Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mielestäni tässä threadissa ei kyllä paljoa esiinny Muskin palvontaa. Toista ääripäätä sen sijaan reilusti. Vaikuttaisi siltä, että jos tätä Muskia/Teslaa jatkuvasti dissaavaa ääripäätä millään tapaa kyseenalaistaa tai esittää eriävää mielipidettä toiseen suuntaan, niin sinun kaltaiset sitten sanovat palvojaksi.
Sama havainto. Tosin olen alkanut epäilemään, että äänekkäimmät mahdollisesti ex-fanipoikia, jotka ovat olleet hypevaiheessa kovasti bandwagonissa ja ehkä jopa satsanneet firmaan/pitäneet autoaan jotenkin uniikkina taideteoksena tai Apple-autona, johon ei normaalit auton omistamisen lainalaisuudet päde. Kokevat nyt Elonin kusseen muroihinsa kun ne olikin ihan vaan tavallisia autoja, joissa sattuu olemaan sähkömoottori ja joita muutkin tekevät, ja se osakekurssikin on oletettavasti menossa epärealistisista pilvilinnoista kohti lattiaa, kun sitä pyörillä kulkevaa kuurakettia tai mitään muutakaan mullistavaa ei ole tullut. Kuka edes tietää nimeltä jonkun muun autofirman toimarin tai jaksaisi suoltaa sivukaupalla spekulointia hänen harhaisista tarinoistaan ja jonninjoutavasta henkselien paukuttelustaan. Vahvat omenafibat.
 
Mielestäni tässä threadissa ei kyllä paljoa esiinny Muskin palvontaa. Toista ääripäätä sen sijaan reilusti. Vaikuttaisi siltä, että jos tätä Muskia/Teslaa jatkuvasti dissaavaa ääripäätä millään tapaa kyseenalaistaa tai esittää eriävää mielipidettä toiseen suuntaan, niin sinun kaltaiset sitten sanovat palvojaksi.

Minä kehun jos on kehuttavaa ja dissaan jos on dissattavaa. Minunkaan mielestä Muskilla ei ole kaikki inkkarit kanootissa. Olen kuitenkin melko tyytyväinen omaan Teslaani.

On kyllä ihmeellinen ilmiö tämä Tesla kun niin paljon herättää ihmisissä tunteita ja tällä hetkellä on melkeinpä tulen arempaa positiivisten asioiden sanominen.

no pianhan se selviää mitä tapahtuu jatkuuko henkilö kulttina vai arvioidaanko auto firma taloudellisilla realiteeteilla. onko kesäkuun puolessa välissä kun äänestetään että saako rikas mies lisää rahaa mars matka budjettiin. jos ei niin niin ottaa teko älymiehensä ja lähtee menemään. näinhän on jo julkisesti uhannut että lisää on saatava.

sitten varmaan aika paljon lässähtää jutut koko firmasta kun markkinointi mies on poissa parras valoista. pahimmillaan alkaa huume päissään sabotoida koko firmaa joka hänet petti. mutta autothan pysyvät ja joku varmasti jatkaa merkkiä kun niissä on ihan hyvä sähkö tekniikka ja useampi miljoona ihmistä jotka merkistä tykkää.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta mielestäni jos tästän threadistä irroittaisi Teslasta valmistajana keskustelun omaksi threadikseen niin tämä threadi paranisi paljon. Ongelma vain olisi että siinä toisessa threadissa olisi ehkä kaksi kirjoittelija niin kyllästyisivät pian ja palaisivat tähän ketjuun kertomaan kuinka ketjujen jakaminen pilaa koko keskustelun ja tietoa on vaikea löytää.
Taitaa olla vaan toisinpäin. Tämä yleisketju voi ja porskuttaa hyvin ja esim. y-ketjuun tulee viesti-pari kuukaudessa. Minusta olisi korkea aika lopettaa nämä säännölliset ”xyz pilaa ketjun” vinkunat ja keskustella Teslasta kaikkine puolineen. Jos ketjuun hukkuu jotain arvokasta, niin eikun y-ketjun kaveriksi muut ketjut s3x. Siellä saa sitten viilata mallin pilkkuja, jos niin kokee tarpeelliseksi.. Parempi se muutenkin on, kun vähemmistä posteista löytää helpommin mitä etsii.
 
TM uutinen jo täällä käsitellyistä katsastustilastoista, mutta perus TM laatuun voi taas luottaa, nostetaan auto helmoista ja akusta nostokohtia vältellen. :rofl:

1715098788497.png
 
No tuolla lankulla nostimen kanssa kyllä jakaa rasituksen laajalle alueelle ja millä muuten tuolla nosturilla oikein nostaisikaan; nostopisteet jäävät mittojen ulkopuolelle.
 
No tuolla lankulla nostimen kanssa kyllä jakaa rasituksen laajalle alueelle ja millä muuten tuolla nosturilla oikein nostaisikaan; nostopisteet jäävät mittojen ulkopuolelle.
Ehkä ei kannattaisi nostaa tuollaisella nosturilla sitten ollenkaan? No en tiedä minkälainen rakenne tuossa on, mutta en kyllä omaa autoani nostaisi ikinä noiden nostokohtien ulkopuolelta.
 
Suht rohkeaa touhua. Taitaa pelkkä kuvakin riittää siihen, että takuu lähti kävelemään.
 
Vaikea kyllä sanoa, mielestäni nuo lankut jakaa nostokohdan helman ja akun välillä.
Tästä voi katsoa hiukan Model 3 Service Manual | Tesla, tuossa näyttäisi että jos akku vaihdetaan nostetaan auto aika kylmästi helmoista ylös eli kyllä siellä jotain vahvaa kamaa tuolla alla on.
Myöskin akun osalta on jonkin verran tyhjää reunoissa.
 
Vaikea kyllä sanoa, mielestäni nuo lankut jakaa nostokohdan helman ja akun välillä.
Tästä voi katsoa hiukan Model 3 Service Manual | Tesla, tuossa näyttäisi että jos akku vaihdetaan nostetaan auto aika kylmästi helmoista ylös eli kyllä siellä jotain vahvaa kamaa tuolla alla on.
Myöskin akun osalta on jonkin verran tyhjää reunoissa.
Manuaalissa nimenomaan painotetaan että on käytettävä tollaista putkenpätkä mallista adapteria jotta nostovoima kohdistuu muovihelman alla olevaan nostokohtaan. Kyllä tossa lankkuversiossa kaikki voima kohdistuu akkuun ja tai kevyeen pelti/muovihelmaan. Nostellaan vaan sitä autoa kuten on ohjeistettu niin ei rikota mitään!
 
Olisi ihan toivottavaa, että näille FSD -virityksille annetaan lainsäädöllinen niskalaukaus pl. suljetut rajatut alueet, jota pyhitetty pelkästään näille ns. robovitkuttimille.
 
Olisi ihan toivottavaa, että näille FSD -virityksille annetaan lainsäädöllinen niskalaukaus pl. suljetut rajatut alueet, jota pyhitetty pelkästään näille ns. robovitkuttimille.
Samaa mieltä. Pieni pelko vaan heräsi, että tämän huomion saattelemana myös ns pakollisten turvavarusteiden kontrollia lisätään. Jos jatkossa esim piipittely-ylinopeudesta featuren poiskytkentä tehdään mahdottomaksi, niin tesla-viha nousee ihan uusiin sfääreihin.

Viimeaikaisten uutisten pohjalta arvioin, että teslan tulevaisuuden horisontissa kajastava valo on todennäköisesti burning platform.
 
Teslassa sentään ylinopeuspiipittelyn poiskytkentä on yhden painalluksen päässä UI:ssa. Voi luoja näitä toteutuksia, missä joutuu useamman alavalikon kautta jumppaamaan tuota joka liikkellelähdössä.
Mulla ei edes piipittele ylinopeuksista. Liekö Highland -ominaisuus vasta?
 
Olisi ihan toivottavaa, että näille FSD -virityksille annetaan lainsäädöllinen niskalaukaus pl. suljetut rajatut alueet, jota pyhitetty pelkästään näille ns. robovitkuttimille.
Mielenkiintoistahan tässä on se että nyt kun oli se ilmainen fsd jakso jenkeissä niin ei tainnut sattua just mitään kun ei asiasta ole uutisoitu? Kilometrejä ajettiin kuitenkin aika rajusti kun koko fleetillä oli käytössä. Ja mukana oli valtavasti ensikertalaisia kokeilemassa.

Tuossa NHTSA jutussa ei mielestäni mitään normaalista poikkeavaa, tekevät työnsä kun noita tutkivat.
It says there have been nine cases of a Tesla having a frontal collision with another vehicle, object, or person, for which there was time for an alert driver to have avoided the crash.
Ei ilmeisesti piipannut ennen kolaria vaikka olisi ollut aikaa (kenen mukaan, kuskin?) Ei kommenttia oliko kolarin aiheuttaja AP vai kolmasosapuoli.

Another six crashes occurred when Teslas operating under Autopilot lost control and spun out or understeered into something in a low-grip environment.
Ajettu sateessa tai liukkaalla liian kovia nopeuksia tyhmällä autopilotilla ->100% kuskin vika. AP ajaa tasan sen mitä kuski antaa tai max nopeusrajoitus + %.

And five more crashes occurred when the driver inadvertently canceled the steering component of Autopilot without disengaging the adaptive cruise control.
Tähän itsekin etenkin alkuaikoina säikähdin kun kuvittelin että naksautin kaiken pois mutta alla olikin vakkari vielä. Kun logiikan sisäistää niin ei ongelmaa mutta voi säikytellä uusia kuskeja ja aiheuttaa jotain. Mutta toisaalta en tiedä olisiko parempi et jos otat ohjauksen haltuun niin regen 100% jos et jalkaa ehdi siirtää. Imo ei ehkä. Mutta taas, hyvä että tutkitaan ja mietitään.
 
Redditissä oli näitä kämmejä FSDsta. Eilen oli video missä olisi ajanut paloauton kylkeen.
 
AP ei FSD, tiedät kyllä eron.
Tälleen nimistä jos päättelee niin...

Autopilot == hanskaa sellasen tavallisen etenemisen, vaatii jatkuvaa seurantaa ja kuskin on otettava tilanne haltuun kun tulee mitään kinkkisempää eteen.
Full self driving == ajaa itsenäisesti vaikka hernerokkasumussa ilman kuskia maan toiselle puolelle.

:think:
 
Jenkkien nykyisessä FSD:ssä on juuri tuo olosuhteiden ja tien mukaan sopeutuva ajonopeus. Eli saattaa ajaa yli tai alle nopeusrajoituksen olosuhteista riippuen.
 
Eikös tuo jenkkien tutkinta koske erityisesti sitä miten hyvin kuskin tekemisiä seurataan? Ts. epäilevät järjestelmän sallivan väärinkäytön. Ja kun tuo nyt näyttää siltä, että järjestelmän pystyy kiertämään liian helposti, niin jotain seuraamuksia tulee. Teslan kannalta pahin varmaan olisi joku ”asenna jotain fyysistä lisäpalikkaa tai disabloi tuki”. Jälkimmäinen saisi varmaan aika ison reaktion kurssiin.
 
Eikös tuo jenkkien tutkinta koske erityisesti sitä miten hyvin kuskin tekemisiä seurataan? Ts. epäilevät järjestelmän sallivan väärinkäytön. Ja kun tuo nyt näyttää siltä, että järjestelmän pystyy kiertämään liian helposti, niin jotain seuraamuksia tulee. Teslan kannalta pahin varmaan olisi joku ”asenna jotain fyysistä lisäpalikkaa tai disabloi tuki”. Jälkimmäinen saisi varmaan aika ison reaktion kurssiin.
No jos sen seurannan pystyy tällä hetkellä poistamaan käytöstä laittamalla teipin kameraan, niin eikö looginen korjaus ole, että ilman kuvaa kytkeytyy automaatio pois päältä.
 
Pari kysymystä tullut mieleen Model Y:stä. Oliko noissa Berlinin malleissa oikeasti parempi alusta? Onko ruosteongelmat vaan huhua vai oikeasti 3:ssa ja Y:ssä ongelmia?
 
Ruosteongelmista tais olla kuviakin jopa ketjussa. Toki pääosa autoista on vielä niin nuoria, että parhaat palat ovat vielä edessä.
 
Ruosteongelmista tais olla kuviakin jopa ketjussa. Toki pääosa autoista on vielä niin nuoria, että parhaat palat ovat vielä edessä.

Eiköhän tähänkin auta ruostesuojaus heti oston jälkeen. Vähän sama kuin mikä Japanilaisille automerkeille kannattaa mielestäni myös tehdä.
 
Eiköhän tähänkin auta ruostesuojaus heti oston jälkeen. Vähän sama kuin mikä Japanilaisille automerkeille kannattaa mielestäni myös tehdä.
Ja vielä mielummin kannattaa tehdä eurooppalaisiin autoihin. Japanilaiset eivät kai Mazdaa lukuunottamatta ole enää 2000-luvulla ruosteesta kärsineet. Toisaalta jos ei aikomusta pitää yli 10:ntä vuotta, niin ihan jonninjoutavaa rahanhukkaa.
 
Jenkkien nykyisessä FSD:ssä on juuri tuo olosuhteiden ja tien mukaan sopeutuva ajonopeus. Eli saattaa ajaa yli tai alle nopeusrajoituksen olosuhteista riippuen.
Onhan se myös nykyisessä Vision APssa. Ajaa alinopeutta jos ei näe.
 
Öö, siis Teslan syy että autoissa on ylinopeus-varoitin?
No enhän mä niin sanonut. Laitetaan rautalangasta.

Viranomaiset alkaa syynäämään fsdtä. Toteavat A) aivan paska ja B) turvajärjestelmät liian helppo kiertää. Välitön seuraus negatiivista fsdlle & teslakuskeille. Tähän asti todennäköinen skenaario, eikä henk koht haittaa. Sitten tullaan siihen mun pelkoon. Samalla kun viranomaiset kieltää fsdn/sen turvajärjestelmien kiertämisen, ne keksii että näköjään lakisääteinen ylinopeupiipauskin on monissa autoissa tehty helposti kierrettäväksi ja kieltävät samalla senkin. Tämä koskee kaikkia autoilijoita, joiden vkäyrä nousee kattoon ja teslaviha oikeutetusti uusille sfääreille. Jos tämä toteutuu niin en itse uskaltaisi teslalippis päässä julkisesti liikkua.
 
Eiköhän tuo isoin vitutus ole FSD. On kyllä semmoista valheellista mainontaa etten muuta muista. Ehkä Maskun sohvat?

Ei vaan voi mainostaa Full Self Drivia jos vehje ei siihen kykene.
 
Eiköhän tuo isoin vitutus ole FSD. On kyllä semmoista valheellista mainontaa etten muuta muista. Ehkä Maskun sohvat?

Ei vaan voi mainostaa Full Self Drivia jos vehje ei siihen kykene.
Aika selvästihän siellä kerrotaan:

"Tällä hetkellä käytössä olevat Autopilot-, Parannettu Autopilot- ja Täysin itsestään ajava -ominaisuudet edellyttävät kuljettajan aktiivista valvontaa eivätkä tee ajoneuvosta autonomista. Jotta ajoneuvoja voisi käyttää täysin ilman valvontaa, niiden on oltava usean miljardin testikilometrin perusteella paljon ihmiskuljettajia luotettavampia. Niillä on myös oltava viranomaisen hyväksyntä, jonka saaminen voi kestää joillain lainkäyttöalueilla kauemmin kuin toisilla. Kun Teslan Autopilot-, Parannettu Autopilot- ja Täysin itsestään ajava -ominaisuudet kehittyvät, niitä päivitetään ajoneuvoosi langattomilla ohjelmistopäivityksillä jatkuvasti."
 
Uusi päivä, uusi tutkimus, tällä kertaa asialla oikeusministeriö.

And today, it emerged that the US Department of Justice is investigating whether or not Tesla committed securities or wire fraud by making misleading statements about Autopilot and its so-called "Full Self-Driving" (FSD) option.

Reuters reported that three people familiar with the matter told it about the investigation. One of the sources also told Reuters that the Securities and Exchange Commission is also investigating Tesla's claims about its driver assists.
tesla-autopilot-flying-800x449.jpg


 
Uusi päivä, uusi tutkimus, tällä kertaa asialla oikeusministeriö.


tesla-autopilot-flying-800x449.jpg


Peukut pystyyn, että lyövät jenkeissä sellaista sanktiota, että aiheella urpoilu loppuu valmistajien toimesta jos lainsäädäntö ei sitä kiellä. Tämä olisi paras visio eurooppaakin ajatellen, koska vaikka täällä ei ollakaan ihan yhtä tyhmiä kun joelassa, niin mikäli kamikazeautot/fsd larpit breikkaisivat siellä, niin kohta ne sallittaisiin markkinatalouden nimissä myös täällä.

Mulla ei oo mitään teknologian kehitystä vastaan, mutta tämän aiheen kanssa homma on mennyt jo nykyisellään aivan liian pitkälle. Kaikki muut paitsi törmäyksenestotoiminnot olisi yksiselitteisti kiellettävä kaikilta ja kaikkialta pl. rajatut alueet, jossa liikkuu ainoastaan roboautoja 100% speksillä kaikesta alueensa ympäristöstä.
 
Kentalla on huhua etta Super Charger tiimi ammuttiin kokonaisuudessaan koska Rebekka alkoi seisomaan leikkausten tiella. Rebekka saattoi olla esimerkki muille johtajille kuinka kay jos pyydettyja leikkauksia ei toteuta.

 
Ruosteongelmista tais olla kuviakin jopa ketjussa. Toki pääosa autoista on vielä niin nuoria, että parhaat palat ovat vielä edessä.
Eiköhän tähänkin auta ruostesuojaus heti oston jälkeen. Vähän sama kuin mikä Japanilaisille automerkeille kannattaa mielestäni myös tehdä.
Ja vielä mielummin kannattaa tehdä eurooppalaisiin autoihin. Japanilaiset eivät kai Mazdaa lukuunottamatta ole enää 2000-luvulla ruosteesta kärsineet. Toisaalta jos ei aikomusta pitää yli 10:ntä vuotta, niin ihan jonninjoutavaa rahanhukkaa.

Onkohan kenelläkään muuten kokemuksia Teslan ruostesuojauksista? Aika huonosti noihin tuntuu olevan Suomessa firmoja jotka palvelua mainostaa... Itse ainakin löytyy vain Finikor ja aika hirvittävän hintainen paketti on kyllä kyseessä.
 
Yritin ruostesuojauttaa Satakunnassa, toinen sanoi ei ja toinen unohti kolmen kuukauden kuluessa, että varasin ajan.

Mennään sitte natuna.
 
Ruostesuojaus ja äänieristys model 3, näyttäsi olevan noin 1900€.

 
Tonnin suunnilleen maksaa pelkkä ruostesuojaus, tuossa on vaimennusmattojen laittelua ym.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 402
Viestejä
4 506 730
Jäsenet
74 394
Uusin jäsen
jonde94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom