Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Niin ajaa oma autonikin yli Level 2 tason kun päästän ratista irti. Ajaa se tuurilla oikein ja oikein hienostikin. Sellaistako sitten pitäisi mainostaa FSD:nä? Waymoon pääset kyytiin ihan matkustajana ja sen toimittava osapuoli vastaa siitä. Sitähän sen FSD:n piti olla, niitä robotakseja kuten Musk mainosti.

Niin kauan kuin se on "tuurilla mennään", niin se on Level 2, vaikka se vahingossa joskus muuta onnistuisi tekemään. Jos ei uskalla mitään tuotteestaan luvata, niin ei se mitään autonomista ole.
Katso hyvä mies youtubesta pätkä missä fsd beta ajaa.
 
Kai ymmärrät että on hiukan eri homma tuoda virallinen level4 luokitus teslan fsd:hen ja olla siten jonkinlaisessa vastuussa aikamonesta autosta?

Ymmärrän erittäin hyvin ja siinä onkin se syy miksi Tesla on level 2, Tesla ei uskalla ottaa vastuuta autoistaan ja ihan syystä, keskimääräinen miles per disengament lienee FSD:llä luokkaa "kymmeniä" parhaimmillaan.

Waymot ja googlet taitaa itse operoida muutamaa autoa ja vastata niistä?

Kyllä. Se kertoo luottamuksesta. Miljoonia maileja on ajettuna molemmilla Waymolla ja Cruisella.
 
Onko jotain käyttäjä videota / kokemusta näistä johtavista tahoista? En siis yritä vittuilla mutta noita FSD Beta videoita on YouTube täynnä mutta en ole itse, omin silmin, nähnyt mitään vastaavaa.

Jotain promotional kamaa missä ammattilaiset vetelee niillä, hyvinkin varmasti suunniteltua reittiä, on näkynyt mutta ei oikeen mitään muuta.

Ja tuo ei oikein vastaa siihen kysymykseen, että miten se saadaan massoille, jos tarvitaan lidar + radar + muutama jäätävä NVIDIAN kortti koneeseen. Ne on sitten 100k autoissa.
Noissa kiinalaisissa 30k sähkäreistä jo löytyy lidarit. Nuo 4d radarit kameroilla varmaan jo pätee lvl4 autonomiaan ilman lidaria kunhan softa kehittyy ja ei nuo muutamaa satasta enempää enää maksa kun 10v sitten lidareita oli katolla ku joulukuusen kynttilöitä ja maksoi se prototyyppi 10 milj liikutella nyt pärjää yhdellä.
 

"Hanaa, hanaa!"
stimu.gif
 
Teslan tuhotut marginaalit tuottivat q2:lla enemmän voittoa kuin edellisessä kvartaalissa. Q1:en GAAP nettovoitto 2.5miljardia, Q2 GAAP nettovoitto 2.7miljardia. Käteiskassa 23miljardia.

GAAP net income kvartaaleittain q2 2022 - q2 2023
Net income attributable to common stockholders (GAAP) 2,259 3,292 3,687 2,513 2,703

Paljon mielenkiintoista juttua oli sijoittajapuhelussa ja materiaaleissa. Nostetaan esille ennustettu tuotantomäärän lasku Q3 versus Q2. Syynä tuotantolinjastojen päivitykset. Ei mainittu nimeltä, mutta päivitysten voisi olettaa liittyvän model3 faceliftiin ja hw4:een.

Asiat jotka erityisesti vaikuttivat liikevoittoon lainauksessa
Profitability Our operating income decreased slightly YoY to $2.4B in Q2, resulting in a 9.6% operating margin. YoY, operating income was primarily impacted by the following items:
  • reduced ASP due to mix and pricing
  • cost of production ramp of 4680 cells and other related charges
  • increase in Operating expenses driven by Cybertruck, AI and other large projects
  • negative FX impact
  • growth in vehicle deliveries (despite margin headwind from underutilization of new factories)
  • lower cost per vehicle, which includes lower raw material costs and IRA credit
  • gross profit growth in Energy business as well as Services & Other
lähde: https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/TSLA-Q2-2023-Update.pdf
 
Viimeksi muokattu:
FSD:n lisensoinnissa otettu myös askel, kun kerran ovat jo yhden ison valmistajan kanssa aloittaneet neuvottelut.
 
FSD:n lisensoinnissa otettu myös askel, kun kerran ovat jo yhden ison valmistajan kanssa aloittaneet neuvottelut.
Toivottavasti ei etene. Ei tämmöistä Betaa kukaan halua myydä ja sanoa ”omakseen”.

Lisäksi sallivat FSDn siirron Q3:n autoihin. Mainostavatkin nykyään ja marginaalit pienenneet. Teslasta tulee hiljalleen perinteinen valmistaja.

Vielä aikoinaan oli että kova haluttavuus, kaikki menee. Ei tarvitse mainostaa koska Tesla.
 
FSD:n lisensoinnissa otettu myös askel, kun kerran ovat jo yhden ison valmistajan kanssa aloittaneet neuvottelut.
Tais olla OEM-jonka kanssa neuvotellaan. Voi olla vain autovalmistajille palikkaa myyvä taho jonka kanssa sopimus ei automaattisesti tarkoita kovinkaan paljoa.
 
Olisi kyllä hyvä jos FSD olisi tili kohtainen eikä auto kohtainen. Siis sitten jos se joskus toimii.

Mutta toki ymmärrän, että ei toimi tuollainen bisnes.
 
Olisi kyllä hyvä jos FSD olisi tili kohtainen eikä auto kohtainen. Siis sitten jos se joskus toimii.
Ei varmasti tule tapahtumaan. Sehän tarkoittaisi sitä, että FSD:n voisi myydä yksittäiselle ihmiselle / perheelle vain kerran.
 
Samaan aikaa huhu VW:stä


According to The Handelsblatt the demand for individual models on Volkswagen's MEB platform, which is used by Audi, Cupra, Skoda and VW, is up to 70 % below the planned target.
 
Samaan aikaa huhu VW:stä


According to The Handelsblatt the demand for individual models on Volkswagen's MEB platform, which is used by Audi, Cupra, Skoda and VW, is up to 70 % below the planned target.
On kyllä mielenkiintoista nähdä miten tässä lopulta käy. Käykö volkkarille ja muille vanhoille valmistajille kuten nokialle konsanaan? Vai pääsevätkö vielä kisaan mukaan, vai onko 10v päästä enää autonvalmistajia jotka eivät ole koskaan polttisautoja tehneet.
 
Miltäs Tuge näyttää kun koko pohjoinen ameriikka menee Teslan laturiin ja käyttää sitä, näyttääkö rahan tekemiseltä vai näyttääkö rahantekemiseltä? :smoke:

Vaikka korvissa inisee niin mY on matkalla maailman myydyimmäksi automalliksi, ensimmäisenä täyssähkönä koskaan, samaten CT tuotanto jytkähti liikkeelle, vaikka aikaa otti. Saksan tehdas on laajennuksen jälkeen Euroopan suurin autotehdas, Intiaan tutkaillaan paikkaa, Meksiko on tulollaan...

Tulee pian muille kuin kiinalaisille se ns. paskahätä. :whistling:
 
Ainoa kattava ja kunnollinen latausverkko tien päällä koko mantereella avautui myös muille käyttöön. Ei ne sitä sähköä ilmaiseksi lahjoita, se on liiketoimintaa.
 
Siis Tesla antaa pois sen suurimman kilpailuedun Pohjois-Amerikassa ja se on....hyvä juttu Teslan kannalta?
Niin olisihan se typerää ettei otettaisi vastaan valtion ilmaisia rahoja kunnse onnistuu pelkästään jo avaamalla nuo asemat.

Ja NACS on nyt tulossa muidenkin toimijoiden latureihin mm kempower ja taisi se electrify america myös kertoa ottavansa sen käyttöön.
 
Siis Tesla antaa pois sen suurimman kilpailuedun Pohjois-Amerikassa ja se on....hyvä juttu Teslan kannalta?
Onhan se kilpailuetu edelleen. Ei Teslat maksavat eurotyyliin lataamisesta tuplat, joka voi houkuttaa merkin vaihtoon joitain tai sitten ei. Rahaa valuu joka tapauksessa Teslan taskuun vs. tilanne, jossa Superit ainoastaan Teslojen käytössä. Teslan omistajana toki toivoisin, että noille latausasemille ei päästettäisi muita aiheuttamaan mahdollisia ruuhkia.
 
Jenkeissä todella moni on valinnut Teslan pelkästään SC verkoston takia, nyt kun valitaan sähköautoa niin tämä tekijä poistuu valintayhtälöstä melkein kokonaan.

En vain ymmärrä miten tämä on Teslalle hyvä asia.
 
Samaan aikaa huhu VW:stä


According to The Handelsblatt the demand for individual models on Volkswagen's MEB platform, which is used by Audi, Cupra, Skoda and VW, is up to 70 % below the planned target.
Tainnut ne Teslankin targetit vähän mennä ohi, jos suurennuslasilla :whistling:
 
Teslan omistajana toki toivoisin, että noille latausasemille ei päästettäisi muita aiheuttamaan mahdollisia ruuhkia.
Itsekin olen jo kerran ollut tilanteessa, missä ”ei tesla” vie kaksi latauspaikkaa erilaisen latausportin sijoittelun takia. Noissa supereissa on niin lyhyt piuha, että menee todella kikkailuksi jos laturilla on ruuhkaa ja siinä sattuu olemaan joku Ei teslallaan.
 
Harmi

Toinen firma tekee rahaa, toinen valittelee kun liikaa kuluja ja autot ei mee kaupaksi ja joudutaan leikkaamaan tuotantoa :cool:

No, miten sen nyt sitten ottaa... Teslakin kuitenkin myönsi omassa dekissään ihan suoraan, että marginaalit pysyi kohtalaisina, vaikka uusien tehtaiden kapasiteettia ei täysin ole voitukaan hyödyntää. Tämän voi sitten toki tulkita miten haluaa, mutta oma epäilys on. että tuotantokapasiteettia on esim. euroopassa jo nyt enemmän kuin myyntiä; jotain kertoo sekin että model Y:tä myytiin kuitenkin H1 125t (joista osa kiinasta) ja Berliinin tuotantokapasiteetti on dekin mukaan 375t.
 
Vaikka korvissa inisee niin mY on matkalla maailman myydyimmäksi automalliksi, ensimmäisenä täyssähkönä koskaan, samaten CT tuotanto jytkähti liikkeelle, vaikka aikaa otti. Saksan tehdas on laajennuksen jälkeen Euroopan suurin autotehdas, Intiaan tutkaillaan paikkaa, Meksiko on tulollaan...
Earnings callsista minä kyllä ymmärsin, että CT:n tuotanto ole perinteisessä mielessä vielä alkanut. Siellä tehdään vasta "release candidateja" ja ne ovat muussa tuotannossa vielä ihan normaaleita testiajoneuvoja.

Ehkä oleellisena tietona "toimitukset aloitetaan 2023" ja "volyymilla 2024". Eli ei osata vielä sanoa, milloin tuotanto todella alkaa.



On kyllä aina hämmentäävä luettavaa nämä Teslan earnings calssit. Suurin osa kysymyksistä käytännössä ohitetaan tai vastataan ihan suoralla markkinointijargonilla ilman edes sitä pientä tarkennusta, aikataulua, lukuja tai muuta mitä tyypillisesti haetaan ja sitten myös jaetaan. Ite kyllä mielummin ottaisin sen "up to 500% better" kuin pelkän jargonin. Selkeesti todella markkinointiorientoitunut yritys ja toimintatapa, tai no varmaan tarkemmin ottaen Elon on erittäin markkinointiorientoitunut. Onneks Zach on sentään kartalla ja joskus vastaa välillä noiden pitkien markkinointimonologien jälkeen itse kysymyksiin. Sinällään toki hyvä, kun toistetaan sen kuuluisa visio ja missio viiteentoista kertaan.


Muita mielenkiintoisia asioita tai huomioita:

Dojon softa ei kuulostanut kovin erikoiselta. Toisin sanoen Dojo itsessään ei liene mitään erityistä, vaan ero tulee vain edelleen jo vuosia hehkutetusta saatavilla olevasta datasta.

Teslamaisesti tehtaiden huoltotauoille ei annettu mitään aika-arvioita, joskin merkittävyyden arvioitiin hieman vähentävän toimituksia tällä Q:lla. Ennustettavuuden puute on todella erikoista isolle yritykselle, mutta odotettavaa Teslalle.

Tulos oli erittäin hyvä, mutta marginaalit alkaa olemaan samalla tasolla perinteisten valmistajien kanssa. Olisipa mielenkiintoista nähdä perinteisten valmistajien todelliset BEV marginaalit tai päästä vertailemaan niitä todella. Mitä ilmeisimmin Tesla murskaa ne.
 
Harmi

Toinen firma tekee rahaa, toinen valittelee kun liikaa kuluja ja autot ei mee kaupaksi ja joudutaan leikkaamaan tuotantoa :cool:
Niin, kyllä me tiedetään, että Tesla on kusessa yliampuvan tuotantonsa kanssa.
Earlier, Tesla said in a statement it was focusing on reducing costs and on new product development, and that the "challenges of these uncertain times are not over."
 
Teslan tuhotut marginaalit tuottivat q2:lla enemmän voittoa kuin edellisessä kvartaalissa. Q1:en GAAP nettovoitto 2.5miljardia, Q2 GAAP nettovoitto 2.7miljardia. Käteiskassa 23miljardia.

GAAP net income kvartaaleittain q2 2022 - q2 2023


Paljon mielenkiintoista juttua oli sijoittajapuhelussa ja materiaaleissa. Nostetaan esille ennustettu tuotantomäärän lasku Q3 versus Q2. Syynä tuotantolinjastojen päivitykset. Ei mainittu nimeltä, mutta päivitysten voisi olettaa liittyvän model3 faceliftiin ja hw4:een.

Asiat jotka erityisesti vaikuttivat liikevoittoon lainauksessa

lähde: https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/TSLA-Q2-2023-Update.pdf

Eihän se nyt ihan huonosti mennyt!? Osa on kuitenkin toitottanut, että tappiolla myyvät. Voisin itsekin mielelläni myydä tappiolla melkein mitä vain, jos tulos olisi noin hyvä :lol: Mutta seuraavia ”asiantuntijoiden” selostuksia odotellessa…
 
Jenkeissä todella moni on valinnut Teslan pelkästään SC verkoston takia, nyt kun valitaan sähköautoa niin tämä tekijä poistuu valintayhtälöstä melkein kokonaan.

En vain ymmärrä miten tämä on Teslalle hyvä asia.

Nyt yliarviot jenkki (tai oikeastaan minkään) kuluttajan. Jos laturin kyljessä lukee Tesla niin Teslaa siinä ladataan.

Sitten kun näät joka paikassa Teslan laturit niin tajuat, että Teslalla on latureita, muilla ei.

Se on sitten aika harvassa se kaveri, joka ymmärtää, että sillä voi ladata jotain muuta, ja sekin ymmärtää, että tupla hintaan.
 
Miltäs Tuge näyttää kun koko pohjoinen ameriikka menee Teslan laturiin ja käyttää sitä, näyttääkö rahan tekemiseltä vai näyttääkö rahantekemiseltä? :smoke:

Vaikka korvissa inisee niin mY on matkalla maailman myydyimmäksi automalliksi, ensimmäisenä täyssähkönä koskaan, samaten CT tuotanto jytkähti liikkeelle, vaikka aikaa otti. Saksan tehdas on laajennuksen jälkeen Euroopan suurin autotehdas, Intiaan tutkaillaan paikkaa, Meksiko on tulollaan...

Tulee pian muille kuin kiinalaisille se ns. paskahätä. :whistling:

Tähän kun lisää sen että Teslan myynti hieman tippui Q1 => Q2 euroopassa, muiden merkkien myynnin kasvaessa, niin saattaa olla ettei se pelkkää riemuvoittoa täällä Teslallekaan tule olemaan.
 
Tähän kun lisää sen että Teslan myynti hieman tippui Q1 => Q2 euroopassa, muiden merkkien myynnin kasvaessa, niin saattaa olla ettei se pelkkää riemuvoittoa täällä Teslallekaan tule olemaan.
Taitaa olla, että muilla merkeillä Q2 oli vielä vanhojen tilausten toimituksia kun Teslalla kaikki uusia myyntejä. Q3 varmaan alkaa näyttämään miten muilla menee kun viime vuonna syntyneet tilausjonot alkaa oleen pikkuhiljaa tyhjennetty. Kyllähän tuosta uusien tilausten heikosta tilanteesta on Autotuojat ry paljon kevään aikana uutisissa meuhkannut, se alkaa varmaan näkymään Q3:lla.
 
Taitaa olla, että muilla merkeillä Q2 oli vielä vanhojen tilausten toimituksia kun Teslalla kaikki uusia myyntejä. Q3 varmaan alkaa näyttämään miten muilla menee kun viime vuonna syntyneet tilausjonot alkaa oleen pikkuhiljaa tyhjennetty. Kyllähän tuosta uusien tilausten heikosta tilanteesta on Autotuojat ry paljon kevään aikana uutisissa meuhkannut, se alkaa varmaan näkymään Q3:lla.

Tuo voi vaikuttaa muiden merkkien näkymiin, mutta pointti siis ettei Teslankaan tilanne Euroopassa liian helppo tule olemaan; Q2 alussa kuitenkin laskettiin hintojakin ja silti myynti vähän tippui.
 
Miltäs Tuge näyttää kun koko pohjoinen ameriikka menee Teslan laturiin ja käyttää sitä, näyttääkö rahan tekemiseltä vai näyttääkö rahantekemiseltä? :smoke:

Vaikka korvissa inisee niin mY on matkalla maailman myydyimmäksi automalliksi, ensimmäisenä täyssähkönä koskaan, samaten CT tuotanto jytkähti liikkeelle, vaikka aikaa otti. Saksan tehdas on laajennuksen jälkeen Euroopan suurin autotehdas, Intiaan tutkaillaan paikkaa, Meksiko on tulollaan...

Tulee pian muille kuin kiinalaisille se ns. paskahätä. :whistling:
Jaa a. Amerikka on eri kuin Eurooppa. Täällä on CCS ja Amerikassakin pitää ne asemat avata ja olla vielä CCS tuki jotta saavat valtiolta rahat.

Sen takia Tesla avasi Euroopassakin laturit että sai valtioilta rahaa. Ei sen takia että se oli hieno ele.

CTn osalta voi vielä tulla yllätyksiä jos aiemmin vuodettu dokumentti pitää paikkansa. Ongelmia jarruissa, voimalinjassa ja tiivistyksissä.

Teslalla tulee olemaan haasteita että jos Model 3 facelift ei sisällä kilpailijoiden herkkuja kuten viilentävät penkit, valoja ja muuta niin tiukkaa tekee.
 
Yksi iso riski Teslalle tulee lähitulevaisuudessa olemaan asiakastyytyväisyyden ylläpito, huolto-organisaation sujuva toiminta ja jälkimarkkinointi, joka yhtiössä on tällä hetkellä täysin ala-arvoista. Autot on omasta mielestäni erinomaisia siihen saakka kunnes joutuu asioimaan huollon kanssa. Onneksi tähän saakka ne pari juttua on hoituneet rangerin kanssa. Vetokujalle jos joutuu huoltoon tai takuuasioiden kanssa niin väitän, että puolet siellä asioivista harkitsee merkin vaihtoa.

Nyt kun sitä fyrkkaa näyttäisi tulevan, ilmainen vinkki Muskille. Pistä se perkeleen huolto-organisaatio kuntoon!
En ole yhtään perehtynyt tähän joten vilpittömästi kysyn: onko teslan huolto yhtä huonoa muissakin maissa? Vai onko tähän teslan suomi-jaostoon sattunut vaan sen verran kädetöntä porukkaa että eivät osaa hoitaa hommaansa?
Vähä myös epäilen että teslan huoltopisteisiin on otettu henkilökuntaa suoraan ammattikoulusta, kun katsoo millasta se työnjälki esim. Vetokujalla välillä on. Kouluttaakohan Tesla ite jossain näille auto-asentajille sähköauton erikoisuudet?
 
Kyllähän tuo ongelma on enimmäkseen lähinnä suomen oslata ongelmallinen.

Huoltoja on kohta vasta 4 ja tällä hetkellä esim vetokuja joutuu hoitamaan useiden alueiden huollot. Turku kun aukenaa niin tuo paine varmasti vähän helpottaa tuon yhden pisteen osalta.

Varaosien saanti on sitten kyllä ongelma eli sitäkin pitöisi parantaa.

Sillä tuskin on suurta merkitystä minkä ikäistä porukkaa siellä on töissä.
 
Ihan ammattikoulusta repäistyiltä koulupojilta suurin osa vaikuttaa sen mitä olen tuolla asioinut. Palkkataso varmaan niin matala ettei tuonne saa kunnon väkeä töihin. Kulttuuri 'within specs' ja varaosien puute tulee suoraan yleempää, joten pelkästään Suomen osaston kädettömyydestä ei ole kyse vaikka organisaatio ulospäin näyttäytyykin hyvin amatöörimäisenä.
Saamahan se marmorillakin ja ymmärtääkseni kun väkeä on koulusta saatavilla niin palkkakin on useimmilla luokkaa sen mitä minimissään saa maksaa. Koulusta valmistuneita sileäposkia niillä pääosin on. Maahantuojat vierittää syytä muualle ja kaikesta pitää taistella ja vetää KKV mukaan. Autot huolletaan sen autovalmistajan listan mukaan eikä tekijöiden tarvi osata mitään. Sokeana vaihdellaan osia kuluttajan kustannuksella. En tiedä miten tämä erityisesti eroaa Teslasta ja huoltoajatkin on perinteisillä autovalmistajilla sähköautoissa ihan samaa luokkaa eli viikoista kuukausiin.

Pienet autohuollot on sitten erikseen.
 
Tuo FSD siirrettävyys Q3 tekee kyllä pienen houkutuksen päivittää 2019 LR Kolmonen Y:hyn tai uuteen kolmoseen. :x3:o_O Onkohan tuota tilauksen toimitusta mahdollista siirtää kerran kuten muitakin että saisi HW4:llä varmasti. :coffee:
Highland kolmonenkin voisi olla ostolistalla kun en Yn kokoa ainakaan vielä tarvitse.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin olen jo kerran ollut tilanteessa, missä ”ei tesla” vie kaksi latauspaikkaa erilaisen latausportin sijoittelun takia. Noissa supereissa on niin lyhyt piuha, että menee todella kikkailuksi jos laturilla on ruuhkaa ja siinä sattuu olemaan joku Ei teslallaan.
Jep. Norjassa törmäsin samaan. Ja onhan se tietysti yleisestikin ottaen paska rasti, jos joudut odottelemaan latausta siksi että asema on täysi. Onneksi nuo nyt ovat käsittääkseni kalliimpia muille, joka voi hillitä hinkua käyttää niitä.
 
Laskee per valmistettu auto voiton niin pääsee lukuun
2700000000$ / 479700 = 5628.5$ voittoa per auto. Ei teslat kovin tappiolla myytäviltä vaikuta. Vielä kun muistaa että osa rahasta on mennyt akkuprojektiin, meksikon tehdasprojektiin, ai-projekti(dojo) jne jne. Jos bisnestä olisi optimoitu lyhytnäköisesti investoinnit minimoiden niin voitto per auto olisi ihan jotain muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo FSD siirrettävyys Q3 tekee kyllä pienen houkutuksen päivittää 2019 LR Kolmonen Y:hyn tai uuteen kolmoseen. :x3:o_O Onkohan tuota tilauksen toimitusta mahdollista siirtää kerran kuten muitakin että saisi HW4:llä varmasti. :coffee:
Highland kolmonenkin voisi olla ostolistalla kun en Yn kokoa ainakaan vielä tarvitse.
Eikös se yleensä mene sitten suraavalle kvartaalille eli jos tuo siirto onnistuu vain Q3 niin jos sattuu auto tulemaan vasta Q4 niin ei onnistuisi enää siirto. Ellei siirtoa voisi tehdä suoraan sovelluksessa ennnenkuin auto on toimitettu.
 
Jep. Norjassa törmäsin samaan. Ja onhan se tietysti yleisestikin ottaen paska rasti, jos joudut odottelemaan latausta siksi että asema on täysi. Onneksi nuo nyt ovat käsittääkseni kalliimpia muille, joka voi hillitä hinkua käyttää niitä.
Norjassa (ja vähän pohjoisen Suomenkin) puolella tähän törmäsin itsekin. Ei noilla teslan supereilla varmaan keskimaassa paljon muita kuin tesloja olekaan, mutta kun menee pohjoiseen, niin jopa Norjassa joutuu aika pitkälti olla Teslan latureiden varassa.
 
Onko arvioita koska tulee seuraavat alennukset?
Voi olla, että ei ole tarvetta Q3:en aikana (isoille) alennuksille. Sijoittajamateriaalissa oli, että Q3 aikana tehtaat osan aikaa kiinni linjastojen päivitysten vuoksi. Tulee uutta autoa ulos vähemmän q3:lla kuin q2:lla.
 
Onko arvioita koska tulee seuraavat alennukset?
Teslan varastoautoja ei näyttäisi olevan ollenkaan. Eli jos mennään näillä hinnoilla ja koroilla vielä hetki. Elokuun loppuun on tuo 3% lainan korko. Sitten nousee normaaliin 5.4%.

Eli tavallaan pitäisi tulla pieni kallistuminen, kun huomioi tuon koron? Toki jotain uudistuksia on huhuiltu autoihin?
 
Kauppa käy kuin siimaa, rehellinen kysymys miksi hintoja pitäisi alentaa? Kilpailijat ei pysty vastaamaan nykyisiinkään hintoihin. Osakkeenomistajana haluaisin maksimaalista tuottoa.
Tuntuisi tosiaan, että Teslan hintakilpailulla olisi saatu nujerrettua muut valmistajat.

Vielä päivitykset autoihin, niin kyllä nykyinen hinta pitäisi ostajallekin sopia.
 
Kauppa käy kuin siimaa, rehellinen kysymys miksi hintoja pitäisi alentaa? Kilpailijat ei pysty vastaamaan nykyisiinkään hintoihin. Osakkeenomistajana haluaisin maksimaalista tuottoa.
Kävisikö jos hinta olisi normaali? Nyt on hinta laskenut että ei varastoon jää autoja ja lisäksi vielä korkotarjous.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 109
Viestejä
4 502 243
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom