Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jos jäätä kertyi Model 3 lasikatolle, niin jostain päin kattoa kuului nitinää. Eipä siinä muuta kummempaa oikein talvella ollut.
 
Kävin tänään Kaivokselassa Showroomissa ja kertoivat että ne Model Y varastoautot mitkä näkyvät Teslan sivuilla, saapuvat 10. syyskuuta mennessä. Ja 2,99% korkotarjous saanut sen verran jatkoa, että koskee myös näitä yksilöitä joiden toimitus menee syyskuun puolelle. Pitihän sitä pistää itsekin Y SR tilaukseen ja vielä olisi nopeimmille alle 44k refekoodin käyttämällä.
 
Kävin tänään Kaivokselassa Showroomissa ja kertoivat että ne Model Y varastoautot mitkä näkyvät Teslan sivuilla, saapuvat 10. syyskuuta mennessä. Ja 2,99% korkotarjous saanut sen verran jatkoa, että koskee myös näitä yksilöitä joiden toimitus menee syyskuun puolelle. Pitihän sitä pistää itsekin Y SR tilaukseen ja vielä olisi nopeimmille alle 44k refekoodin käyttämällä.
Kokoajan sormi ollut liipaisimella, mutta edelleen mietityttää riittääkö tuo RWD talvella, kun asustelen mäkisessä paikassa. Lisäksi eikö näihinkin kaavailla kohtapuoliin refresh mallia? Mietin, että hinta voisi pudota enemmänkin? Haluaisi ajoittaa oston all time low hintaan. Toki tuo korko houkuttelee. Onko tuollaisia korkotarjouksia ennen ollut?
 
Oonko mä outo kun Y on ostoslistalla, mutta kun tietää että facelift on tulossa vuoden sisään varmasti niin ei tunnu yhtään järkevältä ostaa autoa nyt?
 
"Vuoden sisään varmasti;" aika isolla ropauksella karkeeta merisuolaa ottaisin. :lonely:
 
Oonko mä outo kun Y on ostoslistalla, mutta kun tietää että facelift on tulossa vuoden sisään varmasti niin ei tunnu yhtään järkevältä ostaa autoa nyt?
Y refreshistä ei oo mitään konkreettista näyttöä, pelkkää arvailua vain sen pohjalta että 3 refresh on tulossa. En odottaisi tätä, mutta kolmosen refreshiä odottaisin.
 
Kyl juniperi varmaan 2-3v sisään ilmestyy, mutta siinä on Highlander ensin, CT tuotannon käynnistys ja Meksikon tehdas sekä mahdollinen Model 2.

Paljon isoja projekteja ennen sitä.
 
Y:n refresh tulee todennäköisesti kun 3:n saatu ulos. Koska siitä sitten ne siirtyy suoraan.
 
Oonko mä outo kun Y on ostoslistalla, mutta kun tietää että facelift on tulossa vuoden sisään varmasti niin ei tunnu yhtään järkevältä ostaa autoa nyt?
Riippuu tietysti koska autoa tarvitsee. Jos tuo tulee vaikka 2v päästä ja sitten onkin pitkät toimitusajat niin saat auton kolmen vuoden päästä. Jos ottaisi nyt auton niin 3v päästä sen voisi sitten pistää vaihdossa uuteen.
 
Vaikka Tesla alisuorittaa kaikki mahdolliset (talvi) testit, niin ostajia jonossa.
Tulee väistämättä Apple mieleen. Autossa vaan puhutaan 40-70 k€ laitteesta.
Omituista on
 
Vaikka Tesla alisuorittaa kaikki mahdolliset (talvi) testit, niin ostajia jonossa.
Tulee väistämättä Apple mieleen. Autossa vaan puhutaan 40-70 k€ laitteesta.
Omituista on
Elämä on.

Kyllähän Ionic 5:sta kovasti usessa keskusteluissa kehutaan, mutta ei ole hääppöisesti silläkään testit menneet.

Kerran MY on maailman myydyin auto, niin jotain se tekee oikein eikä se ole teslafanitus. Ei model Y huono auto ole, vaikka pari typeryyttä sisältääkin. Aika vähän on sähkäreitä samassa hintaluokassa, joissa typeryyksiä olisi vähemmän.
 
Vaikka Tesla alisuorittaa kaikki mahdolliset (talvi) testit, niin ostajia jonossa.
Tulee väistämättä Apple mieleen. Autossa vaan puhutaan 40-70 k€ laitteesta.
Omituista on
Ehkä se sun vihdoinlin löytämä TM vanha talvitesti ei nyt kuitenkaan kerronut ihan koko totuutta. Sitäkin on kösitelty mm täällä
 
Toi TM:n testi on niin puhkikeskusteltu juttu silloin testin julkaisun aikaan, että kannattaa varmaan sieltä lueskella ne jutut. Ihan turha yli vuosi testin julkaisusta aloittaa saman vänkäykset uudestaan kun asiat on jo vängätty läpi moneen kertaan.
 
Elämä on.

Kyllähän Ionic 5:sta kovasti usessa keskusteluissa kehutaan, mutta ei ole hääppöisesti silläkään testit menneet.

Kerran MY on maailman myydyin auto, niin jotain se tekee oikein eikä se ole teslafanitus. Ei model Y huono auto ole, vaikka pari typeryyttä sisältääkin. Aika vähän on sähkäreitä samassa hintaluokassa, joissa typeryyksiä olisi vähemmän.
Ihmiset ostaa halvinta mitä saa.
 
Ihmiset ostaa halvinta mitä saa.
Aika kevyt vastaus. Tesla ei ole läheskään halvin sähkärimarkkinoilla. MY lienee kokoluokan ja toimintamatkan yhdistelmänä halvin. Ja kyllä, hinnanpudotuksen efekti oli kuin kärpäspaperi, kun samaan aikaan kilpailijat nostavat hintoja.
 
Omasta mielestä on hieman ikävää että Y:sta taitaa tulla uusi Corolla. Olisi ollut mukavampa jos Testa olisi pysynyt hieman marginaalisempana kulkineena. Omassa ihmeellisessa ajatusmaailmassa tämä olisi nostanut merkin haluttavuutta/kiinnostavuutta.
 
Vaikka voidaan veistellä vertautuvuudesta kuinka pitkälle tahansa niin onhan se jonkinlainen havahduttava havainto, että EQE SUV olis noin ~2x Model Y hinnoissa.

Ehkäpä siksikin mY on Euroopan myydyin auto, ennen Daciaa... Joita sais yhden Teslan hinnalla noin 4kpl.
 
Vaikka voidaan veistellä vertautuvuudesta kuinka pitkälle tahansa niin onhan se jonkinlainen havahduttava havainto, että EQE SUV olis noin ~2x Model Y hinnoissa.

Ehkäpä siksikin mY on Euroopan myydyin auto, ennen Daciaa... Joita sais yhden Teslan hinnalla noin 4kpl.

En ymmärrätätä vertausta. Mersun E sarja suvit on nyt tietysti hieman eri segmentissä kuin Y. Ovat olleet kalliita peleja aina , myös polttisaikana. Aika monta Corollaa sai GLE:n hinnalla.
 
Mielipiteitä on monia ja itsekin täällä sanonut Model Y:n olevan 2020-luvun RAV-4, mutta jos jätetään yksittäisen räbääjän mielipide huomioimatta niin eräs iso organisaatio luokittelee kategoriaan Midsize Luxury SUV, samassa lohkossa esimerkiksi BMW X3 &X5, Lexus RX ja Volvo XC 60 & 90 sekä MB GLE eli polttisversio, EQE:tä ei ole vielä vertailtu.

Ai mikä organisaatio? IIHS.
 
Mielipiteitä on monia ja itsekin täällä sanonut Model Y:n olevan 2020-luvun RAV-4, mutta jos jätetään yksittäisen räbääjän mielipide huomioimatta niin eräs iso organisaatio luokittelee kategoriaan Midsize Luxury SUV, samassa lohkossa esimerkiksi BMW X3 &X5, Lexus RX ja Volvo XC 60 & 90 sekä MB GLE eli polttisversio, EQE:tä ei ole vielä vertailtu.

Ai mikä organisaatio? IIHS.

Ei kyl ihan heti tulisi mielleyhtymä "luksukseen" Model Y:n osalta, mutta saahan ne jenkkifirmat runkata ristiin miten haluaa.
 
Mitenkä se MCU homma menee nykyään? Eli olen ymmärtänyt, että jos päivittää MCU1-> MCU2 Teslalla, niin se maksaa 2keur, mutta menettää FM radion. Sen taas voi ostaa takaisin Radio Upgrade paketilla 520€. Mutta onko tehtaalta tulleet MCU2 ja uudemmat sitten ilman FM radiota?
 
Omasta mielestä on hieman ikävää että Y:sta taitaa tulla uusi Corolla. Olisi ollut mukavampa jos Testa olisi pysynyt hieman marginaalisempana kulkineena. Omassa ihmeellisessa ajatusmaailmassa tämä olisi nostanut merkin haluttavuutta/kiinnostavuutta.
Minusta Model Y on loistava auto, eikä se nyt mielestäni ole minulta pois vaikka muutkin ajavat Model Y:llä. Käytännöllistä lähinnä kun oletettavasti osia saa helposti ja halvalla jos autoa pitkään pitää ja niitä tarvii. Sekä ohjevideoita ym on varmaan youtube pullollaan. Verrattuna siis tilanteeseen jossa ajaisin jollain ääri harvinaisella autolla johon ei saa osia eikä ohjeita mistään.
 
Mitenkä se MCU homma menee nykyään? Eli olen ymmärtänyt, että jos päivittää MCU1-> MCU2 Teslalla, niin se maksaa 2keur, mutta menettää FM radion. Sen taas voi ostaa takaisin Radio Upgrade paketilla 520€. Mutta onko tehtaalta tulleet MCU2 ja uudemmat sitten ilman FM radiota?
Tätä tutkin aikanaan kun pallottelin käytetyn S ja uuden Y välillä.

MCU2 päivitys maksaa jotain, mutta tosiaan FM radio poistuu, MCU2 kanssa toimiva uusi FM radio maksaa sitten sen n. 500€.

Autot joissa on tehtaalla asennettu MCU2 ovat varmastikkin FM radiolla, mutta sitten taas jos ostat käytettynä auton jossa alunperin on ollut MCU1 niin riippuu toki siitä onko päivityksen ostaja ostanut radion.

Aika tyyris fm radio, itse varmaan olisin tyytynyt nettiradioon.
 
Helposti ja halvalla on tietty vähän suhteellinen käsite. Mitä omintakeisempia ratkaisuja niin sen hankalampi niitä on saada, vaikka auto olisikin yleinen.

Vähän harvinaisempaankin autoon osia varmasti saa jos standardeja osia on käytössä.

Mutta toki tämä ei ole mikään Teslan yksinoikeus ja monet osat infotainmenttiä myöten ovat todennäköisesti valmistajalla kuin valmistajalla kalliita.

Y on vähän kuin ranskalainen auto. Osa toiminnoista on todella hauskoja ja hyödyllisiä ja fiilis on monessa asiassa ihan laadukas. Erilaista pikkuvikaa sitten on aika tasaiseen tahtiin ja arvonalenema on vähintään vastaava. Ja tässä siis ei ole mitään vikaa, itselläkin edellinen auto oli vuoden auto euroopassa (ranskalainen).
 
En minäkään nyt Y:ta ja vaikka X5:sta ja GLE:ta samaan segmenttiin laittaisi. Suveja toki kaikki. Onhan ne nyt hinnallisestikkin ihan eri luokassa. Ja kokonsa puolesta myös ?
Miksi Y on luxury ja Vaikka Ford Edge tai Explorer ei ole ? Ihmeellisiä on jenkkien aivoitukset ?
 
Helposti ja halvalla on tietty vähän suhteellinen käsite. Mitä omintakeisempia ratkaisuja niin sen hankalampi niitä on saada, vaikka auto olisikin yleinen.

Vähän harvinaisempaankin autoon osia varmasti saa jos standardeja osia on käytössä.

Mutta toki tämä ei ole mikään Teslan yksinoikeus ja monet osat infotainmenttiä myöten ovat todennäköisesti valmistajalla kuin valmistajalla kalliita.

Y on vähän kuin ranskalainen auto. Osa toiminnoista on todella hauskoja ja hyödyllisiä ja fiilis on monessa asiassa ihan laadukas. Erilaista pikkuvikaa sitten on aika tasaiseen tahtiin ja arvonalenema on vähintään vastaava. Ja tässä siis ei ole mitään vikaa, itselläkin edellinen auto oli vuoden auto euroopassa (ranskalainen).
No ei toki infontainment osia saa mihinkään autoon helposti ja halvalla, mutta mekaanisia osia kuten tukivarsia ja laakereita jne saanee sitä helpommin ja halvemmalla mitä yleisempi auto.

Ja sitten jotain korin osia/ovia tms saanee romikselta halvalla aikanaan jos auto on todella yleinen. No itse tuskin pidän autoa niin kauan että tarvitsisin romikselta osia.
 
Mielipiteitä on monia ja itsekin täällä sanonut Model Y:n olevan 2020-luvun RAV-4, mutta jos jätetään yksittäisen räbääjän mielipide huomioimatta niin eräs iso organisaatio luokittelee kategoriaan Midsize Luxury SUV, samassa lohkossa esimerkiksi BMW X3 &X5, Lexus RX ja Volvo XC 60 & 90 sekä MB GLE eli polttisversio, EQE:tä ei ole vielä vertailtu.

Ai mikä organisaatio? IIHS.
Valitettavasti iihs:kaan ei ole auktoriteetti asiassa, äkkiä vilkaistuna tuolla on esim. saman kokoiset CX-9 ja Q8 eri luokissa, vaikka ovat amerikkalaisittain "midsizeja". :whistling:
 
Milloinhan tämänkaltaista palikkaa alkaa löytymään isommassa skaalassa myös täältä: Tesla Model 3 Interior Accessories

Mä voisin kojelaudan tuunauksesta vähän maksaa, mutta vielä ei ole tullut sellaista pakettia vastaan, jossa näyttö olisi vaihtunut puolta pienempään upotettuun versioon, puuosat korvattu jollain vähemmän huomiota herättävällä ja muotoilua muutenkin hieman sorkittu.
 
Joo ei Y ole mikään luxury suv segmentin auto. Midsize kategoriaan se Y menee. Jos joku itselleen uskottelee Y:n olevan luxurysegmenttiä, niin pitää hieman katsoa sitä omaa kokemusta autoista ja sitten mennä ulos haukkaamaan raitista ilmaa. Sinne segmenttiin kuuluu X7,Q7,Cayenne, Bentayga, GLE, Range Rover, XC90, Lexus GX/RX,
 
Joo ei Y ole mikään luxury suv segmentin auto. Midsize kategoriaan se Y menee. Jos joku itselleen uskottelee Y:n olevan luxurysegmenttiä, niin pitää hieman katsoa sitä omaa kokemusta autoista ja sitten mennä ulos haukkaamaan raitista ilmaa. Sinne segmenttiin kuuluu X7,Q7,Cayenne, Bentayga, GLE, Range Rover, XC90, Lexus GX/RX,

Niinno, nämä termit on toki vähän epämääräisiä, mutta kyllä model Y melkein millä tahansa yleisesti käytetyllä määrittelyllä midsize luxury - luokitukseen menee vaikkei se sitä sinun henkilökohtaisen mielipiteesi mukaisesti olisikaan. Toisaalta niin menee myös esim. Audi A4, jota moni ei varmaankaan hirveän "luxus"-autoksi miellä. Se luxury kun ei yleensä tarkoita (pelkästään) nahkapenkkejä ja puupanelointia, vaan yleisesti auton kokonaisuutta vaikkapa kaikenmaailman elektronisten härpäkkeiden ja kuljettaja-apujmen osalta ja niitähän Tesloissa piisaa.
 
Niinno, nämä termit on toki vähän epämääräisiä, mutta kyllä model Y melkein millä tahansa yleisesti käytetyllä määrittelyllä midsize luxury - luokitukseen menee vaikkei se sitä sinun henkilökohtaisen mielipiteesi mukaisesti olisikaan. Toisaalta niin menee myös esim. Audi A4, jota moni ei varmaankaan hirveän "luxus"-autoksi miellä. Se luxury kun ei yleensä tarkoita (pelkästään) nahkapenkkejä ja puupanelointia, vaan yleisesti auton kokonaisuutta vaikkapa kaikenmaailman elektronisten härpäkkeiden ja kuljettaja-apujmen osalta ja niitähän Tesloissa piisaa.

Se nimenomaan ei ole minun henkilökohtainen mielipide vaan ihan yleinen luokitus. Voit vaikka googletella sitä ajankuluksi. Ja Y ei vastaa varustelultaan, laadultaan saati statukseltaan ja hinnaltaan luxuryä. Samalla logiikalla joku Qashqai on luxusta.
 
Ei härpäkkeet mikään luxuksen mittari ole. Nykyäänhän niitä on liki kaikilla. Suurin osa luxuksesta tulee brandistä, joka sitten heijastuu (kovaan)hintaan. Hinnan varjolla voidaan sitten tarjota asikkalle laadukkaampia materiaalleja, teknisiä ratkaisuja ja loputonta lisävarustelistaa eli konfiguroitavuutta asiakkaan toiveiden mukaisesti.
Eikös euroopassa ole sitäpaitti premiun ja luxus segmenti erikseen ? A4 ei nyt mitään luxusta ole. Premium varmaankin.
 
Eikö noita tuunauspalikoita ole saatavilla vaikka kuinka paljon monesta eri paikasta. Harva vaan viittiin tuollaiseen tuunaukseen lähteä, kun lopputulos on lähinnä tökerö ja auton arvokin vain laskee kaikista tuunauksista.
Mulla ei oo aikasemmin osunut silmään. Haluaisin kyllä kovasti siitä töröttävästä ylikokoisesta tabletista eroon, joten kiusaus jonkinlaiseen modifikaatioon on olemassa, jos omaan makuun sopiva osuu kohdalle.
 
Se nimenomaan ei ole minun henkilökohtainen mielipide vaan ihan yleinen luokitus. Voit vaikka googletella sitä ajankuluksi. Ja Y ei vastaa varustelultaan, laadultaan saati statukseltaan ja hinnaltaan luxuryä. Samalla logiikalla joku Qashqai on luxusta.

No aloitetaan vaikka wikipediasta. Siellä model Y luokitellaan Compact luxury crossover SUV (D). Tuolla aiemmin mainittu IIHS määrittelee sen luxury luokkaan, Tesla on voittanut "Best overall luxury brand" - palkinnon ja määritellään muuallakin luksus-brändiksi.

Tai tsekataan vaikka, miten Wikipediassa määritellään "luksusauto":

A luxury car is a car that provides above-average to high-end levels of comfort, features, and equipment. Often more expensive materials and surface finishes are used, and buyers expect better build quality. The usually higher pricing and more upscale appearance is often associated with higher social status of the users, compared to low and mid-market segment cars.
[,,,]
Increasing (comfort) features, materials quality, interior space, innovations, and or performance have consistently been competitive strategies between car makers, practically throughout the history of the automobile.

Ajomukavuudesta ja laatuvaikutelmasta voidaan toki kiistellä, mutta et mitenkään voi väittää, etteikö mY tarjoaisi aika paljon tilaa, ominaisuuksia, varustelua ja suorituskykyä verrattuna keskivertoautoon. Toisaalta kuten artikkeli jatkaa:

The term is relative and partially subjective, reflecting both objective qualities of a car, as well as the projected and perceived image of the car marque.[1] Luxury brands rank above premium brands, though there is no clear demarcation between the two.[2]

Jos olet tottunut istumaan Rolls-Roycen huippumallien takapenkillä, niin sen jälkeen vaikkapa joku mainitsemasi Volvon XC90 on köyhällistön karvalakkimopo jne. Asiaa myös hämärtää se, että monet jutut, jotka olivat vielä muutamia vuosia sitten pelkästään luksusautojen high-end ominaisuuksia, ovat pikkuhiljaa valuneet alaspäin ja nykyään niissä karvalakki-corolloissakin alkaa olla paljon ominaisuuksia, jotka ennen olivat hyvinkin luksusta. Ihan pelkästään jo sellainen nykyään itestäänselvyys kuin sähköikkunat tai vakionopeudensäädin olivat joskus vielä luksusominaisuuksia.

Muokkaa
Ei härpäkkeet mikään luxuksen mittari ole. Nykyäänhän niitä on liki kaikilla. Suurin osa luxuksesta tulee brandistä, joka sitten heijastuu (kovaan)hintaan. Hinnan varjolla voidaan sitten tarjota asikkalle laadukkaampia materiaalleja, teknisiä ratkaisuja ja loputonta lisävarustelistaa eli konfiguroitavuutta asiakkaan toiveiden mukaisesti. Eikös euroopassa ole sitäpaitti premiun ja luxus segmenti erikseen ?

No aika usein nimenomaan ne härpäkkeet ovat olleet yksi niitä perinteisiä juttuja, jotka erottelevat luksusauton karvalakeista. Mutta kuten sanoin, asiaa hämärtää se että monet entiset luksusominaisuudet alkavat nykyään olla karvalakkimalleissakin. Asiaa myös varmasti hämmentää myös tuo, että tuttuun tapaan eurot ja jenkit topsiaan määrittelee asiat ihan eri tavalla.

A4 ei nyt mitään luxusta ole. Premium varmaankin.

Vaikkei Wikipedia mikään lopullinen totuus tietysti olekaan, niin kyllä siellä vaan Audi A4 artikkelissa lukee: " The Audi A4 is a line of luxury compact executive cars produced since 1994 by the German car manufacturer Audi". Tässä tosin varmasti on taustalla se, että Euroopan ja jenkkien luksus on hieman eri asioita, rapakon takana kun usein kaikki bemarit, audit ja mersut mielletään "luksusmerkeiksi".
 
Viimeksi muokattu:
Onhan noita palikoita yms mutta ei ihan heti muistu mieleen että olis tullu sellaista jossa "pädi" olisi upotettu kojelautaan
 
En noista lisänäytöistä niin ymmärrä koska se ei vapauta tilaa laisinkaan oikealta. Kloonaa vain samaa dataa.
 
Onhan noita palikoita yms mutta ei ihan heti muistu mieleen että olis tullu sellaista jossa "pädi" olisi upotettu kojelautaan
Joku 8-10 tuumainen upotettuna tuon tilalle, niin ulkonäkö paranisi ihan huomattavasti eikä käytettävyydessäkään olisi mitään käytännön eroa. Nyt kun sanon näin, niin seuraavassa refreshissä tuossa seisoo 32” telkkari.
 
Tesla on voittanut "Best overall luxury brand" - palkinnon ja määritellään muuallakin luxus-brändiksi.
Kellys Blue Bookin mukaan. Never höörd . Mikä se on ?

Tuossakin jutussa silti sanotaan :
Tesla may not be a luxury automaker in the traditional sense. Moreover, it may not be the most recognized brand when it comes to luxury vehicles. When people mention electric vehicles, you'd better bet Tesla comes to mind. However, when you think of a luxury automaker, perhaps Mercedes-Benz, BMW, and Audi come to mind.

Seiskan mukaan on olemassa myös yksi segmentti johon tesla kuuluu. Öky. :)
 
Viimeksi muokattu:
Eikö noita tuunauspalikoita ole saatavilla vaikka kuinka paljon monesta eri paikasta. Harva vaan viittiin tuollaiseen tuunaukseen lähteä, kun lopputulos on lähinnä tökerö ja auton arvokin vain laskee kaikista tuunauksista.
Itse en myöskään noita tuunauksia suosittele, mutta yksi poikkeus on. Model Y:ssä ja 3:ssa on rumannäköistä harmaata ja kovaa muovia kahdessa näkyvässä paikassa, ratin puolissa ja keskikonsolin pääliosassa. Näihin kannattaa laittaa jonkinlaiset teipit oman makunsa mukaan, niin ei muovi naarmuunnu ja yleisilme tulee paremmaksi.

Ennen kuin joku narisee, että tällaista teippausta ei tarvitse premiumiin tehdä, niin f-sarjan vitosbemarissa oli m-ratissa samaa paska muovia myös.

Se nimenomaan ei ole minun henkilökohtainen mielipide vaan ihan yleinen luokitus. Voit vaikka googletella sitä ajankuluksi. Ja Y ei vastaa varustelultaan, laadultaan saati statukseltaan ja hinnaltaan luxuryä. Samalla logiikalla joku Qashqai on luxusta.
Luxurya minusta on G-sarjan mersu, Lambon maasturi jne. Jotkin olympiavolkkarin, bimmerin ja Volovon maasturit ovat premiumia, parempaa sellaista.
 

HW4:n osalta vs HW3 niin tiputettu muistia ja tilaa. S ja X saavat vielä toistaiseksi paremman version.
 
Korkotarjousta jatkettu syyskuun loppuun, *wink wink*
Lähti tuon jatketun kampanjan takia Model Y tilaukseen varastoautoista. Toki tässä on aina pelko persauksessa, että onko uusi kovempi ale kulman takana. Mutta 43k on jo Model Y kelpo hinta? Tuohan kuitenkin maksoi vielä vuosi sitten 61k.
 
Lähti tuon jatketun kampanjan takia Model Y tilaukseen varastoautoista. Toki tässä on aina pelko persauksessa, että onko uusi kovempi ale kulman takana. Mutta 43k on jo Model Y kelpo hinta? Tuohan kuitenkin maksoi vielä vuosi sitten 61k.

Jos auton hankinnassa raha ihmetyttää niin jätä hankinta tekemättä kun ei se sitä sinulle ainakaan lisää tee...
 
Harmillisen vähän on näkynyt Model Y LR noissa varastoautoissa, muutama kappale tuli ja meni mutta sen jälkeen on ollut hiljaisempaa. Mutta onneksi tarjous jatkui niin on aikaa katsella jos sieltä sopivilla spekseillä oleva tipahtaisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom