Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Yritin googlettaa mitä noita on toimitettu, siis muista teslan malleja, niin vähän ristiriitaisia tietoja oli mistä nyt ei mitään kokonaiskuvaa saanut. No heitetään nyt joku linkki..

Tesla delivers a record 97,000 vehicles in third quarter, falling short of forecasts

Jos tuosta jotain voi päätellä niin 200k toimitukset taitaa olla melkoista utopiaa. Tosin jokainen voi tilata omansa, ja toivoa että saa satasen takaisin. Visa ainakin käy, kun meinasin hupitilailla cyberin, mutten sitten uskaltanut siitä edetä kun en oikeasti ostaisi, vain peruisin.
Miten utopiaa? Teslahan valmistaa tässä kvartaalissa yli 100 000 autoa, joten ei kai 200 000 auton varauslista nyt mitenkään älytön ole?
 
Miten utopiaa? Teslahan valmistaa tässä kvartaalissa yli 100 000 autoa, joten ei kai 200 000 auton varauslista nyt mitenkään älytön ole?

No missä noita valmistetaan, onko mitään muuta videota kuin tuo esittely, mitä sekin meni vähän vituiksi, sekä miten tuo täyttää mitkäkin vaatimukset, kuten törmäystestit, EU määräykset monilta osin. En nyt yhden prototyypin perusteella vielä odottaisi ihmeitä. Kun voi vaan ihmetellä miten tuo edes rekisteröidään ja miksi, suomessa henkilöauto, paku, kuorma-auto. NCAP, kai siinä jotkut peilit pitää olla, niin kamerat ei kai riitä vielä.
NASAn kuumönkijöistäkin taitaa olla enemmän testejä mitä tuosta ihan julkisesti.

Nopsa etsintä ei löytänyt yhtään mitään lego mainosta kummempaa yhtään mistään. Todistakaa toisin kun en itse löydä.
 
No missä noita valmistetaan, onko mitään muuta videota kuin tuo esittely, mitä sekin meni vähän vituiksi, sekä miten tuo täyttää mitkäkin vaatimukset, kuten törmäystestit, EU määräykset monilta osin. En nyt yhden prototyypin perusteella vielä odottaisi ihmeitä. Kun voi vaan ihmetellä miten tuo edes rekisteröidään ja miksi, suomessa henkilöauto, paku, kuorma-auto. NCAP, kai siinä jotkut peilit pitää olla, niin kamerat ei kai riitä vielä.
NASAn kuumönkijöistäkin taitaa olla enemmän testejä mitä tuosta ihan julkisesti.

Nopsa etsintä ei löytänyt yhtään mitään lego mainosta kummempaa yhtään mistään. Todistakaa toisin kun en itse löydä.
Vähän vielä huono ennakkotilata, kun ei tiedä vielä mitään tarkempia hintoja.

"Another eye-catching feature of the truck is its price. The base version of the truck will start at $39,900. That's only about $10,000 more than the price of a base model Ford F-150, which starts at about $30,000."

Olisi siis $9000 Ford F-150 kalliimpi. Siitä sitten vain laskemaan mitä F-150 perusmalli maksaa täällä. Teslan ennakkotilauksessa ei niitä hintoja näy, toivottavasti ei hinnat karkaisi.

Screenshot_20191126-023438_Free_Adblocker_Browser.png


Nettiautosta löytyi yksi F150, 85 000€.
Ford F150 Lariat 3,0 TD PowerStroke SuperCrew 4X4. Uusi ALV-vähennyskelpoinen auto! Panoraama, LED-valot, Nahat, 360-kamerat Avolava 2019 - Vaihtoauto
 
Viimeksi muokattu:
Varauslukemat ovat toki hyvät, mutta jotenkin tästä paistaa läpi se, että Tesla on ollut tilausmääristä epävarma ja halusi pudottaa varausmaksun kymmenesosaan entisestä, jotta saisi julkisuuteen mahdollisimmat hyvät varausluvut aikaiseksi. Toi 100e palautettava varausmaksu on niin pikkusumma, että siellä on paljon väkeä jonossa "varmuuden vuoksi", joilla ei oikeasti ole aikomusta tilata Cybertruckia.
 
Imo kyllä, mutta kukaan ei tiedä vielä, että saako jatkotakuuta Model 3:seen. Takuu jutut on ollut nyt vähän vaikeita Teslalle, koska siellä on aivan sairaan kova kulukuuri päällä. Tietyt jutut hoituu tosi hyvin.

Mulla on nyt 13.752 km mittarissa ja ajattelin, että vuoden välein käytän sen tsekkauksessa. ( Raitisilmasuodattimet jne jne ) kuten sanottu huolto-ohjelmaa tuohon ei ole enää olemassa. Tässä kuvaruutukaappaus tammikuun ohjekirjasta.
Tiedän, että ohjekirjassa aina liioitellaan, mutta että 10tkm välein pitäisi renkaat tasapainottaa :jd: Omalla yli 40tkm vuosivauhdilla saisi ravata neljä kertaa vuodessa tarkastamassa tasapainotusta. Myös jarrunesteet pitäisi vaihtaa vuosittain. Ei muilla merkeillä ole noin lyhyet huoltovälit ja samoja osiahan näissä kai pitkälti on? Siis jarrujen, yms osalta.

Cybertrukista, niin erottuuhan se ainakin massasta. Ei tarvii parkkipaikalla etsiä autoaan sieltä miljoonan samannäköisen seasta :rolleyes: Pistikö muuten muilla silmään, miten noissa koeajovideoissa se digitaalinen nopeus päivittyy varmaan 30 kertaa sekunnissa? Lukemasta ei saa mitään selvää, kun numerot vaan vilistää ruudussa. Jännä ettei siinä käytetä samaa suodatusta kuin vaikka heidän Model 3 mallissa, jossa nopeus päivittyy ehkä kahdesti sekunnissa.
 
Se on sata varma että yksittäisiä kennoja ei ruveta vaihtelemaan.
tG848XO.jpg

swjri3R.jpg
Miksi ei vaihdettaisi?

Ei tietenkään siellä huoltopisteessä, vaan jossain keskuksessa jossa ne niitä akustoja entraa. Ei tuon purkaminen ole mitenkään ylivoimaista edes yleistyökaluilla, saatikka jos käytössä on ihan tuon akun purkamiseen tarkoitettuja erikoisvehkeitä.
 
CyberTruck oli kyllä kunnon trollaus.
Odotin kokoajan että koskas se kunnon Amerikkalainen avolava tulee lavalle. Mutta saatiin joku Junnu-Pekka 5v:n suunnittelema kuutio. Fanipojat ostaa niin ei huolta.

Tuommoisia suunnittelin aluksi kun aloitin opettelemaan 3D-softaa. Säästäähän siinä kun ei tarvi peltejä taivutella.
 
Olishan tollane aika rapee.
Kylmästi tönis muut vittuun jos olis vaikeuksia saada tilaa esim. kiihdytyskaistalta... :rofl:
Ei varmaa kummosta lommoa tulis jos kilkkais jonkun bemarin pois häiritsemästä... :vihellys:
 
Siellä saa kyllä inssit kikkailla koriin pehmeitä kohtia jos meinaavat turvalliseks tuon saada. Johonki se energia pitää saada ohjattua, aika rumasti käy kuskin jos kori ei jousta yhtään :btooth:
 
Siellä saa kyllä inssit kikkailla koriin pehmeitä kohtia jos meinaavat turvalliseks tuon saada. Johonki se energia pitää saada ohjattua, aika rumasti käy kuskin jos kori ei jousta yhtään :btooth:
Jenkkilässähän tarpeaksi isojen autojen ei tarvitse noudattaa henkilöautojen turvamääräyksiä vaan ne menee kuorma-autojen säännöksillä, jotka on paljon löyhemmät. Moni näistä isommista avolavoista on tarkoituksella tehty rajan ylittävän isoiksi, jotta ne on sitten halvempia valmistaa ja halvempia ostaa.

Kysymys herääkin, että onkohan tämä Tesla rajan ylittävä ja sillä muotoilussa ja materiaaleissa on voitu käyttää näitä ratkaisuja kun turvallisuudesta on karsittu.
 
Niin, mahtaako tuota alkuvaiheessa edes tulla EU myyntiin? Toisaalta mielenkiintoista nähdä tuleeko tuosta puhdas fashion statement, koska peruskäyttäjää ei varmaan hirveästi kiinnosta minkälaisella lavalla ne kananpaskasäkit ja mönkkärit kulkee.
 
Jenkkilässähän tarpeaksi isojen autojen ei tarvitse noudattaa henkilöautojen turvamääräyksiä vaan ne menee kuorma-autojen säännöksillä, jotka on paljon löyhemmät. Moni näistä isommista avolavoista on tarkoituksella tehty rajan ylittävän isoiksi, jotta ne on sitten halvempia valmistaa ja halvempia ostaa.

Kysymys herääkin, että onkohan tämä Tesla rajan ylittävä ja sillä muotoilussa ja materiaaleissa on voitu käyttää näitä ratkaisuja kun turvallisuudesta on karsittu.

EU kuorma-auto?
 
Päteehän tosiaan EU:ssakin sama, ei kuorma-autolta edellytetä samoja vaatimuksia kuin henkilöautolta, mutta toisaalta täällä on erilaiset ajokorttisäädökset ja kuorkeissa nopeudenrajoittimia yms..
 
Joskus oli puhetta Teslojen poskettoman hintaisista vakuutuksista joissain vakuutusyhtiöissä. Onko tämä poikkeama oiennut ajan myötä?

Ja en nyt onnistunut löytämään, mutta onko näissä nopeusrajoituksen tunnistus?
 
Viimeksi muokattu:
Joskus oli puhetta Teslojen poskettoman hintaisista vakuutuksista joissain vakuutusyhtiöissä. Onko tämä poikkeama oiennut ajan myötä?

Ja en nyt onnistunut löytämään, mutta onko näissä nopeusrajoituksen tunnistus?

Ei ole koska Tesla ei ole halunnut maksaa MobileEyelle lisenssiä. Edit. taisiis tarkennetaan että on GPS-dataan perustuva mutta ei sitä missä rajoitus tunnistetaan liikennemerkistä.
 
Ei ole koska Tesla ei ole halunnut maksaa MobileEyelle lisenssiä. Edit. taisiis tarkennetaan että on GPS-dataan perustuva mutta ei sitä missä rajoitus tunnistetaan liikennemerkistä.
Juust. Adaptiivisen vakionopeuden säätimen ohella näitä lisävarusteita, joita pitää aluksi ihan höpöhöpönä, mutta joihin tottuu, niin hankala elää ilman :/
 
Ei ole koska Tesla ei ole halunnut maksaa MobileEyelle lisenssiä. Edit. taisiis tarkennetaan että on GPS-dataan perustuva mutta ei sitä missä rajoitus tunnistetaan liikennemerkistä.

Kaikissa Teslan AP1 autoissa tuo toimii. Uusissa ei juurikin tuosta lisenssistä johtuen.
 
Juust. Adaptiivisen vakionopeuden säätimen ohella näitä lisävarusteita, joita pitää aluksi ihan höpöhöpönä, mutta joihin tottuu, niin hankala elää ilman :/
Lähinnä tuota tarttee vain kameratolppien takia, koska joskus menee ohi että mikäs rajoitus olikaan.

Adaptiivinen vakkari on ihan jees kun 90% porukasta ei osaa ajella tasaista nopeutta. Tänäänkin taas meinas kilahtaa kun jono menee alamäessä 90 ja ylämäessä 60 wtf, rajoitus 80.

Silti tollasessa tilanteessa tulee polkastua kyllä ohi.

Tämä on todella vaikea riita. Imo ennen tätä ei saada FSD:TÄ, koska patentti estää tärkeän toiminnan ( liikennenopeusmerkkien tunnistus ) GPS ja karttadata kun ei ole ihan kuranttia kokoajan...
Voisin kuvitella että pari muutakin estettä.

Googlen autot menee aika hyvin vissiin itestään, mutta silti pitää kuski istua varuiksi paikalla (vai oliko jossain pienellä alueella sitten jo ihan itsenäisiä testissä?).

Toki jossain maantiellä varmaan jo aika hyvin onnistuu, hyvällä tiellä.
 
Viimeksi muokattu:
Cypertruckista tilaus sisään. Rwd ja luotetaan siihen, että voi muokata/peruuttaa lähempänä tuotantoa. Mutta jos tässä tilausnumeroja jo jaellaan niin pitää olla ensimmäisten joukossa mukana :). On tässä parivuotta aikaa makustella asiaa kun taisi tuo rwd malli mennä vasta 2022 loppuvuonna tuotantoon.
 
Tästä tiettyjen nimimerkkien tekemästä teslojen hehkutuksesta tulee lähinnä joku uskonnollinen herätysliike mieleen.
Lähinnä, jos Teslassa on isompaa ongelmaa, se lakaistaan nätisti maton alle toteamalla että: No parannettavaa on mutta ei tietoa milloin parannukset tulossa jos ollenkaan. Plus takuuasiat hankalia kun on maahantuojalla/Teslalla nyt vähän kulukuuria päällä:D Kun suhteutetaan 50k€ hankintahintaan, niin kyllä tästä aika komediaa on tullut.

Eipä mulla muuta:bored:
 
Niin, noh, viatonta autoa ei ole. Kyllä niitä Toyotoja myös kuljetetaan korjaamoille ja VW:t ja Volvot ovat tulevat todella usein hinurin lavalla vastaan.

Ja jos merkillä on joskus ollut vikoja ei tarkoita ettei niistä vioista voisi ottaa opiksi. Opelilla oli vielä pitkälle 90-luvulla todella pahasti ruostuvia koreja, mutta sitten aivan yhtäkkiä 1998 esittelivät Astra-G:n, joka olikin korin kestävyydeltään parhaimpia autoja mitä ikinä tehty.

~50 k€ ei ole vielä paljon autosta Suomessa, varsinkaan jos sen suorituskyky hakkaa kalliimmat autot miten vain.
 
~50 k€ ei ole vielä paljon autosta Suomessa, varsinkaan jos sen suorituskyky hakkaa kalliimmat autot miten vain.
Samaa ajattelin, että 50 000€ hintaluokassa Model 3 pitäisi olla hyvä. Toki jonkun Teslaa ajaneen pitäisi tuo juttu varmistaa. Ainakaan muita sähkiksiä ei juuri ole tuossa luokassa?
 
Tästä tiettyjen nimimerkkien tekemästä teslojen hehkutuksesta tulee lähinnä joku uskonnollinen herätysliike mieleen.
Lähinnä, jos Teslassa on isompaa ongelmaa, se lakaistaan nätisti maton alle toteamalla että: No parannettavaa on mutta ei tietoa milloin parannukset tulossa jos ollenkaan. Plus takuuasiat hankalia kun on maahantuojalla/Teslalla nyt vähän kulukuuria päällä:D Kun suhteutetaan 50k€ hankintahintaan, niin kyllä tästä aika komediaa on tullut.

Eipä mulla muuta:bored:

Tämä eräs tuttu tesla saattapi olla hinnat alkaen sen 50k, sitten vähän parempaa versiota ja muuta kivaa niin hinta 75k, ja nähty kokonaissumma kaikkineen 85k.
Nythän jotain mahdollisesti jotain on tekeillä, kun on ollut hiljaisempaa, todettu toisessa ketjussa.
 
Tämä eräs tuttu tesla saattapi olla hinnat alkaen sen 50k, sitten vähän parempaa versiota ja muuta kivaa niin hinta 75k, ja nähty kokonaissumma kaikkineen 85k.
Nythän jotain mahdollisesti jotain on tekeillä, kun on ollut hiljaisempaa, todettu toisessa ketjussa.
Model 3 neliveto 62 k€. Performance 67 900 €. Se halpis alk 50 500€.
 
Minä kun jo kuvittelin että Jonin takin kääntyminen olisi täällä selitetty, mutta jäänyt vaan itseltä huomaamatta kun tämäkin ketju kokonaisuudessaan lukematta, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan. Melkoinen suunnanmuutos kyllä kun aiemmin oli valmis sotimaan Teslaa vastaan hamaan tappiin asti, mutta nyt tulee vaan kritiikitöntä suitsutusta.
 
Ihan Tesla suomi sivuilta poimin noi hinnat. Se 85k€ oli yhdessä pdf:ssa toisessa ketjussa, en muista oliko siinä mitä eriteltynä.
Ainakin lähelle pääsee. 4000€ talvirenkailla 82 k€. Saattaa olla hinta laskenut?
 
Ainakin lähelle pääsee. 4000€ talvirenkailla 82 k€. Saattaa olla hinta laskenut?

Voi olla hintakin muuttunut, en ole noita niin seurannut missään kohtaa. Samahan se on ostaa vaikka uusi merssu, niin lisähimmeleistä tulee äkkiä parikymppiä lisää hintaa..
 
Voi olla hintakin muuttunut, en ole noita niin seurannut missään kohtaa. Samahan se on ostaa vaikka uusi merssu, niin lisähimmeleistä tulee äkkiä parikymppiä lisää hintaa..
Teslassahan on tosi vähän lisukkeita lisähintaan. Väri, valkoiset penkit, parempi autopilot (6500€), kitkarenkaat. Neljä taitaa olla. Mersu luultavasti paljon kalliimpi, kun lisukkeita saa enemmän.
 
Teslassahan on tosi vähän lisukkeita lisähintaan. Väri, valkoiset penkit, parempi autopilot (6500€), kitkarenkaat. Neljä taitaa olla. Mersu luultavasti paljon kalliimpi, kun lisukkeita saa enemmän.

Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

En nyt löytänyt pikaisella etsimisellä juuri sitä dokkaria asiasta, mutta tuokin kelpaa;) Siinä peedeeäffässä oli Santanderin tarkemmat summat muistaakseni. Joko on jossain tai poistettu. Mutta tuossa se hinta kuitenkin on.

Mersun varustelu tosiaan hintavampaa mitä tessussa, kun joka nappula on erikseen hinnoiteltu. Toki pitää tilata kait erikseen jos jotain ihmeempää haluaa mitä Hangosta löytyy. Tesla taas hätäisesti kusaistu kokoon telttalinjassa vähän siihen suuntaan.

Ladakin oli 1200L tai se parempi 1500S, lohkolämppäri, radio ja talvirenkaat sitten lisähintaan:lol:
 
Samaa ajattelin, että 50 000€ hintaluokassa Model 3 pitäisi olla hyvä. Toki jonkun Teslaa ajaneen pitäisi tuo juttu varmistaa. Ainakaan muita sähkiksiä ei juuri ole tuossa luokassa?

No minusta oli ihan Dacia tuo kolmonen. Meinasin ensin ostaa mutta päädyin käytettyyn Ässään kun se oli paljon autompi.
 
Mitäs veikkauksia on heittää Cypertruckin Suomi kertoimesta jenkki hintaan? Model 3 vakio 1,23 ja performacen on jopa halpa suomessa 1,08 :O kun taas y vakio 1,24 ja performace 1,19. Itse veikkaisin jotain 1,2-1,3 välillä eli viidenkympin molemmin puolin halvimmalla hinnalla. Hinnat katottu niistä perusversioista ilman palikoita ja autoveroa.

On se vaan niin härskisti erillaisen näköinen auto. Tässä vaiheessa jo tuntuu siltä jos sen ostaa niin saa olla about kaikille selitys velvollisuudessa miksi moinen.

Toi m3 performance on kyllä tullut reilusti alas. Kesällä oli 82500 autoveron kanssa. Ero on merkillisen pieni jenkkihintaan nähden Eikös noihin jenkkihinnoista puutu kuitenkin alv mikä joka osavaltiossa eri? Autoveroa jenkeissä ei varmaan ole. Suomi hinnassa kuitenkin alvi jo mukana...
e: Ja nyt 67900 alvilla ja autoverolla, jenkkihinta 57 000 ilman veroja.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tossa Cybertruckissa ole kun yli metrin pidempi askeliväli kun E-sarjan mersussa. Onnee vaan parkkipaikat :tdown: Ei jatkoon Suomen oloissa.
 
Eihän tossa Cybertruckissa ole kun yli metrin pidempi askeliväli kun E-sarjan mersussa. Onnee vaan parkkipaikat :tdown: Ei jatkoon Suomen oloissa.

Jos se rekataan suomessa kuorma-autoksi, niin onhan monella marketin parkkipaikalla isoille autoille omat ruudut:tup: Kortin tietenkin tarvii jos KA, ja rajoitetut nopeudet jne.
 
Eihän tossa Cybertruckissa ole kun yli metrin pidempi askeliväli kun E-sarjan mersussa. Onnee vaan parkkipaikat :tdown: Ei jatkoon Suomen oloissa.

Joo ei oo mikään city vihreän kaupunki pörriäinen. Jos nyt vertaa perhefarkkuun aka passattiin pittuutta on yli metri enempi ja leveyttä 20cm. Kauppakassi segmenttiin poloon verrattuna melkein 2m pituudessa eroa ja leveydessä vähän vajaa 40cm. Eihän sitä mihinkään ruutuun saa tai jos saa niin ei kyllä pääse pois jos viereen tulee auto. Onneksi ei täällä böndellä ole ongelma kun cm/prisma/lidl parkkipaikat huutaa tyhjyyttään eli kävelee vaan 20m kauempaa...

Pakettiauto kategoria ei haittaisi, mutta kuorma-auton 80km/h on kyllä sellanen turnoff, että ei kiitos. Vai onko olemassa joku kevytkuorma-auto millä saisi 100kmh ajella?
 
Pokkana Teslan kautta näitä kuitenkin saa Suomeen ennakkovarattua, saa nähdä miten mainitsevat korttivaatimuksesta, nopeusrajoituksesta, maksimi istumapaikkamääristä yms. sitten kun hommat alkaa selvenemään tuotannon lähestyessä. Aika takki auki ollaan tällä hetkellä.
 
Jep ja satasen "tilaukset":D.
Siitähän sitä saadaan rahoitusta järjettömän näköiseen ja esim. Suomeen spekseiltään täysin soveltumattomaan mielikuvitusautoon.
No palaillaan kunhan cybertruck on täälläkin kaupan suht samalla konseptilla. En pidättelisi henkeä:bored:
 
Pokkana Teslan kautta näitä kuitenkin saa Suomeen ennakkovarattua, saa nähdä miten mainitsevat korttivaatimuksesta, nopeusrajoituksesta, maksimi istumapaikkamääristä yms. sitten kun hommat alkaa selvenemään tuotannon lähestyessä. Aika takki auki ollaan tällä hetkellä.

Maksimaaliset ennakkotilaukset ympäri palloa niin näyttää hyvältä ja muski pitää omistajat tyytyväisenä ainakin hetken :).

e: Aika samoissa mitoissa näemmä kuin nuo isot lava-autot. Eli ei mitekään liian iso. Toki ne on isoja autoja, eikä tosiaan sovi kaikille tai kaupunki pörräämiseen. Ja eihän tätä ollut tosiaan tarkotiettu miksikään muuksi kuin lava-autoksi. Model 3 on se kansan auto, mikä ei sekään kyllä ole kovin pieni. Ilmeisesti jenkkilässä ei myy kauppakassi segmentti lainkaan kun sellaista ei ole tulossa? Ehkä niille tulee ilmastopaniikki vielä tulevaisuudessa niin saadaan Teslalta sellainenkin pihalle, jos on pystyssä.
 
Viimeksi muokattu:
Pakettiauto kategoria ei haittaisi, mutta kuorma-auton 80km/h on kyllä sellanen turnoff, että ei kiitos. Vai onko olemassa joku kevytkuorma-auto millä saisi 100kmh ajella?

Kuorma-autona suurin sallittu nopeus on sen 80 km/h ja rajoitin 90km/h.
Henkilöautoksi rekisteröitynä tarvii vähintään C1-kortin jos kokonaismassa on yli 3500 kg ja saa ajaa rajoitusten mukaan. Eikös ne lupaillu 3499 kg versiotaki jossain, jolloin kantavuus jää vähän pienemmäksi, mutta B-kortti riittää.
 
Kuorma-autona suurin sallittu nopeus on sen 80 km/h ja rajoitin 90km/h.
Henkilöautoksi rekisteröitynä tarvii vähintään C1-kortin jos kokonaismassa on yli 3500 kg ja saa ajaa rajoitusten mukaan. Eikös ne lupaillu 3499 kg versiotaki jossain, jolloin kantavuus jää vähän pienemmäksi, mutta B-kortti riittää.

En tähän aikaan jaksa edes ottaa selvää mikä tuo C1 kortti on. Sellaisia autokoulun autoja täällä näkee kuitenkin, paljonpa auttaa jos jos tarvii C kortin... kun sellaisia autoja ei ole näkynyt aikoihin. Noi C1 pakut on kyllä teipattu niin että sen oletuksen mukaan menen.
Sitten taas pakuille pitäisi vapautua se max 120kmh lähitulevaisuudessa, jotain näitä uudistuksia mistä on jossain uutisoitu vuoden sisällä. Takapenkit taas jättää itselle kysymyksiä, koska en muista että niihin tulisi mitään eri vapauksia.

Tämä siis vahvaa mutuilua ja offtopikkia ilman lähteitä:bored:
 
Minä kun jo kuvittelin että Jonin takin kääntyminen olisi täällä selitetty, mutta jäänyt vaan itseltä huomaamatta kun tämäkin ketju kokonaisuudessaan lukematta, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan. Melkoinen suunnanmuutos kyllä kun aiemmin oli valmis sotimaan Teslaa vastaan hamaan tappiin asti, mutta nyt tulee vaan kritiikitöntä suitsutusta.
Oma kuva Jonista on että tartuu negatiivisiina aisiohin kriittisesti niinkuin kuuluukin (laatuongelmat) ja kehuu sitten niitä hyviä ominaisuuksia. Mielestäni rehellinen molempiin suuntiin. Vai oliko tässä pakko valita ääripää ja huudella sieltä "absoluuttisia totuuksia"?
 
Oma kuva Jonista on että tartuu negatiivisiina aisiohin kriittisesti niinkuin kuuluukin (laatuongelmat) ja kehuu sitten niitä hyviä ominaisuuksia. Mielestäni rehellinen molempiin suuntiin. Vai oliko tässä pakko valita ääripää ja huudella sieltä "absoluuttisia totuuksia"?

Onhan tuo aika erikoista, että tesla veti jonia kuivana kakkoseen ja nyt sitten ollaan jo kehumassa yhtiötä. Näitä teslan ja applen julkistuksia, kun on seurannut, niin samanlainen sokea fanitus tuntuu molemmilla porukoilla olevan. Vaikka miten sutta ja sekundaa pihalle tyrkätään, niin silti ollaan jo lompakko levällään seuraavaa tuotetta jonottamassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 610
Viestejä
4 512 738
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom