- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 120
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menee offariksi, mutta ei mullakaan ole ollut Androidilla mitään ongelmia. Omenan kanssa ei sitten muuta olekaan. Jabrat eivät yhdisty PC:hen, jos ovat jo kiinni iPhonessa ja päinvastoin kun Android-PC yhdistelmällä olivat nätisti yhteydessä molempiin (Teams-serti Jabrat, joten priorisoivat PC:tä kun molemmat kiinni). Hotspot ei pysy päällä jos yhteys on käyttämättä ja vaatii pikakuvakkeen sijasta asetuksissa käymisen (pois päältä -> päälle). Chromecast + Google Home -sovellus aiheeseen liittyen yhtä yhteysongelmaa. Office -dokkareiden ja välillä myös pdf:ien luku yhtä helvettiä jne. Akku kyllä vastaavasti kestää paremmin kun premium Androideissa, joten propsit sentään siitä.Jos tarkoitit bootilla viikossa puhelinta, niin se on sitten paskana jotenkin. Autoja ja eri iphoneja on ollut lukuisia (jos eri softaversiot laskee mukaan) ja kaikki toimineet kuin perinteinen junan vessa. 0 ongelmaa BT:n kanssa.
Taitaa olla about joka ikisellä automerkillä ne sopparilataushommat mitkä toimii käytännössä kaikilla asemilla, tai ainakin niillä mihin auto osaa navigoida. Yksi kortti/äppi mikä toimii 95% latausfirmoista ni ei siitä kannata ressiä ottaa.
Todennäköisyys sille että ei toimi on jotakuinkin sama ku että siellä superiasemalla ei toimi yksikään pömpeli.
Onko noi sellaisia Ellin tapaisia roaming-juttuja? Mä katselin tota Elliä sillä silmällä, mutta hinnat olivat sellaista ryöstöä, että päätin sitten latailla noita palveluntarjoajakohtaisia appiksia. Suomessa tosiaan onneksi pärjää noiden kauppaketjujen tarjoamalla. Jännä kyllä, että Recharget yms. eivät mitenkään reagoi niiden yleistymiseen, vaikka tilanne alkaa varmaan useammassakin paikassa se, että muilla latureilla ei käy ketään. Superit olen itsekin kokenut matkoilla loistaviksi. Vähän hintavampia kuin nuo kauppaketjujen, mutta joka kerta tulee yli 200 kwH -lähtöön ja omilla reiteillä lokaatiot pysähtymisen kannalta ovat loistavia (pääosin Juustoportti mennessä ja Mikkeli tullessa) sekä matkakohteen sijainnin, että mahd. nopean ja häiriöttömän taukohetken kannalta. Himassa noista ei kyllä ole mitään hyötyä. Espoossa taitaa olla tätänykyä yksi, mutta se on itä-Helsingistä katsoen ihan yhtä kaukana ja hyödyllinen kun vaikkapa Uhtua => Ei ikinä mitään asiaa sinnepäin.
En ole kokeillut Elli mutta tämä mikä itsellä siis on kaikilla dc asemilla 0,39e/kwh ja ionity 0,3e/min. Ei varmastikaan halvin mutta kun toimii kaikilla muilla paitsi teslalla niin on ihan hyvä ja helppo lisä. Toimii siis koko euroopassa.
Tai no ionity nyt on edullinen kun latautuu nopeasti.
Mulla on Fortumin softa ja inCharge (Vattenfall) backuppeina. Näitä suosittelivat fabossa. Jos ootte Lofooteilla päin reissannut, niin kuinka hyvin sieltä löytyy 11kw Type 2:ia tai voimavirtapistokkeita leirintäalueilta/parkkiksilta?
Varaudutaan siihen, että joku yö saattaa mennä autossakin jos/kun ei järkevän hintaisia majoituksia ole adhoccina tarjolla. Näissä ois hyvä lataa samalla, sama pätee tietty vaikka vuokrailis mökinkin, mutta toi camp mode oletettavasti nielee virtaa vielä ajojen päälle ihan kiitettävästi.
Huomasin, että Rukallakin taitaa olla helpointa ja halvinta käydä lataamassa auto Kuusamossa nopealla. Ainoat pistokkeet taitaa olla hotellin parkkihallissa. Saatavuus kyseenlainen (niitä ei ollu montaa) ja pelkästään se halliyö maksaa 25€.
Artikkelin tarjoamat korjausratkaisut varmaan ovat ihan toimivia, mutta mihin unohtui kaikista yksinkertaisin ratkaisu? Eli se, että kaikissa tilanteissa moottoreilta katkaistaan virta jos jarrupoljinta hipaistaankaan. Tällöin vaikka kaasupoljin jumittuisi vaikka fyysisesti pohjaan tai kuten nyt softan bugin takia, jarrupoljin ajaisi aina sen yli. Pitää varmaan hakea teslalle töihin kun näin yksinkertaiset asiat eivät heille ole tulleet mieleen.Jos ymmärsin oikein tämä koskee kaikkia malleja tällä hetkellä.
Breaking: NHTSA Petition Claims Tesla Sudden Unintended Acceleration Is Real (but Fixable)
A new petition received by NHTSA's Office of Defects Investigation (ODI) asks to reopen the sudden unintended acceleration investigation based on new findingswww.autoevolution.com
Eli oli siellä vikaa vaikka Tesla väitti ja ”fanit” että painettu väärää poljinta jarrun sijaan.
Sotkisi ajonvakautulsen noin toteutettuna. Voisi olla jännää tehdä jotain jarrutus + väistö komboa jäällä.Artikkelin tarjoamat korjausratkaisut varmaan ovat ihan toimivia, mutta mihin unohtui kaikista yksinkertaisin ratkaisu? Eli se, että kaikissa tilanteissa moottoreilta katkaistaan virta jos jarrupoljinta hipaistaankaan. Tällöin vaikka kaasupoljin jumittuisi vaikka fyysisesti pohjaan tai kuten nyt softan bugin takia, jarrupoljin ajaisi aina sen yli. Pitää varmaan hakea teslalle töihin kun näin yksinkertaiset asiat eivät heille ole tulleet mieleen.
Vaihtelee. Voi olla tullu jo tai menee viikko kaks. Syy myös voi olla väärä määrä tuotettua väriä.Miten nopeasti muutokset väreihin rantautuu Suomeen? USA:ssa ilmaiseksi väriksi on vaihtunut Midnight Silver ja valkoisesta tullut maksullinen.
Eissaatana. Monikohan on tuon takia kuollut jo?Jos ymmärsin oikein tämä koskee kaikkia malleja tällä hetkellä.
Breaking: NHTSA Petition Claims Tesla Sudden Unintended Acceleration Is Real (but Fixable)
A new petition received by NHTSA's Office of Defects Investigation (ODI) asks to reopen the sudden unintended acceleration investigation based on new findingswww.autoevolution.com
Eli oli siellä vikaa vaikka Tesla väitti ja ”fanit” että painettu väärää poljinta jarrun sijaan.
Jotenkin en usko, että Teslan tai sen puoleen minkään muunkaan auton moottori(t) kykenisi kiihdyttämään autoa yhtään mihinkään, jos kuski seisoo jarrulla. Joten mikä vika niihin jarruihin on iskenyt samaan aikaan?Jos ymmärsin oikein tämä koskee kaikkia malleja tällä hetkellä.
Breaking: NHTSA Petition Claims Tesla Sudden Unintended Acceleration Is Real (but Fixable)
A new petition received by NHTSA's Office of Defects Investigation (ODI) asks to reopen the sudden unintended acceleration investigation based on new findingswww.autoevolution.com
Eli oli siellä vikaa vaikka Tesla väitti ja ”fanit” että painettu väärää poljinta jarrun sijaan.
Jos ymmärsin oikein tämä koskee kaikkia malleja tällä hetkellä.
Breaking: NHTSA Petition Claims Tesla Sudden Unintended Acceleration Is Real (but Fixable)
A new petition received by NHTSA's Office of Defects Investigation (ODI) asks to reopen the sudden unintended acceleration investigation based on new findingswww.autoevolution.com
Eli oli siellä vikaa vaikka Tesla väitti ja ”fanit” että painettu väärää poljinta jarrun sijaan.
Hetken hämmennys ja varsinkin jos tuo tapahtuu autopilotilla, jolloin kuski ei ole niin skarppina kuin olisi silloin kun ajaa itse.Jotenkin en usko, että Teslan tai sen puoleen minkään muunkaan auton moottori(t) kykenisi kiihdyttämään autoa yhtään mihinkään, jos kuski seisoo jarrulla. Joten mikä vika niihin jarruihin on iskenyt samaan aikaan?
Jarrulla. Sehän käynnistää samalla regenin, jolloin kaasu joutuu yliajetuksi, autopilot ja vakkari sammuvat yms. Kiire tulee kyllä sillä jarrulle, jos auto väärässä paikassa tuollaisen tekee.Teslassa ei ole edes virtanappia koska virtanapit ei oo cool, mitenköhän tuommoisen kohtauksen saa pysäytettyä? Nämä on niin tehokkaita autoja surkeilla jarruilla että aika nopeasti jarrut kuumenevat ja lopahtavat jos autoa ei pidä täysin pysähdyksissä.
Kyllä sen ymmärrän, ja näillä kiihtyvyyksillä jos auto iskee täyden kaasun vaikka parkissa päälle niin ei todennäköisesti ehdi tehdä mitään ennen kuin osuu. Mutta sain sellaisen kuvan, että ainakin osa kuskeista ovat vakuuttaneet painaneensa jarrua mutta auto ei ole pysähtynyt.Hetken hämmennys ja varsinkin jos tuo tapahtuu autopilotilla, jolloin kuski ei ole niin skarppina kuin olisi silloin kun ajaa itse.
Mulla on joskus hirttänyt kaasu kiinni ja käynyt myös vakkarilla sellainen sattumus, että auto nosti nopeuden huomattavasti ylemmäs johon sen olin asettanut. Kyllä siinä ensimmäinen reaktio on, että mitä helvettiä täällä tapahtuu, ja sen jälkeen löytyy vasta toisena ajatuksena se jarru.
Totta. Toi vikurointikin viittaisi siihen. Yksi syy lisää miksi autopilotit pitäisi kieltää kokonaan.Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Tuossa jarruvalo ainakin palaa koko ajan?
Jotenkin en usko, että Teslan tai sen puoleen minkään muunkaan auton moottori(t) kykenisi kiihdyttämään autoa yhtään mihinkään, jos kuski seisoo jarrulla. Joten mikä vika niihin jarruihin on iskenyt samaan aikaan?
Onhan näitä tapauksia ollut ja tuossakin näkyy että jarrua painetaan mutta eipä auta. Haitallista on että ulkopuolisia kuollut tämän takia.
Vaihtelee. Nykyään ilmoittaa että näkyvyys heikentynyt ja auto hidastaa. Mitään ääntä ei tule kuin kuskilla ihmetys mitä nyt taas tapahtuu. Ruudulla sitten ilmoitus. Toisinaan on yleistynyt se että näkee näkymättömän esteen ja vetää liinat kiinni.Selasin just pari-kolme vuotta vanhaa TM:ää ja siinä oli juttua Teslan turhaan tapahtuvista jarrutuksista kun aurinko tulee sopivassa kulmassa ja varjoja. En tiedä onko enää ajankohtainen mutta ainakin aion pitää extra turvaväliä maantiellä.
Mutta tämä nyt on astetta vaarallisempi bugi. En ymmärrä miten voivat tällaista päästää ulos varsinkin Amerikan Yhdysvalloissa joissa yksi oikeusjuttu voi kaataa isonkin yrityksen. Kuskihan se loppujen lopuksi on vastuussa mutta tässä voi mennä valmistajan syyksi.
Normaalia Teslaa. Kuluttaja saa tiedon ensin ja sitten korjataan jos korjataan.Se mikä mua vähän tässä kummastuttaa on, että tämäntyyppisen uutisen/vian ollessa kyseessä korjauksen luulisi olevan kuluttajilla ennen kun lukevat sen olemassaolosta jostain aviisista. Siellä on varmasti Teslankin edustusta ollut mukana tätä asiaa tutkimassa ja vähintäänkin kaikkien riskitekijöiden eliminointi softalla pakotetulla käyttökiellolla luulisi olleen agendalla per eilen siitä päivästä kun tämä on heidän tietoonsa tullut riippumatta siitä onko tieto ollut 100% varmistettu siinä vaiheessa vai ei.
Jotenkin en usko, että Teslan tai sen puoleen minkään muunkaan auton moottori(t) kykenisi kiihdyttämään autoa yhtään mihinkään, jos kuski seisoo jarrulla. Joten mikä vika niihin jarruihin on iskenyt samaan aikaan?
Normaalia Teslaa. Kuluttaja saa tiedon ensin ja sitten korjataan jos korjataan.
Silti kuluttajat saivat tiedon ensin ja Teslalta ei ole mitään ilmoitusta.Epäilen. Tämä on kuitenkin vika, johon viranomaiset voivat reagoida laittamalla autot myynti- ja käyttökieltoon
Ihan mielenkiinnosta miten tuo kohta 7. ( Suomi- valoasetukset (takavalot aina päällä) ) on kunnossa? Et pidä valojen automaattiasetusta päällä?Kohdat 7, 8 ja 10 ovat tulleet kuntoon. Kohtaan 2 en enää halua muutosta vaan nykyinen on sittenkin hyvä (ainakin kesällä). Kohdan 5 osalta ei kuivan lasin raapimisia ole ollut paria kertaa enempää, mutta sateella voisi välillä toimia paremmin. Kohta 6 hoituu latausasemalla.
Juu ei siis minulla ole mitään tarvetta, että nuo takavalot olisivat kokoajan päällä. Automatiikka toimii minusta oikein loistavasti. Lähinnä ihmettelen miten nuo takavalot muka voi pakottaa päälle.Tesla sytyttelee valot aika herkästi kun yhtään hämärtää, en kokisi sitä (itse) ongelmaksi. Vesisateessa ei, ellei tule taivaan pimentävä ukkoskuuro ja maailma hukkuu sademuuriin.
Ohjeiden mukaan ainakin laittamalla valot päälleJuu ei siis minulla ole mitään tarvetta, että nuo takavalot olisivat kokoajan päällä. Automatiikka toimii minusta oikein loistavasti. Lähinnä ihmettelen miten nuo takavalot muka voi pakottaa päälle.
Toki nuo voi pakottaa päälle, mutta kuten tuossakin mainitaan tuo pitää tehdä erikseen joka kerta kun lähtee ajamaan autolla. Olettaisin, että tuo ei ole @mattix mainitsema korjaus.Ohjeiden mukaan ainakin laittamalla valot päälle
Ja redditin mukaan pyyhkijöiden aktivoituminen sytyttämään ajovalot -ominaisuus on tulossa seuraavissa päivityksissä.Tesla sytyttelee valot aika herkästi kun yhtään hämärtää, en kokisi sitä (itse) ongelmaksi. Vesisateessa ei, ellei tule taivaan pimentävä ukkoskuuro ja maailma hukkuu sademuuriin.
Juu ei siis minulla ole mitään tarvetta, että nuo takavalot olisivat kokoajan päällä. Automatiikka toimii minusta oikein loistavasti. Lähinnä ihmettelen miten nuo takavalot muka voi pakottaa päälle.
On siellä oltava jotain muutakin vikaa kuin jarrut, vasemmanjalanjarrutukset on olleet "estettynä" osalla merkeistä jo koko 2000-luvun, eli auto ei missään nimessä kiihdy jos jarrua ja kaasua painetaan yhtä aikaa.
Omat kokemukseni omasta autosta ovat kyllä päinvastaiset ja seuraan kyllä milloin valot ovat päällä ja milloin eivät.Ei se toimi loistavasti, erittäin surkeasti itseasiassa. Katso vaikka tuolla liikenteessä niin keskellä päivää vaikka olisi minkälainen vesi/lumisade niin jos ei ole hämärää niin perä pimeänä siellä teslat menee toyotien ja kiojen kanssa. Tosin noista kahdesta poiketen tesla sentään osaa pimeällä sytyttää valot.
Miksi sotkisi?Sotkisi ajonvakautulsen noin toteutettuna. Voisi olla jännää tehdä jotain jarrutus + väistö komboa jäällä.
"Vaihteen" saa vapaalle viiksestä milloin vain.Teslassa ei ole edes virtanappia koska virtanapit ei oo cool, mitenköhän tuommoisen kohtauksen saa pysäytettyä? Nämä on niin tehokkaita autoja surkeilla jarruilla että aika nopeasti jarrut kuumenevat ja lopahtavat jos autoa ei pidä täysin pysähdyksissä.
Mitä helvettiä? Haluat itikan pois lasista ni kesken päivän alkaa ajovalot loimottaa...Ja redditin mukaan pyyhkijöiden aktivoituminen sytyttämään ajovalot -ominaisuus on tulossa seuraavissa päivityksissä.
Eiköhän toi meinaa sitä että menee valot päälle kun sadetutka aktivoituu. Tällain se on saksalaisissa toiminut jo parikyt vuotta.Mitä helvettiä? Haluat itikan pois lasista ni kesken päivän alkaa ajovalot loimottaa...
Aikalailla ihan kaikki autot joissa hämärätunnistus, automaatti valoasetus päällä ja päivä ajovalot, menee vesisateessa valoisalla kelillä pimeänä.Ei se toimi loistavasti, erittäin surkeasti itseasiassa. Katso vaikka tuolla liikenteessä niin keskellä päivää vaikka olisi minkälainen vesi/lumisade niin jos ei ole hämärää niin perä pimeänä siellä teslat menee toyotien ja kiojen kanssa. Tosin noista kahdesta poiketen tesla sentään osaa pimeällä sytyttää valot.
Niin. Sadetutka aktivoituu kun peset tuulilasia.Eiköhän toi meinaa sitä että menee valot päälle kun sadetutka aktivoituu. Tällain se on saksalaisissa toiminut jo parikyt vuotta.
No ei tietenkään jos on yhtään mitään liikkunut henkilön päässä joka tuon on suunnitellut.Niin. Sadetutka aktivoituu kun peset tuulilasia.
Päiväajovalojen kanssa ei myöskään _saa_ palaa takavalot, vuodesta 2012->
Eikä mene jos on järkevä toteutus vaan laittaa valot päälle jos sataa. Tietynlainen lumisade kyllä tuntuu olevan kaikille hankala ku näkyvyys voi olla lähes nolla mutta ei auto tajua että sataa kun lasiin ei jää mitään.Aikalailla ihan kaikki autot joissa hämärätunnistus, automaatti valoasetus päällä ja päivä ajovalot, menee vesisateessa valoisalla kelillä pimeänä.
Päiväajovalojen kanssa ei myöskään _saa_ palaa takavalot, vuodesta 2012->
Huomiovalot on eri asia kuin päiväajovalot. Merkittävästi himmeämmät.Eikä mene jos on järkevä toteutus vaan laittaa valot päälle jos sataa.
Ja takavalot saa palaa päiväajovalojen kanssa. Lakia täsmennettiin 2013, jonka jälkeen takavalot saivat taas palaa yhtä aikaa huomiovalojen kanssa.
Huomiovalo on virallinen nimitys, päiväajovalo on käännös niiden englanninkielisestä nimestä daytime running lamp.Huomiovalot on eri asia kuin päiväajovalot. Merkittävästi himmeämmät.
Tuo saksalaisten toteutus voi joo olla niin että siinä on viive eli kerta pari pesua ei vaikuta, mutta jos minuutin putkeen joutuu viipottamaan niin sit syttyisi valotkin, kyllä.
Joo sanoitin huonosti, mutta tottakai kyse siitä että kun automatiikka "tunnistaa sateen" niin valot syttyy toiminnallisuuden huomaa hauskasti jos näkyvillä on monta saksalaista autoa ja sade alkaa, niin yhtäkkiä kaikissa niissä pärähtää valot päälle.No ei tietenkään jos on yhtään mitään liikkunut henkilön päässä joka tuon on suunnitellut.