Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

)... tuohon hintaan saa yleiskäytön vesitiiviitä merkkisensoreita yksittäiskappaleenakin... jos niistä voi autossa pyytää Bosch noin ison lisähinnan, niin luulisi markkinoille olevan tunkua uusia myyjiä halvemmilla sensoreilla...

Pari vuotta sitten kun oli kova pula sensoreista saattoi joku teollisuuskäyttöön speksattu sensori maksaa yli 100 eur kun normaali hinta oli 20-30 eur. En tiedä mikä tilanne on nykyään.
 
Tämä ei tainnut vastata kysyjän kritiikkiin, vaan oikeastaan vain vahvistaa ongelman. Tässä tuo johtosarja ei maksa juuri mitään, vaan mukamas kustannuksesta on yli 84 % pelkissä sensoreissa.

Joten mistä hatusta tai hihasta tuo 8 taalaa on kiskottu... joko autokäyttöön olevissa sensoreissa on todella iso lisähinta, tai sitten tuo on vaihteeksi ns. ”sitä ihteään” (ei ensimmäinen kerta tuolla kanavalla)... tuohon hintaan saa yleiskäytön vesitiiviitä merkkisensoreita yksittäiskappaleenakin... jos niistä voi autossa pyytää Bosch noin ison lisähinnan, niin luulisi markkinoille olevan tunkua uusia myyjiä halvemmilla sensoreilla...

Hinta revitty siitä mitä maksaa jos yksityisenä menet ja ostat kaupasta sensorin.
Joku miljoonia kappaleita tilaava autotehdas maksaa niistä ihan aavistuksen eri hinnan.
Veikkaisin että ei yli dollaria maksa tehtaalle.
 
Pari tonttua tippu Kiinassa longrange y sekä perffi hinnat. Eiköhän nuo päivitä Suomi hinnatkin kohtapuoleen alemmas.

Kiva kun Tesla antaa koko ajan vaan lisää syitä odotella rauhassa auton tilaamista. :D
 
Mutta onhan tuo hurjaa autonomistajallekkin. Arvo tippuu "ennakoimattomasti".
Ei ole pitkä aika kun käytettyjä myytiin melkein uuden hinnalla.
 
Pari tonttua tippu Kiinassa longrange y sekä perffi hinnat. Eiköhän nuo päivitä Suomi hinnatkin kohtapuoleen alemmas.

4% on tosiaan noin pari tonnia vähän mallista riippuen. Nyt elokuussa varastossa olleet mY myytiin nopeaan toimitukseen 6-8% alella + korkokamppis.
 
Kaikki ovat tähän asti valunneet.
Eipä ole, jenkeissä ainakin hinnat tippui tuossa viime kuun puolivälissä mutta eivät euroopassa.

eli aika turha väittää että ne kaikki valuu tänne tai hinnat tippuu jokapäivä.

Samat huutelijat huuteli mm heinäkuussa että 15.päivä taas hinnat tippuu ku 14päivän palautusaika tulee täyteen, no eipä tippunu hinnat.
 
Näitä Kiinaan liittyviä alennuksia on jo tosiaan huhuttu pitkin kesää (Tesla Prices Expected To Be Cut In Hong Kong) ja mielestäni S:ää ja X:ää jo aikaisemmin alennettiinkin. Siellä kilpailu on kuitenkin vähän erilaista kuin muualla. Ja eiköhän Highlandin ramp-upilla ole myös vaikutusta hetkellisesti hintoihin, m3 tai mY ostamista suunnittelevat ovat kuitenkin kohtalaisen samassa hintapisteessä. m3 tuotantoa on hetkellisesti kiinassa vähemmän -> myyntiä pitää paikata jollain. Kiinassa kun kannattaa myydä kiinassa tehtyjä autoja, muutoin tullit nappaavat aika ison siivun
 
Eipä ole, jenkeissä ainakin hinnat tippui tuossa viime kuun puolivälissä mutta eivät euroopassa.

eli aika turha väittää että ne kaikki valuu tänne tai hinnat tippuu jokapäivä.

Samat huutelijat huuteli mm heinäkuussa että 15.päivä taas hinnat tippuu ku 14päivän palautusaika tulee täyteen, no eipä tippunu hinnat.
Aina on tullut se voi toisinaan viedä hetken.
 
Euroopassa ei ole yhtä kova kilpailu kuin Kiinassa niin en aivan varma olisi että tämä alennus valuu Eurooppaan.

Ei toki, mutta kun noita alkaa jo aika liuta jo muualla tulleita uudistuksia, jotka antavat ehkä syytä odottaa tilaamista. Korkotarjous toki kutkuttelee just nyt, mutta toisaalta kun sen auton kanssa pitäisi sitten elää useampi vuosi, niin HW4 (ihan jo pelkästään vähän parempien kameroiden takia, kerta muutakaan ei enää ole/tule), paremmat penkit, parempi alusta, matrix-valot ja muut puoltaa sitä, että jos ei ole ihan pakko just nyt saada autoa, niin odottamalla saat todennäköisesti paremman auton halvemmalla hieman myöhemmin. Toki samahan se on ATK-rojussakin ja periaatteessa tämä ajatusmalli johtaa helposti siihen, että jäät odottelemaan loputtomiin. Toisaalta siellä ATK-puolellakin tulee kuitenkin aikoja, jolloin kannattaa ihan oikeasti odotella edes muutama kuukausi ja saat rahoillesi selvästi parempaa vastinetta.
 
Ei toki, mutta kun noita alkaa jo aika liuta jo muualla tulleita uudistuksia, jotka antavat ehkä syytä odottaa tilaamista. Korkotarjous toki kutkuttelee just nyt, mutta toisaalta kun sen auton kanssa pitäisi sitten elää useampi vuosi, niin HW4 (ihan jo pelkästään vähän parempien kameroiden takia, kerta muutakaan ei enää ole/tule), paremmat penkit, parempi alusta, matrix-valot ja muut puoltaa sitä, että jos ei ole ihan pakko just nyt saada autoa, niin odottamalla saat todennäköisesti paremman auton halvemmalla hieman myöhemmin. Toki samahan se on ATK-rojussakin ja periaatteessa tämä ajatusmalli johtaa helposti siihen, että jäät odottelemaan loputtomiin. Toisaalta siellä ATK-puolellakin tulee kuitenkin aikoja, jolloin kannattaa ihan oikeasti odotella edes muutama kuukausi ja saat rahoillesi selvästi parempaa vastinetta.
Unohdin vallan HW päivityksen ja se on ihan järkevää varmistaa että uusi auto tulee sillä.
 
Käytännöllisempi ratkaisu mukien sijoittelussa entisen jonomuodostelman tilalle. Tuo kiinteä niskatuki voi olla mukavampi, mutta näkeminen taakse huononee kuskilla kun keskellä ei istu kukaan.
 

Liitteet

  • Bildschirmfoto 2023-08-14 um 08.23.22.png
    Bildschirmfoto 2023-08-14 um 08.23.22.png
    255,4 KB · Luettu: 108
  • Bildschirmfoto 2023-08-14 um 08.23.34.png
    Bildschirmfoto 2023-08-14 um 08.23.34.png
    186,7 KB · Luettu: 106
Viimeksi muokattu:
Ei toki, mutta kun noita alkaa jo aika liuta jo muualla tulleita uudistuksia, jotka antavat ehkä syytä odottaa tilaamista. Korkotarjous toki kutkuttelee just nyt, mutta toisaalta kun sen auton kanssa pitäisi sitten elää useampi vuosi, niin HW4 (ihan jo pelkästään vähän parempien kameroiden takia, kerta muutakaan ei enää ole/tule), paremmat penkit, parempi alusta, matrix-valot ja muut puoltaa sitä, että jos ei ole ihan pakko just nyt saada autoa, niin odottamalla saat todennäköisesti paremman auton halvemmalla hieman myöhemmin. Toki samahan se on ATK-rojussakin ja periaatteessa tämä ajatusmalli johtaa helposti siihen, että jäät odottelemaan loputtomiin. Toisaalta siellä ATK-puolellakin tulee kuitenkin aikoja, jolloin kannattaa ihan oikeasti odotella edes muutama kuukausi ja saat rahoillesi selvästi parempaa vastinetta.
Ainahan voi odotella, seuraavaksi sitten tulee HW5 jne. Joka vuosi tulee jotain uutta, jossain vaiheessa vaan pitää hankinta tehdä jos ei sitten aio koko elämäänsä vain odottaa.
 
Ainahan voi odotella, seuraavaksi sitten tulee HW5 jne. Joka vuosi tulee jotain uutta, jossain vaiheessa vaan pitää hankinta tehdä jos ei sitten aio koko elämäänsä vain odottaa.

Niin, kuten juuri yllä kirjoitin, on helppo päätyä loputtomaan odottelun kierteeseen, kun lähes kaikessa teknologiassa odottamalla saat halvemmalla parempaa. Toisaalta kuten myös jo sanoin, löytyy hetkiä jolloin se odottaminen todennäköisesti oikeasti kannattaa, ellei ole ihan pakko saada jotain just sillä hetkellä. Vaikkapa DX12 - näyttisten ollessa aikanaan ihan nurkan takana, ei ollut ihan hirveän järkevää hommata viimeisiä pelkästään DX11 - tukevia näyttiksiä. Auto ja näytis on toki varsin eri asioita ja syklit on jälkimmäisessä selvästi nopeampia. Mutta jos nyt pysytään tässä Teslan Y:ssä, niin HW3:ta alettiin asentamaan autoihin reilu neljä vuotta sitten, alkuvuodesta 2019 ja HW2 tuli sitä ennen 2016. Eli sykli on tähän asti ollut sellaiset 3-4 vuotta. Tällä hetkellä Jenkkilässä ilmeisesti kaikki uudet mY:t tulee HW4:llä, eli tännekin voidaan niitä odottaa kuitenkin kohtuullisen pian. Jos sen sijaan nyt ostaa HW3 mY:n ja ajaa sillä neljä vuotta, ollaan todennäköisesti tosiaan siinä HW5:n kynnyksellä, jolloin siinä vaiheessa jo kaksi sukupolvea vanha ha kahdeksan vuotta täyttävä HW3 voi oikeasti alkaa tuntua aika antiikkiselta.

Ja tosiaan tuo HW4 ei ole edes ainoa parannus, mitä noista uudemmista autoista löytyy. Varsinkin vähän mukavampi alusta olisi oikeasti aika kiva juttu.
 
Ei toki, mutta kun noita alkaa jo aika liuta jo muualla tulleita uudistuksia, jotka antavat ehkä syytä odottaa tilaamista. Korkotarjous toki kutkuttelee just nyt, mutta toisaalta kun sen auton kanssa pitäisi sitten elää useampi vuosi, niin HW4 (ihan jo pelkästään vähän parempien kameroiden takia, kerta muutakaan ei enää ole/tule), paremmat penkit, parempi alusta, matrix-valot ja muut puoltaa sitä, että jos ei ole ihan pakko just nyt saada autoa, niin odottamalla saat todennäköisesti paremman auton halvemmalla hieman myöhemmin. Toki samahan se on ATK-rojussakin ja periaatteessa tämä ajatusmalli johtaa helposti siihen, että jäät odottelemaan loputtomiin. Toisaalta siellä ATK-puolellakin tulee kuitenkin aikoja, jolloin kannattaa ihan oikeasti odotella edes muutama kuukausi ja saat rahoillesi selvästi parempaa vastinetta.

Onko nämä nyt oletuksia, että koska huhut kertovat Highlandissa olevan paremmat penkit niin nämä tulisivatkin sitten mahdolliseen Juniperiin? Mikäs tämä tuleva alustan uudistus on? Matrix-valojen suhteen rautahan on ollut jo pitkään olemassa.

Juniper tulee kait nykyhuhujen mukaan ehkä joskus 2024 - 2025 aikavälillä.

Ja pitää muistaa noiden HW2, HW3 jne kohdalla, että sisuskaluihin vaihdettiin Ryzenit reilu vuosi takaperin ja tällä oli aika merkittävä käyttökokemusta parantava vaikutus. Eli aivan kaikki rautauudistukset ei liity noihin HW-updateihin
 
Viimeksi muokattu:
Onko nämä nyt oletuksia, että koska huhut kertovat Highlandissa olevan paremmat penkit niin nämä tulisivatkin sitten mahdolliseen Juniperiin? Mikäs tämä tuleva alustan uudistus on? Matrix-valojen suhteen rautahan on ollut jo pitkään olemassa.

Juniper tulee kait nykyhuhujen mukaan ehkä joskus 2024 - 2025 aikavälillä.

Ja pitää muistaa noiden HW2, HW3 jne kohdalla, että sisuskaluihin vaihdettiin Ryzenit reilu vuosi takaperin ja tällä oli aika merkittävä käyttökokemusta parantava vaikutus. Eli aivan kaikki rautauudistukset ei liity noihin HW-updateihin
Eikö alustaan tullut juuri vuodenvaihteen tienoilla parannusta? Itse en varmaan ole paras arvioimaan autojen alustaa, mutta en kyllä keksi mitään valitettavaa 2023 MY LR Saksassa tehdyn auton alustassa. Kyllä varmasti joku model S ilma-alustalla on mukavampi, mutta hintakin on yli kaksinkertainen niin ei tuo nyt ole mikään vertailukohta. Mutta oma vertailukohta on farmari volvo niin en ei tämä ainakaan huonompi ole. Ei kyllä tuossa Volvossakaan ollut mitään valitettavaa.
 
Jos on takajalkatila y mallissa märkä tai kostea niin kannattaa tikettiä laitella kun osalla porukkaa ilmennyt Q3/22 alkaen valmistetuissa vuotoa ilmanottokanavien kautta.

Toki voi itsekin korjata jos kiinnostaa.
 

Liitteet

  • IMG_2177.jpeg
    IMG_2177.jpeg
    420,6 KB · Luettu: 157
Jenkkilän puolella on tullut perusmallit myyntiin S/X sarjoista (78/88t$) eli pienemmällä akulla.
 
Miten Tesla korjaa tämän vian? Vaihtuuko joku tiiviste tms?
Eipä taida olla vielä kunnon korjausta tiedossa, mitä ovat poranneet pari ohivuoto reikää tällä hetkellä. Eiköhän tuohon joku uus suutin tule ennemmin kuin myöhemmin taikka juurikin tiiviste. En itse kyllä näe että tiiviste auttaisi kun taitaa vuotaa kahden muovin liitoksesta.
 
Tekeekö Tesla myös kuivatuksia? Tuollahan voi olla vaikka mikä järvi verhoilun ja peltien välissä, vähän riippuen toki verhoilun pehmustemateriaaleista. Muistan, kun 90-luvulla kolaroidun romun takaluukusta vuoti sisään ja siellä oli litrakaupalla vettä pehmusteiden alla ja pehmusteissa vaikka päälle tuntui vain vähän kostealta.
 
Poraa vaan lattiaan poistoreiän! /s

y:ssähän etuosan lattiaa on styroxilla nostettu joku 7-10cm pohjapellistä, voi monelta jäädä vuoto huomaamatta kun ei eteen keräänny mitään.
 
Tekeekö Tesla myös kuivatuksia? Tuollahan voi olla vaikka mikä järvi verhoilun ja peltien välissä, vähän riippuen toki verhoilun pehmustemateriaaleista. Muistan, kun 90-luvulla kolaroidun romun takaluukusta vuoti sisään ja siellä oli litrakaupalla vettä pehmusteiden alla ja pehmusteissa vaikka päälle tuntui vain vähän kostealta.
Ne on ottaneet nuo lattiamatot vaihtoon kuivauksen jälkeen muistaakseni 170 kipale verhokangas per jalkatila
 
Siinä se on. Lähestulkoon kaikki motkotus Model Y:stä. Keskustelu voidaan lukita.



Erittäin hyvä ja tyhjentävä video kyllä. Kannattaa tosin tsekata myös tuo video siitä, miksi heppu Teslaan kaikista vioista huolimatta on ilmeisesti ihan tyytyväinen.



(TL; DW: koska vioista huolimatta mitään parempaakaan ei samaan rahaan ole saatavilla)
 
Viimeksi muokattu:
Erittäin hyvä ja tyhjentävä video kyllä. Kannattaa tosin tsekata myös tuo video siitä, miksi heppu Teslaan kaikista vioista huolimatta on ilmeisesti ihan tyytyväinen.
Videossa on tuotu hyvin esiin Teslan aivopierut. Lakkia nostettava vaivannäöstä. Muutama juttu ei ole minulle niin big deal kuin tuolle autoinssille, mutta ollaanhan me erilaisia. En myöskään pidä vinoilevasta kielenkäytöstä, vaikka asiaa puhuukin.

Kaveri perusteli hyvin asian, joka on jäänyt vähälle huomiolle ja jonka Teslan tulisi ehdottomasti korjata: ajon aikainen keskinäytön näkymä. Se on typerä ja vähentää turvallisuutta.

Teslaa harkitsevan on syytä video katsoa ennen ostamista.
 
@BongisKhan toi tuon keskinäyttö ongelman esiin kun kirjoitti siitä mutta silloin se vielä oli kuskin ongelma. Videon myötä se kääntyikin Teslan ongelmaksi.
Vai niin. Keneen mahdat tuolla (ivallisella) tekstillä viitata?

Minä motkotin ajon aikaisesta keskinäytön näkymästä toukokuussa ja varmaan aiemminkin, jos viestejä penkoisi:
Hudia tämä auto huutaisi, niin vähemmän tarvitsisi näyttöä vilkuilla. Itse räjäyttäisin ajamisen aikaisen näytön layoutin yksinkertaisemmaksi.
 
 
Jep jep. Kommenttisi oli alunperin kohdistettu minulle, kun videoon viittasit ja olin siitä juuri kirjoittanut. Katsoin nuo viittaamasi tekstit, niin hieman on vastaukset irrotettu kontekstista, kun puhe vaikutti olevan lähinnä peileistä, joita rehellisyyden nimissä aika vähän ajaessa säädetään.

Edellä olevat eivät poista sitä, että nykysysteemi on typerä. Leiska pitäisi minusta muuttaa niin, että esim. yleisesti paljon käyttöä saavat jutut, kuten audio- ja ilmastointivalinnat olisivat isompina. Lisäksi päälle voi ripotella muita tarpeellisia nappeja, vaikka käyttäjän omien valintojen mukaan, johonkin valmiiseen ruudukkoon. Navia voisi pienentää ja valot sekä pyyhkijöiden säätö viiksiin (tosin taitavat nekin poistaa).

Ennen kuin muutamat palsta-aktiivit ehtivät ilkeillä, että mihin Teslassa tarvitaan ilmastointivalintoja "täydellisen automatiikan" takia, niin ainakin pers- ja rattilämmitintä haluan itse säädellä, vaikka miten olisi automaagista.
 
Tesla on auto, jota ei ole suunniteltu kuljettajaa varten. Ei ainakaan ajavaa sellaista varten. Mitä nopeammin sen asian hyväksyy, oikkujenkin kanssa on helpompi elää.

Se yhtiön pitkä peli kun on edelleen siellä itseajavuudessa, myös kaikki toiminnallisuudet lähtökohtaisesti suunnitellaan niin että kuljettaja on matkustaja. Voi räplätä näyttöä kun ei tarvitse keskittyä ajamiseen yms.
 
Tesla on auto, jota ei ole suunniteltu kuljettajaa varten. Ei ainakaan ajavaa sellaista varten. Mitä nopeammin sen asian hyväksyy, oikkujenkin kanssa on helpompi elää.

Se yhtiön pitkä peli kun on edelleen siellä itseajavuudessa, myös kaikki toiminnallisuudet lähtökohtaisesti suunnitellaan niin että kuljettaja on matkustaja. Voi räplätä näyttöä kun ei tarvitse keskittyä ajamiseen yms.

Nyt kun asian noin ilmaiset, niin nyt ymmärrän.
Itse asiassa kun ajatuksella leikkii, niin ilman rattia M3 on ihan mukava ja hyvin suunniteltu kuljetusvaunu. Perinteinen auto ei, se on hyvin paljon kuskikeskeinen.
 
Jep jep. Kommenttisi oli alunperin kohdistettu minulle, kun videoon viittasit ja olin siitä juuri kirjoittanut. Katsoin nuo viittaamasi tekstit, niin hieman on vastaukset irrotettu kontekstista, kun puhe vaikutti olevan lähinnä peileistä, joita rehellisyyden nimissä aika vähän ajaessa säädetään.

Edellä olevat eivät poista sitä, että nykysysteemi on typerä. Leiska pitäisi minusta muuttaa niin, että esim. yleisesti paljon käyttöä saavat jutut, kuten audio- ja ilmastointivalinnat olisivat isompina. Lisäksi päälle voi ripotella muita tarpeellisia nappeja, vaikka käyttäjän omien valintojen mukaan, johonkin valmiiseen ruudukkoon. Navia voisi pienentää ja valot sekä pyyhkijöiden säätö viiksiin (tosin taitavat nekin poistaa).

Ennen kuin muutamat palsta-aktiivit ehtivät ilkeillä, että mihin Teslassa tarvitaan ilmastointivalintoja "täydellisen automatiikan" takia, niin ainakin pers- ja rattilämmitintä haluan itse säädellä, vaikka miten olisi automaagista.
Niinhän sen pitikin olla. Elon joskus mainosti kuinka UI:sta tulee täysin kustomoitava, ei ole paljoa näkynyt. Saatu vain jotain muutamia hassua räpellyksiä.
Toki lupaileehan se paljon mutta aika taitaa nyt kulua aivan muualla kuin firmojensa pyörittämisessä.

Teslan automatiikka toimi vielä 2021 mutta sen jälkeen se meni todella huonoksi ja toimii ei mitenkään.
 
Niinhän sen pitikin olla. Elon joskus mainosti kuinka UI:sta tulee täysin kustomoitava, ei ole paljoa näkynyt. Saatu vain jotain muutamia hassua räpellyksiä.
Toki lupaileehan se paljon mutta aika taitaa nyt kulua aivan muualla kuin firmojensa pyörittämisessä.
En ymmärrä, miksi pitää vinoilevasti kirjoittaa siitä, että kritisoin huonoa ominaisuutta. Taisit olettaa, että fanipojalla olisi pää roustausvideon myötä kääntynyt. Näin ei ollut (ja en ole teslafani), vaan olen samasta asiasta kritisoinut 3kk sitten. Ota viesteistäsi vinoilua pois, niin paljon mukavampi lukea. Asiantuntemusta sinulta nimittäin selvästi löytyy.

Takaisin asiaan. Missä viipyy kuvat highland-kolmosesta, kun kerran Shanghaissa niitä on alettu kasaamaan? Oliko tornihuhu?
 
En ymmärrä, miksi pitää vinoilevasti kirjoittaa siitä, että kritisoin huonoa ominaisuutta. Taisit olettaa, että fanipojalla olisi pää roustausvideon myötä kääntynyt. Näin ei ollut (ja en ole teslafani), vaan olen samasta asiasta kritisoinut 3kk sitten. Ota viesteistäsi vinoilua pois, niin paljon mukavampi lukea. Asiantuntemusta sinulta nimittäin selvästi löytyy.

Takaisin asiaan. Missä viipyy kuvat highland-kolmosesta, kun kerran Shanghaissa niitä on alettu kasaamaan? Oliko tornihuhu?
Ja jos nyt tilaa uuden kolmosen, niin tulooko loka-marraskuussa highlandi kaupasta pihalle?
 
En ymmärrä, miksi pitää vinoilevasti kirjoittaa siitä, että kritisoin huonoa ominaisuutta. Taisit olettaa, että fanipojalla olisi pää roustausvideon myötä kääntynyt. Näin ei ollut (ja en ole teslafani), vaan olen samasta asiasta kritisoinut 3kk sitten. Ota viesteistäsi vinoilua pois, niin paljon mukavampi lukea. Asiantuntemusta sinulta nimittäin selvästi löytyy.

Takaisin asiaan. Missä viipyy kuvat highland-kolmosesta, kun kerran Shanghaissa niitä on alettu kasaamaan? Oliko tornihuhu?
Kommentoin sitä että Elon lupasi jo että voit kustomoida käyttöliittymää. Piti tulla uuteen S ja X mutta pelkkä räpellys tuli. Monet ulkopuoliset design talot ja henkilöt ovat saaneet tehtyä parempaa käyttöliittymää ja ei se paljoa vaatisi ottaa käyttöön. Harmillisesti Muskin tärkein asia on FSD ja ei ehkä sekään kun pitää Zuckenbergin kanssa koittaa päästä erään.

Video itsessään oli hyvä ja toi asiat hyvin esiin. Paljon on vielä tehtävää että päästäisiin järkeviin kokonaisuuksiin.
 
Ja jos nyt tilaa uuden kolmosen, niin tulooko loka-marraskuussa highlandi kaupasta pihalle?

Jos tuosta rivien välistä lukee niin kyllä. Todennäköisesti tekevät monta laivalastillista EU:hun ja kuormat saapuu syys-lokakuun vaihteessa aikaisintaan tänne. Syyskuussa kerran tuo online tilaus aukeaa ainakin Kiinassa nii voi toki olla että lokakuussa aikaisintaan Suomeen saapuu Highlandit. Jännän äärellä eletään :)
 

Jos tuosta rivien välistä lukee niin kyllä. Todennäköisesti tekevät monta laivalastillista EU:hun ja kuormat saapuu syys-lokakuun vaihteessa aikaisintaan tänne. Syyskuussa kerran tuo online tilaus aukeaa ainakin Kiinassa nii voi toki olla että lokakuussa aikaisintaan Suomeen saapuu Highlandit. Jännän äärellä eletään :)

Jännää nähdä myös mikä on hinta vai muuttuuko mitenkään
 
Eikös se ole 8 viikkoa rahti Kiinasta meriteitse.. Marraskuussa täällä.
30 vrk ainakin pari vuotta sitten, tuskin juuri muuttunut nykyään. En kyllä hirveästi ole seurannut onko jokin laiva 3-4 vk Euroopassa? Suomen konfikuraattori peilaa Tesla 3 toimitukset loka- marraskuulle, joten laivan lähtö pitäisi silloin tapahtua viimeistään lokakuun viimeisellä viikolla että toimitus ehtisi marraskuun 30. päivään mennessä. Luulisi että Tesla priorisoi myyntinsä ekana Kiinaan, jolloin tämä skenaario olisi järkeen käypä.
 
30 vrk ainakin pari vuotta sitten, tuskin juuri muuttunut nykyään. En kyllä hirveästi ole seurannut onko jokin laiva 3-4 vk Euroopassa? Suomen konfikuraattori peilaa Tesla 3 toimitukset loka- marraskuulle, joten laivan lähtö pitäisi silloin tapahtua viimeistään lokakuun viimeisellä viikolla että toimitus ehtisi marraskuun 30. päivään mennessä.

Rahtihan tulee ensin johonkin euroopan suursatamaan, se vie aikaa 5-6 viikkoa ) ja sieltä sitten rahdataan vasta suomeen. Omien kokemusten mukaan se vie suomen perukoile about 8 viikkoa. Voi toki olla että autojen rahti on hiemna eri asia jollain "Teslalinellä".
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom