Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Rattivilkut nyt eivät ole edes Teslan keksintö, ihan samasta on kritisoitu esimerkiksi Ferrareitakin.
 
Keulakamera (ja peruutuskamerakin) on kalansilmämoodissa oikein mainio varuste, kun täytyy poistua pysäköintiruudusta tai vaikka päästä kiinteistön pihalta kadulle, kun molemmilla puolilla on parkkeerattuja autoja.
 
Kurakelillä kamerat toimii jos jaksaa joka kerta autosta noustessaan pyyhkäistä ne puhtaaksi. Muuten aika kuraiset näkymät. Oma ioniq 5 pestään ehkä kerran talvessa.
 
Miksi sen auton pitäisi antaa pinttyä likaiseksi ja sen takia joutua käyttämään harjoja? Pesu on kilsan päässä kotoa, ja kuukausimaksulla saa käydä niin paljon kuin kiinnostaa? En muutakaan tekniikkaa erityisesti tykkää pitää paskan peitossa. :)
Paljonko tuommoinen diili maksaa kuussa?
 
Veikkaat kysynnän sakkaavan niin paljon?



Miten nuo varuste-erot muuttuivat? En löytänyt näistä uutisista kyllä mitään muuta mainintaa kuin audio puolen, mutta sehän oli sama jo ennen. Rangen puolestahan prosentuaalinen ero ei muuttunut myöskään, sama 11-12% parannus kumpaankin.

Kaikki huhutut akkumuutokset ja vastaavat jäivät kyllä puuttumaan.
Perus Tesla. Ei näistä tiedä heti kukaan mitä erot ovat, mutta tosiaan äkkiseltään ennen oli se 116 range ero ja nyt 124km, karvalakissa kangas päällyste ovissa ja keskellä kun awd Alcantara. 17+2 kaiutinta vs 9. Ainakin oli tuosta hardwaresta puhe että karvalakissa rampautetumpi kuin awd/perf mutta nämä selvää toki ensi kuussa vasta. Kohtahan nuo akku yms hommelitkin selviää ja tuleeko super manifold V2 myöskin.
 
Jaa. ID.4 keulasta löytyy kamera, eikä tuon käyttöä ole kelit toistaiseksi häirinneet. Harjattomassa pesussa auto käy toki pari kertaa viikossa.

Toi on jo ennätys. Kinppakyytikaveri pesi joskus Volvonsa käsin joka viikonloppu. Toki mitäs väliä sillä, oli kiva mennä aina puhtaaseen autoon. Kerran löysin tahran ja kuittailinkin sitten monta kertaa!
 

Tesla laskenut FSDn hintaa. Ei koske Eurooppaa vielä.
Outoa laskea tuotteen hintaa jolla otetaan auton alempi myyntikate takaisin ja tuote jonka hinnan piti vain nousta ja kasvattaa arvoa.
 
Ei yllättänyt, että täällä taas samat nimimerkit on teilaamassa ominaisuutta/toteutusta x vaikka eivät vielä ole päässeet kokeilamaankaan. Käykää nyt ihmeessä eka kokeilemassa tuo vilkkujen toteutus, ja arvioikaa sitten vasta onko se täyspaska. Voisi kuvitella että ihan semi miellyttävä noita vilkkuja on operoida peukalolla.

Toki hetki tuossa menee opetellessa.
Ei tuollaista tarvitse edes kokeilla, kun jo silmät kiinnikin noi nähdä, ettei toteutus ole toimiva. Tuon voi demonstroida helposti millä tahansa autolla ajamalla liikenneympyrään ja kääntämällä ratin 180 astetta ja sitten kokeilla painaa rattinappia sen ollessa "väärällä puolella" sekä vielä ylösalaisin. Ja ihan samalla tavoin täällä kehutaan päivityksen ominaisuuksia, vaikka niitä ei ole oikeasti päässyt itse vielä testaamaan onko ne oikeasti hyviä vai ei. Markkinapuheet on aina markkinapuheita.
 
Tesla laskenut FSDn hintaa. Ei koske Eurooppaa vielä.
Outoa laskea tuotteen hintaa jolla otetaan auton alempi myyntikate takaisin ja tuote jonka hinnan piti vain nousta ja kasvattaa arvoa.
Oiskohan siksi, että ei sitä kukaan halua tuolla hinnalla.
Älytön varuste. ( vanha oma mielipide ja se siitä ). Voisin ottaa jos sen muutamala satasella saisi.
 
Oiskohan siksi, että ei sitä kukaan halua tuolla hinnalla.
Älytön varuste. ( vanha oma mielipide ja se siitä ). Voisin ottaa jos sen muutamala satasella saisi.
No on se jenkeissä kait myynyt4ihan hyvin ja siellä siitä on oikeastikin hyötyä
 
No on se jenkeissä kait myynyt4ihan hyvin ja siellä siitä on oikeastikin hyötyä

Tosin jenkkifoorumeita melkein päivittäin lukien, tuntuu suurinosa FSD:n omistajista olevan täysin samaa mieltä kuin täällä, eli toimii kehnosti/epäluotettava/vaarallinen paitsi isoilla teillä joidenkin mielestä hyvä.
 
Ihan mielenkiintoinen tuo päivitys, pakko käydä heti koeajamassa kun onnistuu ja kuulla pitävätkö väitteet paremmasta äänieristyksestä paikkansa. Tuo puuosien poisto on ikävää, itse tykkäsin niistä. Nyt uusi ovi on todella pelkistetyn näköinen sisältä kun pelkästään kapea valonauha ylhäällä. Lisäksi nuo valot on nähtävästi vain se yksi nauha, eikä mersun tyyliin jalkatilan ym. värit vaihdu. Niin ja parannetut kajarit kyllä kuulostaa itseäni, näytti olevan mm. kaksi subbaria aikaisemman yhden sijaan, ja kattopalkissakin kajareita. :hmm:
 
Oletin että Tesla on kertonut tuosta jotain.
Edes watit :)
Itseäni kiinnostaisi eniten taajuusvaste, nykyisissä subbari tippuu 30Hz kohdalla pois kun testailin, olisi kiva kun päivittäisivät vaikka sinne 20 hertsiin. Mutta jos kaksi subbaria tarkoittaa vaan toista samanlaista, niin tämän suhteen ei toki parannusta. Mutta koeajolla tämä selviää
 
Ei kannata koska jos antaa liikaa tietoa ostaja voi valittaa.

Onkohan peileissä jo varoitusvalo? Tai sähkökoukku?
Oleellisempi ja hyödyllisempi kysymys on että onko näissä uusissa kaikissa vetomassat kuten Y:ssä? Peilit ja sähkökoukku ihan yhdentekevät tuohon verrattuna. Nykykoukku välttää kun sen pari kolme kertaa kesässä tarvitsee käyttää.
 
Oleellisempi ja hyödyllisempi kysymys on että onko näissä uusissa kaikissa vetomassat kuten Y:ssä? Peilit ja sähkökoukku ihan yhdentekevät tuohon verrattuna. Nykykoukku välttää kun sen pari kolme kertaa kesässä tarvitsee käyttää.
1000kg näyttäisi olevan konfiguraattorissa ilmoitettu vetomassa.
 
Ei näistä tiedä heti kukaan mitä erot ovat, mutta tosiaan äkkiseltään ennen oli se 116 range ero ja nyt 124km, karvalakissa kangas päällyste ovissa ja keskellä kun awd Alcantara. 17+2 kaiutinta vs 9. Ainakin oli tuosta hardwaresta puhe että karvalakissa rampautetumpi kuin awd/perf mutta nämä selvää toki ensi kuussa vasta. Kohtahan nuo akku yms hommelitkin selviää

En löytänyt sanaakaan alcantarasta kun yritin etsiä, mistä päättelit sen olevan noin? En itseasiassa Teslan sivuiltakaan löydä mitään eroja SR/LR mallien sisustuksen puolesta, eikä näytä yksikään "pre-review aka advert" myöskään mainitsevan eroa näiden kahden mallin välillä mitä tulee materiaaleihin. Teslan tiedotteen mukaan akut pysyvät ennallaan, joten ainakaan alkuun mitään tuollaista ei ole tulossa.

Mitä taas tuli tuohon äänieristykseen, niin ainakaan "Fully Charged Show" ei kokenut siinä olevan mitään merkittävää eroa nykyiseen. Eikä toki löytänyt myöskään ajaessa vilkkuja vaan katsoi aina rattia, mut olihan se vain eka ajo..
 
En löytänyt sanaakaan alcantarasta kun yritin etsiä, mistä päättelit sen olevan noin? En itseasiassa Teslan sivuiltakaan löydä mitään eroja SR/LR mallien sisustuksen puolesta, eikä näytä yksikään "pre-review aka advert" myöskään mainitsevan eroa näiden kahden mallin välillä mitä tulee materiaaleihin. Teslan tiedotteen mukaan akut pysyvät ennallaan, joten ainakaan alkuun mitään tuollaista ei ole tulossa.

Mitä taas tuli tuohon äänieristykseen, niin ainakaan "Fully Charged Show" ei kokenut siinä olevan mitään merkittävää eroa nykyiseen. Eikä toki löytänyt myöskään ajaessa vilkkuja vaan katsoi aina rattia, mut olihan se vain eka ajo..

Teslahan ei määritä varustetasoa kovin tarkkaan, koska siihen tehdään usein muutoksia ja eri tehtailta tulee eri revisiota ulos.

Alcantara verhoilua on esimerkiksi Saksan tehtaalla ollut enemmän esim takapenkkien sivuilla turvavöiden alla kuin Kiinassa, joka vaimentaa niistä aiheutuvaa melua kun eivät kolise suoraan muovia vasten. Samoin takakontissa verhoilu on korkeammalle.
 
Jos on sama kun minkä katsoin vähän aikaa sitten niin ilmeisesti panel gapit ovat pienemmät Kiinassa mutta Saksassa on paremmat penkit ja yleinen melutaso. Jousituksessa saattoi kanssa olla jotain eroa mutta saattaa olla fiiliksestä kiinni.
Tämä on jotenkin niin omituista että pitää kyylätä tehtaita mistä saisi parhaan laadun?? En tiijä, ei oo kyllä miu merkki.
Jos puhutaan monella markkinalla toimivista autovalmistajista joilla valmistusta markkina-alueella, niin liki järjestäin linjalla tulevat eroaa enemmän tai vähemmän toisen tehtaan tuotannosta.

Jotkut jopa arvostaneet saman markkina-alueen eri tehtaiden tuotantoa eri tasolle, joskus ihan huuhaata, joskus jotain perääkin, suomalaiset hehkuttaa uudenkapungintehdasta.

Joskus ne samanmarkkina-alueen erot perustuu johonkin.

Kun Kiinamainittu, niin joidenkin merkkien EUhun suuntautuvaa tuotantoa on Kiinassa ja ovat silloin ns EU laatuista ja voivat erota paikallisille markkinoille suunnatusta muussakin kuin pakolisissa eroissa.

En tiijä, ei oo kyllä miu merkki.
Aika vähiin jää ne merkit joita tehdään vain yhdessä tehtaassa, mutta monitehtaisilla automerkeillä voi olla malleja joita tehdään vain yhdessä "tehtaassa" ja vielä enemmän on malleja joiden EU versio tehdään yhdessä tehtaassa tiettynä ajanjaksona.

Kiinan osalta tänäpäivänä sillä ei väliä, joillekkin on enemmän merkitustä onko kiinalainen, tai onko kiinassa tehty. laadusta viis.
 
Alcantara verhoilua on esimerkiksi Saksan tehtaalla ollut enemmän esim takapenkkien sivuilla turvavöiden alla kuin Kiinassa, joka vaimentaa niistä aiheutuvaa melua kun eivät kolise suoraan muovia vasten. Samoin takakontissa verhoilu on korkeammalle.

Teslalla tuskin on missään oikeasti alcantaraa? Jotain halvempaa kangasmattoa varmaan on jossain takaluukussa eri korkeuksilla (tosin sitten taas kuten siinä videossa oli, niin kumiosia puuttui Saksan mallista jotka vaimentavat meteliä - valintojen maailma), mutta ei nyt kai sentään alcantaraa.
 
En löytänyt sanaakaan alcantarasta kun yritin etsiä, mistä päättelit sen olevan noin? En itseasiassa Teslan sivuiltakaan löydä mitään eroja SR/LR mallien sisustuksen puolesta, eikä näytä yksikään "pre-review aka advert" myöskään mainitsevan eroa näiden kahden mallin välillä mitä tulee materiaaleihin.

Vaikea kuvitella, että tesla käyttäisi Alcantaraa yhtään missään niin siksi ei mainita.
Alcantara on italialainen brändi ja matsku on italiassa valmistettua ja siksi varsin arvokasta.

Niitä hyvin vastaavia mikrokuitumatskuja on sitten vaikka millä nimillä.
 

Alcantara is no longer available. Right now we are producing our vehicles with the premium textile headliner! All of our S, X, and 3s from now on will have this textile headliner! Apologies for the confusion earlier!

Ainakin aiemmin on ollut Alcantaraa, ilmeisesti ihan sitä aitoa itseään kerta Teslakin on sitä siksi kutsunut. Omassa S:ssä myös katto on sillä verhoiltu.

E: Vanhemmissa 3 malleissa näyttäisi olleen Alcantaraa, mutta jossain kohtaa sitten korvasivat "premium kankaalla".
 
Viimeksi muokattu:
Virallisen Tesla ohjeen mukaan koneellinen pesu kielletty. Vain käsienpesu.

Onko noissa Teslan kapeissa haptista palautetta? Vai ihan kohta?
Missä on kielto teslan konepesulle? Ohjekirjan mukaan jos vie konepesuun pitää käyttää harjatonta pesua.
IMG_3606.png
 
Missä on kielto teslan konepesulle? Ohjekirjan mukaan jos vie konepesuun pitää käyttää harjatonta pesua.
IMG_3606.png
Käsittääkseni monet Teslan omistajat suosivat myös rajattomia pesusopimuksia, ettei herkänpuoleista maalipintaa tarvitse jyystää koneessa harjoilla. ABC tarjoaa muuten myös, 8 harjatonta kuussa 45€.
 
En vain osaa syttyä tästä faceliftatusta Model 3. Suurimmat syyt lienevät tällä hetkellä auton muotoilussa ja lähinnä keula ei jostain syystä miellytä silmiäni. Valoista tulee mieleen Honda Civic ja takaosasta puolestaan Skoda ja siinä välissä on ilmeisesti kuitenkin Tesla.

Sisätilojen puolesta päivitys jakaa mielipiteitä. Ilmastoidut penkit, ledinauhat ja takapenkin näyttö ovat hyvä päivitys, mutta jään kaipaamaan vaihde- ja vilkkuviiksiä. Ehkäpä erityisesti juuri vaihteen vaihtaminen näytöstä tuntuu vaivalloiselta. Ratin vaatimaton Tesla-logo kruunaa tämän kokonaisuuden. Jollain tapaa pidin myös puusomitteista, jotka tekivät auton sisätiloista tunnistettavan. Nyt tuo kankainen somiste on jollain tapaa geneerisen oloinen.

Toki on muistettava, että hintaansa nähden erittäin kelpo peli. Tällaisena edellisen mallin Model 3 omistajana faceliftattu auto ei vain enää näytä sellaiselta, josta tässä kohtaa osaisin innostua.
 
Tällaisena edellisen mallin Model 3 omistajana faceliftattu auto ei vain enää näytä sellaiselta, josta tässä kohtaa osaisin innostua.
Se on sitä halpuutusta. Facelift ( cost saving) valmistajalle, ei niinkään omistajalle?

Alcantara keskusteluun. AITO alcantara on pirun arvokasta, ja oli jossain kohtaa jopa kortilla.
 
Missä on kielto teslan konepesulle? Ohjekirjan mukaan jos vie konepesuun pitää käyttää harjatonta pesua.
IMG_3606.png
Eikös se ollut kunnon väärinymmärrys vaan aikoinaan kun siellä ohjeissa:

CAUTION
Failure to put Model 3 in Car Wash Mode may result in damage (for example, to the charge port or windshield wipers). Damage caused by car washes is not covered by the warranty.

Eli jos ite pelleilet pyyhinten tms kanssa niin jos kone rikkoo ne ni ei mene takuuseen.
 
Teslalla tuskin on missään oikeasti alcantaraa? Jotain halvempaa kangasmattoa varmaan on jossain takaluukussa eri korkeuksilla (tosin sitten taas kuten siinä videossa oli, niin kumiosia puuttui Saksan mallista jotka vaimentavat meteliä - valintojen maailma), mutta ei nyt kai sentään alcantaraa.
Verdenspremiere i Lillestrøm – nå er prisene klare
Jotain feikki Alcantaraa varmaan onkin mutta tuota videota katsomalla näkee että sen tyylistä materiaalia ovissa kun näkyy kädenjäljet sitä hieroessa aidon Alcantaran tyylisesti.

Bildschirmfoto 2023-09-01 um 16.05.15.jpg
Kuolleenkulman valokin saatu peileihin.
 




Kieltämättä en syty tuolle vaihdevalitsimelle näytössä. Tosin, tossa videolla näytettävä ominaisuus (Auto Shift out of Park (Beta), jolla auto tunnistaa/ennustaa haluatko pakittaa vai mennä eteenpäin, vaikuttaa ihan kätevältä. Eli jos talon seinä on edessä (tai kuten videolla yhdessä kohtaa metsä), niin astuessasi autoon laitat turvavyön kiinni ja painat jarrua, niin auto menee pakille. Ja sama toisinpäin jos takana on este. Toki on varmasti tilanteita joissa tuo ei toimi, mutta toimiessaan voisi olla ihan hyvä keksintö. Perus parkkipaikalla tuskin kyllä tajuaa edessä olevan kynnys(?) kun pitäisi pakittaa.

Videolla näkyy myös lopussa se, että Model S:ssä on hipaisulla vaihdevalitsin napit myös keskikonsolissa langattoman latauksen alla, onkohan tässä Highlandissa?

E: Carwowin Highland videon katsomisen perusteella ei ole nappeja.
 
Konepesua ihan turha jännittää, kertaakaan ei ole tullut vettä sisään tms. Pesen Y:n vain harjallisessa pesussa ja maalipinta on ihan vastaava kuin aikaisemmissakin autoissa. Valkoinen toki varmaan vähemmän arka kuin muut värit. Olisko 30 kertaa pesty 18kk aikana - ei ole näyttelyesine itselle
 
Tosin, tossa videolla näytettävä ominaisuus (Auto Shift out of Park (Beta), jolla auto tunnistaa/ennustaa haluatko pakittaa vai mennä eteenpäin, vaikuttaa ihan kätevältä. Eli jos talon seinä on edessä (tai kuten videolla yhdessä kohtaa metsä), niin astuessasi autoon laitat turvavyön kiinni ja painat jarrua, niin auto menee pakille.
Kuullostaa järkevältä jutulta , joka vois toimia varsin hyvin ja luotettavasti. Tosin jos ei toimi voi yllätys olla melkoinen kun vauhdilla lähtee :)

Youtube videoita odotellessa...
 
Mahdollistaakohan tämä uusi etupuskurin kamera nyt vihdoin Teslassa myös 360 kuvan? Vai onko syynä laisinkaan sen puuttumiselle ollut kamerojen sijainnit?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 201
Viestejä
4 489 439
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom