Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Aah, katsos luin väärin tuon otsikon. Katsoin, että on uusi asia mutta olikin vain postaus siitä kun tiputettiin radikaalisesti.
Mutta tänään oli 8/8, seuraava etappi 10/10.
 

En vielä usko 3rd gen 4680 parantavan 20% energiatiheydessä, mutta tuommoinen 15% ja 200wh/kg pack lvl todennäköisempää. Siitä se vuosien varrella hilautuu ylemmäksi. Isoin kysymysmerkki saavatko skaalattua ensi kesäksi kunnon volyymiksi tuotteen vai meneekö vuoden päähän syksylle.
 
Facen puolella Tesla Model 3 Finland ryhmässä autokauppojen riitoihin ja ongelmiin erikoistunut asianajaja postannut keissin Teslan lämpöpumpusta. Mielenkiintoista nähdä miten käy.
 

En vielä usko 3rd gen 4680 parantavan 20% energiatiheydessä, mutta tuommoinen 15% ja 200wh/kg pack lvl todennäköisempää. Siitä se vuosien varrella hilautuu ylemmäksi. Isoin kysymysmerkki saavatko skaalattua ensi kesäksi kunnon volyymiksi tuotteen vai meneekö vuoden päähän syksylle.

Onko muuten tämä 4680 edes relevantti meille täällä euroopassa? Semmoinen käsitys jäänyt että tähtäävät tuolla jenkkimarkkinoille koska silloin saa autoon valtion tukea jos patterit on omasta takaa.
 
IMG_9952.jpeg

Tässä viesti Fabosta.
 
Huonosti siinä käy jos alkaa Teslan kanssa tappelemaan. Eikö ne ole aika monelle laittaneet luun kurkkuun. Se Tesla-Jonikin hiljeni..
 
Onko muuten tämä 4680 edes relevantti meille täällä euroopassa? Semmoinen käsitys jäänyt että tähtäävät tuolla jenkkimarkkinoille koska silloin saa autoon valtion tukea jos patterit on omasta takaa.
Onko 4680 relevantti tuolla perusteella edes jenkeissä? Eivätkö Teslan akut tule joka tapauksessa omilta / LG / Pana yhteistyössä pyöriviltä jenkkilässä olevilta tehtailta?
 
Voihan ne tuota siihen cybertruckin extrapatteriin käyttää tms. tuotteisiin, joiden menekki on muutenkin vähän niin ja näin (tai haastava tulevaa menekkiä arvioida).
 
Ei ole luotto kummoinen omaan tekniikkaan ja viesti aika selvä yli 4v vanhaa Teslaa harkitsevalle. Jos olisi ollut yksittäistapaus niin olisi varmaan hoidettu.
Mikähän on norjassa tilanne noiden ilppien kanssa? Luulisi että sikäläisessä ilmastossa olisi samalla tavalla ongelmia.
 
Sehän päättyi siis asiakkaan voittoon kun Tesla maksoi tämän hiljaiseksi?

Mä ymmärsin että siinä kävi jotenkin huonosti Jonin kannalta? Toki voi olla Esson baarin juttuja. Mutta että joutuu jo tuollaisiin riitoihin se kertoo jotain.
 
Mä ymmärsin että siinä kävi jotenkin huonosti Jonin kannalta? Toki voi olla Esson baarin juttuja. Mutta että joutuu jo tuollaisiin riitoihin se kertoo jotain.

Eikös se sopinut asian Teslan kanssa koska yhtäkkiä meni hiljaiseksi ja poisti kaikki postaukset? Vahva viittaus että Tesla maksoi hiljaiseksi
 
Mä ymmärsin että siinä kävi jotenkin huonosti Jonin kannalta? Toki voi olla Esson baarin juttuja. Mutta että joutuu jo tuollaisiin riitoihin se kertoo jotain.
Miksi olisi hiljaa jos kävisi huonosti?

Kyllä näissä yleensä käy niin, että myyjä suostuu purkamaan kaupan ja hyvittää autosta sen verran, että ostaja hyväksyy tarjouksen ja pääsee eroon murheenkryynistä ja sopimusehdoissa lukee, että pidetään sitten pää kiinni asiasta.

Ei siinä varmastikaan siis siinä mielessä hyvin käynyt että olisi päässyt voitolle, mutta sen verran hyvin kuitenkin, että mielummin pisti nimen paperiin ja hankkiutui eroon autosta.

Tämä on aivan normaali käytäntö sovittelussa.
 
Tuolla FBn kommenteissa viritellään jo crowdfunding tyylistä ratkaisuakin tuohon, että asia vietäisiin oikeasti oikeuteen. Osa siis valmiita rahoittamaan tuota vaikka omassa autossa ei vielä vikaa olisi edes. Mielenkiintoista seurattavaa kyllä miten tuo etenee ja jos jotain kunnon päätöksiäkin tuohon saadaan.
 
Tuossa voi äkkiä alkaa Teslaa kiinnostamaan, kun porukkarahoitettuna intressi ratkaista asia tiskin ali pienenee kummasti. Säälittävää kyllä, että tuo joukkokanne tehtiin niin kömpelöksi käyttää, että joudutaan turvautumaan tällaisiin.
 
Tuo ILP on vain yksi mikä näistä pettää.
Onhan alustassa vikaa ja kaikkea muuta pientä.
 
Onko muuten tämä 4680 edes relevantti meille täällä euroopassa? Semmoinen käsitys jäänyt että tähtäävät tuolla jenkkimarkkinoille koska silloin saa autoon valtion tukea jos patterit on omasta takaa.
Berliinin akkutehdas valmiina odottamassa että samanlaiset vehkeet saisivat sisään kuin jenkeissä. Nythän se vuodenvaihteessa alkaa ramp up jenkeissä kun saivat tyydyttävään formaattiin siellä 4680, ehkä vuoden sisällä vasta täällä tapahtuu.
 
Berliinin akkutehdas valmiina odottamassa että samanlaiset vehkeet saisivat sisään kuin jenkeissä. Nythän se vuodenvaihteessa alkaa ramp up jenkeissä kun saivat tyydyttävään formaattiin siellä 4680, ehkä vuoden sisällä vasta täällä tapahtuu.
Onko jossain ollut uudempaa vuotoa? Kuin aikaisempi että homma loppuu jos ei ala paranemaan.
 
Mikäs tuo vakuutustoditus oikein on kun ostaa uutta teslaa?

Ainakaan omalta vakuutusyhtiöltä ei vielä pystynyt ostamaan vakuutusta netistä suoraan vaikka autolla jo kilvet on kun on teslan varasto auto eli soittohommiksi menee.
 
Mikäs tuo vakuutustoditus oikein on kun ostaa uutta teslaa?

Ainakaan omalta vakuutusyhtiöltä ei vielä pystynyt ostamaan vakuutusta netistä suoraan vaikka autolla jo kilvet on kun on teslan varasto auto eli soittohommiksi menee.
Kun teet vakuutuksen soittamalla tai sähköpostilla jne. niin pyydä heiltä se todistus.
 
Onko jossain ollut uudempaa vuotoa? Kuin aikaisempi että homma loppuu jos ei ala paranemaan.
On noita eri lähteitä, missä mainintaa, että homma paketissa 4680 osalta, mutta tulevina vuosina vielä aikaa parantaa sinne 240-250 Wh/kg energiatiheyttä akkupaketissa. Nykyiset 18650/2170 pyörii alle 190wh/kg ja hinta kallis. Cybertruckissa jo uusinta sukupolvea koetestissä ennen skaalausta asiakkaille.
 
Mikäs tuo vakuutustoditus oikein on kun ostaa uutta teslaa?

Ainakaan omalta vakuutusyhtiöltä ei vielä pystynyt ostamaan vakuutusta netistä suoraan vaikka autolla jo kilvet on kun on teslan varasto auto eli soittohommiksi menee.
Ei ehkä pysty netistä ostamaan, itse ostin suoraan vakuutus myyjältä. Hän sitten lähetti tuon todistuksen mailissa niin sai sen sinne tesla tilille lisättyä. Pakko olla sinne laitettuna etukäteen tai autoa ei varmaankaan saa.
 
On noita eri lähteitä, missä mainintaa, että homma paketissa 4680 osalta, mutta tulevina vuosina vielä aikaa parantaa sinne 240-250 Wh/kg energiatiheyttä akkupaketissa. Nykyiset 18650/2170 pyörii alle 190wh/kg ja hinta kallis. Cybertruckissa jo uusinta sukupolvea koetestissä ennen skaalausta asiakkaille.
Tuossa uutisessa on vain juttua, että nykyisestä saadaan painettua tuotantokustannuksia alas mutta mistään energiatiheyden kasvattamisesta ei ole puhetta.
 
Tuossa uutisessa on vain juttua, että nykyisestä saadaan painettua tuotantokustannuksia alas mutta mistään energiatiheyden kasvattamisesta ei ole puhetta.
Piillä doupattu ja nikkeliä lisätty tuohon 3rd geniin, jolloin se energiatiheys saadaan 10-20% tuohon tämän vuoden versioon eli oma mutu se 15%.
 
Piillä doupattu ja nikkeliä lisätty tuohon 3rd geniin, jolloin se energiatiheys saadaan 10-20% tuohon tämän vuoden versioon eli oma mutu se 15%.
Tämä ei taas liity viimeisimpään huhuun oikeastaan mitenkään.
Aikaisempi uutinen käsitteli kustannuksien halventamista ja nyt tämä uutinen on vuoden alusta jossa puhuttu parannuksista kuten kesällä näitä kysyttiin, niin Musk ei vastannut mitään.
 
Piillä doupattu ja nikkeliä lisätty tuohon 3rd geniin, jolloin se energiatiheys saadaan 10-20% tuohon tämän vuoden versioon eli oma mutu se 15%.
Piidouppaus ei ole mikään Teslan keksintö, vaan kaikki ovat hehkuttamassa sitä.
 
Tämä ei taas liity viimeisimpään huhuun oikeastaan mitenkään.
Aikaisempi uutinen käsitteli kustannuksien halventamista ja nyt tämä uutinen on vuoden alusta jossa puhuttu parannuksista kuten kesällä näitä kysyttiin, niin Musk ei vastannut mitään.

Vaikka se aikaisempi linkki yhtä vanhaa uutista olikin niin se juontuu tuohon tämän vuoden loppuun mennessä olevaan tavoitteeseen. Käsittääkseni siis tuo eka vaihe taputeltu ja saatu 10% energiatiheyttä ja loppuvuoden tavoite nmc 973 ja 5-10% lisää. Aika näyttää mitä se sitten todellisuudessa on ja epäilen että jäädään 20% jälkeen.
 
30tkm ajettu 5/23 M3 LR olisi mahdollisesti kohtuullisella diilillä mahdollista hankkia alkuviikosta. Perheen kakkosauto Captur Rellu oli tarkoitus vaihtaa johonkin fiksumpaan.

1) Uhka vai mahdollisuus?

2) Onko VIN:n perusteella mahdollista tiedustella Teslalta huolto-/tapahtumahistoriaa

3) ILP-ongelmat taitavat kieliä Teslan suhtautumisesta takuuseen muutenkin, mutta 4 v / 80t oli takuu tässä?
 
Viimeksi muokattu:
30tkm ajettu 5/23 M3 LR olisi mahdollisesti kohtuullisella diilillä mahdollista hankkia alkuviikosta. Perheen kakkosauto Captur Rellu oli tarkoitus vaihtaa johonkin fiksumpaan.

1) Uhka vai mahdollisuus?

2) Onko VIN:n perusteella mahdollista tiedustella Teslalta huolto-/tapahtumahistoriaa

3) ILP-ongelmat taitavat kieliä Teslan suhtautumisesta takuuseen muutenkin, mutta 4 v / 80t oli takuu tässä?
Mahdollisuus.
Ei ole.
Kyllä 4v/80 ja akulla/voimansiirrolla 8v/192tkm.

Edit: itselläni meni takuuaikana kaikki ongelmat, isot ja pienet, mukisematta takuuseen.
 
Miksihän oli pinttynyt mieleen että teslalla oli vain 2v takuu…

Saako tesloihin muuten näitä lisämaksullisia takuunpidennyksiä, kuten vaikka Polestarilla?
 
Helvetian jatkotakuu piti ottaa ennen oman takuun päättymistä muistaakseni. :hmm:
 
Miksihän oli pinttynyt mieleen että teslalla oli vain 2v takuu…

Saako tesloihin muuten näitä lisämaksullisia takuunpidennyksiä, kuten vaikka Polestarilla?
Ei oo mitään erikseen ostettuja takuita itsellä, normitakuu 4v/80tkm ja akku sekä voimansiirto 8/160tkm



Kai tuohon takapenkin turvavyölukkoihin joku on keksiny jonku pätevän täytepalan? :D Varsinkin oikealla puolella missä kaks lukkoa vierekkäin on iso etusormen paksunen reikä lukkojen välissä ja kaikki pikkutavara putoaa siitä aika syvälle sinne akun päälle.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 412
Viestejä
4 511 606
Jäsenet
74 363
Uusin jäsen
wlliamwill

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom