryptoja. Puhdasta bisnestä se on tuskin heidän välillään on oikeasti mitään samaa ideologiaa tai ystävyyttä.
 
Tietääkö kukaan, kattaisiko se maksullinen jatkotakuu nämä tukivarsiongelmat, kun ovat "kuluvia osia"?
 

Ei varmastikaan.
 
Ei myynti ihan vedä USAssa. Huhtikuussa valmistetut autot istuu keskellä korpea odottamassa ostajaa.

Et taida vieläkään lukea näitä juttuja mitä linkkailet tänne. Linkistäsi lainattu: "Seeing a lot filled with new Tesla Model 3s isn’t any indication of sales, or a lack thereof. It’s completely normal for a dealership affiliated with any brand to keep a lot (or several) filled with unsold cars."
 
Et taida vieläkään lukea näitä juttuja mitä linkkailet tänne. Linkistäsi lainattu: "Seeing a lot filled with new Tesla Model 3s isn’t any indication of sales, or a lack thereof. It’s completely normal for a dealership affiliated with any brand to keep a lot (or several) filled with unsold cars."
Et taida itsekään?
It isn’t unusual to see overflow lots, filled with unsold new car inventory that dealerships can’t fit on their main property. However, those overflow lots are typically fenced-in paved or gravel parking lots—not wide-open, overgrown fields. Unfortunately for some eventual Tesla Model 3 Highland owners, though, that’s precisely where their cars are being stored.
All of the Model 3 Highlands sitting in the lot seem to be brand-new, unregistered cars and most of them have manufacturing dates of April, 2024, according to LSDBunnos. That means some customers might get one of these cars when they buy a new Tesla. That isn’t encouraging, considering a grassy, overgrown field is the last place you want your car sitting for months, especially in Florida.
Saa sitä itselleen selittää mitä haluaa. Vaikka uutinen ei suoraan sano ettei myynti vedä niin kertoohan tuo että huhtikuussa valmistetut autot istuvat 4kk pellolla jotain.
 
Et taida itsekään?


Saa sitä itselleen selittää mitä haluaa. Vaikka uutinen ei suoraan sano ettei myynti vedä niin kertoohan tuo että huhtikuussa valmistetut autot istuvat 4kk pellolla jotain.

Teslavihaajien artikkeleita tämmöset höpölöpö jutut.
 
Et taida itsekään?


Saa sitä itselleen selittää mitä haluaa. Vaikka uutinen ei suoraan sano ettei myynti vedä niin kertoohan tuo että huhtikuussa valmistetut autot istuvat 4kk pellolla jotain.

En yleensä luekaan linkkejäsi, mutta kyllähän näissä ketjuissa selvät valheet kannattaa yleensä paljastaa. Jos kertoo asian X ja linkkaa lähteeseen, siellä olisi suotavaa olla sitten perusteita sille asialle.
 
En yleensä luekaan linkkejäsi, mutta kyllähän näissä ketjuissa selvät valheet kannattaa yleensä paljastaa. Jos kertoo asian X ja linkkaa lähteeseen, siellä olisi suotavaa olla sitten perusteita sille asialle.
Onhan myynti laskenut ihan Teslan omissa julkaisuissa. Mutta silti myynti ei laske vai?

Selitä miksi auto joka on tehty 04/2024 istuu pellolla.
 
Onhan myynti laskenut ihan Teslan omissa julkaisuissa. Mutta silti myynti ei laske vai?

Selitä miksi auto joka on tehty 04/2024 istuu pellolla.

Ei minun tarvitse selittää mitään. Linkkaa oikea lähde myyntimääristä jos niistä haluat puhua, niin keskustelu toimii, eläkä tuollaisia hutaisuja jotka eivät tue muuta viestiäsi. Sitten niistä asioista voi keskustella.
 
Onhan myynti laskenut ihan Teslan omissa julkaisuissa. Mutta silti myynti ei laske vai?

Selitä miksi auto joka on tehty 04/2024 istuu pellolla.

Ja tosiaan linkatussa jutussa oli, että "majority of the cars manufactured 04/2024" eli ei edes vain muutama vaan iso osa noista. (Edit: kesäkuussa uutisoitiin kun nämä varastoautojen määrä/kentät näkyivät satelliittikuvissa. Toisaalta taisi olla edellistä syksyä kun tuo Vetokujan lähistön hiekkaparkkikset yms oli myös ammuttu täyteen biiliä eli ei aivan ainutlaatuinen tilanne).

Tästähän tilanteen näkee paljonko biiliä varastossa odottelemassa:
Tesla New Inventory Counts, aggregated Globally

M-Y :n stock-käppyrät varmasti nousee yleisen Juniper-spekutuksen takia ja noin on näemmä tehnyt jo kesä-heinäkuun vaihteesta lähtien.
 
Viimeksi muokattu:
Ei minun tarvitse selittää mitään. Linkkaa oikea lähde myyntimääristä jos niistä haluat puhua, niin keskustelu toimii, eläkä tuollaisia hutaisuja jotka eivät tue muuta viestiäsi. Sitten niistä asioista voi keskustella.

Kelpaako?
July 2 (Reuters) - Tesla (TSLA.O), opens new tab on Tuesday reported a smaller-than-expected 5% drop in vehicle deliveries in the second quarter, as the electric carmaker's price cuts and incentives helped mitigate cooling demand.

Voitko nyt kertoa miksi 04/2024 valmistetut autot istuvat pellolla?
 

Teslavihaajien artikkeleita tämmöset höpölöpö jutut.


Electric Vikingin uskottavuus on ollut jo pitkään itsellä ihan nollissa. Kaverin mukaan esimerkiksi toyota ja vw on ollut konkurssin partaalla niin pitkään kun on videoita julkaissut... todellisuudessa molemmat paukuttanut parasta tulosta ikinä viime-, sekä sitä edeltävänä vuotena.

Eikä tuo tegen artikkeli mistään hautausmaasta kertonut, jota toi electric muppet tuntuu tossa pääsääntöisesti debunkkaavan.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, soratietä (=murske) tulee myös ajettua, niin Hankook varmaankin juuri siitä ottanut osumaa, kun on painava autokin.
noniin, noin kuukauden kesti ennen kuin puhkesi eka Conti Ultracontact model Y:n alla. Onneksi niin pieni reikä ja hidas vuotamaan, että sisäpuolen tubeless-paikalla tuli kuntoon pienellä kustannuksella. Murskepintainen (lanauksen jälkeen teräviä irtokiviä) tie ja painava auto ei taida olla normirenkaalle optimi.
Aikoinaan tällä tiellä yhdestä autosta taisi mennä 5 rengasta ennen kuin vaihdoin merkkiä (puhjenneissa oli todella leveät pitkittäisurat ja kumi jotenkin "pehmoa"). 10 v oli bemari, niistä ei mennyt kertaakaan rengas - mutta tuskin autosta kiinni enempi tuurista.

Onko joku kokeillut Y:ssä jarrujen "kiillotus" service ohjelmaa? Yritin, mutta ei antanut ajaa kuin 11 kmh niin ei oikein onnistunut. Ehkä en vaan osannut. Takajarrut pitäisi herkistellä (mittarissa 45tkm). Ehkä vaan pitää käyttää palat irti ja putsata osat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 872
Viestejä
4 559 421
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
alfv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom