Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ikinä en ole Teslalta saanut meiliä, mitenköhän sellaiselle postituslistalle päätyy?Tuli Teslalta meiliä, että Superien hinnoittelu päivittyy huomenna. Ei kyllä kerrottu että mihin suuntaan, mutta toivotaan edullisia kesähintoja. No, huomennahan sen näkee.
Näyttäisi tuttu merkki dominoivan 1000km testiäMeille paremmat testit meidän omasta maasta.
FLTP.fi
Finnish Light Vehicles Test Procedure, eli suomalaisiin oloihin suunniteltu kulutustestaus.fltp.fi
Eikö siinä viestissä mainittu, että Tesla-kuljettajana hinnat pysyvät entisellään, mutta muut voivat ostaa jäsenyyden, jolla saa ladata samalla edullisemmalla jäsenhinnalla?Tuli Teslalta meiliä, että Superien hinnoittelu päivittyy huomenna. Ei kyllä kerrottu että mihin suuntaan, mutta toivotaan edullisia kesähintoja. No, huomennahan sen näkee.
Mutta tota jäsenyyttä on kyllä myyty jo pidemmän aikaan ei-Teslalla ajeleville. Siitä lähtien kun noi superit muille avattiin. Itekkin ihmettelin että mitähän tolla meilillä nyt tarkoitettiin.Eikö siinä viestissä mainittu, että Tesla-kuljettajana hinnat pysyvät entisellään, mutta muut voivat ostaa jäsenyyden, jolla saa ladata samalla edullisemmalla jäsenhinnalla?
Mielenkiintoista että SR+ häviää voittajalle vain noin tunnin tuolla matkalla. Olisin kuvitellut eron olevan suurempi. Ja muutenkin että päihittää noin monta isompiakkuista autoa. Ehkä tämä viilentää hiukan omaa ostokiimaakin.Näyttäisi tuttu merkki dominoivan 1000km testiä
Eikös tuo viesti tule aina kun tekevät hintoihin tarkastuksia? Sanoisin että superien taksat laskee ensi yönä.Mutta tota jäsenyyttä on kyllä myyty jo pidemmän aikaan ei-Teslalla ajeleville. Siitä lähtien kun noi superit muille avattiin. Itekkin ihmettelin että mitähän tolla meilillä nyt tarkoitettiin.
Meneekö roskapostiin? Jos olet Teslan omistaja/käyttäjä/appin käyttäjä sulla on annettuna heille sähköposti.Ikinä en ole Teslalta saanut meiliä, mitenköhän sellaiselle postituslistalle päätyy?
Näyttäisi tuttu merkki dominoivan 1000km testiä
Tuohan oli se höpöhöpö-testi missä kukin sai ajaa mitä vauhtia halusi ja niin monella ja pitkällä stopilla kuin huvitti.Mielenkiintoista että SR+ häviää voittajalle vain noin tunnin tuolla matkalla. Olisin kuvitellut eron olevan suurempi. Ja muutenkin että päihittää noin monta isompiakkuista autoa. Ehkä tämä viilentää hiukan omaa ostokiimaakin.
Olin siinä uskossa, ettei Teslassa ole ainakaan pienimmät tilat noista kolmesta? Jos samat tilat saa pienempiin ulkomittoihin ja vieläpä kevyempänä, niin rehellisesti Teslan insinöörit ovat olleet etevämpiä.Ei kai se mikään yllätys ole, että pienemmällä ja reilusti kevyemmällä autolla kulutus on pienempää? Vagin triplettihän taisi päästä jossain olosuhteissa alle 10 kWh/100 km. Minulla ei ollut osuutta eikä arpaa keskusteluaiheen aloitukseen, mutta jos vertailemaan haluat lähteä, niin kyllä siinä joku rehellisyys pitää olla mukana. Kuten ehdotin, joku keskiarvo 3 ja Y välillä voisi olla suht toimiva, kun parempaakaan ei ole.
Sisätiloista en tiedä mitään, mutta etevyyttä tuskin voi pelkällä massalla mitata. Kevyen saa kuka tahansa tehtyä, kun halpuuttaa kaiken autosta pois. Mut jos jätetään pippelinkasvatus väliin ja pohditaan sitä voimalinjaa mistä oli puhe, niin massa ja ilmanvastus siinä ovat merkittäviä ja silloin olisi hyvä vähän myös katsoa mitä vertaa. Vertailu ei tietysti ole helppoa ja itse en lähtisi maantietestien perusteella muuta sanomaan kuin, että yhdelläkään valmistajalla ei ole mitään selkeää etumatkaa.Olin siinä uskossa, ettei Teslassa ole ainakaan pienimmät tilat noista kolmesta? Jos samat tilat saa pienempiin ulkomittoihin ja vieläpä kevyempänä, niin rehellisesti Teslan insinöörit ovat olleet etevämpiä.
Eli jos yhdessä firmassa insinöörit miettii miten parantaa ilmanvastusta ja saada autosta kevyempi, ei saa verrata huonommin suunniteltuihin autoihin?Sisätiloista en tiedä mitään, mutta etevyyttä tuskin voi pelkällä massalla mitata. Kevyen saa kuka tahansa tehtyä, kun halpuuttaa kaiken autosta pois. Mut jos jätetään pippelinkasvatus väliin ja pohditaan sitä voimalinjaa mistä oli puhe, niin massa ja ilmanvastus siinä ovat merkittäviä ja silloin olisi hyvä vähän myös katsoa mitä vertaa. Vertailu ei tietysti ole helppoa ja itse en lähtisi maantietestien perusteella muuta sanomaan kuin, että yhdelläkään valmistajalla ei ole mitään selkeää etumatkaa.
Voit verrata ihan miten haluat, mutta ei silloin puhuta voimalinjasta vaan muusta asiasta. Ja kuten sanoin, paino ei ole etevyyden tai hyvän suunnittelun mittari ellei se nimenomaisesti ole ollut kaiken muun edellä oleva tavoite. Harvemmin on laatuun ja mukavuuteen pohjautuvassa suunnittelussa kiloja tuijoteltu.Eli jos yhdessä firmassa insinöörit miettii miten parantaa ilmanvastusta ja saada autosta kevyempi, ei saa verrata huonommin suunniteltuihin autoihin?
Tuon maantietestin perusteella yhdessä kolmesta autosta on selvästi pienin maantiekulutus. Onko siinä autossa yhtä kiva käytettävyys tai raskaammat puskurit? Se selvinnee jossain toisessa testissä.
Ja esim Tesla Supercharger Prices: Europe – ChargeinsightsSovelluksesta ja tais nähdä autostakin.
Hauskasti näkee miten ranskassa vihreitä palloja ja saksassa oransseja. Ranska panostaa ydinvoimaan ja saksa ajoi alas.Ja esim Tesla Supercharger Prices: Europe – Chargeinsights
Jäsenhinnat.
Tuohan oli se höpöhöpö-testi missä kukin sai ajaa mitä vauhtia halusi ja niin monella ja pitkällä stopilla kuin huvitti.
Eli kun verrataan kulutusta ja siihen vaikuttavia seikkoja, haluat siirtää maalitolpat laatuun ja mukavuuteen. Onnea valitsemallasi tiellä.Voit verrata ihan miten haluat, mutta ei silloin puhuta voimalinjasta vaan muusta asiasta. Ja kuten sanoin, paino ei ole etevyyden tai hyvän suunnittelun mittari ellei se nimenomaisesti ole ollut kaiken muun edellä oleva tavoite. Harvemmin on laatuun ja mukavuuteen pohjautuvassa suunnittelussa kiloja tuijoteltu.
Model 3 vertailu isompaan ja painavampaan on typerää voimalinjoja arvioitatessa vaikka miten sinne tilaviin kolmosen sisätiloihin tunkisit pelikentällisen maalitolppia.Eli kun verrataan kulutusta ja siihen vaikuttavia seikkoja, haluat siirtää maalitolpat laatuun ja mukavuuteen. Onnea valitsemallasi tiellä.
Tai ennemmin Geely ei ole tehnyt kovin hyvin? Ko. auton suurin meriitti taitaa olla, että joku voi erehtyä luulemaan sitä Volvoksi.Volvo EX30, pienehkö ja ”halpuutettu”. Painoa silti saman verran kuin Model 3:lla. Kai se Tesla on jotain tehnyt oikein?
Tänään autopilot heitti mut pihalle eka kertaa. Aurinkolasit päässä tyyliin eka kertaa tänä vuonna, ja pitkin matkaa itkeskeli että seuraappas nyt sitä liikennettä, kun vaikka kaivoin näytöltä puhelinnumeroa soittoa varten, tai Spotifystä biisejä.
Lopulta tylysti sammutti ittensä, ja matkan lopuks sano että 4 kertaa tällasta vielä niin feature laitetaan kokonaan pois.
Teippaa sisäkamera umpeen?
(Ihan jos tosissaan ollaan niin aivan järjetöntö touhua, että softa antaa peittää kameran jonka on tarkoitus valvoa kuljettajan valvetilaa. Mutta tätä meille tarjoaa "5 vuotta kaikkia muita edellä oleva"™ Tesla)
Model 3 vertailu isompaan ja painavampaan on typerää voimalinjoja arvioitatessa vaikka miten sinne tilaviin kolmosen sisätiloihin tunkisit pelikentällisen maalitolppia.
Eli autoja saa verrata vain jos ulkomitoista pituus ja paino ovat täsmälleen samat? Se kyllä selittää monta asiaa.Sisätiloista en tiedä mitään
Alkuperäinen kommentti ennen sinun trollauksia koski nimenomaan sitä, että autojen erot täytyy yrittää huomioida verratessa. Annoin jopa esimerkin mikä voisi olla hyvä. Oliko hynyn mitat liian erilaiset model 3 nähden, kun piti repiä keskustelun ulkokehältä bemarin mitat vertailuun ? Ioniq 6:sta oli verrokkina puhe ennen kuin sekaannuit.Eli autoja saa verrata vain jos ulkomitoista pituus ja paino ovat täsmälleen samat? Se kyllä selittää monta asiaa.
...
Tänään autopilot heitti mut pihalle eka kertaa. Aurinkolasit päässä tyyliin eka kertaa tänä vuonna, ja pitkin matkaa itkeskeli että seuraappas nyt sitä liikennettä, kun vaikka kaivoin näytöltä puhelinnumeroa soittoa varten, tai Spotifystä biisejä.
Lopulta tylysti sammutti ittensä, ja matkan lopuks sano että 4 kertaa tällasta vielä niin feature laitetaan kokonaan pois.
Huomenna Rukalle, sopivasti tuli tuo hinnanlasku jos siitä kyse. Saas nähdä aamulla
Tuolla hintaa Suomessa ei kyllä kovin järkevää maksella suoraan FSD 7.5k, tosin hinnat on kuin vuorostoradassa niin pitkällä juoksulla kustannukset voi olla hyvinkin erilaisia. Kuukausipohjainen hinnoittelu voisi tulla ensi vuonna Eurooppaan. Osa varmaan maksaisi tuosta pelkästään loma-ajankohtina.FSD:n kuukausihintaa pudotettu jenkeissä 199 dollarista 99 dollariin. Vähän järkevämpi hinta alkaa olemaan.
EAP ilmaiseksi ja FSD hinta 4k niin olisi adjusted price. Tuo eap voisi olla nerffattu kesäkeleille ja fsd saisi tutkat ja kilkkeet retrofittinä.Vai eriyttävätkö HW4 FSDn täysin omaan hintaan?
Vai tulisiko FSD kohta jo ilmaiseksi mukaan?
Koska halutaan saada dataa miten se toimii.
Miksi laskea hintaa? Kun FSDn piti nostaa auton hintaa ja kallistua sen mukaan mitä paranee.EAP ilmaiseksi ja FSD hinta 4k niin olisi adjusted price. Tuo eap voisi olla nerffattu kesäkeleille ja fsd saisi tutkat ja kilkkeet retrofittinä.
Ei kai mitään porailla jos puskurin takana tutkan paikka jo valmiina, sivukamerat helppo päivittää paremmiksi myöhemmin ja tuo hw4 voi ehkä hw5 myöhemmin vaihtaa. Se isoin ongelma tais olla hw3 upgradetus ylöspäin. Hinta voi nousta tosiaan kun joskus se oikeasti toimii nythän näin ei ole.Miksi laskea hintaa? Kun FSDn piti nostaa auton hintaa ja kallistua sen mukaan mitä paranee.
Tesla ei juuri enää harrasta retrofittejä ja alkaisi poraamaan reikiä/vetämään kaapeleita. Ei tule tapahtumaan.
Ei kai mitään porailla jos puskurin takana tutkan paikka jo valmiina, sivukamerat helppo päivittää paremmiksi myöhemmin ja tuo hw4 voi ehkä hw5 myöhemmin vaihtaa. Se isoin ongelma tais olla hw3 upgradetus ylöspäin. Hinta voi nousta tosiaan kun joskus se oikeasti toimii nythän näin ei ole.
HW3 -> HW4 päivitys ei onnistu. Vaatii eri sähköarkkitehtuurin ja ties mitä muuta tuohon päälle. Liekkö edes tarjoavat HW4:sta päivitystä ellei seuraava perustu siihen.Ei kai mitään porailla jos puskurin takana tutkan paikka jo valmiina, sivukamerat helppo päivittää paremmiksi myöhemmin ja tuo hw4 voi ehkä hw5 myöhemmin vaihtaa. Se isoin ongelma tais olla hw3 upgradetus ylöspäin. Hinta voi nousta tosiaan kun joskus se oikeasti toimii nythän näin ei ole.
Eiköhän tuo sedanin vertaaminen jollain harhaisilla kriteereillä Y:tä vastaan mene sinne trollaamisen puolelle.Alkuperäinen kommentti ennen sinun trollauksia koski nimenomaan sitä, että autojen erot täytyy yrittää huomioida verratessa. Annoin jopa esimerkin mikä voisi olla hyvä. Oliko hynyn mitat liian erilaiset model 3 nähden, kun piti repiä keskustelun ulkokehältä bemarin mitat vertailuun ? Ioniq 6:sta oli verrokkina puhe ennen kuin sekaannuit.
Mielenkiintoinen näkökulma. Voi olla jotain tuollaistakin. Hw2 sai tosiaan hw3 päivitettyä ja tuo varmaan hioutuu kesäkelisopivaksi lvl4 jossain ajassa ehkä 10v sisällä. Taitaa vaan aika vähissä olla ne hw3 ajoneuvot liikenteessä kun maksimi hyödyt puristettu tuosta raudasta ja pääprioriteetti hw4 tai uudemmissa. Melkein pakko rako Teslan siis tarjota näitä ilmaisia siirtoja hw3 ajoneuvoista uudempiin tesloihin, että saa sen "luvatun" lvl5 autonomian.HW3 -> HW4 päivitys ei onnistu. Vaatii eri sähköarkkitehtuurin ja ties mitä muuta tuohon päälle. Liekkö edes tarjoavat HW4:sta päivitystä ellei seuraava perustu siihen.
Veikkailen että tulee eri tasoisia FSD paketteja tarjolle. Supervised nimi vähän enteilee sitä myöskin mutta samalla myös haluttu saada Beta teksti pois, jos saisi kaupaksi.
Tuo onkin jännä tosiaan nähdä mitenkä lähellä hw5 on tosiaan tätä nykyistä rautaa. Muskin puheista sai sellaisen kuvan että pieniä muutoksia, mitä ne lienee ovatkaan? Jos se raudan teho kolmin kertaistuu ja vakiona tulee se 4d tutka, jonka lisäksi etukamera ja kenties 8megapixelin kamerat tms. Ei varmaan mitään sen mullistavampaa kun softa taitaa olla se juttu.Ennemmin Muski tuo uutta mallia tutkilla kuin alkaisi jotain retrofittiä tarjoamaan.
Omaksi ostohinta säilyi ennallaan. 12k$ tms? Jos maksaa "vuokraamalla" kuukaudeksi kerrallaan niin hinta puolittuu seuraavassa laskussa.Tuo 99usd kuulostaa kyllä järkevämmältä ainakin tässä vaiheessa kehitystä. Ehkä sitten kun ei tarvitse vahtia voi nostaa 199usd luokkaan. Pieni kysymys on et pitääkö jo ostaneille hyvittää jotain / antaa jotain perkkejä esim siirrettävyyteen...
En minä siihen suoraan käskenyt verrata. Lakkaas nyt trolli vääntelemästä sanomisiani.Eiköhän tuo sedanin vertaaminen jollain harhaisilla kriteereillä Y:tä vastaan mene sinne trollaamisen puolelle.