Kiitos vastauksista.
Model X tosiaan vaikuttaa hieman riskivalinnalta käytettynä ja lukemani perusteella ainakaan alle 2018 (MCU1) malleja ei kannata katsella, mielellään 2019 Raven malleista alkaen, mutta niissäpä sitten hintakin jo karkaa yli 70k yli 100tkm ajetuissakin. Tuohon hintaluokkaan astuessa saattaisin jo kääntyä nopeasti melkein uuden BMW IX:n puoleen.
Eniten minua kiinnostaa tuo Performance malli mustana (joka nurkalla näkee noita valkoisia), tosin hintaero Long Rangeen on vähän ajetuissakin melko suuri, joten saa ajattelemaan onko tuossa lisäsuorituskyvyssä (+jarrut jne.) oikeasti mitään järkeä. FSD olisi varmaan ihan hauska lelu jos Tesla päivittelee sitä tulevaisuudessa. Noita Model X mallejakin tutkiessa on selvää, että FSD mallit ovat olleet pisimmälle tulevaisuuteen kantavia ja saaneet helpommin ja paremmin päivityksiä. En tiedä tuleeko näissä olemaan sama.
Aika erikoista, että MYP lähtöhinta on uutena 59 990€ Teslalta (mustana +1200e), mutta Nettiauto on pullollaan 57-59k, jopa vajaa 60k maksavia 10-20tkm ajettuja 2022 malleja? Eikö auton hinta pitäisi tippua aika paljon kun sen ajaa liikkeestä ulos ja mittarissa on 20 tuhatta? Näissä näköjään sitä ei ole ainakaan tällä hetkellä. Hinnat näyttäisi menevän todella ristiin kun alta 58k voi saada FSD mallin (uutena +7500e) ja sitten osasta pyydetään samaa ilman FSD:tä. Joissakin 2022 ilmoituksissa korostetaan näitä viimeisinä malleina, joissa oli tutkat ennen Teslan siirtymistä pelkkiin kameroihin. 2023-malleissa tais olla hieman paranneltu alustaa.
Ehkäpä se vois olla ok diili, jos jollain ~57-58k saisi n. 15tkm ajetun FSD mallin ja hyvän vaihtotarjouksen.
Hinta kyllä on häiritsevän lähellä uutta, mutta oon aina ajatellut, etten tule koskaan ostamaan uutta autoa sen suuren arvonaleneman vuoksi. Tosin, näissä se näyttää nyt hieman sekavalta.