Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Miksi sen loppuerän pitäs olla 0€? Eihän sen autonkaan arvo ole 0€. Turhahan siihen on sitoa pääomaa.
10v laina ja 3%, niin vaikea arvata mikä on loppuerä. Kuka pitää autoa 10v? KK-erä on kuitenkin niin pieni, että et lyhennä sitä tarpeeksi nopeasti vs arvonalenema.
 
10v laina ja 3%, niin vaikea arvata mikä on loppuerä. Kuka pitää autoa 10v? KK-erä on kuitenkin niin pieni, että et lyhennä sitä tarpeeksi nopeasti vs arvonalenema.
10v pätkällä nolla käsiraha ja maksimi vika erä on kyllä melkoiset katastrofin ainekset ilmassa.
 
Teslallakin tuo normaali korko on 5.83%.
Tarjouksessa oleva pienehkö erä autoja 3.3%. Eli Model Y.

Toki paras olisi pitkä laina ja pieni korko. Ei ole tulossa :D
 
8kk ja 40tkm model 3 rwd lfpllä, ei kyllä oo ollut ongelmia rangen kans. Pitkiä siirtymiä teillä jos 300km range matka-ajossa ei riitä. LFPssä voi olla 100% latinki joka päivä, uusimmassa softassa teslan suosittelema latausraja ei-lfp akullisiin on 80%. Eikä tää nyt ihan mopo ole kun 0-100 6,1sek? Ioniq 5 takapotku malli taitaa olla muutaman sekunnin hitaampi?

Ei kai se kyse tarvitse olla siitä, etteikö 300km kertasiirtymä ennen latausta riittäisi, mutta moni arvostaa sitä että saa viettää taukonsa muualla kuin laturin jatkeena, eikä reittejä tarvitse miettiä normaaliolosuhteissa ikinä auton ehdolla. Mitä vähemmän niillä tarvitsee asioida, sen parempi. Tolla 80% suosituksella ole mitään merkitystä. Jos ennen ajoa lataa, niin sataseen vaan. Siinä yli 80%:ssa seisottaminen päivä/viikotolkulla sitten asia erikseen.
 
On muuten näin bensavehkeistä sähköön siirtyvänä aika työmaa kaiken uuden oppimisessa.
 
On muuten näin bensavehkeistä sähköön siirtyvänä aika työmaa kaiken uuden oppimisessa.
Ei siinä oikeasti edes ole jos ei halua että on. Luulen että 99% sähköautoilijoista ei tiedä eikä voisi olla vähempää kiinnostunut esim. jostain akkukemioista saati mikä hw autossa on.

Ainoa ero oikeastaan on että tankkauksen sijaan tökkää auton laturiin.
 
10v pätkällä nolla käsiraha ja maksimi vika erä on kyllä melkoiset katastrofin ainekset ilmassa.
Tuohan olisi kaikkein paras, jos vaan korko olisi pieni. Voisi sijoittaa autorahat pörssiin 10vuodeksi ja sitten lopuksi kun inflaatio tehnyt tehtävänsä niin kuittaisi vaan tuotoilla auton pois.

Toki tällaista ei saa, ainakaan millään 1% korolla.
 
Tuohan olisi kaikkein paras, jos vaan korko olisi pieni. Voisi sijoittaa autorahat pörssiin 10vuodeksi ja sitten lopuksi kun inflaatio tehnyt tehtävänsä niin kuittaisi vaan tuotoilla auton pois.

Toki tällaista ei saa, ainakaan millään 1% korolla.
Kyllä itsekin ottaisin tämän diilin vastaan. Mitä vähemmän sitoo omaa rahaa kerrallaan kiinni (oli laite mikä tahansa), niin sitä parempi. Teslankin sai onneksi 0€ käsirahalla ja pisimmällä mahdollisella pätkällä. Toki viimeinen erä (ja sitä myöden kuukausierä) pitää miettiä niin, että ei myynnin hetkellä tarvitse sitten kaivaa sitä omaa rahaa ainakaan isoja summia.
 
Ei kai se kyse tarvitse olla siitä, etteikö 300km kertasiirtymä ennen latausta riittäisi, mutta moni arvostaa sitä että saa viettää taukonsa muualla kuin laturin jatkeena, eikä reittejä tarvitse miettiä normaaliolosuhteissa ikinä auton ehdolla. Mitä vähemmän niillä tarvitsee asioida, sen parempi. Tolla 80% suosituksella ole mitään merkitystä. Jos ennen ajoa lataa, niin sataseen vaan. Siinä yli 80%:ssa seisottaminen päivä/viikotolkulla sitten asia erikseen.

Niin, kai kaikilla vähän riippuu miten arvostaa. Itse näkisin tuon kerran vuodessa tilanteeksi, joissa minulla olisi yksi 10 min lataustauko vähemmän (ja jonka senkin varmaan pitäisin, koska pitkät matkat nyt on kivempi tehdä pysähdyksillä jo jaloittelun takia). Kaikilla muilla kerroilla joutuisin aivan samat pysähdykset tekemään kuin LFP:llä muutenkin. Itse en näe tuota etua 7k€ arvoisena, ehkä joku näkee.

Loppujen lopuksi kannattaa kuitenkin aina painottaa mielestäni sitä arkiajoa. Jos se arkiajo on ajaa 300km pätkä keskimäärin, niin silloin ehkä isompi akku kannattaa. Jos 99% ajosta on sitä <150km tai alle päivässä, niin voi sen rahan varmaan käyttää vaikka jäätelöönkin.

Kyllä itsekin ottaisin tämän diilin vastaan. Mitä vähemmän sitoo omaa rahaa kerrallaan kiinni (oli laite mikä tahansa), niin sitä parempi. Teslankin sai onneksi 0€ käsirahalla ja pisimmällä mahdollisella pätkällä. Toki viimeinen erä (ja sitä myöden kuukausierä) pitää miettiä niin, että ei myynnin hetkellä tarvitse sitten kaivaa sitä omaa rahaa ainakaan isoja summia.

Itse ihmettelen miten autorahoitusfirmat lähtevät edes rahoittamaan tilanteita, joissa jäännösarvo voi olla pienempi kuin auton arvo. Mikä heillä on enää tämän jälkeen vakuutena lainassa? Varsinkin alhaisilla koroilla kun se on kuitenkin vakuudellinen laina.
 
Arvoin kesäkuussa pitkään Model 3 SR ja LR välillä. Hommasin kuitenkin Performancen :P Miksi päädyin autoon joka ei ollut listallani: varastoautoista löytyi Performance LR:n hinnalla ja korkotarjous oli voimassa.

Kaduttaako: Kyllä. SR 40ke hintaan on lyömätön ja kuten ylläkin todettu, SR:n range riittäisi 99%:sti omiin tarpeisiini.
 
Arvoin kesäkuussa pitkään Model 3 SR ja LR välillä. Hommasin kuitenkin Performancen :p Miksi päädyin autoon joka ei ollut listallani: varastoautoista löytyi Performance LR:n hinnalla ja korkotarjous oli voimassa.

Kaduttaako: Kyllä. SR 40ke hintaan on lyömätön ja kuten ylläkin todettu, SR:n range riittäisi 99%:sti omiin tarpeisiini.
Nyt vaan ei ole enää sellaista. Eikä korkotarjoustakaan. 43 600€ olisi ilmeisesti se kaikkein halvin Tesla.

3 Perfin miinukset, ei vetokoukkua ja "vain" 547km ajomatka. Kun LR mallilla ajomatka on 626km. 491km taas SR+ takaveto.

Perffi pitäisi olla ihan tyylikäs peli ja hyvät kaupat :)
 
Kesäkuun alusta lähtien on diisselin sijaan ajeltu täyssähköllä. autoksi valikoitui kaikkien syvääluotaavien tutkimusten ja koeajojen jälkeen kolmonen AWD LR -21 boostilla varustettuna. koeajettua ja tutkittua tuli renu, id5, enyaq, mach e, polestar, xc40. Kilometreja nyt takana päälle 5000km ja kyllähän tuo edelleen hymyilyttää istua ratin taakse näin vajaan parin kuukauden jälkeenkin ja tekee mieli käydä vain ajelemassa mitä ei kyllä ole aiemmilla autoilla juuri tapahtunut vaikka on ollut minkälaista peliä alla..yleensä se jo viikon ajelujen jälkeen karisee se enin viehätys :)

Vaikea on mitään negatiivistä keksiä muuta kuin nuo pyyhkimet mitkä toimii miten sattuu välillä. pahin kokemus tästä oli se kun sateella edellä ajava rekka nosti veden tuulilasiin ja katosi näkyvyys täysin mutta auto tuumi ettei tarvi pyyhkiä... siinä hetkessä kokemattomana Tesla kuskina en paniikissa muistanut mistä ne saikaan manusti päälle.. mutta näiden toimita voi muuttua jokaisella päivityksellä..suuntaan tai toiseen :D

Ohjaustuntuma on sellainen mistä en vielä oikein osaa sanoa muuta kuin että muutaman vuoden vanhassa audissani se oli miettimättä hyvä ja tässä ei huono mutta ei selvästi audin tasolla. ohjausliikkeet on tehtävä selvästi rauhallisemmin koska muutoin sitä seuraa hermostunut ja haukkaava liikehdintä

niin ja yksi pieni miinus on se että mietin tilattuja kuraläppiä ja ppf:iä asentaessa että luulisi nyt tämän hintaluokan autossa tämän olevan tarpeetonta..

Kesälomareissut on niitä vuoden ainoita jolloin tarviaa ajella pidempiä lenkkejä. kilsoja tuli n. 3000km pariin reissuun. Aika vaivatonta on ollut liikkuminen kun rangea on vähintään ihan riittämiin, eikä yli 80% tarvinnut ladata kertaakaan. Lataukset ABC asemilla 20 -25 min tai Teslan omilla latureilla. Ainoastaan kuopiossa kummastutti ettei ABC llä ole tarjolla kuin 22kw latureita?! Muuten kun ei ajoa, auto seisoo kotona hitaassa latauksessa (ns. tilapäislaturilla sukosta) 80% max ja muutama kymmnen kilometriä ajoa aina päivässä. Talveksi mietittävä tuo kotilatausratkaisu..

niin ja se suorituskyky :D ohan se..voi mahoton.. eihän niitä tehoja oo koskaan liikaa mutta kyllä kerkiää :)
 
Kuinka kauan Teslalla kestää auton toimitus välillä Berliinin tehdas <-> auton luovutus asiakkaalle? Auto kun on tulossa firman liisarina niin Tesla ei tyhmästi tarjoa mitään näkyvyyttä loppukäyttäjälle auton mahdollisesta toimitusajasta.
 
Onko jollain kokemusta maksaa Teslan käteismaksuosuutta? Nettisivut antavat muiden tietojen ohella viitenumeron, mutta pankki herjaa että viitenumero on virheellinen, eikä anna jatkaa maksua. Luonnollisesti mahdoton saada ketään kiinni ko. firmasta.

edit: laitoin viestikenttää. Katsotaan mikä show tulee :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuohan olisi kaikkein paras, jos vaan korko olisi pieni. Voisi sijoittaa autorahat pörssiin 10vuodeksi ja sitten lopuksi kun inflaatio tehnyt tehtävänsä niin kuittaisi vaan tuotoilla auton pois.

Toki tällaista ei saa, ainakaan millään 1% korolla.
Tämä toimisi joo jos ihmiset oikeasti toimisivat noin. Todellisuudessa niitä autorahoja ei laiteta pörssiin vaan tuhlataan johonkin muuhun ja sitten ajan koittaessa jää musta pekka käteen.
 
Arvoin kesäkuussa pitkään Model 3 SR ja LR välillä. Hommasin kuitenkin Performancen :p Miksi päädyin autoon joka ei ollut listallani: varastoautoista löytyi Performance LR:n hinnalla ja korkotarjous oli voimassa.

Kaduttaako: Kyllä. SR 40ke hintaan on lyömätön ja kuten ylläkin todettu, SR:n range riittäisi 99%:sti omiin tarpeisiini.
Talvea ajatellen itsellä tuo AWD olisi mielessä ja sen myötä LR eli ei nyt ihan pelkkää rangea voi noiden kahden välillä katsoa :hmm:
 
Ainoastaan kuopiossa kummastutti ettei ABC llä ole tarjolla kuin 22kw latureita?!

Kyllä siellä pikalaturikin on, mutta jos katsoit ABC sovelluksesta, niin ei taida näkyä sen takia kun on Recharge -palvelun pömpeli. Teslakuskien kyllä kannattaa mielestäni Kuopiossa mennä suoraan Juustoportille, siellä kun on Tessun omat 8kpl (250kW) ja vielä lisäksi Recharge -pömpeleitä 5kpl (jaettu 450 kW/ 185 kW).
 
Talvea ajatellen itsellä tuo AWD olisi mielessä ja sen myötä LR eli ei nyt ihan pelkkää rangea voi noiden kahden välillä katsoa :hmm:
Pari talvea M3 LR ajoin ja ei oikein houkuttele palata huonompaan, sen verta hyvin lähtee risteyksistä melkolailla kelillä kuin kelillä. Ja muutenkin tuo lisävarmuutta kun etusetkin vetää. Aiemmat autot olleet etuvoetoisia bensavehkeitä manuaalilootalla joten kontrasti on iso... :D. Oli kyllä Nokia nastat tuolloin alla, ens talvena mennään sitten kitkoilla joita ei minulla olekaan ennen ollut missään autossa. Mutta AWD niin eiköhän toimi hyvin.
 
Talvea ajatellen itsellä tuo AWD olisi mielessä ja sen myötä LR eli ei nyt ihan pelkkää rangea voi noiden kahden välillä katsoa :hmm:

Tämä on totta. Neliveto vs Takaveto voi olla tärkeämpi peruste käyttää se 10ke LR/P -malliin kuin +100km rangen lisäys. Itse en ole nelikkoa osannut kaivata kun sellaista ei ole aiemmin ollut.
 
Onko jollain kokemusta maksaa Teslan käteismaksuosuutta? Nettisivut antavat muiden tietojen ohella viitenumeron, mutta pankki herjaa että viitenumero on virheellinen, eikä anna jatkaa maksua. Luonnollisesti mahdoton saada ketään kiinni ko. firmasta.

edit: laitoin viestikenttää. Katsotaan mikä show tulee :)

Oikein meni. Se tilausnumero (RN-alkuinen) laitetaan maksun viestikenttään.
 
Talvea ajatellen itsellä tuo AWD olisi mielessä ja sen myötä LR eli ei nyt ihan pelkkää rangea voi noiden kahden välillä katsoa :hmm:
Performance olisi jo hieman rahan haaskausta. Y Perf on 5000€ kalliimpi. Ja sama hintaero myös Model 3:ssa. Aika kallis hinta siis Perfin Track Modesta.

SR+ -> LR siis oikein järkevä valinta (+7000€, Model 3 taisi olla +8000€). Eipä niitä nelivetoisia kovin monella valmistajalla ole vielä ollut. Sitten kun joskus myy auton pois, niin onhan se AWD myös arvokkaampi peli.
 
Performance olisi jo hieman rahan haaskausta. Y Perf on 5000€ kalliimpi. Ja sama hintaero myös Model 3:ssa. Aika kallis hinta siis Perfin Track Modesta.

SR+ -> LR siis oikein järkevä valinta (+7000€, Model 3 taisi olla +8000€). Eipä niitä nelivetoisia kovin monella valmistajalla ole vielä ollut. Sitten kun joskus myy auton pois, niin onhan se AWD myös arvokkaampi peli.
Ei mulla henkilökohtaisesti Performanceen ole mitään intressiä kun on noita tullut useampia kokeiltua ja Taycan Turbo S oli viikon ajossa. Sähköinen 0-100 km kiihtyvyys on toki oma kokemuksensa ja elämyksensä, mutta itsellä kesäautona 911 hoitaa edelleen hommansa.
 
Saisi olla halvempia nuo käytetyt kolmoset :)

Alle 35tkm ajetuista tuo vanhemman mallin LR näytti olevan halvin. 38 800€.

Alle 40tkm ajetuista lämpöpummpu malleista tuo olisi halvin. 43 000€.

Ei mulla henkilökohtaisesti Performanceen ole mitään intressiä kun on noita tullut useampia kokeiltua ja Taycan Turbo S oli viikon ajossa. Sähköinen 0-100 km kiihtyvyys on toki oma kokemuksensa ja elämyksensä, mutta itsellä kesäautona 911 hoitaa edelleen hommansa.
Onko Model Y pois laskuista?

Jos on mukana, niin se 3% rahoitus houkuttelee varmasti nyt tosi monia.

Tämä on totta. Neliveto vs Takaveto voi olla tärkeämpi peruste käyttää se 10ke LR/P -malliin kuin +100km rangen lisäys. Itse en ole nelikkoa osannut kaivata kun sellaista ei ole aiemmin ollut.
Ihan jo joku halpa Audi Quattro on loisto peli talvella. Eipä sitä nelivetoa yhtään kesällä kaipaa. Sähköautossa toinen moottori ei toki haittaa mitään, kun polttiksessa AWD lisää kulutusta.
 
Kyllä siellä pikalaturikin on, mutta jos katsoit ABC sovelluksesta, niin ei taida näkyä sen takia kun on Recharge -palvelun pömpeli. Teslakuskien kyllä kannattaa mielestäni Kuopiossa mennä suoraan Juustoportille, siellä kun on Tessun omat 8kpl (250kW) ja vielä lisäksi Recharge -pömpeleitä 5kpl (jaettu 450 kW/ 185 kW).

joo, ABCsovelluksesta katselin tosiaan ja lopulta päädyinkin juustoportille Teslan laturille ja pirun hyvälle kotiruokalounaalle :)

Kun on neliveto ollut pari talvea edellisessä niin omakin valinta oli melko selvä :) Toki siinä ehtii odottelemaan jo seuraavan risteyksen valoja kun muut kuopii vielä itseään liikkeelle :D
 
Mitä teillä maksaa Teslojen vakuutukset täyskaskolla vuoteen? Nyt kiikarissa Model S ja Model Y, molempiin OP:n laskuri antoi 10tkm vuosittaisella kilometrillä hinnaksi 1800e Superkaskolle vuoteen, täysillä bonuksilla. Nykyinen XC90 on 800 euroa vuoteen.

E: Laskuri antaa tuon saman 800-850e mitä maksan nytkin, vaikka tarjous on saatu vakuutusmyyjältä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä teillä maksaa Teslojen vakuutukset täyskaskolla vuoteen? Nyt kiikarissa Model S ja Model Y, molempiin OP:n laskuri antoi 10tkm vuosittaisella kilometrillä hinnaksi 1800e Superkaskolle vuoteen, täysillä bonuksilla. Nykyinen XC90 on 800 euroa vuoteen.
Mulla maksaa Model 3 Long Range täyskasko+lasivakuutus vähän alle 1400e/v.
 
Mitä teillä maksaa Teslojen vakuutukset täyskaskolla vuoteen? Nyt kiikarissa Model S ja Model Y, molempiin OP:n laskuri antoi 10tkm vuosittaisella kilometrillä hinnaksi 1800e Superkaskolle vuoteen, täysillä bonuksilla. Nykyinen XC90 on 800 euroa vuoteen.
Nuo laskurit ei kyllä juurikaan sitä oikeaa hintaa anna, vaan parhaat hinnat saa kun on suoraan yhteyksissä johonkin vakuutusmyyjään.

My LR täällä helsingissä, täyskaskolla + lasiturva + lunastusturva IF:ltä karvan yli 1200e/vuosi
 
Mitä teillä maksaa Teslojen vakuutukset täyskaskolla vuoteen? Nyt kiikarissa Model S ja Model Y, molempiin OP:n laskuri antoi 10tkm vuosittaisella kilometrillä hinnaksi 1800e Superkaskolle vuoteen, täysillä bonuksilla. Nykyinen XC90 on 800 euroa vuoteen.

E: Laskuri antaa tuon saman 800-850e mitä maksan nytkin, vaikka tarjous on saatu vakuutusmyyjältä.
Luota laskuriin :)

IF myyjä sanoi ainakin, että ota laskurilla, koska ihan sama hinta tulee hänenkin kauttaan.

IF laskuri kannattaisi kokeilla?
Model Y LR 2023
725€/vuosi

Screenshot_2023-07-25-14-26-38-578_com.opera.browser.jpg


Mutta kuulostaa tuo op/pohjola myös tosi halvalta?
 
Miten hemmetissä tuollaiset bonukset saa vuodessa OP:sta ?
Pitää olla aikasen iso piikki auki OP:lle tai hyvin tukeva pankkitili.
 
Miten hemmetissä tuollaiset bonukset saa vuodessa OP:sta ?
Pitää olla aikasen iso piikki auki OP:lle tai hyvin tukeva pankkitili.
Ei taida kuulua tähän keskusteluun !

Tilaan Model Y varmaan sinisenä tässä lähipäivinä ! Model 3, jää tai menee myyntiin. Takaveto / LR välillä, rangella ei väliä.
 
Vakuutusten hintaan vaikuttaa kaikkein eniten postinumero. 00 alkuisilla kallista ja jossain korvessa halvinta. Ei siis oikein voi vertailla kovin helposti muiden vakuutuksiin kun pitäisi tietää asuinpaikka ja ikä nyt ainakin ensin.
 
Muista pyytää suosittelu linkki ! ;)
Tosin jos jo on Tesla niin alennuksen saa kuitenkin, enkä ole varma voiko tällöin edes käyttää suosittelulinkkiä? Vai huomaako tuo tilaussivu, että Teslan omistaja tilaa uutta teslaa niin suosittelija ei saa krediittejään?
 
Mulla on Y lähitapiolasta 1100€ / vuosi. 200€ omavastuu sis. tuulilasi + katto mutta ei sijaisautoa. Oli alle tonnin eka vuosi mutta tälle vuodelle nousi tuohon. Kaikki muutkin vakuutukset tuolla. Niin ja 5% s-bonusta saa aina :)
 
Tilaan Model Y varmaan sinisenä tässä lähipäivinä ! Model 3, jää tai menee myyntiin. Takaveto / LR välillä, rangella ei väliä.
Valkoinen tai sininen (+1600€) on varmaan järkevimmät värit. Uusi hopea ja punainen, kun on niin kalliita värejä.

Eli Y SR+
Tai Y LR

Tee päätös nopeasti, että ei ehtisi mennä ohi :)
Jos ajomatkalla ei ole väliä, niin osta halvempi?
Y perusmallia ei nyt ollut yhtään käytettyä myynnissä.

LR ja P löytyy 69kpl yhteensä.
 
Muista käyttää jonkin koodia sitten!
Totta!

Y perusmalli ilman vetokoukkua (-1400€) löytyisi myös varastosta (jossain tulossa). Mutta vain valkoisena. Eli varmaan kannattaa valita se sininen perus tai LR.

 
Tuohan olisi kaikkein paras, jos vaan korko olisi pieni. Voisi sijoittaa autorahat pörssiin 10vuodeksi ja sitten lopuksi kun inflaatio tehnyt tehtävänsä niin kuittaisi vaan tuotoilla auton pois.

Toki tällaista ei saa, ainakaan millään 1% korolla.

Sopisi minullekin... niin osan mielestä neroja ovat ne, jotka marssivat kauppaan ja ostavat auton käteisellä tai muuten suoralla maksulla.
 
Saisi olla halvempia nuo käytetyt kolmoset :)

Alle 35tkm ajetuista tuo vanhemman mallin LR näytti olevan halvin. 38 800€.

Alle 40tkm ajetuista lämpöpummpu malleista tuo olisi halvin. 43 000€.


Onko Model Y pois laskuista?

Jos on mukana, niin se 3% rahoitus houkuttelee varmasti nyt tosi monia.


Ihan jo joku halpa Audi Quattro on loisto peli talvella. Eipä sitä nelivetoa yhtään kesällä kaipaa. Sähköautossa toinen moottori ei toki haittaa mitään, kun polttiksessa AWD lisää kulutusta.
Oon samaa mieltä, yllättävän hyvin pitää hintansa kolmoset nykyiseen uusmyyntihintaan verrattuna. Kai ne sitten liikkuu sen varjolla, että liikkeeseen saa työnnettyä oman vanhan autonsa vaihdossa.

Ei kolmoset Saksassakaan mitään halpoja ole. Ois pitäny tarttua tarjoukseen, kun oli SR kolmosia alle 40k€ varastoautoina 3% korolla. Nyt pitänee odotella vielä highland ja pistää se sitten tilaukseen.
 
Puhukaa mulle järkeä. Kävin koeistumassa Model S (2020 long range Raven, 85tkm ajettu) ja Model Y Performance (vajaa 20tkm ajettu, -22) ja molemmista olisi ihan ok vaihtotarjoukset nykyiseen XC90 kulkineeseen. Jotenkin nyt katumaasturi miehenä sotkeennuin tuohon Model ässään ja joku siinä myös kiehtoo. Koeajamaan en ole vielä päässyt kumpaakaan, mutta toki tuossa tuplasti uutena kalliimmassa mallissa laatuvaikutelma ja penkit olivat paremmat, kuten nykyisessä Volvossa. Ehkä jopa tykkäsin tuosta suuremmasta vertikaalinäytöstä. Kahdet renkaat plussaa vrt. kyseinen MYP.

Mutta mutta...melkein uusi auto 2v takuulla verrattuna käytetty, jossa on vain perus akku+voimansiirtotakuu vuoteen 2028 asti voimassa. Model Y:hyn vaihtokauppana melkein 3000e parempi hyvitys omasta. Ilmeisesti ajettavuudessa ässässä huomaa suuren eron parempaan. Molemmat miellyttää silmää, mutta joku noissa premium luokan autoissa kiehtoo, ei tule ihan joka nurkalla kuitenkaan vastaan kuten Y:tä tulee. Molempien range taitaa olla suunnilleen sama, S:ssä vähän parempi. Molemmat ok autoja roadtrippailuun ja jopa autossa yöpymiseen.
 
Näin motarilla tänään uusimman korimallin eli (2022+ vuosimalli suomessa) Model S jossa oli etuvalo "palanut". Ikävä virhe lähes uuden auton ledeissä :D
 
Puhukaa mulle järkeä. Kävin koeistumassa Model S (2020 long range Raven, 85tkm ajettu) ja Model Y Performance (vajaa 20tkm ajettu, -22) ja molemmista olisi ihan ok vaihtotarjoukset nykyiseen XC90 kulkineeseen. Jotenkin nyt katumaasturi miehenä sotkeennuin tuohon Model ässään ja joku siinä myös kiehtoo. Koeajamaan en ole vielä päässyt kumpaakaan, mutta toki tuossa tuplasti uutena kalliimmassa mallissa laatuvaikutelma ja penkit olivat paremmat, kuten nykyisessä Volvossa. Ehkä jopa tykkäsin tuosta suuremmasta vertikaalinäytöstä. Kahdet renkaat plussaa vrt. kyseinen MYP.

Mutta mutta...melkein uusi auto 2v takuulla verrattuna käytetty, jossa on vain perus akku+voimansiirtotakuu vuoteen 2028 asti voimassa. Model Y:hyn vaihtokauppana melkein 3000e parempi hyvitys omasta. Ilmeisesti ajettavuudessa ässässä huomaa suuren eron parempaan. Molemmat miellyttää silmää, mutta joku noissa premium luokan autoissa kiehtoo, ei tule ihan joka nurkalla kuitenkaan vastaan kuten Y:tä tulee. Molempien range taitaa olla suunnilleen sama, S:ssä vähän parempi. Molemmat ok autoja roadtrippailuun ja jopa autossa yöpymiseen.
S Raven saisi suht halvalla. Siis sellaisenkin, jossa on vielä takuu voimassa.

58 000€. 66tkm.

Sitä vaan mietin, että onko tuo takuuton "jo" 85tkm ajettu Model S hieman kallis.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 040
Viestejä
4 499 775
Jäsenet
74 324
Uusin jäsen
CapitateSnafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom