Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kokoajan sormi ollut liipaisimella, mutta edelleen mietityttää riittääkö tuo RWD talvella, kun asustelen mäkisessä paikassa. Lisäksi eikö näihinkin kaavailla kohtapuoliin refresh mallia? Mietin, että hinta voisi pudota enemmänkin? Haluaisi ajoittaa oston all time low hintaan. Toki tuo korko houkuttelee. Onko tuollaisia korkotarjouksia ennen ollut?Kävin tänään Kaivokselassa Showroomissa ja kertoivat että ne Model Y varastoautot mitkä näkyvät Teslan sivuilla, saapuvat 10. syyskuuta mennessä. Ja 2,99% korkotarjous saanut sen verran jatkoa, että koskee myös näitä yksilöitä joiden toimitus menee syyskuun puolelle. Pitihän sitä pistää itsekin Y SR tilaukseen ja vielä olisi nopeimmille alle 44k refekoodin käyttämällä.
Jos aiemmin on pärjännyt vajaavedolla, niin pärjää myös takavedolla.Kokoajan sormi ollut liipaisimella, mutta edelleen mietityttää riittääkö tuo RWD talvella, kun asustelen mäkisessä paikassa.
Y refreshistä ei oo mitään konkreettista näyttöä, pelkkää arvailua vain sen pohjalta että 3 refresh on tulossa. En odottaisi tätä, mutta kolmosen refreshiä odottaisin.Oonko mä outo kun Y on ostoslistalla, mutta kun tietää että facelift on tulossa vuoden sisään varmasti niin ei tunnu yhtään järkevältä ostaa autoa nyt?
Riippuu tietysti koska autoa tarvitsee. Jos tuo tulee vaikka 2v päästä ja sitten onkin pitkät toimitusajat niin saat auton kolmen vuoden päästä. Jos ottaisi nyt auton niin 3v päästä sen voisi sitten pistää vaihdossa uuteen.Oonko mä outo kun Y on ostoslistalla, mutta kun tietää että facelift on tulossa vuoden sisään varmasti niin ei tunnu yhtään järkevältä ostaa autoa nyt?
Elämä on.Vaikka Tesla alisuorittaa kaikki mahdolliset (talvi) testit, niin ostajia jonossa.
Tulee väistämättä Apple mieleen. Autossa vaan puhutaan 40-70 k€ laitteesta.
Omituista on
Ehkä se sun vihdoinlin löytämä TM vanha talvitesti ei nyt kuitenkaan kerronut ihan koko totuutta. Sitäkin on kösitelty mm täälläVaikka Tesla alisuorittaa kaikki mahdolliset (talvi) testit, niin ostajia jonossa.
Tulee väistämättä Apple mieleen. Autossa vaan puhutaan 40-70 k€ laitteesta.
Omituista on
Ehkä se sun vihdoinlin löytämä TM vanha talvitesti ei nyt kuitenkaan kerronut ihan koko totuutta. Sitäkin on kösitelty mm täällä
Ihmiset ostaa halvinta mitä saa.Elämä on.
Kyllähän Ionic 5:sta kovasti usessa keskusteluissa kehutaan, mutta ei ole hääppöisesti silläkään testit menneet.
Kerran MY on maailman myydyin auto, niin jotain se tekee oikein eikä se ole teslafanitus. Ei model Y huono auto ole, vaikka pari typeryyttä sisältääkin. Aika vähän on sähkäreitä samassa hintaluokassa, joissa typeryyksiä olisi vähemmän.
Aika kevyt vastaus. Tesla ei ole läheskään halvin sähkärimarkkinoilla. MY lienee kokoluokan ja toimintamatkan yhdistelmänä halvin. Ja kyllä, hinnanpudotuksen efekti oli kuin kärpäspaperi, kun samaan aikaan kilpailijat nostavat hintoja.Ihmiset ostaa halvinta mitä saa.
Vaikka voidaan veistellä vertautuvuudesta kuinka pitkälle tahansa niin onhan se jonkinlainen havahduttava havainto, että EQE SUV olis noin ~2x Model Y hinnoissa.
Ehkäpä siksikin mY on Euroopan myydyin auto, ennen Daciaa... Joita sais yhden Teslan hinnalla noin 4kpl.
Mielipiteitä on monia ja itsekin täällä sanonut Model Y:n olevan 2020-luvun RAV-4, mutta jos jätetään yksittäisen räbääjän mielipide huomioimatta niin eräs iso organisaatio luokittelee kategoriaan Midsize Luxury SUV, samassa lohkossa esimerkiksi BMW X3 &X5, Lexus RX ja Volvo XC 60 & 90 sekä MB GLE eli polttisversio, EQE:tä ei ole vielä vertailtu.
Ai mikä organisaatio? IIHS.
Current vehicle ratings for midsize luxury suvs
A summary of current IIHS vehicle ratings for midsize luxury suvs.www.iihs.org
Minusta Model Y on loistava auto, eikä se nyt mielestäni ole minulta pois vaikka muutkin ajavat Model Y:llä. Käytännöllistä lähinnä kun oletettavasti osia saa helposti ja halvalla jos autoa pitkään pitää ja niitä tarvii. Sekä ohjevideoita ym on varmaan youtube pullollaan. Verrattuna siis tilanteeseen jossa ajaisin jollain ääri harvinaisella autolla johon ei saa osia eikä ohjeita mistään.Omasta mielestä on hieman ikävää että Y:sta taitaa tulla uusi Corolla. Olisi ollut mukavampa jos Testa olisi pysynyt hieman marginaalisempana kulkineena. Omassa ihmeellisessa ajatusmaailmassa tämä olisi nostanut merkin haluttavuutta/kiinnostavuutta.
Tätä tutkin aikanaan kun pallottelin käytetyn S ja uuden Y välillä.Mitenkä se MCU homma menee nykyään? Eli olen ymmärtänyt, että jos päivittää MCU1-> MCU2 Teslalla, niin se maksaa 2keur, mutta menettää FM radion. Sen taas voi ostaa takaisin Radio Upgrade paketilla 520€. Mutta onko tehtaalta tulleet MCU2 ja uudemmat sitten ilman FM radiota?
"Don't hate the Player, hate the game. I didn't invent the rules."Ei kyl ihan heti tulisi mielleyhtymä "luksukseen" Model Y:n osalta, mutta saahan ne jenkkifirmat runkata ristiin miten haluaa.
No ei toki infontainment osia saa mihinkään autoon helposti ja halvalla, mutta mekaanisia osia kuten tukivarsia ja laakereita jne saanee sitä helpommin ja halvemmalla mitä yleisempi auto.Helposti ja halvalla on tietty vähän suhteellinen käsite. Mitä omintakeisempia ratkaisuja niin sen hankalampi niitä on saada, vaikka auto olisikin yleinen.
Vähän harvinaisempaankin autoon osia varmasti saa jos standardeja osia on käytössä.
Mutta toki tämä ei ole mikään Teslan yksinoikeus ja monet osat infotainmenttiä myöten ovat todennäköisesti valmistajalla kuin valmistajalla kalliita.
Y on vähän kuin ranskalainen auto. Osa toiminnoista on todella hauskoja ja hyödyllisiä ja fiilis on monessa asiassa ihan laadukas. Erilaista pikkuvikaa sitten on aika tasaiseen tahtiin ja arvonalenema on vähintään vastaava. Ja tässä siis ei ole mitään vikaa, itselläkin edellinen auto oli vuoden auto euroopassa (ranskalainen).
Valitettavasti iihs:kaan ei ole auktoriteetti asiassa, äkkiä vilkaistuna tuolla on esim. saman kokoiset CX-9 ja Q8 eri luokissa, vaikka ovat amerikkalaisittain "midsizeja".Mielipiteitä on monia ja itsekin täällä sanonut Model Y:n olevan 2020-luvun RAV-4, mutta jos jätetään yksittäisen räbääjän mielipide huomioimatta niin eräs iso organisaatio luokittelee kategoriaan Midsize Luxury SUV, samassa lohkossa esimerkiksi BMW X3 &X5, Lexus RX ja Volvo XC 60 & 90 sekä MB GLE eli polttisversio, EQE:tä ei ole vielä vertailtu.
Ai mikä organisaatio? IIHS.
Current vehicle ratings for midsize luxury suvs
A summary of current IIHS vehicle ratings for midsize luxury suvs.www.iihs.org
Eikö noita tuunauspalikoita ole saatavilla vaikka kuinka paljon monesta eri paikasta. Harva vaan viittiin tuollaiseen tuunaukseen lähteä, kun lopputulos on lähinnä tökerö ja auton arvokin vain laskee kaikista tuunauksista.Milloinhan tämänkaltaista palikkaa alkaa löytymään isommassa skaalassa myös täältä: Tesla Model 3 Interior Accessories
Joo ei Y ole mikään luxury suv segmentin auto. Midsize kategoriaan se Y menee. Jos joku itselleen uskottelee Y:n olevan luxurysegmenttiä, niin pitää hieman katsoa sitä omaa kokemusta autoista ja sitten mennä ulos haukkaamaan raitista ilmaa. Sinne segmenttiin kuuluu X7,Q7,Cayenne, Bentayga, GLE, Range Rover, XC90, Lexus GX/RX,
Niinno, nämä termit on toki vähän epämääräisiä, mutta kyllä model Y melkein millä tahansa yleisesti käytetyllä määrittelyllä midsize luxury - luokitukseen menee vaikkei se sitä sinun henkilökohtaisen mielipiteesi mukaisesti olisikaan. Toisaalta niin menee myös esim. Audi A4, jota moni ei varmaankaan hirveän "luxus"-autoksi miellä. Se luxury kun ei yleensä tarkoita (pelkästään) nahkapenkkejä ja puupanelointia, vaan yleisesti auton kokonaisuutta vaikkapa kaikenmaailman elektronisten härpäkkeiden ja kuljettaja-apujmen osalta ja niitähän Tesloissa piisaa.
Mulla ei oo aikasemmin osunut silmään. Haluaisin kyllä kovasti siitä töröttävästä ylikokoisesta tabletista eroon, joten kiusaus jonkinlaiseen modifikaatioon on olemassa, jos omaan makuun sopiva osuu kohdalle.Eikö noita tuunauspalikoita ole saatavilla vaikka kuinka paljon monesta eri paikasta. Harva vaan viittiin tuollaiseen tuunaukseen lähteä, kun lopputulos on lähinnä tökerö ja auton arvokin vain laskee kaikista tuunauksista.
Se nimenomaan ei ole minun henkilökohtainen mielipide vaan ihan yleinen luokitus. Voit vaikka googletella sitä ajankuluksi. Ja Y ei vastaa varustelultaan, laadultaan saati statukseltaan ja hinnaltaan luxuryä. Samalla logiikalla joku Qashqai on luxusta.
A luxury car is a car that provides above-average to high-end levels of comfort, features, and equipment. Often more expensive materials and surface finishes are used, and buyers expect better build quality. The usually higher pricing and more upscale appearance is often associated with higher social status of the users, compared to low and mid-market segment cars.
[,,,]
Increasing (comfort) features, materials quality, interior space, innovations, and or performance have consistently been competitive strategies between car makers, practically throughout the history of the automobile.
Ei härpäkkeet mikään luxuksen mittari ole. Nykyäänhän niitä on liki kaikilla. Suurin osa luxuksesta tulee brandistä, joka sitten heijastuu (kovaan)hintaan. Hinnan varjolla voidaan sitten tarjota asikkalle laadukkaampia materiaalleja, teknisiä ratkaisuja ja loputonta lisävarustelistaa eli konfiguroitavuutta asiakkaan toiveiden mukaisesti. Eikös euroopassa ole sitäpaitti premiun ja luxus segmenti erikseen ?
A4 ei nyt mitään luxusta ole. Premium varmaankin.
Joku 8-10 tuumainen upotettuna tuon tilalle, niin ulkonäkö paranisi ihan huomattavasti eikä käytettävyydessäkään olisi mitään käytännön eroa. Nyt kun sanon näin, niin seuraavassa refreshissä tuossa seisoo 32” telkkari.Onhan noita palikoita yms mutta ei ihan heti muistu mieleen että olis tullu sellaista jossa "pädi" olisi upotettu kojelautaan
Joo. Ideana pitäisi olla nimenomaan se tabletin hävittäminen eikä tuo näytön kloonaaminenEn noista lisänäytöistä niin ymmärrä koska se ei vapauta tilaa laisinkaan oikealta. Kloonaa vain samaa dataa.
Kellys Blue Bookin mukaan. Never höörd . Mikä se on ?Tesla on voittanut "Best overall luxury brand" - palkinnon ja määritellään muuallakin luxus-brändiksi.
Tesla may not be a luxury automaker in the traditional sense. Moreover, it may not be the most recognized brand when it comes to luxury vehicles. When people mention electric vehicles, you'd better bet Tesla comes to mind. However, when you think of a luxury automaker, perhaps Mercedes-Benz, BMW, and Audi come to mind.
Itse en myöskään noita tuunauksia suosittele, mutta yksi poikkeus on. Model Y:ssä ja 3:ssa on rumannäköistä harmaata ja kovaa muovia kahdessa näkyvässä paikassa, ratin puolissa ja keskikonsolin pääliosassa. Näihin kannattaa laittaa jonkinlaiset teipit oman makunsa mukaan, niin ei muovi naarmuunnu ja yleisilme tulee paremmaksi.Eikö noita tuunauspalikoita ole saatavilla vaikka kuinka paljon monesta eri paikasta. Harva vaan viittiin tuollaiseen tuunaukseen lähteä, kun lopputulos on lähinnä tökerö ja auton arvokin vain laskee kaikista tuunauksista.
Luxurya minusta on G-sarjan mersu, Lambon maasturi jne. Jotkin olympiavolkkarin, bimmerin ja Volovon maasturit ovat premiumia, parempaa sellaista.Se nimenomaan ei ole minun henkilökohtainen mielipide vaan ihan yleinen luokitus. Voit vaikka googletella sitä ajankuluksi. Ja Y ei vastaa varustelultaan, laadultaan saati statukseltaan ja hinnaltaan luxuryä. Samalla logiikalla joku Qashqai on luxusta.
Lähti tuon jatketun kampanjan takia Model Y tilaukseen varastoautoista. Toki tässä on aina pelko persauksessa, että onko uusi kovempi ale kulman takana. Mutta 43k on jo Model Y kelpo hinta? Tuohan kuitenkin maksoi vielä vuosi sitten 61k.Korkotarjousta jatkettu syyskuun loppuun, *wink wink*
Lähti tuon jatketun kampanjan takia Model Y tilaukseen varastoautoista. Toki tässä on aina pelko persauksessa, että onko uusi kovempi ale kulman takana. Mutta 43k on jo Model Y kelpo hinta? Tuohan kuitenkin maksoi vielä vuosi sitten 61k.