Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Huomasin perjantaina ostamassani Model ässässä nyt pari "vikaa". Kuskinoven sisäpaneeli ei pysy kiinnityksissään. Voi painaa takaisin kiinni, mutta irtoaa kiinnityksistään jo seuraavalla ovenavauksella. Kuskinoven A-pilarin ikkuna on irti ja väljä, aiheuttaa tuulenmelua sisälle ja en tiedä onko tuo myöskään ihan vesitiivis.

Kuuluuko tämmöset automaattisesti vielä myyjäliikkeelle kun en ennen ostoa huomannut?

IMG-20230731-WA0014.jpeg

IMG-20230731-WA0016.jpeg
 
Kyllähän nuo pitäisi mennä myyjäliikkeen piikkiin. Eli ei muuta kuin myyjään yhteyttä ja neuvottelemaan.
 
Myyjäliikkeelle.
Tuo oven "lukkomekamismikin" on ruosteessa ?

Kiitoksia vastauksista. Laitoin heille viestiä.

Katoppas, otin tosta pari lisäkuvaa. Onko paha juttu? Tai tuo vastakappaleen, eli auton rungossa olevan osan kunto?

20230731_130541.jpg
20230731_130557.jpg

Rupesin tutkimaan autoa ja sen pohjaa vielä sitten tarkemmin, niin matkustajan puolella eturenkaan takana näyttäisi olevan pientä muovivauriota. Laitoin kuvan sekä normaalista kuskinpuolesta ja sitten muovivaurioista.

Muovivauriopuoli
20230731_131333.jpg


Ehjäpuoli
20230731_131310.jpg

Vakavaa, vaarallista, liikkeelle mainittavaa?

Ostin tässä nyt sitten jonkun pommin varmaan. :'D
 
Katoppas, otin tosta pari lisäkuvaa. Onko paha juttu? Tai tuo vastakappaleen, eli auton rungossa olevan osan kunto?
Eihän tuo käyttöä varmasti mitenkään haittaa, mutta ajan saatossa tuo vain leviää koko osaan. Ikävän näköinenhän tuo on, saati sitten parin vuoden kuluttua.
 
Eihän tuo käyttöä varmasti mitenkään haittaa, mutta ajan saatossa tuo vain leviää koko osaan. Ikävän näköinenhän tuo on, saati sitten parin vuoden kuluttua.

Meneeköhän tuo myyjäliikkeen piikkiin?

Pohjavaurion oikealla puolella uskoisin tulleen jos on nostettu tunkilla väärästä kohdasta. Tuo tuskin on mitään vakavaa, että muovi on vähän rutussa. Mutta toi kuskinoven paneeli, pikkuikkuna, ruosteinen lukko kyllä olisi hyvä laittaa kuntoon..

Tässä kuva pelkääjänpaikan ovesta, jossa noissa osissa ei ole ruostetta.

20230731_132530.jpg
20230731_132534.jpg
 
Olisikohan tuo auto saanut pienen pusun kuskin puolelle? Siihen huonohko fiksaus ja ovipahvi ei pysy kiinni sekä vuotaa oven sisään josta tuo ruoste. Kaikki vauriot epäilyttävästi samalla puolella.
 
Olisikohan tuo auto saanut pienen pusun kuskin puolelle? Siihen huonohko fiksaus ja ovipahvi ei pysy kiinni sekä vuotaa oven sisään josta tuo ruoste. Kaikki vauriot epäilyttävästi samalla puolella.

Toi pohjavaurio tunkin nostopaikan kohdalla on matkustajan puolella. Kuskinpuolella on tuo A-pilarin ikkunan väljyys, ovipaneelin kiinnitysongelma ja lukon ruoste.

Laitoin noista kaikista myyjäliikkeelle viestiä. Saapi nähdä onko ne suostuvaisia korjaamaan.
 
Pohjavaurion oikealla puolella uskoisin tulleen jos on nostettu tunkilla väärästä kohdasta. Tuo tuskin on mitään vakavaa, että muovi on vähän rutussa.
Ainoa mikä tässä sinällään "huolettaa" on, ettei ole mennyt akkuun asti. En tiedä miten S:ssä akut tuolla on sijoitettu mutta monesti varoiteltu sähkärien kanssa tästä.
 
Toi pohjavaurio tunkin nostopaikan kohdalla on matkustajan puolella. Kuskinpuolella on tuo A-pilarin ikkunan väljyys, ovipaneelin kiinnitysongelma ja lukon ruoste.

Laitoin noista kaikista myyjäliikkeelle viestiä. Saapi nähdä onko ne suostuvaisia korjaamaan.


Kannattaa tutustua jo etukäteen noihin. Lähtökohtaisesti viat jotka ilmenee luokkaa alle puoli vuotta ostohetkestä, voidaan olettaa olleen autossa jo ostohetkellä ts. tavarassa on ollut virhe.

Paras tapa asioida liikkeen kanssa on usein kuitenkin asiallinen mutta jämäkkä. Usein pienellä vastaantulolla saa paremman lopputuloksen kun uhkaamalla välittömästi kuluttajariitalautakunnalla, tällöin liike vain menee puolustuskannalle.

Mutta näistä voinee jatkaa sitten jossain muussa ketjussa kun ei suoraan liity otsikkoon.
 
Joo, ehkä vähän aiheen vierestä, mutta kuitenkin Teslan ominaisuudet ja viat myöskin edelleen kyseessä. Toi A-pilarin ikkunan ongelma taitaa olla jollain tapaa yleinen.

Myyjäliikkeen vastaus oli:
1. Ikkuna varmaan nopea homma korjata vaikka heillä
2. Sisäpaneelia katsovat tarkemmin ja katsovat saavatko kiinni
3. Ruoste ovimekanismissa on kuulemma normaalia tämän ikäiselle (2020, 85tkm) autolle ja pinta on vain vähän hapettunut. Voivat laittaa CRC:tä liikkeellä.
4. Pohjamuovia voivat tsekata liikkeellä ja sekin on normaalia tän ikäiselle autolle.

En nyt ehkä ihan samaa mieltä.
 
Ainoa mikä tässä sinällään "huolettaa" on, ettei ole mennyt akkuun asti. En tiedä miten S:ssä akut tuolla on sijoitettu mutta monesti varoiteltu sähkärien kanssa tästä.

Toi on hyvä pointti. Pitäisi varmaan tutkia paremmin jonkun osaavan henkilön toimesta.
 
Onko kyse jostain dokumentoimattomasta ominaisuudesta, vai miksi sitä ei mainita sanallakaan täällä:
Ehkä dokumentoimaton. Sen tiedän että jos itse koittaa ajaa päälle se vetää vastaan mutta yleensä kyllä vain hidastaa edessä olevaa. Jos olisi video voisi katsoa tarkemmin mitä on oikein tehty.
 
Kyseinen video on tässä

Ei tietoa saisiko tuon videon jotenkin revittyä irti, mutta tuossa nyt ainakin linkki, saattanee vaatia että on ryhmän jäsen.
 
Myyjäliikkeen vastaus oli:
3. Ruoste ovimekanismissa on kuulemma normaalia tämän ikäiselle (2020, 85tkm) autolle ja pinta on vain vähän hapettunut. Voivat laittaa CRC:tä liikkeellä.
Eikö ne kaikki pitäisi olla silloin ruosteessa, ovesta riippumatta ko. yksilössä? Vai onko ne kaikki muut epänormaaleja tapauksia... Jos asuisin liike lähellä, niin menisin käväsemään siellä ja pyytäisin myyjää näyttämään kolme muuta samanikäistä autoa. Jos niissä on osat ruosteessa samalla tavalla, niin luovuttaisin ja vaihtaisin itse uuden osan. Jos taas ei, niin pyydä näyttämään ne normaalit sen jälkeen.

Pohjan "kulumisen" katsoisin olevan normaalia, olettaen että vauriot ovat vain visuaalisia.
 
Eikö ne kaikki pitäisi olla silloin ruosteessa, ovesta riippumatta ko. yksilössä? Vai onko ne kaikki muut epänormaaleja tapauksia... Jos asuisin liike lähellä, niin menisin käväsemään siellä ja pyytäisin myyjää näyttämään kolme muuta samanikäistä autoa. Jos niissä on osat ruosteessa samalla tavalla, niin luovuttaisin ja vaihtaisin itse uuden osan. Jos taas ei, niin pyydä näyttämään ne normaalit sen jälkeen.

Pohjan "kulumisen" katsoisin olevan normaalia, olettaen että vauriot ovat vain visuaalisia.

Tossa oli paljon hyviä pointteja.

Eikö nykyään katsota ensin mitä ostetaan? Kaikki nuo on ollut silmin nähtävillä.

Jos on etäkauppa, niin auto takaisin ja uutta yksilöä alle.

Tein itse asiassa researchia varmaan parikymmentä tuntia Tesloista, tyyppivioista ja asioista mitä pitää tarkistaa. Oli listalle kerättynä kaikki youtube videoiden ja muiden "buying used Tesla" blogejen kohdat mitä tarkistaa. Koeajolla kävin kaikki ominaisuudet ja niiden toimivuuden läpi, tyyppiviat, alustan toimivuuden...yms. Autokauppiaat tuntuivat ihmettelevän tutkimista ja vissiin ideana olisi ostaa autoon kyselemättä tai katsomatta mitään. Sainkin kommentteja "taidat tietää nämä läpikotoisin". Jostain kumman syystä nuo kyseiset asiat kuitenkin meni mun suodattimen läpi ja jäivät huomaamatta.
 
Tuota pientä se kyllä tekee mutta ei ohjaa viivan yli eli jos BMW tulee liikaa olisi se osunut kylkee.
Riittääkö että päällä on pelkkä vakionopeudensäädin? Vai pitääkö päällä olla myös se automaattinen ohjaus?
 
Riittääkö että päällä on pelkkä vakionopeudensäädin? Vai pitääkö päällä olla myös se automaattinen ohjaus?
En osaa sanoa. Itselläni AP melkein aina päällä.
Periaatteessa pitäisi riittää ihan vaan ajaminen ja auto ohjaa sivuun tai varoittaa.
 
En osaa sanoa. Itselläni AP melkein aina päällä.
Periaatteessa pitäisi riittää ihan vaan ajaminen ja auto ohjaa sivuun tai varoittaa.
Jep. Teslasshan AP kytkeytyy päälle, jos nuo viivat näkyy. Eli talvella ei toimi, jos merkinnät on peitossa.

Mutta on kyllä näppärä kekskintö, jos edes joskus osaa väistää noin :)


Itsekin huomasin, että varoittaa aika tehokkaasti, jos vaikka leikkaa vähän vastaantulijoiden kaistalta. Ei välttämättä aina, mutta ainakin jos tiemerkinnät näkyy.
 
Jep. Teslasshan AP kytkeytyy päälle, jos nuo viivat näkyy. Eli talvella ei toimi, jos merkinnät on peitossa.

Mutta on kyllä näppärä kekskintö, jos edes joskus osaa väistää noin :)


Itsekin huomasin, että varoittaa aika tehokkaasti, jos vaikka leikkaa vähän vastaantulijoiden kaistalta. Ei välttämättä aina, mutta ainakin jos tiemerkinnät näkyy.
Joo tuo varoitus on vähän toimii tai ei. Sama kuten kun ilman vilkkua vetää viivan yli. Joskus huutaa ja joskus ei.
 
Tesla Model 3 and Model Y prices reportedly set to be cut, but not in U.S.
Korkotarjouksen jälkeen voi odottaa että kompensoivat täälläkin hinnan alennuksilla syyskuussa.
Redditissä oli just juttua, että haettu luvat tuottaat 3:sta ja Y:ta Kiinassa. Koskee näitä uusia malleja.

Sitten toinen asia.
Autolla ikää 2v ja kohta tulee se maaginen 80tkm täyteen. Jos menen nyt katsastamaan auton, että saan samalla virallisen lapun mikä kelpaa myös Teslalle, jos jotain on alustassa. Niin onko tällä mitään väliä katsastuksen kannalta?
 
Autolla ikää 2v ja kohta tulee se maaginen 80tkm täyteen. Jos menen nyt katsastamaan auton, että saan samalla virallisen lapun mikä kelpaa myös Teslalle, jos jotain on alustassa. Niin onko tällä mitään väliä katsastuksen kannalta?
Eikös tuossa kannata tehdä kuntotarkastus katsastusasemalla katsastuksen sijaan. Jos katsastuksessa löytyy vikaa, niin joudut korjauttamaan auton ja viemään uusintakatsastukseen kuukauden sisällä. Ja myös seuraava varsinainen katsastus tulee kahden vuoden päähän.
 
Redditissä oli just juttua, että haettu luvat tuottaat 3:sta ja Y:ta Kiinassa. Koskee näitä uusia malleja.

Sitten toinen asia.
Autolla ikää 2v ja kohta tulee se maaginen 80tkm täyteen. Jos menen nyt katsastamaan auton, että saan samalla virallisen lapun mikä kelpaa myös Teslalle, jos jotain on alustassa. Niin onko tällä mitään väliä katsastuksen kannalta?

Ensimmäinen katsastus vasta neljävuotiaana. Mutta kyllä ne asemalla rahaa vastaa yleensä mielellään tutkii asiaa ja saa samanlainen lapun kouraan kuin hylätyssä katsastuksessa jos tulee jotain sanomista..
 
Redditissä oli just juttua, että haettu luvat tuottaat 3:sta ja Y:ta Kiinassa. Koskee näitä uusia malleja.

Sitten toinen asia.
Autolla ikää 2v ja kohta tulee se maaginen 80tkm täyteen. Jos menen nyt katsastamaan auton, että saan samalla virallisen lapun mikä kelpaa myös Teslalle, jos jotain on alustassa. Niin onko tällä mitään väliä katsastuksen kannalta?
Ihan järkevää tosiaan katsastaa kun 79tkm mittarissa. 50€ katsastus on aika halpa, jos sieltä jotain korjattavaa löytyy, kuten yleensä.

Seuraava katsastus on sitten tarkalleen 2 vuoden päästä uudelleen.

Eikös tuossa kannata tehdä kuntotarkastus katsastusasemalla katsastuksen sijaan. Jos katsastuksessa löytyy vikaa, niin joudut korjauttamaan auton ja viemään uusintakatsastukseen kuukauden sisällä. Ja myös seuraava varsinainen katsastus tulee kahden vuoden päähän.
Onkohan kuntotarkastus hieman kalliimpi?

Itse menisin ehkä jollekin oikein tarkalle katsastajalle suoraan. Eikös takaripustuksesta yleensä löydy jotain löysää, jos on ajettu "jo" 79tkm?

Tosiaan yksi ylimääräinen katsastus tulisi ja uusintanäyttö on kai jotain 12€ luokkaa. Niin tarkastavat sitten uudelleen sen Teslan korjaaman auton.
 
Eikös tuossa kannata tehdä kuntotarkastus katsastusasemalla katsastuksen sijaan. Jos katsastuksessa löytyy vikaa, niin joudut korjauttamaan auton ja viemään uusintakatsastukseen kuukauden sisällä. Ja myös seuraava varsinainen katsastus tulee kahden vuoden päähän.
Lykkäystä saa jos sanoo, että valmistajalla ei ole osia. Teslalle ei ole vielä kelvanneet muut laput kuin katsastukselta saatu. Kuntotarkistus on päälle 70? Katsastuksen saa alle 40€.
Ensimmäinen katsastus vasta neljävuotiaana. Mutta kyllä ne asemalla rahaa vastaa yleensä mielellään tutkii asiaa ja saa samanlainen lapun kouraan kuin hylätyssä katsastuksessa jos tulee jotain sanomista..
Joo, todennäköisesti.
 
Lykkäystä saa jos sanoo, että valmistajalla ei ole osia. Teslalle ei ole vielä kelvanneet muut laput kuin katsastukselta saatu. Kuntotarkistus on päälle 70? Katsastuksen saa alle 40€.

Mihinhän tälläinen perustuu, koska Ajoneuvolaki ei tälläistä lykkäystä tunne, vaan hylkyvika on korjattava 2 kuukauden kuluessa katsastuksesta.
 
Mihinhän tälläinen perustuu, koska Ajoneuvolaki ei tälläistä lykkäystä tunne, vaan hylkyvika on korjattava 2 kuukauden kuluessa katsastuksesta.
Ryhmissä ovat kertoneet, että ovat saaneet lykättyä tätä kertomalla tilanteen, että osia ei ole saatu.
 
Lykkäystä saa jos sanoo, että valmistajalla ei ole osia. Teslalle ei ole vielä kelvanneet muut laput kuin katsastukselta saatu. Kuntotarkistus on päälle 70? Katsastuksen saa alle 40€.
Mee 40€ katsastukseen tarkimmalle hepulle :) Ei siinä ole muuta vaihtoehtoa.

Siinä saa kumminkin ajaa hylkäyksen jälkeen tasan 2kk. Ja sitten uudelleen se 40€ katsastus.

Autotohtori olisi 99€, mutta eipä sillä mitään tee tässä tapauksessa (Tesla)?

"Tee turvallinen autokauppa
A-Katsastuksen Autotohtori-kuntotarkastus tekee ostotilanteen turvalliseksi: tiedät varmuudella, ovatko auton hinta ja kunto kohdallaan. A-Katsastuksen Autotohtori on saatavilla henkilö- ja pakettiautoille, joiden kokonaismassa on enintään 3500 kg. Tarkastuksen kesto on n. 60 min.
HINNAT:
Autotohtori 99 €
Autotohtori katsastuksen yhteydessä 79 € (sis. lakisääteiset mittaukset)"
 
Mee 40€ katsastukseen tarkimmalle hepulle :) Ei siinä ole muuta vaihtoehtoa.

Siinä saa kumminkin ajaa hylkäyksen jälkeen tasan 2kk. Ja sitten uudelleen se 40€ katsastus.

Autotohtori olisi 99€, mutta eipä sillä mitään tee tässä tapauksessa (Tesla)?

"Tee turvallinen autokauppa
A-Katsastuksen Autotohtori-kuntotarkastus tekee ostotilanteen turvalliseksi: tiedät varmuudella, ovatko auton hinta ja kunto kohdallaan. A-Katsastuksen Autotohtori on saatavilla henkilö- ja pakettiautoille, joiden kokonaismassa on enintään 3500 kg. Tarkastuksen kesto on n. 60 min.
HINNAT:
Autotohtori 99 €
Autotohtori katsastuksen yhteydessä 79 € (sis. lakisääteiset mittaukset)"
Joo niin se kait pitää. Jos jotain vikaa löytyy niin sen tonnin pari säästää.
Vielä on hyvin tilaa ajella, niin ajellaa vielä se 5-6tkm.
 
Onhan tuo jos kerran laki sanoo toista. Oisko sitten joku höpö juttu vaan?
Onhan tuo 2kk aika pitkä aika kyllä hylyn jälkeen.

Veikkaisin, että on mennyt korjauskehoitukseen johtanut vika hylkyvian kanssa sekaisin, koska Ajoneuvolaki on asiasta aika ankara eikä annta mitään mahdollisuutta lykkäykseen.

"
159 §
Oikeus käyttää määräaikaiskatsastuksessa hylättyä ajoneuvoa


Jos 149 tai 150 §:ssä tarkoitettuna katsastusaikana katsastukseen esitetty ajoneuvo hylätään määräaikaiskatsastuksessa ajokieltoa määräämättä, ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä enintään kahden kuukauden ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisestä. Jos ajoneuvoa ei edellä tarkoitettuna aikana hyväksytä jälkitarkastuksessa tai määräaikaiskatsastuksessa, ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä vain sen kuljettamiseksi korjattuna sille varattuna aikana katsastukseen. (23.3.2023/493)


Katsastustoimipaikka voi kuitenkin antaa määräaikaiskatsastuksessa ajokieltoon määrätylle ajoneuvolle tai 149 tai 150 §:ssä tarkoitetun katsastusajan jälkeen katsastuksessa hylätylle ajoneuvolle todistuksen, joka oikeuttaa ajoneuvon kuljettamiseen lähimpään paikkaan, jossa korjaus voidaan tarkoituksenmukaisesti suorittaa. Todistuksessa on mainittava, minne ja miten ajoneuvon saa kuljettaa sekä kuinka kauan todistus on voimassa. Todistus saa olla enintään voimassa sen antamisajankohdasta lukien seuraavan vuorokauden loppuun. (23.3.2023/493)


Jos 112 §:ssä tarkoitettu liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo määrätään katsastuksessa ajokieltoon, ajoneuvon käyttöön rajoitetusti liikenteessä sovelletaan 2 momentin säännöksiä."

 
Onhan tuo jos kerran laki sanoo toista. Oisko sitten joku höpö juttu vaan?
Onhan tuo 2kk aika pitkä aika kyllä hylyn jälkeen.
Joo totta kai saa siirrettyä. Kerran bimmerin tyyppikilpi uupu ja katsastusmies sano että normaalisti voi mennä 3kk uuden tilauksesta laakkosella ja kävi munkki niin vein jo seuraavalla viikolla.
Anyway tuo katsastuksessa havaitut puutteet ei suurimmalta osin mene Teslan piikkiin jos kuluvia osia kyseessä, mutta ainahan sieltä voi jotain teslallekin maksettavaa siirtyä. Harvoin mitään kuluvia osia takuuseen menee, mutta esim ne umpiot yms menee.
 
Joo totta kai saa siirrettyä. Kerran bimmerin tyyppikilpi uupu ja katsastusmies sano että normaalisti voi mennä 3kk uuden tilauksesta laakkosella ja kävi munkki niin vein jo seuraavalla viikolla.
Anyway tuo katsastuksessa havaitut puutteet ei suurimmalta osin mene Teslan piikkiin jos kuluvia osia kyseessä, mutta ainahan sieltä voi jotain teslallekin maksettavaa siirtyä. Harvoin mitään kuluvia osia takuuseen menee, mutta esim ne umpiot yms menee.
Alusta menee myös Teslassa takuuseen.
 
katsastuksessa havaitut puutteet ei suurimmalta osin mene Teslan piikkiin jos kuluvia osia kyseessä, mutta ainahan sieltä voi jotain teslallekin maksettavaa siirtyä. Harvoin mitään kuluvia osia takuuseen menee, mutta esim ne umpiot yms menee.
Ilmeisesti pyörän ripustuksen osat menisi tuohon 4 vuotta tai 80 tkm takuuseen.

Eli puslat tai jonkinlainen laakerointi? Voi olla että ei ole mitään vikaa tai sitten takapäähän menee 2000€ edestä uusia palikoita?

Siksi olisi hyvä käydä 79 tkm kohdalla katsastamassa auto, eli juuri ennen takuun päättymistä.

Muussa tapauksessa ajat 2 vuotta rikkinäisellä autolla, kun ensimmäinen katsastus on vasta 4 vuoden kohdalla. Jos siis ajaa paljon.
 
Katsoin tuosta suomalaisesta FLTP-testistä noiden 2022 vuosimallin Model Y tulokset, kun sattui kaikki vaihtoehdot (RWD, Long Range ja Performance) olemaan mukana samalta vuosikerralta.

Aika pieniä noi erot ovat eri mallien välillä. Kyllä nuo RWD-mallit Teslalla tarjoaa hyvää vastinetta rahalle toimintamatkankin suhteen jos ei pakottavaa tarvetta nelivedolle ole.
tesla-model-y-fltp.png
 
Joo totta kai saa siirrettyä. Kerran bimmerin tyyppikilpi uupu ja katsastusmies sano että normaalisti voi mennä 3kk uuden tilauksesta laakkosella ja kävi munkki niin vein jo seuraavalla viikolla.
Anyway tuo katsastuksessa havaitut puutteet ei suurimmalta osin mene Teslan piikkiin jos kuluvia osia kyseessä, mutta ainahan sieltä voi jotain teslallekin maksettavaa siirtyä. Harvoin mitään kuluvia osia takuuseen menee, mutta esim ne umpiot yms menee.

Sitten lainsäädännössä tulisi olla määriteltynä, että tälläinen on mahdollista. Koska nykyisellään lainsäädäntö ei tälläistä jatkoaikaa tunne.

 
Katsoin tuosta suomalaisesta FLTP-testistä noiden 2022 vuosimallin Model Y tulokset, kun sattui kaikki vaihtoehdot (RWD, Long Range ja Performance) olemaan mukana samalta vuosikerralta.

Aika pieniä noi erot ovat eri mallien välillä. Kyllä nuo RWD-mallit Teslalla tarjoaa hyvää vastinetta rahalle toimintamatkankin suhteen jos ei pakottavaa tarvetta nelivedolle ole.
tesla-model-y-fltp.png

Haisee unikuvilta nämä ranget tai sitten on ajeltu alinopeutta. Kolmonen vie vähemmän ja ei toivoakaan, että pystyisi ajamaan + 400km moottoritietä, jos siis oletus on, että vauhti on silloin vähintään se 120km/h kuten moottoritiellä pitäisi olla.
 
Haisee unikuvilta nämä ranget tai sitten on ajeltu alinopeutta. Kolmonen vie vähemmän ja ei toivoakaan, että pystyisi ajamaan + 400km moottoritietä, jos siis oletus on, että vauhti on silloin vähintään se 120km/h kuten moottoritiellä pitäisi olla.
Oma kulutus oli tuolla testeissä motarilla (nopeus 125-130km/h mittarin mukaan) noin 18,5kwh/100km eli siitä voinee laskea (MY LR -22)

On siellä varmaan pihistelijöitäkin ollut mutta ne hukkuu aika hyvin tuonne massaan sitten.

EDIT:

Motari: 18,5
Maantie: 12,1
Kaupunki: 12,3
 
Viimeksi muokattu:
Tesla Completes Takeover of German Charger Company
Vihdoinkin vipinää langattomassa latauksessa. Tiedä sitten milloin Tesla saa omansa, mutta hevo, witricity, pluggless power jne tuo kyllä teslaan joka tapauksessa ens vuonna tod näk omansa myyntiin. Jospa kilpailu toisi nuo lataustelakat alle 2k myyntiin.

Sais todellakin tulla toi langaton lataus tms. joku magneettikytkentä lataukseen :). Oisha se nyt eri näppärä ajaa auto pihaan, ja se on suoraan latauksessa sit. Mielenkiintoista sinänsä, saadaanko toimimaan talvellakin.
 
Sais todellakin tulla toi langaton lataus tms. joku magneettikytkentä lataukseen :). Oisha se nyt eri näppärä ajaa auto pihaan, ja se on suoraan latauksessa sit. Mielenkiintoista sinänsä, saadaanko toimimaan talvellakin.
Juu on noita töpseleitä saanut muutaman kerran laitella kiinni niin heti tulee hommattua sellainen. Autotalli itsellä niin ei ongelmaa talvisin, mutta tokihan se taivaskaton alla hankala puhdistella. Nuo seinälaturit jokseenkin edullisia teslalla niin vois kuvitella että langattomassa lataustelakassa myöskin kohtuu hintainen. Jännä nähdä miten erilaisia nuo hyötysuhteet eri valmistajilla on, mutta ilmeisesti tuo Teslan ostama yritys on lisensoinut witricityltä tekniikan ja lupaavat 93% effiencyä ja muistaakseni sivustolla mainostavat käytännössä samaa ratea kuin johdollisella latauksella.
 
Juu on noita töpseleitä saanut muutaman kerran laitella kiinni niin heti tulee hommattua sellainen. Autotalli itsellä niin ei ongelmaa talvisin, mutta tokihan se taivaskaton alla hankala puhdistella. Nuo seinälaturit jokseenkin edullisia teslalla niin vois kuvitella että langattomassa lataustelakassa myöskin kohtuu hintainen. Jännä nähdä miten erilaisia nuo hyötysuhteet eri valmistajilla on, mutta ilmeisesti tuo Teslan ostama yritys on lisensoinut witricityltä tekniikan ja lupaavat 93% effiencyä ja muistaakseni sivustolla mainostavat käytännössä samaa ratea kuin johdollisella latauksella.
Tiettyhän tässä varmaan joutuu laittaa autonkin vaihtoon, että saa ominaisuuden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom