- Liittynyt
- 29.03.2017
- Viestejä
- 1 817
Jos se tonnin painoinen olisi niin varmaan 2100-2200hp pärjäisi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tesla uudistanut Roadsteria, toistaiseksi eivät muuta julkistaneet kuin Elonin twiitit.
- Kiihtyvyys alle 1 sek / 0-60mph.
Yksi sekunti 0-60 mph vaatii "cold thrusterit"/liima-asfaltin/alipaineen auton alle (=puhallin).@TommiZeliard varmaan osaa tämänkin laskea, veikkaisin että pyörätehoilla tuota ei tehdä vaan vaatii nämä jotkut "cold thrusterit" tms mistä Elon höpissyt.
Mutta kun pierutehosteet? Siinähän jo alipainetta kerrakseen. Itse lähtisin siitä asetelmasta, että tuo founders series Tesla roadster kylmäpuhaltimilla ei kyllä saavuta tonnin rangea ja painokin siellä 1.3-1.5k. Tiedä sitten mihinkä alamäkeen gorillah stancella ja kuminauhavirityksillä se pääsisi within specs.Yksi sekunti 0-60 mph vaatii "cold thrusterit"/liima-asfaltin/alipaineen auton alle (=puhallin).
Uskon tulevan Roadsterin olevan lähempänä 2000 kg kuin 1000 kg, koska rangeakin on luvattu.
Alarajan moottorin keskiteholle (kun voimansiirron hyötysuhde 90 % ja pyörivät massat + ilman- ja vierinvastus kertovat massan 1,1:llä) voisi laskea 0,5 * 1,1 * 2000 kg * (60 * 1,609 / 3,6) ^ 2 / 0,9 / 1 / 1000 = 879 kW (=439 kW/tn). Tuollaista tehoa ei kuitenkaan voi tuupata edes liima-asfaltti + fan -yhdistelmällä, koska liikkeellelähdössä pitovaatimus olisi ääretön, ja pikkunopeudessakin tolkuton. Jos sen sijaan moottoriteho kasvaa ajan suhteen vakionopeudella 0-1758 kW:iin (tai 0-879 kW:iin/tn), niin pidon saa helpommin riittämään.
Toinen tapa laskea vakiokiihtyvyyden tapaus olisi laskea, että mikä teho kykenee riittävään renkaan ja tien väliseen voimaan@60 mph.
60 mph * 1,609 / 3,6 / 9,81 * 1,1 * 2000 kg * 9,81 * 60 mph * 1,609 / 3,6 / 0,9 / 1000 = 1758 kW (=879 kW/tn)
Alkuosasta saa keskikiihtyvyydeksi 2,73 G. Olen RC-autolla saanut perusasfaltilla ilman alipainetta enintään 1,3 G, joten alipaineella/thrustereilla pitää hoitaa puuttuva 1,4 G, tai sitten mennä paremman pidon kiihdytysradalle.
Jep. Ekassa sähkärissäni kiihtyvyys oli satkuun 15 sekuntia. Tuosta roadsterista tulee mieleen Back to The futuren kiihdytys, jossa tulenlieska vanat vain jää näkyville.Ennen ei voinut ostaa netin kautta tavallisen ihmisen varallisuudella sähköautoa, jolle 10s on naurettavaa milleniaalia.
Joo 1st gen roadster se vasta liikkuikin näpsäkästi spacex kyydittämänä. Teslalla mainostaminen eri atmosfääreissä.Tässähän lopulta tietenkin ilmoitetaan, että voimassa Marssissa kun siellä ei ilmanvastus ole niin suuri.
Ilmanvastus 0-60 mph on keskimäärin vain muutaman kilowatin, joten sillä ei ole mitattavaa vaikutusta 1 MW-teholuokassa, kuten tuleva Roadster. Marsissa kiihdytys olisi vielä vaikeampaa, koska renkaiden kitkavoima on vain 38 % vs. Maassa.Tässähän lopulta tietenkin ilmoitetaan, että voimassa Marssissa kun siellä ei ilmanvastus ole niin suuri.
Kiihtyihän se Sleepy Sleeperssin sauna-Mossekin nollasta sataan alle kolmessa sekunnissa.Ilmanvastus 0-60 mph on keskimäärin vain muutaman kilowatin, joten sillä ei ole mitattavaa vaikutusta 1 MW-teholuokassa, kuten tuleva Roadster. Marsissa kiihdytys olisi vielä vaikeampaa, koska renkaiden kitkavoima on vain 38 % vs. Maassa.
Eiköhän se sekunti onnistu, kun mennään kiihdytysradalle, suhautetaan painesäiliöt täysin auki ja Musk antaa radiolla luvan käynnistää ajanotto vasta kun hän kuulee renkaiden ulvonnan 100 m päästä.
Uskon kun näen. Toistaiseksi hitaasti tai ollenkaan tulee koodia.Jep kyllä sieltä se koodi on tulossa. Sama juttu noiden matriisivalojen kanssa ne paranee pikku hiljaa. Se että kuluttaja närkästyy kun ominaisuudet tulee viiveellä, mitä pitänyt itsestään selvyytenä. Halpuutus tuossa peilin himmennyksessä varmaan se pääpointti on.
Tuosta roadsterista tulee mieleen Back to The futuren kiihdytys, jossa tulenlieska vanat vain jää näkyville.
tama kiihtyy alle sekunssia 0-100
Jos nyt puhutaan peleista niin eihan se ole kuin opettaa sille tekoalylle. Sita on vain vaikea opettaa jos sille peilien himmennykselle ei ole manuaalista ohjausta
Tuossa on potentiaalia säästää datapalveluissa jos muutaman vuoden sisällä tesloihin?SpaceX Completes Starlink Direct to Cell Test, Posting on X - TeslaNorth.com
SpaceX has made a groundbreaking announcement, marking a significant milestone in its Starlink satellite internet technology. On Sunday, February 25, 2024, the company revealed that it successfully posted on X (formerly Twitter) from a smartphone directly to one of its Direct to Cell satellites...teslanorth.com
Puhallin löytyy jo GMA T.50:stä, joten eiköhän se ihan laillinen viritys ole
No jo vain, mutta samalla menetelmällä edes Jupiterin pinnalla suoritettuna ei päästäisi nopeammin kuin 1,16 s 0-60 mph.Kiihtyihän se Sleepy Sleeperssin sauna-Mossekin nollasta sataan alle kolmessa sekunnissa.
Alkaa nyt puskurikameraa tulemaan S ja X-malleihin. Saa nähdä tuleeko jollain aikataululla 3 ja Y-malleihin.
Alkaa nyt puskurikameraa tulemaan S ja X-malleihin. Saa nähdä tuleeko jollain aikataululla 3 ja Y-malleihin.
Plzzz. USS poistaminen ja sen jäkeen Vision Parking räpellys niin jotain meni pieleen. Uuden 3:n promokuvissa näkyi puskurikamera. Muutokset olivat tiedossa mutta nyt asiakkaalle jää musta pekka käteen.Nii, olis Tojotakin tehny Corollan kunnolla ettei tarttis vähän väliä uudistaa.
Ei taida tulla mutta siihen puskuriin voisi saada Lidarin sillain näkymättömästi niin pääsisi niistä haamujarrutuksista eroon varjojen kanssa helpommin.Mitä tuolla puskurikameralla koitetaan ratkoa mitä ei tuulilasikameralla voida tehdä? Keksin itse yhden asian ja se on tietenkin kun pistää autoa parkkiin niin näkee oikein tarkasti osuuko kivetykseen, mutta onko jotain muuta?
Etäisyyden arviointiin ajettessa tuo puskurikamera on tosin vähän niin ja näin, kun se on Suomen talvessa kumminkin niin likainen, ettei siitä paljoa näe. Eikä sitä voi minkään luukun taaksekaan laittaa, jos sitä olisi tarkoitus käyttää koko ajan. Tuulilasikameran hyvä puoli on se, että pyyhkimet pitää sen puhtaana siinä sivussa ja toki ylempää on muutenkin parempi näkyvyys kauas.Tuulilasikamera ei näe edessä ja alhaalla olevia esineitä/esteitä. Nykyinen toteutushan parkkitilanteesssa (jos/kun se toimii) näyttää niitä haaleita viivoja kun lähestytään kunnes este poistuu kokonaan kuskin näkyvistä (jolloin se poistuu myös visionista). Etäisyyden tarkempaan arviointiin (esim. näihin haamujarruihin) se saattaa toki myös auttaa jos yhdistetään informaatiota nykyistä paremmin kun on useampia kameroita, mutta ei se tutkan varmuuteen tuossakaan yllä (mutta toimisi todennäköisesti paremmin joka olisi tietty suotavaa).
Cybertruckissa on etupuskurikamerassa pesuri.Etäisyyden arviointiin ajettessa tuo puskurikamera on tosin vähän niin ja näin, kun se on Suomen talvessa kumminkin niin likainen, ettei siitä paljoa näe. Eikä sitä voi minkään luukun taaksekaan laittaa, jos sitä olisi tarkoitus käyttää koko ajan. Tuulilasikameran hyvä puoli on se, että pyyhkimet pitää sen puhtaana siinä sivussa ja toki ylempää on muutenkin parempi näkyvyys kauas.
Pysäköintiin sitä siis varmaan ensisijaisesti käytettäisiin, jos on siis tulossa myös 3/Y malleihin.
Mahd. Etu- ja peruutuskameralla pitäis olla pesurit ja mieluusti tehtynä hintavammin kuten esim VW Passateissa ja Mersuissa; logon alla piilossa, suojassa kuralta kunnes aletaan peruuttelemaan.
On kalliimpi toteuttaa varmasti, mutta eihän tuo vapaana paskamyrskyssä kiiluva linssi puhtaana pysy.
Valintoja, valintoja.
Vain se HD tutka poistaa ne haamut. Kun sekin on jo osassa S/X autoja.
Miksi USAsta näkyy raportteja haamuista vaikka se uusi stack on siellä käytössä?Ei se HD-tutka vaikuta karttadatasta johtuviin "haamuihin".
Se mitä Teslan pitää Suomessa, ja laajemminkin Euroopassa tehdä, on ottaa täällä käyttöön FSD-pinoon perustuva autopilotti, joka on huomattavasti modelrnimpaa koodia joka hyväksikäyttää kaikkia kameroita, ja muutenkin enemmän tukeutuu kameroiden tekemiin havaintoihin.
Lienee tulossa vuoden parin sisään kun FSD tulee Euroopassakin saataville.
Etukameran tilannehan on omien kokemuksien mukaan parempi kuin takana. Paskainen kyllä, mutta ei mitään vesipisaroita roikkumassa kuten takana. Näkee oleelliset asiat pysäköinnin kannalta (ainakin silmin).En tiedä pystyykö takakameraa käyttämään muuhun, kun se on paskaisena, ei sillä näe edes peruuttaa.
Kuten sekin että on tyhjä moottoritie ja vetää liinat kiinni?Kai niitä jarrutuksia tulee sillointällöin jos AI päättelee tilanteen uhkaavaksi ja hidastaa sen vuoksi. Näitähän sattuu erinäisistä syistä, usein ihan järkevästi pyrkii välttämään onnettomuuden hidastamalla valmiiksi. Välillä taas hidastaa täysin ilman mitään järkevää syytä jolloin luulisi vian olevan nimenomaan karttadatassa.
USAssakin missä ihmeellinen uusi stack?Niin, esim. Mikkelissä tätä tapahtuu useammassa kohdassa uudella moottorititiellä. Vika on karttadatassa.
Varmaan osittain tätä. 4d tutkalla ja fsd V12 ei tarvitse turvautua karttadataan juurikaan, jolloin haamut poistuvat. Nyt ollaan tilanteessa jossa joko tai ja tulevaisuussa ilman karttadataa anturilla.Niin, esim. Mikkelissä tätä tapahtuu useammassa kohdassa uudella moottorititiellä. Vika on karttadatassa.
Ei tiedä varmaksi mutta kun asian järkeilee niin ei oikeen omasta mielestä ole muuta vaihtoehtoa ainakaan osalle haamuista kuin se että karttadata ne aiheuttaa. Esim. Kehä3 jumbon kohdilla länteen päin vakkarilla/aplla ajaessa auto alkaa aina samassa kohdassa himmailemaan. Ihan sama onko liikennettä tai mikä vaan keli.Käytetäänkö karttaa siis muuhunkin kuin nopeusrajoituksiin? Jos kaikki haamut johtuu vain siitä, olisi helppo ratkaisu lisätä valikkoon mahdollisuus ottaa automaattinen nopeusrajoituksiin reagointi pois. Auto voisi edelleen ehdottaa uutta nopeutta, mutta käyttäjän pitäisi kuitata se vaikka painamalla rullaa tai mikä nyt olisikaan paras tapa. Toki jos karttaa käytetään muuhunkin ja siellä on virheellistä dataa, niin ikävämpi juttu.
Sepä. En oo myöskään edelleenkään keksinyt mikä nykyisissä pysäköintiavustimissa olisi vikana ja minkä takia mun pitäisi haluta tollaista puskurikameraa.Mitä tuolla puskurikameralla koitetaan ratkoa mitä ei tuulilasikameralla voida tehdä? Keksin itse yhden asian ja se on tietenkin kun pistää autoa parkkiin niin näkee oikein tarkasti osuuko kivetykseen, mutta onko jotain muuta?
Ehkä ne sielläkin nojaa moottoriteillä auton 15v vanhaan karttadataan.Miksi USAsta näkyy raportteja haamuista vaikka se uusi stack on siellä käytössä?
Ja samaan aikaan auto näyttää, että nopeusrajoitus on jotain 40-60 kuten se varmaan olikin silloin tietöiden aikaan 5v sitten.Niin, esim. Mikkelissä tätä tapahtuu useammassa kohdassa uudella moottorititiellä. Vika on karttadatassa.
Tää on nykyään yllättävän aliarvostettua. Todella hämmentävää lukea autofoorumeita, joilla pidetään jotain etukameran tai etupään pysäköintitutkan puuttumista ongelmana. Ihmisillä on kuitenkin pääsääntöisesti silmät ja tuulilasi. Pitääkö se auto saada sentin päähän seinästä, koska tutkalla pystyy, vai miksei ne silmät riitä.Näkee oleelliset asiat pysäköinnin kannalta (ainakin silmin).
Varmaan riippuu mihin on tottunut. Itsekkin parkkeeraan oman auton (en muiden autoja koska ei ole selkäytimessä auton mitat) pelkkien silmien avulla sentin päähän betoniseinästä sujuvasti 100% tarkkuudella mutta jos ois se tutka tai kamera mihin olisi tottunut niin ehkä olisi eri mieltä näiden puuttumisesta.Tää on nykyään yllättävän aliarvostettua. Todella hämmentävää lukea autofoorumeita, joilla pidetään jotain etukameran tai etupään pysäköintitutkan puuttumista ongelmana. Ihmisillä on kuitenkin pääsääntöisesti silmät ja tuulilasi. Pitääkö se auto saada sentin päähän seinästä, koska tutkalla pystyy, vai miksei ne silmät riitä.
Totta. Aika harvoin tulee myöskään tilanteita, jossa pitäisi saada se auto sentin päähän seinästä. Ja ainakin omissa autoissani, joissa on ne tutkat, auto alkaa senttien näyttämisen sijaan rääkymään kun matkaa seinään on alle 30cm, joten tutkan tuoma lisäarvo on tuollaisessakin tilanteessa pyöreä 0, ja silmillä mennään.Varmaan riippuu mihin on tottunut. Itsekkin parkkeeraan oman auton (en muiden autoja koska ei ole selkäytimessä auton mitat) pelkkien silmien avulla sentin päähän betoniseinästä sujuvasti 100% tarkkuudella mutta jos ois se tutka tai kamera mihin olisi tottunut niin ehkä olisi eri mieltä näiden puuttumisesta.