Ja vastaavasti jos softassa on jokin ärsyttävä bugi, korjaantuu se nopeammin. Tästä on ihan suoraa kokemusta, kun Model 3 LFP-versioissa oli alkuvaiheessa ongelmia akun varausindikaattorin vs todellisen varauksen paikkaansa pitävyyden kanssa. Meni muutama kuukausi korjaukseen, mikä olisi jollain vuosittaisella päivityssyklillä aiheuttanut aika reippaasti enemmän harmitusta. Autojen softapuoli muuttuu koko ajan kompleksisemmaksi, jolloin myös kehityksen pitäisi siihen vastata. Eli kyse ei ole vain "viihdelaitteen" ominaisuuksista, vaan kaikesta aina BMS:n, ajoavustimien ja infotainmentin (auton hallintatoiminnot + etähallinta) toimivuuteen. Ja jos peilaa nyt kohta kolmen vuoden käyttökokemusta Model 3:sta, niin eipä tänä aikana ole mitään sen kummemmin rikottu päivityksissä. Yksi UI-muutos on ollut sellainen, minkä itse olisin jättänyt tekemättä, mutta loppupeleissä aika pieni juttu. Käytän siis sitä viivästettyä päivitystahtia, mutta jos haluaa olla etunenässä, niin siihenkin on mahdollisuus.