Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Niin kauan kun Elon on mukana kaikki softa-aika menee FSDn tekemiseen, eikä perusasioiden korjaamiseen. Viime vuonna UI paskottiin ja nyt tuodaan vanhoja toimintoja ”uusina”. Kyllähän se näyttää, että asiat etenee kun korjataan asioita mitkä oli ennen kunnossa.
 
"Ajoneuvon rajoitettu perustakuu on voimassa 4 vuotta".

Onko kokemuksia mitä tämä käytännössä tarkottaa? Omasta meni just nuo vuodet täyteen. Mitää vikoja ei nyt ole, mutta tässä on aikojen saatossa tullut kaikenlaista pientä. On vaihdettu pari kameraa ja esim. auton lämmitin. Jossain vaiheessa etupyörien ripustuksien natiseva kosteutta sisään päästävä tyyppivika kans korjattiin. Mikään näistä ei ole maksanut mitään.

Entäs nyt tulevaisuudessa vastaavat?
 
"Ajoneuvon rajoitettu perustakuu on voimassa 4 vuotta".

Onko kokemuksia mitä tämä käytännössä tarkottaa? Omasta meni just nuo vuodet täyteen. Mitää vikoja ei nyt ole, mutta tässä on aikojen saatossa tullut kaikenlaista pientä. On vaihdettu pari kameraa ja esim. auton lämmitin. Jossain vaiheessa etupyörien ripustuksien natiseva kosteutta sisään päästävä tyyppivika kans korjattiin. Mikään näistä ei ole maksanut mitään.

Entäs nyt tulevaisuudessa vastaavat?

Mitä tarkoitat? Takuu kun umpeutuu niin korjaukset menee tästedes omaan piikkiin.
 
Vai niin. Ei ole autoista juurikaan kokemusta tätä ennen, mutta sekalaisissa tuotteissa olen saanut yhtä sun toista kokonaan takuun piikkiin umpeutumisenkin jälkeen, kun kyseessä on vaikka selkeästi osoitettu tyyppivika tai valmistusvirhe. Kuluttajansuoja tulee noissa jonkin verran ilmeisesti vastaan, mutta en tunne lakia tai sen tulkintoja. Olen vain osannut vaatia noissa aikasemmissa tilanteissa ilmeisesti oikein.

Tuossakin on sanamuoto "rajoitettu perustakuu", joka jättää melkoisesti tulkinnanvaraa.
 
Vai niin. Ei ole autoista juurikaan kokemusta tätä ennen, mutta sekalaisissa tuotteissa olen saanut yhtä sun toista kokonaan takuun piikkiin umpeutumisenkin jälkeen, kun kyseessä on vaikka selkeästi osoitettu tyyppivika tai valmistusvirhe. Kuluttajansuoja tulee noissa jonkin verran ilmeisesti vastaan, mutta en tunne lakia tai sen tulkintoja. Olen vain osannut vaatia noissa aikasemmissa tilanteissa ilmeisesti oikein.

Tuossakin on sanamuoto "rajoitettu perustakuu", joka jättää melkoisesti tulkinnanvaraa.
Joo kyllä siis tyyppivika/valmistusvirhe vielä on olemassa mutta siitä saat tapella jos sellainen osuu kohdalleen.
 
Vai niin. Ei ole autoista juurikaan kokemusta tätä ennen, mutta sekalaisissa tuotteissa olen saanut yhtä sun toista kokonaan takuun piikkiin umpeutumisenkin jälkeen, kun kyseessä on vaikka selkeästi osoitettu tyyppivika tai valmistusvirhe. Kuluttajansuoja tulee noissa jonkin verran ilmeisesti vastaan, mutta en tunne lakia tai sen tulkintoja. Olen vain osannut vaatia noissa aikasemmissa tilanteissa ilmeisesti oikein.

Tuossakin on sanamuoto "rajoitettu perustakuu", joka jättää melkoisesti tulkinnanvaraa.
Rajoitettu perustakuu tarkoittaa, että takuunalaisenakin siellä on rajoituksia mitä kattaa ja mitä ei.

Autoissa voi joo saada goodwill takuuseen takuuajan jälkeenkin juttuja riippuen vähän maahantuojasta ja valmistajasta.
Kuluttajasuoja tulee apuun jos jokin osa kestää selkeästi vähemmän ku voisi olettaa. Se onkin sitten melkoinen suo lähteä sitä kautta mitään vaatimaan ellei ole jotain kymmenien tuhansien remppaa tiedossa.
 
Kyllä tuo yllättää. Ei ole koskaan tarvinnut alustan osia vaihdella tuollaisilla kilometreillä. Enkä usko että on ollut pelkkää hyvää säkää.
E -mersuun sai vaihdella vuoden välein katsastukseen jotain. Pallonivelet, tukivarret, iskarit, jouset etc. ja kyllä se ralli alkaa ihan muutaman vuoden sisään ostosta. Alapallot taisi mennä joskus alle vuodessakin. Siihen pitää suhtautua kun rintamamiestaloon. Jatkuva hyysääminen pitää paikat kunnossa.
 
E -mersuun sai vaihdella vuoden välein katsastukseen jotain. Pallonivelet, tukivarret, iskarit, jouset etc. ja kyllä se ralli alkaa ihan muutaman vuoden sisään ostosta. Alapallot taisi mennä joskus alle vuodessakin. Siihen pitää suhtautua kun rintamamiestaloon. Jatkuva hyysääminen pitää paikat kunnossa.
No enpä ole eemelimiesten suusta tuolaista kuullut. Mutta kaikki näköjään mahdollista. Kai puhutaan kuitenkin uusista autoista ? Eka katsastus kuitenkin 4 vuoden jälkeen.....
 
Taitaa olla tämä kirjoittajan E-mersu jo 11v+ kun vuoden välein käydään katsastuksessa? On jo ilmeisesti useamman vuoden tätä tehnyt niin ~15v vanha auto? Polje suohon jo se.

E: Alkuperäisen kirjoittajan 4v vanhassa teslassahan voi huonolla tuurilla / suurella ajolla olla kohta iskareiden vaihto. 80tkm yleensä. Voi toki kestää enemmänkin mutta raskas auto varmaan puoltaa enemmän tuota 80tkm matkaa.
 
Kirjoitellaan tännekin hieman kommenttia ja kokemuksia noin 1v 3kk ajalta, kun tuo Model 3 LR -21 on ollut taloudessa.
Autolla oli ostettaessa ajettuna ~19tkm ja tuotu Suomeen Hollannista.
Auto on jännää refresh "välimallia", joita nämä alkuvuoden -21 autot ilmeisesti ovat, eli ILP löytyy, mutta esim. ei ratinlämmitintä, kojelaudan koristepaneeli ei vielä jatku oviin asti ja ajovalot vanhempaa mallia.

Noin viikko auton oston jälkeen vaimolla tuli pahoinvointia autossa pidemmällä reissulla, jonka syyksi lopulta paljastui tuulilasi, jossa varsinkin apukuskin puolella oli melkoisia taittovirheitä.
Tesla vaihtoi tuulilasin takuuseen (Lempäälä).
Vaihdon jälkeen tuulilasi oli jätetty pesemättä sisältä, joten jouduin tämän itse puunaamaan. Myös kojelaudan verhoilu oli laitettu huonosti + aurinkolippujen valot eivät toimineet (johto irti jostain) tämän jälkeen.
Nämä viat Tesla hoiti hienosti kuntoon ja samalla apparinpuolen takaoven verhoilun kiinnikkeitä uusittiin resonoinnin vuoksi.

Omistusaikana takuuseen on tämän lisäksi vain säädetty etuovien laseja, jolla saatiin tuulen suhinat ovista kuriin.

