Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Eipä nykyajan huolettomat niistä juurikaan stressaa, samasta syystä ranskalaiset pomppii katsastuksissa. Autoilusta kiinnostunut havainnoi heti soratiellä tai huonopintaisella kadulla tukivarsien kopinan tai vaeltelun yhtään uraisella tieosuudella ja tietää varata huoltoajan, ehkäpä jopa osatkin valmiiksi.

Tavallinen autoilija "hakee vikalistan" konttorilta ja päätyy täten kiertotien kautta samaan paikkaan, erona vain järjestys ja toisen päätyminen katsastustilastoinnin eri sarakkeeseen.
Tää pitänee kyllä aika hyvin paikkansa. Tiedän itsekin auton omistajia, jotka eivät kysyttäessä muista milloin, tai edes minä vuonna, ovat viimeksi vaihtaneet autoonsa öljyt. Toi ”pakollinen” huolto-ohjelma kyllä suojaisi sikäli autoja omistajilta itseltään.

Parempi kuitenkin näin ettei sitä ole. Jos ei mitään kolinoita yms. ilmaannu, niin en tätä aio missään itsekään käyttää ennen kun on 79500km mittarissa tai 3v11 ikää taulussa, jonka jälkeen mahdolliset viat takuukorjaukseen. Takuuajan jälkeen se vuosihuolto on sitten sellainen toimenpide, joka saattaa hyvinkin maksaa itsensä takaisin pienempien korjauskustannusten muodossa.
 
Tää pitänee kyllä aika hyvin paikkansa. Tiedän itsekin auton omistajia, jotka eivät kysyttäessä muista milloin, tai edes minä vuonna, ovat viimeksi vaihtaneet autoonsa öljyt. Toi ”pakollinen” huolto-ohjelma kyllä suojaisi sikäli autoja omistajilta itseltään.

Parempi kuitenkin näin ettei sitä ole. Jos ei mitään kolinoita yms. ilmaannu, niin en tätä aio missään itsekään käyttää ennen kun on 79500km mittarissa tai 3v11 ikää taulussa, jonka jälkeen mahdolliset viat takuukorjaukseen. Takuuajan jälkeen se vuosihuolto on sitten sellainen toimenpide, joka saattaa hyvinkin maksaa itsensä takaisin pienempien korjauskustannusten muodossa.
Itse ajattelin kanssa viedä tarkastukseen kun on 79500km tms täynnä josko sitten on alustan osia vaihdon tarpeessa niin saa takuuseen. Noin muuten ihan hyvä ettei ole mitään pakollista "huoltoa" joka maksaa 500€ ja jossa ei tehdä mitään.

Jarrunesteet ja ilmansuodattimet vaihdan varmaankin sitten kun auto on 2v ikäinen ja samalla voisi ottaa jarrupalat irti ja putsailla satulat ja palat ym osat hyvin niin ei tule jarru ongelmia.
 
Aika vähän tulee Y-Juniperista huhuja. Nythän ois matalamman kysynnän aikana kohtuu hyvä päivitellä linjastoa, jos sen vaan saisi valmiiksi ja myyntiin.

Mielenkiinnolla itse sitä odottelen, kun ID.7 osoittautui pettymykseksi joidenkin kriittisten asioiden kohtdalta. Ja Mercedekset ja BMW ja Audit liian kalliita.

Noissa katsastuksissa kun menee noita tukivarsia (painoko se?) yms. niveliä, niin eikö niitä sitten muka huomaa ajossa? Että auto pelaa, vaikka tukivarret rikki/löysänä tms.?Kun ilmeisesesti kohtuu paljon niitä menee? Luulisi että joku jo ajoakin haittaisi.
Pitkä matka puolen vuoden päähän. Kohtuu sama konsepti Highlandin kanssa, tuskin vielä sitä 48 voltin järjestelmää, mutta Tesla 2.5 jo voisi keretä vuoden päästä. Ehkä se kimurantein kysymys tuleeko shenxing vai shenxing plus akku karvalakkiin ja longrangeen uumoiltu päivitettyä 2170. Mcu4 olis jo myös tervetullut lanseerauksessa kun ensi vuonna päivittyy hw5.
 
Pitkä matka puolen vuoden päähän. Kohtuu sama konsepti Highlandin kanssa, tuskin vielä sitä 48 voltin järjestelmää, mutta Tesla 2.5 jo voisi keretä vuoden päästä. Ehkä se kimurantein kysymys tuleeko shenxing vai shenxing plus akku karvalakkiin ja longrangeen uumoiltu päivitettyä 2170. Mcu4 olis jo myös tervetullut lanseerauksessa kun ensi vuonna päivittyy hw5.
Aika kovia odotuksia firmalta mistä kaikki tekijät on potkittu ulos tai ovat itse jo lähteneet.

Teslan pitäisi uudistaa linjastoaan enemmän. Uusi Y on jo myöhässä ja se olisi pitänyt saada kesäksi ulos.

Monessa tapauksessa on käynyt että huomataan jotain mitä olisi pitänyt tehdä jo. Sen jälkeen se kyhätään nopeasti.
 
Model 2.5 vuoden päästä ulkona? Ehkä renderöinteinä ja sen jälkeen development hellissä ja Musk kertoo kuinka nukkuu tehtaan lattialla ja oikeasti auto tulee saataville ehkä 2026/Q3. Ja oikeasti juuri mitään ei muutu - halpuutettu vaan highlandista featuret veke ja pienennetty vähän.
 
Aika kovia odotuksia firmalta mistä kaikki tekijät on potkittu ulos tai ovat itse jo lähteneet.

Teslan pitäisi uudistaa linjastoaan enemmän. Uusi Y on jo myöhässä ja se olisi pitänyt saada kesäksi ulos.

Monessa tapauksessa on käynyt että huomataan jotain mitä olisi pitänyt tehdä jo. Sen jälkeen se kyhätään nopeasti.
Eikös se suunnitelma nyt ollut että porukkaa ulos säästösyistä. Linjastoja ei tarvitse uusia, korkeintaan muokata tulevaa 2.5 varten. Ei se kovin kummoisesti Highland/juniperista poikkea halpaversiona esim. akku voisi olla pienempi shenxing vs isompi shenxing plus 3/y, penkit halvempaa materiaalia ilman ilmastointia, ei akustiikkalaseja, hatchback vs sedan, ei matriiseja, pienemmät vanteet, uudistettu halpa sähkömoottori ilman harvinaisia maametalleja jne. Onhan noita lukuisia halvennuskohteita ja periaatteessa sama linjasto missä lyhennettyä peltilehmää tulee ulos. Vaikka se 48v saataisiin ulos vuodessa ja siihen päälle nuo halpuutukset niin kyllä tuommoinen kaupunkikärry menee kuumille kiville 30-35k riippuen mallista. Nythän tuo Highland hätyyttelee 40k rajapyykkiä ja siihen pitää olla hinta ja varuste-eroja.
 
Model 2.5 vuoden päästä ulkona? Ehkä renderöinteinä ja sen jälkeen development hellissä ja Musk kertoo kuinka nukkuu tehtaan lattialla ja oikeasti auto tulee saataville ehkä 2026/Q3. Ja oikeasti juuri mitään ei muutu - halpuutettu vaan highlandista featuret veke ja pienennetty vähän.
Unboxed malli siirrettiin ja tilalle todennäköisesti tulee vanhojen linjastojen muokkaus uudelle mallille, jolloin ei tarvitse aikaa kuluttaa uudelle tehtaalle vaan integroidaan nopsaan halvempi malli myyntiin. Se, että jos ekat 2.5 mallit saavat kesäkuu 2025 ulos niin Suomessa voisi olla noita syksyllä? Mielenkiintoisia aikoja elämme.
 

CTn akku irrotettu. Näköjään valut sen kuin kehittyy kun jakkaran kiinnityksetkin yhtä valua.
 
Kävimpä Tampereella Y:n koeajolla mutta kovasti huolettaa käytös moottoritiellä yli 120km/h vauhdissa. Pohjoiseen päin lähin heittää lenkkiä ja kovin oli kiikkerän oloista menoa, en oikein nyt saanut selvää oliko syynä uraherkkyys, tuuli vai ihan viallinen alusta.

Takana myöskin turvaistuin rajoitti penkin säätöjä ja mahdollisesti siksi alaselkäkin kerkesi kipeytyä mitä ei muissa autoissa ole käynyt.

Kokonaisuutenaan ristiriitainen fiilis kun käyttöetuna olisi tuohon sidottu sitten 3 vuotta. Tavaratilaa Yyssä oli kyllä sinänsä hyvin ja käyttökulujen osalta ainakin ruutupaperilla kohtuulliset.

Vertailukohtana Audi Q7 vm2008 niin ehkä samanlaista ajomukavuutta ei vain 50k€ saa?
 
Eikös se suunnitelma nyt ollut että porukkaa ulos säästösyistä. Linjastoja ei tarvitse uusia, korkeintaan muokata tulevaa 2.5 varten. Ei se kovin kummoisesti Highland/juniperista poikkea halpaversiona esim. akku voisi olla pienempi shenxing vs isompi shenxing plus 3/y, penkit halvempaa materiaalia ilman ilmastointia, ei akustiikkalaseja, hatchback vs sedan, ei matriiseja, pienemmät vanteet, uudistettu halpa sähkömoottori ilman harvinaisia maametalleja jne. Onhan noita lukuisia halvennuskohteita ja periaatteessa sama linjasto missä lyhennettyä peltilehmää tulee ulos. Vaikka se 48v saataisiin ulos vuodessa ja siihen päälle nuo halpuutukset niin kyllä tuommoinen kaupunkikärry menee kuumille kiville 30-35k riippuen mallista. Nythän tuo Highland hätyyttelee 40k rajapyykkiä ja siihen pitää olla hinta ja varuste-eroja.
Et vissiin ole seurannut uutisia? Elon potkii porukkaa ulos miten sattuu esim. koko latausporukka lähti.
Nyt huhuillaan että kohta suunniteltu ja kehityksestä lähtee kanssa. Alkuperäinen suunnitelma oli varmaan säästöt mutta nyt enemmän vaikuttaa että haluaa saada bonarinsa.

Ensin pitäisi olla tekijät jotta voidaan muokata linjastoa tai edes suunnitelma miten tehdä autot.

Tesla uudistaa nykyisiä autoja liian hitaasti ja se esim. nähtiin 3:n osalta kun siitä ei tullut uudistusta kuin nyt.
Unboxed malli siirrettiin ja tilalle todennäköisesti tulee vanhojen linjastojen muokkaus uudelle mallille, jolloin ei tarvitse aikaa kuluttaa uudelle tehtaalle vaan integroidaan nopsaan halvempi malli myyntiin. Se, että jos ekat 2.5 mallit saavat kesäkuu 2025 ulos niin Suomessa voisi olla noita syksyllä? Mielenkiintoisia aikoja elämme.
Kukaan ei tiedä mikä on 2.5. Se voi olla karsittu 3:n tai sitten 8.8 esiteltävä robotaxi. Mutta kuten itsekin tiedät. Tesla lupaa mutta ei se koskaan pidä paikkaansa.
 
Et vissiin ole seurannut uutisia? Elon potkii porukkaa ulos miten sattuu esim. koko latausporukka lähti.
Nyt huhuillaan että kohta suunniteltu ja kehityksestä lähtee kanssa. Alkuperäinen suunnitelma oli varmaan säästöt mutta nyt enemmän vaikuttaa että haluaa saada bonarinsa.

Ensin pitäisi olla tekijät jotta voidaan muokata linjastoa tai edes suunnitelma miten tehdä autot.

Tesla uudistaa nykyisiä autoja liian hitaasti ja se esim. nähtiin 3:n osalta kun siitä ei tullut uudistusta kuin nyt.

Kukaan ei tiedä mikä on 2.5. Se voi olla karsittu 3:n tai sitten 8.8 esiteltävä robotaxi. Mutta kuten itsekin tiedät. Tesla lupaa mutta ei se koskaan pidä paikkaansa.
No ei kai Tesla mitään lupaa? Se on kuin meteorologi että tältä näyttää nyt ja huomenna olikin jotain muuta kuin luvattu/ennustettu. Se että visioi niitä näitä ja pakosti ne muuttuu ja hioutuu kun talous ei ole stabiili saatikka maailman tilanne. Ehkä ne odotukset ovat vain liian korkealla monella ja ylioptimistisia? Mikäs ongelma siinä on että lähtisi vaikka kaikki työntekijät paitsi linjastoilla olevat? Autoja tulee niin pitkään kuin osia saapuu ja tuo uusin strategia samalle platformille tungetaan halvemmat osat muistuttaa vain lähinnä meb alustaa tms. Kaippa tuolla muskilla ensi käden tietoa on milloin ne työntekijät ovat riippakivenä, jolloin parempi potkia ulos turhanpäiväiset 10-15% mikä ilmeisesti on nyt sinun mielestäsi maailman loppu? Autoalalla aika moni potkii pellolle tällä hetkellä BYD, GM, Ford, VW jne. Ylipäätään sähköauto alalla odotetaan uutta nousua tästä suvannosta.

En tiedä onko tuo kovinkaan hidasta uusiutumista teslalla kun sähköautot menee maailmalla parhaiten kaupaksi? Sitten voi hyvin todeta että uudistusta kaipaa kun 3/y myynti romahtaa vuositasolla alta miljoonan. Nythän näyttää kohtuu stabiililta eikä isoa kasvua näköpiirissä. Jos tuo lähes samanlainen Tesla 2.5 vauhdittaa myynnit 3 miljoonaan parissa vuodessa niin se on hatunnoston arvoinen suoritus.
 
No ei kai Tesla mitään lupaa? Se on kuin meteorologi että tältä näyttää nyt ja huomenna olikin jotain muuta kuin luvattu/ennustettu. Se että visioi niitä näitä ja pakosti ne muuttuu ja hioutuu kun talous ei ole stabiili saatikka maailman tilanne. Ehkä ne odotukset ovat vain liian korkealla monella ja ylioptimistisia? Mikäs ongelma siinä on että lähtisi vaikka kaikki työntekijät paitsi linjastoilla olevat? Autoja tulee niin pitkään kuin osia saapuu ja tuo uusin strategia samalle platformille tungetaan halvemmat osat muistuttaa vain lähinnä meb alustaa tms. Kaippa tuolla muskilla ensi käden tietoa on milloin ne työntekijät ovat riippakivenä, jolloin parempi potkia ulos turhanpäiväiset 10-15% mikä ilmeisesti on nyt sinun mielestäsi maailman loppu? Autoalalla aika moni potkii pellolle tällä hetkellä BYD, GM, Ford, VW jne. Ylipäätään sähköauto alalla odotetaan uutta nousua tästä suvannosta.

En tiedä onko tuo kovinkaan hidasta uusiutumista teslalla kun sähköautot menee maailmalla parhaiten kaupaksi? Sitten voi hyvin todeta että uudistusta kaipaa kun 3/y myynti romahtaa vuositasolla alta miljoonan. Nythän näyttää kohtuu stabiililta eikä isoa kasvua näköpiirissä. Jos tuo lähes samanlainen Tesla 2.5 vauhdittaa myynnit 3 miljoonaan parissa vuodessa niin se on hatunnoston arvoinen suoritus.
Moni potkii ulos mutta heillä on myös suunnitelma kuka ottaa vastuun.

Tesla pelaa hinnalla että saa kaupaksi. Kiina on suurin myyntialue ja siellä myynti sakkaa.
 
…Vaikka se 48v saataisiin ulos vuodessa ja siihen päälle nuo halpuutukset niin kyllä tuommoinen kaupunkikärry menee kuumille kiville 30-35k riippuen mallista.
Ei tuollainen myy enää parin vuoden päästä, kun Tesla ehkä saa auton ulos. Kilpailu on jo nyt osoittanut, että Teslan laatu ei riitä nykyhinnoilla ja Elonin sekoilut karkoittaa asiakkaita vielä enemmän. Jo nyt saa 30 pintaan autoja, jotka helposti pitää pintansa sille mitä Tesla saa sitten joskus ulos. Kylmä fakta on, että Tesla hukkasi etumatkansa mitä oli ja nyt tulee huolella muilta turpiin.
 
Ei tuollainen myy enää parin vuoden päästä, kun Tesla ehkä saa auton ulos. Kilpailu on jo nyt osoittanut, että Teslan laatu ei riitä nykyhinnoilla ja Elonin sekoilut karkoittaa asiakkaita vielä enemmän. Jo nyt saa 30 pintaan autoja, jotka helposti pitää pintansa sille mitä Tesla saa sitten joskus ulos. Kylmä fakta on, että Tesla hukkasi etumatkansa mitä oli ja nyt tulee huolella muilta turpiin.

Mikä on esim. euroopan myydyin sähköauto? Taitaa olla model y.
 
Markkina muuttuu nopeasti. Y on myynyt erinomaisesti, mutta jos katsotaan vaikka maaliskuuta niin Tesla oli merkeistä Euroopassa (kaikissa autoissa) myynniltään 16:sta (edellisen vuoden vastaavaan kuukauteen myynti -36%).
 
Mikä on esim. euroopan myydyin sähköauto? Taitaa olla model y.
Viime vuonna kyllä mutta ihmiset ostaa sitä mikä on halpaa. Teslan ainut päämäärä oli saada viime vuonna 2 miljoonaa autoa myytyä keinoja kaihtamatta.
Mallistoa tulee uudistaa muutenkin kuin vaihtamalla sisäosat. Nytkin oli Kiinassa messut missä BYD ja muut esitteli useita uusia malleja ja Tesla loisti poissaolollaan.
 
Viime vuonna kyllä mutta ihmiset ostaa sitä mikä on halpaa. Teslan ainut päämäärä oli saada viime vuonna 2 miljoonaa autoa myytyä keinoja kaihtamatta.
Mallistoa tulee uudistaa muutenkin kuin vaihtamalla sisäosat. Nytkin oli Kiinassa messut missä BYD ja muut esitteli useita uusia malleja ja Tesla loisti poissaolollaan.

Tältä vuodelta en löytänyt tilastoja, mutta tuossa yllä väitettiin, että lasku johtuu Teslan laadusta, joka tuskin pitää paikkaansa.
 
Tältä vuodelta en löytänyt tilastoja, mutta tuossa yllä väitettiin, että lasku johtuu Teslan laadusta, joka tuskin pitää paikkaansa.
Enemmän tällä hetkellä vaikuttaa yhä maailman tilanne, että kilpailijat ovat kirineet asioita kiinni ja tarjoavat laajempaa mallistoa.
 
Riippuu. Kaiken saa paskaksi jos ajelee välinpitämättömästi. Ja eikös ensikatsastus tule teille siviileille nykyään aika myöhään, mitä 4-5v, kyllä siinä yhtään enemmän ajava ehtii alustan nivelet paskoa.

Enkä KVG, ihan niin paljoa ei kiinnosta.
 
Mikä on esim. euroopan myydyin sähköauto? Taitaa olla model y.
Tältä vuodelta en löytänyt tilastoja, mutta tuossa yllä väitettiin, että lasku johtuu Teslan laadusta, joka tuskin pitää paikkaansa.
Melkein onnistui se luetun ymmärtäminen. Ei puhuttu y:stä vaan hinnaston alkupäästä. Highlandikin on jo nyt myynnillisesti floppi, kun omaa varsin kyseenalaisia ratkaisuja käytettävyydessä. Ainoa johtopäätös tästä on, että Tesla edelleen painaa hintaa alas, kun tehtaat ei saa olla tyhjänä. Tuosta vielä kemppari suunnitteli ottavansa kympillä varusteita ja ehkä kokoa pois ja menis muka kuin kuumille kiville sit joskus 30+ k€ hinnalla. Ei tuu tapahtumaan. Ehkä just nyt, mutta parin vuoden päästä.. nope. 30 k€ tasoon on ilmestynyt jo nyt tungosta, puhumattaan sitten kun stellantiksen ja kiinalaisten kaveriksi tunkee vielä id.2 eri inkarnaatiot.

Oma roolinsa on käytettyjen määrän kasvulla, ison tarvitseva 30 k€ budjetilla nappaa vaikka vähän ajetun y:n. Pikkuautoissa ultrahalpuutettu kolmonen (jos hinta se 30+) jää paitsioon kun kilpailu alkaa 5 k€ alempaa. Ei se model 2 huvikseen listoilla ollut, mutta nyt kävi robotaksit.
 
Melkein onnistui se luetun ymmärtäminen. Ei puhuttu y:stä vaan hinnaston alkupäästä. Highlandikin on jo nyt myynnillisesti floppi, kun omaa varsin kyseenalaisia ratkaisuja käytettävyydessä. Ainoa johtopäätös tästä on, että Tesla edelleen painaa hintaa alas, kun tehtaat ei saa olla tyhjänä. Tuosta vielä kemppari suunnitteli ottavansa kympillä varusteita ja ehkä kokoa pois ja menis muka kuin kuumille kiville sit joskus 30+ k€ hinnalla. Ei tuu tapahtumaan. Ehkä just nyt, mutta parin vuoden päästä.. nope. 30 k€ tasoon on ilmestynyt jo nyt tungosta, puhumattaan sitten kun stellantiksen ja kiinalaisten kaveriksi tunkee vielä id.2 eri inkarnaatiot.

Oma roolinsa on käytettyjen määrän kasvulla, ison tarvitseva 30 k€ budjetilla nappaa vaikka vähän ajetun y:n. Pikkuautoissa ultrahalpuutettu kolmonen (jos hinta se 30+) jää paitsioon kun kilpailu alkaa 5 k€ alempaa. Ei se model 2 huvikseen listoilla ollut, mutta nyt kävi robotaksit.
Näkisin kyllä hyvää menekkiä isohkolle Tesla 2.5 jos tosiaan vuodessa saavat ulos ekat tehtaalta. Se Tesla 2 joka tulee sitten vuonna miekka ja kivi kuitenkin yli 4 metrin leka niin tämän voisi olettaa olevan 4.4 metrinen hatchback? Aikaisemmin mainitsin jo että pariin vuoteen ei kiinalaiset ryntää Euroopan markkinoille ylentyneiden tullimaksujen hidastelemana ja tehtaat ei valmistu. Saatikka perinteiset merkit viivästyttäneet mallejansa kannattavuus ongelmiensa kanssa esim juuri mainitsemasi id2 julkaisu tulossa h1 2026. Tokihan nuo painii jo eri kokoluokissa niin osa kuluttajista ostaa niitä tonnin halvempi mentaliteetilla vaikka olisi pienempi auto kuin Tesla 2.5 ja osa päätyy aina toyotaan jne. Toinen seikka valmistusmäärät jaksaako odottaa Kia ev2 tms jos ei ole valppaana lanseerauksessa, muuten yli vuoden jonotus? Hyvää pöhinää tulossa kuluttajan kannalta joka tapauksessa alkaa löytymään eri vaihtoehtoja. Myyntiä voi tosiaan olla Tesla 2.5 vuosina 25-26 hyvin, mutta tuleeko tästä mallista semmoinen muutaman vuoden malli jonka korvaa aikanaan sitten se Tesla 2?
 
Eikös se suunnitelma nyt ollut että porukkaa ulos säästösyistä. Linjastoja ei tarvitse uusia, korkeintaan muokata tulevaa 2.5 varten. Ei se kovin kummoisesti Highland/juniperista poikkea halpaversiona esim. akku voisi olla pienempi shenxing vs isompi shenxing plus 3/y, penkit halvempaa materiaalia ilman ilmastointia, ei akustiikkalaseja, hatchback vs sedan, ei matriiseja, pienemmät vanteet, uudistettu halpa sähkömoottori ilman harvinaisia maametalleja jne. Onhan noita lukuisia halvennuskohteita ja periaatteessa sama linjasto missä lyhennettyä peltilehmää tulee ulos. Vaikka se 48v saataisiin ulos vuodessa ja siihen päälle nuo halpuutukset niin kyllä tuommoinen kaupunkikärry menee kuumille kiville 30-35k riippuen mallista. Nythän tuo Highland hätyyttelee 40k rajapyykkiä ja siihen pitää olla hinta ja varuste-eroja.

Hemmetti, repesin tuossa boldatussa kohdassa niin että vaimo heräsi. Mutta kiitos nauruista ja vaimon vihoista.
 
Onkos perus autopilotissa muuttunut talven aikana jotain? Se ei suostu nykyisin enää nostamaan nopeutta rajoituksen noustessa, laskee kyllä. Pitää aina tökätä sormella näytöstä nopeusrajoitusta tai pyörittää ratin rullalla. En löytänyt asetuksista mitään kohtaa mikä olisi ollut pielessä.
 
Onkos perus autopilotissa muuttunut talven aikana jotain? Se ei suostu nykyisin enää nostamaan nopeutta rajoituksen noustessa, laskee kyllä. Pitää aina tökätä sormella näytöstä nopeusrajoitusta tai pyörittää ratin rullalla. En löytänyt asetuksista mitään kohtaa mikä olisi ollut pielessä.
Muuttui vuoden alusta tai joulupäivityksessä. En tiedä miksi. Toki sallii sen että voi nostaa max 10km/h yli rajoituksen.

Voit myös pitää viiksen kevyesti alas niin ottaa rajoituksen.

Ilmeisesti tietoinen muutos kun tullut senkin jälkeen uutta mutta tuo pysynyt.
 
Muuttui vuoden alusta tai joulupäivityksessä. En tiedä miksi. Toki sallii sen että voi nostaa max 10km/h yli rajoituksen.

Voit myös pitää viiksen kevyesti alas niin ottaa rajoituksen.

Ilmeisesti tietoinen muutos kun tullut senkin jälkeen uutta mutta tuo pysynyt.
Jotain tällaista epäilinkin kun rattibuutti ei muuttanut mitään.
Ja tuon huomasin että nyt saa rullasta nostaa nopeutta +10 yli, mikä ei aiemmin ollut onnistunut.
Viiksellä yritin nostaa nopeutta mutta taisi olla väärä tyyli mulla. Sitä pitää siis pitää hetki alhaalla että nostaa nopeuden rajoitukseen?
 
Aika kovia odotuksia firmalta mistä kaikki tekijät on potkittu ulos tai ovat itse jo lähteneet.

Teslan pitäisi uudistaa linjastoaan enemmän. Uusi Y on jo myöhässä ja se olisi pitänyt saada kesäksi ulos.

Monessa tapauksessa on käynyt että huomataan jotain mitä olisi pitänyt tehdä jo. Sen jälkeen se kyhätään nopeasti.

taas jaetaan lisää kenkää sääliksi käy ihmisiä jotka tähän ponsiin uskovat. ei ole mikään it firma vaan auto firma jonka on siirrettävä metallia tai se kuolee

 
Tänään näköjään lähtenyt uudempi versio jakoon kevätpäivityksestä, 2024.14.5. Jokohan nyt lähtee isommin levitykseen.
 
taas jaetaan lisää kenkää sääliksi käy ihmisiä jotka tähän ponsiin uskovat. ei ole mikään it firma vaan auto firma jonka on siirrettävä metallia tai se kuolee

Koko autoalalla on irtisanomisaalto menossa kun katsoo 2023/2024 tilannetta. Pari esimerkkiä alla. Parempi optimoida yritystä sillon kun ollaan vielä voitolla eikä tehdä nokioita juustohöyläilemällä. Ehkä autofirmojen taloudelle olis parempi tehdä oma ketju ja pitää tämä ketju teslan eri automalleja koskevana.

 
Jotain tällaista epäilinkin kun rattibuutti ei muuttanut mitään.
Ja tuon huomasin että nyt saa rullasta nostaa nopeutta +10 yli, mikä ei aiemmin ollut onnistunut.
Viiksellä yritin nostaa nopeutta mutta taisi olla väärä tyyli mulla. Sitä pitää siis pitää hetki alhaalla että nostaa nopeuden rajoitukseen?
Viikseä pitää painaa alas ja pitää hetki.
 
High Fidelity Park Assist tulee myös parkkitutkallisiin:

Kytkeekö tuo parkkitutkat kokonaan pois käytöstä, vai käytetäänkö niitä silti äänien tai värien tuottamiseen? Se olisi paras, mutta eivät varmaankaan käytä enää resursseja parkkitutkallisten kehitykseen.
 
Kytkeekö tuo parkkitutkat kokonaan pois käytöstä, vai käytetäänkö niitä silti äänien tai värien tuottamiseen? Se olisi paras, mutta eivät varmaankaan käytä enää resursseja parkkitutkallisten kehitykseen.
Ameriikassahan tuo on niin että tulee asetuksiin täppä haluaako tutkat käyttöön vai HiFi parkin. Etäisyyttä centtimetreissä ei näytetä kun HiFi parkki on päällä.
 
taas jaetaan lisää kenkää sääliksi käy ihmisiä jotka tähän ponsiin uskovat. ei ole mikään it firma vaan auto firma jonka on siirrettävä metallia tai se kuolee


Alkaa huhut olemaan totta.
appear to be hitting different segments of the company, including software, services, and engineering.

Ei kyllä olisi uskonut, että näin kovasti haluaa saada "palkkansa" kun potkitaan kaikesta arvokkaasta tekijät ulos. Toki osa onkin jo itse lähtenyt.

Tulihan meille sentään uusi Optimus video millä koitetaan boostaa osaketta.
 
Alkaa huhut olemaan totta.


Ei kyllä olisi uskonut, että näin kovasti haluaa saada "palkkansa" kun potkitaan kaikesta arvokkaasta tekijät ulos. Toki osa onkin jo itse lähtenyt.

Tulihan meille sentään uusi Optimus video millä koitetaan boostaa osaketta.
Ihme liittojyrä vikinää. Ihan normaali toimenpide firmassa kuin firmassa että välillä joutuu organisaatiota trimmaamaan. Enemmän pitäisi olla huolissaaan jos tätä ei koskaan tehtäisi.
Superien osalta Sandy sanoo hyvin että jos laitteet on kehitetty ja jo nyt "parhaita" ja luotettavuus/uptime 99,9% niin mihin sitä superien kehitystiimiä tarvitaan? Ne kuitenkin tuotetaan kuten ennenkin ja asennetaan eri porukan toimesta.

 
Ihme liittojyrä vikinää. Ihan normaali toimenpide firmassa kuin firmassa että välillä joutuu organisaatiota trimmaamaan. Enemmän pitäisi olla huolissaaan jos tätä ei koskaan tehtäisi.
Superien osalta Sandy sanoo hyvin että jos laitteet on kehitetty ja jo nyt "parhaita" ja luotettavuus/uptime 99,9% niin mihin sitä superien kehitystiimiä tarvitaan? Ne kuitenkin tuotetaan kuten ennenkin ja asennetaan eri porukan toimesta.
Entäs sitten kun lakkaa toimimasta? Asentajat levittelee käsiään ja game over, kun kukaan ei ymmärrä miksi ei toimi. Kilpailija julkaisee paremman tuotteen - jälleen homma game over. Organisaation kevennys on yksi asia, koko tiimin pyyhkäisy toinen. Varsinkin, kun vetäjä oli tehnyt (liian?) hyvää jälkeä.

e: Munron pää on kyllä tällä kertaa poikkeuksellisen syvällä Elonin perseessä. Koko homman perustelu 2 min kohdilla on siinä, että ei tarvita enää uusia asemia vaan nykyiset riittää (maailman tappiin) :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Tasan 6kk ollut nyt Tesla Model 3 perffi -22vm käytössä. Perus hyvä biili kaikinpuolin. Bemarin comfort -jakkaroita ainoastaan ikävä, löytyyköhän reisitukia tmv. helposti asennettavaa? Mitä aftermarket viilauksia olette tehneet omiin? Kesä kolkuttelee jo ovella ja tekis mieli piristää ulkonäköäkin, mutta mitenhän esim. -20mm madallusjouset, vaikuttaakohan takuun piiriin iskunvaimentimien osalta?
 
Ihme liittojyrä vikinää. Ihan normaali toimenpide firmassa kuin firmassa että välillä joutuu organisaatiota trimmaamaan. Enemmän pitäisi olla huolissaaan jos tätä ei koskaan tehtäisi.
Superien osalta Sandy sanoo hyvin että jos laitteet on kehitetty ja jo nyt "parhaita" ja luotettavuus/uptime 99,9% niin mihin sitä superien kehitystiimiä tarvitaan? Ne kuitenkin tuotetaan kuten ennenkin ja asennetaan eri porukan toimesta.


Jos mietit niin Elon sanoi että uptime on tuo. Jotta tuohon on päästy on jonkun pitänyt tehdä se ja huollattaa laitteita. Nythän ei ole ketään joka tuota tekee.

Sandy oli ennen ihan hyvää asiaa mutta sitten paljastui kaiken maailman osakekauppaa ja muuta pientä niin menetti uskottavuuden.

Yleensä kun trimmataan niin eikö vastuut jaeta uusiksi? Nyt potkitaan summa mutikassa porukkaa ulos.
 
Ihme liittojyrä vikinää. Ihan normaali toimenpide firmassa kuin firmassa että välillä joutuu organisaatiota trimmaamaan.

Mä ihmettelen miksi ketään edes kiinnostaa Teslan automalleja käsittelevässä ketjussa firman tekemiset ja tai tulevaisuuden visiot - jollei täällä nyt sitten satu osa keskustelijoista olemaan osakkeita omistavia henkilöitä yms. mutta en tiedä onko tämä siihenkään sopiva ketju. Talousforumeitakin on. Voisi kuvitella, että keskimääräistä autonomistajaa ei voisi vähempää hetkauttaa mitä se omistamansa merkki on tulevaisuudessa julkaisemassa tai jättämättä julkaisematta, tai potkiiko se porukkaa pihalle vaiko ei. Auto ostetaan, sitten sillä ajetaan kunnes se vaihdetaan. Omistamisen aikana vaihdetaan kokemuksia ongelmista yms. En tiedä pitäisikö itse firmasta olla Teslan tapauksessa oma ketjunsa, jolloin nämä autoihin liittyvät keskustelut muistuttaisivat ehkä enemmän normaaleja autokeskusteluja.
 
Viimeksi muokattu:
Mä ihmettelen miksi ketään edes kiinnostaa Teslan automalleja käsittelevässä ketjussa firman tekemiset ja tai tulevaisuuden visiot - jollei täällä nyt sitten satu osa keskustelijoista olemaan osakkeita omistavia henkilöitä yms. mutta en tiedä onko tämä siihenkään sopiva ketju. Talousforumeitakin on. Voisi kuvitella, että keskimääräistä autonomistajaa ei voisi vähempää hetkauttaa mitä se omistamansa merkki on tulevaisuudessa julkaisemassa tai jättämättä julkaisematta, tai potkiiko se porukkaa pihalle vaiko ei. Auto ostetaan, sitten sillä ajetaan kunnes se vaihdetaan. Omistamisen aikana vaihdetaan kokemuksia ongelmista yms. En tiedä pitäisikö itse firmasta olla Teslan tapauksessa oma ketjunsa, jolloin nämä autoihin liittyvät keskustelut muistuttaisivat ehkä enemmän normaaleja autokeskusteluja.

sama se on järjetyntä pidetään jotain yhtä miestä kaiken takana olevaksi ja häntä täällä palvotaan. ja kyllä ostajien pitäisi olla tietoinen yrityksen tilanteesta. liisaajilla ei penniäkään kiinni niin silloin ei väliä, mutta vekseli vetoisella täällä moni näkyy ajavan.

kovasti meni roveritkin alehintaan konkurssissa. saabia ei enää edes taidettu juuri tehdä ennen pesän kiinalaisille myyntiä. mutta kyllähän näistä kaikista kolmesta merkistä on pelto autoksi niin kauan kuin liikkuu ja on päivitykset.

teslasta voi sitten vielä patterit vaikka paneeleihin kun kori ei enää kanna. jos ei kosteus silloin ole pakettia pilannut.

maailmallakin on jo asiaan herätty

 
Autofirman tilanteeseen ja toilailuihin liittyvää keskustelua riittää aina eikä koske vain Teslaa.

Minusta olisi hyvä idea erottaa omaksi keskustelukseen Muskin päähänpistot, Teslan kehityssuunnat ja kvartaalirapsat. Saataisiin sitten tässä keskustelussa puhuttua konkreettisemmin itse autoista ja mallistosta. Minusta hyvä esimerkki on Y:stä tehty oma lanka, jonka sisältö palvelee autojen omistajia tai hankintaa miettiviä paremmin, kuin tämän ketjun fundamentalistiselle tasolle mennyt kriittisyys/positiivisuus turhauttavine väittelyineen.
 
Omasta mielestäni jos tästän threadistä irroittaisi Teslasta valmistajana keskustelun omaksi threadikseen niin tämä threadi paranisi paljon. Ongelma vain olisi että siinä toisessa threadissa olisi ehkä kaksi kirjoittelija niin kyllästyisivät pian ja palaisivat tähän ketjuun kertomaan kuinka ketjujen jakaminen pilaa koko keskustelun ja tietoa on vaikea löytää.
 
sama se on järjetyntä pidetään jotain yhtä miestä kaiken takana olevaksi ja häntä täällä palvotaan. ja kyllä ostajien pitäisi olla tietoinen yrityksen tilanteesta. liisaajilla ei penniäkään kiinni niin silloin ei väliä, mutta vekseli vetoisella täällä moni näkyy ajavan.

kovasti meni roveritkin alehintaan konkurssissa. saabia ei enää edes taidettu juuri tehdä ennen pesän kiinalaisille myyntiä. mutta kyllähän näistä kaikista kolmesta merkistä on pelto autoksi niin kauan kuin liikkuu ja on päivitykset.

teslasta voi sitten vielä patterit vaikka paneeleihin kun kori ei enää kanna. jos ei kosteus silloin ole pakettia pilannut.

maailmallakin on jo asiaan herätty


Mielestäni tässä threadissa ei kyllä paljoa esiinny Muskin palvontaa. Toista ääripäätä sen sijaan reilusti. Vaikuttaisi siltä, että jos tätä Muskia/Teslaa jatkuvasti dissaavaa ääripäätä millään tapaa kyseenalaistaa tai esittää eriävää mielipidettä toiseen suuntaan, niin sinun kaltaiset sitten sanovat palvojaksi.

Minä kehun jos on kehuttavaa ja dissaan jos on dissattavaa. Minunkaan mielestä Muskilla ei ole kaikki inkkarit kanootissa. Olen kuitenkin melko tyytyväinen omaan Teslaani.

On kyllä ihmeellinen ilmiö tämä Tesla kun niin paljon herättää ihmisissä tunteita ja tällä hetkellä on melkeinpä tulen arempaa positiivisten asioiden sanominen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 410
Viestejä
4 506 991
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom