Kyllä Berliinin miljoonatehdas hyvin kattaa vuosiksi varmaan tarpeita kunnes throtlaa kun model2 lisää tarpeita volyymille. Nyt kun noita lfp akkuja kuitenkin tulee Kiinasta aikalailla ja se passi varmistaa mistä materiaali tulee voi EU lyödä jotain haittaa vs oma tuotanto EUn sisällä. Toki Savukoskelta nuo alkaa hyvin kaivamaan malmia ja EUn sisälle tulee akkutehtaita, mutta tuntuu että liian hitaasti ainakin Teslan kannalta. Tuommoinen Texasin litium refineri vaan Suomeen tai vaikkapa Portugaliin.Liekö paljon tarvii edes eurooppaan enää teslan kiinasta autoja tuoda, jos/kun saavat berliinin tehtaanlaajennuksen tehtyä. Se lisäisi 500000 euroopan tuotantokapasiteettiin. Akut tietty oma juttunsa, mutta silläkin puolella teslalla muitakin kuin kiinalaisia yhteistyökumppaneita/tehtaita.