Toinen ongelma heti "uudesta" oli ohjauskulmat, jotka olivat pielessä ja eturenkaiden sisäreunat kuluivat loppuun nopeasti.
Tästä reklamoin suoraan autoliikettä, josta auto hankittiin. Toimittivat minulle 2 uutta rengasta kuluneiden tilalle + auto käytettiin suunnattavana.
Suuntauksesta on nyt reilu vuosi ja näyttää taas olevan pielessä, ainakin kuskinpuoleisen eturenkaan osalta (ajettu kuoppaan tai jotain muuta?)
Mitään väljää alustassa ei ole.
Käytin auton katsastettavana, koska kilometrit alkaa olemaan takuun osalta täynnä (78 850km nyt ajettuna)

Kokonaisuutena autoon ollaan hyvinkin tyytyväisiä, toki tiedostaen kaikki "ominaisuudet", jotka on saatu kaupantekiäisiksi.
 
Onhan Tesla noita kolinoita korjannut ihan normaalisti jos siellä selkeä vika / kolina on ilmennyt. Ilman katsastuksia.
 
Onhan Tesla noita kolinoita korjannut ihan normaalisti jos siellä selkeä vika / kolina on ilmennyt. Ilman katsastuksia.

Onhan se Tesla näitä varmasti korjannut, mutta kuitenkin tämmöinen toimintamalli jalkautunut merkin ympärille kielii jostain. Ehketi jos/kun huoltoja tulee lisää ympäriinsä niin asiaan tulee parannus...
 
Eiköhän tuon ”katsastus ennen 80tkm täyttymistä” ole puhdas varotoimenpide in case siellä on jotain pahemmin mennyt/menossa, jota ei tavan tallaaja välttämättä havaitse käytössä. Alustan osat esimerkkinä. Katsuri sitten huomaa ja sen lappusen kanssa suoraan teslalle, jotka vaihtavat vielä kaiken mukisematta takuuseen.

Ihan käyttökelpoinen taktiikka kyllä muidenkin autojen kohdalla, riippuen hieman miten mikäkin takuu on jakautunut vuosi/kilometrit.
 
Minullakin tuommoinen välimallin model 3, mutta lamput on kyllä uudemmat. Liekö sitten koska Perffi. Aika jännä että joku puhui painavasta autosta tarkoittaen kolmosta, tämähän olisi polttiksenakin normipainoinen. Vanha V60 T8 Volvoni taisi painaa pari sataa kiloa enemmän.
 
Eli ulkoistavat vian tutkimisen katsastusmiehelle ja maksun asikkaalle ? No jo on meininkiä tämäkin....
Teslan kanta on, että jos vikaa ei saada esiin huollossa. Niin asiakas maksaa. Kuulemma kuitenkin yrittävät kaikkensa tehdä. Nimimerkillä 20+ huoltoa.

Asiakaspalvelu on ihan paskaa. Eivät vastaa tikettiin, eivät sähköpostiin tai puhelimeen. Jos tikettiin saa jotain ne viestit on aina viikon välein. Paikan päälläkin saa jonottaa kun siellä on muitakin.
 
Corolla syndrooman seuraukset iskevät Teslaankin. Mitä enemmän autoja myyty , sitä enemmän yhteydenottoja ja ongelmia syntyy. Ja kuten kaikissa muissakin "kasvuyrityksissä", resurssit laahaavat aina nousukiidon aikana jäljessä.
 
Teslan kanta on, että jos vikaa ei saada esiin huollossa. Niin asiakas maksaa. Kuulemma kuitenkin yrittävät kaikkensa tehdä. Nimimerkillä 20+ huoltoa.

Asiakaspalvelu on ihan paskaa. Eivät vastaa tikettiin, eivät sähköpostiin tai puhelimeen. Jos tikettiin saa jotain ne viestit on aina viikon välein. Paikan päälläkin saa jonottaa kun siellä on muitakin.
Sulleppa on huono yksilö sattunut. Mitä kaikkea vikaa on ollut? Vai onko nuo kaikki tiketit lämpöpumpusta?
 
Corolla syndrooman seuraukset iskevät Teslaankin. Mitä enemmän autoja myyty , sitä enemmän yhteydenottoja ja ongelmia syntyy. Ja kuten kaikissa muissakin "kasvuyrityksissä", resurssit laahaavat aina nousukiidon aikana jäljessä.
Ei kai Tesla enää ole kasvuyritys? Panostavat vain myyntiin ja muuhun eivät.
Sulleppa on huono yksilö sattunut. Mitä kaikkea vikaa on ollut? Vai onko nuo kaikki tiketit lämpöpumpusta?
- Tiivisteet, useamman kerran korjattu kun eivät saaneet ensimmäisillä kerroilla kuntoon
- Takakontin pumppua vaihdettu useammin ja sähköpumppua
- Latausportti ja johtosarja
- Uudelleen maalausta
- Lämpöpumppu
- Rätinät
- Paneeleiden säätöä
- Sisustan paneelit
- Muutama kamera vaihdettu, joka aiheutti sitten taas sen että saivat tiivisteet väärin asennettua ja vaati uuden huollon. Pilarikamera.
- Nyt sitten takapää ja kontti taas

Jotain varmana unohtui.
 
Valitettavasti softan kehityksessä Teslalla tuntuu olevan aika heikko meininki, laatu ja osaaminen on pirun heikkoa.
Kun kuuntelee yhtään sitä räpellystä, mitä vaikkapa VW:llä, Toyotalla tai Peugeotilla on, niin ei Teslaa nyt aivan mahdottomiin voi lytätä. Valtavasti on toki tehtävää ja valitettavasti kyky korjata muutamia mainitsemiasi ongelmia on yllättävän heikko. Tuo ilmastoinnin "automaattinen huurteenpoisto" ehtikin jo unohtua ja ärsytti vietävästi viime talvena. Saas nähdä onko siihen tehty mitään parannuksia vai jatkuuko sama jalkojen jäätyminen (ja joskus paistuminen) myös ensi talvena.

Eli ulkoistavat vian tutkimisen katsastusmiehelle ja maksun asikkaalle ? No jo on meininkiä tämäkin....
No ei nyt ihan. Jos alustasta tulee kolinaa tai narinaa niin kyllä ne tutkivat ja vaihtavat oma-aloitteisesti kaikki väljät/kuluneet osat. Näin tehty omassa Model 3:ssani etupäähän ja takapäähän ihan ilman mitään katsastuksia kun vein äänien perusteella huoltoon. Mutta kyllä itsekin ajattelin käyttää katsastuksessa ennen takuun loppumista niin tulee löydettyä myös sellaiset alustaviat jotka eivät vielä aiheuta ylimääräisiä kolinoita tai natinoita.

Eniten tässä toki häiritsee, että näinköhän seuraavan 60tkm päästä saa olla vaihtamassa omaan rahaan samoja legoja. Onneksi alustaosat ovat tarvikkeena varsin edullisia ja myös vaihtotyö on helppoa. Paljon enemmän huolettaisi jos sähköpuolella olisi jatkuvasti ongelmia, mutta se puoli on omassani toiminut ilman ainuttakaan vikaa. Ei ole PTC:t paukkuneet, latausportit hajonneet jne.
 

Milloinkohan tämä on edessä Suomessa? Koskee siis todennäköiseti kaikkia BEVejä jossain määrin mutta ilmeisesti Tesla tikunnokassa, voiko johtua näistä single-cast tekniikoista yms?


Driving an electric car should be a win-win, saving money and the planet. So David* was shocked when the insurance on his Tesla Model Y came up for renewal, and Aviva refused to cover him again, while several other brands turned him away.

When David did secure a new deal, the annual cost rocketed from £1,200 to more than £5,000.
 
Kun kuuntelee yhtään sitä räpellystä, mitä vaikkapa VW:llä, Toyotalla tai Peugeotilla on, niin ei Teslaa nyt aivan mahdottomiin voi lytätä. Valtavasti on toki tehtävää ja valitettavasti kyky korjata muutamia mainitsemiasi ongelmia on yllättävän heikko. Tuo ilmastoinnin "automaattinen huurteenpoisto" ehtikin jo unohtua ja ärsytti vietävästi viime talvena. Saas nähdä onko siihen tehty mitään parannuksia vai jatkuuko sama jalkojen jäätyminen (ja joskus paistuminen) myös ensi talvena.
Tässä kommentissa sinulla nyt unohtuu se pikku juttu, että muilla auto on huomattavasti vähemmän riippuvainen peruskäytön osalta softasta kuin Teslassa. Muihin kun isket carplayn päälle, niin käytännössä kaikki (kuvitteellisetkin) ongelmat katoavat. Samasta syystä muilla se päivitettävyyskään ei ole nyt ihan niin justiinsa. Auto toimii autona, softasta huolimatta. Teslalla softa=auto ja sitä myötä ihan perusasiatkin voi mennä paskaksi, kun pajeet vähän koodaa ilman laadunvalvontaa.
 
Tässä kommentissa sinulla nyt unohtuu se pikku juttu, että muilla auto on huomattavasti vähemmän riippuvainen peruskäytön osalta softasta kuin Teslassa. Muihin kun isket carplayn päälle, niin käytännössä kaikki (kuvitteellisetkin) ongelmat katoavat. Samasta syystä muilla se päivitettävyyskään ei ole nyt ihan niin justiinsa. Auto toimii autona, softasta huolimatta. Teslalla softa=auto ja sitä myötä ihan perusasiatkin voi mennä paskaksi, kun pajeet vähän koodaa ilman laadunvalvontaa.
Onneksi ei tartte enää käyttää Carplayta ja hyppiä sen ja auton oman kökön systeemin välissä, kun pääsi Teslan rattiin.
 
Onko muilla kokemuksia piilotetuista Wi-FIn SSIDstä ja Teslasta, toimiiko kuin junan vessa vai hukkaako verkkoa?

Itsellä nyt Model Y jotenkin mystisesti unohtaa verkon olemassaolon, eikä tosiaan muu auta kuin laittaa SSID julkiseksi ja liittyä sitten takaisin verkkoon. Ja taas hetken päästä verkko on unohdettu... Yleensä laitteet vaativat, että mahdollisesti ensimmäisella kerralla pitää liittyä näkyvään verkkoon, mutta sen jälkeen pysyvät kiinni ja osaavat yhdistää aivan hienosti
 
Mikä juttu tämä katsastus uudelle autolle on ?
Kuten jo ketjussa tullut useasti esille, niin helpompi on tavallisen tallaajan esittää Teslalle korjausvaatimusta takuun piikkiin mikäli jotain huomautettavaa olisi löytynyt.
Pieni kulu tuo 60€ vs. jos joutuisi takuun ulkopuolella uusimaan osia alustaan.

Minullakin tuommoinen välimallin model 3, mutta lamput on kyllä uudemmat. Liekö sitten koska Perffi.
Nimenomaan perffi vaikuttaa tässä, noiden valojen osalta.
Monissa samanikäisissä joita tullut vastaan perffinä on uudemmat lamput.
 
Yleensä laitteet vaativat, että mahdollisesti ensimmäisella kerralla pitää liittyä näkyvään verkkoon, mutta sen jälkeen pysyvät kiinni ja osaavat yhdistää aivan hienosti
Oletko kokeillut että liityt piilotettuun verkkoon ns. "oikein"?

Tesla manuaalista:"You can also connect to a hidden network that isn't shown on the list of scanned networks. Just touch Wi-Fi Settings, enter the name of the network in the resulting dialog box, select the security setting, then touch Add Network."

Eli vaatiiko se että liityt siihen oikeaoppisesti niin kuin piilotettuun WLANiin pitää liittyä antamalla manuaalisesti SSID/salasana. Tuon jälkeen clientin (teslan) pitäisi osata itse huutaa sitä SSID:tä kurkkusuorana 24/7 että "päästä mut sisään <SSID>".
 
Oletko kokeillut että liityt piilotettuun verkkoon ns. "oikein"?

Tesla manuaalista:"You can also connect to a hidden network that isn't shown on the list of scanned networks. Just touch Wi-Fi Settings, enter the name of the network in the resulting dialog box, select the security setting, then touch Add Network."

Eli vaatiiko se että liityt siihen oikeaoppisesti niin kuin piilotettuun WLANiin pitää liittyä antamalla manuaalisesti SSID/salasana. Tuon jälkeen clientin (teslan) pitäisi osata itse huutaa sitä SSID:tä kurkkusuorana 24/7 että "päästä mut sisään <SSID>".

Olen yrittänyt, mutta tässä tapauksessa ei onnistunut yhdistämään ollenkaan koko verkkoon :D
 
Itsellä on toiminut Teslan wifi mainiosti. Auto on autokatoksessa ja lähimpään wifi-purnukkaan on useampi seinä ja rakennusmateriaali välissä. Ainakin oma 2.4GHz verkko yltää autolle mainiosti eli ei ongelmia päivitysten asennuksessa.

Tosin nykyisin kun auton peruuttaa katokseen latausta varten niin pääsenee tuo wifi-signaali paremmin kulkemaan "ikkunan" läpi.

Sen olen huomannut, etenkin TWC:n kanssa että on aika ronkeli noista Wifi kanavista, ei tykkää jos on vähänkään erikoisempi kanava valittuna purkissa verkolle,.
 
Tässä kommentissa sinulla nyt unohtuu se pikku juttu, että muilla auto on huomattavasti vähemmän riippuvainen peruskäytön osalta softasta kuin Teslassa. Muihin kun isket carplayn päälle, niin käytännössä kaikki (kuvitteellisetkin) ongelmat katoavat. Samasta syystä muilla se päivitettävyyskään ei ole nyt ihan niin justiinsa. Auto toimii autona, softasta huolimatta. Teslalla softa=auto ja sitä myötä ihan perusasiatkin voi mennä paskaksi, kun pajeet vähän koodaa ilman laadunvalvontaa.
Eipä se Android Auto tai Apple Carplay pelasta käyttäjää niiltä perusasioiden puutteilta liittyen vaikka akun ja latauksen hallintaan tai etäkäyttöön, jotka nyt vaan on aika hyödyllisiä ominaisuuksia Tesloissa ja onneksi myös monissa muissa sähköautoissa. On tullut aika montaa vuokra-autoa ajettua työmatkojen takia Android Auton kanssa enkä silti ole minuuttiakaan kaivannut sitä omaan Teslaani. Enemmän tuntuu, että sillä paikataan huonon auton UI-suunnittelun puutteita.
 
Ja Teslan UI on hyvä missä asiassa?

Sen käyttö ei ärsytä. Vertailuna 2019 Bmw ja 2021 Golf. Auton asetuksiin piti ensin erikseen mennä pois Carplaysta. Auton omat valikot olivat hitaita. Puuttuu myös se odottelu siitä että voi käyttää auton käyttistä. Piti aina odotella ensin että oma käyttis käynnistyi ja sitten se muisti että joo, se langaton Carplaykin pitänee laittaa päälle.
 
Omat kokemukset Teslan käyttöliittymästä ja softasta ovat parin viikon jälkeen varsin positiiviset (AMD Ryzen). Navigaattori ei pärjää puhelimen Google Mapsille ehkä suurin mihin omassa käytössä törmännyt.

Naapuri haukkui uuden Volvo XC60:n kanssa käyttämänsä Android Auton täysin pystyyn eli ei sekään välttämättä automaattisesti ole parempi, itsellä ei kokemuksia päivittäisestä käytöstä.
 
Olethan huomannut, että voit Mapsista jakaa reitin autoon jos lähdet jonnekin navilla?
Joku jossain sanoi, että laittaa vain päätepisteet, eli ei osaisi välipysähdyksiä? Ja vaikka osaa, tuolla tavalla mahtaa jäädä myös esilämmitykset latureille pois?
 
Olethan huomannut, että voit Mapsista jakaa reitin autoon jos lähdet jonnekin navilla?
Ainoastaan päätepisteen voi lähettää, ei reittiä. Eli aika vajaa tämä toiminnallisuus kun ei voi varsinaisesti mitään mapsin puolella suunnitella.
 
Milloinkohan tämä on edessä Suomessa? Koskee siis todennäköiseti kaikkia BEVejä jossain määrin mutta ilmeisesti Tesla tikunnokassa, voiko johtua näistä single-cast tekniikoista yms?

Brittien vakuutuksia ei kannata verrata meidän nykyisiin. Siellä on jo valmiiksi aivan tuhottoman kalliit vakuutukset monilla, ollut jo monen monta vuotta. Nuoret eivät välttämättä saa autovakuutusta ollenkaan, sillä Briteissä yhtiöiden ei ole pakko vakuuttaa autoasi. Liikennevakuutus on kyllä siellä pakollinen että saat ajaa, mutta kenenkään ei ole pakko myöntää sellaista.
 
Ensimmäistä kertaa pääsi hyödyntämään Sentry videoita tänään kun duunista lähtiessä oli Sentrylle tallentunut muutama videoklippi ja yhdessä olikin sitten näkyvissä kuin viereiseen ruutuun parkkeerannut paukautti oman autonsa etuoven pari kertaa suht kovalla voimalla oman Y:ni kylkeen.

Noh säikähdyksellä ilmeisesti selvittiin ja mitään näkyviä lommoja tai jälkiä en autosta kuitenkaan löytänyt. Pitää vielä tutkia paremmassa valossa auton kylki.
 
Naapuri haukkui uuden Volvo XC60:n kanssa käyttämänsä Android Auton täysin pystyyn eli ei sekään välttämättä automaattisesti ole parempi, itsellä ei kokemuksia päivittäisestä käytöstä.

Auton vai Automotiven? Vai onko tuo Automotive ainoastaan Polestareissa? Volvoa ei ole eikä tule, koska kiinalaisia ei tee mieli tukea nykypäivänä yhtään sitä minimiä enempää, kuin on pakko. Teslassahan tosiaan saa jaettua sen päätepisteen Mapsista suoraan jos näin haluaa, mutta toki se itse navigointi on vähän niin ja näin, kun poiketaan maantieltä ja ajetaan muutakin, kuin vilkkaasti liikennöityä reittiä. Tämä on jostain syystä melkein aina ongelma autojen omille naveille (kaipa ne on joko Googlea tai jotain sysipaskaa Tomtomia siellä taustalla tai Nokian Hereä). Itse en kyllä löydä Carplaysta tai Autosta mitään haitaketta, molemmissa Waze päälle ja Youtube Music soimaan tai podcasti päälle ja menoksi.
 
Sen käyttö ei ärsytä. Vertailuna 2019 Bmw ja 2021 Golf. Auton asetuksiin piti ensin erikseen mennä pois Carplaysta. Auton omat valikot olivat hitaita. Puuttuu myös se odottelu siitä että voi käyttää auton käyttistä. Piti aina odotella ensin että oma käyttis käynnistyi ja sitten se muisti että joo, se langaton Carplaykin pitänee laittaa päälle.
Mitä siellä asetuksissa sitten räplätään? Kun moni sanoo että ei Teslan näyttöön tarvitse koskea.
 
Okei. Sitä olen käyttänyt vain Polle 2 pari kertaa, eikä jäänyt mitään mielikuvaa tai harmitusta. Askeettinen se oli.

Mielestäni erittäin hyvä, varsinkin nykyään kun on ABRP, Waze yms sovellukset tarjolla suoraan storesta. Vielä kun Teams appin saisi (en tiedä onko jo tullut) niin tämä olisi itselle lähes perfecto, seuraava sähkis on lähes 100% varmuudella AAutomotiven omaava.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 256
Viestejä
4 487 678
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom