Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

S Raven saisi suht halvalla. Siis sellaisenkin, jossa on vielä takuu voimassa.

58 000€. 66tkm.

Sitä vaan mietin, että onko tuo takuuton "jo" 85tkm ajettu Model S hieman kallis.

Juu nuo yksityisten on yleensä vähän halvempia, mutta ongelmana just on ettei entistä kulkinetta saa laitettua vaihtoon. Tuo on kyllä yleistä hintatasoa hyvin halvempi, seuraava alta 80k ajettu olisi 75tkm ajettu ja 61 500e, yksityiseltä sekin. Ensimmäinen autoliikkeen alta 100tkm ajettu Raven on 63 700e (83tkm ajettu) Sakalla.
 
Mikäs juttu tämä on? Eihän tästä ole pitkääkään tovi kun rapakon takaa tuli paljastuksia että nähty uusia MY jossa twiikattuja kameroita ja ilmeisesti uudempaa rautaa. Uutisankkoja vai mikä on tilanne?
Jenkeissä niitä on ollut, muualla toistaiseksi ei. Eli tällö hetkelläei Kiina/Berliini vielä varusta autoja HW4:llä
 
Näin motarilla tänään uusimman korimallin eli (2022+ vuosimalli suomessa) Model S jossa oli etuvalo "palanut". Ikävä virhe lähes uuden auton ledeissä :D
Ei ole virhe. Sama valo kuin ennen refreshia. Eivät ole sitä mihinkään muuttaneet.

Vasta hetki sitten X:sta oli kuva että tulisi matrix valot mutta ei softaa.
 
Täällä pörrää pari S:ää joissa molemmissa on oikealta etuvalo "palanut". Ei ole sama auto kuitenkaan ku toinen on musta ja toinen sininen :smile: Onkos tuo jotenkin yleistä noissa malleissa sitten? Puhtaasta mielenkiinnosta.
 
Täällä pörrää pari S:ää joissa molemmissa on oikealta etuvalo "palanut". Ei ole sama auto kuitenkaan ku toinen on musta ja toinen sininen :smile: Onkos tuo jotenkin yleistä noissa malleissa sitten? Puhtaasta mielenkiinnosta.
Ominaisuus. Menee myös vasemmalta. Takuun jälkeen taisi olla tonnin per valo. Joillakin on mennyt 6 kpl vaihtoon vuorotellen. Ehkä se tuleva matrix on tehty paremmin.
 
Jenkeissä niitä on ollut, muualla toistaiseksi ei. Eli tällö hetkelläei Kiina/Berliini vielä varusta autoja HW4:llä

Joten eikö olisi todennäköisempää, että muuallekin nuo uudet raudat valuvat joskus kuin sanoa ettei HW4stä tule? Vaikea kuvitella että MYn osalta mentäisiin seuraavaksi suoraan faceliftiin kun siihen on varmaan vielä 1-2v
 
Taas Teslan sivuilla Model 3 ja Y varastoautoja ilmestynyt toimitettavaksi, kaikki takavetoisia. Ilmeisesti näissä säästää 3:ssa 4500€ ja Y:ssä 1500€ ja Y:hyn tuo korkotarjous.
 
Ominaisuus. Menee myös vasemmalta. Takuun jälkeen taisi olla tonnin per valo. Joillakin on mennyt 6 kpl vaihtoon vuorotellen. Ehkä se tuleva matrix on tehty paremmin.

Mitä helvettiä :confused:

T: tyytyväinen kohta 300tkm ajetun Avensiksen omistaja
 
Joten eikö olisi todennäköisempää, että muuallekin nuo uudet raudat valuvat joskus kuin sanoa ettei HW4stä tule? Vaikea kuvitella että MYn osalta mentäisiin seuraavaksi suoraan faceliftiin kun siihen on varmaan vielä 1-2v
No minä tarkoitinkin ettei hw4:sta tällö hetkellä tule. Se nyt on selvää että jossain vaiheessa sitä aletaan istuttamaan muihinkin.

y:n osalta menee varmastikkin loppuvuoteen/ensi vuoteen.
 
Talvea ajatellen itsellä tuo AWD olisi mielessä ja sen myötä LR eli ei nyt ihan pelkkää rangea voi noiden kahden välillä katsoa :hmm:

Hyvin etu- tai takavetoisella + nastarenkaat pärjää lapissakin talvella. Nyt mennyt 5 vuotta etuvetoisella Audi A5 ilman mitään ongelmia.

Edit: Nyt "40t€" M3 RWD vetokoukulla tulossa kiinasta.
 
Taas Teslan sivuilla Model 3 ja Y varastoautoja ilmestynyt toimitettavaksi, kaikki takavetoisia. Ilmeisesti näissä säästää 3:ssa 4500€ ja Y:ssä 1500€ ja Y:hyn tuo korkotarjous.
Yn osalta säästää sen vetokoukun verran mikä noista puuttuu
 
Taas Teslan sivuilla Model 3 ja Y varastoautoja ilmestynyt toimitettavaksi, kaikki takavetoisia. Ilmeisesti näissä säästää 3:ssa 4500€ ja Y:ssä 1500€ ja Y:hyn tuo korkotarjous.
Y kohdalla ei säästä mitään, eli normaali hinta. Y autoissa kun ei ole vetokoukkua.

Model 3 löytyy musta, jossa vaalea sisustus. Eli hieman huono valikoima juuri nyt.

 
Kyllä myös Y ainakin LR on ollut koukulla listoilla. Olen niitä seurannut ja koittanut bongata sopivaa.
Tänäänkin oli ainakin yksi quicksilver 20" kiekoilla.
 
Kyllä myös Y ainakin LR on ollut koukulla listoilla. Olen niitä seurannut ja koittanut bongata sopivaa.
Tänäänkin oli ainakin yksi quicksilver 20" kiekoilla.
On siellä yksi koukulla. Y SR+.

Sininen, 20" ja vaalea sisustus.
 
Viimeksi muokattu:
On siellä yksi koukulla. Y SR+. Mutta siinäkin on virhe hinnassa, koska mitään alennusta ei ole :D

Sininen, 20" ja vaalea sisustus.

Model 3 kohdalla oli kyllä oikeastikin alennettu hinta.
Hmm miten niin ei ole? Nakutan samat setit laskuriin ja siitä tulee Ostohinta 53 690 €

Tuosta se 2100e pois, niin saahan sillä osteltua jo talvirenkaat (varasto+koodi).
 
Hmm miten niin ei ole? Nakutan samat setit laskuriin ja siitä tulee Ostohinta 53 690 €

Tuosta se 2100e pois, niin saahan sillä osteltua jo talvirenkaat (varasto+koodi).
Olin jättänyt 1600€ värin valitsematta :vihellys: Eli aivan oikein olit laskenut (koodi 500€).
 
Ranger kävikin jo tänään kattomassa Y:n kolinaa, oli peruutusten takia vapaata slotia ja soitteli, passasi hyvin etätöiden lomaan. Vika oli tosiaan tuossa turvavyön muovisessa säädinliuskassa, ei ollut kokonaan kiinni kiskoilla ja sen takia aiheutti mekkalaa. Kysäsin että mites jos se irtoaa uudestaan niin epäili että kasatessa jäänyt kunnolla tarkistamatta, muita vastaavia mitä korjattu ei ole enää uudestaan tarvinnut fixata.
Varsin positiivinen kokemus jäi tästä ranger-keikasta, 10/10 would make ticket again
 
Mitä teillä maksaa Teslojen vakuutukset täyskaskolla vuoteen? Nyt kiikarissa Model S ja Model Y, molempiin OP:n laskuri antoi 10tkm vuosittaisella kilometrillä hinnaksi 1800e Superkaskolle vuoteen, täysillä bonuksilla. Nykyinen XC90 on 800 euroa vuoteen.

E: Laskuri antaa tuon saman 800-850e mitä maksan nytkin, vaikka tarjous on saatu vakuutusmyyjältä.

Mulla OP:lta kaikilla herkuilla reipas 1200€ (Model 3 LR, HKI). Kannattaa tarjoukset kysyä erikseen. Ne laskurit pukkaa listahintoja jotka paljon kalliimmat.
 
Kannattaa myös esim. FB-sähkäripalstoilta surffailla puhelinnumeroita suoraan edustajille. Näin oman, joskin ei Teslan, vakuutukset putosi laskureiden 1300 ->700.
 
Mulla on Model 3P vakuutus Pohjolassa 1000e/v. Kaskossa törmäyksen omavastuu 500e, muutoin 200e. Vakuutus otettu edustajan kautta, laskureilla antaa ~200e/v kovempaa hintaa. Muissa autoissani törmäyksen omavastuu on ollut 200e, joten hiukan syletti nostaa se 500 euroon. 300e vuosisäästöä näyttää minullakin vuositasolla. Sijaisautoa ei ole, muutoin kaikki ruksittuna.

Nyt jäin miettimään miten Pohjola käsittää lasikaton? Meneekö lasivakuutuksesta vai törmäysvakuutuksesta? Joillakin firmoilla katto taidetaan korvata lasivakuutuksesta mikä on toki huomionarvoista ja nostaa noiden 200e omavastuullisten vakuutusten järkevyyttä.

Edit: Näköjään se on nimenomaan Pohjola jolla kattolasi kuuluu tuohon Lasivakuutuksen (kauppanimi: Lasiturvaan). Hyvä näin. :)

 
Viimeksi muokattu:
Mulla on Model 3P vakuutus Pohjolassa 1000e/v. Kaskossa törmäyksen omavastuu 500e, muutoin 200e. Vakuutus otettu edustajan kautta, laskureilla antaa ~200e/v kovempaa hintaa. Muissa autoissani törmäyksen omavastuu on ollut 200e, joten hiukan syletti nostaa se 500 euroon. 300e vuosisäästöä näyttää minullakin vuositasolla. Sijaisautoa ei ole, muutoin kaikki ruksittuna.

Nyt jäin miettimään miten Pohjola käsittää lasikaton? Meneekö lasivakuutuksesta vai törmäysvakuutuksesta? Joillakin firmoilla katto taidetaan korvata lasivakuutuksesta mikä on toki huomionarvoista ja nostaa noiden 200e omavastuullisten vakuutusten järkevyyttä.

Edit: Näköjään se on nimenomaan Pohjola jolla kattolasi kuuluu tuohon Lasivakuutuksen (kauppanimi: Lasiturvaan). Hyvä näin. :)

Myös IF:llä ja muistaakseni Pohjantähdellä kuuluu lasivakuutukseen

noissahan omavastuu yleensä on se joku 200€ eli siinä mielessä jos on omavastuu kolarissa 500€ niin tuo lasiturva on hyvä koska muutoin se menisi kaskosta ja 500€ omavastuulla.

lasiturvassa ei myös taida bonukset tippua kun taas kaskossa tleensä eka haaveri on ”ilmainen”
 
Lähitapiola Model X liikenne+laaja kasko on 830e vuodessa.

200e omavastuu ja ainakin kysyessäni katolla olevat lasit sisältyy lasivakuutukseen, tosin X:ssä katolla on melko pienet lasit.
 
Onko tuolla kukaan AWD-malleja hiljattain nähnyt vai onko pelkästään edullisimpia takavetoisia?
 
Onko tuolla kukaan AWD-malleja hiljattain nähnyt vai onko pelkästään edullisimpia takavetoisia?

Tilasin M3LR AWD:n 18.7. pitkän kyttäyksen jälkeen ja päivittelin sivua varmaan parin tunnin välein, koska kaikki muut heinäkuun aikana nähdyt AWD M3LR:t vilahtivat hetkessä myydyiksi, eli taitavat olla muillakin kiikarissa. Y:n osalta lienee samankaltainen tilanne.
 
Tilasin M3LR AWD:n 18.7. pitkän kyttäyksen jälkeen ja päivittelin sivua varmaan parin tunnin välein, koska kaikki muut heinäkuun aikana nähdyt AWD M3LR:t vilahtivat hetkessä myydyiksi, eli taitavat olla muillakin kiikarissa. Y:n osalta lienee samankaltainen tilanne.
Teslan varasto ei ole pelkästään Suomi vaan myös koko Eurooppa. Eli joku muukin voinut napata.
 
Tilasin M3LR AWD:n 18.7. pitkän kyttäyksen jälkeen ja päivittelin sivua varmaan parin tunnin välein, koska kaikki muut heinäkuun aikana nähdyt AWD M3LR:t vilahtivat hetkessä myydyiksi, eli taitavat olla muillakin kiikarissa. Y:n osalta lienee samankaltainen tilanne.
No voi saakeli, tarvitaanko tähän samanlainen botti päivystämään kuin näytönohjaimissa :hmm: Oliko millainen hinta ja oliko joku tarjous?
 
No voi saakeli, tarvitaanko tähän samanlainen botti päivystämään kuin näytönohjaimissa :hmm: Oliko millainen hinta ja oliko joku tarjous?

Korkotarjous ehti päättyä pari päivää ennen kuin sain tilattua, mutta alennus oli -5260€ (ja lisäksi -500€ suosittelukoodilla). Autossa ei ollut muuta perushintaa nostavaa kuin harmaa väri, loppusumma 47.430€.
 
Toimitusta odottaville. Itsellä M3 toimitus Arv. toimitus: 16.-30.8.

Tesloja Y ja 3 tulossa kiinasta usealla laivalla eurooppaan.

Grande Mirafiori: ~28.7. Barcelonassa
Glovis Courage: 6.8. Koperissa, Sloveniassa
Glovis Sunrise: ~6.8. Barcelonassa

Jatkanee noista sijainneista matkaa mahdollisesti Zeebruggeen mistä kuljetus suomeen. Eli seuraavien kiinasta saapuvien Teslojen toimitus lähempänä elokuun loppua.
 
Korkotarjous ehti päättyä pari päivää ennen kuin sain tilattua, mutta alennus oli -5260€ (ja lisäksi -500€ suosittelukoodilla). Autossa ei ollut muuta perushintaa nostavaa kuin harmaa väri, loppusumma 47.430€.

Noniin, kiitos tiedosta. Juuri tälläistä tarjousta itsekin meinasin kärkkyä.
 
Tein oman ketjun Tesla-suosittelulinkeille, johon jokainen voi postata oman suosittelulinkkinsä. En oikein keksi järkevämpääkään tapaa noita postata etteivät osana tätä keskustelua mene oman linkin mainostamiseksi. Jos itse tilaan niin käytän jonkun foorumilaisen suosittelulinkkiä.

 
Onko tuolla kukaan AWD-malleja hiljattain nähnyt vai onko pelkästään edullisimpia takavetoisia?

Eilen siellä oli yksi Model Y LR, punaisella värillä, mustavalkoisella sisustuksella. Hintaa oli justeerattu ~4ke alaspäin ja korkokamppis päällä. Nopeasti se meni, ei muutaku bottia tulille! :)
 
Olisi kyllä ihan mielenkiinnosta tietää, että vieläkö tuota rangea liioitellaan.
Artikkelissa mainittu "toimintasädettä ennustava ohjelmisto" on ainakin varsin tarkka. Sehän huomioi lämpötilan, tuulensuunnat, ajonopeudet, ylä- ja alamäet jne. halutulle ajoreitille. Pitää hyvin paikkansa ja adaptoituu myös ajomatkalla tapahtuviin muutoksiin.
 

Olisi kyllä ihan mielenkiinnosta tietää, että vieläkö tuota rangea liioitellaan.
Varmaan tarkoitetaan siinä näytöllä näkyvää km määrää jonka tilalle saa prosentit myös.

tuo prosenttimäärä ei taida ottaa huomioon mitään vaan näyttää vain oletettua wltp/epa rangea, kuntaas navigoinnilla otetaan huomioon keliä jne
 
Varmaan tarkoitetaan siinä näytöllä näkyvää km määrää jonka tilalle saa prosentit myös.

tuo prosenttimäärä ei taida ottaa huomioon mitään vaan näyttää vain oletettua wltp/epa rangea, kuntaas navigoinnilla otetaan huomioon keliä jne
Kannattaa lukea artikkeli. Selviää että jos yli 50% akkua niin lukema on yliarvioiva. Vasta alle 50% aletaan olla tarkempia.

Tesla mainostaa rangea paremmaksi mitä se oikeasti on ja tekee minimitestit.

Asiakaspalvelu sulkee tiketti vaikka löytyisi vikaa.

Kertoo hyvin siitä että pidetään lumetta yllä.
 
Pitkän Model S (raven) / Y Performance (melkein uusi) mietinnän jälkeen pääsin koeajamaan molemmat. Tuntui helpotukselta miten nopeasti tämä valinta selkeni. XC90 jälkeen ei toivoakaan, että olisin voinut Y:n ottaa. Perse meni kipeäksi 25min koeajon jälkeen ja selkä ei mahdu sivutukien väliin. Sisustan tuntuma ja alusta Volvon jälkeen...Ei.

Päädyin tekemään kaupat ässästä ja kaupan päälle vuoden takuu liikkeestä.

Ei huonolla Model Y:tä kohtaan, erinomainen auto hintaansa nähden ja kiihdytys sai suun todella leveälle.
 
Onko kukaan saanut infoa fsd:n siirrosta? Tilasin uuden Y:n, mutta en ole saanut vastausta useammasta kyssäristä huolimatta aiheeseen Teslalta. En aio ottaa kyl vastaan ellen saa vanhasta fsd:tä siirrettyä.

Vaihdan kolmosesta y:hyn, jos olisi vähän enemmän tilaa.
 
Onko kukaan saanut infoa fsd:n siirrosta? Tilasin uuden Y:n, mutta en ole saanut vastausta useammasta kyssäristä huolimatta aiheeseen Teslalta. En aio ottaa kyl vastaan ellen saa vanhasta fsd:tä siirrettyä.

Vaihdan kolmosesta y:hyn, jos olisi vähän enemmän tilaa.
Eikö tuo Fsd ole Suomessa ihan yhtä tyhjän kanssa? Jos se hankinta nyt siitä jää kiinni niin toista merkkiä alle.
 
Eikö tuo Fsd ole Suomessa ihan yhtä tyhjän kanssa? Jos se hankinta nyt siitä jää kiinni niin toista merkkiä alle.
Onhan se vähän turha mutta jos nyt saa ilmaiseksi siirrettyä se kannattaa. Säästää rahaa.

Toki siitä tuli vielä rammempi kun poistivat tutkat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom