Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tuo on ihan turha tuo kameravaroitus;

- ainoastaan navin ollessa päällä opastamassa
- visuaalinen varoitus, ei havahduta

Toivottavasti tulee riittävän selkeä piip mukaan.
Tähän astihan tuo peltipoliisien varoitus on vain näkynyt ruudulla tekstin muodossa ja vain sillloin jos olet navigoimassa johonkin. Nythän jatkossa tulee myös äänimerkki.

Tarvitseeko toimivaa korjata?
Eihä tuosta audin tekeleestä voi säätää matkustajan etupenkkiä? Tai katsoa netflixiä?
 
Tähän astihan tuo peltipoliisien varoitus on vain näkynyt ruudulla tekstin muodossa ja vain sillloin jos olet navigoimassa johonkin. Nythän jatkossa tulee myös äänimerkki.


Eihä tuosta audin tekeleestä voi säätää matkustajan etupenkkiä? Tai katsoa netflixiä?
En ole kokeillut, mutta kuva perusteella näyttää että pieni näyttö jossain polven korkeudella ei ole kovin optimaalinen netflixin käyttöön? Tabletit sen verran halpoja ettei tolle näytölle kovin paljoa viihdearvoa laskisi.

Jotenkin kummallista tunkea tonne näyttö, sitten poistaa säästömielessä US sensorit ja vilkkuviikset.
 
Kiina markkinointia, kun siellä tuollainen on kuuminta hottia. Tosin teslankin myynti on siellä sakannut, joten ei tietty ihan pelkästään noi myy. Bemarilla taitaa olla ne kristalli jutut tuota varten.

Mutta tosiaan Teslan kannattavuus/auto on tippunut 16% sinne 9% pintaan kun parhailla kilpailijoilla pyöritään 12% päällä.
 
En ole kokeillut, mutta kuva perusteella näyttää että pieni näyttö jossain polven korkeudella ei ole kovin optimaalinen netflixin käyttöön? Tabletit sen verran halpoja ettei tolle näytölle kovin paljoa viihdearvoa laskisi.

Jotenkin kummallista tunkea tonne näyttö, sitten poistaa säästömielessä US sensorit ja vilkkuviikset.
Seuraavassa päivityksessä sinne takanäyttöön tulee ulkolämpötila, matkantiedot ja kello.
 
Tähän astihan tuo peltipoliisien varoitus on vain näkynyt ruudulla tekstin muodossa ja vain sillloin jos olet navigoimassa johonkin. Nythän jatkossa tulee myös äänimerkki.

Eihä tuosta audin tekeleestä voi säätää matkustajan etupenkkiä? Tai katsoa netflixiä?
Mutta tuleeko äänikin vain navigoidessa?

Miksi pitäisi säätää takanäytöstä penkkiä kun nopeiten sen säätää avaamalla oven ja säätää. Eikös tuo ruutu ole vain 8”? Onko siitä kiva katsoa?
 
Mutta tuleeko äänikin vain navigoidessa?

Miksi pitäisi säätää takanäytöstä penkkiä kun nopeiten sen säätää avaamalla oven ja säätää. Eikös tuo ruutu ole vain 8”? Onko siitä kiva katsoa?
Vaikea sanoa kun ei ole vielä päivitystä tullut, mutta eiköhän se peltipoliisien varoitus tule vain jos on navigoituna jonnekkin. Kätevähän siitä takanäytöltä on siirtää etupenkkiä eteen päin jos olet jo istumassa takapenkillä. Kasituumanen on ruutu, eiköhän siitä netflixiä kattele kuitenkin paremmin kuin kuvassa olleen audin tuuletinritilöistä.
 
Itse kyllä kannatan näitä näyttöjen tuontia taakse jos sillä on oikea funktio kuten Teslalla koska takapenkkien lämmitystä ei saanut säädettyä mistään. Videon katsomiseen tuo lähinnä tuo laattaamisen pitkin autoa ja koen että Scenicin tapa tuoda känny/tabletti teline keskikäsinojaan on parempi. Mutta en minä lähde kritisoimaan jos joku tuosta pystyy jotain katselemaan, hyvä vaan hänelle.

Se on sitten toinen kysymys onko näyttö parempi kuin näppäimet ja oman auton käytön tuntien itsellä ei olisi. Jollakin muulla voi olla toisin ja hyvä niin.

Penkin siirtoon sitten huyndain tapa on taas parempi kun katsetta ei tarvitse siirtää vaan penkin siirto onnistuu katsomatta nappulasta jos pitää esim. lasten istuinta säätää. Mutta taas, näyttö toteutus parempi kuin ei mitään toteutusta.
 
Kesäkuun loppuun asti 1.99% korkokamppanja voimassa y longrange/perf. Eipä ollut mikään ylläripylläri.
 

Liitteet

  • Screenshot_2024-04-18-07-38-52-172_com.brave.browser.jpg
    Screenshot_2024-04-18-07-38-52-172_com.brave.browser.jpg
    105,2 KB · Luettu: 76
Tulee ehkä hankittua jälkiasenteinen näyttö y:hyn taakse kunhan takapenkillä aletaan matkustaa kasvot menosuuntaan päin. Ehkä parempi laittaa siitä joku piirretty pyörimään kun antaa lapselle puhelinta.
 
Aikamoinen läppä kyllä kun Tesla sai ”asian kuntoon” mutta perinnevalmistajilla tulee edelleen samanlaisella designilla pihalle kyseinen kohta kun tullu viimeset 30v?

No, oliko sullakin esimerkiksi highland vai kulimalli? Läppähän on se että kaikki kiva mitä teslassa ei ole tai ei ole ollut on tarpeetonta kunnes se teslaan sitten vihdoin saadaan. Kuten vaikka tuon takanäytön säätömahdollisuudet tai highlandin tunnelmavalaistus. Pitäisikö vastaava kuvapari tehdä vaikka jonkun auton mittaristosta ja HUDista versus teslan 404:stä? Ja minustahan tuo takanäyttö on hieno, mikä ongelma?
 
Niinno, autosi on pyörillä kulkeva jatkuvasti internettiin yhteydessä oleva tietokone. Kuinka hyvin ja/tai pitkään luulet sen pelaavan, saati säilyttävän minkäänlaista arvoa, jos yhtäkkiä yhteys "emoalukseen" katkeaa kokonaan? (ts. Tesla menee kokonaan konkurssiin tms)
Ei tämä auto, tai minä sen kuskina, tarvitse sitä internetiä sillä ajamiseen. Pierupäivityksiä ei toki enää tule, mutta olen alunperin ostanutkin sen auton sellaisena kun se oli silloin. Mun vanhoihinkaan autoihin ei ole tullut koskaan mitään päivityksiä ja hyvin tuli pärjäiltyä. Näitä on myyty sen verran paljon, että huoltopuolen ottaa varmasti joku toimija haltuun. Arvonsäilytys & sähköauto on sanapari, joka ei tälläkään hetkellä kuulu yhteen.
 
Aikamoinen läppä kyllä kun Tesla sai ”asian kuntoon” mutta perinnevalmistajilla tulee edelleen samanlaisella designilla pihalle kyseinen kohta kun tullu viimeset 30v?
Ehkä tässä mene kaksi asia sekaisin, Design ja Funktionaalisuus. Teslan näytöltä voi tehdä ilmeisesti useampi asioita ( en tiedä mitä siitä voi tehdä ), mutta tuo 30v systeemin funktionaalisuus on parempi siinä mitä varten se on tehty vs näyttö. Ei siitä mihinkään pääse. Jos puhtaasti design silmälasit päässä asioita katsotaan, niin totta kai näytöllinen on fiinimpi. Ja jos se pysty vielä tuon alkuperäisen funktion hoitamaan ja lisäksi jotain muuta, niin aina vaan parempi.

Ottaisin heti tuollaisen. Ainoa asia mikä pistää miettimään on e, että varsinaiset ilmastointiräppänät ovat hyvin pienet tuossa näytöllisessä systeemissä. Kuinka hyvin ne on suunnattavissa ? Ovatko ne äänekkäät johtuen pienistä ilmakanavista ? Onko ilmavirta häiritsevän voimakas johtuen pienistä kanavista? Kokemuksia tästä ja rehellisiä sellaisia ?
 
Onhan tuo 3:n takanäyttö ihan "neat" mutta jos kukaan vakavasti ehdottaa sen käyttöä youtuben/netflixin tms katseluun pitäisi ymmärtää, että varsinkin matkapahoinvoinnista yleisemmin kärsivillä lapsilla tuo aiheuttaa suurella todennäköisyydellä oksennuksien siivoamista. No, onneksi penkit on muovia niin helppo siivota..

Ja kenelle tahansa ergonomia on todella surkea, kun se näyttö on alle polven korkeudella keskellä eli pää pitää kääntää alaviistoon.

Jos jotain viihdettä tarvitsee takapenkillä seurata niin kyllä se ainut realistinen tapa on näyttö silmien korkeudella etupenkin selkänojassa tms.
 
Ehkä tässä mene kaksi asia sekaisin, Design ja Funktionaalisuus. Teslan näytöltä voi tehdä ilmeisesti useampi asioita ( en tiedä mitä siitä voi tehdä ), mutta tuo 30v systeemin funktionaalisuus on parempi siinä mitä varten se on tehty vs näyttö.
Siinä Teslan näytössä on hyvä visualisointi puhalluksen suunnalle, jolla väittäisin saavan ilmavirran paremmin haluttuun paikkaan vs. käsisäätöinen räppänä.
 
Hauskaahan tässä on se että tuosta Audin järjestelystä on todella paljon enemmän hyötyä takamatkustajille, eikai kukaan tuijota vinosti alaspäin jotain naurettavan pientä skriiniä?
Eihän sitä ole pakko tuijottaa? Ei varmaan ole kuitenkaan huono asia, jos siihen on kuitenkin tuotu mahdollisuus?
 
Eihän sitä ole pakko tuijottaa? Ei varmaan ole kuitenkaan huono asia, jos siihen on kuitenkin tuotu mahdollisuus?

Ei ole pakko tietenkään tuijottaa, ei ole pakko myöskään ottaa lämpöä/kylmää takapenkille Audissa jne

Ajatus siitä että autossa katselisin pientä ruutua noin metrin etäisyydeltä pää vinossa alaspäin tuntuu jotenkin vastenmieliseltä mutta ehkä tämä on taas ns. makuasia.

En vaan ymmärrä kenelle tuo on tarkoitettu.
 
Vaikea sanoa kun ei ole vielä päivitystä tullut, mutta eiköhän se peltipoliisien varoitus tule vain jos on navigoituna jonnekkin.
Omassa nykyisessä Stellantis-konsernin autossa tulee kameravaroitus aina kun olet auton mielestä lähestymässä kameraa ylinopeudella. Mielestäni kätevä ominaisuus ja saisi yleistyä. Ei siinä ole oikein mitään logiikkaa, että varoitus tulee vain navigoidessa. Eihän erillisnavigaattorit tai sovelluksetkaan niin toimi.
 
Ei ole pakko tietenkään tuijottaa, ei ole pakko myöskään ottaa lämpöä/kylmää takapenkille Audissa jne

Ajatus siitä että autossa katselisin pientä ruutua noin metrin etäisyydeltä pää vinossa alaspäin tuntuu jotenkin vastenmieliseltä mutta ehkä tämä on taas ns. makuasia.

En vaan ymmärrä kenelle tuo on tarkoitettu.

Lapsille. Tuon kanssa menee pitkät matkat huomattavasti paremmin. Toki tabletit ja puhelimet ajavat lapsien kanssa saman asian, mutta nämä nyt välillä tippuvat lapsilta ja ne ei niitä turvaistuimesta ylös saa.

Täällä aika moni tuosta valittaa, että ei itselleen näe siitä mitään iloa, mutta luulen että suurin osa näistä kommentoijista istuu kuitenkin siellä etupenkillä, niin ei siitä selkänojassa olevasta näytöstä heille olisi sen enempää hyötyä.
 
Lapsille. Tuon kanssa menee pitkät matkat huomattavasti paremmin. Toki tabletit ja puhelimet ajavat lapsien kanssa saman asian, mutta nämä nyt välillä tippuvat lapsilta ja ne ei niitä turvaistuimesta ylös saa.

Täällä aika moni tuosta valittaa, että ei itselleen näe siitä mitään iloa, mutta luulen että suurin osa näistä kommentoijista istuu kuitenkin siellä etupenkillä, niin ei siitä selkänojassa olevasta näytöstä heille olisi sen enempää hyötyä.
Hyvä pointti. Tähän voisin vielä lisätä, että takanäyttöä voi ohjata pääruudulta ja sen saa sieltä myös tarvittaessa lukittua.

Tosiaan, edestähän saa säädettyä mm. takapenkkiläisten ilmastoinnit ja penkinlämmittimet, ei varmasti huono vaikkapa lasten kanssa.
 
Lapsille. Tuon kanssa menee pitkät matkat huomattavasti paremmin. Toki tabletit ja puhelimet ajavat lapsien kanssa saman asian, mutta nämä nyt välillä tippuvat lapsilta ja ne ei niitä turvaistuimesta ylös saa.

En tiedä muista mutta ainakin meillä lapset haluaa itse valita ohjelmansa & surffata YT Kidsiä/Netflixiä, jos istut turvaistuimessa niin tuohon kosketusnäyttöön ei yllä yksikään lapsi.

Helpommin ne pudonneet puhelimet ja tabletit nostetaan kun vaihdellaan ohjelmaa. Samaten meillä lapset ei kyllä samaa ohjelmaa suostu katsomaan eli molemmat haluaa omat valintansa.

Täällä aika moni tuosta valittaa, että ei itselleen näe siitä mitään iloa, mutta luulen että suurin osa näistä kommentoijista istuu kuitenkin siellä etupenkillä, niin ei siitä selkänojassa olevasta näytöstä heille olisi sen enempää hyötyä.

No minä en tästä taas puhunut sanallakaan eli ei kannata maalailla olkiukkoja, kommentoin tuota juuri takapenkkiläisen näkökulmasta, ei tuo katselukulma ole optimaalinen kenellekkään paitsi keskipaikalla istuvalle, en tajua miksi lapsetkaan haluaisi katsoa kaukaa & vinosta tuota ruutua.
 
En tiedä muista mutta ainakin meillä lapset haluaa itse valita ohjelmansa & surffata YT Kidsiä/Netflixiä, jos istut turvaistuimessa niin tuohon kosketusnäyttöön ei yllä yksikään lapsi.

Helpommin ne pudonneet puhelimet ja tabletit nostetaan kun vaihdellaan ohjelmaa. Samaten meillä lapset ei kyllä samaa ohjelmaa suostu katsomaan eli molemmat haluaa omat valintansa.



No minä en tästä taas puhunut sanallakaan eli ei kannata maalailla olkiukkoja, kommentoin tuota juuri takapenkkiläisen näkökulmasta, ei tuo katselukulma ole optimaalinen kenellekkään paitsi keskipaikalla istuvalle, en tajua miksi lapsetkaan haluaisi katsoa kaukaa & vinosta tuota ruutua.

Tuohon jälkimmäiseen kohtaan, niin se ei ollutkaan sinulle kohdistettu. Siksi siinä luki, että "täällä aika moni valittaa tuosta".

Monen ohjelman kanssa tuo ei tosiaan ole hyvä ratkaisu. Millä tavalla autoa ajaessa on helpompi nostaa takapenkin lattialta puhelin (johon ei ylety), kuin etu näytöltä vaihtaa lapsien ohjelma? Vai laitetaanko vain AP päälle, avataan turvavyö ja kurotellaan taakse? Ja toki se, että autossa tuo näyttö on ei poista mahdollisuutta niitä erillisiä laitteita käyttää, jos ne toimivat itselle paremmin.
 
Siinä Teslan näytössä on hyvä visualisointi puhalluksen suunnalle, jolla väittäisin saavan ilmavirran paremmin haluttuun paikkaan vs. käsisäätöinen räppänä.
Jostain postimerkin kokoisesta graafista heiluvassa autossa yrität tihrustaa mihin suuntaan sattuu puhaltaaman vs. mekaanisesti väännät vipua (vaikka jalalla) oikeaan kohtaan kunnes puhallus osuu sopivasta. Ymmärrän, että uutta hienoa juttua täytyy puolustaa, mutta joku raja sentään.

Siihen penkkkeskusteluun liittyen. Ei sitä sähköpenkkiä muissa tarvitse mitenkään odotella nappi pohjassa. Senkus painaa muistipaikkasta sopivan asetuksen :)
 
Jostain postimerkin kokoisesta graafista heiluvassa autossa yrität tihrustaa mihin suuntaan sattuu puhaltaaman vs. mekaanisesti väännät vipua (vaikka jalalla) oikeaan kohtaan kunnes puhallus osuu sopivasta. Ymmärrän, että uutta hienoa juttua täytyy puolustaa, mutta joku raja sentään.

Siihen penkkkeskusteluun liittyen. Ei sitä sähköpenkkiä muissa tarvitse mitenkään odotella nappi pohjassa. Senkus painaa muistipaikkasta sopivan asetuksen :)
Takapenkillä istuneena ja tuota näyttöä käyttäneenä, niin minulla ei henk. kohtaisesti ollut ilmanvirran säädön kanssa mitään ongelmaa, tosin tämä vain kaupungissa ja motarilla. Joku kuoppainen hiekkatie ja kova nopeus voisi toki tuottaa hankaluutta, mutta eiköhän siinäkin rytinässä onnistu kyseisen toimenpiteen suoritus.

Teslan kuljettajan penkki siirtyy automaattisesti avaimen mukaan, ei tarvitse erikseen valita. Vänkärin penkille ei ole tallennettuja säätöjä (ainakaan kolmosessa). Turvakaukalot ja istuimet vänkärin taakse, niin kuski saa penkin haluttuun asentoon, lapsi on kadunpuolella ja kuski näkee lapsen tarvittaessa helpommin.
 
Viimeksi muokattu:
Jostain postimerkin kokoisesta graafista heiluvassa autossa yrität tihrustaa mihin suuntaan sattuu puhaltaaman vs. mekaanisesti väännät vipua (vaikka jalalla) oikeaan kohtaan kunnes puhallus osuu sopivasta. Ymmärrän, että uutta hienoa juttua täytyy puolustaa, mutta joku raja sentään.

Siihen penkkkeskusteluun liittyen. Ei sitä sähköpenkkiä muissa tarvitse mitenkään odotella nappi pohjassa. Senkus painaa muistipaikkasta sopivan asetuksen :)

Eipä ole koskaan tullut mieleen tallentaa penkin muistipaikkaan sopivaa asentoa turvakaukalon asennuksen tai auton siivouksen ajaksi :D Kyllähän vaikka autoa imuroidessa ja takapenkillä ollessa se on kätevämpää siitä näytöltä penkkiä siirtää, kuin kurotella penkin nappeihin tai vaihtoehtoisesti mennä ulos ja etuoven kautta tuota siirtämään.

Ja ei tuo nyt ihan mikään postimerkki ole. Ehkä olisi aika hommata uudet lasit? :)
 
Itse pidän kyllä siitä että Tesla lisäilee ominaisuuksia kohtuullisen hyvin. Toki sitä jotkut muutkin tekevät, mutta vähemmässä määrin (esim. Kia päivittää infotainmenttiä, lisää peruutuskameraan kontrasti yms. asetuksia ja muuta sellaista).

Mutta toisaalta kun ne lisätään jälkikäteen ja/tai myöhemmin niin ne myös ovat usein käytettävyydeltään vähän sinne päin. Komea featurelista tulee kyllä. Mutta tutkat toimivat sinne päin, pyyhkijät toimivat sinne päin, vilkku toimii sinne päin, ilmastointi säädetään sinne päin, penkkiä tökitään näytöstä ja suuntaa näytöstä tai katosta.

Monet tykkäävät tämmöisesti innovoinnista ja mikäs siinä jos ominaisuudet paranisivat. Nyt niitä kyllä lisätään, mutta paranemisen osalta otetaan pari askeletta eteen ja yksi taakse. Välillä toisin päin.

Sinänsä sopii Muskin johtamiselle tämmöinen hyvin kun ominaisuuksia tuppaa vasemmalta ja oikealta ja sitten niitä säädetään lennossa suuntaan jos toiseen kvartaaleittain (ja siis keskimäärin ne paranevat, josta plussaa vaikka joku aivopieru välillä mukaan mahtuu).

Toisaalta kaikille tämmöinen ei ole mieleen, ja haluavat perustoiminnallisuuden olevan hyvällä tasolla ja ettei sitä muuteta jatkuvasti.

Sinänsä hyvä, että mieleisiä vaihtoehtoja on kaikille ja sinänsä ko. ratkaisut varmasti nostavat asioita pöydälle muissakin firmoissa (ovatko ne sitten järkeviä uudistuksia tai ei).

Ja siis esim. vaikka tuo pelkääjän penkin siirtäminen on hyvä ominaisuus joka kyllä löytyy joistakin muistakin autoista (kuten vaikka Huyndailta) vaikka henkilökohtaisesti arvostan enemmän takapenkin eteen/taakse säätämistä (taas löytyy samalta valmistajalta ja onhan noita esim. polttis volkkareissakin).

Mutta nää on näitä. Omassa kärryssä pelkääjän paikan etupenkin siirtäminen tapahtuu turvakaukalon tapauksessa manuaalisäädön takia nopeampaa kuin yksikään sähköpenkki :). Tuollainen takapenkin siirtäminen tavaratilan maksimoimiseksi olisi oikein mieleinen ominaisuus, mutta autot ovat usein kompromisseja. Täytyy tyytyä keskiosan kääntymiseen (saa pidempiä esineitä) ja siihen että lapset saavat ovesta penkin lämmityksen päälle ilman kurotteluita mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Ja ei tuo nyt ihan mikään postimerkki ole. Ehkä olisi aika hommata uudet lasit? :)
Onhan se nyt ihan koiranpaskan kokoinen vs. mikä tahansa selkänojaan kiinnitettävä ratkaisu. Eikä siinä mitään, ei siihen sen isompaa saisikaan. Mut pitäkää toki silmäkarkkinne, ei ole multa pois niin kauan kuin idiootit eivät mene apinoimaan ko. ratkaisua kaikkialle.
 
Siihen penkkkeskusteluun liittyen. Ei sitä sähköpenkkiä muissa tarvitse mitenkään odotella nappi pohjassa. Senkus painaa muistipaikkasta sopivan asetuksen :)
Ei niin. Puhelin kun ilmestyy 5m säteelle autoa, niin penkit ovat suoraan oikein heti oven avatessa ilman, että että tarvitsee larppailla jotain muistipaikkalistoja.
 
Tuohon jälkimmäiseen kohtaan, niin se ei ollutkaan sinulle kohdistettu. Siksi siinä luki, että "täällä aika moni valittaa tuosta".

Eipä ole osunut silmään moisia valituksia mutta uskon jos sanot näin.

Millä tavalla autoa ajaessa on helpompi nostaa takapenkin lattialta puhelin (johon ei ylety), kuin etu näytöltä vaihtaa lapsien ohjelma?

Ok, jos etupenkiltä on ohjaus tuohon scriiniin muuten kuin lämmityksen osalta niin sitten on toki helpompi, minulla oli käsitys että takapenkkiläiset itse ohjaa tuota kosketusnäytöltä.


Ja toki se, että autossa tuo näyttö on ei poista mahdollisuutta niitä erillisiä laitteita käyttää, jos ne toimivat itselle paremmin.

Ei tietenkään, minä vain kysyin että onko tuo käytännöllinen ratkaisu. Onko täällä kukaan katsonut pidempään tuota takanäyttöä matkan aikana (pl. keskipaikka)? Voisi kuvitella että tulee niskat kipeäksi/huono olo.

Tesla on halpuuttanut kaiken mahdollisen autoista joten ihmettelen miksi laitettiin paukkuja tuollaiseen, moni varmaan ottaisi kunnon sadetunnistimen ja USS:t mielummin kuin tuon skriinin.

Ja ei tuo nyt ihan mikään postimerkki ole. Ehkä olisi aika hommata uudet lasit?

Tuo on todellinen postimerkki kun huomioidaan että sitä katsotaan n. metrin päästä, tämä siis viihdekäytön osalta, ilmastoinnin säätö sitten erikseen kun sitä pitää nojata koskettelemaan.
 
Niin että noista audin tuuletinritilöistä näet kellon, ulkolämpötilan, navigoinnin?
Ei tule mieleen tilanteita takapenkillä, joissa ulkolämpötilan, navigoinnin tai kellon näkeminen olisi tarpeellista yhtään minnekään. Katsotko näytöstä myös sen, että sataako siellä sen sijaan, että katsot vain ikkunasta? Ainoa asia mitä tulee mieleen mikä taakse oleville pitää olla käytössä on oma ilmastointi ja suuntaus. Kaikki muu on turhaa gimmickiä. Ja mä pidän vielä Highlandia hyvänä Teslana joka mielestäni korjasi about kaikki Model 3:n suurimmat ongelmat.
 
Ei tule mieleen tilanteita takapenkillä, joissa ulkolämpötilan, navigoinnin tai kellon näkeminen olisi tarpeellista yhtään minnekään. Katsotko näytöstä myös sen, että sataako siellä sen sijaan, että katsot vain ikkunasta? Ainoa asia mitä tulee mieleen mikä taakse oleville pitää olla käytössä on oma ilmastointi ja suuntaus. Kaikki muu on turhaa gimmickiä. Ja mä pidän vielä Highlandia hyvänä Teslana joka mielestäni korjasi about kaikki Model 3:n suurimmat ongelmat.
Mulla tulee aika paljonkin tilanteita mieleen missä noita arvoja on mukava katella. Kaikista idioottimaisin ratkaisu on laittaa tuo ulkolämpötilatieto esimerkiksi mittaristoon. Sieltä ei varmasti kukaan muu kanssamatkustaja sitä nää.
 
Mulla tulee aika paljonkin tilanteita mieleen missä noita arvoja on mukava katella. Kaikista idioottimaisin ratkaisu on laittaa tuo ulkolämpötilatieto esimerkiksi mittaristoon. Sieltä ei varmasti kukaan muu kanssamatkustaja sitä nää.

Ulkolämpötila lienee about kaikissa autoissa kojelaudan keskikonsolissa josta sen nähtävillä myös takapenkille pienellä kuikuilulla. Toki lapset turvaistuimissa ei tätä voi tehdä mutta heitä tuskin se kiinnostaakaan. Yleensä ulkolämpötilaa ei tarvitse katsoa kuin kerran.
 
Juu, ulkolämpötila omassa Kian plugarissakin on keskinäytössä. Ei sillä kuski toki mitään tee, kun oikea sensorilukema löytyy mittaristossa jossa siis on oikea lämpötila eikä tuo sijainnin ja säätiedotuksen mukaan tuleva. Kertoohan se toki mitä on ennustettu, joka on tietty tyhjää parempi. Ilmeisesti Teslassa näytetään oikean sensorin lukemaa sentään ettei ole netistä haettu?
 
Ilmeisesti Teslassa näytetään oikean sensorin lukemaa sentään ettei ole netistä haettu?
Tämä taisi muuttua jossain kohdin ja keskikonsolin info tulee netistä jostain. Eli ei se ihan näytä sitä mitä Teslan oma sensori näyttää, ellen ole täysin väärässä?
 
En jaksa uskoa, että suurin osa takapenkkiläisistä haluaa muuta kuin säätää ilmastointia ja ilmavirtaa. Lapsista lähtien nykyään kaikilla puhelimet, tabletit, kindlet yms. Jos kiinnostaa sääennuste enemmän kuin mitä silmällä näkee ikkunasta niin luurillahan se selvitetään. Saa olla aika HC autofani, että takapenkkiläinen haluaa vaikka jotain teslan akuntasoa kytätä tms.

Joskus tuntuu, että itseajavat ei voi tulla tarpeeks nopeasti. Autoissa kiinnostaa suurinpiirtein se, että pääsee paikasta A paikkaan B ja matkakokemus ei olisi ikävä.
 
En jaksa uskoa, että suurin osa takapenkkiläisistä haluaa muuta kuin säätää ilmastointia ja ilmavirtaa. Lapsista lähtien nykyään kaikilla puhelimet, tabletit, kindlet yms. Jos kiinnostaa sääennuste enemmän kuin mitä silmällä näkee ikkunasta niin luurillahan se selvitetään. Saa olla aika HC autofani, että takapenkkiläinen haluaa vaikka jotain teslan akuntasoa kytätä tms.

Joskus tuntuu, että itseajavat ei voi tulla tarpeeks nopeasti. Autoissa kiinnostaa suurinpiirtein se, että pääsee paikasta A paikkaan B ja matkakokemus ei olisi ikävä.

Pidemmillä matkoilla ruutuaika tulee vastaan aika nopeasti, sitten ei säädetäkkään mitään ilmastointeja tai muita teslassa :kahvi:
 
Pidemmillä matkoilla ruutuaika tulee vastaan aika nopeasti, sitten ei säädetäkkään mitään ilmastointeja tai muita teslassa :kahvi:
En ymmärrä? Saahan siellä teslassa olla ruutu/säätimet takana ilmastoinnin/puhalluksen säätöön. En vaan näe järkeä siinä, että kinataan jostain akunjännitteentasosta tai ulkolämpötilasta ja miten oleellista sen tiedon välittäminen autoon integroidun ruudun kautta matkustajalle on. Silmät toimii vesisade/aurinko/havainnointiin ja sääennusteen+tarkan tiedon saa luurilla. Luurilla näkee mikä säätilanne kohteessakin on jo matkan aikana.

Jos vanhempien strategia saada muksut hiljaiseksi automatkan ajan on ruutu niin kaipa sitä ruutuaikaa voi konfiguroida puhelimiin/tabletteihin asianmukaisen määrän.
 
En ymmärrä? Saahan siellä teslassa olla ruutu/säätimet takana ilmastoinnin/puhalluksen säätöön. En vaan näe järkeä siinä, että kinataan jostain akunjännitteentasosta tai ulkolämpötilasta ja miten oleellista sen tiedon välittäminen autoon integroidun ruudun kautta matkustajalle on. Silmät toimii vesisade/aurinko/havainnointiin ja sääennusteen+tarkan tiedon saa luurilla. Luurilla näkee mikä säätilanne kohteessakin on jo matkan aikana.

Jos vanhempien strategia saada muksut hiljaiseksi automatkan ajan on ruutu niin kaipa sitä ruutuaikaa voi konfiguroida puhelimiin/tabletteihin asianmukaisen määrän.

Tarkoitin sitä että kun ruutuaika (vaikka 2 tuntia) tulee täyteen niin ei niitä ohjelmia/leffoja katsella sen enempää teslan takanäytöstä kuin tabletilta/puhelimestakaan.

Jolloin takanäyttö pysyy suljettuna eikä sillä säädetä ilmastointejakaan.
 
Tarkoitin sitä että kun ruutuaika (vaikka 2 tuntia) tulee täyteen niin ei niitä ohjelmia/leffoja katsella sen enempää teslan takanäytöstä kuin tabletilta/puhelimestakaan.

Jolloin takanäyttö pysyy suljettuna eikä sillä säädetä ilmastointejakaan.
Jos säätö on ruutuajan takana niin miksi sitä ruutuaikaa ei voi konfiguroida isommaksi matkaa varten? Jotenkin tuntuu, että autoilusta tehdään kamalan vaikeaa vaikka asia on todella yksinkertainen.
 
On se hirveetä kattoo - Teslassa on takana näyttö. Niin pienikin vielä. Ei siitä ole mitään hyötyä. Ei sitä voi kukaan katsoa. Se on kuulkaa ihan turhaa hommaa tuommoinen pieni näyttö jolla kukaan ei tee yhtään mitään.
Viikonloppu pilalla. Pakko vetää vähintään kännit.
 
On se hirveetä kattoo - Teslassa on takana näyttö. Niin pienikin vielä. Ei siitä ole mitään hyötyä. Ei sitä voi kukaan katsoa. Se on kuulkaa ihan turhaa hommaa tuommoinen pieni näyttö jolla kukaan ei tee yhtään mitään.

Marttyyriasenne toimii aina.

On kumma että näin pieni asia aiheuttaa taas massiivisen puolustusreaktion joissain.

Ihmettelin että kuka katsoo viihdettä pidemmän aikaan tuollaiselta näytöltä, kysyin myös onko kellään käytännön kokemuksia tästä. Ilmeisesti ei.

Samaten voi ihmetellä miksi kaikki sensorit yms riisutaan mutta samalla tuodaan kustannuksia (todennäköisesti paljon enemmän) johonkin takapenkin keskinäyttöön.
 
Ei kyllä ihan vakuuta tämä käytettävyys, vaikka auto onkin parkissa. Sama ominaisuus, että jos meneekin vähän ohi niin auto liikahtaa ja napit katoaa.
Miksei tuota voi vaan jättää pois? Tai vaihtoehtoisesti valinta, että haluaako sen vai ei.
 
Ulkolämpötila lienee about kaikissa autoissa kojelaudan keskikonsolissa josta sen nähtävillä myös takapenkille pienellä kuikuilulla. Toki lapset turvaistuimissa ei tätä voi tehdä mutta heitä tuskin se kiinnostaakaan. Yleensä ulkolämpötilaa ei tarvitse katsoa kuin kerran.
Ei ole läheskään kaikissa keskinäytössä. Hyvin monessa autossa on mittaristossa ulkolämpötila.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 462
Viestejä
4 508 268
Jäsenet
74 404
Uusin jäsen
japejoku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom