Tämä ei ole mikään provo, vaan puhtaasta uteliaisuudensa kyselen. Mikä Teslassa oli niin hyvää että kuppi kääntyi sen puoleen ? Esim . Oliko se paras hinta-laatu suhde ? Tehot ? Edelläkävijän status ? yms.
Mikä sai ostaman Teslan ? Ja halutessaan voi sanoa myös mistä kulkineesta siirryttiin Teslaan ?
Itse olen vuoden päivät katsellut seuraavaa kulkinetta, ja kyllä on pakko sanoa että Tesla tarjoa parasta vastinetta rahalle. Teho-ulkonäkö-ominaisuudet-desin ( pl. sisusta ) ( pikku hiljaa silmä tottunut myös saippuarasia / Cars designiin ).
Isoja no-go tekijöitä itselläni vielä edessä Teslan suhteen, mutta aika huonoja ovat muut vaihtoehdot . ID7 nyt sai jotain tunteita aikaan ja hieno. Audin evalikoima olematon, Q4 ok, mutta ruma. MB EQC sarja vielä saipppurasiamaisempi kuin Tesla. i4 M40 hieno, mutta kallis. Perus i4 ei sytytä, ja itse asiassa aika ruma.
Kia Ev6 tosi ruma.
On vaikeeta.
Ajoin ennen diesel autolla ja halusin sähköauton monestakin syystä joista yksi oli kova dieselin hinta.
Tesla oli ajatuksissa jo aiemmin ja olen sellaisen halunnut jo varmaan 10 vuotta kun S on ollut saatavilla, mutta toki 10v sitten tuo S oli itselleni aivan liian kallis ja vertasin sitä johonkin Ferrariin tms joka olisi kiva, mutta mihin minulla ei olisi koskaan varaa.
Sitten kävin kokeilemassa Y mallia reilu vuosi sitten kun Tesla kiinnosti niin paljon, mutta hinta oli edelleen liian kova. Sitten tulikin tammikuun hinnan tiputus ja YLR meni tilaukseen. Tässä välissä luin ihan kaikki Tesla jutut facebookin ryhmistä jne ja tämä Teslan yhteisöllisyys on mielestäni ihan hauskaa, vaikka en olekkaan mihinkään clubin tapaamiseen osallistunut vielä, mutta ehkä joskus.
Hinta laatusuhde on ihan ylivoimainen. Jonkun pikkukopin saisi ehkä halvemmalla, mutta että kaikki lastenistuin hässäkät, rattaat ym mahtuvat mukaan niin en pienemmällä autolla oikein voisi ajaa.
Tykkään myös siitä että tulee ohjelmistopäivityksiä ja uusia ominaisuuksia ja koko käyttis toimii todella hyvin. Puhelinsofta on myös todella hyvä.
En varsinaisesti tosissaan edes miettinyt mitään muuta merkkiä, toki katsoin mitä oli saatavilla, mutta ei mikään muu ole lähelläkään.
Ja tietysti sekin että Teslan ihan oikeasti voi saada, toisin kun vaikka joku korealainen jonka ehkä saa vuoden tai parin päästä tilauksesta.