Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Rahtihan tulee ensin johonkin euroopan suursatamaan, se vie aikaa 5-6 viikkoa ) ja sieltä sitten rahdataan vasta suomeen. Omien kokemusten mukaan se vie suomen perukoile about 8 viikkoa. Voi toki olla että autojen rahti on hiemna eri asia jollain "Teslalinellä".
Ihan samanlainen se on. Netistä voi selaa niitä laivoja.
 
Olisikos Turun seudulla ketään (tuoreen) Tesla 3/Y:n omistajaa, joka olisi halukas esittelemään autoaan pullakahvikorvauksella? Jos tällainen onnistuu, niin laita vaikka privaviestiä niin jutellaan tarkemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos 2021 RWD Made in China malli ei oo liian vanha, niin sellainen löytyy Kaarinasta...
 
  • Tykkää
Reactions: pjl
Ei nyt tietysti pelkästään Tesloihin liity, paitsi sillä, että näissä taitaa tunnetusti ainakin joidenkin värien maalit olevan laadultaan huonoja tai helposti kulumista kerääviä.

Oletteko laitattaneet keraamisia pinnoitteita? Onko eri pinnoittessa oleellisia eroja? Keskihinta taitaisi olla noin 600 euroa sisältäen 1-vaiheisen myllytyksen.

Joitakin naarmuja ja kulumia on omassa MS:ssä, jotka saisin takuulla vahalla piiloon, mutta pinnoite olisi pitkäikäisempi ilman jatkuvaa vahailua sekä myös pieni lisäsuoja?

Joo, joku PPF-teippaus riskikohtiin olisi tietenkin myös hyvä.
 
Jaha. Mitenköhän nyt kantsis tehdä kun on "täyteen hintaan" ostettu MYLR tarkoitus noutaa ens maanantaina.. vastaava myynnissä nyt 4k halvemmalla. :)

edit: Jaa, koukkuhan noista monesta puuttuu.
 
Iso kasa MYLR:iä on ilmestynyt varastoautoihin.

Tuostahan saisi long rangen jo alle 50k kun käyttää referral koodia. Silti eroa melkein 7k niihin halpoihin RWD malleihin, jotka kaikki tosin jo menneet.
 
Ei nyt tietysti pelkästään Tesloihin liity, paitsi sillä, että näissä taitaa tunnetusti ainakin joidenkin värien maalit olevan laadultaan huonoja tai helposti kulumista kerääviä.

Oletteko laitattaneet keraamisia pinnoitteita? Onko eri pinnoittessa oleellisia eroja? Keskihinta taitaisi olla noin 600 euroa sisältäen 1-vaiheisen myllytyksen.

Joitakin naarmuja ja kulumia on omassa MS:ssä, jotka saisin takuulla vahalla piiloon, mutta pinnoite olisi pitkäikäisempi ilman jatkuvaa vahailua sekä myös pieni lisäsuoja?

Joo, joku PPF-teippaus riskikohtiin olisi tietenkin myös hyvä.
Pinnoitehan ei sinällään auta iskuihin vaan lähinnä helpottaa puhtaana pitämistä. Jos maaleja haluaa suojata niin kyllä se menee PPF teippauksille.

Pinnoite nyt varmaan hieman auttaa mutta ei se kivisuihkuilta ja iskemiltä juuri suojaa.
 
Näyttää olevan jotain muille markkinoille tarkoitettuja yksilöitä kun järjestäen ilman koukkua, mutta jälkiasenteisena 1500e sekin on korjattavissa. Karvalakki LR koukulla refekoodia hyödyntäen 51 440 niin uskoisi olevan kilpailukykyinen hinta vaikka nyt jotain hinnanalennuksia olisikin tulossa.
 
50 440€ -500€ näyttäisi olevan. On siinä nyt ihan tuntuva alennus ja 3% korko.

Screenshot_2023-08-16-14-05-13-072_com.opera.browser.jpg


Näyttää olevan jotain muille markkinoille tarkoitettuja yksilöitä kun järjestäen ilman koukkua, mutta jälkiasenteisena 1500e sekin on korjattavissa. Karvalakki LR koukulla refekoodia hyödyntäen 51 440 niin uskoisi olevan kilpailukykyinen hinta vaikka nyt jotain hinnanalennuksia olisikin tulossa.
Juuri niin.
 
Onko tietoa onko nämä osa jotain koko Euroopan (?) laajuista poolia, sillä mukana oli muutama quicksilverkin, mutta katosivat sivuille tulon jälkeen karkeasti kahden minuutin jälkeen. Sama tilanne on ollut aikaisemminkin, joten vaikea kuvitella että pelkästään Suomeen kaikki päätyisivät
 
Onko tietoa onko nämä osa jotain koko Euroopan (?) laajuista poolia, sillä mukana oli muutama quicksilverkin, mutta katosivat sivuille tulon jälkeen karkeasti kahden minuutin jälkeen. Sama tilanne on ollut aikaisemminkin, joten vaikea kuvitella että pelkästään Suomeen kaikki päätyisivät
Olettaisin ainakin että ovat Zeebruggeen saapuvia ja näytetään sitten laajemmin koko euroopassa, sen verran nopeasti nuo sieltä katoavat. Tai sitten on tilauksessa ollut auto jota ei oltu vielä allokoitu ja sopivasti vapautunut niin mennyt sitten olemassa olevalle tilaukselle.
 
Näyttää olevan jotain muille markkinoille tarkoitettuja yksilöitä kun järjestäen ilman koukkua, mutta jälkiasenteisena 1500e sekin on korjattavissa. Karvalakki LR koukulla refekoodia hyödyntäen 51 440 niin uskoisi olevan kilpailukykyinen hinta vaikka nyt jotain hinnanalennuksia olisikin tulossa.
Oliko näin että pystyy ihan muitta mutkitta se asennuttamaan, koukun siis, ja toimii kuten normaalistikin? Taittuu kai alle tms.. ?
Jo tässä laskin kädessä lasken asioita.

Ja oliko tosiaan niin, että voi vaan ostaa voi peruakin vielä jossain välissä, mutta missä? Siis myös näiden varastoautojen osalta?
 
Oliko näin että pystyy ihan muitta mutkitta se asennuttamaan, koukun siis, ja toimii kuten normaalistikin? Taittuu kai alle tms.. ?
Jo tässä laskin kädessä lasken asioita.

Ja oliko tosiaan niin, että voi vaan ostaa voi peruakin vielä jossain välissä, mutta missä? Siis myös näiden varastoautojen osalta?
Koukku maksaa jälkiasennettuna Teslalla 1500e. Alle se ei kyllä taitu vaan jos sen pois haluu niin se tulee aina sitten irroittaa. Tarvikekoukkua näihin ei oikein kannata asentaa kun ei saa niitä softapuolen juttuja (trailer mode jne).

Tilauksen voit perua vaikka noudun jälkeen (14 päivää tai oliko 100km)
 
Itse olen nyt pitkän vatvomisen jälkeen päätymässä siihen, että jään vielä venailemaan, luultavasti ainakin kevääseen saakka. Aika puhtaasti fiilispohjalta mennään, mutta fiilispohjaltahan niitä autoja loppuviimein ostetaankin.

Jotenkin ei vaan tunnu hyvältä ostaa +50 kiloeuron autoa, jossa on noin paljon puutteita, vikoja ja ärsytyksen aiheita heti alkuun. Periaatteessa mY vakuutti ja jos edes osa noista jutuista päivitetään / korjataan suhteellisen lähiaikoina, niin kyllä se seuraava auto todennäköisesti sellainen on.
 
Jaha. Mitenköhän nyt kantsis tehdä kun on "täyteen hintaan" ostettu MYLR tarkoitus noutaa ens maanantaina.. vastaava myynnissä nyt 4k halvemmalla. :)

edit: Jaa, koukkuhan noista monesta puuttuu.

Mjaha soittelin Teslalle, ei saanut vaihdettua jo tehtyä tilausta, mutta neuvoi tilaamaan uuden varastoauton ja peruuttamaan jo tilatun, joten näin tein. Koukun jälkiasennuksen jälkeen 3500e säästö :thumbsup:

Toimitusaika on nyt tietysti mysteeri, siirtynee varmasti eteenpäin mutta saa nähdä kuinka paljon :D
 
Itse olen nyt pitkän vatvomisen jälkeen päätymässä siihen, että jään vielä venailemaan, luultavasti ainakin kevääseen saakka. Aika puhtaasti fiilispohjalta mennään, mutta fiilispohjaltahan niitä autoja loppuviimein ostetaankin.

Jotenkin ei vaan tunnu hyvältä ostaa +50 kiloeuron autoa, jossa on noin paljon puutteita, vikoja ja ärsytyksen aiheita heti alkuun. Periaatteessa mY vakuutti ja jos edes osa noista jutuista päivitetään / korjataan suhteellisen lähiaikoina, niin kyllä se seuraava auto todennäköisesti sellainen on.

Mitkä niitä vikoja ja ärsytyksiä siis oli?
En enää muista, kun alkaa olla vuosi omasta koeajosta ja silloin en ollut tosissaan ostamassa.

Nyt alla on auto, jossa ei ärsytä mikään ja en koe tai tiedä, että autosta puuttuisi mitään. Jos oikeen hakemalla hakee, niin suksiluukku on pieni.


Mikä Teslassa ärsytti? Osaisi itsekin lykätä hankintaa?

Veikkaan itse, että itseä alkaisi ärsyttää se, että puuttuu virran ulosotto jossain välissä. Kun veikkaan, että kyllä sekin joskus Teslaan tulee?
 
Pinnoitehan ei sinällään auta iskuihin vaan lähinnä helpottaa puhtaana pitämistä. Jos maaleja haluaa suojata niin kyllä se menee PPF teippauksille.

Pinnoite nyt varmaan hieman auttaa mutta ei se kivisuihkuilta ja iskemiltä juuri suojaa.

Joo, lähtökohtaisesti siis olisi tarkoitus saada maalipinta näyttämään paremmalta sekä pienet naarmut ja kulumat piiloon, jotka lähtisi suurin osa vahaamallakin, mutta toi voisi olla pidempi aikaisempi ratkaisu, sekä tuoda myös muita suurempia hyötyjä.

Iskuihin ja kiveniskemiin ei toki suojaa, mutta naarmuihin ilmeisesti hieman.

Toi voisi olla yks vaihtoehto:

Screenshot_20230816_150128_Chrome.jpg
 
Joo, lähtökohtaisesti siis olisi tarkoitus saada maalipinta näyttämään paremmalta sekä pienet naarmut ja kulumat piiloon, jotka lähtisi suurin osa vahaamallakin, mutta toi voisi olla pidempi aikaisempi ratkaisu, sekä tuoda myös muita suurempia hyötyjä.

Iskuihin ja kiveniskemiin ei toki suojaa, mutta naarmuihin ilmeisesti hieman.

Toi voisi olla yks vaihtoehto:

Screenshot_20230816_150128_Chrome.jpg
Pikkunaarmut yms lähtee kyllä yleensä myllyttämällä joka yleensä kuitenkin tehdään jos jotain pinnoitetta aletaan iskemään. Ja kyllähän se maalipinnan näyttävyyttä parantaa.

Oma mY vedettiin KORREK Pro Ceramic TFC™ Evo:lla samalla kun laitettiin PPF:t arkoihin paikkoihin.
 
Näyttää ainakin Espoon ja Lohjan supercharger hinnat laskeneet. Espoossa nyt 26c ja Lohjalla 29c/kwh
Hienoa. Vähän alkoi jo näyttämään, että alle 30c kWh-hintoihin ei enää palata. Hyvä, että Tesla pitää tälläkin saralla hinnat järkevällä tasolla.
 
Mitkä niitä vikoja ja ärsytyksiä siis oli?
En enää muista, kun alkaa olla vuosi omasta koeajosta ja silloin en ollut tosissaan ostamassa.

Nyt alla on auto, jossa ei ärsytä mikään ja en koe tai tiedä, että autosta puuttuisi mitään. Jos oikeen hakemalla hakee, niin suksiluukku on pieni.


Mikä Teslassa ärsytti? Osaisi itsekin lykätä hankintaa?

Veikkaan itse, että itseä alkaisi ärsyttää se, että puuttuu virran ulosotto jossain välissä. Kun veikkaan, että kyllä sekin joskus Teslaan tulee?

Osa asioista on ehkä hieman pikkumaisia ja varmaan niiden kanssa oppisi elämään:

Puutteet: HW4, 4680-akut, matrix-LED-valot, pehmeämpi alusta. Kaikki nämä löytyy uusista jenkkiautoista.

Viat: haamujarrutukset, pysäköinti-"avustin", rakenneongelmat. Näiden kanssa on vähän niin ja näin, lähtökohtaisesti luulisi että yleiset valmistuksen laatuongelmat (vaikka tuo vuotava tiiviste frunkissa nyt viimeisimpänä) korjautuu prosessien kehittyessä ja softapäivitykset saattavat vähän vähän parantaa noita muita, mutta lähtökohtaisesti kamerapohjaiset systeemit vaan on tuhoon tuomittuja ja toivon, tulevat Teslalla pian näiden kanssa järkiinsä.

Ärsytyksen kohteet: karmittomat ovilasit, nuo kamerapaskeet, käyttöliittymä yleisesti. En pidätä henkeäni näiden korjaamista odotellessa.

Epävarmuudet: hintakehitys. Just laskettiin taas Kiinan hintaa ja Highlander M3 päivitys saattaa myös aiheuttaa tarvetta mY:n uudelleen positioinnille. Parempia korkotarjouksia voi myös olla tiedossa jos talous kohta lähtee taas vetämään.

Mikään näistä yksistään ei olisi vielä hommaa kariuttanut, mutta yhdistelmänä oli vähän liikaa.
 
Puutteet: HW4, 4680-akut, matrix-LED-valot, pehmeämpi alusta. Kaikki nämä löytyy uusista jenkkiautoista.
4680-akulla et tee mitään. Siinä ei ole mitään etuja euroopassa myytäviin akkuihin. Matrixit ja pehmeämpi alusta on myös euroopassa. Ainoa oikea ero on toi HW4.
 
Tässä omalta kohdaltani se ylivoimaisesti isoin syy miksi Teslaa en voi edes harkita. Toinen vähän pienempi, "semi deal breaker" on huollon saatavuus varsinkin talvisin kun oktavalvet paskoo kaikilla.

Muut miinukset sellaisia joiden kanssa voisi elää.
Meikällä meni samalla oktovalvella viimetalvi. Teslan faceryhmän mukaan turku-lempäälä-oulu huolloissa runsaasti vapaita aikoja. Eiköhän paine vantaan huoltopisteessä ala helpottaa.
 
4680-akulla et tee mitään. Siinä ei ole mitään etuja euroopassa myytäviin akkuihin. Matrixit ja pehmeämpi alusta on myös euroopassa. Ainoa oikea ero on toi HW4.

Ainoastaan mYPissä on käsittääkseni tällä hetkellä matrixit (tämän muuten huomaa jos klikkailet konfiguraattorissa LR/P välillä, jälkimmäisessä on ihan eri näköiset valot). Pehmeä alustakin on ilmeisesti sellainen juttu jota ei kaikissa vielä ole. Ainakin koeajamani yksilö oli vielä todella kova alustaltaan ja jos tuo on jo se "parannettu", niin melkoisia kivirekiä ovat nuo aiemmat olleet ...

4680-akuissa on myös paljon hyötyjä, joista ehkä merkittävin on se, että niiden pitäisi olla merkittävästi pitkäikäisempiä kuin nuo nykyiset. Tällä voi olla mahdollisesti aika paljonkin merkitystä jälleenmyyntiarvolle. Toisaalta ne ovat myös edullisempia valmistaa, joten niiden tulo Eurooppaan saattaa laskea ostohintaa. Vaihtoehtoisesti LFP-akullinen LR olisi myös mielestäni houkuttelevampi.
 
Viimeksi muokattu:
Ainoastaan mYPissä on käsittääkseni tällä hetkellä matrixit (tämän muuten huomaa jos klikkailet konfiguraattorissa LR/P välillä, jälkimmäisessä on ihan eri näköiset valot). Pehmeä alustakin on ilmeisesti sellainen juttu jota ei kaikissa vielä ole. Ainakin koeajamani yksilö oli vielä todella kova alustaltaan ja jos tuo on jo se "parannettu", niin melkoisia kivirekiä ovat nuo aiemmat olleet ...

4680-akuissa on myös paljon hyötyjä, joista ehkä merkittävin on se, että niiden pitäisi olla merkittävästi pitkäikäisempiä kuin nuo nykyiset. Tällä voi olla mahdollisesti aika paljonkin merkitystä jälleenmyyntiarvolle.
Kukaanhan ei varmasti tiedä 100% varmuudella akkujen kestävyydestä loppu peleissä varsinkaan minkä juuri itse ostaa, mutta samaa mieltä olen 4680. Tuntuu suurin ongelma olevan autojen akuissa vuodet ei niinkään lataussyklit. Tästä hyvää näyttöä antaa jo 2008 vuoden roadsterit joista akut alkaa menemään sekä 2012 alkaen valmistetut ässät eli hyvin kyllä kestävät käyttökilometrejä muttei niinkään vuosia. 4680 on 5x vähemmän akkusoluja vs 2170 niin tod näk virhe matriisissa pienempi ja akkujen kosteus ongelmia vähemmän kun se pinkki täyteaine estämässä paremmin kondenssivettä kuin open stage. Ja 4680 viilennys käsittääkseni parempi verrattuna 2170 mitä tutkiskellut asiaa, jolloin degredaatio isommassa juoksussa maltillisempaa.
Nuo mitä sattuu pilipali fake Matrix led valot jos ehkä 10v päästä softalla voivat saada toimimaan vs uusi alusta asti toimiva Matrix led Highland/juniper kyllä kiinnostaa myös niin vähempi ärsytystä aiheuttaa kun ei vastaan tulijat välkyttele saatikka katsastusmies muistuttele.
Iso ongelma monella tosiaan se haamujarruttelu ja siitähän saadaan selvyys viimeistään ens vuonna kun tarpeeksi 4d radar autoja teslalla liikkeellä vieläkö sitä löytyy.
 
Ainoastaan mYPissä on käsittääkseni tällä hetkellä matrixit (tämän muuten huomaa jos klikkailet konfiguraattorissa LR/P välillä, jälkimmäisessä on ihan eri näköiset valot).
Model Y:ssä pitäisi kaikissa olla matrixit, ainakin näissä kiina/berliini autoissa. Perusmallista en ole varma.

Softaahan noille ei ole edelleenkään tullut.
 
Ainoastaan mYPissä on käsittääkseni tällä hetkellä matrixit (tämän muuten huomaa jos klikkailet konfiguraattorissa LR/P välillä, jälkimmäisessä on ihan eri näköiset valot).
Nuo mitä sattuu pilipali fake Matrix led valot jos ehkä 10v päästä softalla voivat saada toimimaan vs uusi alusta asti toimiva Matrix led
Siis vain performanceen saa matrixit ? ( Matrixin kanssa sellainen must have varuste talvella )
Ja nämä ovat jotkut wanabe matrixit vai mitä tarkoitat ? Vanha systeemihän tuo matrix valot on, voiko ne tehdä kanssa jotenkin toisin ?
 
Mitä tulee pehmeämpään jousitukseen niin 10/22 niitä alettiin jo tekemään ja niin ainakin Teslan myyjä sanoi että kaikki 2023 tehdyt mY pitäisi varmasti olla samaa kamaa

Ja matrix raudat on kaikissa, softa vaan uupuu
 
Siis vain performanceen saa matrixit ? ( Matrixin kanssa sellainen must have varuste talvella )
Ja nämä ovat jotkut wanabe matrixit vai mitä tarkoitat ? Vanha systeemihän tuo matrix valot on, voiko ne tehdä kanssa jotenkin toisin ?

Kyllä löytyy matriisiledit kaikista uusista tesloista vaikka konfiguraattorissa voi hämätä tuo perf vs longrangen umpiot. Lähinnä se perinteinen kustannusten säästö teslalla mielessä niin näissä Teslan köyhän miehen versioissa äly puuttuu eli ei osaa perässä ajettaessa saatikka vastaan tulijaa kohden pitää pitkiä päällä ja pitää osan alueesta häikäisemättömänä. Kun vertaa esim Audin tekeleeseen huomaa kuin yön ja päivän eron noissa valojen projisoinneissa. En kyllä usko kovinkaan paljon vuosien päästä että tuo softa auttaisi Teslan kohdalla mutta toivossa on hyvä elää sano lapamato.

Sama myös moottoritiellä ei pitkiä osaa ohjata teslalla. Kohtuu hitaasti se niitä pitkiä vaihtaa lyhyille ja takaisin pitkiksi vaikka siinä parannusta onkin tapahtunut.
 
Kyllä löytyy matriisiledit kaikista uusista tesloista vaikka konfiguraattorissa voi hämätä tuo perf vs longrangen umpiot. Lähinnä se perinteinen kustannusten säästö teslalla mielessä niin näissä Teslan köyhän miehen versioissa äly puuttuu eli ei osaa perässä ajettaessa saatikka vastaan tulijaa kohden pitää pitkiä päällä ja pitää osan alueesta häikäisemättömänä.
Tuota sanotaan ihan kaukovaloavustimeksi. Olettaisin, että matriisivaloilla haettiin nyt nimeomaa sitä matriisitoiminnallisuutta, mikä tuossa audinkin videolla näkyy.
 
Kukaanhan ei varmasti tiedä 100% varmuudella akkujen kestävyydestä loppu peleissä varsinkaan minkä juuri itse ostaa, mutta samaa mieltä olen 4680. Tuntuu suurin ongelma olevan autojen akuissa vuodet ei niinkään lataussyklit. Tästä hyvää näyttöä antaa jo 2008 vuoden roadsterit joista akut alkaa menemään sekä 2012 alkaen valmistetut ässät eli hyvin kyllä kestävät käyttökilometrejä muttei niinkään vuosia. 4680 on 5x vähemmän akkusoluja vs 2170 niin tod näk virhe matriisissa pienempi ja akkujen kosteus ongelmia vähemmän kun se pinkki täyteaine estämässä paremmin kondenssivettä kuin open stage. Ja 4680 viilennys käsittääkseni parempi verrattuna 2170 mitä tutkiskellut asiaa, jolloin degredaatio isommassa juoksussa maltillisempaa.
Nuo mitä sattuu pilipali fake Matrix led valot jos ehkä 10v päästä softalla voivat saada toimimaan vs uusi alusta asti toimiva Matrix led Highland/juniper kyllä kiinnostaa myös niin vähempi ärsytystä aiheuttaa kun ei vastaan tulijat välkyttele saatikka katsastusmies muistuttele.
Iso ongelma monella tosiaan se haamujarruttelu ja siitähän saadaan selvyys viimeistään ens vuonna kun tarpeeksi 4d radar autoja teslalla liikkeellä vieläkö sitä löytyy.
4680 on ihan tuhnu. Mitään luvattua ei saatu kun sitä ”markkinointiin”. Ehkä gen 2 on parempi mutta tiedä koska tulee. Nytkin vasta Model Y perus takavedossa tuo akkupaketti. Alunperin piti tulla uusi S/X tällä.

4D radar ei auta kun et vanhaan autoon sitä saa.

Ei kannata hankkia autoa mistä tietää että puutteet häiritsee ja se ei lämmitä jos softa tulee 5v päästä.
 
matriisiledit kaikista uusista tesloista vaikka konfiguraattorissa voi hämätä tuo perf vs longrangen umpiot. Lähinnä se perinteinen kustannusten säästö teslalla mielessä niin näissä Teslan köyhän miehen versioissa äly puuttuu eli ei osaa perässä ajettaessa saatikka vastaan tulijaa kohden pitää pitkiä päällä ja pitää osan alueesta häikäisemättömänä. Kun vertaa esim Audin tekeleeseen huomaa kuin yön ja päivän eron noissa valojen projisoinneissa.
No eihän nuo edes matriisit siis olekkaan ! Puhdas markkinoinnin kusetus nimeämisessä ! Audin Matrixeihin kanssa totuneena ( melkeimpä auton parhaimpia/hyödyllisempiä varusteita ) on toiminnallisuus joista ei halua luopua.
 
Teslat ei ole ennen tätä päivää kiinnostaneet minua yhtään, kun ovat niin riisuttuja, mutta tilanne hieman muuttumassa kun olen käynyt testamaassa lukuisia muita sähköautoja.

Tyhmä kysymys, mutta kun tuo Highland on tulossa ensi kuussa ilmeisesti valmistukseen niin korvaako se suoraan siis Model3 ja loppuuko Model3 valmistus?
 
Teslat ei ole ennen tätä päivää kiinnostaneet minua yhtään, kun ovat niin riisuttuja, mutta tilanne hieman muuttumassa kun olen käynyt testamaassa lukuisia muita sähköautoja.

Tyhmä kysymys, mutta kun tuo Highland on tulossa ensi kuussa ilmeisesti valmistukseen niin korvaako se suoraan siis Model3 ja loppuuko Model3 valmistus?
Se highland on vain tehtaan koodinimi tuolle facelift model 3:lle. Model 3 siis pysyy tuotannossa mutta siis uudistettuna.
 
No eihän nuo edes matriisit siis olekkaan ! Puhdas markkinoinnin kusetus nimeämisessä ! Audin Matrixeihin kanssa totuneena ( melkeimpä auton parhaimpia/hyödyllisempiä varusteita ) on toiminnallisuus joista ei halua luopua.
Tesla ei itse markkinoi valoja laisinkaan näillä termein. Heille ne on valot ja ei muuta. Kuluttajat itse puhuvat matrix valoista.
 
Kuluttajat itse puhuvat matrix valoista.
Kiitos selvennyksestä., mistähän ihmeeestä sitten kuluttajat ovat tuon keksineet ?
No oli miten oli, toivottavasti teslakin sais oikeat matrix valot tarjolle, olisi varmasti kysytty varuste.
 
Kiitos selvennyksestä., mistähän ihmeeestä sitten kuluttajat ovat tuon keksineet ?
No oli miten oli, toivottavasti teslakin sais oikeat matrix valot tarjolle, olisi varmasti kysytty varuste.
Ihan autoista noita on tutkittu purkamalla. Tesla ei niitä tietysti markkinoi kun joutuivat esim Model3:sta niitä korona-aikoina poistelemaan pulan takia jne ja kun ei ole kuitenkaan koodia millä niitä voisi konffata
 
Teslat ei ole ennen tätä päivää kiinnostaneet minua yhtään, kun ovat niin riisuttuja, mutta tilanne hieman muuttumassa kun olen käynyt testamaassa lukuisia muita sähköautoja.

Tämän kuulee aika usein. Haukutaan ja kritisoidaan ensin ja sitten kun tutustuu ja testaa myös muita niin Tesla on aika vaikea ohittaa. :)
 
Kiitos selvennyksestä., mistähän ihmeeestä sitten kuluttajat ovat tuon keksineet ?
No oli miten oli, toivottavasti teslakin sais oikeat matrix valot tarjolle, olisi varmasti kysytty varuste.

Nuo valot on siis raudaltaan matrixit ja kykenee toimintaan, teslalla ei vaan ole softaa joka ohjaisi valokuviota. Päivitettävissä siis täydeksi matrixiksi ihan softalla, mutta mitään tietoa ei ole onko tulossa.
 
Ovat raudaltaan matrixit, mutta ainoa asia mihin rautaa käytetään on valoshown Tesla-tekstin valaisu noilla valoilla.

6f14fb442a_capture-2022-02-09-a-14-50-31.webp

Siis hetkinen. Teslassa, jossa ei ole matrix valoja on kuitenkin siihen pystyvät polttimot, mutta sen sijaan että tesloihin olisi tehty matrix toiminnallisuus ledimatriisia hyödynnetään vain jossain valoshow efektissä?

Eihän tuossa ole mitään järkeä, vai onko niiden matrix valojen koodi jotain lisenssoitavaa juttua ja Teslan pitäisi alusta asti koodata omansa niin eivät vaan viitsi kun valoshowt on kivempia?
 
Mitä järkeä laittaa autoon kalliit valot mutta niitä ei hyödynnetä? Tulee hiton kalliiksi teslalle. Vai onko valoshow niin tärkeä juttu. Jokin tässä ei täsmää.
 
Se vaatii niiden kamerojen käyttöä valokuvion ohjauksessa kun muilla on siihen erillinen anturi ja softa, Tesla integroi sen aikanaan osaksi omaa systeemiään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 804
Viestejä
4 558 120
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
Erästäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom