Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tuo on kyllä totta. 2021 + 5 vuotta Elon aikaa. Hinnat taitaa olla kyllä tosi edullisia, mutta ne saattaa siitä vähän nousta.

Yks pikkuauto tilauksessa, niin ei viitsi 100€ varausta tehdä. Varmaan muidenkin Teslojen hinnat ehtii vähän laskea 2+... vuoden päästä.
Mihin jäi Q3 raportti siitä että Shanghain tehdas on etuajassa. Model Y tuotanto etuajassa?
Mulla jotenkin sellanen tunne että vaikka Musk on turhan optimistinen aikataulujen suhteen niin Tesla ja SpaceX on kyllä kuronu kiinni Muskin huuteluita.
Mut ehkä toi + 5 vuotta Elon aikaa menee kivana meeminä vielä pitkään.
 
Mihin jäi Q3 raportti siitä että Shanghain tehdas on etuajassa. Model Y tuotanto etuajassa?

Niin oli Solarroofinkin etuajassa raporteissa, taisi olla myös Model 3:n ramp-up. Eiköhän näissä raporteissa aina tärkeintä ole odottaa että itse asia tapahtuu eikä mitä on taas selitelty, se viimeinen 10% kun voi viedä sen 90% ajasta edelleen.
 
Mihin jäi Q3 raportti siitä että Shanghain tehdas on etuajassa. Model Y tuotanto etuajassa?
Mulla jotenkin sellanen tunne että vaikka Musk on turhan optimistinen aikataulujen suhteen niin Tesla ja SpaceX on kyllä kuronu kiinni Muskin huuteluita.
Mut ehkä toi + 5 vuotta Elon aikaa menee kivana meeminä vielä pitkään.
Voihan se olla että tätä uusinta ei tule ollenkaan. Roadster on muistaakseni 200 000€, että se saisi sieltä myös joskus tulla.
 
Niin oli Solarroofinkin etuajassa raporteissa, taisi olla myös Model 3:n ramp-up. Eiköhän näissä raporteissa aina tärkeintä ole odottaa että itse asia tapahtuu eikä mitä on taas selitelty, se viimeinen 10% kun voi viedä sen 90% ajasta edelleen.
Tuolle uudelle ei löydy Suomihintoja.

3 kpl parhaita malleja saisi sen Roadsterin hinnalla. Roadster oli näköjään poistettu nettisivuilta.

Oikeastaan kaikki on edullisia. Toki tulisi tilattua, jos vaan uskoo Teslaan, että toimituskin on joskus ja hinnat pitää. Takaveto itselle riittäisi oikein hyvin.

Single motor RWD 39900$
Dual motor AWD 49900$
Tri motor AWD 69900$

Halpis malli noin 36 000€.
 
Veikkaan että toi halpismalli on Suomessa jotain 50-60 tonnia kaikkine kuluineen.
 
Veikkaan että toi halpismalli on Suomessa jotain 50-60 tonnia kaikkine kuluineen.
Joo. Joku oli laskenut tai verrannut, että samat hinnat kuin Model 3:ssa. Takavetoiset siis aika tasan 50 000€ Suomessa. Minusta äly halpa noin kookkaaksi autoksi. Toki se voi olla sitten myös kalliimpi.

Model 3 mallia piti kai odottaa noin vuoden pitempään euroopassa. Jos on myöhään 2021, niin tänne ehtisi myöhään 2022. Hyvällä tuurilla jo 2023 ekoilla Suomessa, jos tulee tänne myyntiin. Onhan tuo turhan iso kooltaan, mutta ei mahda mitään.
 
Maalla asuvat eivät tätä osta koska esim tuo lava on tavarankuljetukseen täysin käyttökelvoton koska sinne ei pääse sivultapäin lastaamaan mitään.
Eikö suurin osa pickupeista ole vain takaa aukeavalla lavalla? Ei jossain hiluxissakaan aukea lavan kyljet.
 
Mua ei kyllä ihan hirveästi kiinnosta mitä joku muu mahdollisesti asioista ajattelee :D

No vastaapa sitten, miksi haluat tuon? Kehittynyt tekniikka varmaankin yksi tekijä, entäs muut perusteet?

@Sampsa quo vadis?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hmb
Hitto, tuo Teslan ruumisarkku muotoilu on tietyistä kuvakulmista jopa hieno.

En pitä tuosta kolmio sivuprofiilista. Olisivat laittaneet yhden kulman lisää ja tasaisen katon
Videosta pähkäilin, että takaboksin kuomu liukuu katon sisään, jolloin tämä hassu muotoilu olisi hyödykäs.

Odotellessa Suomen pakkasia :D
 
Pointsit teslalle siitä, että uskalletaan tehdä aivan älyttömiä asioita. Kyllähän tuo pistäisi silmään ihan missä tahansa jos vastaan tulisi. Loppupelissä kalleimmatkaan nykyautot ei erotu mitenkään erityisesti toisistaan mikä on kieltämättä tylsää. Toivottavasti tämä tulisi tällaisenaan tuotantoon vaikka suora lava ja ohjaamon katto olisikin siistimpi, muu tyylisuunta säilyttäen.
 
Auto on nyt näköjään lisätty Teslan kotisivuille tililleni:

cybertruck3.png


Seuraavaksi odotellaan pari vuotta tms?
 
On kyllä liian muodokas. Neliö ois parempi tai ympyrä. Nuo panssari lasit voi olla vähän turn offit maastoajossa, kun eivät kestä täräyksiä. Eli suomessa ei oo niin tasata kun pohjamaalla missä tolla voisi ajella. Toivottavasti tulee ilma jousitus voi ruuhkassa ajella cityvihreiden yli.
 
Auto on nyt näköjään lisätty Teslan kotisivuille tililleni:

cybertruck3.png


Seuraavaksi odotellaan pari vuotta tms?

Veikkaan että 3-4v menee. Tesla on ainakin aiempien mallien kohdalla tehnyt ensin hetken aikaa autoja jenkkimarkkinoille. Model kolmosen kohdalla melkein vuoden ero.

Edit: toisaalta saa nähdä miten nopeasti saavat tuon Saksan tehtaan pystyyn ja valmistavatko myös tuota siellä.
 
Auto on nyt näköjään lisätty Teslan kotisivuille tililleni:

cybertruck3.png


Seuraavaksi odotellaan pari vuotta tms?
Veikkaan kanssa että 2023 alussa voisi alkaa odottelemaan autoa. -22 + 1 vuosi niin euroopassa.

Hinta on kyllä tosi houkutteleva. B-kortti ei taida kumminkaan riittää, eli vaatii vähän autokoulua lisää. Sähköauton pitäisi saada huomattavasti halvemmalla kuin polttiksen.

FB_IMG_1574491466067.jpg


Edit:
Peräkärryt täytyy kanssa ostaa :) Tesla saisi vaikka sellaiset suunnitella.
 
Viimeksi muokattu:
4,5s sataseen ja rajoitin tulee kuorma-autossa vastaan 89kmh...
Sähköautossa ei mene paljoa veroja, eli saa varmaan rekisteröityä henkilöautoksi. Silti kokonaispaino kärryn kanssa menee yli ja vaatisi siksi C-kortin.

Tuo Ford kannattaa toki rekisteröita kuorma-autoksi, kun maksaa muuten liikaa.

"C1

  • Muut kuin D1- tai D-luokan ajoneuvot, joiden kokonaismassa on yli 3 500 kg mutta enintään 7 500 kg ja jotka on suunniteltu tai valmistettu kuljettamaan kuljettajan lisäksi enintään kahdeksan henkilöä."
 
Jossakin oli että omamassa luokkaa 2700kg (versiosta ei havaintoa), pituus 6m ja leveys 1,9m.
 
4,5s sataseen ja rajoitin tulee kuorma-autossa vastaan 89kmh...
B + pikku e varmaan kävisi myös.

Facebook:
"Kyllä se saadaan 3499kg kokonaismassaiseksi rajoittamalla lastin määrää. Riittää kuitenkin useimpiin, ainakin harrastustarpeisiin. Perävaunu sitten toiset 3500 kg (pikku e Bn lisäksi tarvitaan vetohommiin, jos kärry yli 750kg). Jos nämä painot ei riitä,niin sitten rekisteröidään joko kuorma-autoksi (max 80 km/h), tai painavaksi henkilöautoksi,jolloin tarvitaan vähintään C1 kortti."
 
Eikös tuo ole käytännössä vain ihan valtavan kokoinen Sedan? Ainakin omien lastauskokemusten perusteella on kyllä nostokorkeus monessa trukissa / pienkuormaajassa tiukilla, jos tuonne lavalle jotain pitää oikeasti nostaa sivusta. Vaatii poikkeuksellisesti aina takaapäin lastauksen, vrt. normaalit pick upit.

Pellit + muut ominaisuudet kuulostaa jopa mielenkiintoisilta työkäyttöön, mutta muuten Design on ihan kokonaan OverDesignedToys -osastoa.

Todella mielenkiintoinen tuote. Mukava, että automarkkinoille saadaan vähän vipinää tältäkin osin.
 
Eikös tuo ole käytännössä vain ihan valtavan kokoinen Sedan? Ainakin omien lastauskokemusten perusteella on kyllä nostokorkeus monessa trukissa / pienkuormaajassa tiukilla, jos tuonne lavalle jotain pitää oikeasti nostaa sivusta. Vaatii poikkeuksellisesti aina takaapäin lastauksen, vrt. normaalit pick upit.

Pellit + muut ominaisuudet kuulostaa jopa mielenkiintoisilta työkäyttöön, mutta muuten Design on ihan kokonaan OverDesignedToys -osastoa.

Todella mielenkiintoinen tuote. Mukava, että automarkkinoille saadaan vähän vipinää tältäkin osin.
Model S:ään ei saa vetokoukkua, mutta tuohon saa. Maavaraa on myös enemmän. Renkaat on maastokuvioiset, mutta kai normaali renkaitakin saa, eli jotain kourma-auton renkaita. Huippunopeudesta ei tainnut olla mainintaa.

FB_IMG_1574497617915.jpg


Jotain samaa?

IMG_5636_mag-1024x666.jpg


Patrian uutukainen työllistää Hämeenlinnan tehtaalla – "Uskomme, että tälle tulee tarvetta"
 
Viimeksi muokattu:
Silmä tottuu, mietinkin muutama kuukausi sitten, että koska autoteollisuus alkaa taas siirtyä kulmikkaampiin malleihin.
 
Aika siistin näköinen auto. Tulee mieleen jokin dystopinen elokuva jossa poliisit ajelevat tuollaisella.
 
Saa nähdä miten paljon tuon Cybertruck vielä muuttuu ajan kanssa. 500 mailin akkuja kun ei ole vielä edes saatavilla niin sen huippumallin siirto 2021 loppuvuodelta 2022 vuoteen ei ole ihme.

Mutta tosiaan kustannusten säästö on nimen omaan jopa Teslan materiaaleissa ollut yksi syy miksi muotokieli on tuo (tai ehkä toisinpäin eli muotokieli mahdollistaa kustannusten säästön). Niin ja tuo teräs/hopea on ainoa millä värillä autoa saa, johtuen siitä että siinä tosiaan ei ole ollenkaan maalia.

Muuta pientä mikä vielä saattaa muuttua on esim. peilit ja ratti. Ratin muoto kun on laiton (pitää olla pyöreämpi) ja kamerat peilien tilalla on myös laitonta joten joko lain pitää muuttua tai sitten siihen on pakko lisätä peilit.

Mutta siis ennakkotilaus on satasen ja sen saa takaisin jos peruuttaa, joten eiköhän seuraavassa sijoittajapuhelussa päästä hehkuttamaan isoa ennakkotilausmäärää. Saa tosin nähdä riittääkö se, koska konservatiivisemmalla linjauksella tuote oman mutun perusteella myisi enemmän mutta toisaalta kustannusten painaminen riittävän alas sitten välttämättä ei enää.
Mielenkiintoista nähdä tehdäänkö jotain isompia muutoksia vielä tässä parin vuoden aikana mitä kestää että tuote on markkinoilla.
 
Eikös Suomessakin myytävissä Audin e-troneissa ole lisävarusteena kamerat peilien paikalla, joten tuskinpa ne laittomat ovat.
Myös Volkswagenin XL1-mallissa oli kamerat sivupeilien tilalla, joten tuskin tuo laitonta on ainakaan EU-tasolla. Suomen kansallisesta lainsäädännöstä en tiedä, mutta oudolta tuntuisi että täällä olisi laitonta.
 
Eikös Suomessakin myytävissä Audin e-troneissa ole lisävarusteena kamerat peilien paikalla, joten tuskinpa ne laittomat ovat.

On toki ja Euroopassa ne ovatkin hyväksyttyjä. Jenkeissä ne eivät ainakaan toistaiseksi ole tieliikenteessä hyväksyttyjä.

Tosin otan tuon faktan tästä videosta, joten jos on puuta heinää niin pahoittelut:
 
Suomessa saattaa vain mennä hinta päin peetä tuolle... Jos 6 paikkaiseksi henkilöautoksi noin painavan vehkeen rekisteröi niin hinnaks tulee yli 100k€, pakettiautoksi vaatis takapenkkien poiston. Ainut konsti miten toi saa suomeen edullisesti rekisteröityä on kuorma-autona.
 
Suomessa saattaa vain mennä hinta päin peetä tuolle... Jos 6 paikkaiseksi henkilöautoksi noin painavan vehkeen rekisteröi niin hinnaks tulee yli 100k€, pakettiautoksi vaatis takapenkkien poiston. Ainut konsti miten toi saa suomeen edullisesti rekisteröityä on kuorma-autona.
Kuorma-autona taitaa olla maks 80km/h ja nopeudenrajoitin 89km/h.

Eli pitää vielä odotella varauksen kanssa :) Aika paksua (ja painavaa) "peltiä" kun kestää lekaa.
 
Oliko nyt niin että meinaavat maalin lisäksi jättää tuon teräksen kokonaan pinnoittamatta?

Vaimo hokasi hyvin, että lienee puhtaanapito mielenkiintoista. RST kodinkoneita omistavat tietänevät kokemuksen, kun aina kalusteet täynnä sormenjälkiä.

fingerprints-on-stainless.jpg
 
Oliko nyt niin että meinaavat maalin lisäksi jättää tuon teräksen kokonaan pinnoittamatta?

Vaimo hokasi hyvin, että lienee puhtaanapito mielenkiintoista. RST kodinkoneita omistavat tietänevät kokemuksen, kun aina kalusteet täynnä sormenjälkiä.

Kai siinä vähän DeLoreanista vaikutteita haetaan. Tiedä sitten onko tuo avaruusrosteri normaalia parempaa, mutta kyllä normirosteriin ruoste iskee, kun pinta saa osumaa. Ehkä ne ruostepilkut tuommoisessa kammotuksessa paljon haitaksi ole.
 
Oliko nyt niin että meinaavat maalin lisäksi jättää tuon teräksen kokonaan pinnoittamatta?

Vaimo hokasi hyvin, että lienee puhtaanapito mielenkiintoista. RST kodinkoneita omistavat tietänevät kokemuksen, kun aina kalusteet täynnä sormenjälkiä.

fingerprints-on-stainless.jpg
Mä ottasin tollasen ruostumattoman teräksen mihin autoon tahansa. Ei tarvis miettiä hetkeäkään. Ihan sama miltä näyttää, kunhan kestää. Mua normi maalipinnassakaan mitkään naarmut ja maalinlohkeilut häiritse, se että alkaa ruostumaan ahdistaa.
 
Oliko nyt niin että meinaavat maalin lisäksi jättää tuon teräksen kokonaan pinnoittamatta?

Vaimo hokasi hyvin, että lienee puhtaanapito mielenkiintoista. RST kodinkoneita omistavat tietänevät kokemuksen, kun aina kalusteet täynnä sormenjälkiä.

fingerprints-on-stainless.jpg
En nyt oikein näe miten tuo eroaa ollenkaan "normaalista". Käyn autopesussa ja ajan sieltä hallilta yhden kilometrin niin auton pelleissä on koiran paskaa, muraa ja linnun oksennusta. Sormenjälkikin näkyy juuri tuollaisessa oikeassa valossa mutta aika harvoin tulee tilanne että kukaan ihminen alkaa hinkkaamaan koiran paskaista peltiä paljain sormin Hondastani.
 
Ihmeen hyvin on Tesla kestänyt, jos noihin puheisiin on luottaminen. Ohjaustehostin hajonnut 2v vanhana ja maksoi 6000€ eikä mennyt takuisiin, mutta 700 Tkm ajettu moottori meni :confused:

Näin paljon ajettuja sähköautoja ei ole vielä paljon liikenteessä: taksiyrittäjä-Ari on ajanut Teslalla 744 000 kilometriä – tällaisia mutkia on tullut matkaan
Vähän luulen, että Teslan takuuohjelmassa ei ole varauduttu tällaiseen käyttöön. :) Moottorissa ja akussa on tietysti ollut pitkä takuu siksi, että ihmiset olisivat luottavaisempia sähköauton hankintaa pohtiessaan. Yllättävän lyhyt takuu kyllä muuten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 128
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom