Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Eikös sen Teslan pitänyt joidenkin keskustelijoiden mukaan olla softassa vähintään 5 vuotta muita edellä?

Tuo viime viesteissä kuvailtu päivityksen pilkkiminen ei kuulosta kyllä siltä.

Ok, sentään ne päivittyy mutta jos Tesla olisi 5 vuotta muita edellä niin kentiesei olisi liikaa vaadittu että puhelinappiin tulisi notifikaatio, että "päivitys saatavilla, ladataanko?"
Se tuleekin sinne ja ladataan automaattisesti jos auto on wifissä.
Nyt käyttäjä haluaa päivityksen heti ja ajaa manuaalista updatea.
 
Eikös sen Teslan pitänyt joidenkin keskustelijoiden mukaan olla softassa vähintään 5 vuotta muita edellä?

Tuo viime viesteissä kuvailtu päivityksen pilkkiminen ei kuulosta kyllä siltä.

Ok, sentään ne päivittyy mutta jos Tesla olisi 5 vuotta muita edellä niin kenties ei olisi liikaa vaadittu että puhelinappiin tulisi notifikaatio, että "päivitys saatavilla, ladataanko?"

Tässä on joku bugi meneillään, ekaa kertaa tämmönen menossa ainaki itelle. Fb ryhmissä monilla sama. Sanoisin ite että enemmän ku 5v edellä.
 
Tässä on joku bugi meneillään, ekaa kertaa tämmönen menossa ainaki itelle. Fb ryhmissä monilla sama. Sanoisin ite että enemmän ku 5v edellä.
Bugihan tuo on että päivitys menee jumiin ja huollon pitää se ajaa läpi.
Toki myöskin onhan tuo aika huonosti tehty myös, että päivitystä tulee odottaa ja eikä saa ajaa kun sen haluaisi.
 
Kaipa niillä palvelimillakin on rajansa ja kun pelkästään suomen Y ryhmää lukee niin sadat ihmiset (plus muutkin mallit) odottaa tatti pystyssä tätä ihmepäivitystä ja kiukuttelevat kuin viisvuotiaat kun mun autoni ei sitä saanutkaan sitä nyt just pääsiäisloman ajomatkalle. :bored:

Vittu mitä sakkia...
 
Mikä tässä uusimmassa päivityksessä siis on niin ihmeellistä? Että tekisi mieli saada heti hyppysiin.

Xää en ole jaksanut kytkeä wifiin vaikka päivitystä tarjoaa. Yssä sama juttu mutta tänään tuli kännyyn ilmoitus että ladattu, asennetaanko. Ilman wifiä oli siis katsonut tarpeelliseksi ladata sen, tai sitten on yllättäen yltänyt sisä-wifiin mistä ei yleensä kantama riitä.

Kännykkä-appin mukaan tuossa 2024.8.7 tuli vain tietoturvakorjauksia ja -parannuksia
 
Mikä tässä uusimmassa päivityksessä siis on niin ihmeellistä? Että tekisi mieli saada heti hyppysiin.

Xää en ole jaksanut kytkeä wifiin vaikka päivitystä tarjoaa. Yssä sama juttu mutta tänään tuli kännyyn ilmoitus että ladattu, asennetaanko. Ilman wifiä oli siis katsonut tarpeelliseksi ladata sen, tai sitten on yllättäen yltänyt sisä-wifiin mistä ei yleensä kantama riitä.

Kännykkä-appin mukaan tuossa 2024.8.7 tuli vain tietoturvakorjauksia ja -parannuksia
2024.8 tulee myös ne Matrix valot jos on tarpeeksi uusi auto. Sitä kai ne monet odottaa ja haluaa
 
Juu kerran 24 tunnissa voi tehdä sen haun. Ite olin eilen tehnyt klo 9:11. Tänään koitin tehdä 9:12 ei hakenut. Kuitenkin klo 12:19 teki eikä löytänyt mitään päivitystä.
Johtuu kesäaikaan siirtymistä, olisit voinut tarkistaa vasta 10.11 jolloin tuli se 24h edellistä kerrasta. Mulla teki myös tuon, että jäi junnaamaan tarkistetaan päivitystä rattiboottiin asti. Puhelinäppi kertoi myöhemmin että päivitys olisi saatavilla, mutta auto ei ikinä nähnyt mitään. Karttasofta tosin päivittyi, niin olisiko toi ilmoitus ollut sitten siitä varsinkin kun puhelin ei näyttänyt päivityksen release notea.
 
Mitä on tullut seurattua noiden päivitysten jakelua Teslafi:n statistiikkojen kautta, niin päivitykset menee suunnilleen näin:
  • Ilmestyy uusi versio X.0, jossa uusia ominaisuuksia. Ominaisuudet tulee julki, mutta versio ei asennu vielä kellekään Teslan ulkopuolella.
  • Viikko-pari siitä ilmestyy X.1 versio, joka jaetaan noin 1-2% autoihin
  • Viikko siitä ilmestyy X.4 versio, joka jaetaan noin 10% autoihin
  • Viikko siitä ilmestyy X.7 versio, joka jaetaan noin 20% autoihin
  • Viikko siitä ilmestyy X.8 versio, joka jaetaan loppuihin autoihin. Oma autoni on tässä ryhmässä, eikä siten vielä ole saanut tätä matriisipäivitystä.
  • Sen jälkeen tulee yksi tai kaksi bugifiksi-versiota, jonka jälkeen aloitetaan taas alusta
Ei toki mene tarkalleen aina näin ja mainitut versionumerot vaihtelee, mutta pääpiirteissään menee tällaisen kaavan mukaan. Itse joudun odottamaan tuosta version julkitulosta aina sen melkein 4 viikkoa että päivitys tulee omaan autoon.

Poikkeuksia on mm. pikkupäivitykset, joissa ei tule juuri mitään uusia ominaisuuksia (tulevat nopeammin) ja joulupäivitykset, jotka julkaistaan mahdollisimman monelle samaan aikaan ja joista sitten tuleekin varmaan tästä johtuen aina useita bugifiksiversioita perässä.
 
Itselle tuli viikonloppuna päivitys ja ensimmäisellä koeajokerralla huomasin, että matriisin kohdennus ei toiminut ihan nappiin vaan esim. edellä ajava auto häikäistyi puoliksi - eli pitkien ajovalojeikeila osui edellä ajavan perään noin 50%. Säädin sitten ajovalojen keilaa ja nyt tuntuu kohdistus olevan erittäin hyvä pitkillä ajettaessa ja sekä vastaantulijat että edellä ajavat ovat pimennossa niinkuin pitääkin. Aiempaa kokemusta adaptiivisista ajovaloista oli vm. 2017 C-mallin Mersussa (eli ILS-ajovalot) ja niihin verrattuna Teslan valot on kyllä huomattavasti edellä. Mutta ei täydelliset kuitenkaan vaan miinuspisteitä tulee epätasaisesta valonjakaumasta ja värieroista valokeilassa. Lyhyiden valojen keila on myös todella hämmentävä, oikeastaan huono, mutta nythän voi ajella pitkät päällä melkein aina joten se ei enää pahasti haittaa.
 
Näyttäisi siltä, että Model 3 Ludicrous julkaisu on hyvin lähellä.

IMG_9844.jpeg

IMG_9845.jpeg
 
Aijai autokuumetta pukkaa. Pitääkö se vielä y päivittää tuohon kun ei Teslan tehomallia ole koskaan alla ollut :rofl:
 
Ei ne renkaat perffilläkään alle sula ellei ihan reikäpää jatkuvasti ole; takarenkaat ovat itselläni kuluneet enemmän > Telsahan on pääsääntöisesti takavetoinen, avustavalla nelikolla, mutta ei nyt mitenkään radikaalisti enemmän kuin eturenkaat.
 
Ei ne renkaat perffilläkään alle sula ellei ihan reikäpää jatkuvasti ole; takarenkaat ovat itselläni kuluneet enemmän > Telsahan on pääsääntöisesti takavetoinen, avustavalla nelikolla, mutta ei nyt mitenkään radikaalisti enemmän kuin eturenkaat.
Radallehan tuolla olis päästävä :sangel:
 
Beta tippunut pois fsd:n nimestä. FSD 12.3.1(ja uudemmat) ajopätkät melko kivoja mitä tuubista löytyy. Etiäpäin menee kuin mummo lumessa. HW4:sta ei mitään iloa kun sitä ajetaan hw3 emulaatiomoodissa. Mun oletus, että tuo emulaatio tarkoittaa sensorien datan skaalausta hw3 resoluutioon että voidaan ajaa täysin samoja neuroverkkoja molemmissa raudoissa. ts. menee paremmat sensorit hukkaan tällä hetkellä.


After over three years, it appears that the Tesla Full Self-Driving (FSD) Beta program has ended. The change was highlighted by the electric vehicle maker in its 2024.3.10 Release Notes, which indicated that the advanced driver-assist system is now dubbed as FSD (Supervised).
 
Viimeksi muokattu:
"beta" lähti pois, tilalle tuli "supervised". Eli ts. lv2 edelleen. On kummallista miksei Tesla hae edes lv3 lupia tälle jos on niin kova?
 
Saisipa videoita normaaleista ajoista eikä vaan tietyn pätkän rullaamista. Kun lukee niin ei tuo v12 ainakaan vielä pelasta maailmaa.
 
Saisipa videoita normaaleista ajoista eikä vaan tietyn pätkän rullaamista. Kun lukee niin ei tuo v12 ainakaan vielä pelasta maailmaa.
On se parantunut melko merkittävästi 12.3.x sarjan versioissa. Jatkavat parantamista niin 5v päästä on jo melkoisen hyvä paketti kasassa. Ei se tietty haltia huiputa eikä nälänhätää paranna, mutta monen ihmisen arkiautoilusta normaalikeleissä tekee mukavampaa. Täydellista ei tule, mutta ei ole ihminenkään täydellinen kun katsoo miten paljon liikenneonnettomuuksia tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
On se parantunut melko merkittävästi 12.3.x sarjan versioissa. Jatkavat parantamista niin 5v päästä on jo melkoisen hyvä paketti kasassa. Ei se tietty haltia huiputa eikä nälänhätää paranna, mutta monen ihmisen arkiautoilusta normaalikeleissä tekee mukavampaa. Täydellista ei tule, mutta ei ole ihminenkään täydellinen kun katsoo miten paljon liikenneonnettomuuksia tapahtuu.
Koska tulee Level 3 tai Tesla ottaa vastuun ja eikä anna ihmisten toimia koekaniineina?

Nythän saa lukea kuinka auto vähän ottaa osumaa ja kuskin vika kun ei ottanut ohjia.
 
Voisi kuvitella, että seuraava steppi on parantaa järjestelmän luotettavuutta entisestään ja minimoida kuljettajan väliintulojen määrää. Samalla sitten pystyisi muuttamaan kuljettajan valvontaa sellaiseksi, että ei enää vaadita rattiin koskemista vaan kuljettajan hereilläolo varmistetaan sisäkameralla.

Siitä sitten seuraava steppi voisi olla se level 3, mutta kauanko siihen menee jää nähtäväksi. Kehitys on nyt 12 versiolla ollu aika nopeaa, mutta jatkuuko kehitys yhtä nopeana tästä eteenpäin.

Saa nähdä saataisko eurooppaankin ilmainen kuukauden kokeilujakso ensi vuoden puolella.
 
Voisivat päästä saksalaisten tasolle nyt ensin ettei ajoavustimet tipahda pienestä hipaisusta pois päältä vaan aktivoituvat kuskin vasteen jälkeenkin saumattomasti.

Sinänsä uudemmat Teslat reagoivat aika herkästi kuskin katseen harhailuun, joten sinänsä voisi kuvitella että kosketukseen perustuva olisi päivitettävissä aika pienillä muutoksilla kuskin aktiivisuutta seuraavaksi.
 
Kohta tulee q1 tulokset ja varmaan päästään Q3/23 tuloksiin eli siellä 432k autoa ulos tässä kvartaalissa. Näyttää Tesla jatkavan maailman ykkösenä sähköautoissa kun byd julkaisi jo oman vaatimattoman 300k tuloksensa. Heikohko kvartaali, johon vaikutti ekoterroristit ja laivahuligaanit sekä Kiinan uudenvuoden bileet jne. Saa nähdä miten tämä inflaatio vielä tässä lähi kvartaaleissa vaikuttaa, mutta semmoista 500k+ myynneillä per kvartaali puhkeaa se 2 milj rajapyykki tänä vuonna.
 
Beta tippunut pois fsd:n nimestä. FSD 12.3.1(ja uudemmat) ajopätkät melko kivoja mitä tuubista löytyy. Etiäpäin menee kuin mummo lumessa. HW4:sta ei mitään iloa kun sitä ajetaan hw3 emulaatiomoodissa. Mun oletus, että tuo emulaatio tarkoittaa sensorien datan skaalausta hw3 resoluutioon että voidaan ajaa täysin samoja neuroverkkoja molemmissa raudoissa. ts. menee paremmat sensorit hukkaan tällä hetkellä.




Aikaisemmin fsd oli lähinnä aika mateleva mummo. Paljon piti ohittaa manuaalisesti kiihdyttäen, jarruttaen ja ottaen ohjat. Nyt alkaa näyttämään tosiaankin nimensä mukaan valvottu fsd kun alkaa mennä hyvää vauhtia joka paikassa ja ei tarvitse juurikaan puuttua ajoon. Pitkä on taival vielä, mutta jos tuo tulee EUn alueelle käyttöön vuodessa tuo kerkeää taas hieman hioutua parempaan suuntaan. Liekö lähtee fsd hinta nousemaan?
 
Aikaisemmin fsd oli lähinnä aika mateleva mummo. Paljon piti ohittaa manuaalisesti kiihdyttäen, jarruttaen ja ottaen ohjat. Nyt alkaa näyttämään tosiaankin nimensä mukaan valvottu fsd kun alkaa mennä hyvää vauhtia joka paikassa ja ei tarvitse juurikaan puuttua ajoon. Pitkä on taival vielä, mutta jos tuo tulee EUn alueelle käyttöön vuodessa tuo kerkeää taas hieman hioutua parempaan suuntaan. Liekö lähtee fsd hinta nousemaan?
Hyvältähän tuo uusi neuroverkkopohjainen kontrollipino näyttää. Varmaan tekevät teslalla niin, että keskittyvät lisäämään opetusmateriaalia tilanteisiin missä fsd menee pois päältä(dataa suoraan käyttäjiltä). Parempi opetusmateriaalia -> paremmin toimiva kontrollipino.

Moottoritiella käyttävät vanhaa ihmisen koodaama c++ kontrollipinoa edelleen. Varmaan tuo moottoritie muutetaan käyttämään neuroverkkokontrollipinoa. Ilmeisesti opettavat ja optimoivat erillisen neuroverkon moottoritietä varten.

Mun silmiin ehkä yksi toistuva asia mihin tesla voisi panostaa on kaistanvalinta. Voisi ryhmittyä kääntymisen kannalta oikealle kaistalle vielä aikaisemmin. Ei minua haittaisi vaikka kilometriakin ennen käännöstä auto valitsisi oikean kaistan sen sijaan, että joku 300m ennen käännöstä aletaan katsomaan pääsisikö sinne kääntymiskaistalle vai ei. Varsinkin jos on ruuhkaa niin olisi suotavaa ennakoida ja valita oikea kaista paljon ennakkoon.
 
Kohta tulee q1 tulokset ja varmaan päästään Q3/23 tuloksiin eli siellä 432k autoa ulos tässä kvartaalissa. Näyttää Tesla jatkavan maailman ykkösenä sähköautoissa kun byd julkaisi jo oman vaatimattoman 300k tuloksensa. Heikohko kvartaali, johon vaikutti ekoterroristit ja laivahuligaanit sekä Kiinan uudenvuoden bileet jne. Saa nähdä miten tämä inflaatio vielä tässä lähi kvartaaleissa vaikuttaa, mutta semmoista 500k+ myynneillä per kvartaali puhkeaa se 2 milj rajapyykki tänä vuonna.
Ei sieltä Teslallakaan juhlaa ole tulossa, kun anaalit korjailee jo etukäteen suosituksiaan.
 
Hyvältähän tuo uusi neuroverkkopohjainen kontrollipino näyttää. Varmaan tekevät teslalla niin, että keskittyvät lisäämään opetusmateriaalia tilanteisiin missä fsd menee pois päältä(dataa suoraan käyttäjiltä). Parempi opetusmateriaalia -> paremmin toimiva kontrollipino.

Moottoritiella käyttävät vanhaa ihmisen koodaama c++ kontrollipinoa edelleen. Varmaan tuo moottoritie muutetaan käyttämään neuroverkkokontrollipinoa. Ilmeisesti opettavat ja optimoivat erillisen neuroverkon moottoritietä varten.

Mun silmiin ehkä yksi toistuva asia mihin tesla voisi panostaa on kaistanvalinta. Voisi ryhmittyä kääntymisen kannalta oikealle kaistalle vielä aikaisemmin. Ei minua haittaisi vaikka kilometriakin ennen käännöstä auto valitsisi oikean kaistan sen sijaan, että joku 300m ennen käännöstä aletaan katsomaan pääsisikö sinne kääntymiskaistalle vai ei. Varsinkin jos on ruuhkaa niin olisi suotavaa ennakoida ja valita oikea kaista paljon ennakkoon.
Onhan tuo kaistojenvaihto vähän kaks piippuinen juttu. Monesti itsekin ajan taajamassa vasenta kaistaa kun "voittaa" yhdet tai kahdet valot jos vaan pakonomaisesti ajaisi oikeaa vaikka oikealle tulen kääntymään. Aikaisemmin fsd ainakin sinkoili vähän miten sattuu, mutta uusimmalla tuo on kohtuu rauhallinen. Joka tapauksessa oikea suunta ja tuota kehtaa jo käyttää, aikaisemmilla versioilla olisi pitänyt olla varmuus vartti aikaisemmin lähteä baanalle ettei menisi hermot matelussa ja jatkuvassa hallintaan otossa. Kaipa tuo ilmainen kuukausi sen verran hyvä merkki, että kehtaavat tuputtaa jo ostamaan.
 
Ei sieltä Teslallakaan juhlaa ole tulossa, kun anaalit korjailee jo etukäteen suosituksiaan.
Aika takkuinen vuosi kaikille sähköauto valmistajille tulossa. Ehkä isoimmat pointit Teslan tapauksessa että pääsevätkö siihen 2milj tavoitteeseen, mikä on vielä kohtuu selviö. Riippuu paljolti milloin nuo korotkin tippuvat, jota monet povailee loppu syksylle. Toinen pointti toki tuotot, mitenkä isoksi ne paisuvat. Ainakin näyttää cybertruck painavan massia miljardin näin äkkiseltään ja mitä nuo megapackit omana lisämausteena tuo. Muut tulot enemmän tai vähemmän varmaan "jo tiedossa" autonmyynnin osalta.
 
Cyberistä tosiaan löytyy vain se foundation versio tms., joka on tosiaan tuplahintainen alkuperäiseen lupaukseen verrattuna, joten loogisesti massia pitäisi tullakin. Early adoptereilta on hyvä rahat kerätäkin kun tuotanto tuskin on ihan sillä tasolla kustannuksellisesti vielä tässä vaiheessa jossa sen halutaan olevan. Megapack toki ei ole vielä saatavilla, kuten ei mitään muutakaan cyberin lisävarusteista (mukaan lukien fsd).
 
Cyberistä tosiaan löytyy vain se foundation versio tms., joka on tosiaan tuplahintainen alkuperäiseen lupaukseen verrattuna, joten loogisesti massia pitäisi tullakin. Early adoptereilta on hyvä rahat kerätäkin kun tuotanto tuskin on ihan sillä tasolla kustannuksellisesti vielä tässä vaiheessa jossa sen halutaan olevan. Megapack toki ei ole vielä saatavilla, kuten ei mitään muutakaan cyberin lisävarusteista (mukaan lukien fsd).
Tarkoitin vähän järeämpiä akkuja. Tuota founders editionia suurimmaksi osaksi pukkaavat ulos tämän vuoden, ehkä loppuvuodesta tihkuu muutamia dualmotor versioita cybertruckista. Joitain arvioita ollut että 20k per cybertruck nettoavat ja tänä vuonna päästäneen yli 50k cybertruckiin.
 
Näköjään tässä uusimassa softassa on muutettu AP:n nopeusrajoitus logiikkaa. Nyt vaikka on asetuksista Aseta nopeus -> Nykyinen nopeus asetuksella niin voi AP päällä rullasta pyörittää kympin lisää vauhtia yli nopeusrajotuksen esim. maantiellä.
 
Kuulostaa kyllä oudolta, että antaa kympin pyörittää mutta sitä ei ole laitettu sallituksi. Taitaa olla bugi koska itsellä ei ainakaan antanut.
 
Näköjään tässä uusimassa softassa on muutettu AP:n nopeusrajoitus logiikkaa. Nyt vaikka on asetuksista Aseta nopeus -> Nykyinen nopeus asetuksella niin voi AP päällä rullasta pyörittää kympin lisää vauhtia yli nopeusrajotuksen esim. maantiellä.
Tuli itelle edellisessä pätsissä jo. Ja myöskään nopeutta ei enää nosteta automaattisesti rajoituksen noustessa. Bugi tuo tosiaan lienee.
 
Näköjään tässä uusimassa softassa on muutettu AP:n nopeusrajoitus logiikkaa. Nyt vaikka on asetuksista Aseta nopeus -> Nykyinen nopeus asetuksella niin voi AP päällä rullasta pyörittää kympin lisää vauhtia yli nopeusrajotuksen esim. maantiellä.
Tuohan olisi ihan hyvä. Itse säädän nopeutta pääasiassa sillä rullalla anyway ja se nykyinen nopeus +10% ei ole niin hyvä optio kuin olisi nykyinen nopeus + ylinopeuden säätö manuaalisesti.
 
Tuohan olisi ihan hyvä. Itse säädän nopeutta pääasiassa sillä rullalla anyway ja se nykyinen nopeus +10% ei ole niin hyvä optio kuin olisi nykyinen nopeus + ylinopeuden säätö manuaalisesti.
Niin olisi. Tuo kiinteä nopeus + 10km/h poikkeama on taas huono kun auto näyttää (suurimmaksi osaksi ajasta) motareiden nopeusrajotuksiksi 120, joten se lähtee talvella kiskomaan 130km/h.
 
Joo ei oo minusta analyytikoksi kun menin arvioimaan tonnilla liian alhaiseksi lukemat. Tässä quarterissa ei pitäisi olla niin isoja haittatekijöitä niin toimitukset varmaan nousevat, mutta Kiinassa kun on ajettu 6.5 vuoroinen työviikko viideksi vuoroksi laskee outputtia 50k niin production max 475k ota tai jätä. Siitä se kohoaa viimeiselle neljännekselle sitten 600k kun markkinat alkaa vetämään.
 
Joo ei oo minusta analyytikoksi kun menin arvioimaan tonnilla liian alhaiseksi lukemat. Tässä quarterissa ei pitäisi olla niin isoja haittatekijöitä niin toimitukset varmaan nousevat, mutta Kiinassa kun on ajettu 6.5 vuoroinen työviikko viideksi vuoroksi laskee outputtia 50k niin production max 475k ota tai jätä. Siitä se kohoaa viimeiselle neljännekselle sitten 600k kun markkinat alkaa vetämään.
Toimitukset on 386.810 autoa (ei 433k), joka on ihan jäätävän huonosti ja reilusti alle kaikkien odotusten.
 
Niin olisi. Tuo kiinteä nopeus + 10km/h poikkeama on taas huono kun auto näyttää (suurimmaksi osaksi ajasta) motareiden nopeusrajotuksiksi 120, joten se lähtee talvella kiskomaan 130km/h.
Jees. Se automaattinen + 10% on joissain tilanteissa huono. Tilapäiset rajoitukset yms. Itse kun ajan autopilotilla pääasiassa ainoastaan maanteillä, joissa osaa lukea merkkejä ja joissa rajoitus sahaa 80-100 välillä, niin hoidan nopeutta usein ihan kaasullakin. Voi ajaa enemmän kuin +10% ylinopeutta, ei pelkoa haamuista, ja saa tarvittaessa pudotettua nostamalla rajoituksen määräämään vauhtiin.
 
Jees. Se automaattinen + 10% on joissain tilanteissa huono. Tilapäiset rajoitukset yms. Itse kun ajan autopilotilla pääasiassa ainoastaan maanteillä, joissa osaa lukea merkkejä ja joissa rajoitus sahaa 80-100 välillä, niin hoidan nopeutta usein ihan kaasullakin. Voi ajaa enemmän kuin +10% ylinopeutta, ei pelkoa haamuista, ja saa tarvittaessa pudotettua nostamalla rajoituksen määräämään vauhtiin.
Haluaisin option että ajaa aina liikennemerkin mukaan nopeutta mutta mahdollisuus nostaa nopeutta x prosenttia tai x km/h.

Toimitukset on 386.810 autoa (ei 433k), joka on ihan jäätävän huonosti ja reilusti alle kaikkien odotusten.
Aika suuri tuotanto mikä viittaa että myös tulee isoja aleja kun myynti ei vedä. Ei Teslalla ole varaa pitää 40 000 autoa ulkona.
 
Haluaisin option että ajaa aina liikennemerkin mukaan nopeutta mutta mahdollisuus nostaa nopeutta x prosenttia tai x km/h.

Tää olisi se paras vaihtoehto. Oletuksena aina sama kuin rajoitus, mutta rullalla säädettävissä 20% suuntaansa. Ymmärrän ettei autopilotin haluta antaa ajaa ylinopeutta, mutta kun se on nytkin mahdollista asetetun toleranssin sisällä tai kaasupoljinta painamalla, niin miksei sitten vain tehdä sitä kaikkiin tarkoituksiin helposti soveltuvaksi.
 
Tää olisi se paras vaihtoehto. Oletuksena aina sama kuin rajoitus, mutta rullalla säädettävissä 20% suuntaansa. Ymmärrän ettei autopilotin haluta antaa ajaa ylinopeutta, mutta kun se on nytkin mahdollista asetetun toleranssin sisällä tai kaasupoljinta painamalla, niin miksei sitten vain tehdä sitä kaikkiin tarkoituksiin helposti soveltuvaksi.
Olisipa palautekanava olemassa missä voisi ilmoittaa toiveita tai bugeja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 573
Viestejä
4 511 866
Jäsenet
74 419
Uusin jäsen
KrisTNT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom