Se toimii ajossakin btw, on "hätäjarru" jos normijarrut ei toimi.16kk jälkeen en ole myöskään käyttänyt kertaakaan ( edes tiennyt tuosta.. )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se toimii ajossakin btw, on "hätäjarru" jos normijarrut ei toimi.16kk jälkeen en ole myöskään käyttänyt kertaakaan ( edes tiennyt tuosta.. )
Voiko sillä tehä käsijarrukäännöksiä liikkeessä?Ei kannata käyttää jos liian mäkinen tai liukas pinta. Vaikuttaa vain takapyöriin.
Mielestäni kyllä onnistuu, ainakin jotenkin (vaikeasti). Toki esp alkaa jarruttamaan sitten muutenkin vauhtia?Voiko sillä tehä käsijarrukäännöksiä liikkeessä?
Mä ajattelen ton samaan tapaan kun polttisautolla. Täyteen kun tankkaa niin tarvii harvemmin tankkailla. Akun kunto ei huoleta, koska akkutakuu 8v ja mikäli valmistajat haluavat noita tosissaan varjella, niin sitten jättävät softalla sinne puskuria. Ihan pelleilyä, jos kuluttajien pitäisi alkaa miettimään miten näitä ladataan. Kulutustavaraa siinä missä vaikka läppärit ja puhelimetkin, jotka roikkuvat aina kiinni johdossa.Itse latailin yleensä vain 80% ja muutaman kerran sitten 100% ja pian sen jälkeen lähtö ajamaan.
Auton eka käyttäjällä ei varmaankaan mitään väliä, vaikka aina lataisikin täyteen
Mä ajattelen ton samaan tapaan kun polttisautolla. Täyteen kun tankkaa niin tarvii harvemmin tankkailla. Akun kunto ei huoleta, koska akkutakuu 8v ja mikäli valmistajat haluavat noita tosissaan varjella, niin sitten jättävät softalla sinne puskuria. Ihan pelleilyä, jos kuluttajien pitäisi alkaa miettimään miten näitä ladataan. Kulutustavaraa siinä missä vaikka läppärit ja puhelimetkin, jotka roikkuvat aina kiinni johdossa.
Uskosin. Mä auton ostettuani pari kertaa vahingossa tuota kokeilin. Mulla oli jostain tullu oletus, että siitä napista saa autopilotin pois päältä, mutta tekikin sitten jotain muuta.Voiko sillä tehä käsijarrukäännöksiä liikkeessä?
Latailetko julkisilla? Silloin ymmärrän ton. Ite jätän kotona vajaaksi siitäkin syystä että viimeiset prosentit ei lataa tehokkaasti (tulee hävikkiä) ja regeni ei toimi täydellä akulla. Käytännössä mulla seisoo auto kotona aina laturissa ja automaatiot hoitaa latauksen (parametreja: aurinkosähkö, hyvä hinta jne.)
EDIT: Harvoin lataan 100% edes sillon kun on pidempi matka edessä, silloinkin optimoin että kohdelaturilla oltaisiin alle 20% akulla jolloin latausnopeudet olisi optimaaliset.
Eli tuo on siis ihan turha pysäköidessä?Ei kannata käyttää jos liian mäkinen tai liukas pinta. Vaikuttaa vain takapyöriin.
Ilmeisesti Model 3 Perfin täytyisi myydä Teslalle. Ja siinä ei taida olla ideaa, koska maksavat niin huonosti?Ei ole varsinaisesti syytä vaihtaa autoa, mutta onko siis mahdollista tällä hetkellä ostaa alennuksella varasto-Y 2,99 % korolla ja siirtää FSD vanhasta autosta uuteen ilman lisäveloitusta?
Yylle ei ole akuuttia tarvetta ja tykkään kovasti Model 3 Perfistä. 50K tuli just mittarissa täyteen ja auton normaalitakuu loppuu syyskuussa.
Teoriassa, mutta voi olla kiire saada elokuun aikana autoa että tuo korkotarjous olisi voimassa. Lisäksi jos myyt Teslalle vanhan Teslasi saat varmaan FSD:n verran pienemmän hyvityksen kun muualle myymällä, joten ei oikein mitään järkeä.Ei ole varsinaisesti syytä vaihtaa autoa, mutta onko siis mahdollista tällä hetkellä ostaa alennuksella varasto-Y 2,99 % korolla ja siirtää FSD vanhasta autosta uuteen ilman lisäveloitusta?
Yylle ei ole akuuttia tarvetta ja tykkään kovasti Model 3 Perfistä. 50K tuli just mittarissa täyteen ja auton normaalitakuu loppuu syyskuussa.
Jarruilla. Lukitsee etu ja takapään.Eli tuo on siis ihan turha pysäköidessä?
Millä auto pysyy paikallaan vain P asennossa? Laittaako se kuitenkin jotenkin jarrut, tuskin vaan moottorilla kun se veisi virtaa?
Ei ole varsinaisesti syytä vaihtaa autoa, mutta onko siis mahdollista tällä hetkellä ostaa alennuksella varasto-Y 2,99 % korolla ja siirtää FSD vanhasta autosta uuteen ilman lisäveloitusta?
Yylle ei ole akuuttia tarvetta ja tykkään kovasti Model 3 Perfistä. 50K tuli just mittarissa täyteen ja auton normaalitakuu loppuu syyskuussa.
Ilmeisesti Model 3 Perfin täytyisi myydä Teslalle. Ja siinä ei taida olla ideaa, koska maksavat niin huonosti?
Missä lukee, että pitää vanha auto antaa vaihdossa?Jarruilla. Lukitsee etu ja takapään.
Tässä viralliset ohjeet. Toistaiseksi ei koske Eurooppaa.Full Self-Driving Capability Transfers | Tesla Support
For a limited time, when you take delivery of a new Tesla vehicle, you may qualify to transfer FSD capability from your current vehicle to your new one.www.tesla.com
Nopein lataus on tekemättä jätetty lataus eli kyllä se vaan kannattaa ottaa täyteen reissua varten eikä lähteä kotoa vajaalla akulla. Vaikka siis akku ei riittäisikään lopulliseen määränpäähän oli se akku 100% tai 80% lähtiessä.EDIT: Harvoin lataan 100% edes sillon kun on pidempi matka edessä, silloinkin optimoin että kohdelaturilla oltaisiin alle 20% akulla jolloin latausnopeudet olisi optimaaliset.
EDIT2: Silloin lataan tietty 100% jos tiedän että matkan pääsee mennen tullen ilman latausta.
Sama tilanne. Ei pakkoa vaihtaa, mutta takuu menee umpeen ja Y:n hinta tippunut niin ajattelin kokeilla.Ei ole varsinaisesti syytä vaihtaa autoa, mutta onko siis mahdollista tällä hetkellä ostaa alennuksella varasto-Y 2,99 % korolla ja siirtää FSD vanhasta autosta uuteen ilman lisäveloitusta?
Yylle ei ole akuuttia tarvetta ja tykkään kovasti Model 3 Perfistä. 50K tuli just mittarissa täyteen ja auton normaalitakuu loppuu syyskuussa.
Toivotaan että saisivat Eurooppaankin. Ja hyvä että vanhaa autoa ei tarvitse myydä, vaan voi pitää auton itsellä vaikka kakkosautona.Tässä viralliset ohjeet. Toistaiseksi ei koske Eurooppaa.
Nopein lataus on tekemättä jätetty lataus eli kyllä se vaan kannattaa ottaa täyteen reissua varten eikä lähteä kotoa vajaalla akulla. Vaikka siis akku ei riittäisikään lopulliseen määränpäähän oli se akku 100% tai 80% lähtiessä.
Saivartelua, mutta jos menet yhdellä välilatauksella, et voi kyllä koskaan päätyä nopeampaan lopputulemaan kuin lähtemällä satasella liikkeelle ja lataamalla sen mitä latailet siinä yhdessä ainoassa latauspaikassa. Oletuksena tietysti, ettet lähtöpäässä joudu odottelemaan täyteen latinkia.Toki, jos latauksen välttää reissussa niin piripintaan. Jos lataus vaaditaan lähtötasosta (80% tai 100%) huolimatta, itse pyrin päätymään latauspisteelle alle 20% akulla 40% sijasta. Se loppumatkat riittävä hörppy on nopeampi ja loput sitten määränpäässä.
Ei tarvitse siis joutua välttämään latausta, vaan tottakai siellä laturilla joutuu olemaan vähemmän aikaa jos energiaa on pohjalla enemmän.Toki, jos latauksen välttää reissussa niin piripintaan. Jos lataus vaaditaan lähtötasosta (80% tai 100%) huolimatta, itse pyrin päätymään latauspisteelle alle 20% akulla 40% sijasta. Se loppumatkat riittävä hörppy on nopeampi ja loput sitten määränpäässä.
Meni tuo viimeisinkin jo nopeasti kaupaksi.Olisi hyvä yksilö nopeelle. Pari valkoista ja mustakin mennyt tänään.
Ei tarvitse siis joutua välttämään latausta, vaan tottakai siellä laturilla joutuu olemaan vähemmän aikaa jos energiaa on pohjalla enemmän.
Tuossa paketissa tulee se commander mukana eli ei tarvitse erikseen ostaa. Ilmeiseti nappien mukana tullut commander ei tuon kanssa sitten toimi.Tuon kaveriksi tarvii varmaan Commanderin?
Voiko muuten Teslan sovelluksessa charge stats-osiossa määritellä hinnaksi spot-hinnan? Mietin miten saisin järkevästi seurattua auton latauksen kustannuksia ettei vaimon tarvitse maksaa lataussähköistä.
Yritin kerran selvittää mitä tuo oikeesti tekee ja ilmeisesti kukaan ei oikein tiedä tekeekö tuo mitään. Ilmeisesti paras arvaus oli että naksahtaa ja sytyttää sen valon, mutta että ei sillä ole mitään käytännön merkitystä mihinkään. Eli ihan turha painella.Eli tuo on siis ihan turha pysäköidessä?
Millä auto pysyy paikallaan vain P asennossa? Laittaako se kuitenkin jotenkin jarrut, tuskin vaan moottorilla kun se veisi virtaa?
- There's only one parking brake system.
- The car automatically applies that braking system when you go into park.
- Holding the park button just forces the car to engage those brakes. It's intended for an emergency while driving when the main brakes fail.
- Opening the door triggers a safety system which puts the car in park. That is dangerous, as you're relying on the car's safety system to detect you're trying to get out, and the car may roll on you as you do so. Always put the car in park before leaving the car.
This does nothing, parking brakes apply upon putting the car in park. This reapplies the parking brakes, the red P appears if the parking brake is activated MANUALLY as said in the manual. (touchscreen/gear stalk)
Jos tiedoissa on myyty FSDlla voit vielä tinkaa sen päälle tai pyytää alea.
Tässä video miten toimii:
Joo varmasti ongelmaMitä tuohon nappiin tulee, ihan fiksun näköinen viritelmä ja varmasti toimiva, mutta ei kovin intuatiivinen, vaatii sitä katsekontaktia ja painelua. Ensimmäiseksi mieleen tässäkin tulee kustannusäästö. Onkohan tuossa nappulan näyttövalikot piilossa käden alla oikeasti kun tätä kääntelee ? Eli vaihtiuvia valikoita ei näe kunnolla. Pitää tietyllä otteella käännellä tuota ?
Autoissahan on ollut juuri tuollaisia rullia iät ja ajat käytössä , ja normaalistihan niitä käytetään siten, että että käsi makaa keskikyynärnojalla ja nappula on ikäänkuin kämmenen alla kun sitä pyöritellään. Tämän käytössä pitää opetella hieman erinlainen (pihti)ote. Joten ei iso juttu. Tuon käyttölogiikka ( rulla ja neljä nappulaa ympärillä ) on hyvin tuttu Audin MMI:stä, kuin sellainen niissä aikoinanaan oli. Erona vaan se, että nyt pitää tuijottaa rullaa, Audissa tuijotettiin näyttöä.Joo varmasti ongelma
Tässä video miten toimii:
Mitä läpivientejä tarkoitat? Eikös tämä tule ihan tuohon säilytysokeron luukun eteen ja lokeron sisällä menee usb-piuha lokerossa olevaan usb-ulostuloon. Samaan tapaan kuin tällaisissa usb-telakoissa.Onko tässä jotkut läpiviennit sivuissa?
Jep juurikin näinMitä läpivientejä tarkoitat? Eikös tämä tule ihan tuohon säilytysokeron luukun eteen ja lokeron sisällä menee usb-piuha lokerossa olevaan usb-ulostuloon. Samaan tapaan kuin tällaisissa usb-telakoissa.
Kyllä mutta nuo sivut kun niissä on joku design eli ovat vain design vaiko saako siitä piuhan läpi. Ilmeisesti vain design.Mitä läpivientejä tarkoitat? Eikös tämä tule ihan tuohon säilytysokeron luukun eteen ja lokeron sisällä menee usb-piuha lokerossa olevaan usb-ulostuloon. Samaan tapaan kuin tällaisissa usb-telakoissa.
Knobin sivuilla on nuo napit millä aktivoidaan nuo neljässä kulmassa olevat toiminnot, viides eli keskellä oleva toiminto aktivoidaan painamalla itse knobia.Kyllä mutta nuo sivut kun niissä on joku design eli ovat vain design vaiko saako siitä piuhan läpi. Ilmeisesti vain design.
Jep. Eli tuo (ja myös ne nappulat) vaativat sen commander palikan+välijohdon. Aikaisemmin oli vain tuo normaali asennustapa eli tuo piuha kytketään tuonne takapenkin alla olevan luukun taakse.Tuossa on kaksi eri asennustapaa eli joku mokkula pitää vielä asentaa autoon. Kannattaako valita tuo Advanced jos olettaa kykenevänsä sen asentamaan vai puoltaako joku tuon toisen vaihtoehdon valintaa varten. Oletettavasti joku S3XY:t asentanut osaa vastata tähän.
Joku pätevämpi ATK vois napata irti tuon Model Y FB ryhmän videon tänne kuinka auto vakkari päällä ajaessa salamana väistää keskemmälle moottoritiellä kun juniorit meinaa puskea motarin rampista kylkeen.
KYllä se tietääkseni ainakin Autopilotilla osaa myös noita väistöjä tehdäEihän tuon pitäisi olla mahdollista, että auto tekee väistöä sivusuunnassa itsekseen??
Käsittääkseni ainoat Teslassa olevat törmäyksen estoon liittyvät asiat on jarruttamiseen liittymiä ja sivutörmäyksistä vain varoitetaan?
Väistää myös esim rampilta kylkeen koittavia toiselle kaistalle viivan yli. Kokemusta on.KYllä se tietääkseni ainakin Autopilotilla osaa myös noita väistöjä tehdä
Ei aina mutta toisinaan.KYllä se tietääkseni ainakin Autopilotilla osaa myös noita väistöjä tehdä
Autopilot.Mistä toiminnosta tuossa nyt on käytännössä kyse, jos se noin tekee?
Lane assist vai joku muu?
Autopilot.