Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Uusi Model 3 45790e koukulla vs joku 48500e Model Y koukulla.
Ranget 513km vs 455km.

Onhan Y:ssä jonkun verran enemmän monikäyttöisyyttä 3000e lisähinnalla.

Näinkin sanottuna; onhan tuo kohtuu solidi tuo Tesla 3. Harmi etteivät apinoi mersujen ja audien ja bemarien suksiluukkua -ainakaan vielä.

Joka tapauksessa tuossa autossa lienee mahdollisuuksia hinnan alennuksiin tässä vuosien saatossa. Eiköhän se suunnilleen tuollaisena nyt vuosikausia pysy, kun enää puuttuu tyyliin suksiluukku, ehkä vilkkuviikset tms.

Aloin jo uskomaan, että myyvät kolmosella alkavalla hinnalla huhujen jälkeen, mutta vielähän tuolle jää hintaa.
 
Uusi Model 3 45790e koukulla vs joku 48500e Model Y koukulla.
Ranget 513km vs 455km.

Onhan Y:ssä jonkun verran enemmän monikäyttöisyyttä 3000e lisähinnalla.

Näinkin sanottuna; onhan tuo kohtuu solidi tuo Tesla 3. Harmi etteivät apinoi mersujen ja audien ja bemarien suksiluukkua -ainakaan vielä.

Joka tapauksessa tuossa autossa lienee mahdollisuuksia hinnan alennuksiin tässä vuosien saatossa. Eiköhän se suunnilleen tuollaisena nyt vuosikausia pysy, kun enää puuttuu tyyliin suksiluukku, ehkä vilkkuviikset tms.

Aloin jo uskomaan, että myyvät kolmosella alkavalla hinnalla huhujen jälkeen, mutta vielähän tuolle jää hintaa.
Lisäksi Y vetää 1600kg vs 1000kg.
 
Samaa mieltä, minusta 1/3 hinnasta pitäisi olla sulanut 3v / 50-80 tkm käytetystä.
Suomessa käytetyt kalliimpia, kun härmäläisillä ei ole kyhnyä ostaa uusia. Siihen päälle uusien autojen saatavuushaasteet ja korot.

Edit: Tänään ajellessani sekalaista tiestöä ml. muutaman liikenneympyrän on todettava, että vilkut ratissa ei välttämättä ole huono juttu. Ympyrä on se pahin ja ratin puola osoittaa silloin ~alaspäin, joten poisvilkutus tehtävissä. Itse vierastan enemmän RND - valintaa näytöllä. Se olisi hyvä olla paikassa, jossa käsi on luonnollisesti muutenkin.
Screenshot_2023-09-02-17-33-01-305_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
Teslan mukaan näppärästi katossa
 
Miksiköhän perffiä ei julkaistu heti muiden mukana, onkohan siihen tulossa jotain muutakin päivitystä? Lisää tehoa?
Ehkä voimalinja päivittyy reilummin ja ei ole ihan vielä valmis tai halutaan erillinen julkaisu? Takaveto ja long range ei voimalinjaltaan muuttunut ollenkaan.
 
Teslan mukaan näppärästi katossa
Niinpä :x3:

Päivitetty Y voi olla aika suosittu, jos kolmosen muutokset todetaan onnistuneiksi ja ne apinoidaan lihavaan isoveljensä.

Mielelläni kelpuutan hieman pehmeämmän jousituksen, paremman äänieristyksen, ilmastoidut penkit, pullakeulan päivityksen, etukameran ja matriisivalot. Turha kuitenkaan toivoa mm. hudia, säädettävää reisitukea penkkiin ja pienempää kääntösädettä.
 
Miten muuten tuo Teslan navigointi toimii jos standard connectivity loppuu? Noissa autoissahan on nyt mainittu, että standard on 8v ja sen jälkeisestä ajasta ei ole mainintaa?

Mitä standard connectivity maksaa ja voiko ilman sitä ylipäätään navigoida/esilämmittää akkua talvella jne?

Toimii, *kympin kuukaudessa, mustavalkokartta värikuvan sijaan eikä TMC dataa ruuhkista jne.

*Premi maksaa kympin, standard ei mitään.
 
Miksiköhän perffiä ei julkaistu heti muiden mukana, onkohan siihen tulossa jotain muutakin päivitystä? Lisää tehoa?
Ilmeisesti voimalinjaan tulee jotain muutoksia ja se ei ole vielä valmis. Näin siis ihan huhupohjilta mitä näkynyt

Vanhan m3 perffin toimituksethan oli merkattu marraskuu-tammikuu niin tuo osuu just
 
En tiiä "suosivatko" mutta ainakin täällä pk-seudulla moni käy gowashilla kun saa sen parhaan jäsenyyden kakkosauton hinnalla (35€/kk).

Itselläkään ei ole kotona kunnollista pesumahdollisuutta niin käyttänyt juurikin gowashin harjatonta. Eihän se täydellinen ole mutta kyllä se paakat poistaa. Loppukuivaus jää sitten itelle.
Ja se Gowash nimenomaan harjoilla. Nuo harjattomat pesut ovat firmasta riippumatta yhtä hyödyllisiä kun vesisade. Auto on käyttöesine.
 
Samaa mieltä, minusta 1/3 hinnasta pitäisi olla sulanut 3v / 50-80 tkm käytetystä.
Suomessa käytetyt kalliimpia, kun härmäläisillä ei ole kyhnyä ostaa uusia. Siihen päälle uusien autojen saatavuushaasteet ja korot.
En kyllä ymmärrä miten tuokaan toimii. Miten jengillä voi olla varaa maksaa pari vuotta käytetystä lähes uuden hinta, mutta uudesta ei voi maksaa täyttä hintaa?
 
Jäi aika pieneksi kun vertaa F150 mikä kilpailee tämän kanssa.
Ei kai toi nyt vakavasti kilpaile minkään kanssa. Elonin alakouluikäisen lapsen piirrustuksesta tehty jäteläjä, jota ei osta yksikään täysjärkinen, puhumattakaan että kehtaisi näyttäytyä julkisesti tuollaisen ratissa.
 
On se toisaalta hienoa, että maailmassa voi joku tehdä asioita oman mielensä mukaan omilla rahoilla ilman kollektiivin hyväksyntää. :kahvi:
 
On se toisaalta hienoa, että maailmassa voi joku tehdä asioita oman mielensä mukaan omilla rahoilla ilman kollektiivin hyväksyntää. :kahvi:

Joo. Arvostan kyllä itsekin tuota röyhkeää nousukasmeininkiä jolla vetää. Tosiasiassahan se pystyy siihen ainoastaan siksi, että perinteiset valmistajat ovat Porcshea lukuunottamatta olleet täysin kädettömiä sähkäreidensä kanssa ja lähteneet tekemään samaa ufopaskaa kuin Tesla sen sijaan, että olisivat tuoneet sieltä kelvollisen hintaiset ja asiallisesti lataavat sähkö Corollat/Passatit, joissa ei ole polttisautoihin verrattuna muuttunut mikään muu kuin voimalinja.

Nyt siellä on näitä puolivillaisia kuutioita, joilla on lähdetty pelaamaan Teslan peliä ja jääty tylysti telineisiin. Tuttuus puuttuu ja ketään ei kiinnosta.
 
Jäi aika pieneksi kun vertaa F150 mikä kilpailee tämän kanssa.
f150 lightning:ssa 5.5jalkainen lava, CT yli 6 jalkaa. Jos aikoo jotain sanoa noista niin tarvii miettiä koko auton ja sen eri osien kokoa. Olisko se parempi vai ei, jos lavan pituudesta olisi nipistetty ja frunk:ia isommaksi?

En usko, että CT kilpailee f150:en kanssa. Ihan erilaisia kärryjä erilaisille ihmisille.
 
F150 on aika laadukas siihen mihin se on suunniteltu. Ihan jo siitäkin syystä että lavaan menee suoraan polttisversion kaikki lisähärpäkkeet. Mielenkiinnolla odotan onko CT eka Tesla josta saa sähköä uloskin (luulisi, kun on aika olennainen "Truck" -ominaisuus).
 
f150 lightning:ssa 5.5jalkainen lava, CT yli 6 jalkaa. Jos aikoo jotain sanoa noista niin tarvii miettiä koko auton ja sen eri osien kokoa. Olisko se parempi vai ei, jos lavan pituudesta olisi nipistetty ja frunk:ia isommaksi?

Vaikka itse pidän kumpaankin täysin turhakkeena (jos sen työkäyttöön ostaa, niin tuskin siinä tarvii mitään CT:n luvattua 600 hp:ta olla ja F150:sta on yhtälailla turhia versioita olemassa - joskin myös niitä järkevämpiä malleja), niin onhan F150:n frunkissa oikeasti järkeä. Sinnehän menee näppärästi kaikki työkalut ja muu arvokas pöllittävä / ei sadetta kestävä, kun CT:ssä ne pitäisi jättää avoimeksi näkyville sinne takaboksiin.

Eli kyllä sille frunkille ihan oikeaa tilaustakin olisi. Vaikea kuvitella tilannetta, ettei ikinä ole mitään mitä ei tahtoisi suojaan jos tarvitsee oikeasti noin isoa lavaa muuhun käyttöön. Armeijankin käytössä Hiluxien takaosat on aina katettuja, eivät ikinä avoimia vaikka siellä sitä kaikkea kestävää materiaalia onkin (eikä yhdenkään takaluukun lukko toki toimi).
 
Kai isot asiat voi heittää CT:ssa lavalle varsinkin kun lavan päälle saa lukollisen kannen? Frunk:iin pienemmät sälät kuten kauppakassit ruokakaupasta tms.

Ford:lla ei liene vaihtoehtoja, kun auton keulan on oltava iso, että lava-auto näyttää f150:lta. Tesla päätti tehdä lyhyen keulan ja lavaa pidemmäksi.

Aika näyttää miten teslan muiltakin kuin frunk:in ja lavan koon osalta erikoisen oloinen lava-auto myy tai ei myy. En usko, että Ford miehet on CT:ta ostamassa. Ostajat löytyy jostain muualta kuin f150:en omistajista, jos edes löytyvät.
 
Itse en ole keksinyt mikä se CT:n oikea ostajakunta on. Ehkä se sama jotka ostaa Hummereita ja onhan tuolla superautojen ostajia ihan riittämiin muutenkin kenellä ei ole rahasta pulaa.

F150 on paras Truck (ja alustaltaan ja vetoauton säätöineen parempi kuin polttisversiot) ja Rivian on näppärin ns. "kauppa-auto" vaikka seikkailuhenkinen onkin.

Toisaalta en ole ymmärtänyt G-wageninkaan menestystä, joten kyllähän niitä hölmöjä autoja maailmaan mahtuu.
 
Itse en ole keksinyt mikä se CT:n oikea ostajakunta on. Ehkä se sama jotka ostaa Hummereita ja onhan tuolla superautojen ostajia ihan riittämiin muutenkin kenellä ei ole rahasta pulaa.

F150 on paras Truck (ja alustaltaan ja vetoauton säätöineen parempi kuin polttisversiot) ja Rivian on näppärin ns. "kauppa-auto" vaikka seikkailuhenkinen onkin.

Toisaalta en ole ymmärtänyt G-wageninkaan menestystä, joten kyllähän niitä hölmöjä autoja maailmaan mahtuu.
Mieslapset joilla ei ole rahasta pulaa ja haluavat erottautua massasta. Riittääkö noita asiakkaita sitten tarpeeksi, että CT myisi hyvin vuosikausia niin ei voi tietää. Ei noita kai tosin ole tarkoituskaan tehdä samoissa määrin kuin model 3/y:ta. Veikkaan, että piilaaksosta löytyy mieslapsia, jotka ostavat.
 
Niinpä :x3:

Päivitetty Y voi olla aika suosittu, jos kolmosen muutokset todetaan onnistuneiksi ja ne apinoidaan lihavaan isoveljensä.

Mielelläni kelpuutan hieman pehmeämmän jousituksen, paremman äänieristyksen, ilmastoidut penkit, pullakeulan päivityksen, etukameran ja matriisivalot. Turha kuitenkaan toivoa mm. hudia, säädettävää reisitukea penkkiin ja pienempää kääntösädettä.
Kyllä nämä teslat hyvin jalostuu kokoajan. Ehkä eniten arvostan rangea sähköautoissa kun -42 asteen pakkasessa tullut lähdettyä liikkeelle mökiltä niin se syö rangea kivasti. Jos se about 60km vähemmän wltp y juniperissa kuin nykyisessä Highlandissa on nii kyllä sillä pakkasessa akku esilämmitettynä pitäis sen 300km kulkea vaikka yli 5 vuotta vanhana akkudegredaatiot huomioon ottaen jne.
Tokihan sitä tulee joka tapauksessa äänieristettyä entisestään kun ei näytä olevan tämä uusinkaan malli liian äänetön.
Etukamera ei ilmeisesti ennen kesää 2024 tule uusimpien arvioiden mukaan kun Fremontin tehtaalta saavat ulos Highlandia, tiedä sitten onko huhu totta. Matriisiledit kyllä saisivat oikeasti laittaa jo toimimaan herran jumala.
 
Toimii, *kympin kuukaudessa, mustavalkokartta värikuvan sijaan eikä TMC dataa ruuhkista jne.

*Premi maksaa kympin, standard ei mitään.
Standardille ei ole vielä hintaa ja tuleekohan edes. Teslahan poisti ikuisen standardin 2022 kesällä ja voimassa vain 8v.
 
Se voi olla myös, toisaalta haluaisiko juuri tämän takia Tesla tehdä perffin ja long rangen tehoerosta suuremman :hmm: Jotta olisi enemmän syytä ostaa perffi
Jos tekevät Plaidin haluaisin sen olevan oikea Plaid eikä se räpellys mikä tuli S:sta.
 
f150 lightning:ssa 5.5jalkainen lava, CT yli 6 jalkaa. Jos aikoo jotain sanoa noista niin tarvii miettiä koko auton ja sen eri osien kokoa. Olisko se parempi vai ei, jos lavan pituudesta olisi nipistetty ja frunk:ia isommaksi?

En usko, että CT kilpailee f150:en kanssa. Ihan erilaisia kärryjä erilaisille ihmisille.

Cybertruckissa on myös lisätilaa lavan alla, samaan tapaan kuin Honda Ridgelinessä.

cybertruck_vault.jpg


Ostoskassit sitten mahtuvat kätevästi frunkkiin.
 
Itse en ole keksinyt mikä se CT:n oikea ostajakunta on.

Amerikassa Pickupit on ihan perheautoja, ja autoja jolla kuskataan lapset kouluun ja harrastuksiin. Ja voidaan toki roudata rautakaupasta tavaraa helposti kotiin, ja puutarhajätteitä kaatikselle jne.

Kuka tahansa Y:n, X:n tai S:n ostaja on ihan potentiaalinen CT:n ostaja myöskin.
 
Juu ovat toki, mutta CT ei ole varsinaisesti pickup edes tuossa mielessä. Ainakin noissa esiversioissa vakiorenkaat ovat jo todella jäätävän kokoiset (pari tuumaa isommat fyysisessä mitoissa mitä f150 autoon edes saa). Että toki jenkit käyttävät noita kaikkeen mahdolliseen mutta kokoluokka menee hummeriin eikä niitä nyt ihan joka jenkki kuitenkaan osta.
 
Eikös tesloissa ollut auton näytöllä oleva ladattu kwh määrä se mikä on akkuun mennyt eli ei sisällä häviöitä? Jos näin niin latailin äsken 4%->94% superilla ja tuosta skaalaamalla 100% ja lisäämällä 3kwh sain akun kuluneisuudeksi 4,5% mikä tuntuu käsittämättömän pieneltä. Auto m3 2019LR. Aina pidetty 70% ja vain muutaman kerran 100% reissuun lähtiessä. 80% kaikesta latauksesta AC latausta. Ajettu 68t km.

Samalla voin todeta että 700km / päivä on ihan tehtävissä vene (buster sxr) perässä, kulutus 330wh/km 95kmh, ja noin 300wh/km 83kmh. Rekan perässä 2 välillä peesaillen pääs 190wh/km n.80kmh. Jos on pidempiä siivuja ajettavana veneen kanssa niin rekan perässä ajelu on kyllä ihan suositeltava tapa matkata. :)
 
Ja se Gowash nimenomaan harjoilla. Nuo harjattomat pesut ovat firmasta riippumatta yhtä hyödyllisiä kun vesisade. Auto on käyttöesine.
Olen tästä eri mieltä. Itellä maalissa keraaminen pinnoitus ja tämän kanssa ainakin paikallisen ABC harjaton pesu saa kaiken paskan pois, ellei nyt ole mitään liian pinttynyttä. Hyvin tosin kiiltää jopa ihan sen sateenkin jälkeen.
 
Olen tästä eri mieltä. Itellä maalissa keraaminen pinnoitus ja tämän kanssa ainakin paikallisen ABC harjaton pesu saa kaiken paskan pois, ellei nyt ole mitään liian pinttynyttä. Hyvin tosin kiiltää jopa ihan sen sateenkin jälkeen.
Jep sama. En tiedä onko pinnoitteesta vai mistä johtuvaa mutta ei kyllä mitään tarvetta käyttää harjallisessa
 
toivottavasti istuinten muovimateriaali kuin myös todella kelvoton ergonomia olisi kokenut edes pienen uudistuksen.
Tuli moottori lehden testi vastaan, missä testattiin 6kpl täyssähköisiä perheautoja. Mukana oli tesla model y ja lisäksi oli kiaa, mersua, skodaa, toyotaa ja taisi nissankin olla. No eniwei Tesla taisi olla ainut auto, mikä sai raadilta puhtaat paperit istuimen ergonomiasta.
 
Tuli moottori lehden testi vastaan, missä testattiin 6kpl täyssähköisiä perheautoja. Mukana oli tesla model y ja lisäksi oli kiaa, mersua, skodaa, toyotaa ja taisi nissankin olla. No eniwei Tesla taisi olla ainut auto, mikä sai raadilta puhtaat paperit istuimen ergonomiasta.
Y:n ergonomia lohduttaakin varmaan paljon vanhan 3:n ergonomiasta kärsineitä :think:
 
En tiedä moniko Suomessa aikoo kokeilla FSD siirtoa. Fiilis toiminnasta on, että ei monikaan. Itsellä olisi uuden auton toimitus parin viikon sisään, hieman vielä tuntuu hakevan prosessi muotoaan.

Sinänsä ei valittamista so far koska olen maksanut uudesta auton varauksesta vain 250e, mutta toki olisi helpompi ollut sopia nämä jos joku olisi vain soittanut Teslalta ja olisimme voineet sorvata nämä 5min puhelun aikana kuntoon.

Kova luotto toki, että kaikki järjestyy :kippis:
 
Amerikassa Pickupit on ihan perheautoja, ja autoja jolla kuskataan lapset kouluun ja harrastuksiin. Ja voidaan toki roudata rautakaupasta tavaraa helposti kotiin, ja puutarhajätteitä kaatikselle jne.

Kuka tahansa Y:n, X:n tai S:n ostaja on ihan potentiaalinen CT:n ostaja myöskin.
Nyt en ole seurannut pariin vuoteen uutisia aiheesta, mutta oliko CT tulossa nyt eurooppaankin? Viimeksi muistan kuulleeni, että ei olisi jostain syystä? Voisin hyvinkin pohtia tilaamista, sen verran skeidaa kai kaikilla okt-asuvilla on kuljetettavana...
 
Eikös näissä ole samat kuljettajan istuimet ja aika sama ergonomia? Itse ainakin saan kolmosessa samanlaisen asennon.
No "aika sama" ei ole "sama". Hieman outoa tämä keskustelu, kun eri mallin ergonomialla yritetään selittää mustaa valkoiseksi. Pelkkä korottaminen voi tehdä jollekin merkittävän eron puhumattamaan mitä eroja muussa "työpisteen" ympäristöstä on. Ja jos jonkun mielipide on, että ergonomia on hänelle paska, niin sitä ei muuta vaikka kymmenen arvostelijaa kuorossa kehuisi ergonomiaa. Tiedä sitten mikä alkuperäisen viestin kirjoittaneella oli 3:n ongelma.

Eipä se Y:kään varmasti kaikkien mielestä ole sopiva. Monipuoliset penkin säädöt on hyvä juttu, mutta omalla perseellä se tuntuma täytyy hakea. Täydelliset säädötkään eivät auta mitään, jos penkissä on esim. sivutuen määrässä liikaa tai liian vähän. Makuaasia vai ergonomiaa, ei taida olla väliä. Ikävää se joka tapauksessa on, jos penkki ei sovi.
 
Nyt en ole seurannut pariin vuoteen uutisia aiheesta, mutta oliko CT tulossa nyt eurooppaankin? Viimeksi muistan kuulleeni, että ei olisi jostain syystä? Voisin hyvinkin pohtia tilaamista, sen verran skeidaa kai kaikilla okt-asuvilla on kuljetettavana...
Ei ole tulossa Eurooppaan.
 
Tuli moottori lehden testi vastaan, missä testattiin 6kpl täyssähköisiä perheautoja. Mukana oli tesla model y ja lisäksi oli kiaa, mersua, skodaa, toyotaa ja taisi nissankin olla. No eniwei Tesla taisi olla ainut auto, mikä sai raadilta puhtaat paperit istuimen ergonomiasta.

Tulee mieleen kyllä kysymys - onko nähty edes autoja? Miten kolmonen / Y voi saada ergonomiasta täydet pisteet, kun edes reisien tukea ei voi säätää istuimessa?
 
Tulee mieleen kyllä kysymys - onko nähty edes autoja? Miten kolmonen / Y voi saada ergonomiasta täydet pisteet, kun edes reisien tukea ei voi säätää istuimessa?
Reisituki varmaan jakaa porukan mielipiteet aika hyvin, samaten ristiseläntuen määrä. Ja istuimen tyyli kupin-nojatuolin välillä. 2 metrinen kukkakeppi arvostaa eri asiaa kuin hukkapätkä syöttöpossu. Raadollinen totuus voi olla, että pelkästään eri säätöjen määrällä vedetty hihavakiolla arvio ergonomiasta. Vanhoina hyvinä aikoina oli myös arvostelijoita, joiden mielestä tietty automerkki ei voinut tehdä mitään väärää. Ei ehkä tässä kohtaa päde, mutta mahdollisuutta ei voi poissulkea.
 
Tulee mieleen kyllä kysymys - onko nähty edes autoja? Miten kolmonen / Y voi saada ergonomiasta täydet pisteet, kun edes reisien tukea ei voi säätää istuimessa?
Hieman yli vuoden nyt tullut istuttua kolmosen penkeissä, pakko kyllä sanoa, että bmw comfort penkkien jälkeen on kyllä vaisut kaikin puolin. 15v myöhemmin olisi voinut kuvitella, että penkit olisivat kehittyneet, mutta se ei tunnu olleen tärkeää kolmosessa/y:ssä.
 
Reisituki varmaan jakaa porukan mielipiteet aika hyvin, samaten ristiseläntuen määrä. Ja istuimen tyyli kupin-nojatuolin välillä. 2 metrinen kukkakeppi arvostaa eri asiaa kuin hukkapätkä syöttöpossu. Raadollinen totuus voi olla, että pelkästään eri säätöjen määrällä vedetty hihavakiolla arvio ergonomiasta. Vanhoina hyvinä aikoina oli myös arvostelijoita, joiden mielestä tietty automerkki ei voinut tehdä mitään väärää. Ei ehkä tässä kohtaa päde, mutta mahdollisuutta ei voi poissulkea.

Mutta, jos verrataan ergonomiaa istuimissa, niin pitäisi ajatella erilaisia kuskeja. En edes nyt lähde arvioimaan millaiset perseen puuduttajat Model 3:n istuimet ovat, vaan että niissä ei ole hirveästi säätöjä (vaikka säädöt eivät niitä penkkejä sinäänsä pelasta, vaan uudet pehmusteet ja enemmän tukea - mutta ilmeisesti tässä faceliftissä voisi olla asiat paremmin). Ne eivät mitenkään voi saada täydellisiä pisteitä, jollei arvioitsija ole täysin aivoton imbesilli.

Nopeasti mietittynä ja edellisiin autoihin katsottuna, siitä puuttuu ainakin reisituen lisäksi myös ainakin pääntuen säätö sähköisesti ja sivuttaissuuntaisten tukien säätö. Kyllähän täydet pisteet pitää tulla vasta siinä vaiheessa kun jokainen kuski voi saada hyvän asennon, eikä kun joku 400kg pygmi saa hyvän asennon. Ja ennen kuin joku rupee valittamaan "mutta ei Porschen urheiluistuimissakaan ole noin", niin Porschen urheiluistuimet eivät ole myöskään ne ergomiset istuiset.

Kuten sanottua, vaikka TM:ää usein arvostellaan, niin on nämä muut yrittäjät vielä heikompia - aivan kuin ei olisi ammattitaitoa alkuunkaan vaan vedetty koulun penkiltä 18-v junnu ilman ajokorttia ChatGPT:n läpi. Niin ja vielä tietysti Englanti/Saksa -> Suomi kääntäjän läpi, niin että lauseet ovat vähintään huvittavia.

Hieman yli vuoden nyt tullut istuttua kolmosen penkeissä, pakko kyllä sanoa, että bmw comfort penkkien jälkeen on kyllä vaisut kaikin puolin. 15v myöhemmin olisi voinut kuvitella, että penkit olisivat kehittyneet, mutta se ei tunnu olleen tärkeää kolmosessa/y:ssä.

Kunnon penkit ovat todella kalliita, siinä varmaan suurin syy. Ei sellaisia voi laittaa kansanautoon.
 
Nyt on puskurikamera hävinnyt Teslan sivuilta uuden kolmosen kuvista. Eli "vahvistaa" sen, että puskurikameraa ei ole tulossa ainakaan tässä vaiheessa.
 
Puhutteko te nyt niistä Kiinan tehtaan penkeistä jossa on vähemmän pehmustetta ja sivutukea vai Saksan tehtaan penkeistä, jotka on paremmat? Kannattaa aina mainita, koska ovat ihan erit.
 
Ensi viikolla Yyn nouto. Logistiikassa meinaa tulla haasteista. Mites mahtuuko talvirenkaat takaluukkuun ilman penkkien kaatamista? Jos ei, niin riittääkö edes kahden penkin kaato?
 
Ensi viikolla Yyn nouto. Logistiikassa meinaa tulla haasteista. Mites mahtuuko talvirenkaat takaluukkuun ilman penkkien kaatamista? Jos ei, niin riittääkö edes kahden penkin kaato?
Ei taida mahtua, mutta saatko renkaita edes? Ainakin ennen kai ollut niin että talvirenkaat ovat jossain rengasliikkeessä ja ne saa sitten kun niitä tarvitsee. Eikä siis auton mukana.

Kesärenkaat sensijaan olisivat auton mukana jos hakisi auton talvella ja olisi ostanut talvitenkaat teslalta.
 
Jep, ei ole kuulunut 11.8 noudetun kolmosen talvipyöristä ainakaan toistaiseksi. Teslan tuntien veikkaisin itse joutuvan kyselemään perästä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom