Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kait näissä jotain vandalisointiturvaa sentään saa myös (jos joku käy pistämällä pesäpallomailalla n. 20 auton takalasin paskaksi kuten vuosia sitten Turussa kävi) että jos se lasikatto saakin muuta osumaa jostain syystä. En sitten tiedä kuinka selkeä se on tuokin sitten näyttää että onko se nyt jäätynyt vesi, vasara, kiveniskemä vai jotain muuta.

Noi lasit ovat niin tolkuttoman kalliita, että ilman vakuutusta menee vähän nihkeäksi. Toki suuntaus ollut jo vuosia kun ikkunoihin on tullut kaikennäköistä lämmityksestä erilaisiin sensoreihin.

Vastasi nyt Popilta, että kiveniskemä on kyllä ennalta-arvaamaton tilanne ja sen korvattavuudessa ei pitäisi olla epäselvyyksiä, mutta jos esim. rikkoo lasikaton lastatessa vaikka pyörää kattotelineille, niin sitä pitäisi selvitellä. Sanoi kuitenkin, että kannattaa vielä varmistaa korvauspuolelta, joten katotaan mitä ne sanovat.

Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että kyllä se sinne kolariturvaan menee.
 
Noi lasit ovat niin tolkuttoman kalliita, että ilman vakuutusta menee vähän nihkeäksi. Toki suuntaus ollut jo vuosia kun ikkunoihin on tullut kaikennäköistä lämmityksestä erilaisiin sensoreihin.

Model 3:n lasikatto on alle tonnin (ALV 0%). Peltikatto varmasti tulee kalliimmaksi oikoa vandalisoinnin jäljiltä, mutta toisaalta peltikatto ei nyt ole niin moksis kivisateesta :)
 
Vastasi nyt Popilta, että kiveniskemä on kyllä ennalta-arvaamaton tilanne ja sen korvattavuudessa ei pitäisi olla epäselvyyksiä, mutta jos esim. rikkoo lasikaton lastatessa vaikka pyörää kattotelineille, niin sitä pitäisi selvitellä. Sanoi kuitenkin, että kannattaa vielä varmistaa korvauspuolelta, joten katotaan mitä ne sanovat.

Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että kyllä se sinne kolariturvaan menee.
Minusta vaikuttaisi eniten vakuutusyhtiön vaihdolta sellaiseen, joka antaa selvän kyllä/ei vastauksen kysymykseen. Ihan oikeasti kehtasi lähettää sinut kysymään korvauspuolelta asiaa sen sijaan, että olisi selvittänyt asian firman sisällä ja vastannut sinulle yksiselitteisesti?
 
Jos volkkari aikoinaan osasi totuuden vääntelyn diiseleillään, niin kyllä atlannin toisella puolellakin näköjään on osattu väännellä totuutta.


Ja en epäile yhtään että kaikki taiteilevat tämän kanssa. Toiset vääntelevät enemmän ja toiset on vain taitavempia vääntelyssä.

Sama. Odotan kyllä että se kunnon "EV range-gate" vielä jysähtää, joko tämän yhden tai useamman valmistajan toimesta. On ihan liian helppoa ja kannattavaa valmistajien kusettaa maksimaalisesti tässä aiheessa. Ongelma vaan on, että sopivia selityksiä löytyy, joten kiinnijääminen ja oikeudessa syylliseksi julistaminen voipi olla haastavaa. "Rangehan oli aivan sallituissa rajoissa, koska ylämäki/tuuli/ilmankosteus/lämpötila/kiihdyttely/ajonopeus/rengaskoko/rengaspaine/lisäteippaus/etc". Kunhan ei lupaa rangea Marssiin ja takaisin yhdellä latauksella, vaan kusettaa alle 50%, niin em selittelyillä selviää tod.näk kuivin jaloin.

Tästä päästään sujuvasti siihen loppupäätökseen, että niinkauan kuin EV rangesta puhutaan, se on ongelma ja EV:t on perustavanlaatuisesti "rikki".
 
Tästä päästään sujuvasti siihen loppupäätökseen, että niinkauan kuin EV rangesta puhutaan, se on ongelma ja EV:t on perustavanlaatuisesti "rikki".
Tämä oli hyvin tiivistetty. Kun asioiden pitäisi toimia niinkuin niinden pitäisi oikeasti olla, rangesta puhuminen loppuu kokonaan. ( range - latausverkosto - esilämmitykset - matkanopeus ) Tähän päästään aivan varmasti, mutta se vie hetkisen aikaa. En sano että polttikset on tässä se oikea mittatikku, mutta ei siellä rangesta puhuta. Ja siihen on hyvä syy.
 
Sama. Odotan kyllä että se kunnon "EV range-gate" vielä jysähtää, joko tämän yhden tai useamman valmistajan toimesta. On ihan liian helppoa ja kannattavaa valmistajien kusettaa maksimaalisesti tässä aiheessa. Ongelma vaan on, että sopivia selityksiä löytyy, joten kiinnijääminen ja oikeudessa syylliseksi julistaminen voipi olla haastavaa. "Rangehan oli aivan sallituissa rajoissa, koska ylämäki/tuuli/ilmankosteus/lämpötila/kiihdyttely/ajonopeus/rengaskoko/rengaspaine/lisäteippaus/etc". Kunhan ei lupaa rangea Marssiin ja takaisin yhdellä latauksella, vaan kusettaa alle 50%, niin em selittelyillä selviää tod.näk kuivin jaloin.

Tästä päästään sujuvasti siihen loppupäätökseen, että niinkauan kuin EV rangesta puhutaan, se on ongelma ja EV:t on perustavanlaatuisesti "rikki".
On kuitenkin kaksi eri asiaa laskeeko auto kantaman valittujen parametrien mukaan väärin parhaan osaamisensa mukaan vai lasketaanko kantama edellä mainitulla tavalla ja siihen tahallaan lisätään x% kantamalukeman kasvattamiseksi. Ekasta ei päästä ikinä eroon, autojen arviointikyky vaan paranee ajan myötä. Jälkimmäisestä pitää saada karttakepistä näpeille. Eli jos Tesla moiseen on syyllistynyt, niin taitaa tulla aika kalliiksi jenkkien oikeuskäytännön rangaistustyylin perusteella.
 
Minusta vaikuttaisi eniten vakuutusyhtiön vaihdolta sellaiseen, joka antaa selvän kyllä/ei vastauksen kysymykseen. Ihan oikeasti kehtasi lähettää sinut kysymään korvauspuolelta asiaa sen sijaan, että olisi selvittänyt asian firman sisällä ja vastannut sinulle yksiselitteisesti?

Kyllä ja nyt Popin asiakaspalvelusta asiaa selvitettyään laittoi toinen viestiä:

"Hei,

lupasin palata sinulle lasikaton korvaamisesta Oma Palvelun kautta.

Auton lasikattoa ei ole rajattu vakuutukseen kuulumattomaksi ajoneuvon osaksi (Ehtojen kohta 4.4. Rajoitukset)
Vakuutusehtojen kohdan 5.6. mukaisesti kolariturvasta korvataan vakuutuksen kohteelle sekä sähkö- ja hybridiautojen akustolle aiheutunut välitön esinevahinko, jonka syynä on kolari, törmäys, tieltä suistuminen, kaatuminen tai muu vastaava äkillinen ja ennalta arvaamaton vakuutuksen kohteeseen ulkoapäin vaikuttanut tapahtuma.
Kolariturvasta korvattu vahinko laskee bonusta 20 prosenttiyksikköä.

Kohdan 6. Turvien yleiset rajoitukset mukaisesti vakuutuksesta ei korvata vahinkoa, joka aiheutuu kosteudesta, vedestä, sateesta, pakkasesta, kuumuudesta tai jään tai lumen painosta, myöskään siinä tapauksessa, että pressukatteisen säilytyssuojan katto putoaa säilytyksessä olevan ajoneuvon päälle em. syystä."

Joka ei mun mielestä vastaa edelleenkään selkeästi kysymykseen: korvaako teidän kolariturva Teslani lasikaton jos se rikkoutuu kiveniskemästä? :kahvi:
 
Ja rangesta kun puhutaan, olisihan se ihan kelpo edistysaskel jos virallisissa lukemissa olisi summer / winter range. Aina paljon porukkaa kuitenkin asuu alueella jossa on oikeat vuodenajat.
Varsinkun kun sen vaikutus on sähkiksissä merkittävä. Ei sitten tulisi yllätyksenä Jormalle.
 
Ja rangesta kun puhutaan, olisihan se ihan kelpo edistysaskel jos virallisissa lukemissa olisi summer / winter range. Aina paljon porukkaa kuitenkin asuu alueella jossa on oikeat vuodenajat.
Varsinkun kun sen vaikutus on sähkiksissä merkittävä. Ei sitten tulisi yllätyksenä Jormalle.
Mikä vika on WLTP:ssä? Minun auto kuluttaa WLTP mukaan 6,6 litraa satasella ja se riittää minulle... vaikka auto kuluttaa oikeassa ajossa 8,2 litraa / 100km.
 
Ja rangesta kun puhutaan, olisihan se ihan kelpo edistysaskel jos virallisissa lukemissa olisi summer / winter range. Aina paljon porukkaa kuitenkin asuu alueella jossa on oikeat vuodenajat.
Varsinkun kun sen vaikutus on sähkiksissä merkittävä. Ei sitten tulisi yllätyksenä Jormalle.

No ei tollakaan oikein ole merkitystä - vaikkakin parannus nykytilanteeseen - koska "winter" Suomessa on vähän eri asia kuin "winter" Ranskassa. Samaten "summer" osalta, veikkaan että suomalainen +20c kesäsää antaa paremmat ranget kuin Ranskan +30C paahde.
 
Ei tässä mitään eksaktia tiedettä tarvitse tehdä. Pointti oli siinä että rangessa on vissi ero jos lämpötila on +20C vs -10 C. Nythän asiat on yleistetty yhteen lukuun.
 
No ei tollakaan oikein ole merkitystä - vaikkakin parannus nykytilanteeseen - koska "winter" Suomessa on vähän eri asia kuin "winter" Ranskassa. Samaten "summer" osalta, veikkaan että suomalainen +20c kesäsää antaa paremmat ranget kuin Ranskan +30C paahde.
Kymmenen asteen välein plotattu käppyrä kantamasta vaikka -30...+30 välille todennäköisesti kertoisi 99% kuluttajista ihan tarpeeksi. Siihen tietysti pitäisi sitten vielä sataa/ei sada variaatio, jos oikein hifistelemään ryhtyy. En haluaisi olla myyjänä selittämässä ekaa sähköautoa ostavalle vanhemmalle pariskunnalle. Nimim. katsoin pari viikkoa sitten, kun 60+ pariskunta oli ohjekirjan kanssa selkeästi ekaa kertaa asioimassa pikalatausasemalla. Kesällä näin jonkun hyvännäköisen blondin kytkevän kotilatausjohton toisen pään autoon ja sitten ihmetteli miten hän saa tämän pikalatausjohton kytkettyä siihen omaan johtoonsa.
 
EPA testi jenkeissä on aika monisyinen ja siellä on vähän eri versioita testistä käytössä eri valmistajilla. Tesla ei tosiaan pääse kovinkaan lähelle ja sitten joku Taycan ylittää selvästi ko. lukemat.

Itse näkisin että näin eurooppalaisessa kontekstissa WLTP olisi ihan ok, kunhan talvimatkantekokyky olisi selkeästi paremmin määritelty. Onhan ilmalämpöpumppuihinkin tullut erilaisia arvoja eri lämpötila skenaarioihin, joten joku +28/+10/-8 arvot olisivat ihan hyödyllisiä about kaikille Euroopassa asuville. Lähinnä ongelmaksi tuossa tulee säätää parametrit sellaisiksi, että testi on realistista järkevästi suorittaa kun kyse on kuitenkin ajotestistä eikä puhtaasti laboratoriossa suoritettava tehtävä (joten lämpötiloille pitää olla varianssia olemassa).
 
Ei tässä mitään eksaktia tiedettä tarvitse tehdä. Pointti oli siinä että rangessa on vissi ero jos lämpötila on +20C vs -10 C. Nythän asiat on yleistetty yhteen lukuun.

Ai vähän niin kuin "kulutus, yhdistetty (L/100 km)", joka on aina ja kaikissa olosuhteissa täysin realistinen ja paikkansa pitävä? ;-)
 
Tänään soiteltiin Teslan myyntiedustajan kanssa uudesta Model3:sta ja kuulemma ensi viikolla olisi tulossa koeajettavaksi ja varauskalenteri aukeaisi viikonlopun aikana. Laittoi myös jo työsuhdeauton hankintaa varten menemään tarjoukset meidän leasingkumppaneille.
 
EPA testi jenkeissä on aika monisyinen ja siellä on vähän eri versioita testistä käytössä eri valmistajilla. Tesla ei tosiaan pääse kovinkaan lähelle ja sitten joku Taycan ylittää selvästi ko. lukemat.

Itse näkisin että näin eurooppalaisessa kontekstissa WLTP olisi ihan ok, kunhan talvimatkantekokyky olisi selkeästi paremmin määritelty. Onhan ilmalämpöpumppuihinkin tullut erilaisia arvoja eri lämpötila skenaarioihin, joten joku +28/+10/-8 arvot olisivat ihan hyödyllisiä about kaikille Euroopassa asuville. Lähinnä ongelmaksi tuossa tulee säätää parametrit sellaisiksi, että testi on realistista järkevästi suorittaa kun kyse on kuitenkin ajotestistä eikä puhtaasti laboratoriossa suoritettava tehtävä (joten lämpötiloille pitää olla varianssia olemassa).
Ymmärtääkseni EPA testi on kaikilla sama mutta siinä oli joku juttu miten sen voi ilmoittaa sen rangen. Muut ovat laittaneet alakanttiin että ei tule itkuja.
 
Samaten "summer" osalta, veikkaan että suomalainen +20c kesäsää antaa paremmat ranget kuin Ranskan +30C paahde.
Ei välttämättä anna. Minä olen saanut kaikista pienimmät kulutuslukemat S:lläni nimenomaan silloin, kun on ollut kovat >35 asteen helteet. Siitä huolimatta, että ilmastointia joutuu käyttämään.
Veikkaisin että tuo johtuu akun impedanssin pienenemisestä.

Eikä se "talvikulutuskaan" ole todellakaan ihan simppeli asia, varsinkaan jos pitää joku arvo ilmottaa. Ajan pitkiä matkoja motaria/maanteitä ja olen huomannut että kunhan auton sekä akun lämmittää kunnolla seinästä/tolpasta, niin 20km/h pienemmät talvirajotukset lähestulkoon kompensoi lämmitykseen menevän energian.
Sitten toki jos lähdetään kylmällä autolla liikkeelle -25 asteessa ja ajetaan lyhyitä matkoja (jokunen kymmen km) niin kyllä ne keskikulutuslukemat on jotain ihan muuta.

Pahin kuitenkin on vierinvastusta lisäävä keli - Tiellä kun on 10cm märkää sohjoa, niin kulutus jopa +50%.

Tämä n. 2,5v/110tkm kokemuksella.
 
Onko muilla ollut Model Y:n ja hotspotin kanssa ongelmia?
Kun auto on ajon aikana yhdistettynä puhelimen hotspottiin ja nousen autosta ulos, ei Tesla sovellus saa yhteyttä autoon lainkaan (esim. lämmitystä ei saa päälle, vaan antaa käskylle timeoutin). Jos laitan autosta wifin offille ennen kun nousen autosta, toimii sovelluksen yhteys autoon normaalisti.
Versio on 32.9 ja ei ole premium connectia.
 
Sitten toki jos lähdetään kylmällä autolla liikkeelle -25 asteessa ja ajetaan lyhyitä matkoja (jokunen kymmen km) niin kyllä ne keskikulutuslukemat on jotain ihan muuta.
Pätkäajoa tässä nollakelissä, niin näemmä jo nyt kulutus on vähintään +50% kesään verrattuna.
Oliko näissä nykyään joku systeemi, että renkkaa ikkunoita pari milliä alemmas kun on lähellä pakkasta? Liikutti muitakin ikkunoita, kun sulki kuskin oven, ellen sitten erehtynyt.
20 tkm kesärenkaissa, viim. hetki olisi vaihtaa takaa eteen kuluman perusteella, mutta tuleepa renkaanvaihto juurikin kohta muutenkin.
 
Onko muilla ollut Model Y:n ja hotspotin kanssa ongelmia?
Kun auto on ajon aikana yhdistettynä puhelimen hotspottiin ja nousen autosta ulos, ei Tesla sovellus saa yhteyttä autoon lainkaan (esim. lämmitystä ei saa päälle, vaan antaa käskylle timeoutin). Jos laitan autosta wifin offille ennen kun nousen autosta, toimii sovelluksen yhteys autoon normaalisti.
Versio on 32.9 ja ei ole premium connectia.
Ottaa tovin että se netti oikeasti katkeaa wifistä. Pitäisi kyllä toimia yleensä heti mutta joskus voi mennä 5-10min. Lähijutut tekee BTn yli.
Pätkäajoa tässä nollakelissä, niin näemmä jo nyt kulutus on vähintään +50% kesään verrattuna.
Oliko näissä nykyään joku systeemi, että renkkaa ikkunoita pari milliä alemmas kun on lähellä pakkasta? Liikutti muitakin ikkunoita, kun sulki kuskin oven, ellen sitten erehtynyt.
20 tkm kesärenkaissa, viim. hetki olisi vaihtaa takaa eteen kuluman perusteella, mutta tuleepa renkaanvaihto juurikin kohta muutenkin.
Laskee hiukan jos kylmä keli.
 
Ottaa tovin että se netti oikeasti katkeaa wifistä. Pitäisi kyllä toimia yleensä heti mutta joskus voi mennä 5-10min. Lähijutut tekee BTn yli.

Laskee hiukan jos kylmä keli.
Siinä on ollut myös se ongelma, että en saa tuossa tilanteessa lämmitystä päälle vaikka seison auton vieressä ja BT etäisyyden sisällä. Ja ajasta ei voi olla kyse sillä ongelma on myös yli tuon 10min jälkeen.
 
Siinä on ollut myös se ongelma, että en saa tuossa tilanteessa lämmitystä päälle vaikka seison auton vieressä ja BT etäisyyden sisällä. Ja ajasta ei voi olla kyse sillä ongelma on myös yli tuon 10min jälkeen.
Anna rattiboottia.
 
Ruotsissa Teslan korjaamotyöntekijät näköjään lakkoilevat (kaikki 130), koska eivät ole työehtosopimuksen piirissä eivätkä saa samoja oikeuksia kuin kollegoilla. Tesla on tapansa mukaan kieltäytynyt mokomista soppareista:

En osaa sanoa eroaako Ruotsin tilanne täkäläisestä, mutta tuskinpa käytäntöjen osalta kovinkaan merkittävästi. Ja jos näin on, niin saapa nähdä tuleeko vastaavia myös naapurimaissa jatkossa, joka tietty tekee korjaamisesta kuluttajalle nihkeämpää.
 
Kyllä tässä kyseisessä yhtiössä on aika paljon omintakeisia piirteitä. Suorastaan hämmentäviä. Olisi kiva tietää tarkemmin tuosta , että mitkä siellä ovat pahimmat ristiriidat.
 
Kyllä tässä kyseisessä yhtiössä on aika paljon omintakeisia piirteitä. Suorastaan hämmentäviä. Olisi kiva tietää tarkemmin tuosta , että mitkä siellä ovat pahimmat ristiriidat.
Varmaan se että ei ole työehtosopimusta ja mennään sillä mitä sisäisesti sovitaan.
 
Kyllä tässä kyseisessä yhtiössä on aika paljon omintakeisia piirteitä. Suorastaan hämmentäviä. Olisi kiva tietää tarkemmin tuosta , että mitkä siellä ovat pahimmat ristiriidat.
Tesla on amerikkalainen yritys ja käytännöt ovat amerikkalaisia. Me ollaan täällä euroopassa niin tottuneita siihen kolmikantaan että tuntuu oudolta tällainen toiminta jossa yritys ei sovi yhteisesti saman pöydän ääressä asioista.
 
Tesla on amerikkalainen yritys ja käytännöt ovat amerikkalaisia. Me ollaan täällä euroopassa niin tottuneita siihen kolmikantaan että tuntuu oudolta tällainen toiminta jossa yritys ei sovi yhteisesti saman pöydän ääressä asioista.
Kyllä se Tesla taipuu maan tavoille jos aikovat hommiaan jatkaa. Suomessa sentään yrityksen pitää noudattaa työntekijä puolen tai toimialapuolen TESsia.
 
Ehkä vähän mikkihiiri kysymys, mutta olikos tuosta mitään haittaa jos auto (MY Rwd) seisoo 2-3 vuorokautta pakkasessa ilman piuhaa ja n. 40-50% varaustasolla.
 
Sentry haukkaa tuollaisessa 2-3 päivän seisonnassa ehkä sellaisen noin 15% akusta eli kannattaa miettiä alueesta riippuen että onko sille tarvetta.
 
Minusta vaikuttaisi eniten vakuutusyhtiön vaihdolta sellaiseen, joka antaa selvän kyllä/ei vastauksen kysymykseen. Ihan oikeasti kehtasi lähettää sinut kysymään korvauspuolelta asiaa sen sijaan, että olisi selvittänyt asian firman sisällä ja vastannut sinulle yksiselitteisesti?

Tässä olisi nyt taas uusi Pop-vakuutuksen vastaus asiaan korvaavatko Teslan lasikattoa kiveniskämän seurauksena kolarivakuutuksesta, kuten aiempi edustaja lupaili ja mutuili. Viimeisempään heidän vastaukseen vastasin saisiko heiltä suoran kyllä tai vastauksen asiaan: korvaako kolarivakuutus jos ajossa lentää kivi lasikattoon ja se menee rikki?

"Hei,

kiitos viestistäsi. Jokainen vahinko käsitellään erikseen sen tapahduttua ehtojen mukaisesti riippuen vahinkotapahtumasta.
Yleisenä vastauksena; jos auton ulkoapäin lentää kivi, ja rikkoo ajoneuvon lasikaton, voidaan vahinkoa käsitellä kolariturvavakuutuksesta.
Vahingossa on vakuutuskirjassa mainittu omavastuu. Kolariturvasta korvattu vahinko vaikuttaa autovakuutuksen bonukseen alenevasti."

Eli edelleenkään tältä yhtiöltä ei saa suoraa vastausta asiaan. "Voidaan käsitellä"? Vastauksien perusteella vahingon sattuessa vastuusta todennäköisesti yritetään kiemurrella pois. Harkitsen vakavasti sopimuksen lopettamista kun jää niin paska maku tästä suuhun jo nyt.
 
Itse olisin jo tässä vaiheessa vaihtohousut päällä ja kyselemässä tarjouksia muualta, tai no varmaan olisi soppari jo jossain muussa yrityksessä.
 
Mikä tuossa on vielä epäselvää, jos kivi lentää lasikattoon, niin kolarivakuutuksesta menee, ja bonarit laskee.
Eikö tuo ole tuossa ihan selvästi kerrottu.

Tämä on POPIn lasivakuutuksesta lainattua :
Lasiturva korvaa auton tuuli-, sivu- tai takalasiin suorasta ulkoisesta iskusta tai osumasta aiheutuneen vahingon joko korjaamalla tai vaihtamalla lasin. Korvauksesta vähennetään omavastuu 150 €, jos lasi vaihdetaan. Jos lasi korjataan, korvauksesta ei vähennetä omavastuuta.
 
Mikä tuossa on vielä epäselvää, jos kivi lentää lasikattoon, niin kolarivakuutuksesta menee, ja bonarit laskee.
Eikö tuo ole tuossa ihan selvästi kerrottu.

Tämä on POPIn lasivakuutuksesta lainattua :

Miksi laitat tuon lasivakuutuksen tekstin? Siis senhän takia tästä lasikaton korvaamisesta kolarivakuutuksesta juuri väännetään kun se lasivakuutus ei sitä korvaa.

Ja se tässä on epäselvää, että asiaan ei uskalleta antaa selkeää kyllä tai ei vastausta. Muista yhtiöistä tämä on annettu. Tuttava Pohjolasta naureskeli myös noille Popin kierrellään-kaarrellaan vastauksille. Tuliko sulle noista viesteistä vakuuttunut olo, että vahingon sattuessa se sitten mukisematta korvataan? Olenko itse vain liian epäilevä ja skeptinen ja nuo vastaukset pitäisi olla selkeät? Voi olla, että jankkaan nyt liikaa sitä selkeämpää vastausta ja tuon pitäisi olla jo riittävä.

E: heidän vastaus: "Kiven lentäminen ja sen aiheuttama auton vaurioituminen on ulkoapäin tapahtunut vahinko, joka voidaan korvata kolariturvavakuutuksesta."
 
Eli edelleenkään tältä yhtiöltä ei saa suoraa vastausta asiaan. "Voidaan käsitellä"? Vastauksien perusteella vahingon sattuessa vastuusta todennäköisesti yritetään kiemurrella pois. Harkitsen vakavasti sopimuksen lopettamista kun jää niin paska maku tästä suuhun jo nyt.

Eikä yritä, vaan tuo teksti "jokainen kerta käsitellään erikseen" koskee jokaikistä vakuutustapahtumaa, vaikka joku ajaisi sinun autosi päälle. Jos se ei kelpaa, niin ole ilman kaskoa, jokaisella yhtiöllä on sama vastuulauseke. Se toinen asia tulikin jo selväksi, lasivakuutuksesta tuo ei mene Popilla, vaan siihen käytetään kaskoa.

Noin se oli ennen melkein jokaisella yhtiöllä (itsekin olen Iffillä aikanaan korjauttanut lasikaton Evoquesta kaskon kautta), vasta myöhemmin se on alkanut ilmestymään osalle yhtiöistä lasivakuutuksen piiriin.
 
Auto seissyt viikon Hki-Vantaalla ja akun varaus laskenut 36 -> 35% :tup:
Osaako se kertoa miltä ajalta tieto on peräisin ja milloin on autoon viimeksi saatu yhteyttä :think: Nimim. kumman vakiona pysyi viikon verran ruuvitagin lämpötilanäyttö ennen kuin älysin katsoa viimeksi päivitetty tekstin :beye: Patteri tietty loppu.
 
Osaako se kertoa miltä ajalta tieto on peräisin ja milloin on autoon viimeksi saatu yhteyttä :think: Nimim. kumman vakiona pysyi viikon verran ruuvitagin lämpötilanäyttö ennen kuin älysin katsoa viimeksi päivitetty tekstin :beye: Patteri tietty loppu.
Tesla-sovellus näyttää milloin yhteys autoon otettu.
 
Ehkä vähän mikkihiiri kysymys, mutta olikos tuosta mitään haittaa jos auto (MY Rwd) seisoo 2-3 vuorokautta pakkasessa ilman piuhaa ja n. 40-50% varaustasolla.
Ei yhtään mitään. Ei näitä sähköautoja tarvitse johdon päässä säilyttää.
 
Tuosta phantom drainista oli joitakin sivuja sitten puhe kun kummaksuin oman ässän akun tyhjenemistä parkissa. Tämä tapahtui motari 100km pätkän jälkeen, mutta suurimpana syynä oli ilmeisesti auton jättäminen parkkiin liian tyhjällä akulla ja vielä tuon ajomatkan jälkeen. Tais olla noin 15%. Tesla suosittelee ettei jätetä alle 20 prossan seisomaan.

Eli jos jättää pidemmäksi aikaa niin kannattaa varmistaa akun varaus ja sentry offille. Myös puhelin äppin päivittely herättää joka kerta auton horrostilasta. Jos jätät autoon vaikka tupakansytyttimeen latauspiuhan kiinni, niin joka kerta myös se syttyy viemään virtaa. Jossain sanottiin, että pysyisi 10min päällä jokaisen auton herätyksen jälkeen.

Teslafoorumilta ulkomailta löytyy tästä paljon juttua ja kokemuksia. On ihan vikakin olemassa, jonka vuoksi joillakin on akut tyhjentyneet idlessä normaalia enemmän. Tesla on vaihtanut jonkun osan, jonka nimeä en muista. Normaali drain tais olla Teslan mukaan 1% per vuorokausi.






Näitä löytyy reilusti.
 
Viimeksi muokattu:
Mistäs karttadatasta noi Teslan kartan nopeusrajoitukset tulevat? Tuli alla oleva uutinen eteen, niin onkohan vaikutusta siihen, että Teslan kartassa olisi jatkossa paremmin ajantasalla olevat nopeustiedot:

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom