Ei pääse adapterilla olevat vehkeet 250kw asti. Ccs adapterin max. 180kw.Oletteko minkälaisia latausnopeuksia saaneet Teslan Superchargereilta? Muista ilmoittaa mikä malli ja mikä vuosimalli.
Oon nyt kaksi kertaa käynyt Espoon superilla ja aiemmalla kerralla antoi maksimissaan 100kw latausnopeuden. Aloitin tuolloin 10 prosentista latauksen. Tänään antoi alkuun 156kw 5 prosentista -> 40 prosenttiin ja sen jälkeen jatkui n. 110kw. Kyseessä 2020 Raven refresh ässä. Molemmilla kerroilla oli laitettu navi chargerille ja esilämmitetty akkua. Viime kerralla taisi olla n. 20min ja nyt noin 10 minuuttia meni ajaa tähän. Jotkut sanovat, että 30min olisi se mitä esilämmitys vaatii.
Vanhemmat Model S/X oli capattu 150kw, mutta Raveneihin Tesla aukaisi myöhemmin softalla latauksen 250kw asti. Tuommonen 200kw latausnopeus voisi olla ihan kiva. Lähinnä mietin tulevaisuuden roadtrippeja, että kuinka pitkiä tauoista tulee. Tämä taisi näillä nopeuksilla antaa n. puolessa tunnissa 330 kilometriä lisää (5% -> 65%).
Pitäisi kyllä varmaan tehdä myös toi BMS uudelleenkalibrointi kun täydellä akulla lupaa vain jonkun 565km rangea....Tosin toi on aika linjassa perus 10% akun kulumiseen, mikä Tesloissa/sähköautoissa ilmeisesti voi tapahtua jo ekan 20tkm aikana, jonka jälkeen sitten kuluminen hidastuu reilusti tai pysähtyykin.
Mites reissun päällä muut kuin Teslan laturit? Niissä varmaan vielä harvemmin päästään isoihin lukemiin? Mietin redditiä luettuani, että pistän piruuttani support tickettiä ja kyselen miksei pääse 200kw vaikka ehkä(?) pitäisi. Joillekin ovat sitten tehneet etädiagnostiikan ja selvittäneet asiaa.
Käsittääkseni toi on V3 laturi mikä yltää 250kw asti.
Viimeksi muokattu: