Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ostakaa jooko jotain muita värejä kuin valkoinen? Y on ihan siedettävän näköinen jollain tummalla värillä. 3 taas, en tiijä saako siitä millään värillä siedettävää. Mutta eipähän ole valkoinen.

edit. tosin se X on pahinta ripulipaskaa kaikista. Mutta niin ovat muidenkin merkkien möykyt.
 
Itsekin miettinyt Teslaa jollakin muulla värillä kuin valkoisella mutta pakko myöntää että tuo maalin laatuahdistus elää vahvana ainakin omien korvien välissä. Ei tee mieli maksaa euroakaan ekstraa jos laatu on heikkoa… Oon mehustellut tuota kirsikanpunaista väriä mutta alkanut pohtia että saisikohan samaan rahaan (3200€) auton yliteippauksen?
 
Itsekin miettinyt Teslaa jollakin muulla värillä kuin valkoisella mutta pakko myöntää että tuo maalin laatuahdistus elää vahvana ainakin omien korvien välissä. Ei tee mieli maksaa euroakaan ekstraa jos laatu on heikkoa… Oon mehustellut tuota kirsikanpunaista väriä mutta alkanut pohtia että saisikohan samaan rahaan (3200€) auton yliteippauksen?
Kyllä tuolla 3200€ saa jo monenlaista teippiä. Jotain erikoisväriä ei varmaan mutta ”perusvärejä” saa varmasti
 
Itsekin miettinyt Teslaa jollakin muulla värillä kuin valkoisella mutta pakko myöntää että tuo maalin laatuahdistus elää vahvana ainakin omien korvien välissä. Ei tee mieli maksaa euroakaan ekstraa jos laatu on heikkoa… Oon mehustellut tuota kirsikanpunaista väriä mutta alkanut pohtia että saisikohan samaan rahaan (3200€) auton yliteippauksen?
3200€ on tosiaan jo aika korkea hinta.

Ehkä mahdollisesti hieman arempi väri kuin valkoinen? Tuossa kuvassa on teippi hioitunut, mutta ilmeisesti myös lakka on hioutunut osittain myös.

Screenshot_2023-07-16-13-57-47-562_com.facebook.katana.jpg


Screenshot_2023-07-16-14-00-06-520_com.facebook.katana.jpg


Edit:
Tuossa kuvassa siis ilmeisesti 1800km ajettu Yy.
 
3200€ on tosiaan jo aika korkea hinta.

Ehkä mahdollisesti hieman arempi väri kuin valkoinen? Tuossa kuvassa on teippi hioitunut, mutta ilmeisesti myös lakka on hioutunut osittain myös.

Screenshot_2023-07-16-13-57-47-562_com.facebook.katana.jpg


Screenshot_2023-07-16-14-00-06-520_com.facebook.katana.jpg


Edit:
Tuossa kuvassa siis ilmeisesti 1800km ajettu Yy.
Näkee jo renkaista että soralla/hiekalla tykkää ajella. Itse laittaisin kunnon roiskeläpät ei nyt ihan Vatasen tyyliin mutta tarpeeksi pitkät niin jelppaa kummasti heti uutena. Lisäksi jos haluaa hifistellä niin ppf kalvot arkoihin paikkoihin niin saa sitten uuden näköisenä ajella vielä 5v päästäkin.
 
Nuo on hauskoja nuo kommentit että onko tullut ajettua hiekkateillä!? No se on vittu auto ja kaikki ei asu kehä3 sisäpuolella, että anteeksi kun ajoin hiekkatiellä.

Nää on kyllä uskomattomia välillä näiden ns. "Tesla-fanboyden" kommentit täällä ja FB:ssä. Kyllä auton maalipinnan pitäisi kestää huomattavasti enemmän, kuin mitä Teslan maalit kestää.
 
Jaksoin itsekkin hetken hyperventiloida maalipinnasta. Nyt kun on 9kk ja 40tkm takana niin muutama isku on helmoissa ja lokasuojien taitoksissa ja tietty keulassa. Harmittaahan ne mutta kovaan ajoon ite ainakin model 3:sen ostin. Ja nuilla kiveniskuilla ei ole tuon taivaallista vaikutusta jälleenmyyntiarvoon.
 
Kiitos vastauksista.

Model X tosiaan vaikuttaa hieman riskivalinnalta käytettynä ja lukemani perusteella ainakaan alle 2018 (MCU1) malleja ei kannata katsella, mielellään 2019 Raven malleista alkaen, mutta niissäpä sitten hintakin jo karkaa yli 70k yli 100tkm ajetuissakin. Tuohon hintaluokkaan astuessa saattaisin jo kääntyä nopeasti melkein uuden BMW IX:n puoleen.

Eniten minua kiinnostaa tuo Performance malli mustana (joka nurkalla näkee noita valkoisia), tosin hintaero Long Rangeen on vähän ajetuissakin melko suuri, joten saa ajattelemaan onko tuossa lisäsuorituskyvyssä (+jarrut jne.) oikeasti mitään järkeä. FSD olisi varmaan ihan hauska lelu jos Tesla päivittelee sitä tulevaisuudessa. Noita Model X mallejakin tutkiessa on selvää, että FSD mallit ovat olleet pisimmälle tulevaisuuteen kantavia ja saaneet helpommin ja paremmin päivityksiä. En tiedä tuleeko näissä olemaan sama.

Aika erikoista, että MYP lähtöhinta on uutena 59 990€ Teslalta (mustana +1200e), mutta Nettiauto on pullollaan 57-59k, jopa vajaa 60k maksavia 10-20tkm ajettuja 2022 malleja? Eikö auton hinta pitäisi tippua aika paljon kun sen ajaa liikkeestä ulos ja mittarissa on 20 tuhatta? Näissä näköjään sitä ei ole ainakaan tällä hetkellä. Hinnat näyttäisi menevän todella ristiin kun alta 58k voi saada FSD mallin (uutena +7500e) ja sitten osasta pyydetään samaa ilman FSD:tä. Joissakin 2022 ilmoituksissa korostetaan näitä viimeisinä malleina, joissa oli tutkat ennen Teslan siirtymistä pelkkiin kameroihin. 2023-malleissa tais olla hieman paranneltu alustaa.

Ehkäpä se vois olla ok diili, jos jollain ~57-58k saisi n. 15tkm ajetun FSD mallin ja hyvän vaihtotarjouksen.

Hinta kyllä on häiritsevän lähellä uutta, mutta oon aina ajatellut, etten tule koskaan ostamaan uutta autoa sen suuren arvonaleneman vuoksi. Tosin, näissä se näyttää nyt hieman sekavalta.
Uuden ja käytetyn hinnat niin lähellä, että en kyllä itse ainakaan nähnyt mitään järkeä käytetyssä ja ostin uuden.

Ja ollihan se ihan huikea päivä hakea uusi auto. Siitä ilosta jo maksaa jonkun tonnin. Vaikka Teslalla auton saat lähinnä etsiä itse pihalta.
 
Vaikka ei Teslaan liity niin kolme vuotta sitten uusi Volvo alla. Mökkihiekkatiellä joku paku loivaa ylinopeutta vastaan ja renkaasta kimposi kivi lasiin. Lasi halki 500km ajetusta autosta. Vitutti niin paljon että oli pakko pysäyttää auto ja mennä kuusen juurelle istumaan viideksi minuutiksi. No vakuutukseen se meni jne.

Kyllä tuolla hiekkateillä tulee osumia oli auton merkki mikä tahansa.
 
Vaikka ei Teslaan liity niin kolme vuotta sitten uusi Volvo alla. Mökkihiekkatiellä joku paku loivaa ylinopeutta vastaan ja renkaasta kimposi kivi lasiin. Lasi halki 500km ajetusta autosta. Vitutti niin paljon että oli pakko pysäyttää auto ja mennä kuusen juurelle istumaan viideksi minuutiksi. No vakuutukseen se meni jne.

Kyllä tuolla hiekkateillä tulee osumia oli auton merkki mikä tahansa.
Täältä on lähimmälle asfalttitielle 5 kilometriä. Nopeus soralla vaihtelee rajoituksen mukaan 50-80 km/h.
Mutta eipähän ole talvella suolaa kun reitin valitsee niin ettei valtatielle tarvitse mennä lainkaan. Viimeksi meillä meni lasi vuosia sitten tyttären ajamasta autosta valtatie 9:llä.
 
Ite oon vaihtanut nyt 2v Teslailun aikana kaksi kertaa tuulilasin ja kerran kattolasin. Kaikki hajosi tosin motarilla eikä hiekkatiellä. Vakuutusyhtiö ei kyllä ole mun kanssa voitolla
 
Motarilla tulee vaihtoon oikeutettava osuma oman vaatimattoman tilaston perusteella 50-70 tkm välein viimeistään. Joka sinällään on kyllä ihan kiva asia, tuollainen lähes pelkkää motaria ajatettu lasi on täysin mikrokraaterilla jo muutenkin. 200 € ja taas kelpaa ajella vasta-aurinkoon.
 
Tulipa eilen aamulla heräostoksena tilattua Model 3 saapuvien varastolistalta "alennushinnalla", kun tarjolla oli 2.99% korko.
Tilauksen jälkeen näkyikin koroksi yli 5%, eikä mitään mainintaa 2.99%: sta. Soittelin sitten Teslan Helsingin myymälään ja kyselin, niin tarjous oli ollut "perjantaihin asti" ja lopulta selvisi loppuneen heti vuorokauden vaihduttua. Tieto ei ollut päivittynyt Teslan kaupan sivuille kuitenkaan.
Meni heillä selvitykseen, että saako tätä korkoa enää minun autolle - myyjä puhelimessa mutuili, että ei onnistuisi. En kuullut koko loppupäivänä mitään, eikä puheluihinkaan enää vastattu. Aamuisen puheluni jälkeen kyllä muutamassa minuutissa hävisi 2.99% korkomaininta nettikaupan puolelta.

Eikös heidän tässä tapauksessa pitäisi antaa kyseinen tilausvaiheessa esillä ollut korkotarjous 2.99%:lla? Yli 5% jättikorolla en olisi edes harkinnut tilausta.

Käytätkö jonkun koodia? ;)
 
Noista model Y:n ovien suojateipeistä.. jostain syystä asentavat ne niin, että oven alareunaan (ja ulkoreunaan) jää suojaamaton kaistale (8 mm tms). Omassakin näemmä jo kiveniskemiä teipin alapuolella, kun tulee ajettua tietä, jossa on irtosoraa.
Pysyisiköhän noin kapea soiro kiveniskuteippiä paikoillaan? ei ehkä kestä pesua tms. Pitääköhän repiä nuo alkup. teipit pois ja laittaa uudet reunoja myöten. (olivat jättäneet näköjään roskiakin teipin alle, erottuu mustaa vasten).
Aiemmista bemareista meni helmoista lakka harmaaksi samalla tiellä mutta kiillottamalla korjaantui. Tuo Y:n muoto on sellainen, että maalikin todnäk ottaa pidemmän päälle osumaa.
 
Tulipahan nyt sitten viime viikolla tilattua varastosta Model 3 LR RWD, kun alennuksella sai ja korkokamppikseenkin vielä ehti. Tuo osui hintansa ja rangensa puolesta hyvään väliin, nelivedon lisähintaa en osannut alennuksen jälkeen enää perustella.

Kovin vähän löytyy tästä mallista kuitenkin informaatiota netistä, toki ymmärrettävästi kun se ei vakiovalikoimaan kuulu. Erityisesti olisi kiinnostanut erot AWD-malliin, esimerkkinä onko LR RWD:ssä premium sound system vai peruskajarit? Sittenhän nämä toki selviää viimeistään, kun auton käy hakemassa:)
 
Tulipahan nyt sitten viime viikolla tilattua varastosta Model 3 LR RWD, kun alennuksella sai ja korkokamppikseenkin vielä ehti. Tuo osui hintansa ja rangensa puolesta hyvään väliin, nelivedon lisähintaa en osannut alennuksen jälkeen enää perustella.

Kovin vähän löytyy tästä mallista kuitenkin informaatiota netistä, toki ymmärrettävästi kun se ei vakiovalikoimaan kuulu. Erityisesti olisi kiinnostanut erot AWD-malliin, esimerkkinä onko LR RWD:ssä premium sound system vai peruskajarit? Sittenhän nämä toki selviää viimeistään, kun auton käy hakemassa:)

Paljos se meni 0-100? Käsittääkseni oli vähän nopeampi kuin perus SR+.

Muuten kai noi on samoja autoja kaikki. Ei Elonin filosofiaan kuulu laittaa eri kajareita eri autoihin.

Btw, köytitkö jonkun koodia, että sait sen 500€ alennusta? :)
 
Paljos se meni 0-100? Käsittääkseni oli vähän nopeampi kuin perus SR+.

Muuten kai noi on samoja autoja kaikki. Ei Elonin filosofiaan kuulu laittaa eri kajareita eri autoihin.

Btw, köytitkö jonkun koodia, että sait sen 500€ alennusta? :)
SR on karsittu äänentoisto eli LR RWD osalta 50/50 kumpi tulee.
 
Noista referral-koodeista, keväällä työkaveri kertoi tilanneensa Y:n ja tietenkin koitettiin minun koodia jälkikäteen hyödyntää, mutta Teslan asiakaspalvelun mukaan ei onnistu jälkikäteen koodeja lisäillä, pitää tehdä tilaus linkin kautta eli jäi edut saamatta. En kehdannut alkaa painostamaan että peru tilaus ja tee uusi... :). Tuolloin oli se 5000/5000 tarjous muistaakseni voimassa.
 
Jep, ei noita koodeja jälkikäteen saa lisättyä, yritetty on. :) Tällä hetkellä suosittelija saa 3/Y tilauksesta 7500 krediittiä ja ostaja 500e alennuksen ostoksestaan.
 
3 takavedossa ei ole subbaria. Mutta en tiedä miten LR takaveto?

Y takaveto taas on ihan samanlainen, kuin muutkin Yyt.

Joo toi subbari tosiaan on erona mutta en sitä ainakaan omassa ole vielä kuullut, perus kajarit on käsittääkseni samat (melko heikot, mutta täysin riittävät radion kuunteluun).
 
Jep, ei noita koodeja jälkikäteen saa lisättyä, yritetty on. :) Tällä hetkellä suosittelija saa 3/Y tilauksesta 7500 krediittiä ja ostaja 500e alennuksen ostoksestaan.

Juu, tosin kannattaisi kaikkien ketkä ostaa tajuta se, että siitä tosiaan saa 500€ alennusta. Ymmärrykseni mukaan täälläkin on viikon sisään tilattu kourallinen autoja käyttämättä yhtä ainutta koodia, mikä on aika semi-kempoa kun ei kukaan normaalisti varmaan sitä 500€ seteliä huvikseen heitä helvettiin.
 
Joo toi subbari tosiaan on erona mutta en sitä ainakaan omassa ole vielä kuullut, perus kajarit on käsittääkseni samat (melko heikot, mutta täysin riittävät radion kuunteluun).
Lisäksi on myös pilarikamerat poissa.
 
Juu, tosin kannattaisi kaikkien ketkä ostaa tajuta se, että siitä tosiaan saa 500€ alennusta. Ymmärrykseni mukaan täälläkin on viikon sisään tilattu kourallinen autoja käyttämättä yhtä ainutta koodia, mikä on aika semi-kempoa kun ei kukaan normaalisti varmaan sitä 500€ seteliä huvikseen heitä helvettiin.

Niin tietäneekö nuo tilanneet koko referral-systeemistä? Teslahan olettaa että omistajat kovaäänisesti sitä mainostaa, parikin viestiä asiasta tullut että muistappa jakaa linkkiä jne... itse en kyllä viitti spämmäillä asiasta someen tms, tietenkin mainitsen jos Tesla sattuu keskustelussa olemaan aiheena...
 
Tulipahan nyt sitten viime viikolla tilattua varastosta Model 3 LR RWD, kun alennuksella sai ja korkokamppikseenkin vielä ehti. Tuo osui hintansa ja rangensa puolesta hyvään väliin, nelivedon lisähintaa en osannut alennuksen jälkeen enää perustella.

Kovin vähän löytyy tästä mallista kuitenkin informaatiota netistä, toki ymmärrettävästi kun se ei vakiovalikoimaan kuulu. Erityisesti olisi kiinnostanut erot AWD-malliin, esimerkkinä onko LR RWD:ssä premium sound system vai peruskajarit? Sittenhän nämä toki selviää viimeistään, kun auton käy hakemassa:)
Long rangeen eroja ovat mm.
Takuu 8v/160k vs 8v/192k.
0-100kmh 5.9s vs 4.4.
Range 634 wltp vs 626 wltp
Kaiuttimet 9 ilman subbaria vs 15 subbarilla.
Ei vetokoukkua kun ei voi customoida tilauksia vs vetokoukku mahdollisuus tilanteessa optiona.

Onnea uuden auton omistajalle!
 
Juu, tosin kannattaisi kaikkien ketkä ostaa tajuta se, että siitä tosiaan saa 500€ alennusta. Ymmärrykseni mukaan täälläkin on viikon sisään tilattu kourallinen autoja käyttämättä yhtä ainutta koodia, mikä on aika semi-kempoa kun ei kukaan normaalisti varmaan sitä 500€ seteliä huvikseen heitä helvettiin.
Itse koitan täällä ja facessa asiasta kertoa, mutta silti ihmiset tilaavat sadoittain tesloja ilman 500€ alennusta. Jotenkin turhauttavaa. Itselläni siis oma lehmä ojassa tietenkin kun haluaisin saada sen acceleration boostin joka maksaa 1800€ rahalla ostettuna, mutta sen saisi yhdellä suosittelulla. Mutta ei tunnu ihmisille 500€ kelpaavan sitten millään.

Varsin tyypillistä on tilata auto kertomatta muille mitään ja sitten tulla kertomaan juuri tilanneensa.

Nämäkin kamppikset muuttuu niin nopeasti että viikon päästä ei välttämättä ole enää koko suosittelu hommaa olemassakaan.
 
Itse koitan täällä ja facessa asiasta kertoa, mutta silti ihmiset tilaavat sadoittain tesloja ilman 500€ alennusta. Jotenkin turhauttavaa. Itselläni siis oma lehmä ojassa tietenkin kun haluaisin saada sen acceleration boostin joka maksaa 1800€ rahalla ostettuna, mutta sen saisi yhdellä suosittelulla. Mutta ei tunnu ihmisille 500€ kelpaavan sitten millään.

Varsin tyypillistä on tilata auto kertomatta muille mitään ja sitten tulla kertomaan juuri tilanneensa.

Nämäkin kamppikset muuttuu niin nopeasti että viikon päästä ei välttämättä ole enää koko suosittelu hommaa olemassakaan.
Facebookissahan on juttu, jossa 500€ + 500€ alennusta. Eli Tesla maksaa 500 ja "koodin" antaja toiset 500.

Reilu peli :)
 
Facebookissahan on juttu, jossa 500€ + 500€ alennusta. Eli Tesla maksaa 500 ja "koodin" antaja toiset 500.

Reilu peli :)
Näinhän se meillä kateellisessa Suomessa menee. Ei haluta 500eur alennusta koska "antaja saa enemmän".
Jos tuo olisi niin että molemmat saavat acc boostin ja ostaja lisäksi 500eur alennusta niin sitten ehkä, ei muuten...
 
Näinhän se meillä kateellisessa Suomessa menee. Ei haluta 500eur alennusta koska "antaja saa enemmän".
Jos tuo olisi niin että molemmat saavat acc boostin ja ostaja lisäksi 500eur alennusta niin sitten ehkä, ei muuten...
Lisäksi tuo piehenkö 500€ alennus helposti unohtuu kiireessä. Saattaa mennä auto ohi, jos täytyy pyydellä linkkiä joltain muulta.

Jos siis on kuullut edes koko koodistakaan.

Parempi koodi olisi varmaan 1000€ ostajalle ja 1300€ arvosta niitä alennuspisteitä? Toki se 1800€ olisi koodin antajalle parempi, mutta Teslalle tulisi hieman kalliimmaksi ehkä.
 
Näinhän se meillä kateellisessa Suomessa menee. Ei haluta 500eur alennusta koska "antaja saa enemmän".
Jos tuo olisi niin että molemmat saavat acc boostin ja ostaja lisäksi 500eur alennusta niin sitten ehkä, ei muuten...
Porukka ostaa rahoituksella niin se 500e uppoaa helposti huomaamattomiin. Se toinen 500e taas kilahtaa tilille niin huomaakin jo helpommin. Itse voisin jopa tuohon diiliin lähteä koodin antajan ja maksajan roolissa, eli käytännössä ostaa acc boostin 500e hintaan itselleni sen 1800e sijaan.
 
Porukka ostaa rahoituksella niin se 500e uppoaa helposti huomaamattomiin. Se toinen 500e taas kilahtaa tilille niin huomaakin jo helpommin. Itse voisin jopa tuohon diiliin lähteä koodin antajan ja maksajan roolissa, eli käytännössä ostaa acc boostin 500e hintaan itselleni sen 1800e sijaan.

Muuten saattaisin itsekin harkita mutta mitäs jos toinen peruu sen tilauksen? Lähteekö pisteet silloin pois?

Peruutusmaksu kun on pienempi kuin toi 500€...
 
Long rangeen eroja ovat mm.
Takuu 8v/160k vs 8v/192k.
0-100kmh 5.9s vs 4.4.
Range 634 wltp vs 626 wltp
Kaiuttimet 9 ilman subbaria vs 15 subbarilla.
Ei vetokoukkua kun ei voi customoida tilauksia vs vetokoukku mahdollisuus tilanteessa optiona.

Onnea uuden auton omistajalle!
Niin normi LR. LR RWD on eri auto kuin LR AWD.
 
Muuten saattaisin itsekin harkita mutta mitäs jos toinen peruu sen tilauksen? Lähteekö pisteet silloin pois?

Peruutusmaksu kun on pienempi kuin toi 500€...
Tälläisessä "diilissä" toki haluaisin sopia niin, että maksaisin vasta kun pisteet saapuu. Eli luovutuksen jälkeen kuten tege kerkesikin jo vastaamaan.
 
Kiitoksia vaan vastauksista mitä tuossa tuli kun tässä Model Y:n hommaamista mietin. Musta väri sai täällä huonoa palautetta aikaan, mutta nykyisen valkoisen XC90:n tilalle voisin siihen mustaankin rohkaistua tuosta huolimatta.

On kyllä kumma juttu kun käytetyt keskimäärin 15k ajetut MYP maksaa Nettiautossa 58-59 tuhatta, jopa enemmän pyydetään. Eikö näiden hinta laske ollenkaan? Luulisi sitten saavan edes EAP/FSD/kahdet renkaat tai jotain millä sitä hintaa voisi EDES vähän perustella, mutta ei. Kuulin autokauppiaalta perusteluksi Teslan toimitusajat, mutta ainakin Teslan sivut lupaa toimitusta heinäkuu - syyskuu 2023.

Joutuuko tässä oikeasti ensimmäistä kertaa hommaamaan uuden auton? Oon koko elämäni ollut uuden auton ostoa vastaan sen järjettömän hinnantippumisen vuoksi, mutta näissä tää nyt näyttää vähän monimutkaiselta kun ne ei tällä hetkellä tipu. Toki nuo Nettiautossakin olevat ovat melkein uusia. Auton saatua se Musk taas kuitenkin tiputtaa hintoja.

Teslalta tilaamisessa vaan huono puoli kun nykyinen auto ei mene vaihdossa.

Meenkö sittenkin sillä Model X:llä.
 
nykyisen valkoisen XC90:n tilalle voisin siihen mustaankin rohkaistua tuosta huolimatta.
Autoliikkeet voisi ostaa Volvo XC90 hybridin suoraankin. Toki nykyisestä tilanteesta en oikein tiedä, että olisko heillä vaihtoautoista pulaa? Eli toki ostavat, mutta mihin hintaan?


Itse ainakin saattaisin harkita valkoisen ja sinisen värin väliltä. Vieläkin kauppaavat sitä 3% korkoa.
 
Olen ymmärtänyt että nuo Autovexin kaltaiset palvelut voisi olla tässä hyvä vaihtoehto. XC90 hybridit kuitenkin vielä erittäin haluttuja.
 
Itse muutaman auton kohdalla saanut esimerkiksi Sakasta ihan asiallisen tarjouksen suoraan myymällä. Löytyy useammalta liikkeeltä mahdollisuus tiedustella auton myymisestä heille.
 
Kiitti vinkeistä. Täytyy kattoa mitä Autovexiltä saisi. Aiemmasta X3:sta sain 7000e alemman tarjouksen kun mitä lopulta siitä autosta sain. Vaihtokaupoissakin nuo erot heittelee aina tuhansilla sinne sun tänne.

Toki suoraan Teslalta ostaessa tais olla käsiraha jossain alkaen 6500e jos semmosen haluaa maksaa.
 
Onko kaikki varaston kolmoset ja Y myyty loppuun vai katsonko taas väärin? :hmm:

E: näköjään uuden toimitusaikakin on elo-syys, eli ei enää heinäkuulle saatavilla mitään.
 

Liitteet

  • Screenshot 2023-07-17 at 20.39.12.png
    Screenshot 2023-07-17 at 20.39.12.png
    132,7 KB · Luettu: 67
Onko kaikki varaston kolmoset ja Y myyty loppuun vai katsonko taas väärin? :hmm:

E: näköjään uuden toimitusaikakin on elo-syys, eli ei enää heinäkuulle saatavilla mitään.
Kaikki varastoautot näyttää joo menneen.

Menekki on kyllä aika suurta. Mielenkiintoista nähdä miten menekki jatkuu ja kuina vertautuu muihin merkkeihin. Taitaa Teslalla mennä erittäin hyvin.
 
Oliko siellä niitä varastoautoja nyt erityisen paljon (kymmeniä?). Varmasti Tesla myy ihan hyvin, mutta itse olen vähän skeptinen että sitä suoraan pystyisi myyntiportaalista päättelemään kovinkaan hyvin.

Sinänsä jos niitä autoja on varastossa niin niitä kannattaa tietysti ensisijaisesti tarjota niille markkinoille joista saa parhaiten katetta ja joissa autot myyvät hyvin.

Mielenkiinnolla odotan koska mahtaa refresh versiota saada kaupoista. Spekulaatiot ovat kovin optimistisia esim. energiatehokkuuden osalta kun taas itse odotan lähinnä oikeastaan sisätilojen uudistuvan lähemmäksi muita valmistajia sisätilavalaistuksen yms. osalta.
 
Eikös heidän tässä tapauksessa pitäisi antaa kyseinen tilausvaiheessa esillä ollut korkotarjous 2.99%:lla? Yli 5% jättikorolla en olisi edes harkinnut tilausta.
Aika ehdotonta siihen nähden, että tuon hintaisessa autossa samalla (minimi) käsirahalla noiden korkojen kuukausierässä on äkkiseltään laskettuna n. 40€ eroa.

Mutta samaa mieltä, että aika perseestä jos et sitä kamppiskorkoa saa. Mutta teslan kanssa saat tosiaan huonoon palveluun tottua. Kokemusta on.
 
Mielenkiintoista seurata sivusta Teslan hintakehitystä. Itsellä vuoden vanha sähköauto alla (ei Tesla), jota en vaihda ainakaan seuraavaan kahteen vuoteen. Jännä seurata onko myös muut valmistajat alentamassa hintojaan jatkossa.
 
Mielenkiintoista seurata sivusta Teslan hintakehitystä. Itsellä vuoden vanha sähköauto alla (ei Tesla), jota en vaihda ainakaan seuraavaan kahteen vuoteen. Jännä seurata onko myös muut valmistajat alentamassa hintojaan jatkossa.
Ainakin Vagilla alkaa olemaan pientä paniikkia päällä: liian kovat tuotantokulut eikä itse tuotekkaan ole häävi laadultansa.
 
Ainakin Vagilla alkaa olemaan pientä paniikkia päällä: liian kovat tuotantokulut eikä itse tuotekkaan ole häävi laadultansa.

Palava öljylautta -puhe vol2. Varmaan lisäävät lobbareiden määrää polttomoottoreiden kiellon viivästämiseksi.
 
Tuskin noilla kielloilla on kauheasti vaikutusta - ongelma on isolta osin se, että valtava osuus uusien autojen ostajista ei halua ostaa polttomoottoriautoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Viestejä
4 493 486
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom