Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kattelin vähän Model 3:n renkaiden kulumaa näin reilun vuoden ja 41tkm ajeluiden jälkeen. Kesärenkaissa oli urasyvyys vielä renkaasta riippuen 5.5 - 6mm. Ei nyt mitenkään erityisen kuluneet tunnu olevan vaikka jotkut sanookin sähköautojen kuluttavan enemmän. Mitähän noissa ensiasennus Michelin Pilot Sporteissa on uutena urasyvyys, ei tullut itse aikanaan katottua.
 
Tuntuu olevan pitkät jonot asiakaspalvelussa, ei saa oikein millään yhteyttä myyntiin. Jotenkin tässä alkaa arvostamaan "perinteistä autokauppiasta".
 
Tuntuu olevan pitkät jonot asiakaspalvelussa, ei saa oikein millään yhteyttä myyntiin. Jotenkin tässä alkaa arvostamaan "perinteistä autokauppiasta".
Huoltoon vastaamisessa on jonoa kuulemma 3 viikkoa.

Millaista asiaa myyntiin olisi? Mietin vaan, että saako myyntiä kovin helposti muutenkaan kiinni? Pääosin kai netin kautta tilaukset ja jos myyjälle on kysyttävää, niin helposti ruuhkautuu ne vähät myyjät joita on.
 
Kattelin vähän Model 3:n renkaiden kulumaa näin reilun vuoden ja 41tkm ajeluiden jälkeen. Kesärenkaissa oli urasyvyys vielä renkaasta riippuen 5.5 - 6mm. Ei nyt mitenkään erityisen kuluneet tunnu olevan vaikka jotkut sanookin sähköautojen kuluttavan enemmän. Mitähän noissa ensiasennus Michelin Pilot Sporteissa on uutena urasyvyys, ei tullut itse aikanaan katottua.
Varmaan 7-8 mm välissä uutena, Misukoissa tuppaa kai olemaan vähän vähemmän kuin jossain toisissa. Paljon jos isoja teitä ajaa, niin renkaat kuluu todella vähän. Taksiajoa kaupungissa, niin tilanne vois olla toinen. Oliko tuo 41 tkm siis kokonaismäärä eli kesänakit ovat olleet sen reilun ~1/2 tuosta alla?
 
Huoltoon vastaamisessa on jonoa kuulemma 3 viikkoa.

Tämähän kuulostaa hienolta. Perjantaina Y ilmoitti takamoottorin olevan pois käytöstä ja pakotti auton pysähtymään. Pystyi kuitenkin uudelleenkäynnistyksen jälkeen ajamaan, vika ilmenee ajossa kuitenkin uudelleen. Laitoin heti perjantaina huoltopyynnön Lempäälään, ei ole edennyt vielä mitenkään. Tänään yritin tunnin ajan saada huoltoa kiinni puhelimella, ei vastausta. Olisi kiva saada asiaa eteenpäin, autolla kun ei voi oikein nyt ajaa.

Kyseessä n. 4kk vanha auto.
 
Tämähän kuulostaa hienolta. Perjantaina Y ilmoitti takamoottorin olevan pois käytöstä ja pakotti auton pysähtymään. Pystyi kuitenkin uudelleenkäynnistyksen jälkeen ajamaan, vika ilmenee ajossa kuitenkin uudelleen. Laitoin heti perjantaina huoltopyynnön Lempäälään, ei ole edennyt vielä mitenkään. Tänään yritin tunnin ajan saada huoltoa kiinni puhelimella, ei vastausta. Olisi kiva saada asiaa eteenpäin, autolla kun ei voi oikein nyt ajaa.

Kyseessä n. 4kk vanha auto.
Soita sinne Roadsideen.
 
Mitähän noissa ensiasennus Michelin Pilot Sporteissa on uutena urasyvyys, ei tullut itse aikanaan katottua.
Itselläni kanssa noi michelinit Y:n alla ja muistelisin, että facebookissa oli joskus keskustelua kyseisen renkaan pienestä urasyvyydestä. Taisi olla uutena vain 6,6mm.

Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Ensimmäisen kesän jälkeen vaihtoon?
 
Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Ensimmäisen kesän jälkeen vaihtoon?

Ei varmaan, mutta itselläni on nyt kolmas kesä menossa ja menee kyllä vaihtoon varmaan ennen kesän loppua. Mitäköhän näillä ois ajettu, joku ~35-40tkm varmaan.
 
Itselläni kanssa noi michelinit Y:n alla ja muistelisin, että facebookissa oli joskus keskustelua kyseisen renkaan pienestä urasyvyydestä. Taisi olla uutena vain 6,6mm.
Kuulostaa kyllä tuo 6,6 mm virheelliseltä. Pikaisella googlella nettivideo sanoo PS5:lle 7,1 mm. Joka sekin on vähän, mutta vastaa ainakin mun mielikuvaa Michelinin 7,x mm tyypillisistä syvyyksistä. Vrt. Nokilaisissa monesti päälle 8 mm.

e: Tuskin tässä mitkään extra-special ensiasennusnakit on kyseessä tyyliin laserprinttereiden vajaat värikasetit?
 
Eivät muuten ole spesiaali kumit, mutta ainakin itellä oli model 3:ssa michelin pilot sport4 made in china. Liekkö eroa euro valmisteisiin.
 
Lisägoogletus vinkkasi, että ilmeisesti urien syvyys saattaa vaihdella rengaskoonkin mukaan. Vähältähän tuo 6,x mm tuntuu, mutta toisaalta jos kuluminen on yllä kerrotun mukaisesti maltillista, niin pääsevät "normaaliin" matkalukemaan sähköautonkin alla.
 
Tuskin noilla kielloilla on kauheasti vaikutusta - ongelma on isolta osin se, että valtava osuus uusien autojen ostajista ei halua ostaa polttomoottoriautoa.
Mutua vai faktaa? Olen uutisoinnin perusteella ollut siinä uskossa, että marginaalissa on edelleen sähköauton ostajat, toki kasvavassa marginaalissa.
 
Mutua vai faktaa? Olen uutisoinnin perusteella ollut siinä uskossa, että marginaalissa on edelleen sähköauton ostajat, toki kasvavassa marginaalissa.
Jos täyssähköjen osuus uusista on monessa maassa ollut yli 30% ja ohittanut dieselin suosiossa, niin on aika vaikea puhua ”marginaalista”.

Pikemminkin valtavirrasta. Ja oltaisiin ylempänä, mutta tarjonta rajoittaa edelleen.
 
Jokohan noiden laskentateholla, sensoreilla ja siihen asti kerätyllä datalla nähdään se FSD? :hmm:

Aika näyttää....
 
Jokohan noiden laskentateholla, sensoreilla ja siihen asti kerätyllä datalla nähdään se FSD? :hmm:

Aika näyttää....
Tulin just Norjasta ja se tiestö oli aika hyvä reality check noiden FSD -larppausten osalta. Ei tule toimimaan ikinä. Ei yhdessäkään autossa.
 
Tarviiko ihminen sensoreita ajamiseen vai riittääkö näkökyky? :hmm:
Jos verrataan sitä ihmissensoria joka havaitsee sateen tuulilasilla ja verrataan suorituskykyä teslan vastaaviin sensoreihin, niin jotain pientä eroa ehkä on - mitä nyt peilaa esim. tämän kevään keskusteluihin asiasta tässä ketjussa.

En tiedä onko vika teslan sensorissa vai siitä saatavan syötteen tulkinnassa, mutta pientä valitusta on kyllä välillä kuulunut turhasta kuivan lasin pyyhinnästä.
 
Tarviiko ihminen sensoreita ajamiseen vai riittääkö näkökyky? :hmm:

Ihmisellä on useita sensoreita näkökyvyn lisäksi mutta se isoin etu tulee siitä että ihmisen oma tietokone osaa soveltaa ihan eri tavalla kuin mikään tietokone.

Autonominen ajo on sinänsä jo pitkälti ratkaistu teknisesti, maailmassa on useita lv4 tason toimijoita. Kaikkia yhdistää se että autossa on useita eri sensoreita.
 
Nää on kyllä uskomattomia välillä näiden ns. "Tesla-fanboyden" kommentit täällä ja FB:ssä. Kyllä auton maalipinnan pitäisi kestää huomattavasti enemmän, kuin mitä Teslan maalit kestää.

No eipä ne kyllä kestä kaikilla perinne merkeilläkään. Eikä myöskään tule korjausta, kun on ajeltu hiekkatiellä tms.
 
Ei se ole auton tietokoneesta kiinni. Kyse on sensoreista tai tarkemmin niiden puutteesta.
Tuosta kun opiskelet niin alkaa valjeta hieman.
Nykyisissä hw3 ei ole 4d radaria, joten mahdotonta toimia lvl4 tasolla ellei dojo V2 tuo jotain ihmeellistä 2025 kesän jälkeen. Kohta jokaisessa teslassa hw4 joihin tulee 4d radar kamera yhdistelmällä voisi olla jo edistys. Tiedä mitä parannuksia hw5 tuo tullessaan muuta kuin nopeammin/sujuvammin tilannelukua. Mutta voisin kuvitella että tuo muutakin kuin pelkän 3x tehon verrattuna hw4.
 
Ihmisellä on useita sensoreita näkökyvyn lisäksi mutta se isoin etu tulee siitä että ihmisen oma tietokone osaa soveltaa ihan eri tavalla kuin mikään tietokone.

Autonominen ajo on sinänsä jo pitkälti ratkaistu teknisesti, maailmassa on useita lv4 tason toimijoita. Kaikkia yhdistää se että autossa on useita eri sensoreita.

Tässä vaan se kysymys on, että riittääkö pelkkä kamera? Kun katsoo FSD videoita niin aika hyvin se tuntuu riittävän, en ole muita vastaavia edes oikeastaan nähnyt.

Toki vaan LVL4, ei sillä lumipyryssä ajeta.

Seuraava kysymys sitten lidareiden ja radareiden kanssa on hinta. Jos laittaa 20k sensorit autoon niin on aika nopeasti joko tappiollinen tuote tai normaali kuluttajan saavuttamattomissa. Kuitenkin suuren luokan automaatio on se mikä säästää ihmishenkiä, ei se, että harvalla ja valitulla on LVL5.
 
No eipä ne kyllä kestä kaikilla perinne merkeilläkään. Eikä myöskään tule korjausta, kun on ajeltu hiekkatiellä tms.
Aika sekaisin saa olla, jos kuvittelee, että joku 40k rellu tai forddi ei ala kukkia jos sitä rankaisee 20Km hiekkatiellä päivittäin.

Jeepit on sitten erikseen.
 
Mikä tietokone toimii yhtä nopeasti kuin ihminen ja päättelee?
En tiedä. Varmasti tietokone osaa laskea matemaattisia laskuja ainakin huikeesti nopeammin kuin ihminen. Myös uskaltaisin sanoa että jo nykyisten ussittomien teslojen kameroilla + kompuutterilla saadaan etäisyyttä esteeseen mitattua tarkemmin kuin ihminen osaa arvioida omilla silmillään.
 
Jos verrataan sitä ihmissensoria joka havaitsee sateen tuulilasilla ja verrataan suorituskykyä teslan vastaaviin sensoreihin, niin jotain pientä eroa ehkä on - mitä nyt peilaa esim. tämän kevään keskusteluihin asiasta tässä ketjussa.

En tiedä onko vika teslan sensorissa vai siitä saatavan syötteen tulkinnassa, mutta pientä valitusta on kyllä välillä kuulunut turhasta kuivan lasin pyyhinnästä.
Jotain päivitystä Musk lupasi keväällä.
 
Tulin just Norjasta ja se tiestö oli aika hyvä reality check noiden FSD -larppausten osalta. Ei tule toimimaan ikinä. Ei yhdessäkään autossa.

Mitä luulet jos kuuskytluvun kuuohjelman insseiltä olis kysytty mielipiteitä tietokoneista ja Apollon laskeutuessa Lunaan joku olis vetäny esiin 2023 normi Samsungin ja luetellu sille speksit?

Olen itse tullut jo keski-ikäisenä elämää nähneenä varovaiseksi näissä "ei koskaan, ikinä' lausunnoissa. Siitä ei kuitenkaan ole kuin neljännesvuosisata kun yleisöpuhelimet oli vielä normi... Ja tuo sota potkaisi sähköautot todella kehitykseen.
 
En tiedä. Varmasti tietokone osaa laskea matemaattisia laskuja ainakin huikeesti nopeammin kuin ihminen. Myös uskaltaisin sanoa että jo nykyisten ussittomien teslojen kameroilla + kompuutterilla saadaan etäisyyttä esteeseen mitattua tarkemmin kuin ihminen osaa arvioida omilla silmillään.
Jos kerran osaa laskea paremmin niin ainakaan sitä kerro ruudulla tai muuallakaan. Mitä nyt näitä on kokeillut ja kuvia nähnyt.
Jotain päivitystä Musk lupasi keväällä.

Tunnistus käyttää jo kaikkia kameroita. Lupaili kuukausi sitten että 3vk päästä tulee uusi tapa.
 
Jos kerran osaa laskea paremmin niin ainakaan sitä kerro ruudulla tai muuallakaan. Mitä nyt näitä on kokeillut ja kuvia nähnyt.
Mitä nyt olen katsellut youtube videoista kun ussitonta toteutusta testaillaan, niin kyllähän se yllättävän hyvin osaa näyttää etäisyyden centtimetreinä siinä näytöllä. Toki kameroidan pitää olla puhtaita, ja etukameran täytyy olla nähnyt se este. Omassa Model 3:ssa on ussit, joten omaa kokemusta ussittomasta ei ole.
 
Mitä luulet jos kuuskytluvun kuuohjelman insseiltä olis kysytty mielipiteitä tietokoneista ja Apollon laskeutuessa Lunaan joku olis vetäny esiin 2023 normi Samsungin ja luetellu sille speksit?

Olen itse tullut jo keski-ikäisenä elämää nähneenä varovaiseksi näissä "ei koskaan, ikinä' lausunnoissa. Siitä ei kuitenkaan ole kuin neljännesvuosisata kun yleisöpuhelimet oli vielä normi... Ja tuo sota potkaisi sähköautot todella kehitykseen.
Saman ikäisenä, mä en oo tullu varovaiseksi tässä asiassa. Sensoreita ja tutkia voi olla vaikka kuori täynnä, mutta mikään tekoäly ei tule meidän aikanamme kehittymään sellaiseksi, että se osaa huomioida kaikki ympärillä olevat muuttujat ajaakseen autoa turvallisesti silloin kun olosuhteet ovat jotain merkittävästi tavanomaisesta poikkeavaa.

Nuo törmäysvaroittimet, kaistavahdit yms. ihan tavalliseen vakkariinkin liittyvät kilkkeet ovat vaikkapa Norjassa asioita, jotka pitäisi olla käyttökiellossa. Auto hyperventiloi kapeilla teillä kaiteita, vastaantulijoita, viivojen puutetta ja milloin mitäkin. Ja nyt on kuitenkin vielä kesä. Talvi nostaa haasteet kompetenssiin triljoona.

Noin muuten kyllä oli miellyttävä 4000km sikäläisessä liikenteessä. Superit halvempia kun täällä ja tiet on todella mukavia ajella. Auto oli kuin tehty tuonne.

Navigaattori on siellä aivan paska. Sama pätee ABRP:hen. Kumpikin tunnistaa todella huonosti muita latureita kun Supereita ja kun luurissa ei ollut kenttää, eikä sijainteja etukäteen katseltu, niin näiden takia joutui pari tyhmää ja turhaa mutkaa tekemään, vaikka nopeaa latausta olisi ollut lähempänäkin tarjolla vaikka millä mitalla. Onneksi niitä Supereitakin nyt oli aika hyvin tarjolla, joten ihan pelleilyksi ei mennyt, mutta kannattaa huomioida jos sinne suuntaa.

Camp Mode + sen ansiosta jääkaappi päällä 24/7 loistava lisuke roadtrippailuun.

Semmoisen mielenkiintoinen havainto tuli Model 3 LR:n kulutuksesta tehtyä, että noilla Norjan rajoituksilla auto ei jatkuvista ylämäistä huolimatta vie kuin n. 13,5/100km ja 550-600km ranget näillä keleillä realismia. Suomessa keskikulutus ollut kesällä 15,4, joka on aika paljon isompi ottaen huomioon, että asun Helsingissä eikä sitä motaria tule kauheasti ajeltua täälläkään.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä nyt olen katsellut youtube videoista kun ussitonta toteutusta testaillaan, niin kyllähän se yllättävän hyvin osaa näyttää etäisyyden centtimetreinä siinä näytöllä. Toki kameroidan pitää olla puhtaita, ja etukameran täytyy olla nähnyt se este. Omassa Model 3:ssa on ussit, joten omaa kokemusta ussittomasta ei ole.
Sen pitää toimia silloin kun tarvitaan. Ei silloin kun se haluaa. Toistaiseksi kun on ”tutkaa” tarvinnut ei se ole toiminut.
 
Tuosta kun opiskelet niin alkaa valjeta hieman.
Nykyisissä hw3 ei ole 4d radaria, joten mahdotonta toimia lvl4 tasolla ellei dojo V2 tuo jotain ihmeellistä 2025 kesän jälkeen. Kohta jokaisessa teslassa hw4 joihin tulee 4d radar kamera yhdistelmällä voisi olla jo edistys. Tiedä mitä parannuksia hw5 tuo tullessaan muuta kuin nopeammin/sujuvammin tilannelukua. Mutta voisin kuvitella että tuo muutakin kuin pelkän 3x tehon verrattuna hw4.

Minä puhuin nyt siitä itse chipistä, en koko hw-stackista. Uusi radar auttaa varmasti.

Tässä vaan se kysymys on, että riittääkö pelkkä kamera? Kun katsoo FSD videoita niin aika hyvin se tuntuu riittävän, en ole muita vastaavia edes oikeastaan nähnyt.

Toki vaan LVL4, ei sillä lumipyryssä ajeta.

Seuraava kysymys sitten lidareiden ja radareiden kanssa on hinta. Jos laittaa 20k sensorit autoon niin on aika nopeasti joko tappiollinen tuote tai normaali kuluttajan saavuttamattomissa. Kuitenkin suuren luokan automaatio on se mikä säästää ihmishenkiä, ei se, että harvalla ja valitulla on LVL5.

En usko että pelkät kamerat riittää. Eikä usko yksikään autonomisen ajon johtavista tahoista, kaikilla on lidar+radar+kamerat.
 
Viimeksi muokattu:
En usko että pelkät kamerat riittää. Eikä usko yksikään autonomisen ajon johtavista tahoista, kaikilla on lidar+radar+kamerat.

Onko jotain käyttäjä videota / kokemusta näistä johtavista tahoista? En siis yritä vittuilla mutta noita FSD Beta videoita on YouTube täynnä mutta en ole itse, omin silmin, nähnyt mitään vastaavaa.

Jotain promotional kamaa missä ammattilaiset vetelee niillä, hyvinkin varmasti suunniteltua reittiä, on näkynyt mutta ei oikeen mitään muuta.

Ja tuo ei oikein vastaa siihen kysymykseen, että miten se saadaan massoille, jos tarvitaan lidar + radar + muutama jäätävä NVIDIAN kortti koneeseen. Ne on sitten 100k autoissa.
 
Onko jotain käyttäjä videota / kokemusta näistä johtavista tahoista? En siis yritä vittuilla mutta noita FSD Beta videoita on YouTube täynnä mutta en ole itse, omin silmin, nähnyt mitään vastaavaa.

Googlella löytää. Waymo, Cruise, Mobileye, sitten näitä kiinalaisia yms.

Ja sitten googlella löytää virallisia tilastoja Kaliforniasta jossa kaikki autonomisen ajon toimijat joutuvat raportoimaan onnettomuuksista, miles per intervention jne. Niitä voi sitten vertailla Teslan youtube videoihin ja arvioida missä Tesla menee.
 
Onkos Y tai 3 omistavilla kokemuksia istuttaa kolmea lasta takapenkille istuimineen(1 selkä menosuuntan, 1 naama menosuuntan ja yksi korokkeella)? Olisi kiva kuulla kokemuksia kyseisestä kombinaatiosta ja mahdollisista haasteista.
 
Googlella löytää. Waymo, Cruise, Mobileye, sitten näitä kiinalaisia yms.

Ja sitten googlella löytää virallisia tilastoja Kaliforniasta jossa kaikki autonomisen ajon toimijat joutuvat raportoimaan onnettomuuksista, miles per intervention jne. Niitä voi sitten vertailla Teslan youtube videoihin ja arvioida missä Tesla menee.
Eikös nämä waymot, googlet yms. ole periaattessa teslaa jäljessä kun heidän autonominen ajaminen vaatii vielä läjän lidareita ja radareita? Teslan autonominen ajaminen onnistuu muutamalla kameralla?
 
Onkos Y tai 3 omistavilla kokemuksia istuttaa kolmea lasta takapenkille istuimineen(1 selkä menosuuntan, 1 naama menosuuntan ja yksi korokkeella)? Olisi kiva kuulla kokemuksia kyseisestä kombinaatiosta ja mahdollisista haasteista.
Ahdasta ainakin tulee olemaan, mutta on noita jotkut saaneet tehtyä.
 
Eikös nämä waymot, googlet yms. ole periaattessa teslaa jäljessä kun heidän autonominen ajaminen vaatii vielä läjän lidareita ja radareita? Teslan autonominen ajaminen onnistuu muutamalla kameralla?

Siis Tesla on level 2, se ei ole lähelläkään autonomiaa. Johtavat tahot menevät level 4:lla.

Jos joku haluaa jotain vertailupintaa niin vuonna 2022 Cruisella oli noin 150.000km per disengament. Teslan videoista voi sitten jokainen arvioida kuinka monta kilsaa keskimäärin pääsee ennenkuin kuskin piääi ottaa ohjat tai FSD tippuu itsestään pois päältä.
 
Siis Tesla on level 2, se ei ole lähelläkään autonomiaa. Johtavat tahot menevät level 4:lla.

Jos joku haluaa jotain vertailupintaa niin vuonna 2022 Cruisella oli noin 150.000km per disengament. Teslan videoista voi sitten jokainen arvioida kuinka monta kilsaa keskimäärin pääsee ennenkuin kuskin piääi ottaa ohjat tai FSD tippuu itsestään pois päältä.
Tesla FSD beta on vielä paperilla joo level2 mutta kyllähän tuo ajaa jo huomattavasti edistyneemmin kuin mitä level 2:seen vaaditaan. Kai ymmärrät että on hiukan eri homma tuoda virallinen level4 luokitus teslan fsd:hen ja olla siten jonkinlaisessa vastuussa aikamonesta autosta? Waymot ja googlet taitaa itse operoida muutamaa autoa ja vastata niistä? Vai saako tuota level4 tason waymon ja googlen autonomista autoa ostettua itselleen?
 
Ahdasta ainakin tulee olemaan, mutta on noita jotkut saaneet tehtyä.

Varmasti ahdasta tulee olemaan. Mielenkiintoista olisi kyllä tietää millaisella istuin kombinaatiolla porukka on saanut lapset mahdutettua. Täytynee varmaan kaivaa netin syövereistä lisää tietoja mm keskipenkin leveyttä turvavyölukoista mitattuna jne.
 
Täällä kans M3 LR RWD tarjouksen hyödyntäjä. Hintalappu rupes olemaan kunnossa, kun se -4,5k varastoalennus sekä -0,5k suosittelualennus ja tod. vuosikorko vähä kolmosen päälle. Vaihdokista eivät ihmeitä maksaneet, mutta autovex toimi nätisti diiselistä irtipääsemiseen paremmalla summalla.

Ensin Teslan profiili ilmoitteli toimitusta jopa ensviikolle, mutta eilen sitten päivitty viikolla tai kahdella eteenpäin elokuulle. Muutenkin tuo kontaktointi Teslan päästä on ollut ihan perseestä kun paria käytännönasiaa olisi kysynyt, ei vastaa puheluihin eikä sähköposteihin. Toivottavasti itse kokemus yllättää positiivisemmin.
 
Tesla FSD beta on vielä paperilla joo level2 mutta kyllähän tuo ajaa jo huomattavasti edistyneemmin kuin mitä level 2:seen vaaditaan. Kai ymmärrät että on hiukan eri homma tuoda virallinen level4 luokitus teslan fsd:hen ja olla siten jonkinlaisessa vastuussa aikamonesta autosta? Waymot ja googlet taitaa itse operoida muutamaa autoa ja vastata niistä? Vai saako tuota level4 tason waymon ja googlen autonomista autoa ostettua itselleen?

Niin ajaa oma autonikin yli Level 2 tason kun päästän ratista irti. Ajaa se tuurilla oikein ja oikein hienostikin. Sellaistako sitten pitäisi mainostaa FSD:nä? Waymoon pääset kyytiin ihan matkustajana ja sen toimittava osapuoli vastaa siitä. Sitähän sen FSD:n piti olla, niitä robotakseja kuten Musk mainosti.

Niin kauan kuin se on "tuurilla mennään", niin se on Level 2, vaikka se vahingossa joskus muuta onnistuisi tekemään. Jos ei uskalla mitään tuotteestaan luvata, niin ei se mitään autonomista ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 109
Viestejä
4 502 238
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom