• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

40-60k uusi auto ja täällä viritellään jotain kalvoja ja Kiinasta tilattuja kuraläppiä :facepalm: En vaan ymmärrä. Ei kait mun tarvitsekkaan.
Näillä haetaan suojaa. Teslan muotoilu on hyvin aerodynaaminen ja kivet iskee sivuun helposti. Y:ssa alaosa/helmat on jo muovia mutta oviin olisi silti hyvä laittaa PPF kuitenkin. 3:ssa helmat myös. Kuraläpillä saa estettyä hiukan tuota ”hiekan” lentelyä.
 
Havaintoja näin uutena Teslan omistajana:

- Tesla kuskit morjestavat toisiaan

Hieno tapa ja tuli ehkä vähän yllätyksenä itselle, mutta ihan hauskaa morotella toisille kuskeille. Tulee yhteen kuuluvuudesta tunnetta ja aiemmissa autoissa on ei ole morjesteltu, korkeintaan keskisormea tullut lähinnä palautteena muilta kuskeilta.

Siinä olisi ehkä isoin syy ostamatta yhtään Teslaa. "Moikkailee toisilleen". Ihanaa. :rofl:
 
Johan täällä on omat autot käyttökokemukset ja y-sarjan ketjua, jotka on perustettu, kun tässä yleisketjussa ei osa porukasta kestä pienintäkään poikkipuolista sanaa Teslasta. Meininki kuin Ben&Jerry mielipaha tarjousketjussa konsanaan.
Näin sivustakatsojana huomannut kyllä niin turhanpäiväistä länkytystä ja sitten ihan asiallista keskusteluakin, viimeksi vaikkapa alustan nivelistä.
 
No jos vertaa vaikka tuohon sähköpolkupyörä-keskusteluun niin sopiva vertaus lienee, että joku fanaattinen autoilija tulisi jatkuvasti kertomaan sinne kuinka ei aio ostaa sähköpyörää koska syyt^tm , eikä aio pyöräillä muutenkaan koska syyt^tm

Nollapostaus lienee virallinen termi, ei tuo ketjuun mitään sisältöä.

Tesla herättää varmaan eniten tunteita ihmisissä kymmeniin vuosiin automaailmassa, ei ainakaan heti tule mieleen mitään vastaavaa. Tähän yhdistettynä hieman friikki omistaja, valmistajan omaleimaiset suunnitteluratkaisut ja myös osittain tekninen edelläkävijyys niin soppa on kasassa.
Ihan yhtälailla nollapostauksia tämä jatkuva itku siitä, kun ketjussa ei muka puhuta asiaa. Unohtamatta vahvasssa tesla-uskossa pidettyjä puheenvuoroja, jotka suorastaan kerjää vastareaktiota. Mopo keulii puolin ja toisin. Keskustelun voi kokonaan lopettaa, jos ainoa suvaittu vaihtoehto on samanmielinen selkääntaputtelu omissa erillisissä ketjuissaan.
 
No tämähän on parasta. En minä ymmärrä miksi niitä itse pitää asennella uuteen autoon. Jos niitä tarvii, niin maksaa vähän ekstraa ja ne on siinä.
Y:ssä ne läpät on valmiina edessä.

kukaan ei tietysti pakota laittamaan kalvoja (Yssä sellaisektin on takaovissa valmiina, tosin saisivat olla isommat). Jos haluaa kokovaltaisempaa niin niin sitten voi teippailla vähän isommin.

ja näitä tehdään ihan automerkeistä riippumatta, osa kalvottaa koko auton ja osa sitten ne pahimmat paikat.

Ja sitten on vielä erikseen nämä väriteippaukset.
 
Y:ssä ne läpät on valmiina edessä.

kukaan ei tietysti pakota laittamaan kalvoja (Yssä sellaisektin on takaovissa valmiina, tosin saisivat olla isommat). Jos haluaa kokovaltaisempaa niin niin sitten voi teippailla vähän isommin.

ja näitä tehdään ihan automerkeistä riippumatta, osa kalvottaa koko auton ja osa sitten ne pahimmat paikat.

Mulla oli myös kolmosessa (my23) läpät valmiina edessä. Tosin ne tuli vaihdettua aftermarket-läppiin PPF-kalvotuksen yhteydessä.
 
Y:ssä ne läpät on valmiina edessä.

kukaan ei tietysti pakota laittamaan kalvoja (Yssä sellaisektin on takaovissa valmiina, tosin saisivat olla isommat). Jos haluaa kokovaltaisempaa niin niin sitten voi teippailla vähän isommin.

ja näitä tehdään ihan automerkeistä riippumatta, osa kalvottaa koko auton ja osa sitten ne pahimmat paikat.

Ja sitten on vielä erikseen nämä väriteippaukset.
Kyllä varmaan olisin itsekkin ottanut (lisävarusteiset) kuraläpät jos asuisin hiekkatien varrella. Kyllä nuo hiekkatiet koettelee kylkiä riippumatta merkistä.
 
Eipä hirveesti ainakaan pk-seudulla lapa nouse. Se on lähinnä nuo joilla Tesla ollut niistä ensimmäisistä malleista asti.

mutta kun ajelee pk-seudulta vähän eteenpäin niin kun autojakin vähemmän niin kyllä sitä morjestelua näkyy.
 
En kyllä etelässä moikkaile, mutta jos lähtee Helsingistä pois niin kyllä tulee moikkailtua. Mielestäni ihan hauskaa, joskus tulee oikein kunnon morjestelua mutta useimmiten vähän nostetaan sormia tms.

Vähän toki idea mennyt kun Tesloja on niin paljon. Oli varmaan jokunen vuosi takaperin vähän eri homma kun tesloja oli niin vähän.
 
Itsekään en jaksa moikkailla, Espoossa Model Y on varmasti yleisempi kuin Corolla. Aika usein ajellaan Model Y:t ja kolmoset peräkkäin ja vastaavalla tavalla niitä tulee vastaan. Ei vaan jaksa moikata, itselle vaatisi sen että auto olisi harvinainen ja sitä kautta tuntisi siitä erityistä ylpeyttä. En jaksa myöskään pitkillä matkoilla moikkailla enää. Sorry :poop:
 
Käsitin, että noilla tarvikeläpillä haetaan isompaa kokoa jolloin suojaa paremmin kuin alkuperäiset edessä ja taakse ylipäätään paikoilleen.

Ei, yleensä tarvikeläpät on pienempiä (mutta saattavat olla leveämpiä / nätimpiä). Ne Teslan alkuperäiset (ainakin jotka minulla 3:ssa on) ovat sellaiset että ne raapiivat itsensä puhki jokaikisessä katukivetyksessä. Eli kun ajaa pihalle, niin aina rahisee ja lopulta katkeavat.
 
Y:ssä on erilaiset läpät ja ne on enemmän joustavat eli eivät ihan ekasta katukivetyksestä hajoa/lähde irti.

Sitten on nöitä 250€ maksavia RallyArmoreita.

Ainakin oma detaileri jossa autoni käytän pinnoitettavana totesi että Yn kanssa on turha ainakaan noita Vempeleen läppiä vaihtaa vaan alkuperäiset on paremmat.
 
Ihan yhtälailla nollapostauksia tämä jatkuva itku siitä, kun ketjussa ei muka puhuta asiaa. Unohtamatta vahvasssa tesla-uskossa pidettyjä puheenvuoroja, jotka suorastaan kerjää vastareaktiota. Mopo keulii puolin ja toisin. Keskustelun voi kokonaan lopettaa, jos ainoa suvaittu vaihtoehto on samanmielinen selkääntaputtelu omissa erillisissä ketjuissaan.
Mitään selkääntaputtelua täällä ole. Kyllä omistajatkin kertovat epäkohdista, toisaalta kehuvat kyllä reippaasti hyviä puolia. Aika monelle 3 tai Y on ensimmäinen uusi / kallis auto, niin perspektiivikin on kapea ja autoharrastajien silmissä kirjoitukset tuntuvat fanitukselle.

Missään muussa lukemassani automerkin keskustelussa ei ole samaa sävyä kuin täällä. Ei edes btcf:n muut automerkit-osiossa. Bemarikuskithan tunnetusti tykkää muista merkeistä.

Minusta on asiallista tuoda epäkohtia esiin ja kyseenalaistaa Teslan ratkaisuja, mutta se helevetin tympeä ivallinen sävy on syytä jättää pois. Sama sitten koskee vastareaktioita. Voipi miettiä, sanoisiko samoin vasten kasvoja, mitä täällä kirjoittaa.

Ei tarvitse kiitos :D Moikkailetteko te ihan oikeasti aina toisille?
Keskisessä Suomessa ehkä joka kahdeskymmenes Tesla. Keväällä enemmän, mutta on reippaasti vähentynyt. Hyvä, koska tuli ihmeteltyä kuka tuttu oikein vastaan tuli.
 
Täytyy nyt kysyä ihan vittuilematta, mutta mitä ihmettä tosi monet teslan käyttäjät kaivelevat pikalatureilla jommasta kummasta päästä autoa? Ensin ajatetelin, että täytyy olla adapteri., mutta se auton ympärillä pyörimisen määrä mihin törmää on jotenkin hämmentävä. Autossa istumisen jotenkin hahmotan, kun lyhyellä latauksella ei paljoa vessassa enempää käy jos sitäkään. Toki menen aina samoja reittejä ja pisteitä about samoihin aikoihin, niin voi nuo kanssa-autoilijat vaan olla outoja yksilöitä :D
 
Täytyy nyt kysyä ihan vittuilematta, mutta mitä ihmettä tosi monet teslan käyttäjät kaivelevat pikalatureilla jommasta kummasta päästä autoa? Ensin ajatetelin, että täytyy olla adapteri., mutta se auton ympärillä pyörimisen määrä mihin törmää on jotenkin hämmentävä. Autossa istumisen jotenkin hahmotan, kun lyhyellä latauksella ei paljoa vessassa enempää käy jos sitäkään. Toki menen aina samoja reittejä ja pisteitä about samoihin aikoihin, niin voi nuo kanssa-autoilijat vaan olla outoja yksilöitä :D
Ihmettelin samaa asiaa, kun olin kerran menossa aakkosaseman latauspisteille ja siinä ässäkuski, i4m50-kuski sekä model3 kuskit norkoilivat autojen vierustoilla. Kysyin, onko jotain meneillään, niin totesivat ottavansa raitista ilmaa ja jonkinlaista kokemuksien jakoa oli menossa. Muuten en tuollaista toimintaa muista.

Jos auton vierellä norkoilu jatkuu vielä talvipakkasilla, niin ehkä hoitoon ohjaus alkaa olemaan paikallaan automerkkiä katsomatta.
 
Mitään selkääntaputtelua täällä ole.
Enhän minä niin väittänytkään. Vaan totesin, että tämä foorumilla vuosien varrella vahvistunut vaatimus omiin ketjupoteroihin jaosta ei johta mihinkään muuhun samanmielisten ringissä puuhasteluun. Ymmärrän hyvin, jos jollain leipoo kolmannen sivun jälkeen edes-takas vänkäämisestä kiinni, mutta minusta tämä ketju on pysynyt kohtuullisen hyvin aisoissa.
 
Ihmettelin samaa asiaa, kun olin kerran menossa aakkosaseman latauspisteille ja siinä ässäkuski, i4m50-kuski sekä model3 kuskit norkoilivat autojen vierustoilla. Kysyin, onko jotain meneillään, niin totesivat ottavansa raitista ilmaa ja jonkinlaista kokemuksien jakoa oli menossa. Muuten en tuollaista toimintaa muista.

Jos auton vierellä norkoilu jatkuu vielä talvipakkasilla, niin ehkä hoitoon ohjaus alkaa olemaan paikallaan automerkkiä katsomatta.
Ei tuo norkoilua ole, ihan selvästi ne jotain puuhavat tarkoitushakuisesti. En ole vielä kerännyt tarpeeksi rohkeutta mennä kysymään, että mitä sä teet.
 
Näille suositus kanssa. Itse vaihdoin M3 vm-23 tehdas läpät näihin ja taakse pistin myös.

IMG_1631.jpegIMG_1630.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy nyt kysyä ihan vittuilematta, mutta mitä ihmettä tosi monet teslan käyttäjät kaivelevat pikalatureilla jommasta kummasta päästä autoa? Ensin ajatetelin, että täytyy olla adapteri., mutta se auton ympärillä pyörimisen määrä mihin törmää on jotenkin hämmentävä. Autossa istumisen jotenkin hahmotan, kun lyhyellä latauksella ei paljoa vessassa enempää käy jos sitäkään. Toki menen aina samoja reittejä ja pisteitä about samoihin aikoihin, niin voi nuo kanssa-autoilijat vaan olla outoja yksilöitä :D
Nyt en kyllä saa edes etäistä käsitystä mitä mahdat tarkoittaa?
Kuinka paljon vietät aikaa latureilla seuraten toisten tekemisiä?
 
Nyt en kyllä saa edes etäistä käsitystä mitä mahdat tarkoittaa?
Kuinka paljon vietät aikaa latureilla seuraten toisten tekemisiä?
Jätän auton laturiin, kävelen vessaan. Teslassa joko konepelti tai takaluukku pystyssä, kaveri häärää jotain. Tulen takaisin, niin sama tai joku muu Tesla sama juttu. Sattunut nyt sen verran monta kertaa, että alkanut ihmettelemään mitä ne puuhaa.
 
Jätän auton laturiin, kävelen vessaan. Teslassa joko konepelti tai takaluukku pystyssä, kaveri häärää jotain. Tulen takaisin, niin sama tai joku muu Tesla sama juttu. Sattunut nyt sen verran monta kertaa, että alkanut ihmettelemään mitä ne puuhaa.
Onko aina sama kaveri? Mietin vain että jos satut asioimaan sellaisella laturilla mikä on yleisesti hyvin tiedossa ja sinne ajautuu varsin usein uusien teslojen omistajia? Ensimmäisiä julkisia latauksia ja siinä samassa sitten tutustuu uuteen autoon kun odottelee latausta.
 
Kai se nyt voi olla mitä vaan. Siivoaa autoa, etsii jotain hukkunutta tavaraa matkakasseistaan, tutkii uutta autoaan, tai ihan mitä vaan.

Mitä väliä sillä on. Antaa ihmisten puuhata lataamisen aikana mitä tykkäävät, niin kauan kun se ei häiritse muita.
 
Onko aina sama kaveri? Mietin vain että jos satut asioimaan sellaisella laturilla mikä on yleisesti hyvin tiedossa ja sinne ajautuu varsin usein uusien teslojen omistajia? Ensimmäisiä julkisia latauksia ja siinä samassa sitten tutustuu uuteen autoon kun odottelee latausta.
Mistä niistä valkoisista tesloista nyt tietää :D Tuskin se sama kaveri on, sekä Lohjan että Piihovin abc:lla minä tuota olen katsellut. Mun puolesta saavat ihan rauhassa puuhastella, kunhan olen pohtinut onko tuo jotenkin "pakollista", kun tuntuu osuvan moisia säätäjiä kohdalle. Eikö joku CCS adapteri ollut joihinkin malleihin tarpeen? Piihovin paikkakin on niin tuulinen, että ei siellä luulis huvikseen jotain tonkivan.
 
Offtopic seis, sähköautojen latauksesta voi keskustella omassa ketjussaan:

 
Model Y saanut Kiinassa uusia pienempiä päivityksiä:
  • Takevedon kiihtyvyys 6.9s -> 5.9s
  • Sisällä ambient-valaistus ja puulistat poistunut
  • Mustat aerokapselit
  • Ilmeisesti HW4
  • Mahdollisesti jotain muitakin päivityksiä?
Muutokset näkyy Teslan kiina-sivuilla.

compositor


compositor
 
Toimintasäteet Kiina vs. Suomi. Laskentatapa taitaa olla eri, mutta näyttäisi siltä, että muutoksia on tullut.
Model 3 Highland RWD:n toimintasäde Kiinassa on 606 km, Suomessa 513 km
Model 3 Highland LR:n toimintasäde Kiinassa on 713 km, Suomessa 629 km
Model Y LR:n (päivitetyn) toimintasäde Kiinassa on 688 km, Suomessa 533 km
Model Y RWD:n (päivitetyn) toimintasäde Kiinassa on 554 km, Suomessa 455 km
Model Y Performancen (päivitetyn) Kiinassa on 615 km, Suomessa 514 km

Edit. Onkohan kuitenkin sama akkupaketti, mutta akusta otetaan enemmän irti?
 
Huomautus - asiaton käytös, henkilökohtaisuudet
edit. Edelleenkin kyse on keskituloisen näkökulmasta pirun arvokkaasta hankinnasta. Emt, jaksa sen enempää vääntää tästä. Sen sanon että 50k uuden auton kanssa kuulostaa vähän omituiselta, että jengi vapaaehtoisesti ja iloiten rupeaa heti korjaamaan innoissaan ruuvari kädessä sitä uutta autoa. Tätä minä en ymmärrä.

Oliko tuo lupaus? Olisin siitä enemmän kuin tyytyväinen...loppuisi tuo jatkuva joutava kitinä. Mene sinne volvo keskusteluun mielluummin kertomaan kuinka onnellinen olet, kun sinun autossa oli valmiina kuraläpät, eikä tarvinnut ruuvari kädessä...kun on kylmäkin ja kaikki.

Omassakaan uudessa autossa ole kuraläppiä ja auto ei ole Tesla...En ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat trollata jossain ketjussa, ilman että ovat pätkääkään kiinnostuneet koko merkistä. Tai ehkä herra tai mies oletettu ei ole tullut vielä "kaapista ulos" ja siksi harmittaa?
 
Model Y saanut Kiinassa uusia pienempiä päivityksiä:
  • Takevedon kiihtyvyys 6.9s -> 5.9s
  • Sisällä ambient-valaistus ja puulistat poistunut
  • Mustat aerokapselit
  • Ilmeisesti HW4
  • Mahdollisesti jotain muitakin päivityksiä?
Muutokset näkyy Teslan kiina-sivuilla.

compositor


compositor

Hyviä päivityksiä ovat tehneet, turha näiden varmaan on odotella Jupiter faceliftiä? Hienoa, että myös tuosta rumasta puupaneelista päästiin vihdoin eroon.

Heitän villin veikkauksen ja arvailen, että tuo 0-100 kiihtyvyys on tehty pelkällä ohjelmistolla, ei välttämättä moottorin muutoksella. Model Y takavedon arvioita lukeneena ja katsoneena ja autolla ajaneenakin tiedän, että auto ei kiihdy heti pysähtyneenä kovin nopeasti. Kun vauhtia on enemmän, tuntuu auto itseasiassa nopeammalta kuin täysin pysähtyneenä tehty kiihdytys. Takavedon ohjelmointi on vissiin tehty liikkellelähdöissä aika rauhalliseksi ja voisin veikata, että vain ohjelmointia muuttamalla saadaan tuo sekunti kiihtyvyydestä pois. Tosin jos kyseessä on pelkkä ohjelmointi eikä uusi moottori, ei ole mitään järkeä miksi tämä ei olisi koskenut myös Model 3 Highlandia joka on nyt hitaampi kuin iso möhkö Y.

RIP takavedon takarenkaat sitten kovemmassa käytössä...
 
Toimintasäteet Kiina vs. Suomi. Laskentatapa taitaa olla eri, mutta näyttäisi siltä, että muutoksia on tullut.
Model 3 Highland RWD:n toimintasäde Kiinassa on 606 km, Suomessa 513 km
Model 3 Highland LR:n toimintasäde Kiinassa on 713 km, Suomessa 629 km
Model Y LR:n (päivitetyn) toimintasäde Kiinassa on 688 km, Suomessa 533 km
Model Y RWD:n (päivitetyn) toimintasäde Kiinassa on 554 km, Suomessa 455 km
Model Y Performancen (päivitetyn) Kiinassa on 615 km, Suomessa 514 km

Edit. Onkohan kuitenkin sama akkupaketti, mutta akusta otetaan enemmän irti?

Nuo kiinatulokset on mitattu Kiinan omalla CLTC standarilla, jotka antaa paljon optimistisempia lukemia kuin WLTP ja EPA.

:
"WLTP is way more accurate than CLTC, as the data shows. The new EV range standard that replaced NEDC in China is clearly more optimistic than the other standards. Overall, CLTC range figures tend to be 15 to 25 percent higher than WLTP. Most of the Chinese EV makers already started using CLTC to show range data. Even Tesla updated its range figures accordingly."
 
Model Y RWD alkaa vaikuttaa mielenkiintoisemmalta. Jossain oli että EU valmistettu RWD BYD Blade akulla lataisi 0-40% välillä ~175kW, mikä olisi selkeästi nopeampi kuin ennen, mutta tästä on varsin vähän testejä.
 
Nuo kiinatulokset on mitattu Kiinan omalla CLTC standarilla, jotka antaa paljon optimistisempia lukemia kuin WLTP ja EPA.

:
"WLTP is way more accurate than CLTC, as the data shows. The new EV range standard that replaced NEDC in China is clearly more optimistic than the other standards. Overall, CLTC range figures tend to be 15 to 25 percent higher than WLTP. Most of the Chinese EV makers already started using CLTC to show range data. Even Tesla updated its range figures accordingly."
Näyttäisi kuitenkin siltä, että päivitetyn MY LR:n Suomi-lukema voisi olla 600 km:n tienoilla.
 
Model Y RWD alkaa vaikuttaa mielenkiintoisemmalta. Jossain oli että EU valmistettu RWD BYD Blade akulla lataisi 0-40% välillä ~175kW, mikä olisi selkeästi nopeampi kuin ennen, mutta tästä on varsin vähän testejä.
LFP:n latauskäyrä on siitä hassu, että ei hirveästi ole väliä millä prosentilla menee lataamaan kun se aloittaa korkealta myös ylemmillä prosenteilla lataus aloitettaessa. Ei tarvi väkisin mennä lataamaan pienillä prosenteilla, jos matkaan sopiva latauspaikka tulee eteen jo aiemmin.

Facebookissa oli juuri kuva siitä kun takavetoinen Y lataa 175kW teholla 79%:ssa. Itsekään en optimoi latauspaikkaa alhaisille prosenteille kun usein itsellä lataustarve on luokkaa 20-30% pikalatureilla.
 
Onko joku saanut usb-tikulla custom ääniä toimimaan Model Y:n Boomboxin kautta? Vai onko EU malleissa estetty?
 
Mut nuo ei taida enää olla wltp lukuja vaan niitä kiinan ”omia” jotka taitaa olla vielä wltp:tä optisemmat
Kyllä. Tästä oli jo edellä puhetta, ja täällä range saattaisi kasvaa ehkä olemattomat 20 km, jolla ei ainakaan minulle ole mitään merkitystä.
 
Tesla merkkinä ja model Y mallina syyskuun ykkönen Suomessa:

Mielenkiintoinen tilasto. Tesla Model Y -autoja rekisteröitiin syyskuun aikana enemmän kuin viittä seuraavaksi suosituinta automallia yhteensä. Onkohan näin käynyt koskaan aikaisemmin minkään muun automallin kohdalla?
 
Mielenkiintoinen tilasto. Tesla Model Y -autoja rekisteröitiin syyskuun aikana enemmän kuin viittä seuraavaksi suosituinta automallia yhteensä. Onkohan näin käynyt koskaan aikaisemmin minkään muun automallin kohdalla?
Teslalla oli tuo korkokampanja koko syyskuun joka varmaan avittanut.

tai kuten toisaalla todettiin ”Tesla pimittää lukuja Traficom:lta aina kvartaalin loppuun”
 
Teslalla oli tuo korkokampanja koko syyskuun joka varmaan avittanut.

tai kuten toisaalla todettiin ”Tesla pimittää lukuja Traficom:lta aina kvartaalin loppuun”
Meinaatko tällä siis sitä että tuo rekisteröintitilasto ei kuvaisikaan syyskuuta vaan koko kvartaalia? Kun muut valmistajat syöttävät tiedot aina kuukausittain?

Joo, niinhän se varmaan on että kun autoa myydään sen oikealla hinnalla (lue. Asiakas kokee saavansa rahalle vastinetta) niin silloin se myy.
 
Meinaatko tällä siis sitä että tuo rekisteröintitilasto ei kuvaisikaan syyskuuta vaan koko kvartaalia? Kun muut valmistajat syöttävät tiedot aina kuukausittain?
Näin tuo eräs tuolla toisaalla asiaa perusteli että tesla ilmoittaa koko kvartaalin lopussa koko luvut. Tuo vaan ontuu että nämä tilastot tulee kuitenkin Trafilta ja ei niitä rekisteröintejä oikein voi siellä hidastaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 214
Viestejä
4 486 093
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom