Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ja lisäksi vaihtoon meni myös latausportti, kun aina ei oikein jaksanut irroittaa lukitusta.
Mites tämmösissä tilanteissa piuhan irroitus. Siellä on ilmeisesti jossain joku kahva jemmassa, jolla ton saa manuaalisesti vapautettua?

Oon lukenut, että ihmisillä on jäänyt piuhoja kiinni Lidlin latureihin, mutta en ole huomannut että kellään olisi jäänyt autoon.
 
Mites tämmösissä tilanteissa piuhan irroitus. Siellä on ilmeisesti jossain joku kahva jemmassa, jolla ton saa manuaalisesti vapautettua?

Oon lukenut, että ihmisillä on jäänyt piuhoja kiinni Lidlin latureihin, mutta en ole huomannut että kellään olisi jäänyt autoon.
GUID-C2E3B751-D830-4311-A92A-3DFF1428C0AF-online-en-US.png
 
Mites tämmösissä tilanteissa piuhan irroitus. Siellä on ilmeisesti jossain joku kahva jemmassa, jolla ton saa manuaalisesti vapautettua?

Oon lukenut, että ihmisillä on jäänyt piuhoja kiinni Lidlin latureihin, mutta en ole huomannut että kellään olisi jäänyt autoon.

Kolmosessa ainakin sellanen "vyölenkki" mistä voi vetää lukituksen auki ja samalla toisella kädellä kokeilla irroitella laturia. Tosin kännykstä kun napauttelee "lukitusportin avaus" ja samalla muljuttelee latausjohtoa, niin joskus tuntui vapauttavan niinkin.
 
Kestääkö CT: ikkuna teräskuulaa? Testi videolla. Spoilerissa lopputulos, jos joku ei halua katsoa videota.

Kolmannella heitolla tuli parin neliömillin kokoinen jälki ikkunaan. Ei kuitenkaan hajonnut sanan varsinaisessa merkityksessä. Yllättävän hyvin kesti. Mitenkähän lie kävisi teräväkulmaisella isommalla kivellä?
1707174407893.png
 
Vasta ensimmäinen vuosi ja 30tkm ajettu Y rwd, mutta jostain syystä alkoi jo ahdistaa tulevaisuus ja takuun päättyminen.

Ehkä sen takia, että auto on jo 4 kertaa käynyt takuuhuollossa. On vaihdettu eteen jouset, latausluukku, tiivistetty ovipaneeleita (ylimääräisen äänen takia) ja takapenkin kaatonapitkin on korjattu toimimattomuuden takia. Eli varmaan monen tonnin edestä on nyt vuodenkin aikana korjailtu. Toki en usko, että sama tahti jatkuu loputtomiin korjausten osalta.

Olisi siis tarkoitus varmaan pitää autoa myös takuun päättymisen jälkeen ja rupesinkin miettimään, että mitä kaikkea noissa nyt sitten tulee ilmalämpöpumpun lisäksi ja mitä niihin saa uppoamaan rahaa?
 
Olisi siis tarkoitus varmaan pitää autoa myös takuun päättymisen jälkeen ja rupesinkin miettimään, että mitä kaikkea noissa nyt sitten tulee ilmalämpöpumpun lisäksi ja mitä niihin saa uppoamaan rahaa?
Alustan nivelet edessä ja takana on ne yleisimmät lämpöpumpun lisäksi.
Ovat kuitenkin kohtuullisen edullista korjattavaa jos vie muualle kuin Teslalle. Mitään lukuja ei ole antaa, mutta varmaan muutamista satasista puhutaan jossei nyt kaikkea tarvitse vaihtaa kerralla.
 
@PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ @Fact0ry

Kiitos vastauksista. Alustan osat jarruineen tietty kuluvia osia ja niihin on hyvä tuo touhutonni aina pitää takataskussa.

Mitenköhän tuon lämpöpumpun kanssa. Vähän pelottaa, että jos se ei kosahda takuun aikana niin tulee jossain kohtaa siitäkin kallis homma eteen. Tekeeköhän niiden korjauksia vielä muut kuin tesla itse?
 
@PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ @Fact0ry

Mitenköhän tuon lämpöpumpun kanssa. Vähän pelottaa, että jos se ei kosahda takuun aikana niin tulee jossain kohtaa siitäkin kallis homma eteen. Tekeeköhän niiden korjauksia vielä muut kuin tesla itse?

Ei ilmeisesti vielä tee. Näissä voi kyllä parissakin vuodessa tapahtua paljon sekä saatavuuden, että paremman osan suhteen. Itsellä pari vuotta vielä takuuta. Mitään ei ole tarvinnut tehdä ja olen miettinyt, että auto lähtee jo heti nelivuotiaana vaihtoon tai sitten ajan sen loppuun (mikäli jäännösarvo on nelivuotiaana niin pieni ettei kannata myydä). Näissä, kuten muissakin samanhintaisissa 21-23 vm sähkäreissä, tippuu hinta pyöreästi 10k vuodessa, joten luultavasti tästä ei nelivuotiaana enää 15k enemmän saa.
 
Näissä, kuten muissakin samanhintaisissa 21-23 vm sähkäreissä, tippuu hinta pyöreästi 10k vuodessa, joten luultavasti tästä ei nelivuotiaana enää 15k enemmän saa.
Niin. Nyt on halvin neljä vuotta vanha model 3 myynnissä hintaan 25k€. Tuosta varmaan seuraavan vuoden-parin päästä arvo tippuu 20k€ tuntumaan. Eli kai näistä jopa sen 20k€ voi saada kun perinteinen 5-6 vuoden rahoituskausi loppuu. Toki itse olen jämärin laskenut vähän pienemmäksi varmuuden vuoksi.
 
Niin. Nyt on halvin neljä vuotta vanha model 3 myynnissä hintaan 25k€. Tuosta varmaan seuraavan vuoden-parin päästä arvo tippuu 20k€ tuntumaan. Eli kai näistä jopa sen 20k€ voi saada kun perinteinen 5-6 vuoden rahoituskausi loppuu. Toki itse olen jämärin laskenut vähän pienemmäksi varmuuden vuoksi.
Mä arvelisin itse, että tuossa 2019-2020 ikäluokassa on vielä vähemmän tarjontaa kun tulee olemaan parin vuoden päästä (ja esim. ne 2019 autot on ostettu kalliimmalla, joka nostaa myyjien kynnystä pudottaa hintaa), ja hinta olisi siksi vähän nykytasoa alempi. Toivottavasti olen väärässä.
 
Mitenköhän tuon lämpöpumpun kanssa. Vähän pelottaa, että jos se ei kosahda takuun aikana niin tulee jossain kohtaa siitäkin kallis homma eteen. Tekeeköhän niiden korjauksia vielä muut kuin tesla itse?
Aina voi riitauttaa takuun jälkeisen pumppuvian kuluttajariitalautakunnassa. Näitä on ilmeisesti Teslaa vastaan useampikin siellä jo jonossa (ainakin jos FB keskusteluihin on uskominen), joten näihin saattaa olla tulossa jotain vastaantuloa jatkossa kun kerran niin yleinen vika on. Vikaprosentti ei kuitenkaan ole 100, joten ei tuota nyt kannata suhteettoman paljoa pelätä.

Näissä, kuten muissakin samanhintaisissa 21-23 vm sähkäreissä, tippuu hinta pyöreästi 10k vuodessa, joten luultavasti tästä ei nelivuotiaana enää 15k enemmän saa.
Autojen arvo putoaa usein 10-20% jäljellä olevasta arvosta vuodessa eikä tasaista euromäärää per vuosi. Jos nyt oletetaan vaikka melko reilu 18 % vuotuinen arvonalema nykyisestä Y LR myyntihinnasta (56k€) niin arvo 4 vuoden jälkeen olisi noin 25 k€. Mikään ei tue sitä väitettä, että näiden arvo tippuisi kuin kivi vaan ihan normaalia suuruusluokkaa näyttää arvonalenema olevan kun lasketaan uuden vastaavan hinnasta.
 
Sattui feediin ihan hyvä testivideo. Veljekset testailee että miten 2023 RWD ja AWD LR ModelY vertautuu motariajossa. Kumpikin ladattu täyteen ja tehty esilämmitykset ja ajoivat 130km/h motaria niin että SoC menee 0%. Lämpötila oli lähdössä -2C mutta ilmeisesti meni nollaan matkan aikana.

Screenshot 2024-02-06 at 9.22.35.png


 
Niin. Nyt on halvin neljä vuotta vanha model 3 myynnissä hintaan 25k€. Tuosta varmaan seuraavan vuoden-parin päästä arvo tippuu 20k€ tuntumaan. Eli kai näistä jopa sen 20k€ voi saada kun perinteinen 5-6 vuoden rahoituskausi loppuu. Toki itse olen jämärin laskenut vähän pienemmäksi varmuuden vuoksi.
Pyyntö on se, mikä voi toteutua tai olla toteutumatta, jos joku maksaa esim. tuosta 250 tkm rullatusta kolmosesta 25 ke, niin myyjällä käy hyvä tuuri.

Täälläkin oli juttua siitä Miika Ylhäisen Teslasta, josta otti miltei 30 ke takkiin. Model 3:n ostohinta vuonna 2021 oli 65 ke ja nyt autoliikkeen paras tarjous ja siten toteutunut myyntihinta oli 35,5 ke. Videon mukaan useat autoliikkeet tarjosivat jopa alle 30 ke. Kyseessä oleva auto oli siis Model 3 Performance -21, jolla ajettu 22 tkm. Siinä sitä tämän hetken realismia, mikä toki johtuu siitä, että nyt autoliikkeet ovat todella varovaisia. Suoramyynnillä voi saada enemmän, mutta sen näkee vasta kun kaupat kätellään.
 
Model 3:n ostohinta vuonna 2021 oli 65 ke ja nyt autoliikkeen paras tarjous ja siten toteutunut myyntihinta oli 35,5 ke. Videon mukaan useat autoliikkeet tarjosivat jopa alle 30 ke. Kyseessä oleva auto oli siis Model 3 Performance -21, jolla ajettu 22 tkm. Siinä sitä tämän hetken realismia, mikä toki johtuu siitä, että nyt autoliikkeet ovat todella varovaisia. Suoramyynnillä voi saada enemmän, mutta sen näkee vasta kun kaupat kätellään.
Jännä kyllä, että liikenteen pitäisi sähköistyä, mutta käytetyt sähköautot ovat kuin ongelmajätettä. Ehkä vähän yleisen sähköautokeskustelun juttua nyt tämä, kun koskee (lähes) kaikkia muitakin sähkäreitä.
 
Jännä kyllä, että liikenteen pitäisi sähköistyä, mutta käytetyt sähköautot ovat kuin ongelmajätettä. Ehkä vähän yleisen sähköautokeskustelun juttua nyt tämä, kun koskee (lähes) kaikkia muitakin sähkäreitä.
Uutisoinnit autopaloista, kalliista akuista, vakuutuksista yms. ties mistä vaikuttavat varmasti asiaan, vaikkei kaikessa uutisoinnissa perää olekaan Ei kauheasti tarvitse autouutisten kommenttikenttiä lueskella kun pääsee jyvälle millaiset ennakkoluulot näihin liittyvät. Takuun kanssa hankinta on vielä kohtalaisen riskitön, mutta varmaan aika moni sellaista 15-25k autoa hankkiessa päätyy mielummin siihen tuttuun ja turvalliseen vaihtoehtoon takuuttoman sähkärin sijasta. En tiedä miten moni sähkärin omistajakaan ostaisi takuutonta sähkäriä valintatilanteessa. Se ottaa 5-10v kunnes dataa alkaa olemman paremmin saatavilla (muutoinkin kun jonkun Leafin ja S:n osalta) näiden ns. kansansähkäreiden kestävyydestä + niiden korjauskustannuksista takuuajan jälkeen. Sen jälkeen massat kenties alkavat tai eivät ala luottamaan niihin nykyistä enemmän.
 
No ei tilanne sinänsä uusi ole, että autoliikket ovat varovaisia ja uutisointi negatiivissävytteistä. Esim polttispuolen DSG ongelmat tai öljynsyöntiongelmat saivat autoliikkeet varovaisiksi ja näkyi selvästi hyvityshinnoissa aikoinaan. Lehdet olivat ihan saman lailla täynnä Mikoja, Jormia ja Penoja joilla oli ongelma-auto käsissään. Purkivat sitten pettymystään juutuubissa ja soittivat iltalehteen joka sitten teki juttuja aiheesta. Oravanpyörä oli valmis.
 
En väitä etteikö sisällöntuottaja Ylhäsen tilanne olisi hankala, mutta kun elämme huomiotaloudessa, tämä oli em. henkilöltä keino nostaa tunnettuuttaan ja kasvattaa seuraajamääriään. Herää kysymys, oliko auto todellisuudessa pakko laittaa myyntiin, kun takataskusta löytyi kuitenkin 8000€ kattamaan jäljellä olevan lainan? Miksi autoa ei voinut vaihtaa toiseen, jolloin siitä saatu korvaus on yleensä suurempi? Ylhänen alkoi välittömästi myymisen jälkeen etsimään seuraavaa vaihtoehtoa ja näytti keräävän jonkin sortin lahjoituskassaa uutta autoa varten. Onko kysymyksessä puhdas henkilökohtainen markkinointikampanja?

Mitä tulee autojen arvonalenemaan, valmistajat ovat tehneet merkittäviäkin hinnanpudotuksia ja uudella teknologialla on tyypillisesti early adoptereille suuremmat riskit. Sen varmasti jokainen autoaan hankkiva ymmärtää (tai sitten ei), kun puhutaan sähköautoista. Julkinen keskustelu ja sähköautojen kritisointi useastakin näkökulmasta tulee kuin Kremlin trollitehtaalta, joka uppoaa "kansan" syviin riveihin. Eikä toisaalta ihme, sillä rajanaapurimme on vahvasti riippuvainen hiilivedyistä ja taloudellinen intressi on varmasti pyrkiä vaikuttamaan sen tulevaisuuteen heille edullisella tavalla. Tätä mantraa toistavat nyt ne, jotka eivät syystä tai toisesta adaptoidu nykyiseen teknologiseen kehitykseen.
 
Täällä tuntuu olevan tietoa aika paljon Tesloista niin olisiko mahdollista saada "listauksen" että mitä pitää käytettyä autoa ostaessa tarkistaa, että löytyy?
Esim kun noita nettiauton ilmoituksia kun selaa niin siellä vilisee niin kummallisia termejä, että ei oikein perässä pysy.

Yhdessäkin ilmoituksessa puhuttiin, että tämä malli varustettu uudella ja kysytyllä Ryzenillä.
Onko niitä sitten montaa eri? Mikä on hyvä ja mikä ei?
 
Alustan osiin saa olla aina touhu-tonni sukanvarressa kun ei tiedä mitä joutuu vaihtamaan. Oli auto uusi tai vanha, bensa tai sähkö.
Tonni? juur oon tilaamassa pikku varaosasatsia autoihin. Esim. HD FAG koiranluu 12,70. Sorateillä kun ajaa niin viime kesänä yhteen autoon pomppas leimalta etuiskari. Bilsteinin etuiskari 62,72, Monroe jousi 36,92 ja jousijalan tukilaakeri Bilstein 21,97. Noin esimerkkinä. Nuo on Mondeoon. Tietysti jos on joku erikoisauto esim. RS Focus niin ohan se kalliimpaa.

Se mikä ihmetyttää on joistain sähkiksistä katsastustilastojen pyöräntuennan viat. Syyksi on esitetty painavaa autoa mutta sehän on ihan älytön syy, tarvitseehan sen alustan olla mitoitettu niin että se kestää kantavuutensa. Ihan niinkuin ennenkin.
 
Täällä tuntuu olevan tietoa aika paljon Tesloista niin olisiko mahdollista saada "listauksen" että mitä pitää käytettyä autoa ostaessa tarkistaa, että löytyy?
Esim kun noita nettiauton ilmoituksia kun selaa niin siellä vilisee niin kummallisia termejä, että ei oikein perässä pysy.

Yhdessäkin ilmoituksessa puhuttiin, että tämä malli varustettu uudella ja kysytyllä Ryzenillä.
Onko niitä sitten montaa eri? Mikä on hyvä ja mikä ei?

Tuo menee aikalailla suoraan valmistusajankohdan mukaan, lisävarusteita ei varsinaisesti ole (paitsi vetokoukku ja paremmat autopilotit, joilla ei Suomessa juuri mitään tee). Listaus vuosien mittaan tulleista parannuksista/huononnuksista löytyy esim.

Tärkeitä nyt on varmaan ainakin lämpöpumppu talvikulutusta ajatellen, tosin on myös usein hajonnut osa. Varmaan se Ryzenkin on kiva. En ihan tiedä mitä se tekee paremmin kuin vanha Atom.
 
Tonni? juur oon tilaamassa pikku varaosasatsia autoihin. Esim. HD FAG koiranluu 12,70. Sorateillä kun ajaa niin viime kesänä yhteen autoon pomppas leimalta etuiskari. Bilsteinin etuiskari 62,72, Monroe jousi 36,92 ja jousijalan tukilaakeri Bilstein 21,97. Noin esimerkkinä. Nuo on Mondeoon.
Onko hinnat asennuksineen ja takuuleiman kera vai että tein-itse-ja-säästin kunnes joku menee vikaan eikä kukaan korvaa? E: Muistelenkohan väärin että 500e olisi ollut entiseen 2007 civicciin kummankin etuiskarin vaihto töineen ja osineen.
 
Noniin, nyt alkaa olemaan semi luotettavaa tietoa, että vanhemmat Kolmoset ja Yyt saisivat dynaamiset ajovalot päivityksellä pian.

Onko täällä kukaan vielä saanut, ja / tai onko tietoa tuleeko tämä Suomeen myös vai onko meidän viranomaisilla mitään sanottavaa jos on EU laajuinen hyväksyntä?
 
Noniin, nyt alkaa olemaan semi luotettavaa tietoa, että vanhemmat Kolmoset ja Yyt saisivat dynaamiset ajovalot päivityksellä pian.

Onko täällä kukaan vielä saanut, ja / tai onko tietoa tuleeko tämä Suomeen myös vai onko meidän viranomaisilla mitään sanottavaa jos on EU laajuinen hyväksyntä?
Samalla tavalla ne tuli M3 Highlandiin, joten tuskin siinä hirveästi eroa on näiden vanhempien kolmoston tai Y:n kanssa
 
Noniin, nyt alkaa olemaan semi luotettavaa tietoa, että vanhemmat Kolmoset ja Yyt saisivat dynaamiset ajovalot päivityksellä pian.

Onko täällä kukaan vielä saanut, ja / tai onko tietoa tuleeko tämä Suomeen myös vai onko meidän viranomaisilla mitään sanottavaa jos on EU laajuinen hyväksyntä?
Mikä on semiluotettavaa? Eivissan postaus?
 
Onko hinnat asennuksineen ja takuuleiman kera vai että tein-itse-ja-säästin kunnes joku menee vikaan eikä kukaan korvaa? E: Muistelenkohan väärin että 500e olisi ollut entiseen 2007 civicciin kummankin etuiskarin vaihto töineen ja osineen.
En nyt viitti lähteä kaivamaan autosta lappua mutta joku 1,5 tuntia vaihtotyö merkkiliikkeessä. Omat osat.
Ja liittyy tää aiheeseen sikäli että edelleen ihmettelen alustojen mitoituksia kun niiden tekemistä on harjoiteltu jo toista sataa vuotta. Ja käyttövoimalla ei ole mitään eroa sen suhteen. Kokonaismassa käytännössä ainoastaan merkitsee. Aina on ollut painavia autoja jakevyitä autoja.

Niin ja joo, tuo Civicin etuiskarien (+on siinä varmasti muutakin) vaihto kuulostaa hinnaltaan sellaiselta normaalilta.
 
Viimeksi muokattu:
Tota alkoi Redditissä näkyä jotain ja kun googlettaa asiaa niin tulee ~10 eri juttua parin päivän sisältä. Itse lasken tuon jo melko luotettavaksi.
Laita linkit. Löydön vain eivissaan liittyvät postaukset että tulossa ja uusi Model 3 sai.
 
Noniin, nyt alkaa olemaan semi luotettavaa tietoa, että vanhemmat Kolmoset ja Yyt saisivat dynaamiset ajovalot päivityksellä pian.

Onko täällä kukaan vielä saanut, ja / tai onko tietoa tuleeko tämä Suomeen myös vai onko meidän viranomaisilla mitään sanottavaa jos on EU laajuinen hyväksyntä?

En ole tälläistä luotettavaa tietoa vielä nähnyt että vanhempiin tulisi, ainoastaan joku twitter kuvakaappaus missä on ilmeisesti highlandin tyyppihyväksyntänumero/versio, ja sen alla lueteltu että sellaiset löytyy...
 
Täällä tuntuu olevan tietoa aika paljon Tesloista niin olisiko mahdollista saada "listauksen" että mitä pitää käytettyä autoa ostaessa tarkistaa, että löytyy?
Esim kun noita nettiauton ilmoituksia kun selaa niin siellä vilisee niin kummallisia termejä, että ei oikein perässä pysy.

Yhdessäkin ilmoituksessa puhuttiin, että tämä malli varustettu uudella ja kysytyllä Ryzenillä.
Onko niitä sitten montaa eri? Mikä on hyvä ja mikä ei?

Jos miettii takavetoa, niin voi saada tehokkaamman auton jos ei ota Ryzeniä!

Kaiva vaikka muutamista sopivista autoista traficomin palvelun kautta tyyppihyväksyntänumero/versio/variantti ja katso seuraavaa listaa seurailemalla näkee muutokset tyyppihyväksynnässä: [Wiki] Model 3 / Model Y - Technische Veränderungen
 
Laita linkit. Löydön vain eivissaan liittyvät postaukset että tulossa ja uusi Model 3 sai.


Tuolla noi screenshotit on legacy M3 ja MY:lle, mutta kuka tahansa saattaa tuollaisen piirtää paintilla.

Mutta sen verran kuhinaa, että itse otan tuon "semi luotettavana". Mutta toki en tiedä varmasti ennenkuin näen.
 
Jos miettii takavetoa, niin voi saada tehokkaamman auton jos ei ota Ryzeniä!

Kaiva vaikka muutamista sopivista autoista traficomin palvelun kautta tyyppihyväksyntänumero/versio/variantti ja katso seuraavaa listaa seurailemalla näkee muutokset tyyppihyväksynnässä: [Wiki] Model 3 / Model Y - Technische Veränderungen
Neliveto, asun maalla. Ja välillä joutuu puskeen umpihankeen 8km että pääsee valtatielle
 
Neliveto, asun maalla. Ja välillä joutuu puskeen umpihankeen 8km että pääsee valtatielle

Jos joutuu hankea puskemaan, niin mieti toista autoa. Nämä nousee hyvin helposti akkupaketin päälle istumaan (ihan sama sen jälkeen onko neliveto vai takaveto) ja etuspoileri ei varmasti ILPin kanssa tykkää syödä lunta ihan loputtomiin.
 
Taitaa olla model 3 ja model y todella pieni maavara jos aikoo maastoutusta tehdä. Suosiolla katsoo jotain maasto/lumihankiajoon kehiteltyä autoa. Tosin noista keskustelu kuuluu johonkin toiseen ketjuun. Rivianilta pienempi ja halvempu suv ehkä ensi kuussa(r2). Ainakin rivianin isompi suv on yritetty tehdä haastavammassakin maastossa toimivaksi.
 
Me ei oo ees möyritty missään huonoilla teillä model kolmosella. Mutta aura-autot jättää pienen kasan lunta tiehaaraan joka jäätyy. On perffissä ainakin maavara sen reilut 10cm ja voin sanoa ettei etupuskurin teipit ainakaan tykkää :D
Nää on vielä kaikki eri kerroilta tältä yhdeltä talvelta.
IMG_4941.jpeg
IMG_4942.jpeg
IMG_0882.jpeg
IMG_0140.jpeg
IMG_2482.jpeg
 
Me ei oo ees möyritty missään huonoilla teillä model kolmosella. Mutta aura-autot jättää pienen kasan lunta tiehaaraan joka jäätyy. On perffissä ainakin maavara sen reilut 10cm ja voin sanoa ettei etupuskurin teipit ainakaan tykkää :D
Nää on vielä kaikki eri kerroilta tältä yhdeltä talvelta.
No siinä on tesla saanut kyytiä. Kiitettävää toimintaa
 

Tuolla noi screenshotit on legacy M3 ja MY:lle, mutta kuka tahansa saattaa tuollaisen piirtää paintilla.

Mutta sen verran kuhinaa, että itse otan tuon "semi luotettavana". Mutta toki en tiedä varmasti ennenkuin näen.
Joo sama Eivissan postaus. Vielä ei ole autoihin valunut ja tiedä sitten koska valuu.
 
Toyota valmistaa Hiluxia ja Land cruiseria.
:D
Totta, Vaimolla on Pajero ja ite olen pärjännyt vielä XC60 volvolla.
Mutta just männä viikolla ku tuli lunta oikein kunnolla niin ei ollut aura vielä ehtinyt käydä.
Joutu siis ”umpihankeen” painaan, että pääsi töihin.

Ei ole siis tarkoitus Teslaa maastoon viedä vaan että pystyy auraamattomalla tiellä ajamaan.
Siksi ehkä X tai Y, x hinnat vaan käytetyissä vielä korkeet.
Siksi kysyin että mitä niissä pitää pitää silmällä
 
:D
Totta, Vaimolla on Pajero ja ite olen pärjännyt vielä XC60 volvolla.
Mutta just männä viikolla ku tuli lunta oikein kunnolla niin ei ollut aura vielä ehtinyt käydä.
Joutu siis ”umpihankeen” painaan, että pääsi töihin.

Ei ole siis tarkoitus Teslaa maastoon viedä vaan että pystyy auraamattomalla tiellä ajamaan.
Siksi ehkä X tai Y, x hinnat vaan käytetyissä vielä korkeet.
Siksi kysyin että mitä niissä pitää pitää silmällä
Jos en väärin googlettanut niin xc60 4cm enemmän maavaraa kuin model y.
 
Viimeksi muokattu:
Toyota valmistaa Hiluxia ja Land cruiseria.

Varmaan parhaat pelit. Solterra lift-kitillä jos haluaa sähköpelin. Ei siinäkään kyllä kunnon suojaa ole pohjassa. Odottelee sitten CT:tä, siinähän on yli 40 cm maavara.
 
Varmaan parhaat pelit. Solterra lift-kitillä jos haluaa sähköpelin. Ei siinäkään kyllä kunnon suojaa ole pohjassa. Odottelee sitten CT:tä, siinähän on yli 40 cm maavara.

Youtuben videoita kun katsoo niin ei siinä todellakaan ole mitään 40cm maavaraa, ellei sitten kaikki kuvaa videot auto alimmassa asennossa.
 
Youtuben videoita kun katsoo niin ei siinä todellakaan ole mitään 40cm maavaraa, ellei sitten kaikki kuvaa videot auto alimmassa asennossa.
CT:n speksissä 44cm maavaraa. Tarvis etsiä video missä ilmajousitus säädetty ääriasentoon. CT on massiivisen iso, videoissa näyttää pienemmältä kuin oikeasti on. Samasta syystä voi maavara näyttää pienemmältä, kun ei kuvasta tajua miten massiivisen iso kärry ja renkaat kyseessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 407
Viestejä
4 506 925
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom