Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kaikki nämä investoinnit jotta saadaan laskettua taksikyytien hintaa 30%? Tehokkaampaakin rahankäyttöä varmasti olisi.
20 vuotta sitten kuulin 50%. Varsinkin kaupunkiliikenteessa se kuskin hinta on merkittavasti kovempi kuin 30%. Pekingissa taksin km hinta on 30 senttia kilometri kun liikutaan alle 10km sateella. Jos taksi olisi Suomessa 50 senttia kilometri niin kuka hitta viitsi enaa autoja ostaa.
 
Saako model s:ssa mitään muuta y:hyn verrattuna kuin parempi range, kiihtyvyys, säädettävä alusta ja mukava tuntemus egossa, kun on kalliimpi auto?
Pitäs alkaa päättämään ostaako kauppakassi vai elääkö vuoden lisää autottomana ja katsoo tilannetta uusiksi 2024 syksyllä.
Itse laskisin Ässässän eduiksi: range parempi, kyyti hiljaisempaa ja mukavampaa.
Haitoiksi: hinta, iso ratti (makuasia), huonompi näkyvyys ulos.

Jos ajat oikeasti paljon (yli 40t km/v) niin S ja jos satunnaista matkailua ja sahaamista kaupungissa Y. Imo
 
20 vuotta sitten kuulin 50%. Varsinkin kaupunkiliikenteessa se kuskin hinta on merkittavasti kovempi kuin 30%. Pekingissa taksin km hinta on 30 senttia kilometri kun liikutaan alle 10km sateella. Jos taksi olisi Suomessa 50 senttia kilometri niin kuka hitta viitsi enaa autoja ostaa.

Aika moni kuski on sanonut että jokaisesta laskutetusta eurosta (verojen jälkeen) menee kolmasosa rengille, kolmasosa omistajalle ja kolmasosa autoon. Tuskin hirveästi on tämä muuttunut viime aikoina.
 
Saako model s:ssa mitään muuta y:hyn verrattuna kuin parempi range, kiihtyvyys, säädettävä alusta ja mukava tuntemus egossa, kun on kalliimpi auto?
Auton näköisen auton. Sitä saattaa yllättävän moni arvostaa. Ja se ei ole mennyt halpuutusmankelin läpi niin pahasti.
 
Auton näköisen auton. Sitä saattaa yllättävän moni arvostaa. Ja se ei ole mennyt halpuutusmankelin läpi niin pahasti.
Ehkä mulla on päässä vikaa, mutta Y on mun silmiin kaunis. Nettikuvissa Y aika meh, mutta livenä jees.
 
Auton näköisen auton. Sitä saattaa yllättävän moni arvostaa. Ja se ei ole mennyt halpuutusmankelin läpi niin pahasti.

Niin joo, siinähän on keulassa muovinen räppänä muistuttamassa ajoista, jolloin Autoissa oli messingistä käsin juotettu jäähdytin keulilla täynnä kuumaa vettä. /s
 
Ehkä mulla on päässä vikaa, mutta Y on mun silmiin kaunis. Nettikuvissa Y aika meh, mutta livenä jees.
Ei se paha ole, mutta S enemmän perinteisen auton näköinen.

Niin joo, siinähän on keulassa muovinen räppänä muistuttamassa ajoista, jolloin Autoissa oli messingistä käsin juotettu jäähdytin keulilla täynnä kuumaa vettä.
Joku voi tuotakin arvostaa :)
 
Ehkä mulla on päässä vikaa, mutta Y on mun silmiin kaunis. Nettikuvissa Y aika meh, mutta livenä jees.
Samaa mieltä, valkoinen Y on todella hieno auto omasta mielestäni vaikka monet onkin eri mieltä.

Saako model s:ssa mitään muuta y:hyn verrattuna kuin parempi range, kiihtyvyys, säädettävä alusta ja mukava tuntemus egossa, kun on kalliimpi auto?
Onhan se varmaan monin osin parempi, mutta hintakin on tuplat niin pitääkin olla parempi. Kannattaa varmaan käydä molempia kokeilemassa niin tietää kumpi on itselle sopivampi. Toki hintaeroa ei ole jos vaihtoehdot ovat käytetty S ja uusi Y, mutta sitten ei ole takuuta ja joutunee mahdollisesti korjailemaan kalliita juttuja.
 
Samaa mieltä, valkoinen Y on todella hieno auto omasta mielestäni vaikka monet onkin eri mieltä.

En tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta 3 ja Y ovat ihan ok ja design näyttäisi kestävän hyvin aikaa, mutta varsinkin kolmosella tuo matala hartialinja tekee auton ikkunoista valtavat. Olo on kuin akvaariossa tai vanhemmissa polttisutoisssa ( näissä hartialinja oli alhaalla ) Uusissa polttisautoissahan hartialinjat ovat taas melko korkealla ja ikkunat siten pienet. Sen takia tuo kolmosen akvaariomaisuus erottuu muuten niin sulavanlinjaisesta autosta. Vähänkuin eri paria ylä ja alaosa. Y:ssä tämä tietysti ei korostu samanlailla koppakuoriasmaisen olemuksen takia. Kyllähän tuohon on silmä jo tottunut, mutta varsinkin alussa tuo oli melkein häiritsevää tai omituista. S:ssä tätä "ongelmaa" ei ole.
 
Tesla Y:ssä on pahin se takapää /takaviisto. Leveä perse kapenee ylös ja valkoisessa se jotenkin korostuu entistä enemmän.

Mitäs mielipiteitä on valkoisesta Y:stä jonka ikkunalinjasta ylöspäin on teipattu mustaksi.

1694003742040.png
 
Mitäs mielipiteitä on valkoisesta Y:stä jonka ikkunalinjasta ylöspäin on teipattu mustaksi.
Omaan silmään ihan kiva ratkaisu.


Oliko tämö jo täällä? Tuon mukaan ei pelkkää markkinointipuhetta tuo uusi kolmonen. Tosin tässä kaikki kriittiset kommetit loistavat poissaoloaan......

 
Omaan silmään ihan kiva ratkaisu.


Oliko tämö jo täällä? Tuon mukaan ei pelkkää markkinointipuhetta tuo uusi kolmonen. Tosin tässä kaikki kriittiset kommetit loistavat poissaoloaan......


Katsotaan kun vertaa 2021 malliin.
 
En tiedä vastaanko trolliin mutta eiköhän palvelun hintaero ja saatavuus ole se juttu, kuskin palkka (ja nykyisin vielä polttoaine pääosin) on valtaosa taksin kustannuksista ja näitä ei robotaksissa ole. Julkisten ongelma, kuten edelliset kirjoittajat jo asiaa koittivat esittää, on se että tavaraa on hankala liikuttaa bussissa, bussi ei tuo ovelle ja etenkin pääkaupunkiseudun ulkopuolella ei ole tavatonta että pysäkille on kilometrien matka ja bussi kulkee kaksi kertaa päivässä arkisin. Kyllä edulliselle ovelta ovelle kyydille on varmasti kysyntää ja se osin syrjäyttää tai jopa korvaa tarvetta pitää omaa autoa.

Robotaksi ei välttämättä ratkaise näissäkään tilanteissa yhtään mitään. Maaseudulla, jossa etäisyydet ovat pitkiä, niin olisivat ne etäisyydet myös sille robotaksille pitkiä - eikä asiakkaita riittäisi samalla tavalla kuin kaupungeissa. Eli se ei olisi tuottoisaa omistajalle, eikä se olisi edullista käyttäjällekään. Päädytään siis samaan ongelmaan. Puhumattakaan kuka ne robotaksit sitten siivoaa (koska siinä vaiheesa käsissämme on uusi kustannus, varsinkin jos robotaksin pitää käydä vaikka parin sadan kilsan päässä pesussa) kun Liisa vetää hevosenlannassa sinne sisälle kumppareineen, ai että.

Robotaksit on muutenkin mainostettu tilanteisiin, joissa parkkipaikkoja ei ole ja pitää päästä liikkumaan juuri sinne. Maaseudulla ei ole ongelmaa parkkipaikoista, eikä ketään oikeasti kiinnosta ratkoa myöskään kaukaisia etäisyyksiä järkevästi. Eivätkä ne tule olemaan halpoja. Keskustoissa, joihin tätä niin suurena ratkaisuna on mainostettu, julkinen liikenne on parempi. Keskustojen / kaupunkien väliseen liikenteeseen, julkinen liikenne on jälleen kerran parempi ratkaisu. Ne säästävät tilaa huomattavasti enemmän kaupunkiratkaisuna kuin laittaa sinne 8 miljoonaa robotaksia. Kaikki suuret ideologiat perustuvat edelleen siihen, ettei Amerikassa ymmärretä että juna on keksitty. New Yorkissakin jostain syystä metro pitäisi unohtaa ja laittaa tilalle robotaksi, mutta tuskinpa oikeasti kukaan siitä ilosta tahtoisi sielläkään maksaa - liikenne olisi edelleen ongelma. Robotaksit eivät vähennä liikennettä, ne vähentävät vain parkkipaikkojen tarvetta, jos ne olisivat koko ajan liikenteessä.

Eli ainoa mihin tässäkään ketjussa on keksitty ratkaisu mitä robotaksi ratkaisee on kuljettajan palkan poistuminen. Eli toisin sanoen, annetaan Uberin/Lyftin/Cruisen/Waymon/etc hoitaa se ongelma, miksi ihmeessä tähän pitäisi normaaliautoihin siis saada mitään? Eivät hekään halua robotakseilla muuten sinne lehmätilalle palvelua tarjota, se vaan ei kannata.

Täytyy tietysti pohtia, oliko Ashrakkin vastaus vain trolli, mutta vastasin nyt kuitenkin.
 
Laskisin fsd:lle ja muulle ei toimi just nyt ominaisuuksille nolla-arvon teslaa ostaessa. Eipähän pety, jos/kun tesla ei toimita.

Saako model s:ssa mitään muuta y:hyn verrattuna kuin parempi range, kiihtyvyys, säädettävä alusta ja mukava tuntemus egossa, kun on kalliimpi auto?

Pitäs alkaa päättämään ostaako kauppakassi vai elääkö vuoden lisää autottomana ja katsoo tilannetta uusiksi 2024 syksyllä.

Mulla oli sama päätös vähän päälle kuukausi sitten edessä kun oli hyvä vaihtotarjous sekä Y:stä, että S:stä. Olin oikeastaan jo ihan varma Y:stä, mutta sitten nähtyäni ja koeajettuani molemmat oli päätös ässästä erittäin selkeä. XC90 Inscriptionin jälkeen nuo Y:n penkit puudutti perseen jo koeajon aikana, enkä oikein mahtunutkaan selästä kunnolla niihin. Tämä toki on yksilökohtaista, joten kannattanee koeajaa ja testata. Laatuvaikutelma ja materiaalit sekä alusta oli myös ne selkeimmät silmiinpistävät asiat.

Sanoisin eduiksi kaksi näyttöä, paremmat penkit ja materiaalit, ulkonäkö, adaptiivinen ilmajousitus, hiljaisempi kyyti ja yleinen laatuvaikutelma. Äänentoiston eroista en ole ihan varma, mutta Y kuulosti enemmän purkilta, tai sitten se ajamisen melu aiheutti sen eron. Ässäkään toki ei pääse kajareissa Volvon B&W tasolle. Range tosiaan myös pidempi.

Tarkoitus ei ollut siirtyä SUV:ista pois, mutta kiinnostavien vaihtoehtojen vähyys sähköautoissa vei sitten tähän. Tavaratila on tässä itseasiassa isompi kuin mitä vaikka Mersun EQC:ssa tai Audin E-Tronissa on. Model Y:ssä toki on vielä isompi. Roadtrippeihin nämä sisätilat ja auton koko sopii hyvin. Pituutta on melkein sama kuin XC90:ssä, Model Y verratessa tämä on pidempi ja leveämpi auto ulkomitoiltaan.

Nyt hinnanpudotusten jälkeen ässän hinta on järkevämpi ja lähempänä Y:tä, aiemmin se ero oli kyllä aika järjetön.

Joku sanoi isomman ratin olevan huonompi, mutta mulla taas oli toisinpäin.

E: ovenkahvat myös paremmat :D
 
Viimeksi muokattu:
Aivan yhdentekevää huulipunaa sialle näiden perhemöhköjen kanssa. Käsittämätöntä että ihmiset jaksaa teipata yms. puunata näitä crossover rumiluksia.
Ihan siistihän tuo on crossoveriksi vaikka en itse mikään Tesla -intoilija olekaan.
 
Ihan siistihän tuo on crossoveriksi vaikka en itse mikään Tesla -intoilija olekaan.
S alkuperäisenä muotoiluna on varsinkin livenä sopusointuinen, mutta kaikki muut mallit ovat yhtä innostavia kuin ripulikakat pöksyissä. Mittasuhteet jotenkin pielessä. 3 näyttää sammakolta ja uudempi highland "siristää" silmiä kuin 3. kivi auringosta tyyppi. Muulta muotoilultaan se on perusauto. Nätimpi muuna kuin valkoisena. Y:llä on ylikorkea profiili sivulta ja kapea&korkea takaa katsottuna, joka saa sen näyttämään varsin urpolta. X:stä ei varmaan tarvitse sanoa mitään, siinä on kaikki aivan päin persettä, lokinovet kirsikkana kakussa. Lyhyellä kaupunkikiekalla ruuhka-aikana tuli ainakin 10 kolmosta/y valkoisena vastaan. Uusi corolla.

tl;dr; Jos nätin Teslan haluaa ei ole kuin S vaihtoehto jonain muuna värinä kuin valkoisena.
 
S alkuperäisenä muotoiluna on varsinkin livenä sopusointuinen, mutta kaikki muut mallit ovat yhtä innostavia kuin ripulikakat pöksyissä. Mittasuhteet jotenkin pielessä. 3 näyttää sammakolta ja uudempi highland "siristää" silmiä kuin 3. kivi auringosta tyyppi. Muulta muotoilultaan se on perusauto. Nätimpi muuna kuin valkoisena. Y:llä on ylikorkea profiili sivulta ja kapea&korkea takaa katsottuna, joka saa sen näyttämään varsin urpolta. X:stä ei varmaan tarvitse sanoa mitään, siinä on kaikki aivan päin persettä, lokinovet kirsikkana kakussa. Lyhyellä kaupunkikiekalla ruuhka-aikana tuli ainakin 10 kolmosta/y valkoisena vastaan. Uusi corolla.

tl;dr; Jos nätin Teslan haluaa ei ole kuin S vaihtoehto jonain muuna värinä kuin valkoisena.
Model S on hieman vanha malli, sekä kooltaan iso.

Itseä voisi kiinnostaa tuo facelift Model 3, mutta täytyy mennä nyt e-2008 Pösöllä ainakin vuosi, jos ei kauemminkin. Nyt "toki" oranssi auto, mutta Tesla luultavasti valkoisena :D
 
Ei crossoverista saa hyvän näköistä tai mielenkiintoista mitenkään sähköautojen lyhyt konepelti tuhoaa ulkonäön sitten lopullisesti.
 
Ei crossoverista saa hyvän näköistä tai mielenkiintoista mitenkään sähköautojen lyhyt konepelti tuhoaa ulkonäön sitten lopullisesti.

Käsittääksemme saatiin sun mielipide jo ylempänä.

Meinasin itse varmaan madaltaa Y:n että näyttäisi vähä siistinmältä :geek:
 
Hyvä kysymys. Vakuutuksen kautta sitten jos ei Tesla korvaa
Jättäisin kyllä madaltamatta. Tai hankkisin jonkun muun mallisin kuin crossoverin...
Wikipediasta lainattua:
"Hyvin usein crossover-malli on autonvalmistajan jonkin tunnetun mallin versio, joka on varustettu teippauksilla, erikoisilla korinosilla, suurilla vanteilla ja korkealla maavaralla."
 
M3P -21 tuli 530xd F10 -11 Bmw jälkeen käyttöön ja nyt kuukaus ja 2tkm ajettu. Alla huomioita/pientä vertailua:

- Automaatti pitkät on tuosta bmw versiosta vielä huonompi ja bmw oli 10 vuotta vanhempi... Viive pitkien kytkentään kun vastaantullut auto mennyt on liian pitkä Bmw:ssä ehkä alle puolet tästä Teslan viiveestä. Taajamassa pitkät tuntuvat olevan päällä tai pois riippuen vähän miten kirkkaita valoja on. Bmw kaltaista pitkien vaihtoa vastaantulijan silmille en ole vielä huomannut. Tässäkin ilmeni kyllä harvoin.
- Radio tiltannut kerran -> ratin napeilla tokeni
- Voimalinjan takiahan tää ostettiin ja siihen ei voi kyllä olla ku tyytyväinen
- Latauksen hanskaus reitille navin kautta tehty kyl helpoks -> verkosto alkaa olee jo kohtuu tasolla
- Bmw:stä ikävä on lähinnä hudia ja comfort jakkaran sivutukea. Muuten kyllä toi penkki on yllättävän hyvä vs bmw comfort jakkarat
- Pyyhkijöitä en oo ite kaivannu ratin varteen jos tarttee niitä heilutella manuaalisesti painaa pissapojan nappia? Tosin ei oo kyl kun jossain aamuhuurtees ollu tarvetta.
- Ajomelu noin 4db korkeampi kuskin paikalla 20" vanteil kun tuossa vitossarjalaises bemmis. Itselle merkityksetön -> musiikki soi aina kuitenkin
- Bmw professional hifit oli mun korvaan vähän hifimmät tosin Teslas parempi bassopää koska subbari.
- Paneelit tuntus olevan aika hyvin jiiris täs tapauksessa en oo ainakaan mitään ihmeellistä huomannut
- Vannevaihtoehtoja ei keskireiän takia ole niin paljon kuin LR olisi
- Autopilot on ihan ok siis se ihan perus versio. Herkästi tykkää jarrutella kyllä jos pientareella jotain, mutta kai ihan ymmärrettävää. Ja levennytyssä kohdassa yrittää mennä mihin sattuu kun toinen viiva karkaa liikaa oikealle.
 
Kyllähän FSD on ihan huikea asia jos se vaan toimisi, mutta toistaiseksi ei toki ole lähelläkään. Voisi lähteä vaikka lappiin ja mennä itse taakse nukkumaan ja olisi aamusta perillä virkeänä kun auto olisi hoitanut ajamisen samalla kun itse nukkuu. Muutenkin pitkillä matkoilla voisi tehdä vaikka töitä tai katsella elokuvia tms. ja baarista lähteä kotiin omalla autolla. Parkkiongelmaakaan ei olisi kun auto voisi itsestään ajella jonnekkin mistä löytyy ilmainen parkkipaikka ja sitten kun haluat jatkaa matkaa niin kutsut vaan autosi hakemaan sinut missä oletkaan. Lisäksi auto voisi toimia itsenäisesti taksina kaiket yöt jne.

Ja myös vanhuksille joilla kortti ei enää voimassa esim. sydänsairauksien johdosta.
 
Voisi tietysti olla, että teslasta oli päästävä eroon ajoprofiilin rajun muuttumisen takia. Ainoa järkiselitys asialle.
Silloin tuossa olisi jotain järkeä. Esim myyntitykki joka vetää pitkin maakuntia ammatikseen. Yöksi suoraan kotiin, ei ABC:lle (lataamaan) motolla.
Eikös tuolla rajulla ajoprofiililla se tesla olisi järkevämpi vaihtoehto? Mitä isommat kilometrit, niin sitä järkevämpää sähköauto on omistaa. Tuo juttu oli kyllä todella kummallinen.
 
Eikös tuolla rajulla ajoprofiililla se tesla olisi järkevämpi vaihtoehto? Mitä isommat kilometrit, niin sitä järkevämpää sähköauto on omistaa. Tuo juttu oli kyllä todella kummallinen.
Näinköhän koko Tapsaa on edes olemassa. Jotenkin haiskahti keksityltä jutulta kummallisuuksineen mutta mistäs näistä tietää, ei olisi ensimmäinen kerta kun joku sekoilee autokaupassa oikeen kunnolla. Miksi joku ostaisi yli 60k€ auton millä ei aja lähes ollenkaan ja sitten vuoden päästä juoksisi ympäri kauppoja etsimässä vähiten paskaa tarjousta?
 
Ens viikolla ois noudettavissa Y LR varastoauto, mutta tarkkaa päivämäärää ei ole vielä ilmoitettu/sovittu. Suoritettavista tehtävistä puuttuu enää tuo vakuutustodistus, niin voinko ottaa nyt vakuutuksen, kun rek numerokin näkyy loppulaskussa, ja mikä dokumentti täytyy tarkalleen sitten liittää tuonne tilaukseen "Lataa vakuutustodistus" kohtaan. IF ja POP antoi vakuutukselle hinnan netissä (IF ilman omaa bonushistoriaa), mutta OP ja Lähitapiola ilmoitti, että pitää soittaa asiakaspalveluun syystä x, joten niihin sitten soittelemaan seuraavaksi. Yleensä olen ottanut autoliikkeen kautta suoraan vakuutuksen ostaessa, niin vähän on epäselvä homma tämän todistuksen kanssa.
 
Ens viikolla ois noudettavissa Y LR varastoauto, mutta tarkkaa päivämäärää ei ole vielä ilmoitettu/sovittu. Suoritettavista tehtävistä puuttuu enää tuo vakuutustodistus, niin voinko ottaa nyt vakuutuksen, kun rek numerokin näkyy loppulaskussa, ja mikä dokumentti täytyy tarkalleen sitten liittää tuonne tilaukseen "Lataa vakuutustodistus" kohtaan. IF ja POP antoi vakuutukselle hinnan netissä (IF ilman omaa bonushistoriaa), mutta OP ja Lähitapiola ilmoitti, että pitää soittaa asiakaspalveluun syystä x, joten niihin sitten soittelemaan seuraavaksi. Yleensä olen ottanut autoliikkeen kautta suoraan vakuutuksen ostaessa, niin vähän on epäselvä homma tämän todistuksen kanssa.

Soita sinne vakuutusyhtiöön niin saat paremman tarjouksen kuin netissä ja samalla ne kertoo sulle toimintaohjeet.

Edit: Jossain FB sähköautoryhmissä on nimiä ja puhelinnumeroita suoraan sähköautovakuuttajille. En silti lähtisi siitä että heiltä parhaan tarjouksen saisi.
 
Eikös tuolla rajulla ajoprofiililla se tesla olisi järkevämpi vaihtoehto? Mitä isommat kilometrit, niin sitä järkevämpää sähköauto on omistaa. Tuo juttu oli kyllä todella kummallinen.
Joillekin järkevää on ajaa halvalla, voillekin järkevää on päästä liikkumaan paikasta toiseen ilman lataustaukoja. Ehkä Tapsaa alkoi vaan vittuumana ABC:n lehtipihi ja kahvi. Meitä on meneen junaan ja tarpet moninaiset.
 
Ens viikolla ois noudettavissa Y LR varastoauto, mutta tarkkaa päivämäärää ei ole vielä ilmoitettu/sovittu. Suoritettavista tehtävistä puuttuu enää tuo vakuutustodistus, niin voinko ottaa nyt vakuutuksen, kun rek numerokin näkyy loppulaskussa, ja mikä dokumentti täytyy tarkalleen sitten liittää tuonne tilaukseen "Lataa vakuutustodistus" kohtaan. IF ja POP antoi vakuutukselle hinnan netissä (IF ilman omaa bonushistoriaa), mutta OP ja Lähitapiola ilmoitti, että pitää soittaa asiakaspalveluun syystä x, joten niihin sitten soittelemaan seuraavaksi. Yleensä olen ottanut autoliikkeen kautta suoraan vakuutuksen ostaessa, niin vähän on epäselvä homma tämän todistuksen kanssa.
Tosiaan facebookin teslaryhmä täynnä vakuutustwn myyjiä. Itse kysyin kaikilta tarjouksen. Eli tee joku yleinen maili jonka sitten vaan lähetät kaikille niin saa helposti useita tarjouksia joista sitten valitse. Saat myös sen vakuutustodistus dokumentin kanssa mikä Teslalle ladataan.

Vakuutustahan voi kilpailuttaa koska vaan, joten vaikka ei nyt ehtisi kunnolla kilpailuttaa ja löytää parasta niin voi kilpailuttaa heti uudestaan. Joku pop tms yhtiöhän tarjoaa 3kk vakuutuksen ilmaiseksi? Tai tällainen oli ainakin vähän aikaa sitten. Kannattaa ehkä ottaa se 3kk ajaksi ja sitten kilpailuttaa vakuutukset.
 
Muilla tullut virheellisiä hälytyksiä autoon? Jokuaika sitten kotipihassa rupes hälärit soimaan ilman syytä ja tänään työpaikan pihassa kun vaimo odotteli autossa oli taas ruvennut soimaan.
Tänään näytti hälyjen jälkeen yhtä tapahtumaan centryssä, siinä kävelin eilen toimistolla autolle, mikä tuntuu aika erikoiselta. Muutenkaan en kyllä ymmärrä tuota centryä, juuri koskaan siinä ei näy mitään tapahtumia. Kotona toki pois käytöstä, mutta eipä se näytä parkkipaikoilla tai muualla noita tapahtumia lähes koskaan. Sitten taas ihan satunnaisesti näyttää klipin kun joku kävelee ohi.
 
Muilla tullut virheellisiä hälytyksiä autoon? Jokuaika sitten kotipihassa rupes hälärit soimaan ilman syytä ja tänään työpaikan pihassa kun vaimo odotteli autossa oli taas ruvennut soimaan.
Tänään näytti hälyjen jälkeen yhtä tapahtumaan centryssä, siinä kävelin eilen toimistolla autolle, mikä tuntuu aika erikoiselta. Muutenkaan en kyllä ymmärrä tuota centryä, juuri koskaan siinä ei näy mitään tapahtumia. Kotona toki pois käytöstä, mutta eipä se näytä parkkipaikoilla tai muualla noita tapahtumia lähes koskaan. Sitten taas ihan satunnaisesti näyttää klipin kun joku kävelee ohi.
Yleensä joku hyttynen aiheuttaa nuo hälyt tai toisessa tapauksessa vaimo jos et ole erikseen laittanut vaikka camping jne. tilaa päälle.
 
Muilla tullut virheellisiä hälytyksiä autoon? Jokuaika sitten kotipihassa rupes hälärit soimaan ilman syytä ja tänään työpaikan pihassa kun vaimo odotteli autossa oli taas ruvennut soimaan.
Tänään näytti hälyjen jälkeen yhtä tapahtumaan centryssä, siinä kävelin eilen toimistolla autolle, mikä tuntuu aika erikoiselta. Muutenkaan en kyllä ymmärrä tuota centryä, juuri koskaan siinä ei näy mitään tapahtumia. Kotona toki pois käytöstä, mutta eipä se näytä parkkipaikoilla tai muualla noita tapahtumia lähes koskaan. Sitten taas ihan satunnaisesti näyttää klipin kun joku kävelee ohi.
Model 3:ssa on tosi herkkä häly, tämä tuli huomattua mökillä. Jos sisälle jää itikka tms lentelemään se riittää triggaamaan varashälyn soimaan. Ja huom. varashäly jää päälle vaikka sentry ois disabloituna. Varashäly pitää ottaa valikosta veke. (Kallistus/tunkeutuminen tms)

Ei se sentry ala tallentamaan ellei joku kävele riittävän lähellä autoa.

Jos autoon jää joku odottelemaan, kannattaa silloin laittaa camp mode päälle. Silloin ovet ei mene lukkoon kun poistut kännykkäsi kanssa autolta. Myös näyttö ja ilmastointi pysyy päällä. Näytöltä autoon jäänyt voi klikata ovet lukkoon jos on tarve, eikä hälyt tms mene tällöin päälle.
 
On varmasti jo keskusteltu uuden Teslan vakuutuksista täällä, mutta en nyt löydä ohjeita kun istun koneella ja olen tekemässä uuden Teslan tilausta ja nyt tarvitsisi saada vakuutustodistus Teslalle. Pyydänkö siis vakuutuksista tarjouksia tuolla VIN numerolla?
 
On varmasti jo keskusteltu uuden Teslan vakuutuksista täällä, mutta en nyt löydä ohjeita kun istun koneella ja olen tekemässä uuden Teslan tilausta ja nyt tarvitsisi saada vakuutustodistus Teslalle. Pyydänkö siis vakuutuksista tarjouksia tuolla VIN numerolla?
Kyllä.
 
Teslalta sähköpostia Model Y 2,99% korkotarjoukseen liittyen, joka tarjolla ennen 30.9. toimitettuihin autoihin:

Screenshot_2023-09-07-18-41-25-32_93b7fc0429a0e97afffb8ed9ac823d5b.jpg


Nähtäväksi jää onko kuinka lopullinen tai pitkäaikainen nosto, mutta auton hintaan tuolla on n. 5000€ vaikutus.
 
Veikkaan, että aika pian nähdään taas korkotarjouksia Y:lle. On nimittäin muutkin valmistajat heränneet vihdoin kilpailemaan ja esim. Hyundailla on vähän vastaava korkotarjous päällä (2.99% + kulut), Volkkarin just pudotti varastoautojen hintaa ja kolmosen facelift varmaan jonkin verran syö Y:n suosiota.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 233
Viestejä
4 549 246
Jäsenet
74 947
Uusin jäsen
Wilmeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom