Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Täällä tehty viimeinkin päätös, että Long Range Y napsahtaa heti kun korkotarjous JA kvartaalialet. Jos alle 50 tonnilla lähtisi Long Range alle 2 % korolla niin nappaan heti. Eikö näitä todennäköisesti joskus kesäkuun lopulla voisi tulla jos on tullakseen?
Näyttää olevan tälläkin hetkellä

1,99% korko Dual Motor All-Wheel Drive Model Y Long Range ja Performance malleihin 30. kesäkuuta 2024 mennessä tilatuille, rekisteröityidyille ja toimitetuille autoille DNB rahoituksella.
 
Varmaan pystyy jotenkin navigoimaan jos ei ole karttadataa, mutta ehdottomasti käyttää karttadataa jos se on saatavilla. Olisi hullua olla käyttämättä.
Menee vähän nyt ristiin. Kartasta saa reitin mutta ei tarvitse karttaa taustalle/hd karttaa koska osaa lukea ympäristön kameroilla. Nyt taas tuo artikkeli sotii tätä vasten ja sieltä tulee enemmän tietoa mikä pitäisi tulla kameroilta.
 
Näyttää olevan tälläkin hetkellä

1,99% korko Dual Motor All-Wheel Drive Model Y Long Range ja Performance malleihin 30. kesäkuuta 2024 mennessä tilatuille, rekisteröityidyille ja toimitetuille autoille DNB rahoituksella.
En näe long rangeja alle 50 tonnin?
 
Yritän luvittaa toiselle perheenjäsenelle lupaa Teslan käyttöön. Hänen Tesla sovelluksensa antaa vaan seuraavanlaisen virheen: Dropbox Uusin Android versio Tesla sovelluksesta asennettuna. Voikohan tuolle itse tehdä mitään, vai pitääkö avata huoltopyyntö Teslalle?
 
Eli yrität sovelluksesta kohdasta 'lisää kuljettaja?' Eikä ole liisari vaan oma? (Pankin, Santanderin jne...)
 
Eli yrität sovelluksesta kohdasta 'lisää kuljettaja?' Eikä ole liisari vaan oma? (Pankin, Santanderin jne...)

Juurikin tuota kautta yritän lisätä kuljettajaa. Ja saankin tehtyä linkin, mutta toinen kun avaa omalla puhelimellaan tekemäni linkin, niin tulee tuo kuvan errori.

Kyseessä ei ole liisari auto, vaan tosiaan oma.
 
Juurikin tuota kautta yritän lisätä kuljettajaa. Ja saankin tehtyä linkin, mutta toinen kun avaa omalla puhelimellaan tekemäni linkin, niin tulee tuo kuvan errori.

Kyseessä ei ole liisari auto, vaan tosiaan oma.
En tiedä auttaako, mutta itse poistaisin puhelimesta sovelluksen ja sen kaikki tiedot ja asentaisin uudestaan.
 
2024.14.8 tuli tänään, mulle tuli myös 14.3 ja 14.6 jo aikoja sitten. Mitään bugeja en ole huomannut aiemmissakaan, mutta näyttäsi nyt että ne ilmeisesti on ratkaistu kun päivitys laajemmassa jakelussa
 
Mulle tuli kanssa 14.8 tänään. Huomasin että sekoilee esim. automaattivilkun kanssa. Aiemmin oli 14.3 joka tuli jo toukokuun alussa. Se toimi hienosti.
 
Yritän luvittaa toiselle perheenjäsenelle lupaa Teslan käyttöön. Hänen Tesla sovelluksensa antaa vaan seuraavanlaisen virheen: Dropbox Uusin Android versio Tesla sovelluksesta asennettuna. Voikohan tuolle itse tehdä mitään, vai pitääkö avata huoltopyyntö Teslalle?
Mulla oli sama ongelma kun vuokrasin Turon kautta jenkeissä Teslan, tuli siis tuo sama errori kun omistaja jakoi minun olemassaolevalle Tesla-tilille käyttöoikeuden ja yritin sitä ottaa käyttöön.
Ongelma ratkesi niin että omistaja laittoi uuden kutsun toiseen sähköpostiini jolla ei vielä ollut olemassaolevaa Tesla-tiliä. Sitten siitä sähköpostin kautta kun loin tilin, se onnistui normaalisti.
 
Mulla oli sama ongelma kun vuokrasin Turon kautta jenkeissä Teslan, tuli siis tuo sama errori kun omistaja jakoi minun olemassaolevalle Tesla-tilille käyttöoikeuden ja yritin sitä ottaa käyttöön.
Ongelma ratkesi niin että omistaja laittoi uuden kutsun toiseen sähköpostiini jolla ei vielä ollut olemassaolevaa Tesla-tiliä. Sitten siitä sähköpostin kautta kun loin tilin, se onnistui normaalisti.

Ei ollut tästäkään apua :( Poistettiin olemassa oleva Tesla tili kokonaan ja sitten yritettiin kutsulinkin kautta rekisteröidä sähköpostiosoite uudelleen. Samaa virheilmoitusta tulee.
 
Sama täällä, juuri päivittää. Katselin mitä siinä on tulossa, mutta eikö vm23 Y:hyn tulekkaan takakontin aukaisua?
Ei tule (jos siis oli kyse tästä automaattisesta aukaisusta, joka tuli vaan uuteen Model 3 ja uusiin S ja X malleihin)
 
Viimeksi muokattu:
On muuten hyvin toimiva tuo automaattinen takaluukku, kokemukset nyt tältä viikolta MS. Heti kun astut lähelle niin lähtee piipittämään kolme kertaa nopeasti. Jos astut syrjään niin lopettaa. Oli ylläri et toimii noin nopeasti ja hyvinkin käyttökelpoinen ominaisuus. :thumbsup:
 
Sinällään erikoista, että sitä ei tuotu Y:hyn hatdwaren osalta kun se jo aiemmin on S/X tullut tuotantoon.
 
Näköjään spotifykin vihdoin näyttää soittojonon jos esim. käynnistää kappale- tai artistiradion hakemalla haulla jonkun biisin tai artistin. Ennen sieltä tuli sokkona jotain biisejä, eikä nähnyt yhtään mitä on tulossa.
 

Tesla will release an over-the-air software update to fix the issue, with deployment expected to start in June.
The remedy will remove dependency on the driver seat occupancy sensor from the software and only rely on driver seat belt buckle and ignition status to activate the seat belt reminder signals, the NHTSA said.

Tapa se tämäkin on korjata. Se että korjattaisiin ongelma, tehdään purkkakorjaus.
 

Mikäs ongelma tässä korjauksessa on? Eli sensori ei tunnista kuskia, niin ei tule varoitusta turvavyöstä? Varmaan ihan turvallista olettaa, että autosta löytyy kuski ja voi tuosta avoimesta turvavyöstä antaa varoituksen ilman tuota sensoriakin.

Ei itseäni koske, mutta mieluummin otan softakorjauksen kun vien auton huoltoon, jos tällä saavuttaa saman lopputuloksen.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Mikäs ongelma tässä korjauksessa on? Eli sensori ei tunnista kuskia, niin ei tule varoitusta turvavyöstä? Varmaan ihan turvallista olettaa, että autosta löytyy kuski ja voi tuosta avoimesta turvavyöstä antaa varoituksen ilman tuota sensoriakin.

Ei itseäni koske, mutta mieluummin otan softakorjauksen kun vien auton huoltoon, jos tällä saavuttaa saman lopputuloksen.
Se että juurisyytä ei korjata eli rikkinäistä komponenttia vaan tehdään purkkakorjaus.

Nyt voit kytkeä turvavyön ja silti kuskia ei ole. Näitä on nähty että porukka ajaa APlla ja FSDlla ilman kuskia.

Lisäksi myös tuo penkkisensori tunnistaa sen että jos istut ja et laita turvavyötä niin näyttö pysyy päällä vaikka suljet oven. Nyt näyttö tulee sammumaan ellet laita turvavyötä ensin ja sitten sulje ovea, oletettavasti.
 
Onkos S3xy buttonsien omistajia vielä päivitellyt 2024.14 softaan? Enhauto ilmoittaa itse että pyyhkijätoimintojen kanssa olisi ongelmia, mutta onko kukaan törmännyt moisiin?
 
Onkos S3xy buttonsien omistajia vielä päivitellyt 2024.14 softaan? Enhauto ilmoittaa itse että pyyhkijätoimintojen kanssa olisi ongelmia, mutta onko kukaan törmännyt moisiin?

En ole havainnut ongelmia. 14.3 tuli autoon 7.5. ja 14.8 muutama päivä sitten. 14.8:ssa automaattivilkkujen kanssa jotain erikoista häikkää (tuskin liittyy buttoneihin).
 
Onkos S3xy buttonsien omistajia vielä päivitellyt 2024.14 softaan? Enhauto ilmoittaa itse että pyyhkijätoimintojen kanssa olisi ongelmia, mutta onko kukaan törmännyt moisiin?
Tänään ajoin ekaa kertaa 14.8 softalla ja en nyt huomannut mitään, tosin ei kyllä ollut tarvetta pyyhkijöille/en käytä mitään pyyhkijä juttuja buttoneilla.
 
Tänään ajoin ekaa kertaa 14.8 softalla ja en nyt huomannut mitään, tosin ei kyllä ollut tarvetta pyyhkijöille/en käytä mitään pyyhkijä juttuja buttoneilla.

Päivittelin nyt itsekin tuon 14.8 softan ja ainakin myös commanderin force off -toiminto toimii ihan normaalisti kuten tähänkin asti. Knobin käyttäjillä on ilmeisesti ollut enemmän ongelmia näissä pyyhkijätoiminnoissa tämän softaversion kanssa.
 
Naapurilla on alla muutama viikko vanha Model 3. Nyt sitten alkuviikolla sataneen raekuuron johdosta tuulilasi halki. En uskoisi tarinaa todeksi ellen olisi itse nähnyt ja samaista kuuroa kokenut. Naapuruston muissa autoissa ei vaurioita, toisen naapurin Model Y oli tosin katoksessa suojassa.
 
Viime kesänä oli kunnon raekuuro ainakin Pääkaupunkiseudulla, silloin meni autoja lommoille ja tuulilaseja rikki. Riippuu ihan siitä kuinka isoja mollukoita sattuu kohdalle. Ja niin kuin tossa todettiin, joku halkeaman alku voinut lasissa olla.

Edit. taisi olla 2022.
 

Ryhmässä tuli vastaan (väitetysti) Teslan kanssa yhteistyössä oleva kysely Powerwallista sähköautoilijoille.

Ylläpito on poistanut Tesla Powerwallia koskevan kyselyn ryhmästä.



Toisin kuin avauksessa väitettiin, Teslalta varmistetun tiedon mukaan kysely ei ollut tehty Teslan kanssa yhteistyössä.



/OT
 
Viimeksi muokattu:
Mihinkähän use-caseen tuo powerwall mahtaisi olla hyödyllinen täällä? Kalliita kilowatteja kun alkaa laskemaan elinkaarikustannuksia. Halvempi ottaa sähkö "töpselistä". Ei täällä oikein sähkökatkojakaan ole.
 
Pääasiallisesti varmaan UPSina ja siinä sivussa apuvälineenä kulutuksen siirrossa halpoihin tunteihin. Koko vaan tuhnun luokkaa, pitäisi olla Suomessa 2-3x isompi että saisi pääosan päivän kalliista tunneista siirrettyä halvempaan aikaan (talvella). Kesällä riittäis hyvin, mutta sähkö muutenkin halpaa.
 
Kyllähän tuo paneeleiden kanssa lienee oiva ratkaisu jos vain sallivat näiden käytön. Päivällä akku täyteen ja käyttää sitten illalla.
 
Hinnastahan nämä ovat kiinni. Kiinteistö akustoja saa ainakin kahdelta/kolmelta eri valmistajalta nyt heti kun laitat vain ostaen (kotitaloudet, teollisuus puolella varmasti monelta muultakin). Vanhemmat ratkaisut ovat suoraan yhteensopivia vain paneelien kanssa ja uudempia voi ladata myös suoraan verkosta sähkövarastona.
 
Kyllähän tuo paneeleiden kanssa lienee oiva ratkaisu jos vain sallivat näiden käytön. Päivällä akku täyteen ja käyttää sitten illalla.
Ei tuosta saa vaan mitään taloudellista irti, kun sähkö on pääsääntöisesti törkyhalpaa kesäisin ja talvisin kaiken saa käytettyä mitä vähää paneeleista irtoaa. Sinällään käsittämätöntä, että tässä ei ilmeisesti ole mitään kytköstä autojen suuntaan? Härvelissä olisi helvetisti enemmän tolkkua, kun siihen saisi auton kapasiteetin laajennukseksi (molempiin suuntiin).
 
Hinnastahan nämä ovat kiinni. Kiinteistö akustoja saa ainakin kahdelta/kolmelta eri valmistajalta nyt heti kun laitat vain ostaen (kotitaloudet, teollisuus puolella varmasti monelta muultakin). Vanhemmat ratkaisut ovat suoraan yhteensopivia vain paneelien kanssa ja uudempia voi ladata myös suoraan verkosta sähkövarastona.
Mitä tällaisia toimijoita on? Menee sori vähän aiheen ohi, mutta yllättävän hankalaa löytää valmistajat. Myyjien mainokset hukuttaa googlen tulokset.
 
Mitä tällaisia toimijoita on? Menee sori vähän aiheen ohi, mutta yllättävän hankalaa löytää valmistajat. Myyjien mainokset hukuttaa googlen tulokset.

Aurinkopaneeli -ketjussa näistä on puhuttu paljon, toimijoita on paljon. Saksasta saa tilattua LFP akkua paljon Teslaa halvemmalla mutta kun näitä laskee auki niin pitää olla 1) isot vaihtelut sähkön hinnassa päivän sisäisesti ja/tai 2) isot siirtomaksut jotta näistä saa oikeasti mitään rahallista hyötyä.
 
Mitä tällaisia toimijoita on? Menee sori vähän aiheen ohi, mutta yllättävän hankalaa löytää valmistajat. Myyjien mainokset hukuttaa googlen tulokset.

Sofarsolar (taitaa olla pelkällä Sofar nimellä nykyään) ja bydin tuotteita saa ainakin paikallisilta myyjiltä ostettua asennettuna. Toki sitten Saksasta yms. saa sitten erilaisia akustoja vaikka minkälaista yhdistettäväksi vaikka mihin invertteriin yms. sitten varmasti halvemmalla ja sinänsä Teslan Powerwall voi olla ihan hyväkin diili jos hinta on edullinen kun ei noita avaimet käteen tuotteita liikaa ole eivätkä ne ole kovin edullisia. Noiden kotiakkujen hinta on ollut paljon isommassa laskusuunnassa kuin muiden aurinkotuotteiden ihan viimeaikoina, joten siinä mielessä odottamalla saa koko ajan isompaa vähän edullisemmin.

Mutta juu, offtopikkia ehkä riittävästi tuossa jo.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 843
Viestejä
4 411 344
Jäsenet
73 261
Uusin jäsen
Havihazard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom