- Liittynyt
- 22.10.2017
- Viestejä
- 4 476
Ei. Tai no ei taida olla ”osaamisesta” kiinni, vaan Teslan halustaOsaako reitittää niiden kautta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei. Tai no ei taida olla ”osaamisesta” kiinni, vaan Teslan halustaOsaako reitittää niiden kautta?
Eli kiva juttu mutta joutuu silti säätämään. Eiköhän se Tesla voisi kohta kaivaa sen pään pois sieltä ja oikeasti ruveta softafirmaksi.Ei. Tai no ei taida olla ”osaamisesta” kiinni, vaan Teslan halusta
Eli kiva juttu mutta joutuu silti säätämään. Eiköhän se Tesla voisi kohta kaivaa sen pään pois sieltä ja oikeasti ruveta softafirmaksi.
Mielenkiintoinen video jossa käsitellään myös tätä parjattua "softaosaamista".
Toisaalta niin kauna kun ABC:n latausasemat ovat alitehoista roskaa, niin varmaan ihan hyväkin ettei tietämättömiä kuseteta sinne lataamaan kesken kiireisen matkanteon. Recharget ja Ionityt voisivat toki sisältyä reittisuunnitelmaan, tai ainakin olla optiona valittavissa Supereiden rinnalle.Eli kiva juttu mutta joutuu silti säätämään. Eiköhän se Tesla voisi kohta kaivaa sen pään pois sieltä ja oikeasti ruveta softafirmaksi.
Tuskin, Teslan kyky saada kunnollista työvoimaa on aika rajoittunutta. Sillä ei yleisesti ottaen alalla ole kovin paljon vetoa (haluaako kukaan oikeasti Elonin alla työskennellä heikommalla palkalla kuin kilpailijalla, josta saa paremmat tulevaisuuden mahdollisuudet?).
Mites porukan pysyvyys ja onko vastaavaa tilastoa kokeneemmasta väestä? Omalla alalla ainakin yliopistosta imuroi ne tahot, jotka eivät kokeneempia saa. Opiskelijat nyt tietysti himoitsee trendikkäisiin paikkoihin töihin. Suomessa Nokiakin taisi olla suosittu vaikka itse työskentely ei sitten ihan niin hohdokasta lopulta ollut.Onko ylläoleva huumoria? SpaceX ja Tesla ovat jo pitkään olleet kärjessä kun mitataan yliopistosta valmistuneiden unelmatyöpaikkoja:
Onko ylläoleva huumoria? SpaceX ja Tesla ovat jo pitkään olleet kärjessä kun mitataan yliopistosta valmistuneiden unelmatyöpaikkoja:
Mistä kiskot näkemyksiäsi kun vuosikaudet Tesla, SpaceX ja Apple ovat olleet ohjelmistoihmisten toivetyöpaikkoja jonne halutaan ja nyt Burmann Suomesta kertoo, ettei Tesla saa osaavaa työvoimaa.
Onko ylläoleva huumoria? SpaceX ja Tesla ovat jo pitkään olleet kärjessä kun mitataan yliopistosta valmistuneiden unelmatyöpaikkoja:
Ai tarvitaanko noihin pieruappien tekemiseen olla joku superguru koodari?Sulla ei taida olla hajuakaan softakehityksestä? Yliopiston junioreiden kiinnostus (halpaa orjatyövoimaa, joka ei vielä osaa) kun ei ole se, jolla saadaan laatua lopulta aikaan.
Ai tarvitaanko noihin pieruappien tekemiseen olla joku superguru koodari?
Monella ABC:llä on myös vanhanaikaisia 400V kempowereita joista korealaiset 800V autot ottavat vain 104kW ihan sama mitkä lämmöt tai kapasiteetit.Vuosi sitten näitä tuli sinne vielä vähän toivottua, mutta kokemus on sittemmin opettanut, että ABC:llä ei kannata ladata. Jos joskus pitääkin, niin aivan sama onko akku lämmin vai ei, koska kapa ei riitä kuitenkaan sellaisiin nopeuksiin joita auto voisi ottaa vastaan. Noh. Ehkä kehitys kehittyy niidenkin osalta.
Vittumainen pisnes tämä sähköautoilu on kaikille, latausasematkin vanhenevat käsiin nopsaan ?Monella ABC:llä on myös vanhanaikaisia 400V kempowereita joista korealaiset 800V autot ottavat vain 104kW ihan sama mitkä lämmöt tai kapasiteetit.
En näkisi noita ongelmana niin pitkään kun ostaa mahdollisimman pitkän kantaman Teslan. Itsellä ei nappaa puuhastella latureilla edes Lapin matkoilla niin mieluummin ostaa kunnolla hyvän eikä puolitiehen jätä rangea. Jos noita Korealaisten alle 700v ja kiinalaisten yli 900v akkuja tiiraa liian pitkään niin wanhaa teknologiaa nuokin alkaa olemaan kun idästä näkyy jo 1200v komponenttia pukkaavan. Enempi panostaisin 800 wltp kuin 800v.Vittumainen pisnes tämä sähköautoilu on kaikille, latausasematkin vanhenevat käsiin nopsaan ?
Useampi tuttu teslalla piilaaksossa töissä. Kuulemma helvetin paljon duunia, mutta tykkäävät kun ns. saa tehdä eikä ole byrokratia hidastamassa. Ei ole kaikille tai edes enemmistölle oikea paikka, mutta tekijät tekee ja muut inisee liitoista ja 8h työpäivistä.Mistä kiskot näkemyksiäsi kun vuosikaudet Tesla, SpaceX ja Apple ovat olleet ohjelmistoihmisten toivetyöpaikkoja jonne halutaan ja nyt Burmann Suomesta kertoo, ettei Tesla saa osaavaa työvoimaa.
Mistä kiskot näkemyksiäsi kun vuosikaudet Tesla, SpaceX ja Apple ovat olleet ohjelmistoihmisten toivetyöpaikkoja jonne halutaan ja nyt Burmann Suomesta kertoo, ettei Tesla saa osaavaa työvoimaa.
mutta tekijät tekee ja muut inisee liitoista ja 8h työpäivistä.
Sanotaan näin, kun puhutaan aina potentiaalisista seuraavista työpaikoista (ja kyseisen alueen firmassa töissä) niin on tuttuja - tai voi ajatella ihan omasta näkökulmastaankin minne haluaisi mennä. Tai sitten voi miettiä mitä sieltä tulee julkaisuna ulos, tai ei tule, tai miten tietyissä piireissä yrityksestä ei kukaan ole kiinnostunut keskustelemaan mahdollisena työpaikkana.
Mutta, ehkä Mariini Suomesta haluaa sinne mennä, senkus. Ehkä muilla nyt on vain enemmän kunnianhimoa mitä haluaa tehdä ja missä ympäristössä, ei tarvitse tyytyä.
Ei ihan hirveän yleistä taida jenkkifirmassa olla 8h työpäivistä iniseminen. Tai edes tällä alalla, en ainakaan itse ole tällaiseen törmännyt (unohtaen nyt suomalaiset Tiedot, CGI:t ja vastaavat toki).
En koodaa työkseni, enkä aio hakea Teslalle töihin; minulle riittää, että omistan yhden ja se toimii.
Oletko kuullut tehokkaasta työajasta, ei ole millään tapaa järkevää tehdä pitkiä päiviä pidempää aikaan. Kyllä firmassa sitten asiat aika huonosti on, jos näin pitää tehdä.
Varmaan sitten niissä sinun mielestä kunnon pieruappipuljuissa näin pitää tehdä
Teslalla yksi asia kulttuurissa, että niin hyvässä ja pahassa voit mennä ja tehdä asioita. Ei tarvi mennä byrokratian läpi ja odotella päiviä/viikkoja/kuukausia päätöstä tai rakentaa kilpailevia siiloja. Tekijät tykkää, laitosbroilerit kauhistuu. Huonona puolena tietenkin, että rapatessa roiskuu, kun asioita ei aina ole mietitty loppuun asti. Moni paiskoo hommia kovaa ihan senkin takia, kun saa tehdä sitä mistä tykkää. Toki teslan ja ylipäänsä piilaakson työkulttuuri on ihan erilaista kuin suomessa niin asioita ei voi ihan samanlaisten lasien takaa arvottaa.Oletko kuullut tehokkaasta työajasta, ei ole millään tapaa järkevää tehdä pitkiä päiviä pidempää aikaan. Kyllä firmassa sitten asiat aika huonosti on, jos näin pitää tehdä.
Varmaan sitten niissä sinun mielestä kunnon pieruappipuljuissa näin pitää tehdä
Tälle on varmaan lähde, että FSD12 oli jonkun sivuprojekti, eikä FSD tiimi tai Elon tätä keksinyt?Teslalla yksi asia kulttuurissa, että niin hyvässä ja pahassa voit mennä ja tehdä asioita. Ei tarvi mennä byrokratian läpi ja odotella päiviä/viikkoja/kuukausia päätöstä tai rakentaa kilpailevia siiloja. Tekijät tykkää, laitosbroilerit kauhistuu. Huonona puolena tietenkin, että rapatessa roiskuu, kun asioita ei aina ole mietitty loppuun asti. Moni paiskoo hommia kovaa ihan senkin takia, kun saa tehdä sitä mistä tykkää. Toki teslan ja ylipäänsä piilaakson työkulttuuri on ihan erilaista kuin suomessa niin asioita ei voi ihan samanlaisten lasien takaa arvottaa.
Esimerkkinä toi uusi fsd12 neuroverkkokontrolli oli yhden tyypin idea ja "sivuprojekti" jonka se teki vastustuksesta huolimatta. Lopulta elon tykkäs siitä ideasta ja päätyi tuotantoon.
Ainakin mulla tehokas työaika riippuu paljon työn mielekkyydestä. Jos tekee hommaa mistä tykkää sitä jaksaa ja viitsii tehdä paljon pidempään kuin jotain mikä on vain työtä tai saati sitten jotain mitä inhoaa.
Isaacsonin kirjassa tarina kerrottu. Ei tarvi mun sanaan ja mun nimemättömiin lähteisiin luottaa.Tälle on varmaan lähde, että FSD12 oli jonkun sivuprojekti, eikä FSD tiimi tai Elon tätä keksinyt?
Muistetaan myös, että FSD12 piti olla myös ensimmäinen ei Beta FSD mutta toisin kävi.
Nopeasti mitä Googlella löytyy, niin henkilö kertoi tuon idean mutta ei mikään sen suurempi sivuprojekti, sitten Elon otti tämän että voidaan kokeilla ja katsoa, joka johti tuohon FSD 12 muutokseen.Isaacsonin kirjassa tarina kerrottu. Ei tarvi mun sanaan ja mun nimemättömiin lähteisiin luottaa.
Hieman huvittavaa on, että kaikkein syvimmällä rintaäänellä täällä puhuvat ne tietäjät, jotka eivät ole olleet edes paikalla ja tekee jumalan sanaa vastaavia yleistyksiä, että näin se on.
Mistä kiskot näkemyksiäsi kun vuosikaudet Tesla, SpaceX ja Apple ovat olleet ohjelmistoihmisten toivetyöpaikkoja jonne halutaan ja nyt Burmann Suomesta kertoo, ettei Tesla saa osaavaa työvoimaa.
Kirjassa on se tarina paremmin. Tyypille sanottiin, että anna olla, elä tee tota ja oltiin vihamielisiä neuroverkkokontrollipinoa kohtaan. Tyyppi jatkoi tekemistä. Elon vakuuttui jossain kohtaa demosta ja asia sai tuulta allensa.Nopeasti mitä Googlella löytyy, niin henkilö kertoi tuon idean mutta ei mikään sen suurempi sivuprojekti, sitten Elon otti tämän että voidaan kokeilla ja katsoa, joka johti tuohon FSD 12 muutokseen.
Ajallisesti joulukuu 2022 esitetty tämä idea, otettu käyttöön ja demo elokuussa 2023. Heinäkuussa 2023 FSD v12 piti olla non beta.
How Elon Musk set Tesla on a new course for self-driving
Tesla's latest version of FSD had taught itself how to drive by processing billions of frames of video of how humans do it, Isaacson writes.www.cnbc.com
glassdoor on mun mielestä hyvä lähde ymmärtää eri yrityksiä työntekijän näkökulmasta. Lukee kasan arvosteluita, katsoo numeroita ja miettii miksi joku antoi 5 tähteä ja miksi joku antoi yhden tähden. Tesla jakaa mielipiteet. Pitää olla tietyntyyppinen ihminen oikeassa elämäntilanteessa, että tesla on sinulle oikea työnantaja. Ei sellainen pehmeä pöhinäpaja missä leikitään pallomeressä.
Verrokkina nvidia mikä on keikkunut parhailla sijoituksilla työnantajista. Tais olla viime vuoden paras jossain mittauksessa
Njaa, mulla toimii ilman tunnusta. Toki niitä arvosteluja ei voi kirjoitella ilman, että on firman emaililla rekisteröitynyt.Create an account or sign in to continue using Glassdoor
Miksi kukaan käyttäisi energiaansa automerkin vihaamiseen, kun ko. merkin käyttäjäthän ne tunteet aiheuttaa jos aiheuttaa. Toki Elon on oma lukunsa. Saabitkin ovat tätä nykyä ihan hellyyttäviä ja nostalgisia autoja, kun suurin osa käyttäjistä kasvaa jo koiranputkeaMiettikää, jotku vihaa jotain automerkkiä niin täysillä, että ne tulee autolankaan taistelemaan siitä, että siellä on varmasti (ilman mitään lähdettä) paskaa olla töissäkin. :,DD
Miksi kukaan jaksaisi käyttää energiaansa minkään automerkin käyttäjiinkään? Ne on autoja vaan..Miksi kukaan käyttäisi energiaansa automerkin vihaamiseen, kun ko. merkin käyttäjäthän ne tunteet aiheuttaa jos aiheuttaa. Toki Elon on oma lukunsa. Saabitkin ovat tätä nykyä ihan hellyyttäviä ja nostalgisia autoja, kun suurin osa käyttäjistä kasvaa jo koiranputkea
Miksi kukaan käyttäisi energiaansa automerkin vihaamiseen, kun ko. merkin käyttäjäthän ne tunteet aiheuttaa jos aiheuttaa. Toki Elon on oma lukunsa. Saabitkin ovat tätä nykyä ihan hellyyttäviä ja nostalgisia autoja, kun suurin osa käyttäjistä kasvaa jo koiranputkea
Ainakin oulun, paimion ja hämeenlinnan ionityt löytyy. Myös kattavasti rechargea.Ei tuo ABC tai edes k-latauksen puute ehkä yksinään ole niin iso ongelma, mutta se että sieltä puuttuu ionityt, recharger, Nesteet yms. alkaa jo enemmän vaikuttaa ja oletan että Teslallakin pysähdytään silloin tällöin lataukseen jonka ei tarvitse olla nopeinta mahdollista.
Recharget ovat ainakin sen ajan olleet siellä kun itsellä ollut auto (vuoden). Sama pätee K-lataukseen, joita toki ainakin yksittäisiä puuttuu. Ionitysta en osaa sanoa kun en ole ihan varma olenko ikinä edes nähnyt sellaista asemaa missään. Kuopion Juustoportilla ehkä?
Miksi kukaan jaksaisi käyttää energiaansa minkään automerkin käyttäjiinkään? Ne on autoja vaan..
Sarkasmi on näköjään taitolaji.Eli ymmärsinkö oikein, että olet tässä autolangassa keskustelemassa aiheen piirissä olevien autojen käyttäjistä? Tämä osaltaan selittäisi paljon sitä, että autoasioita täällä harvakseltaan näkyy keskusteluissa
Ehkä sinun @Kvarkki kannattaa perustaa ketju tyyliin: "Keskustelua Teslalla ajavista henkilöistä, teslailijoiden ominaisuuksia, hyvät- ja huonot puolet, tulevaisuuden näkymät, sudenkuopat, kuinka suhtaudumme teslailijaan...
Sarkasmi on näköjään taitolaji.
Nuo neuroverkot minua jaksaa naurattaa. Missähän ne nyt näkyy? Ajaako se FSD ojaan vai haamujarruttaa?Teslalla yksi asia kulttuurissa, että niin hyvässä ja pahassa voit mennä ja tehdä asioita. Ei tarvi mennä byrokratian läpi ja odotella päiviä/viikkoja/kuukausia päätöstä tai rakentaa kilpailevia siiloja. Tekijät tykkää, laitosbroilerit kauhistuu. Huonona puolena tietenkin, että rapatessa roiskuu, kun asioita ei aina ole mietitty loppuun asti. Moni paiskoo hommia kovaa ihan senkin takia, kun saa tehdä sitä mistä tykkää. Toki teslan ja ylipäänsä piilaakson työkulttuuri on ihan erilaista kuin suomessa niin asioita ei voi ihan samanlaisten lasien takaa arvottaa.
Esimerkkinä toi uusi fsd12 neuroverkkokontrolli oli yhden tyypin idea ja "sivuprojekti" jonka se teki vastustuksesta huolimatta. Lopulta elon tykkäs siitä ideasta ja päätyi tuotantoon.
Ainakin mulla tehokas työaika riippuu paljon työn mielekkyydestä. Jos tekee hommaa mistä tykkää sitä jaksaa ja viitsii tehdä paljon pidempään kuin jotain mikä on vain työtä tai saati sitten jotain mitä inhoaa.
Tuleeko AAutomotiveen & Volvoosi autonominen ajo verkon kautta päivityksenä tulevaisuudesa?Nuo neuroverkot minua jaksaa naurattaa. Missähän ne nyt näkyy? Ajaako se FSD ojaan vai haamujarruttaa?
Elon tykkää ni antaa mennä. Täällä on tullu vähän kritiikkiä noista. Ominaisuuksia ilmestyy, ehkä toimii ehkä ei, ja saattaa hävitä. En minä tiedä minkälaisia herokoodareita siellä on töissä mutta välillä vaikuttaa että vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee. Ja juttujen perusteella välillä kumpikaan käsi ei tiedä mitä tekee.
AAutomotive taas toisaalta toiminut Volvossa mukavan leppoisasti. Päivittyy verkon kautta ja takkatulenkin saa näkymään nykyään Taitaa nuo Googlen koodarit viedä kuin märkää rättiä näitä Teslan vastaavia.
Tuleeko AAutomotiveen & Volvoosi autonominen ajo verkon kautta päivityksenä tulevaisuudesa?
Jenkeissä on jo ja Eurooppaan näillä tiedoilla syksyllä.Tuleeko Teslaan?
Kyllä nuo renkaatkin OTAna vaihtuu. Tuo onkin mielenkiintoista nähdä jos ja kun aikanaan se koodi on lvl4 tasolla, mitenkä pitkään kestää että se saadaan heikommalla hw3 toimimaan ja mitenkä hyvin. Voi tulla muskilla pakkopullaa joko ilmaiseksi antaa uusi auto tms. Ehkä se helpoin case on antaa näitä fsd vaihtoja mahdolliseksi tietyin väliajoin niin porukka mikä ostanut auton -16 vuonna saa siihen 2030 vuoden autoon sen fsd.Tuleeko Teslaan?
Jenkeissä on jo ja Eurooppaan näillä tiedoilla syksyllä.
Vaikka ei ole vielä virallisesti kuin lvl2, ei se poista sitä tosiasiaa että ajaa itsenäisesti.Ei ole, jenkeissä on tällä hetkellä lv2 ADAS ratkaisu, ei autonominen ajo.
Eihän aja. Kuskin pitää antaa vastine ja seurata liikennettä/autoa.Vaikka ei ole vielä virallisesti kuin lvl2, ei se poista sitä tosiasiaa että ajaa itsenäisesti.