Ai niin unohdin aiemmin kirjoittaa asiasta, mutta Teslan omat kuraläpät eteen asennettu tuossa joku tovi sitten. 2019 M3:ssa niitä ei ole valmiina tehtaalta.
Aikaa meni noin 10-15min per puoli eli suht helppo homma kyseessä. 10mm hylsy ja talttapääruuvari riitti operaatioon. Pakkauksessa oli mukana kaksiosaiset kuraläpät eteen ja uudet kiinnikkeet & pultit.
Pohjasta pultin suojaluukku auki, pultti irti spacerinsa kera. Rengaskotelosta kaksi muovikiinnikettä irti talttapäällä hivuttaen. Mitään maalipintaa tms. tuossa ei ole joten en jaksanut hakea muovista kiinnikkeenirroitustyökalua. Tämän jälkeen putsasin pahimmat hiekat sun muut ja laitoin nuo kuraläpät kohdalleen, pultti löysästi kiinni ja muovikiinnikkeet kohdilleen, kiristys ja kiinnikkeet pohjaan asti.
Model 3:lle nuo kaksiosaisten läppien jatkopalat tuntuvat kyllä menevän aivan liian lähelle maata ja varmaan raapii jokaisen kynnyskiven jne jonka yli joutuu ajamaan, joten jätin pois. Mennään noilla "puolikkailla".
Näiden myötä voin todeta, että menisin ehkä ennemmin jollain aftermarket-palikoilla jotka A) olisivat jotain noiden kaksiosaisten mittojen väliltä ja B) jossa on mukana myös lähinnä esteettisistä syistä takapään roiskeläpät. Katsotaan jos jaksan tilata moiset ja vaihtaa niihin ennen talvea.
Sivuhuomiona Teslan virallisen ohjeen mukaan nuo pulttien luukut kuuluu leikata irti saksilla jos kuraläpät asentaa, mutta jätin sinne. Ei ne mihinkään kiinni ota jos ei alustaa muuten pahoinpitele kanttareissa tms.