Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Nonin tuubi tarjosi tällaista videota liittyen Y:n vaimennukseen:


Summa summarum: Y:n melu on matalataajuuksista ja tulee takaa, syynä tuohon mm. takaluukun liikkuminen. Allekirjoitan tuon, omani kävi tosiaan joku aika sitten vaimennuskäsittelyssä joka vähensi takaa tulevaa melua selkeästi. Mutta tuo video nostaa mielenkiintoisen pointin tuohon takaluukkuun liittyen, pitänee kokeilla tuo luukun stoppereiden säätö ja ehkäpä noitten jäykempien stopperipalikoiden tulostaminen. Tuo vinyyliletkun pujottaminen luukun tiivisteen sisään jää nähtäväksi viitsiikö alkaa virittelemään...

Videolla mainitut ovien lisätiivisteet laitoin ja on niistä aavistuksen hyötyä. Pysynee myös puhtaampana.
 
Lisäksi moottori ainakin inisee enemmän Y:ssa kun "kontti" avoimempi.
Onkohan moottorien äänessä eroja mallien välillä? Kävin viime kesänä koeajamassa MYP:in Vetokujalla ja siinä oli kova ininä moottorista. Oma 2023 MYLR on kuitenkin moottorin osalta täysin hiljainen. Ei mitään tuollaista ininää vaikka kuinka kiihdyttää.
 
Teslan suosittelut näköjään muuttuneet, eli tilaaja saa S ja X mallista 1000€ alennuksen ja 3 sekä Y mallista 500€ alennuksen mikäli tilaa käyttämällä suosittelulinkkiä. Suosittelija saa 15000 tai 7500 krediittiä. (Näillä saa vaikka super charger latausta, Tesla tavaraa tai acceleration boostin jne.)

Eli jos meinaa Teslan tilata niin kannattaa käyttää suosittelulinkkiä. Jos ei ketään Teslailijaa tunne niin varmasti täältäkin foorumilta löytyy vaikka yv viestillä moni joka mielellään suosittelulinkkinsä jakaa.

Eli käytännössä ei tarvitse kun klikata linkin kautta itsensä Teslan sivuille, varsin helpolla siis hyvän alennuksen saa.
 
Nonin tuubi tarjosi tällaista videota liittyen Y:n vaimennukseen:


Summa summarum: Y:n melu on matalataajuuksista ja tulee takaa, syynä tuohon mm. takaluukun liikkuminen. Allekirjoitan tuon, omani kävi tosiaan joku aika sitten vaimennuskäsittelyssä joka vähensi takaa tulevaa melua selkeästi. Mutta tuo video nostaa mielenkiintoisen pointin tuohon takaluukkuun liittyen, pitänee kokeilla tuo luukun stoppereiden säätö ja ehkäpä noitten jäykempien stopperipalikoiden tulostaminen. Tuo vinyyliletkun pujottaminen luukun tiivisteen sisään jää nähtäväksi viitsiikö alkaa virittelemään...

Videolla mainitut ovien lisätiivisteet laitoin ja on niistä aavistuksen hyötyä. Pysynee myös puhtaampana.


Mä pidin kolmosta pääkaupunkiseudun teillä talvella aika äänekkäänä verrattuna vanhaan mersuuni. Käsitys on nyt kesäaikana pitkiä pätkiä ajaessa muuttunut. Hiljainen on, vaikkakin sähköauton toivoisi olevan täysin äänetön. Ajoin viime viikolla siivun 90:llä Volvolla ja käsitys pysyi samana. Ero ehkä se, että polttomoottoreissa koneen ääni on ihan miellyttävä ja vähän pehmentää muita ääniä, mutta näissä kaikki korviin tulevat äänet ovat renkaista ja se ei ole ikinä miellyttävää ääntä.

Onko kukaan ottanut asiakseen yrittää vaientaa autoa täysin ja onnistuiko/paljon operaatio maksoi?
 
Ei sitä sähköautoa sen äänettömämmäksi halvalla saa kuin polttistakaan, hinta valitettavasti korreloi; moottoriäänet on vain yksi osanen isossa palapelissä.

Katsoo sinne RR & Bentley akselille ja siitä pari naksua alas i7/S-srj (En pidä EQS minään) niin ollaan hintaluokassa jossa pääsee nauttimaan jos ei äänettömästä, mutta äärimmäisen miellyttävän hiljaisesta tavasta kulkea yksityisautolla.
 
Lisäksi moottori ainakin inisee enemmän Y:ssa kun "kontti" avoimempi.
Sama on kaikissa farkuissa / liftbackeissa, joissa jäätävän kokoinen tyhjä tila perseessä eikä ohjaamon/tavaratilan väliä kunnolla suljettu. Joskus kun vielä oli tarvetta kuskailla mukuloita ja isoja kasoja tavaraa farmareilla, niin ostin taakse jotain vaimentavia verhoja tms. virityksiä, joilla sai vähän vaimennettua perästä tulevia ääniä silloin kun ne tenavat eivät olleet siellä huutamassa.
 
Amerikkalaisia puolivalmisteita.

Toi on kyl hienoa miten niillä on osa peitemuoveista yms tosi iisisti nyppästävissä ja silti pysyy paikallaan ja toimii.

Sit osa sisä muoveista on tiukalla klipsillä kiinni rungossa mutta itse klipsi helisee hahlossaan siinä osassa mitä sillä kiinnitetään. :smoke:
 
Amerikkalaisia puolivalmisteita.

Toi on kyl hienoa miten niillä on osa peitemuoveista yms tosi iisisti nyppästävissä ja silti pysyy paikallaan ja toimii.

Sit osa sisä muoveista on tiukalla klipsillä kiinni rungossa mutta itse klipsi helisee hahlossaan siinä osassa mitä sillä kiinnitetään. :smoke:

Mä en oo huomannu noita resonointiääniä omassani ainakaan vielä.Tutulla oli pari vuotta vanhempi ja sanoi että rämisee sieltä sun täältä.
Sillä oli kyllä vähän erilainen ainakin toi keskikonsoli ja mahdollisesti jotkut muutkin peitemuovit.

Toi keskikonsoli on kyllä ainakin tässä uudemmassa päin helvettiä suunniteltu. Langaton lataus on hidas ja turha ominaisuus, usb-liittimet ja 12v liitin piilotettu sinne lokeroihin ja sitten molemmat usbit ovat vielä mallia c, kun laitteiden johdoista noin murto-osa on vasta sitä tyyppiä toisesta päästään. Normiusbille olisi jatkuvasti tarvetta ja se on vielä vammaisemmassa paikassa.

Sen tabletin voisi helposti jakaa kahdeksi puolet pienemmäksi upotetuksi ruuduksi, jos se langaton viritys ois pois siitä viemästä tilaa. Alanäytössä viihde yms.ei ajon aikana tarvittavat jutut ja ylhäällä nopeus + navi.
 
Mä en oo huomannu noita resonointiääniä omassani ainakaan vielä.Tutulla oli pari vuotta vanhempi ja sanoi että rämisee sieltä sun täältä.
Sillä oli kyllä vähän erilainen ainakin toi keskikonsoli ja mahdollisesti jotkut muutkin peitemuovit.

Toi keskikonsoli on kyllä ainakin tässä uudemmassa päin helvettiä suunniteltu. Langaton lataus on hidas ja turha ominaisuus, usb-liittimet ja 12v liitin piilotettu sinne lokeroihin ja sitten molemmat usbit ovat vielä mallia c, kun laitteiden johdoista noin murto-osa on vasta sitä tyyppiä toisesta päästään. Normiusbille olisi jatkuvasti tarvetta ja se on vielä vammaisemmassa paikassa.

Sen tabletin voisi helposti jakaa kahdeksi puolet pienemmäksi upotetuksi ruuduksi, jos se langaton viritys ois pois siitä viemästä tilaa. Alanäytössä viihde yms.ei ajon aikana tarvittavat jutut ja ylhäällä nopeus + navi.
No itellä ei onneks ole kuin a pilarien välinen kattopehmike muoto styroxi joka hiekkatiellä nitisee kattopeltiin. Hiljenee viikonloppuna kun vedetään vahtokumiteippiä tai vastaavaa liukkariksi.

Toinen on takapenkin sivulla oleva ylämuovi, mutta senkään vaiennus ei liene paha homma.

Takaluukun buffeting on aika hyvin jo hallussa kun sääti lukon vasta raudan ja kumitalloja tunnin verran.

Puolivalmisteet, kun ei amerikkalaisilla ole ihan samat laatu käsitykset. Kunhan on sen näköinen on hyvä.
 
Mä en oo huomannu noita resonointiääniä omassani ainakaan vielä.Tutulla oli pari vuotta vanhempi ja sanoi että rämisee sieltä sun täältä.
Sillä oli kyllä vähän erilainen ainakin toi keskikonsoli ja mahdollisesti jotkut muutkin peitemuovit.

Toi keskikonsoli on kyllä ainakin tässä uudemmassa päin helvettiä suunniteltu. Langaton lataus on hidas ja turha ominaisuus, usb-liittimet ja 12v liitin piilotettu sinne lokeroihin ja sitten molemmat usbit ovat vielä mallia c, kun laitteiden johdoista noin murto-osa on vasta sitä tyyppiä toisesta päästään. Normiusbille olisi jatkuvasti tarvetta ja se on vielä vammaisemmassa paikassa.

Sen tabletin voisi helposti jakaa kahdeksi puolet pienemmäksi upotetuksi ruuduksi, jos se langaton viritys ois pois siitä viemästä tilaa. Alanäytössä viihde yms.ei ajon aikana tarvittavat jutut ja ylhäällä nopeus + navi.
Ostin itse muutaman adapterin mutta hiljalleen on johdot muuttuneet usb-c päiksi.

Helpointa olisi vaan se HUD tai pieni näyttö ratin taakse. Ei tulla kyllä näkemään.
 
Langaton lataus on hidas ja turha ominaisuus, usb-liittimet ja 12v liitin piilotettu sinne lokeroihin ja sitten molemmat usbit ovat vielä mallia c, kun laitteiden johdoista noin murto-osa on vasta sitä tyyppiä toisesta päästään.

Itse taas tykkään (merkistä riippumatta) että on vain usb-c. Kaikki laturit himasa on molemmista päistä usb-c, sillä kaikki usb-a kikkareet tullut heitettyä pois jo kauan aikaa sitten. Ei tartte arvailla kumminpäin tökkäsee. Cuprassakin on pelkkää usb-c kaikkialla takapenkkejä myöden. Tämän soisi yleistyvän standardiksi.
 
Kyl maa enemman kitisin jos viela olisi USB-a liittimia kun on paassyt tottumaan siihen etta USB-c on niin paljon nopeampi ja ei ne tarvike kaapelit niin kauheasti maksa.
 
Ostin itse muutaman adapterin mutta hiljalleen on johdot muuttuneet usb-c päiksi.

Helpointa olisi vaan se HUD tai pieni näyttö ratin taakse. Ei tulla kyllä näkemään.
No mulla ei toi näyttöjen puute ole ongelma. Lähinnä nyt vaan esimerkkinä yhdestä käyttötavasta vapautuvalle tilalle, jonka se turha langaton lataus vie. Usb-liitännät näkyviin.
 
Itse taas tykkään (merkistä riippumatta) että on vain usb-c. Kaikki laturit himasa on molemmista päistä usb-c, sillä kaikki usb-a kikkareet tullut heitettyä pois jo kauan aikaa sitten. Ei tartte arvailla kumminpäin tökkäsee. Cuprassakin on pelkkää usb-c kaikkialla takapenkkejä myöden. Tämän soisi yleistyvän standardiksi.
Joo. On toi ymmärrettävää, vaikka itsellä aiheuttaakin johtojen ostelua ja adapteritarpeen. Se sijoittelu niissä eniten tökkii. Esille ne liitännät.
 
Langaton lataus juuri hyvä, saa luurin ladattua siinä matkalla ja pystyy vaikka hotspottia ajaa samalla joka söis akun muutoin hetkessä.

Kestääkö sun matkat monta päivää? Johdolla toi homma onnistuu murto-osassa siitä ajasta eikä tarvii miettiä että sulaako siellä puhelimessa komponentit samalla.

Joskus kun Nokia tämän ominaisuuden toi, niin suhtauduin siihen vielä ihan positiivisesti, mutta on sitä nyt toistakymmentä vuotta harjoiteltu ja paskaksi ja turhaksi todettu. Hidas on hidas eikä muuksi muutu.
 
No mulla ei toi näyttöjen puute ole ongelma. Lähinnä nyt vaan esimerkkinä yhdestä käyttötavasta vapautuvalle tilalle, jonka se turha langaton lataus vie. Usb-liitännät näkyviin.
En kyllä ymmärrä tuota, että langaton lataus on turha. Tuohan nimenomaan on huomattavasti parempi, kuin alkaa laittamaan johtoa aina paikoilleen. Teslassa tuo puhelinteline on vielä toteutettu ihan loistavasti, näytön näkee hyvin ja puhelin on todella helppo laittaa siihen.
 
Aijoo ainakaan noilla ässän usb socketeilla ei tee yhtään mitään kun sieltä tulee joku kolmasosa ampeeri.

Lapset ku tökkäsi puhelimen siihen ni jumalaton huuto alko samantien.
 
Aijoo ainakaan noilla ässän usb socketeilla ei tee yhtään mitään kun sieltä tulee joku kolmasosa ampeeri.

Lapset ku tökkäsi puhelimen siihen ni jumalaton huuto alko samantien.
Noi kolmosen ovat olleet hyviä. Mulla roikkuu puhelin ja vape niissä alvariinsa ja hyvin tulee virtaa. Se 12V vähän epäilyttää. Ostin sellaisen jääkaappivirityksen, joka kyllä toimii, mutta töpseli niin kuuma jo tunnin käytön jälkeen etten oo varma onko sitä viisasta käyttää.
 
Kestääkö sun matkat monta päivää? Johdolla toi homma onnistuu murto-osassa siitä ajasta eikä tarvii miettiä että sulaako siellä puhelimessa komponentit samalla.

Joskus kun Nokia tämän ominaisuuden toi, niin suhtauduin siihen vielä ihan positiivisesti, mutta on sitä nyt toistakymmentä vuotta harjoiteltu ja paskaksi ja turhaksi todettu. Hidas on hidas eikä muuksi muutu.
En nyt tiedä miksi reissujen pitäisi kestää monta päivää? Kyllä tuolla lataa luurin akkuun prosentteja ihan hyvin jo vaikka parin tunnin reissulla. Ei oo vielä yksikään luuri sulanut vaikka käytetty ainoastaan langatonta latausta luurien kanssa varmaan viimeiset 6vuotta.

Itse en jaksa alkaa piuhojen kanssa rassaamaan jos ei ole ihan apkko.
 
En nyt tiedä miksi reissujen pitäisi kestää monta päivää? Kyllä tuolla lataa luurin akkuun prosentteja ihan hyvin jo vaikka parin tunnin reissulla.
No ei ainakaan iPhoneen. 20-30% jos saa tuossa ajassa niin hyvä on. Lataus katkeaa tuona aikana pari kertaa, koska puhelin jäähdyttelee välillä itseään. Johdossa lataa kaksi luuria sen kahden tunnin aikana.
 
No ei ainakaan iPhoneen. 20-30% jos saa tuossa ajassa niin hyvä on. Lataus katkeaa tuona aikana pari kertaa, koska puhelin jäähdyttelee välillä itseään. Johdossa lataa kaksi luuria sen kahden tunnin aikana.
Kuten sanoin on riittänyt mulle 14 pro maxilla kun ei tästä akkua saa loppumaan muutenkaan omalla käytöllä päivässä mitenkään. Ja ainakaan tämä ei kuumottele ellei nyt satu olemaan hotspot päällä ja siinä kiinni useita laitteita.
 
Mulla mini13 jossa lastun kuori niin ei juurikaan lataa siitä vakio paikasta, puhelin kuumuu hulluna eikä juuri virtaa tule. Ratkaisin asian niin, että tilasin sellasen puhelintelineen joka taittuu näytön taakse tarvittaessa ja ujutin piuhan muovien sisältä USB-C paikkaan. Telineessä siis langatonlataus ja puhelin pysyy magsafella kiinni. Nyt lataa reippaasti eikä kuumu.

Jotenkin nykyään tottunut, etten lataa puhelinta öisin kun joka paikassa on noita magsafe -latureita missä työskentelen / kotona niin lätkäsee siihen tarpeen mukaan luurin.
 
Mä en oo huomannu noita resonointiääniä omassani ainakaan vielä.Tutulla oli pari vuotta vanhempi ja sanoi että rämisee sieltä sun täältä.
Sillä oli kyllä vähän erilainen ainakin toi keskikonsoli ja mahdollisesti jotkut muutkin peitemuovit.

Toi keskikonsoli on kyllä ainakin tässä uudemmassa päin helvettiä suunniteltu. Langaton lataus on hidas ja turha ominaisuus, usb-liittimet ja 12v liitin piilotettu sinne lokeroihin ja sitten molemmat usbit ovat vielä mallia c, kun laitteiden johdoista noin murto-osa on vasta sitä tyyppiä toisesta päästään. Normiusbille olisi jatkuvasti tarvetta ja se on vielä vammaisemmassa paikassa.

Sen tabletin voisi helposti jakaa kahdeksi puolet pienemmäksi upotetuksi ruuduksi, jos se langaton viritys ois pois siitä viemästä tilaa. Alanäytössä viihde yms.ei ajon aikana tarvittavat jutut ja ylhäällä nopeus + navi.
Omassa 23 mallissa ei mitään nitinää tai natinaa näin 13tkm jälkeen. Ylipäänsä kokoonpanon laatu on ihan ensiluokkaista ja kaikki on hyvin kiinni jne kuten olla pitääkin.

Langaton lataus lataa ainakin pixel 7 pron ihan nopeasti. Vanhassa autossani piti aina viritellä johtoja joka oli kyllä todella hankalaa. Nyt vaan pistää puhelimen tuohon latausalustalle eikä tarvitse viritellä mitään. Hyvin pysyy paikallaan eikä kuumene.

Usb A uudessa autossa olisi kyllä aika typerä, autoa käytetään vuosia ja usb a alkaa olemaan historiaa jo nyt. Ja jos välttämättä tarvii niin saahan niitä usb sovittimia.
 
Mulla mini13 jossa lastun kuori niin ei juurikaan lataa siitä vakio paikasta, puhelin kuumuu hulluna eikä juuri virtaa tule.

Mulla ei kuoren kanssa lataa ollenkaan, ilman sitä hitaasti. En nyt kovin yllättynyt olisi, jos tämäkin olisi vain omenapaskeen ominaisuuksia, mutta ei kyllä yleisesti ottaen ole yhtään hyvää kokemusta langattomista latauksista aiemmasta elämästäkään. Epäkäytännöllistä ja ihan liian hidasta. Pätee siis yhtälailla toimisto-olosuhteisiinkin.
 
Ei mun mielestä kasaamisen laadussa sinänsä ole vikaa, jokaisessa autossa on joku yksi tai kaksi kohtaa jotka pitää jostain ääntä sopivassa tilanteessa. Mutta vähän naurattaa esimerkiksi kuskin oven ikkunatiiviste joka katkeaa suunnitellusti 5cm ennen päätyä ja siitä jatkaa toinen, erinäköinen tiiviste :facepalm:
 
Mulla ei kuoren kanssa lataa ollenkaan, ilman sitä hitaasti. En nyt kovin yllättynyt olisi, jos tämäkin olisi vain omenapaskeen ominaisuuksia, mutta ei kyllä yleisesti ottaen ole yhtään hyvää kokemusta langattomista latauksista aiemmasta elämästäkään. Epäkäytännöllistä ja ihan liian hidasta. Pätee siis yhtälailla toimisto-olosuhteisiinkin.
Apple rajoittaa Max 5 wattiin langattoman latauksen teslassa ja kuumenee homona. Android puhelimet ei kuumene ja lataa nopeasti 2*15 wattia.
 
S-sarjan Samsung lataa hienosti Teslassa. Ei toki yllä langallisen latauksen nopeuksiin, mutta ei tarvitsekaan. On vain niin paljon helpompaa laittaa puhelin sille suunniteltuun paikkaan kuin tökätä johtoon ja pyöritellä muutenkin niitä johtoja keskikonsolissa. Itselläni on ollut viimeiset 6-8 vuotta langatonta latausta tukeva puhelin eikä paluuta ole.
 
Mä pidin kolmosta pääkaupunkiseudun teillä talvella aika äänekkäänä verrattuna vanhaan mersuuni. Käsitys on nyt kesäaikana pitkiä pätkiä ajaessa muuttunut. Hiljainen on, vaikkakin sähköauton toivoisi olevan täysin äänetön. Ajoin viime viikolla siivun 90:llä Volvolla ja käsitys pysyi samana. Ero ehkä se, että polttomoottoreissa koneen ääni on ihan miellyttävä ja vähän pehmentää muita ääniä, mutta näissä kaikki korviin tulevat äänet ovat renkaista ja se ei ole ikinä miellyttävää ääntä.

Onko kukaan ottanut asiakseen yrittää vaientaa autoa täysin ja onnistuiko/paljon operaatio maksoi?
Ei riitä pinkka lähtä täysin vaimentamaan, mutta käytin tosiaan Oulun Audiokaupalla keväällä autoa n. 1000 eur käsittelyssä ja vaikka ero on ihan selkeä ja parempaan suuntaan niin kyllähän tuossa vielä tekemistä on. Tosiaan takaa tuleva melu väheni ja nyt pahin on tosiaa rengasmelu ja tulee nyt ehkä enemmänkin edestä. Mulla nuo 20" Induction tms. vanteet joita alkuun en pitänyt huonompina kuin 19" Geminejä äänen osalta, mutta nyt odotan mielenkiinnolla syksyä että miten vaimennuskäsittelyn jälkeen vaikuttaa.

Autoon tuli siis vaimennusmattoa trunkkiin, pyörien kaariin ja oviin. Kysäsin mielenkiinnosta että miten paljon tuohon saisi menemään pätäkkää jos lähtis all in niin sano että jos lataan 30keur tiskiin niin kyllä he laittaa :D. Noh nyt ei pysty enempää kun nuita DIY kikosteluja enää virittelemään hetkeen... :)

Nii, että 60k € autoon aletaan DIY-fixejä tekemään, että saadaan nitinöitä ja natinoita kuriin?

:D

Joh kato kun ostat Teslan niin saat pätevän sähkövoimalinjan ja teknik paketin, mutta autolta muuten ei kannata mitään premiumia odottaa :). Itteä ei niin haittaa tuo DIY säätäminen kun sopivissa määrin se on ihan hauskaakin, mutta kieltämättä hitusen myös ärsyttää. Mutta tällasia nämä Teslat nyt vaan tuntuu olevan.
 
Itelläkin jotain natinaa tulee suoraan edestä ilmantulo aukon kohdalta, mutta vaikka onkin "60k" auto niin pidän tätä silti halpiksena verrattuna siihen, että jos sen +400km pitää päästä akullisella niin aika harva 60k sähköauto siihen oikeasti pystyy. Täytynee natinan lähdettä ihmetellä kun sen aika on, vielä ei ole prioriteettilistalla niin korkealla että jaksaisi fiksailla. Äänikirjoja / musiikkia tulee kuitenkin kuunneltua aina kun autolla liikkuu niin ei sitä huomaa, mutta ärsyttäähän se silti inan verran.

Ostin omani käytettynä M3P, takuutakin oli silloin vielä, mutta kyllä mä päivän käytin aikaa että säädin kaikki oviraot ym paneelien raot sinnepäin, ettei se ihan lapsen kasaamalta enää näytä. Taloudessa löytyy toinenkin patterivatkain eGolf ja kyllä siinä yleisilme jne on paremmalla tasolla, harmittavan pieni range vain ja kun kyseessä VAG-konsernin tuote niin vikavalo palaa, pitäisi yksi mikrokytkin vaihtaa vaihteen valitsimeen kun vain ehtisi. Muuten mielestäni golfin rengas/ajometeli on pienempi, mutta toki rengastuskin on aivan eri.
 
Apple rajoittaa Max 5 wattiin langattoman latauksen teslassa ja kuumenee homona. Android puhelimet ei kuumene ja lataa nopeasti 2*15 wattia.
Taitaa Applella raja olla 7,5w jos ei ole Magsafe laturi (uusimmat luurit)

Androidilla riippuu sitten valmistajasta. Osa sallii tuon 15w suoraan ja osa tarjoaa nopeammat latausnopeudet vain omilla latureilla. Samsungillakin laturin pitää tukea tiettyä tekniikkaa että saa tuon 15w
 
Tosiaan takaa tuleva melu väheni ja nyt pahin on tosiaa rengasmelu ja tulee nyt ehkä enemmänkin edestä. Mulla nuo 20" Induction

Mitkä renkaat? TM testeissä näkynyt monen desibelin eroja eri renkaiden välillä, toki vähän turhaa vaihdella jos muuten kulutuspintaa jäljellä.
 
Mitkä renkaat? TM testeissä näkynyt monen desibelin eroja eri renkaiden välillä, toki vähän turhaa vaihdella jos muuten kulutuspintaa jäljellä.

Michelin Pilot Sport 4 kesärenkaina, talvirenkaat Nokia R5 SUV.

Edit: renkailla ajettu muutama tuhat kilsaa eli melun pitäs olla huomattavasti isompi ongelma kuin nyt jotta vain sen takia lähtisin eri settiin vaihtamaan. Katoo sitten kun on oikeasti tarve vaihtaa että mitä tekee...
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä ymmärrä tuota, että langaton lataus on turha. Tuohan nimenomaan on huomattavasti parempi, kuin alkaa laittamaan johtoa aina paikoilleen. Teslassa tuo puhelinteline on vielä toteutettu ihan loistavasti, näytön näkee hyvin ja puhelin on todella helppo laittaa siihen.
Riippuu puhelimesta, pro max menee ainakin sen verran piiloon, että ei tee mitään.
 
Kysytään täällä sit, ku oon koittanut kysellä muissa ketjuissa. Kokemuksia noista vaimennetuista kumeista. Onko wörttii?

Näis sähkövatkaimissa varmasti paljon pienemmät nitinät myös ottaa korviin kun muuta tasasta pörinää ja värinää on vähän vähemmän.
 
Ei riitä pinkka lähtä täysin vaimentamaan, mutta käytin tosiaan Oulun Audiokaupalla keväällä autoa n. 1000 eur käsittelyssä ja vaikka ero on ihan selkeä ja parempaan suuntaan niin kyllähän tuossa vielä tekemistä on. Tosiaan takaa tuleva melu väheni ja nyt pahin on tosiaa rengasmelu ja tulee nyt ehkä enemmänkin edestä. Mulla nuo 20" Induction tms. vanteet joita alkuun en pitänyt huonompina kuin 19" Geminejä äänen osalta, mutta nyt odotan mielenkiinnolla syksyä että miten vaimennuskäsittelyn jälkeen vaikuttaa.

Autoon tuli siis vaimennusmattoa trunkkiin, pyörien kaariin ja oviin. Kysäsin mielenkiinnosta että miten paljon tuohon saisi menemään pätäkkää jos lähtis all in niin sano että jos lataan 30keur tiskiin niin kyllä he laittaa :D. Noh nyt ei pysty enempää kun nuita DIY kikosteluja enää virittelemään hetkeen... :)



Joh kato kun ostat Teslan niin saat pätevän sähkövoimalinjan ja teknik paketin, mutta autolta muuten ei kannata mitään premiumia odottaa :). Itteä ei niin haittaa tuo DIY säätäminen kun sopivissa määrin se on ihan hauskaakin, mutta kieltämättä hitusen myös ärsyttää. Mutta tällasia nämä Teslat nyt vaan tuntuu olevan.
Lokarit kun vielä laittaa ja Continental Conti viking contact 7 nokialaisten tilalle nii hiljenee kummasti
 
Taitaa Applella raja olla 7,5w jos ei ole Magsafe laturi (uusimmat luurit)

Androidilla riippuu sitten valmistajasta. Osa sallii tuon 15w suoraan ja osa tarjoaa nopeammat latausnopeudet vain omilla latureilla. Samsungillakin laturin pitää tukea tiettyä tekniikkaa että saa tuon 15w
Uus tieto Samsungista, mutta joo noita 18 watin latauksia langattomasti androidessa ollut 10v nii ei cappi ole puhelin. Jostain luin että 5 wattia appleen saa, mutta tiedä häntä. iPhone tosiaan omilla ottaa 15 wattia ja 7.5 wattia muiden latureilla teoriassa natiivina. Ilmeisesti se kun rajoittaa niin kuumenee puhelinkin siinä samalla.
 
Uus tieto Samsungista, mutta joo noita 18 watin latauksia langattomasti androidessa ollut 10v nii ei cappi ole puhelin. Jostain luin että 5 wattia appleen saa, mutta tiedä häntä. iPhone tosiaan omilla ottaa 15 wattia ja 7.5 wattia muiden latureilla teoriassa natiivina. Ilmeisesti se kun rajoittaa niin kuumenee puhelinkin siinä samalla.

Ei mulla ainakaan Samsung hidasta tuota latausta Teslassa. Monesti käytän sitä ainoana latauksena koko päivänä, koska lyhyempikin reissu lataa hyvin paljon (näin siis S21 FE:ssä). Jos nyt jotain ikävää pitää keksiä, niin kuoren kanssa pitää muistaa tökkiä se puhelin sinne ihan alas, eikä sinne ylös jonne se helposti jää (koska ei luista).

Mutta on myös mahdollista ettei kaikilla ole samaa latausalustaa, Teslahan noita yksittäisiä komponentteja saattaa vaihdella miten haluaa. Omani on siis pre-facelift sisusta, mutta MiCin mukana tuli toki langaton lataus.
 
Mä en oo huomannu noita resonointiääniä omassani ainakaan vielä.Tutulla oli pari vuotta vanhempi ja sanoi että rämisee sieltä sun täältä.
Sillä oli kyllä vähän erilainen ainakin toi keskikonsoli ja mahdollisesti jotkut muutkin peitemuovit.

Toi keskikonsoli on kyllä ainakin tässä uudemmassa päin helvettiä suunniteltu. Langaton lataus on hidas ja turha ominaisuus, usb-liittimet ja 12v liitin piilotettu sinne lokeroihin ja sitten molemmat usbit ovat vielä mallia c, kun laitteiden johdoista noin murto-osa on vasta sitä tyyppiä toisesta päästään. Normiusbille olisi jatkuvasti tarvetta ja se on vielä vammaisemmassa paikassa.

Sen tabletin voisi helposti jakaa kahdeksi puolet pienemmäksi upotetuksi ruuduksi, jos se langaton viritys ois pois siitä viemästä tilaa. Alanäytössä viihde yms.ei ajon aikana tarvittavat jutut ja ylhäällä nopeus + navi.
Mä en käsitä miten joku voi ostaa 50+ tonnin auton, mutta ei voi ostaa sinne 1-2x usb-c piuhoja ja unohtaa että usb-a on joskus ollut edes olemassa.

Hienoa joskus 16v päästä kun puolet autoista on vielä usb-a:lla samalla kun kännykät ja läppärit ovat olleet lailla pakotettuina usb-c:tä vuosikymmeniä.
 
Mä en käsitä miten joku voi ostaa 50+ tonnin auton, mutta ei voi ostaa sinne 1-2x usb-c piuhoja ja unohtaa että usb-a on joskus ollut edes olemassa.

Hienoa joskus 16v päästä kun puolet autoista on vielä usb-a:lla samalla kun kännykät ja läppärit ovat olleet lailla pakotettuina usb-c:tä vuosikymmeniä.

Onhan tuo USB-A vanhojen jäärien liitäntä, siinä on scartista kopiotu teknologia, että vasta kolmannella liittimen pyöräytyksellä menee paikoilleen. En jää kaipaamaan.
 
Mä en käsitä miten joku voi ostaa 50+ tonnin auton, mutta ei voi ostaa sinne 1-2x usb-c piuhoja ja unohtaa että usb-a on joskus ollut edes olemassa.

Ehkä jo huomasitkin, että se oli lähinnä sivuhuomio omassa käytössä. Liitäntöjen sijainti ja langattomalle lataukselle annettu kuollut pinta-ala oli se varsinainen valitus.

ja jos noin detskuhin mennään, niin auton ostopäätöstä tehdessä usb-liitännät eivät ole osassa joita huomioisin millään tavalla. Ne tehdään ihan ajamiseen liittyvin perustein. Osaan kyllä liitäntöihin tai paskaan puhelimeen liitttyvät asiani toimittaa auton ulkopuolella mikäli tarvis.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä jo huomasitkin, että se oli lähinnä sivuhuomio omassa käytössä. Liitäntöjen sijainti ja langattomalle lataukselle annettu kuollut pinta-ala oli se varsinainen valitus
Kun nykyisen auton ostin, kytkin siihen hyvin piilotettuun usb-töpseliin piuhan enkä ole irrottanut sitä kertaakaan n. 3v aikana. Olkoon tuolla kunnes luovun autosta. Vaikea keksiä miksi repisin piuhan irti ennen auton myyntiä.

Itsekin maksaisin rahaa jos saisin langattoman latauksen pois. Mielummin lataan piuhalla kuin akkua paistavalla langattomalla.
 
Itsekin maksaisin rahaa jos saisin langattoman latauksen pois. Mielummin lataan piuhalla kuin akkua paistavalla langattomalla.
Tämä oli se valitus. Ja tarve piilottaa piuhat koska sijoittelu. Ts. Teslan sijoittelu on sellainen, että piuhojen pitäminen esillä pakottaa niiden vitun luukkujen olevan auki. Jos ne liitännät olisi esillä, niin eivät millään tavalla liittyisi luukkuihin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on inventoryn alet kun karvalakki 3 lähtee alle 39k referralilla. Y mallit pikku alella toistaiseksi, mutta s/x ei alennuksilla enään ole.
Screenshot_2023-07-08-07-28-44-468_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom