Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 427
Haaste oikeuteen: Tesla vähensi viallisten akkujen tehoa korjaamisen sijaan - ”Vältteli akkujen korjaus- tai vaihtamisvelvollisuutta”

Ei koske kolmos malleja, mutta tesloja yleensä. Eli viallisia akkuja vain rajoitetaan softapäivityksellä, jotta niitä ei tarvitsisi vaihtaa takuuseen. Hienoa vastuun välttelyä. :D
Tuohan muistuttaa etäisesti sitä Applen tapausta, jossa joidenkin vanhempien laitteiden huipputehoa rajoitettiin jotteivat ne vanhojen akkujen takia yllättäin sammuisi. Tämähän kävi valmistajalle myöhemmin kalliiksi.

Sikäli on juridisesti varsin hankala aihe, sillä akku on kuluva osa ja sen kapasiteetti on jossain määrin teoreettinen. Valmistaja voi haluamallaan tavalla muuttaa maksimikapasiteettia ja kapasiteetti myös alenee akun ikääntyessä.

Ikävähäähän se olisi jos polttoaineella toimivan ajoneuvon ajomatka yllättäen vähenisi 100km ja polttoainetankki pienentyisi 8l valmistajan optimoinnin takia.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
245
Olen 3 kuukautta tutkinut tätä maali ongelmaa avoimista lähteistä ja käyttäen webin aikakoneita sekä käynyt 2018 vuoden alusta kaikki maalaukseen liittyvät langat läpi twitterissä + muualla. Minusta tuntuu, että tämä tehtiin tarkoituksella, koska se lisäsi 3:n mallin tuotantoa ramp up:issa. Perustan tämän asian moniin lähteisiin, mutta ne eivät suoraviivaisesti anna vastausta.

Odottelen Elonin puhelua, että nyt tossa sulle roadster ja oo hiljaa....... Tästä tuli viraali v****n hitti !

Ajattelin, että kerään tähän postaukseen, että missä tästä on nyt puhuttu:

Aloitetaan ekaksi suomesta aikajärjestyksessä:

Yli 50 000 euroa maksavien arvoautojen maalit kuoriutuvat myös Suomessa – vantaalaisomistaja: ”täyttä p*skaa”

Tekniikan Maailma

Tekniikan Maailma

Teslan mukaan Model 3:ssa ei ole vikaa, Joni vei 84 000 euron autonsa puolueettomaan tarkastukseen: ”Vastaavaa en ole urani aikana nähnyt”

Suomalaismiehen ostaman Teslan Model 3:n maalipinta meni nopeasti rapakuntoon – "Näyttää siltä, että auto ei kestä normaalia käyttöä"

Ostaisitko tältä firmalta uuden auton? Teslan Model 3:n maalipinnan vauriot piinaavat myös suomalaisia asiakkaita

Vantaalaisen Jonin Teslasta alkoi kuoriutua maali muutaman kuukauden ajon jälkeen - tarkastus paljasti laajan ongelman

Suomalaisen Tesla-omistajan maalivalitus kerää kansainvälistä huomiota [Video]

Syy laatuongelmiin? Tulipalo tuhosi Teslan Model 3:n maalaamon viime vuonna - uusin 11.8

Sit ulkomaille. Tällä hetkellä 71 seuraavaa maata katsovat mun videoita. Järjetöntä.

country_id watch_time_minutes views average_view_duration

FI 157145.6133 63808 2.4628
US 44913.9679 23884 1.8805
SE 21956.8489 10717 2.0488
CZ 17765.0058 9749 1.8222
PT 16161.5032 10081 1.6032
CA 10484.7689 5435 1.9291
HU 7357.1055 5403 1.3617
PL 6795.9388 4148 1.6384
NO 6689.5481 3049 2.194
GB 6670.9819 3291 2.027
ES 6175.233 3432 1.7993
DE 4913.0471 2686 1.8291
RO 3886.5035 2790 1.393
SI 3677.4193 2029 1.8124
BR 2870.2705 1854 1.5481
EE 2470.4959 1150 2.1482
BG 2341.0998 1365 1.7151
NL 2261.8697 1287 1.7575
GR 2214.6922 1119 1.9792
DK 2122.7677 994 2.1356
AU 2065.3868 1009 2.047
FR 1490.9575 800 1.8637
UA 1475.3188 928 1.5898
SK 1230.3618 750 1.6405
CH 1115.6188 639 1.7459
IE 1029.7505 506 2.0351
BE 1020.8624 528 1.9335
IN 853.1629 557 1.5317
NZ 818.0024 366 2.235
AT 751.4324 434 1.7314
IT 727.8795 395 1.8427
HR 667.9537 360 1.8554
ZA 516.7742 274 1.886
LT 401.3656 199 2.0169
MX 387.4346 222 1.7452
AE 295.1032 162 1.8216
RU 279.472 140 1.9962
HK 253.269 185 1.369
JP 250.6143 174 1.4403
MY 248.7773 141 1.7644
TW 244.9516 182 1.3459
TH 223.4407 117 1.9097
PH 216.1409 112 1.9298
RS 187.4603 98 1.9129
SG 184.756 109 1.695
IS 166.0285 93 1.7853
LV 159.4278 82 1.9443
TR 154.625 95 1.6276
ID 139.9262 72 1.9434
LU 136.8913 68 2.0131
PK 106.2432 72 1.4756
AR 100.4087 55 1.8256
CY 88.1332 42 2.0984
SA 74.323 38 1.9559
MK 71.9619 37 1.9449
PR 70.5258 40 1.7631
AX 59.518 27 2.2044
CO 46.9711 38 1.2361
KE 46.7069 29 1.6106
KR 43.3315 27 1.6049
IL 35.5428 23 1.5453
LB 33.038 19 1.7389
CL 27.3152 13 2.1012
AO 24.8519 11 2.2593
OM 24.2429 13 1.8648
BA 23.0462 15 1.5364
GE 18.7611 11 1.7055
CR 18.5623 10 1.8562
EG 17.9775 14 1.2841
NG 15.1752 12 1.2646

Missä maissa puhutaan musta ja Tesla maalipinnan ongelmista:

Ruotsi:

Larmet: Redan rost på nya Tesla Model 3

Lacksläpp och rost på Tesla Model 3

https://feber.se/bil/har-tesla-problem-med-lacken-pa-sina-bilar/400598/

Tesla 3-ägare larmar om lacksläpp och rost | Elbilsnytt - uusin

Larmet: Redan rost på nya Tesla Model 3 - uusi 10.8

Efter senaste larmen – Teslaägare vittnar om lacksläpp och rost på Model 3 - uusi 10.8

Tesla Model 3-ägare klagar på lackproblem och rost - uusi 14.8.2019

Larmet: Redan rost på nya Tesla Model 3 - uusi 15.8.2019

Viro:

Tesla Model 3 värvikvaliteet sai Soome kontrollameti poolt hävitava hinnangu, omanikud valmistuvad kohtuteeks | Autogeenius

Soome mees viis oma 84 000 euro maksnud mõne aasta vanuse Tesla ülevaatusele ja see oli vigu täis - eestinen

Puola:


Tesla Model 3 traci powłokę lakierniczą. Producent mówi: Tak ma być

Croatia:

Tesline muke traljavo lakiranih Tesla Modela 3 došle su i u Europu. Ovo je priča Jonia Savolainena. - Vozim.hr

Nekvalitetna boja: Finska inspekcija utvrdila je da Tesla Model 3 ima veliki problem! – Revija HAK

Tsekkoslovakia

Kvalita Tesel je teď tak mizerná, že lidem reznou jen pár měsíců stará auta

Romania:

Urme de rugina si primer expus. Tot mai multi proprietari de TESLA MODEL 3 se plang de tinichigerie

Slovenia:

Tesla Model 3 že beleži probleme z rjo

Slovakia

Problémy s kvalitou laku Tesly Model 3 by nemuseli byť zažehnané

Unkari:

Csúnyán rozsdásodnak a friss Teslák

Rozsdásodó Tesla miatt alakult Facebook csoport - Bp-i Autósok Közössége

Szétrohad a Model 3? - Villanyautósok - uusi 10.8.2019

Italia:

OPSSS. POCA VERNICE SULLE TESLA

USA:


Finnish Tesla Model 3 Inspection Reveals Soft, Thin, Under-Spec Paint

Tesla Model 3 Has Rust Issues - Right Foot Down

Impressed By The Finnish Tesla Model 3 Paint Problems? Hold My Beer

Tesla Model 3 Paint Defects

Finnish Goods Inspection Finds Tesla Model 3 Paint Is Soft And Thin

Finnish Model 3 Inspection Reveals Tesla Using "Soft, Thin, And Under-Spec" Paint On Vehicles | Teslas Only

Finnish Goods Inspection Finds Tesla Model 3’s Paint Is Soft And Thin | Motor1.com Photos

Finnish Model 3 Inspection Reveals Tesla Using "Soft, Thin, And Under-Spec" Paint On Vehicles

Is #TeslaPaintIssues the next headline hurdle for Tesla? - Grit Daily

Owners of Tesla Model 3 report damage to paint and oxides after just 2,000 kilometers | Newsy Today

New Teslas are having problems with peeling paint and even rust

Impressed By The Finnish Tesla Model 3 Paint Problems? Hold My Beer | CarsRadars

This Might Be the Worst Tesla Model 3 We've Ever Seen | MotorBiscuit.com - uusin 16.8.2019

Finnish Model 3 Inspection Reveals Tesla Using "Soft, Thin, And Under-Spec" Paint On Vehicles - uusi 16.8.2019

https://businessinsider.com/tesla-model-3-bulk-order-canceled-by-nextmove-repair-issues-2019-8 - uusin 16.8.2019

Why Are Tesla Model 3s Already Suffering From Rust? - uusi 3.10.2019

+ eri face ryhmissä keskustellaan.

Espanja

https://abc.es/motor/reportajes/abci-propietarios-tesla-model-3-denuncian-danos-pintura-y-oxidos-tras-apenas-2000-kilometros-201908080108_noticia_amp.html

Los problemas de pintura del Tesla Model 3 son más graves de lo esperado, con óxidos prematuros en numerosas unidades | forococheselectricos

La Cámara de Comercio Central de Finlandia critica la baja calidad de la pintura del Tesla Model 3 | forococheselectricos

Pintura y óxidos

Estos son los graves problemas que tiene la pintura del Tesla Model 3 - uusin 10.8

Los Tesla Model 3 y sus problemas de pintura con poco kilometraje



Intia:

Tesla Model 3 Paint is Unsatisfactory, Says Finnish Chamber of Commerce

Portugal:

Problemas de pintura do Tesla Model 3 são mais graves que o esperado

Pintura do Tesla Model 3 não coberta pela garantia | Quatro rodas e um volante!

Kreikka:

Προβληματική βαφή και σκουριά σε ολοκαίνουργιο Tesla! (+video) - AutoGreekNews

Ιδιοκτήτης Tesla Model 3 παραπονιέται για την ποιότητα βαφής του μοντέλου του - Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο ! ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΣ, MACEDONIA IS GREECE IS HELLAS

Kiina:

未名空间

Taiwan:

新車 - 幫您找到合適的汽車

Etelä-Afrikka

https://investingmatters.co.za/finnish-model-3-inspection-reveals-tesla-using-soft-thin-and-under-spec-paint-on-vehicles/

Bulgaria:

Финландци: Боята на Tesla е гола вода

Финландци: Боята на Tesla е гола вода

Боята на Tesla e под минималните стандарти

Ukraina:

Разъяренный клиент показал, как Tesla экономит на краске — новости на сайте AvtoBlog.ua

Saksa:

Presseschau vom Donnerstag, den 8.8.19 - e-engine - Alles rund um E-Mobilität

Hollanti:

Tesla-eigenaren klagen over roest Model 3 - uusi 15.8.2019

Norja:

Store avvik på Model 3 --
12.8.2019

Tesla-eiere klager på dårlig lakk og kvalitetsproblemer | ABC Nyheter uusin 25.8.2019


Tesla-eiere klager på dårlig lakk og kvalitetsproblemer - uusin 25.8.2019

Tesla-eiere klager på dårlig lakk og kvalitetsproblemer - uusin 25.8.2019

Englanti.

The all new Tesla Model R...ecall?


Seuraan tietyillä työkaluilla mitä musta puhutaan. :)

PS. Lisään postaukseen aina maita. Uusin on Englanti.
 
Viimeksi muokattu:

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
Haaste oikeuteen: Tesla vähensi viallisten akkujen tehoa korjaamisen sijaan - ”Vältteli akkujen korjaus- tai vaihtamisvelvollisuutta”

Ei koske kolmos malleja, mutta tesloja yleensä. Eli viallisia akkuja vain rajoitetaan softapäivityksellä, jotta niitä ei tarvitsisi vaihtaa takuuseen. Hienoa vastuun välttelyä. :D
Niin kauan kun rahalla pääsee eroon näistä perseilyistä kun jäävät kiinni, niin kauan tätä tulee tapahtumaan. Hieman korvauksia maksetaan, ja sama jatkuu taas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
714
Tuleekohan Jonin nimi jäämään maailmankirjoihin Teslan kaatajana ;)
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
2 279
Täytyy kyllä hattua nostaa ap:lle vaivan näöstä, vittuilivat väärälle miehelle:tup:
Tarinan opetus kai on, että jos haluaa v****illa takaisin ihan täpöllä, niin ei kannata tyytyä pelkkään subjektiiviseen volinaan somessa vaan hankkia kiistakysymyksestä objektiivinen, virallinen lausunto tavarantarkastajalta. Tuo "Finnish goods inspection" näyttää uponneen maailmalla kuin kuuma veitsi voihin. :D

Mitä tuollainen tavarantarkastajan lausunto maksaa? Ei varmaan yhtään mitään verrattuna siihen, mitä maaliongelmien korjaaminen tulee maksamaan valmistajalle.:cool:
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
245
Tarinan opetus kai on, että jos haluaa v****illa takaisin ihan täpöllä, niin ei kannata tyytyä pelkkään subjektiiviseen volinaan somessa vaan hankkia kiistakysymyksestä objektiivinen, virallinen lausunto tavarantarkastajalta. Tuo "Finnish goods inspection" näyttää uponneen maailmalla kuin kuuma veitsi voihin. :D

Mitä tuollainen tavarantarkastajan lausunto maksaa? Ei varmaan yhtään mitään verrattuna siihen, mitä maaliongelmien korjaaminen tulee maksamaan valmistajalle.:cool:
Riippuu tarkastajasta, mutta noin 500-1500 €.

Htt-lausunto on kovaa matskua.
 
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
1 498
Tesla voi tuota käräjöintiä venytellä loputtomiin ja kerkeää jo jonin autosta pellit häviämään, kunnes päätös tulee, jos koko tesla yhtiö on enää pystyssä siinä vaiheessa, mitä vahvasti epäilen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 424
Tesla voi tuota käräjöintiä venytellä loputtomiin ja kerkeää jo jonin autosta pellit häviämään, kunnes päätös tulee, jos koko tesla yhtiö on enää pystyssä siinä vaiheessa, mitä vahvasti epäilen.
Jenkeissä ehkä, mutta mitenköhän menee eurooppaan myydyt? Ei nimittäin mitään käryä miten asia toimii kun enempi vettä välissä.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
245
Pikkanen analyysi näin lauantai iltaan.

Oon nyt tutkinut 4 autoa VIN tiedot ohessa. VIN kertoo monesko auto on kyseessä. Kaikissa näkyy primerit joka puolelta autoa. :/

Autot:

1. Kaverin 207747 ( valmistettu noin joulukuussa 2018 )
2. Kaverin 217363 ( valmistettu noin joulukuussa 2018 )
3. Mun 224547 ( valmistettu noin joulukuussa 2018 )
4. Kaverin 232030 ( valmistettu noin joulukuussa 2018 )

Vin tracker mistä nämä on päätelty: Teslike Model 3 Survey #2

PS. Viimeisin video VIN 232030 + mun autosta ----->
Loppulauselma:

Tuon aikahaarukan ja VIN tietojen välissä 24.283 autoa, joten nyt ei puhuta enää pienistä määristä
Robotteja ei ohjelmoida uudestaan minuuteissa, tunneissa taikka päivissä. ( DURR ROBOTS )
Eisenmanin maalauslinjastohan niillä on käytössä Fremontissa.

https://www.durr.com/fileadmin/durr.com/01_Products_Solutions/02_Paint_Shop_Paint_Technology/03_Paint_Application/00_Dateien/duerr-brochure-ecopaint-application-en.pdf

Tuomio:

Tesla on kusessa kun omistajat tajuavat tämän major fuckupin. Nythän ne yrittävät vaan sanoa, että joo on normaalia kun pohjamaalit paistaa.

 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 048
Ei jumalauta tota maalausta! Enhän minä tiedä auton maalauksesta mitään, mutta jos maalin läpi paistaa pohjamaali, niin, onhan siinä oltava jotain aivan päin persettä?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 227
Ei jumalauta tota maalausta! Enhän minä tiedä auton maalauksesta mitään, mutta jos maalin läpi paistaa pohjamaali, niin, onhan siinä oltava jotain aivan päin persettä?
Liian ohut kerros maalia ei sen kummempaa. Pätee ihan mihin tahansa maalaukseen missä käytetään pohjamaalia. Niin pitkään, kuin pohjamaali pysyy ehjänä niin ei pelti sen läpi ruostu.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 048
No se verran, minäkin ymmärrän, mutta meinaatko että se on autossa jotenkin hyväksyttävää, että maalia on niin ohut kerros, että pohjamaali paistaa noista ovenkarmeistakin läpi? Kyseessä on kaiken lisäksi helvetin kallis auto.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 227
No se verran, minäkin ymmärrän, mutta meinaatko että se on autossa jotenkin hyväksyttävää, että maalia on niin ohut kerros, että pohjamaali paistaa noista ovenkarmeistakin läpi? Kyseessä on kaiken lisäksi helvetin kallis auto.
En sanonut missään vaiheessa sen olevan hyväksyttävää. Jopa mun hondassa mikä on 12v vanha on parempi maalipinta. Ei sieltä pohjamaalit paista.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
245
Mitäs jos teippauttaisit tuon laatuautosi samaan tyyliin, kuin audikuski aikoinaan teki ja parkkeerasi sen jälkeen auton autoliikkeen ulkopuolelle mainosmielessä. Turkulaisen Audi-miehen hermot menivät maahantuojaan – Aloitti yhden auton mielenosoituksen

Lopputuloshan tuossa oli se, että maahantuoja osti tuon auton kyseiseltä henkilöltä pois.
Mulle on tulossa jenkkilästä jo tarroja jaettavaksi & liimattavaksi.

Mukavat ihmiset päättivät lahjottaa.


 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 227


Mulle on tulossa jenkkilästä jo tarroja jaettavaksi & liimattavaksi.

Mukavat ihmiset päättivät lahjottaa.



Muuta linkit muotoon http niin kuvat näkyy oikein. Tuo ei ole vielä niin huomiota herättävä, kuin kunnon tekstiteippaus autoon ja varmasti liikenteessä myös herättäisi huomiota vieläkin enemmän. Jos joku kiltti teippaaja vaikka lähtisi tukemaan mielenosoitusta ja mitä enemmän siihen saisi autoja mukaan sen parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 051
Oman Focuksen ruostesuojauksessa käyttäneenä voinen mainita että ei sielläkään esim lokasuojien pelleissä ollut maalia kuin nimeksi kun sisälokarit poistettiin. Ei nyt ihan paljas pelti paistanu kuten Tesloissa, mutta ei sillä maalikerroksella Fordikaan kehuskelemaan pääse. Eikä tämä koske vain Focusta, kyllä kaikkien uusien autojen maalaustaso on samaa luokkaa. Tuo tieto siis ihmiseltä joka purkaa uusia autoja työkseen ja suojaa niitä.
Voi jokainen arvata miten nykyauto alkaa ruostumaan kun tuonne pääsee kosteus muhimaan, sitten ihmiset pitävät hulluna kun käytän uuden auton ruostesuojauksessa koska: "nykyäänhän on maalit paljon parempia kuin ennen ja galvanoidut pellit" :facepalm:
Itse sain tuosta nyt kuitenkin mielenrauhan koska on aikomus pitää auto ns. "tappiin asti".

Sitten kuulemma suomalaisilla on myös jokin ihmeellinen luulo että Suomeen tuotavat autot suojataan jotenkin tehtaalla paremmin, mistä lie Esson baarista lähteny tuokin huhu. Ei pidä todellakaan paikkaansa, Suomeen tuodaan tismalleen sama auto kuin Espanjaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
158
Rahan tuhlausta mielestäni nykyauton ruostesuojaus, kori kestää ilmankin niin hyvin että menee paaliin aivan muista syistä kuin ruostumisen takia aikanaan. Toki Tesla tässä ehkä markkinoiden ainoa poikkeus.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 948
Sitten kuulemma suomalaisilla on myös jokin ihmeellinen luulo että Suomeen tuotavat autot suojataan jotenkin tehtaalla paremmin, mistä lie Esson baarista lähteny tuokin huhu. Ei pidä todellakaan paikkaansa, Suomeen tuodaan tismalleen sama auto kuin Espanjaan.
Joskus vielä 80-luvulla ihan laki edellytti auton korin ruostesuojausta maahantuonnin yhteydessä, kenties jotkin maahantuojat ovat onnistuneet vääntämään tuon niin että suojaus on tehty jo tehtaalla, jonka takia sitä suomessa tehtävää suojausta ei tarvitnnut enää tehdä, josta on sitten jäänyt joillekin käsitys että kaikki suojattaisiin eri tavalla.

Ainakin joskus on ollut erikseen ns. nordic mallistot joillain valmistajilla, joka on sisältänyt automaattisesti joitain pohjoisille markkinoille tarkoitettuja optioita, kuten hieman tehokkaampi lämmityslaitteen kenno, penkin, ja lasin lämmittimiä, joten miksei tuossa yhteydessä ole mahdollisesti jonkintasoinen suojamassakin autoon suihkautettu..

Sinänsä autovalmistajien välillä on kyllä isoja eroja ruostesuojauksessa. Kerran katsastushallissa oli tilaisuus verrata vierekkäisillä nostureilla olleita saman ikäistä Renault Traficia ja Ford Transitia, ja silmämääräisesti Ford suojaa 10 Transitia sen yhden Renun suojamassoilla. Kyseinen Transit romutettiin ruosteen takia n. 1,5vuotta sitten, Renussa on tällähetkellä kyljissä muutamia pintaruosteita jotka ovat ajettu kiinni johonkin ja raavittua pelti esiin (puskurit, nurkat yms alueethan ovat muovia, niissä ei naarmut ruostu).
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
12
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 145 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata uutena helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
1 906
^ mitä vittua, eihän nuo tämän ketjun AP:n ongelmat ole korjattavissa millään roiskeläpillä ja teipeillä pelkän alakerran toimesta. Maalihan on ohuempi kuin immenkalvo ja osasta autoa ne puuttuu täysin.

Jos tavallinen pesu tuottaa järjettömän määrin jälkiä maalipintaan, ei sekään nyt ihan normaalia ole. Joskus opiskeluaikoina tehnyt sen verran automeikkauksia ja sittemmin viimeiset 20v aika ahkerasti omia ja lähipiirin autoja puunaillut, niin jonkinlainen näkemys syntynyt minkälainen on ns. normaali kuluma ja epänormaali kuluma.

Jos neuvona on, että Teslan päälle on pakko pistää kelmu heti uutena, niin aika helvetin lammas pitää olla että hyväksyy sen.

Taisi myös olla niin, että viat oli kirjattu ostohetkellä, mutta kun tuli aika korjata ne, ei mitään enää löytynytkään koneelta. Jännä sattuma. Tesla muuttanut selkeästi muutenkin politiikkaa korjausten suhteen, viallisten osien sanotaan olevan ihan ok ja vaihto maksaa, esim. näyttöjen osalta jotka on tehty ns. kotikäyttöön eivätkä ole mitenkään autojen käyttölämpötiloihin soveltuvia.

Kyllähän AP:ta varmaan vituttaa, itse olisin jo polttopullottanut teslamyymälän tämmöisen kusetuksen ja vittuilun jälkeen. :D (Disclaimer: polttopullotus vain viitteellinen eikä suositeltavaa koska laittomuus).
 
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
410
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Onneksi olkoon paskan omistamisesta. Pikkuviat? Salli mun nauraa, tuo on jo sairasta teslalahkoilua, joten jonkun muun pitää ne lääkkeet ottaa. Sama meininki facen sijoituksia koskevissa ryhmissä.

Ja ilmeisen tosissaan porukka puolustelee omaa paskakippoansa vaikka ongelmat todellisia. Jokainen voi käydä tarkastamassa nuo keskustelut ja ilmeisen selvää on se, että ei koslan omistajat tervepäisiä ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 051
Rahan tuhlausta mielestäni nykyauton ruostesuojaus, kori kestää ilmankin niin hyvin että menee paaliin aivan muista syistä kuin ruostumisen takia aikanaan. Toki Tesla tässä ehkä markkinoiden ainoa poikkeus.
Aijaa. Herra ruostesuojaaja puhui sitten varmaan ihan paskaa, kun näin tietävästi Techillä kumottiin sen herran 20 vuoden kokemus auton suojauksesta ja maalipinnan kehittymisestä vuosien varrella. :confused:
Ei aiheesta enempää mun osalta, en ryöstä OP:n ketjua tämän enempää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 724
^ mitä vittua, eihän nuo tämän ketjun AP:n ongelmat ole korjattavissa millään roiskeläpillä ja teipeillä pelkän alakerran toimesta. Maalihan on ohuempi kuin immenkalvo ja osasta autoa ne puuttuu täysin.

Jos tavallinen pesu tuottaa järjettömän määrin jälkiä maalipintaan, ei sekään nyt ihan normaalia ole. Joskus opiskeluaikoina tehnyt sen verran automeikkauksia ja sittemmin viimeiset 20v aika ahkerasti omia ja lähipiirin autoja puunaillut, niin jonkinlainen näkemys syntynyt minkälainen on ns. normaali kuluma ja epänormaali kuluma.

Jos neuvona on, että Teslan päälle on pakko pistää kelmu heti uutena, niin aika helvetin lammas pitää olla että hyväksyy sen.

Taisi myös olla niin, että viat oli kirjattu ostohetkellä, mutta kun tuli aika korjata ne, ei mitään enää löytynytkään koneelta. Jännä sattuma. Tesla muuttanut selkeästi muutenkin politiikkaa korjausten suhteen, viallisten osien sanotaan olevan ihan ok ja vaihto maksaa, esim. näyttöjen osalta jotka on tehty ns. kotikäyttöön eivätkä ole mitenkään autojen käyttölämpötiloihin soveltuvia.

Kyllähän AP:ta varmaan vituttaa, itse olisin jo polttopullottanut teslamyymälän tämmöisen kusetuksen ja vittuilun jälkeen. :D (Disclaimer: polttopullotus vain viitteellinen eikä suositeltavaa koska laittomuus).
Eiköhän tässä ole kyse siitä että auto on verrattain kallis ja samassa hintaluokessa jopa volkswagen konsernilta saa laadukkaamman auton ja paremman vastaantulon vaikka juuri maaliongelmissa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 227
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Mene nyt muualle rölläämään siitä. Taidat olla joku teslan työntekijä kuitenkin.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
1 906
Eiköhän tässä ole kyse siitä että auto on verrattain kallis ja samassa hintaluokessa jopa volkswagen konsernilta saa laadukkaamman auton ja paremman vastaantulon vaikka juuri maaliongelmissa.
Eikä tarvitse mennä edes samaan hintaluokkaan, eihän tuommoista jälkeä ota kukaan vastaan edes 15t euron hintaluokassa ja tuolla liikenteessä on hyvin harvassa paskemmat maalipinnat edes 0-20v vanhoissa autoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Jonin tavasta hoitaa asiaa voi jälkiviisastella ihan miten haluaa, mutta ehdottomasti mies on täysin oikealla asialla ja ansaitsee kaiken tuen!

Tää räjähtää hyvällä mahdollisuudella käsiin uudestaan ensi keväänä, kun katsellaan miten talvi suomen kolmosia kohtelee. Kolme talvea myöhemmin, ottaako edes Tesla tuollaista autoa vaihdossa? Nyt ongelmat vaativat tarkempaa silmää, mutta parin talven kuluttua Jonin rintamaan ilmestyy ihan uusia omistajia, niitä jotka vielä nyt väittävät että "kaikki on ok" ...

Lisäksi nää ongelmat ei ole normaalia, ei edes Teslan kanssa. X tai S eivät kärsi tuollaisesta. Ja kovasti näyttää siltä, että ei edes kaikki kolmoset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 778
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Muuten vaan pohjamaalit paistaa, kun ei ole muistettu maalata autoa kokonaan. Kyllä tuo on hyvä saada tietoon varsinkin noissa käytetyissä Model kolmosissa. Jonikaan ei ole huomannut katsoa noita vikoja silloin autoa noutaessa. Edes mun 14v fiatissa ei ole tuollaisia maalivikoja kuin Teslassa. Vaikka autot on alunperinkin ihan eri hintaluokasta.

Se että Teslan tuotantoa on nopeutettu, niin tuo kiire nyt kostautuu. Selvästi maalauslinja ei ole pysynyt mukana.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Oli pakko tehdä tännekin tunnukset, olen muissa medioissa seurannut tätä maalikeissiä.

On todella paksua puolustaa vastuistaan luistavaa liikeyritystä.

Maalaustyö on jotain ala-arvoisen alapuolella olevaa, valmistaja väittää kuluman olevan normaalia, syyttää tiesuolaa asiasta (autosta joka on käyttöönotettu vasta keväällä...), onko meikäläinen tiestö syypää siihen ettei autoa ole edes maalattu tehtaalla loppuun asti? Olen lukenut HTT-tavarantarkistusraportin ja se oli karua luettavaa. Asiakkaan rahat kelpaavat ostohetkellä Teslalle mutta kun auton perävalot katoavat myyjän silmistä, kaikki vastuu loppuu siihen?!?!?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
398
Ymmärrän täysin Teslan ostaneita. Olen koeajanut ja tykästyin heti. Onhan tuollainen tehokas sähköinen voimalinja ylivoimainen, kun kaikki vääntö ja teho heti tarjolla kun polkimeen koskee, ei vaihteiston viiveitä, ei mitään turhaa meteliä. Polttomoottori on niin alkukantaista sähköön verrattuna. Teslan jälkeen isot sakalaiset premiumit isoilla bensamoottoreillakaan eivät tuntuneet enää miltään.

Mutta ei saa antaa fanituksen sokaista. Ei näin huono viimeistely ole ollut siedettävää autoissa miesmuistiin. Kuinkahan monta dollaria Tesla säästi per auto kun nuukailivat maalissa? Ei olisi kannattanut, tulee kallis pommi ylimaalata autot takuuseen. Vai onko fanitus niin voimakasta, ettei ihmiset reklamoi näistä?

Mielenkiinnolla seuraamme miten käy tämän keissin kanssa, ja miten käy Teslalle yleensä automerkkinä. Tärkeintä on että nyt sähkö on tullut jäädäkseen, mistä kiitos Teslalle. Jos konkurssi uhkaa, niin muita sähköautoja on tulossa kovaa vauhtia markkinoille, ja kyllä Teslan teknologia kelpaa varmasti jollekkin perinteiselle autonvalmistajalle.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 654
kyllä Teslan teknologia kelpaa varmasti jollekkin perinteiselle autonvalmistajalle.
Teslan teknologia ja perinteisen automerkin kokemus ja tehtaat. Siinä olisi hyvä tulevaisuus.

Tesla joutunut keksimään tehtaiden yms kanssa "pyörän uudelleen", joten sekundaa tulee paljon. Vanhat automerkit taas tekee tasalaatua, oli se sitten halpaa tai premiumia.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Ei se ole pyörän keksimisestä uudelleen johtuvaa, samaa tuotantolinjateknologiaa käyttävät kuin kaikki muutkin.

Kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot vaan ovat käytössä, että saadaan toimitettua autoja mahdollisimman paljon asiakkaille, kassavirta ei meinaa millään pysyä plussalla ja Wall Street vaatii samalla nousevia myyntilukuja.

Joten tuotantolinjat pidetään niin nopeana kuin voidaan, mutta valitettavasti maalauslinjasto on iso tulppa jota on vaikea saada nopeammaksi. TeslaJonikin on havainnut aivan identtisiä vikoja noissa autoissa, eli robotit käyttävät vähemmän maalia ja lyhempiä liikeratoja että saadaan autoja linjalta ulos...

Teslahan on VÄHENTÄNYT takuukorjauksiin käytettäviä varoja budjetissaan vaikka autoja on kappalemääräisesti myyty ennätysmäärät monta kvartaalia, ja kun muistetaan tämän kaltaiset uutiset: Musk to review all of Tesla's expenses in new cost-cutting plan
"That is why, going forward, all expenses of any kind anywhere in the world, including parts, salary, travel expenses, rent, literally every payment that leaves our bank account must (be) reviewed," Musk said."
Kuluja yritetään pitää alhaalla keinolla millä hyvänsä.

Eihän tuollaisia maalivikaisia- ja puutteellisia autoja ole KUKAAN voinut olla huomaamatta tuotantoprosessin aikana, eikä niitä ole voinut olla huomaamatta kukaan Vetokujallakaan Suomen Teslalla. Tämä on siten nähdäkseni aivan tahallinen, laskelmoitu teko myydä asiakkaille kaikki autot niiden kunnosta riippumatta. Pääasia että saavat asiakkailta rahat pois. Ei näin selviä vikoja voi kukaan kieltäytyä korjaamasta kuluttajasuojalain virhevastuuta rikkoen, ellei sitä ole määrätty joko Euroopan pääkonttorista tai Fremontista asti.

Pisteenä i:n päälle varsinkin USA:ssa Teslan huolto-organisaatio on kaaoksessa, kun siellä hukutaan korjattavien autojen määrään. Automyynti on noussut ennätykseen mutta huollon kapasiteetti ei riitä, ja kun asiakaspalvelustakin on säästetty, ei huoltoihin saa suoraan edes puhelimitse enää yhteyttä...
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
245
Ei se ole pyörän keksimisestä uudelleen johtuvaa, samaa tuotantolinjateknologiaa käyttävät kuin kaikki muutkin.

Kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot vaan ovat käytössä, että saadaan toimitettua autoja mahdollisimman paljon asiakkaille, kassavirta ei meinaa millään pysyä plussalla ja Wall Street vaatii samalla nousevia myyntilukuja.

Joten tuotantolinjat pidetään niin nopeana kuin voidaan, mutta valitettavasti maalauslinjasto on iso tulppa jota on vaikea saada nopeammaksi. TeslaJonikin on havainnut aivan identtisiä vikoja noissa autoissa, eli robotit käyttävät vähemmän maalia ja lyhempiä liikeratoja että saadaan autoja linjalta ulos...

Teslahan on VÄHENTÄNYT takuukorjauksiin käytettäviä varoja budjetissaan vaikka autoja on kappalemääräisesti myyty ennätysmäärät monta kvartaalia, ja kun muistetaan tämän kaltaiset uutiset: Musk to review all of Tesla's expenses in new cost-cutting plan
"That is why, going forward, all expenses of any kind anywhere in the world, including parts, salary, travel expenses, rent, literally every payment that leaves our bank account must (be) reviewed," Musk said."
Kuluja yritetään pitää alhaalla keinolla millä hyvänsä.

Eihän tuollaisia maalivikaisia- ja puutteellisia autoja ole KUKAAN voinut olla huomaamatta tuotantoprosessin aikana, eikä niitä ole voinut olla huomaamatta kukaan Vetokujallakaan Suomen Teslalla. Tämä on siten nähdäkseni aivan tahallinen, laskelmoitu teko myydä asiakkaille kaikki autot niiden kunnosta riippumatta. Pääasia että saavat asiakkailta rahat pois. Ei näin selviä vikoja voi kukaan kieltäytyä korjaamasta kuluttajasuojalain virhevastuuta rikkoen, ellei sitä ole määrätty joko Euroopan pääkonttorista tai Fremontista asti.

Pisteenä i:n päälle varsinkin USA:ssa Teslan huolto-organisaatio on kaaoksessa, kun siellä hukutaan korjattavien autojen määrään. Automyynti on noussut ennätykseen mutta huollon kapasiteetti ei riitä, ja kun asiakaspalvelustakin on säästetty, ei huoltoihin saa suoraan edes puhelimitse enää yhteyttä...
Olet oikeassa. Tähän lopputulokseen myös olen tullut kun olen nyt asioita selvitellyt viimeiset kolme kuukautta. Laskelmoitu teko ja mahdollisesti ylimielisyys ( EIHÄN kukaa voi teslasta ( omistaja ) valittaa. ) Sekä maalauslinjaston johtajan lähtö viime syyskuussa sekä Elon Muskin väitetyt tönimiset ja riehumiset.

Mulla on vielä monta patässää hihassa ja niitä ei ole vedetty, myös Elon Muskin sähköpostiosoite löytyy ( SE OIKEA ). Mulla on myös taktinen strategia valmiina toteuttavaksi jos homma ei etene.

PS. Miksi musta vaihdettiin valkoiseen? Vastaus: PRIMERIT ei näy niin pahasti. ;)

T. Joni
 

Mariini

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
878
Kyllä se etenee, sulle tulee kohtalotovereita koko ajan lisää jotka ottavat yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, asia alkaa tulemaan pinnalle. Euroopassa on yhteistyötä kys. instansseilla EU tasolle saakka, se vaan ottaa oman aikansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 231
No kyllä se aikalailla turhaa on.
Ei nykyautot ruostu enää samalla lailla kuin menneinä vuosikymmeninä
Toki tämäkin riippuu autosta(peltikorisistakin). Vaikka olenkin liian nuori muistamaan ihan ikiaikaisia ruostepommeja, muistan paljon 80-luvun autoja jotka olivat yli 20-vuotiaina Suomessa koko ikänsä käytettyinä aivan ruosteettomia. Useimmat kasaripaskathan olivat aika mätiä. Jos taas katsoo vaikka tänä päivänä noin 20-vuotiaita paljon haukuttuja volkkareita, niin enimmäkseenhän ne eivät näytä merkkiä siitä että meinaisivatkaan ruostua. Toisaalta taas vähän uudemmat 6-sarjan Mazdat alkoivat olla läpimätiä jo vuosia sitten.

Tuskin vuosimallissa 2019 on mitään tasaista linjaa. Voisin kuitenkin arvata, että taso ei ole heikentynyt 20 vuoden takaisesta.

Teslan 60-85 vitun tuhannen "halpismalli" näyttää tuoreeltaan merkkejä siitä, että saattaa lahota pahastikin. Tietenkään huono maali ei vielä tarkoita sitä, että mätäneminen olisi ihan ensikatsastuksessa läpiruostuneena hylätyn Fiatin tasoa, mutta ilman rakenteellista ruostevauriotakin on kallis luksusauto aika äkkiä arvoton, kun maalit hilseilevät pois.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
398
Voisin kuitenkin arvata, että taso ei ole heikentynyt 20 vuoden takaisesta.
Tämän tiedämme varmuudella vasta vuosien päästä, mutta ruotsalainen Vi Bilägare autolehti on tehnyt vakuuttavan tuntuisia tutkimuksia automallien korirakenteista jo vuosia:

Rost | Vi Bilägare

Jos yhtään katsoo tuloksia, niin taso on mennyt monella merkillä rajusti huonommaksi. Esimerkiksi Volvo oli aikanaan paras ja sai vähintään 4/5 tai usein jopa 5/5 tuloksia, mutta nyt vain 3/5 ja Ooppelit menee ohi selvästi paremmilla pisteillä.

Lähes jokaisen auton kohdalla, pisteistä riippumatta, lukee että tällaisenaan kori ei kestä Ruotsin talvea ja suolausta joten auto kaipaa välittömästi ruostesuojauksen pohjaan ja koteloihin.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
245
Kappas kappas. Eka suomalainen lehti pureutuu juurisyihin.

Mites se menikään turvallisuus ennen tuotantoa?


Eiku tuotanto ennen turvallisuutta !


"
Sammutus-sprinklereiden suuttimien päälle kertyi useiden senttien paksuisen maalikerros, uutiskanava kuvailee."

"Eri lähteiden mukaan maalaamossa laiminlyötiin riittävä ilmanvaihto, työtilojen ylläpito ja siisteys."

Tämä kertoo myös sen miksi tesla todel 3 maalipinnan lakan alla on jumalattomasti epäpuhtauksia.


Syy laatuongelmiin? Tulipalo tuhosi Teslan Model 3:n maalaamon viime vuonna

Myös tmc:llä on hyvä postaus heinäkuulta missä kaveri usassa saanut juuri valkoisen kolmosen.

Fit & Finish Issues - Which ones would you ask to be corrected?
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
570
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 145 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata uutena helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Jollei Tesla kerran hoida vaan pakko tavarantarkastajien ja median avulla asia hoitaa. Ongelmahan ei varsinaisesti ole että tullut maanantaikappaleita vaan ettei niitä korjata asiallisesti. Suojakalvot sun muut ei korjaa sitä ongelmaa että pintamaali puuttuu ja pohjamaali näkyy läpi. Eikä huonoja osien sovituksia jotka raapii maalit pois.

Bannaus teslaryhmistä taas kertoo tuota tarinaansa kyseisistä rinki *unkkaajista. Sitä voi kukin miettiä kuinka ohkaisella pohjalla se tyytyväisyys on jollei kritiikkiä kestä tuotteesta.
 

Ahr

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
82
Bannaus teslaryhmistä taas kertoo tuota tarinaansa kyseisistä rinki *unkkaajista. Sitä voi kukin miettiä kuinka ohkaisella pohjalla se tyytyväisyys on jollei kritiikkiä kestä tuotteesta.
#FakeNews

Näemmä Teslajonikin käynyt tykkäämässä kommentistasi, eikä ole viitsinyt korjata tätä. Hän on kuitenkin postaillut pari tuntia sitten Facebookin "Tesla Model 3 Owners Club Finland"-ryhmässä aloittamaansa maaliketjuun.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 427
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 145 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata uutena helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Noin paljonko pelottaa romujesi tuleva arvon romahtaminen? Otan osaa, että olet erehtynyt kaksi tälläistä sätöstä ostamaan. En kuitenkaan hyväksy sitä, että yrität vaientaa niitä jotka avoimesti kertovat luokattomasta laadusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 903
Viestejä
1 840 796
Jäsenet
39 078
Uusin jäsen
2ko

Hinta.fi

Ylös Bottom