Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Keskeytysturvasta saa auton alle oli sitten kolari tai tekninen vika. Muistaakseni teknisessä viassa vaan max viikoksi kerrallaan ja kolarissa sitten pidemmäksi. EiEikai hinausturvasta mitään sijaisautoja saa arkikäyttöön? Kuulostaisi ihan älyttömältä vakuutustuotteelta. Ostat jonkun tonnin pommin ja siihen hinausturvan ja ajelet sijaisautoilla vähän väliä kun se pommi jättää tielle?
Eivätkö nuo ole yleensä mallia ”matkankeskeytysturva” joka auttaa jos auto leviää lomamatkalla jossain reissun päällä ja koko loma uhkaa mennä pilalle? Tai ainakin ne ovat olleet mistä olen itse jaksanut ehdot lukea. Kotona saa tyyliin valita, että hinataanko kotiin vai pajalle ja siinä se.
En nyt ihan ymmärrä mitä koitat sanoa, mistä hinausturvasta pitäisi saada sijaisauto tai missä tällainen väite on esitetty?Eikai hinausturvasta mitään sijaisautoja saa arkikäyttöön? Kuulostaisi ihan älyttömältä vakuutustuotteelta. Ostat jonkun tonnin pommin ja siihen hinausturvan ja ajelet sijaisautoilla vähän väliä kun se pommi jättää tielle?
Eivätkö nuo ole yleensä mallia ”matkankeskeytysturva” joka auttaa jos auto leviää lomamatkalla jossain reissun päällä ja koko loma uhkaa mennä pilalle? Tai ainakin ne ovat olleet mistä olen itse jaksanut ehdot lukea. Kotona saa tyyliin valita, että hinataanko kotiin vai pajalle ja siinä se.
Tämä on hyvä tarkentaa keskustelussa. Teslojen ympärillä kun on oikeasti hämmentävä TSI-kulttuuri, ja kuten tiedät niin vahvasähkön kanssa se tarkoittaa sitä että ennemmin tai myöhemmin joku vammautuu vakavasti / kuolee.Arvasin että tästä tulee keskustelua. En ala tähän CV:täni tms. pastettamaan, mutta voitte olla varmoja että mulla on niin lupa- kuin tietotaitoasiat vähintäänkin ns. kunnossa.
Auto on Model S 2016.
Tuossa oli silloin (taisi olla vielä korona-aikaa) kyse siitä, että Teslalla oli kaikki korjausjonot luokkaa kuukausia ja osien saaminen oli aika samanlaista tietotekniikan kanssa.Lainaamassani viestissä puhuttiin sijausautovakuutuksesta (tai millä nimellä kukin vakuutuslaitos tätä kutsuukin) ja ettei sitä suostuttu myymään Teslaan, mikä ihmetyttää, koska itse kyllä olisin sen halutessani saanut omaani lähes identtiseen autoon.
En niistä vakuutusehdoista paljoa neuvotella. Olet hyväksynyt ne vakuutusta ottaessa ja niillä sitten mennään....loppu on sitten neuvottelua.
Laitoin kanssa Model Y:lle tilaukseenVaihdoin myös renkaiden vaihdon yhteydessä alle nämä kuraläpät niiden aiemmin "suositeltujen" kuraläppien (joita Vempelekin myy) tilalle. Vaikuttaa selvästi paremmilta kuin ne edelliset.
Puuvillaan on tulossa, 8 laturia. Täytyypä käydä ensi viikolla ihmettelemässä:Jos se on se Puuvillan parkkis niin nähdäkseni kohtuu ärsyttävä pussinperä. Joutuu isolta tieltä poikkeamaan aika lenkin ja ajamaan koulujen ja lähiöiden ohitse. Olisi ollut paljon parempiakin paikkoja Musan/Kespan korvilla. No toisaalta Puuvillassa on palvelut kohdallaan ja ehkä tämä mielessä tehty.
Niin siis kyllä summon autotallissa toimiikin, kun itse seisot pihalla ja autokin parhaimmillaan saa gepsin siitä oviaukosta. Mut parkkihalleissa ei tosiaan toimi laisinkaan, koska gepsiä ei löydä.
Autoparkki taas vaatii aivan älyttömän hyvät viivat ja sen että ruudussa on kolme viivaa, myös takana.
Ite maalasin autotallin betonilattiaan valkoisen ruudukon et iteki hahmottaa paremmin mihin asti tavaraa voi laittaa ja mihin asemoida auto. Siinä kyllä auto tunnistaa ihan nätisti viivat, mutta tuli tehtyä liian pitkät viivat ni jättää puoliväliin auton
Green taisi tuon kertoa jo puol vuotta sitten. Perustuu sääasemien antamaan tietoon lämpötila.Toiselta foorumilta luin, että highland kolmonen ei sisällä lämpötilamittaria. Se on selvä huononnus Suomen olosuhteissa. Vaikka Tesla on mukavasti karsinut joutavanpäiväisiä nippeleitä ja nappeleita autosta pois, niin lämpötilamittari, tihkukytkin, sadeanturi ja parkkitutkat eivät ole niitä. Vilkut ratissa pystyn vielä hyväksymään, mutta ei ny ihan kaikkia kuljettajaa avustavia antureita tarvitsisi nyysiä veke.
Noh, ajellaan tyytyväisenä nykyisellä muutama vuosi ja katsotaan, mitä tarjonta on sitten.
Tuossa oli silloin (taisi olla vielä korona-aikaa) kyse siitä, että Teslalla oli kaikki korjausjonot luokkaa kuukausia ja osien saaminen oli aika samanlaista tietotekniikan kanssa.
Sikäli ymmärrän vakuutusyhtiöiden näkökulmaa, että jos joutuvat kustantamaan jostain peurakolarista vuokra-auton vaikka reilu puoleksi vuodeksi, niin kalliiksihan sekin tulee. Mutta toisaalta itekin maksanut monia vakuutuksia vuosikymmeniä ilman kummempia vahinkoja, niin väärinhän tuokin on ettei sitten jotain vakuutusta suostuta myymään.
Täytyykin tarkistaa vakuutusyhtiöltä, mikä on tilanne tuon kanssa nykyään.
Ei ainakaan itellä anna tuota käyttää parkkihalleissa, koska ei pysty varmistamaan et puhelin on tarpeeksi lähellä autoa. Jostain syystä BT ei riitä.Hmmm... onkohan noin? Tesla apin normi Summonilla kuitenkin ajetaan autoa vain suoraan eteen tai taaksepäin. Tuskin tähän GPS signaalia tarvitaan. Tutkilla auto varmistaa, että ympärillä on tarpeeksi tilaa. Tätä pääasiassa olen käyttänyt kotosalla.
Sen sijaan Smart Summon tietenkin vaatiin GPS signaalin, koska apilla valitaan kartalta sijainti johon auto ajetaan, esim. autotallista kotioven eteen. Kartalta myös näkee "rangen" sinisenä ympyränä jonka sisällä auto voidaan kutsua eri paikkoihin.
En ole myöskään huomannut, että HW3.0 ässä vaatisi ruudukkoa tai muita parkkipaikka merkintöjä, että autoparkki toimisi, kunhan autojen välissä vain on sopiva tila. Toki voi olla, että toimisi paremmin, jos viivat löytyisi.
Green taisi tuon kertoa jo puol vuotta sitten. Perustuu sääasemien antamaan tietoon lämpötila.
Laitoin kanssa Model Y:lle tilaukseen
"Läppää" saa irtopalana kahdella kympillä, niin meinasin DIY henkisesti jos olisi laittanut pienen lisäpalan eteen alkuperäisten levennykseksi ja jatkoksi. Kun soratietä ajellaan ja on jo ~10 kiveniskemää takaoven alareunassa (niin ja alahelman mutka on aika karheaksi hakattu) . Pitäisi vaan saada jotenkin siististi tehtyä kuraläpän "jatko". Tietääkö joku, onko olemassa jotain mustia muoviklipsejä joita voisi käyttää, jos poraisi muutaman reiän alkup. kumiosaan kiinnitystä varten.Etuläppä on täysin sama ku orkkis mutta lyhyempi. Taka oli ihan ok. Samaa laatua ku orkkis. En ymmärrä miks vaihtais eessä tuohon, omat just nuo on kaapissa ku en lopulta halunnu takaläppää.
Erikoista nähdä miten lämpöpumppu voi toimia ilman anturia joka kertoo sisääntulevan ilman lämpötilan.Toiselta foorumilta luin, että highland kolmonen ei sisällä lämpötilamittaria. Se on selvä huononnus Suomen olosuhteissa. Vaikka Tesla on mukavasti karsinut joutavanpäiväisiä nippeleitä ja nappeleita autosta pois, niin lämpötilamittari, tihkukytkin, sadeanturi ja parkkitutkat eivät ole niitä. Vilkut ratissa pystyn vielä hyväksymään, mutta ei ny ihan kaikkia kuljettajaa avustavia antureita tarvitsisi nyysiä veke.
Noh, ajellaan tyytyväisenä nykyisellä muutama vuosi ja katsotaan, mitä tarjonta on sitten.
Niinpä. Itse ymmärsin kyseisen anturin riisunnan tulevan myöhempiin malleihin tai Teslan tutkivan ko. mahdollisuutta. En sisäistänyt sen olevan totta highlandissa.Erikoista nähdä miten lämpöpumppu voi toimia ilman anturia joka kertoo sisääntulevan ilman lämpötilan.
Autosta on poistettu ulkoilman anturi. En usko että pumpun anturiin on koskettu.Erikoista nähdä miten lämpöpumppu voi toimia ilman anturia joka kertoo sisääntulevan ilman lämpötilan.
Taakse tarkoitus asentaa mutta eipä noita pelkästään taakse myydä.Etuläppä on täysin sama ku orkkis mutta lyhyempi. Taka oli ihan ok. Samaa laatua ku orkkis. En ymmärrä miks vaihtais eessä tuohon, omat just nuo on kaapissa ku en lopulta halunnu takaläppää.
Taakse tarkoitus asentaa mutta eipä noita pelkästään taakse myydä.
Minulla M3 2023 RWD kuuluu rutinaa ja lonkaahtelua. Kuulostaa juurikin joltain läppien aukaisu/sulkemiselta hiekalla tehostettuna. Kylmänä autolla lähtiessä huutaa ILP muutenkin monta minuuttia kovempaa kuin äänekäs polttomoottoriauto ilmastointi päällä.Pari kertaa paikallaan autoon istuessa (2023 MY Rwd) on nyt kuulunut kauhea rutina edestä kun ilmastointi lähtenyt käyntiin. Ei siis normaali kovaääninen hurina vaan ennemminkin sellainen rutiseva ääni, mikä loppuu muutamassa sekunnissa. Ilmalämpöpumppu menossa? Jos näin on, niin kyllähän se kestikin yli puoli vuotta.
Ei varmasti olekkaan tarve kinata koska 20tkm on ihan järkevää sijoittaa sähköautoon.ilometrejä vuodessa kertyy n. 20tkm ja kun laskin kaikki edellisen auton kustannukset (verot, vakuutukset, huollot/korjaukset, polttoaineet, renkaat, jne) ja vertasin niitä uuden sähköauton kustannuksiin, alkoi vaihto tuntumaan meistä järkevältä ja perustellulta. Se mikä on "järkevää", "perusteltua" ja "kannattavaa" on täysin subjektiivista enkä todellakaan käy tästä kinaamaan tässä threadissa,
Miten niin ? Eikö asia ole paljolti siitä kiinni kuinka kauan aikoo autolla ajaa, jos puhtaasti euroja tarkastellaan. ?Ei varmasti olekkaan tarve kinata koska 20tkm on ihan järkevää sijoittaa sähköautoon.
Mikä olisi Y järkevä polttis verrokki? voidaan kokeilla laskea euroja 3 vuoden kohdalta.Miten niin ? Eikö asia ole paljolti siitä kiinni kuinka kauan aikoo autolla ajaa, jos puhtaasti euroja tarkastellaan. ?
Toivon, että tästä ei tarvitse muidenkaan alkaa tässä threadissa kinaamaan. Sitä varten on Yleistä keskustelua sähköautoista. Kuten todettu, se mikä on järkevää ja perusteltua on täysin subjektiivista ja kovin tapauskohtaistaMiten niin ? Eikö asia ole paljolti siitä kiinni kuinka kauan aikoo autolla ajaa, jos puhtaasti euroja tarkastellaan. ?
Viime viikolla kun kilpailutin, niin ei tuo sijaisautopalvelu olisi maksanut minulle kuin 198,87 €/vuosi If:llä. En ottanut, kun pärjään ilmankin.Kaksi kuukautta sitten kuin kilpailutin Model S vakuutukset, niin yhdestä vakuutusyhtiöstä sanoivat Teslojen sijausautovakuutuksien (tais olla pysähtymisturva nimellä) olevan poskettoman kalliita (oiskohan ollu 700e), koska Teslat menevät korjaukseen Ruotsiin ja tämän vuoksi vakuutusyhtiöille ei ole kannattavaa kuukausikaupalla kustantaa asiakkaalle sijaisautoa Teslan hidasta huoltoa odotellessa.
Tämä ei nyt liene pitävän paikkaansa, mutta tuo oli heidän linja.
(Viesti liittyen nimenomaan Teslan vakuuttamiseen, niin mielestäni kuuluu tähän threadiin.)
Ja ohimennen myös Tesla kuskeille kalliisiin vakuutuksiin vinkkinä, että kannattaa tsekata tuo foorumin Hyvät tarjoukset -puolen Pop-vakuutuksen tarjous. Ainakin oma halpenee hieman. Tosin pitänee vielä tutkia korvaako heidän lasivakuutus lasikattoa.
Olikohan tästä kyse, kun 1-tiellä Salon kohdalla meni yksi ohi, joka kuulosti pakoputkivikaiselta pikkuautolta. Äänen täytyi olla melkoinen, kun kuuli jo hyvän matkan päästä oman auton sisälle vaikka molemmilla vauhtia 120+ km/h.Kylmänä autolla lähtiessä huutaa ILP muutenkin monta minuuttia kovempaa kuin äänekäs polttomoottoriauto ilmastointi päällä.
Joo tämä oli aikaisemmin kesällä vissiin tapetilla ja nyt uudelleen kun siitä on tutkinta menossa.Jos volkkari aikoinaan osasi totuuden vääntelyn diiseleillään, niin kyllä atlannin toisella puolellakin näköjään on osattu väännellä totuutta.
Teslaa syytetään tahallisesta toimintamatkan liioittelemisesta – ”Käsky tuli suoraan Muskilta”
Yhdysvaltain oikeusministeriö haastoi Teslan todistamaan sähköautojensa toimintamatkojen epäselvyyksistä.www.tivi.fi
Ja en epäile yhtään että kaikki taiteilevat tämän kanssa. Toiset vääntelevät enemmän ja toiset on vain taitavempia vääntelyssä.
Mulla on sijaisautoineen kattolasiturvineen ja kaikkien lisäherkkujen kanssa mitä vaan voi olla, niin m3p noin tonnin vuodessa.Viime viikolla kun kilpailutin, niin ei tuo sijaisautopalvelu olisi maksanut minulle kuin 198,87 €/vuosi If:llä. En ottanut, kun pärjään ilmankin.
En luottaisi noiden kestävyyteen kyllä yhtään. Sopivasti vettä joka jäätyy ja runko vähän vääntyilee niin paskaksihan noita aiemmin on mennyt. Toki kiviäkin voi osua ja laatu on varmaan parantunut mutta ilman lasivakuutusta en uskaltaisi ajella. Pari sataa on halpaa lystiä vuodessa siinä kohtaa jos se menee rikki ilman vakuutuksia.
Sinänsä toki kannattaa kyseistä sellaista versiota missä se lasikatto sisältyy vakuutukseen. Luulisi sellaisen rahalla ainakin saavan, vaikka ei lasivakuutukseen sisältyisikään (hinta sitten tietty vielä asia erikseen).
Muistelen kun omia kilpailituksia tein niin POP:lla ei lasivakuutukseen saanut kattolasia vaan se kuului sitten osaksi kaskon törmäysturvaa.Laitoin kyselyä POP:lle, että onko mahdollista lisätä M3:sen lasikatto lasivakuutukseen ja jos on, niin millä hinnalla.
Veikkaanpa, että lyövät suolaisen hinnan tuolle, koska edukas ja kattava vakuutustarjous syntyi järjestelmävirheestä, kun kaksi alennusta pystyi virheellisesti kombottamaan.
Mikäli ei onnaa, niin tieni jatkuu IF:n vakuutuksen piiriin
Eli Suomeksi sanottuna vakuutusyhtiö sen kiven lennettyä lasikattoon pesee kätensä koko hommasta kun selkeää linjaa ei ole. Kannattaa varmistaa kiveniskemän jälkeen ajamalla auto seinään (en kehota vakuutuspetokseen).