Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jos tarkoitit bootilla viikossa puhelinta, niin se on sitten paskana jotenkin. Autoja ja eri iphoneja on ollut lukuisia (jos eri softaversiot laskee mukaan) ja kaikki toimineet kuin perinteinen junan vessa. 0 ongelmaa BT:n kanssa.
Menee offariksi, mutta ei mullakaan ole ollut Androidilla mitään ongelmia. Omenan kanssa ei sitten muuta olekaan. Jabrat eivät yhdisty PC:hen, jos ovat jo kiinni iPhonessa ja päinvastoin kun Android-PC yhdistelmällä olivat nätisti yhteydessä molempiin (Teams-serti Jabrat, joten priorisoivat PC:tä kun molemmat kiinni). Hotspot ei pysy päällä jos yhteys on käyttämättä ja vaatii pikakuvakkeen sijasta asetuksissa käymisen (pois päältä -> päälle). Chromecast + Google Home -sovellus aiheeseen liittyen yhtä yhteysongelmaa. Office -dokkareiden ja välillä myös pdf:ien luku yhtä helvettiä jne. Akku kyllä vastaavasti kestää paremmin kun premium Androideissa, joten propsit sentään siitä.

En usko, että puhelin on millään lailla paskana, vaan kyse on siitä että haluaisivat käyttäjien priorisoivan omaa ekosysteemiään ja ylihintaisia paskakikkareitaan Googlen, MS:n ja kolmannen osapuolen softien ja laitteiden sijasta, joten kaikki käytettävyyspaukut ja liitettävyysoptimoinnit on laitettu sinne. Tuo ajoittainen ongelma Teslan ovien kanssa ei nyt ihmeemmin haittaa kun korjaantuu sekunnissa napsauttamalla taskussa Power-nappia, mutta työpäivään liittyvät ongelmat vituttavat sitäkin enemmän. Kovasti olen koittanut antaa tälle tilaisuutta, mutta on eka ja samalla vika omenalogoinen laite. Onneksi vain liisari.

Taitaa olla about joka ikisellä automerkillä ne sopparilataushommat mitkä toimii käytännössä kaikilla asemilla, tai ainakin niillä mihin auto osaa navigoida. Yksi kortti/äppi mikä toimii 95% latausfirmoista ni ei siitä kannata ressiä ottaa.
Todennäköisyys sille että ei toimi on jotakuinkin sama ku että siellä superiasemalla ei toimi yksikään pömpeli.

Onko noi sellaisia Ellin tapaisia roaming-juttuja? Mä katselin tota Elliä sillä silmällä, mutta hinnat olivat sellaista ryöstöä, että päätin sitten latailla noita palveluntarjoajakohtaisia appiksia. Suomessa tosiaan onneksi pärjää noiden kauppaketjujen tarjoamalla. Jännä kyllä, että Recharget yms. eivät mitenkään reagoi niiden yleistymiseen, vaikka tilanne alkaa varmaan useammassakin paikassa se, että muilla latureilla ei käy ketään. Superit olen itsekin kokenut matkoilla loistaviksi. Vähän hintavampia kuin nuo kauppaketjujen, mutta joka kerta tulee yli 200 kwH -lähtöön ja omilla reiteillä lokaatiot pysähtymisen kannalta ovat loistavia (pääosin Juustoportti mennessä ja Mikkeli tullessa) sekä matkakohteen sijainnin, että mahd. nopean ja häiriöttömän taukohetken kannalta. Himassa noista ei kyllä ole mitään hyötyä. Espoossa taitaa olla tätänykyä yksi, mutta se on itä-Helsingistä katsoen ihan yhtä kaukana ja hyödyllinen kun vaikkapa Uhtua => Ei ikinä mitään asiaa sinnepäin.
 
Onko noi sellaisia Ellin tapaisia roaming-juttuja? Mä katselin tota Elliä sillä silmällä, mutta hinnat olivat sellaista ryöstöä, että päätin sitten latailla noita palveluntarjoajakohtaisia appiksia. Suomessa tosiaan onneksi pärjää noiden kauppaketjujen tarjoamalla. Jännä kyllä, että Recharget yms. eivät mitenkään reagoi niiden yleistymiseen, vaikka tilanne alkaa varmaan useammassakin paikassa se, että muilla latureilla ei käy ketään. Superit olen itsekin kokenut matkoilla loistaviksi. Vähän hintavampia kuin nuo kauppaketjujen, mutta joka kerta tulee yli 200 kwH -lähtöön ja omilla reiteillä lokaatiot pysähtymisen kannalta ovat loistavia (pääosin Juustoportti mennessä ja Mikkeli tullessa) sekä matkakohteen sijainnin, että mahd. nopean ja häiriöttömän taukohetken kannalta. Himassa noista ei kyllä ole mitään hyötyä. Espoossa taitaa olla tätänykyä yksi, mutta se on itä-Helsingistä katsoen ihan yhtä kaukana ja hyödyllinen kun vaikkapa Uhtua => Ei ikinä mitään asiaa sinnepäin.

En ole kokeillut Elli mutta tämä mikä itsellä siis on kaikilla dc asemilla 0,39e/kwh ja ionity 0,3e/min. Ei varmastikaan halvin mutta kun toimii kaikilla muilla paitsi teslalla niin on ihan hyvä ja helppo lisä. Toimii siis koko euroopassa.
Tai no ionity nyt on edullinen kun latautuu nopeasti.
 
En ole kokeillut Elli mutta tämä mikä itsellä siis on kaikilla dc asemilla 0,39e/kwh ja ionity 0,3e/min. Ei varmastikaan halvin mutta kun toimii kaikilla muilla paitsi teslalla niin on ihan hyvä ja helppo lisä. Toimii siis koko euroopassa.
Tai no ionity nyt on edullinen kun latautuu nopeasti.

Ei toi ole mielestäni ollenkaan kallis. Noilla hinnoilla tekisin kaikki nopeat samalla. Nämä 0,5-0,7 sopparit alkavat olemaan sitten jo niin selkeästi kalliimpia, että helppous ei mielestäni kata hintaeroa millään tavalla.
 
Mulla on Fortumin softa ja inCharge (Vattenfall) backuppeina. Näitä suosittelivat fabossa. Jos ootte Lofooteilla päin reissannut, niin kuinka hyvin sieltä löytyy 11kw Type 2:ia tai voimavirtapistokkeita leirintäalueilta/parkkiksilta?

Varaudutaan siihen, että joku yö saattaa mennä autossakin jos/kun ei järkevän hintaisia majoituksia ole adhoccina tarjolla. Näissä ois hyvä lataa samalla, sama pätee tietty vaikka vuokrailis mökinkin, mutta toi camp mode oletettavasti nielee virtaa vielä ajojen päälle ihan kiitettävästi.

Huomasin, että Rukallakin taitaa olla helpointa ja halvinta käydä lataamassa auto Kuusamossa nopealla. Ainoat pistokkeet taitaa olla hotellin parkkihallissa. Saatavuus kyseenlainen (niitä ei ollu montaa) ja pelkästään se halliyö maksaa 25€.



Tolla videolla oli range illalla 159km ja nukutun yön jälkeen oli 128km, eli noin 30km rangea vei yksi yö. Lämpötila näyttäisi tuossa aamulla olevan ulkona 15C.

Oon itse tehnyt yhden roadtripin BMW X3:lla pari vuotta sitten alkusyksystä Lofooteille. Yksi yö tuli vietettyä teltassa ja toinen autossa laittamalla sinne ilmapatja. Tämä Teslan camp ominaisuus ja suuri tila nukkumiselle on mulla listalla yksi tekijä miksi valitsisin seuraavaksi autoksi Tesla Y:n. Tällä hetkellä on Volvo XC90 T8 hybridi alla ja ajatus siirtymisestä sähköautoon, joista Tesla näyttäisi tällä hetkellä houkuttavimmalta.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ymmärsin oikein tämä koskee kaikkia malleja tällä hetkellä.


Eli oli siellä vikaa vaikka Tesla väitti ja ”fanit” että painettu väärää poljinta jarrun sijaan.
Artikkelin tarjoamat korjausratkaisut varmaan ovat ihan toimivia, mutta mihin unohtui kaikista yksinkertaisin ratkaisu? Eli se, että kaikissa tilanteissa moottoreilta katkaistaan virta jos jarrupoljinta hipaistaankaan. Tällöin vaikka kaasupoljin jumittuisi vaikka fyysisesti pohjaan tai kuten nyt softan bugin takia, jarrupoljin ajaisi aina sen yli. Pitää varmaan hakea teslalle töihin kun näin yksinkertaiset asiat eivät heille ole tulleet mieleen.
 
Miten nopeasti muutokset väreihin rantautuu Suomeen? USA:ssa ilmaiseksi väriksi on vaihtunut Midnight Silver ja valkoisesta tullut maksullinen.
 
Artikkelin tarjoamat korjausratkaisut varmaan ovat ihan toimivia, mutta mihin unohtui kaikista yksinkertaisin ratkaisu? Eli se, että kaikissa tilanteissa moottoreilta katkaistaan virta jos jarrupoljinta hipaistaankaan. Tällöin vaikka kaasupoljin jumittuisi vaikka fyysisesti pohjaan tai kuten nyt softan bugin takia, jarrupoljin ajaisi aina sen yli. Pitää varmaan hakea teslalle töihin kun näin yksinkertaiset asiat eivät heille ole tulleet mieleen.
Sotkisi ajonvakautulsen noin toteutettuna. Voisi olla jännää tehdä jotain jarrutus + väistö komboa jäällä.
 
Miten nopeasti muutokset väreihin rantautuu Suomeen? USA:ssa ilmaiseksi väriksi on vaihtunut Midnight Silver ja valkoisesta tullut maksullinen.
Vaihtelee. Voi olla tullu jo tai menee viikko kaks. Syy myös voi olla väärä määrä tuotettua väriä.
 
Jos ymmärsin oikein tämä koskee kaikkia malleja tällä hetkellä.


Eli oli siellä vikaa vaikka Tesla väitti ja ”fanit” että painettu väärää poljinta jarrun sijaan.
Eissaatana. Monikohan on tuon takia kuollut jo?
 
Jos ymmärsin oikein tämä koskee kaikkia malleja tällä hetkellä.


Eli oli siellä vikaa vaikka Tesla väitti ja ”fanit” että painettu väärää poljinta jarrun sijaan.
Jotenkin en usko, että Teslan tai sen puoleen minkään muunkaan auton moottori(t) kykenisi kiihdyttämään autoa yhtään mihinkään, jos kuski seisoo jarrulla. Joten mikä vika niihin jarruihin on iskenyt samaan aikaan?
 
Jos ymmärsin oikein tämä koskee kaikkia malleja tällä hetkellä.


Eli oli siellä vikaa vaikka Tesla väitti ja ”fanit” että painettu väärää poljinta jarrun sijaan.

Se on mukava painella kaupungin keskustassa plaidilla kun rupiaa kiihdyttämään täydellä teholla yhtäkkiä.
 
Teslassa ei ole edes virtanappia koska virtanapit ei oo cool, mitenköhän tuommoisen kohtauksen saa pysäytettyä? Nämä on niin tehokkaita autoja surkeilla jarruilla että aika nopeasti jarrut kuumenevat ja lopahtavat jos autoa ei pidä täysin pysähdyksissä.
 
Jotenkin en usko, että Teslan tai sen puoleen minkään muunkaan auton moottori(t) kykenisi kiihdyttämään autoa yhtään mihinkään, jos kuski seisoo jarrulla. Joten mikä vika niihin jarruihin on iskenyt samaan aikaan?
Hetken hämmennys ja varsinkin jos tuo tapahtuu autopilotilla, jolloin kuski ei ole niin skarppina kuin olisi silloin kun ajaa itse.

Mulla on joskus hirttänyt kaasu kiinni ja käynyt myös vakkarilla sellainen sattumus, että auto nosti nopeuden huomattavasti ylemmäs johon sen olin asettanut. Kyllä siinä ensimmäinen reaktio on, että mitä helvettiä täällä tapahtuu, ja sen jälkeen löytyy vasta toisena ajatuksena se jarru.
 
Uskomattominta tuossa Teslan keississä on se, että siellä ei ole tarkistettu jännitetasoa ennen kalibrointia ja sen jälkeen. Siinä pitäisi olla järkevät ylä- ja alarajat ja jos kalibrointi osuu arvojen ulkopuolelle, se tehtäisiin vaikka sekunnin kuluttua uusiksi. Ihan perus hommaa (turvakriittisessä) sulakehityksessä, jossa satunnasiin häiriöihin pitää valmistautua.
 
Teslassa ei ole edes virtanappia koska virtanapit ei oo cool, mitenköhän tuommoisen kohtauksen saa pysäytettyä? Nämä on niin tehokkaita autoja surkeilla jarruilla että aika nopeasti jarrut kuumenevat ja lopahtavat jos autoa ei pidä täysin pysähdyksissä.
Jarrulla. Sehän käynnistää samalla regenin, jolloin kaasu joutuu yliajetuksi, autopilot ja vakkari sammuvat yms. Kiire tulee kyllä sillä jarrulle, jos auto väärässä paikassa tuollaisen tekee.
 
Hetken hämmennys ja varsinkin jos tuo tapahtuu autopilotilla, jolloin kuski ei ole niin skarppina kuin olisi silloin kun ajaa itse.

Mulla on joskus hirttänyt kaasu kiinni ja käynyt myös vakkarilla sellainen sattumus, että auto nosti nopeuden huomattavasti ylemmäs johon sen olin asettanut. Kyllä siinä ensimmäinen reaktio on, että mitä helvettiä täällä tapahtuu, ja sen jälkeen löytyy vasta toisena ajatuksena se jarru.
Kyllä sen ymmärrän, ja näillä kiihtyvyyksillä jos auto iskee täyden kaasun vaikka parkissa päälle niin ei todennäköisesti ehdi tehdä mitään ennen kuin osuu. Mutta sain sellaisen kuvan, että ainakin osa kuskeista ovat vakuuttaneet painaneensa jarrua mutta auto ei ole pysähtynyt.
 
Onhan näitä tapauksia ollut ja tuossakin näkyy että jarrua painetaan mutta eipä auta. Haitallista on että ulkopuolisia kuollut tämän takia.
 
Jotenkin en usko, että Teslan tai sen puoleen minkään muunkaan auton moottori(t) kykenisi kiihdyttämään autoa yhtään mihinkään, jos kuski seisoo jarrulla. Joten mikä vika niihin jarruihin on iskenyt samaan aikaan?

Onneksi nämä eivät ole uskon asioita, vaan faktuaalisia softavirheitä.
 
Onhan näitä tapauksia ollut ja tuossakin näkyy että jarrua painetaan mutta eipä auta. Haitallista on että ulkopuolisia kuollut tämän takia.

Selasin just pari-kolme vuotta vanhaa TM:ää ja siinä oli juttua Teslan turhaan tapahtuvista jarrutuksista kun aurinko tulee sopivassa kulmassa ja varjoja. En tiedä onko enää ajankohtainen mutta ainakin aion pitää extra turvaväliä maantiellä.

Mutta tämä nyt on astetta vaarallisempi bugi. En ymmärrä miten voivat tällaista päästää ulos varsinkin Amerikan Yhdysvalloissa joissa yksi oikeusjuttu voi kaataa isonkin yrityksen. Kuskihan se loppujen lopuksi on vastuussa mutta tässä voi mennä valmistajan syyksi.
 
Se mikä mua vähän tässä kummastuttaa on, että tämäntyyppisen uutisen/vian ollessa kyseessä korjauksen luulisi olevan kuluttajilla ennen kun lukevat sen olemassaolosta jostain aviisista. Siellä on varmasti Teslankin edustusta ollut mukana tätä asiaa tutkimassa ja vähintäänkin kaikkien riskitekijöiden eliminointi softalla pakotetulla käyttökiellolla luulisi olleen agendalla per eilen siitä päivästä kun tämä on heidän tietoonsa tullut riippumatta siitä onko tieto ollut 100% varmistettu siinä vaiheessa vai ei.
 
Selasin just pari-kolme vuotta vanhaa TM:ää ja siinä oli juttua Teslan turhaan tapahtuvista jarrutuksista kun aurinko tulee sopivassa kulmassa ja varjoja. En tiedä onko enää ajankohtainen mutta ainakin aion pitää extra turvaväliä maantiellä.

Mutta tämä nyt on astetta vaarallisempi bugi. En ymmärrä miten voivat tällaista päästää ulos varsinkin Amerikan Yhdysvalloissa joissa yksi oikeusjuttu voi kaataa isonkin yrityksen. Kuskihan se loppujen lopuksi on vastuussa mutta tässä voi mennä valmistajan syyksi.
Vaihtelee. Nykyään ilmoittaa että näkyvyys heikentynyt ja auto hidastaa. Mitään ääntä ei tule kuin kuskilla ihmetys mitä nyt taas tapahtuu. Ruudulla sitten ilmoitus. Toisinaan on yleistynyt se että näkee näkymättömän esteen ja vetää liinat kiinni.
Se mikä mua vähän tässä kummastuttaa on, että tämäntyyppisen uutisen/vian ollessa kyseessä korjauksen luulisi olevan kuluttajilla ennen kun lukevat sen olemassaolosta jostain aviisista. Siellä on varmasti Teslankin edustusta ollut mukana tätä asiaa tutkimassa ja vähintäänkin kaikkien riskitekijöiden eliminointi softalla pakotetulla käyttökiellolla luulisi olleen agendalla per eilen siitä päivästä kun tämä on heidän tietoonsa tullut riippumatta siitä onko tieto ollut 100% varmistettu siinä vaiheessa vai ei.
Normaalia Teslaa. Kuluttaja saa tiedon ensin ja sitten korjataan jos korjataan.
 
Jotenkin en usko, että Teslan tai sen puoleen minkään muunkaan auton moottori(t) kykenisi kiihdyttämään autoa yhtään mihinkään, jos kuski seisoo jarrulla. Joten mikä vika niihin jarruihin on iskenyt samaan aikaan?

On siellä oltava jotain muutakin vikaa kuin jarrut, vasemmanjalanjarrutukset on olleet "estettynä" osalla merkeistä jo koko 2000-luvun, eli auto ei missään nimessä kiihdy jos jarrua ja kaasua painetaan yhtä aikaa.
 
Kohdat 7, 8 ja 10 ovat tulleet kuntoon. Kohtaan 2 en enää halua muutosta vaan nykyinen on sittenkin hyvä (ainakin kesällä). Kohdan 5 osalta ei kuivan lasin raapimisia ole ollut paria kertaa enempää, mutta sateella voisi välillä toimia paremmin. Kohta 6 hoituu latausasemalla.
Ihan mielenkiinnosta miten tuo kohta 7. ( Suomi- valoasetukset (takavalot aina päällä) ) on kunnossa? Et pidä valojen automaattiasetusta päällä?
 
Tesla sytyttelee valot aika herkästi kun yhtään hämärtää, en kokisi sitä (itse) ongelmaksi. Vesisateessa ei, ellei tule taivaan pimentävä ukkoskuuro ja maailma hukkuu sademuuriin.
 
Tesla sytyttelee valot aika herkästi kun yhtään hämärtää, en kokisi sitä (itse) ongelmaksi. Vesisateessa ei, ellei tule taivaan pimentävä ukkoskuuro ja maailma hukkuu sademuuriin.
Juu ei siis minulla ole mitään tarvetta, että nuo takavalot olisivat kokoajan päällä. Automatiikka toimii minusta oikein loistavasti. Lähinnä ihmettelen miten nuo takavalot muka voi pakottaa päälle.
 
Juu ei siis minulla ole mitään tarvetta, että nuo takavalot olisivat kokoajan päällä. Automatiikka toimii minusta oikein loistavasti. Lähinnä ihmettelen miten nuo takavalot muka voi pakottaa päälle.
Ohjeiden mukaan ainakin laittamalla valot päälle

1688548649358.png
 
Tesla sytyttelee valot aika herkästi kun yhtään hämärtää, en kokisi sitä (itse) ongelmaksi. Vesisateessa ei, ellei tule taivaan pimentävä ukkoskuuro ja maailma hukkuu sademuuriin.
Ja redditin mukaan pyyhkijöiden aktivoituminen sytyttämään ajovalot -ominaisuus on tulossa seuraavissa päivityksissä.
 
Juu ei siis minulla ole mitään tarvetta, että nuo takavalot olisivat kokoajan päällä. Automatiikka toimii minusta oikein loistavasti. Lähinnä ihmettelen miten nuo takavalot muka voi pakottaa päälle.

Ei se toimi loistavasti, erittäin surkeasti itseasiassa. Katso vaikka tuolla liikenteessä niin keskellä päivää vaikka olisi minkälainen vesi/lumisade niin jos ei ole hämärää niin perä pimeänä siellä teslat menee toyotien ja kiojen kanssa. Tosin noista kahdesta poiketen tesla sentään osaa pimeällä sytyttää valot.
 
On siellä oltava jotain muutakin vikaa kuin jarrut, vasemmanjalanjarrutukset on olleet "estettynä" osalla merkeistä jo koko 2000-luvun, eli auto ei missään nimessä kiihdy jos jarrua ja kaasua painetaan yhtä aikaa.

Jotkut autot tekee mielestäni hätäjarrutuksen jos hipaisee jarrua samalla kun painaa kaasua. Kai siinä tulkitaan että nyt oli nopea siirto kaasulta jarrulle.
 
Ei se toimi loistavasti, erittäin surkeasti itseasiassa. Katso vaikka tuolla liikenteessä niin keskellä päivää vaikka olisi minkälainen vesi/lumisade niin jos ei ole hämärää niin perä pimeänä siellä teslat menee toyotien ja kiojen kanssa. Tosin noista kahdesta poiketen tesla sentään osaa pimeällä sytyttää valot.
Omat kokemukseni omasta autosta ovat kyllä päinvastaiset ja seuraan kyllä milloin valot ovat päällä ja milloin eivät.
 
Teslassa ei ole edes virtanappia koska virtanapit ei oo cool, mitenköhän tuommoisen kohtauksen saa pysäytettyä? Nämä on niin tehokkaita autoja surkeilla jarruilla että aika nopeasti jarrut kuumenevat ja lopahtavat jos autoa ei pidä täysin pysähdyksissä.
"Vaihteen" saa vapaalle viiksestä milloin vain.
 
Testasin viime talvena tuota kaasun ja jarrun yhtäaikaista painamista ja se mitä tapahtui riippui siitä kumpaa poljinta painettiin ensin. En muista tarkkaa miten nuo meni, mutta ainakin toinen vaihtoehto rajoitti kaasua huomattavasti.

Edit. Löysin kokeluni tulokset facesta.
Toiminta riippuu siitä kumpaa poljinta painaa ensin. Jos painaa ensin kaasua ja sitten painaa jarrua niin teho katkeaa kokonaan. Jos painaa ensin jarrua ja sitten kaasua niin teho on rajoitettu.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se toimi loistavasti, erittäin surkeasti itseasiassa. Katso vaikka tuolla liikenteessä niin keskellä päivää vaikka olisi minkälainen vesi/lumisade niin jos ei ole hämärää niin perä pimeänä siellä teslat menee toyotien ja kiojen kanssa. Tosin noista kahdesta poiketen tesla sentään osaa pimeällä sytyttää valot.
Aikalailla ihan kaikki autot joissa hämärätunnistus, automaatti valoasetus päällä ja päivä ajovalot, menee vesisateessa valoisalla kelillä pimeänä.

Päiväajovalojen kanssa ei myöskään _saa_ palaa takavalot, vuodesta 2012->
 
Aikalailla ihan kaikki autot joissa hämärätunnistus, automaatti valoasetus päällä ja päivä ajovalot, menee vesisateessa valoisalla kelillä pimeänä.

Päiväajovalojen kanssa ei myöskään _saa_ palaa takavalot, vuodesta 2012->
Eikä mene jos on järkevä toteutus vaan laittaa valot päälle jos sataa. Tietynlainen lumisade kyllä tuntuu olevan kaikille hankala ku näkyvyys voi olla lähes nolla mutta ei auto tajua että sataa kun lasiin ei jää mitään.

Ja takavalot saa palaa päiväajovalojen kanssa. Lakia täsmennettiin 2013, jonka jälkeen takavalot saivat taas palaa yhtä aikaa huomiovalojen kanssa.
 
Eikä mene jos on järkevä toteutus vaan laittaa valot päälle jos sataa.
Ja takavalot saa palaa päiväajovalojen kanssa. Lakia täsmennettiin 2013, jonka jälkeen takavalot saivat taas palaa yhtä aikaa huomiovalojen kanssa.
Huomiovalot on eri asia kuin päiväajovalot. Merkittävästi himmeämmät.

Tuo saksalaisten toteutus voi joo olla niin että siinä on viive eli kerta pari pesua ei vaikuta, mutta jos minuutin putkeen joutuu viipottamaan niin sit syttyisi valotkin, kyllä.
 
Huomiovalot on eri asia kuin päiväajovalot. Merkittävästi himmeämmät.

Tuo saksalaisten toteutus voi joo olla niin että siinä on viive eli kerta pari pesua ei vaikuta, mutta jos minuutin putkeen joutuu viipottamaan niin sit syttyisi valotkin, kyllä.
Huomiovalo on virallinen nimitys, päiväajovalo on käännös niiden englanninkielisestä nimestä daytime running lamp.
Ne himmeät eli parkit sitten erikseen, mitkä useimmiten samat lamput uusissa mutta palaa vaan himmeämmin.
 
No ei tietenkään jos on yhtään mitään liikkunut henkilön päässä joka tuon on suunnitellut.
Joo sanoitin huonosti, mutta tottakai kyse siitä että kun automatiikka "tunnistaa sateen" niin valot syttyy :D toiminnallisuuden huomaa hauskasti jos näkyvillä on monta saksalaista autoa ja sade alkaa, niin yhtäkkiä kaikissa niissä pärähtää valot päälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom