Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Testasin viime talvena tuota kaasun ja jarrun yhtäaikaista painamista ja se mitä tapahtui riippui siitä kumpaa poljinta painettiin ensin. En muista tarkkaa miten nuo meni, mutta ainakin toinen vaihtoehto rajoitti kaasua huomattavasti.

Edit. Löysin kokeluni tulokset facesta.
Toiminta riippuu siitä kumpaa poljinta painaa ensin. Jos painaa ensin kaasua ja sitten painaa jarrua niin teho katkeaa kokonaan. Jos painaa ensin jarrua ja sitten kaasua niin teho on rajoitettu.
Kokeilitko kaasu pohjassa? Mietin vain, että mahtaakohan teho katketa jos kaasu on täysin pohjassa?
 
Tutkailin asiaa ja alkuperäinen lainsäätämiskirjailu kuvailee että sammutettu takavalot parantavat jarruvalojen näkyvyyttä päiväsaikaan. Melko erikoinen ajatelma, mutta toisaalta järkeenkäypä, mutta ei sentään alkuperäisen kiellon veroinen.

No offtopikkia.

Seison siis korjattuna tuon takavaloasian suhteen, mutten kyllä löytänyt vielä virallista dokua kun eu asetuksen sivut oli 404
 
Huomiovalot on eri asia kuin päiväajovalot. Merkittävästi himmeämmät.

Tuo saksalaisten toteutus voi joo olla niin että siinä on viive eli kerta pari pesua ei vaikuta, mutta jos minuutin putkeen joutuu viipottamaan niin sit syttyisi valotkin, kyllä.
Kuka nyt lasia minuutin pesisi? Jos ei muutaman sekunnin pesulla lähde, niin sitten tuskin minuutinkaan ruikkimisella. Parempi kurvata pesemään se lasi "manuaalisesti" siinä vaiheessa.
Joo sanoitin huonosti, mutta tottakai kyse siitä että kun automatiikka "tunnistaa sateen" niin valot syttyy :D toiminnallisuuden huomaa hauskasti jos näkyvillä on monta saksalaista autoa ja sade alkaa, niin yhtäkkiä kaikissa niissä pärähtää valot päälle.
Eikös se silloin toimi juuri oikein eli sateen alkaessa menee valot päälle? Ainakin bemareissa saa myös valikosta päättää ihan itse, palavatko takavalot aina vai vaan ajovalojen kanssa.
 
Kuka nyt lasia minuutin pesisi? Jos ei muutaman sekunnin pesulla lähde, niin sitten tuskin minuutinkaan ruikkimisella. Parempi kurvata pesemään se lasi "manuaalisesti" siinä vaiheessa.

Eikös se silloin toimi juuri oikein eli sateen alkaessa menee valot päälle? Ainakin bemareissa saa myös valikosta päättää ihan itse, palavatko takavalot aina vai vaan ajovalojen kanssa.
Sitähän mä just sanoin että se auto tunnistaa sen sateeksi siitä tqukoamattomasta lasin kastumisesta "ahaa, nyt se ei vissiin pese lasia vaan vettä tulee muutenvaan"
Mutta tarpeeksi pitkä viive siis ettei pelkkä lätäkön roiskahdus vielä vaikuta.

Kuiva lumipölly ei taida vielä laukaista kuitenkaan valoja etenkään jos olet itse se ensimmäinen auto, jolloin se pöllyää on sun takana. Mutta eikai täydellisiä systeemeitä olekaan.

Taino, joku taka kameraan yhdistetty tekoäly päättelemään onko takana tulevan mahdollista nähdä nousseen pölyn seasta autoa - > sytytetään varuiks valot.
 
En kun testasin vain ihan kevyesti suunnilleen kävelyvauhdista. Mutta ei tuolla rajoitetulla tehollakaan saa autoa kiihtymään juurikaan.
Juu, ei saa ei. Nyt ei kuitenkaan selvinnut, että ohittaako softa kaasu pohjassa tuon tehonrajoituksen vai ei.
Vaihteen saa joka tapauksessa varmasti vapaalle nostamalla vaihdeviikseä. Ei tuo silti mikään kiva yllätys ole kesken risteysajon (jos voi sellaisessa tapahtua) ja uskomaton moka Teslalta. Kyllä tässä vähän itsekin omaa autoa ja turvallisuutta miettii, vaikka tapauksia aika vähän onneksi onkin.
 
Juu, ei saa ei. Nyt ei kuitenkaan selvinnut, että ohittaako softa kaasu pohjassa tuon tehonrajoituksen vai ei.
Vaihteen saa joka tapauksessa varmasti vapaalle nostamalla vaihdeviikseä. Ei tuo silti mikään kiva yllätys ole kesken risteysajon (jos voi sellaisessa tapahtua) ja uskomaton moka Teslalta. Kyllä tässä vähän itsekin omaa autoa ja turvallisuutta miettii, vaikka tapauksia aika vähän onneksi onkin.
Virta avain / kahva ei oo ihan pöllö idea. Toki tälläsen ässä tonnikeijun ohjaaminen ja jarruttaminen ilman ohjaus ja jarrutehostinta (joka on sähköinen) kuulostaa epähoukuttavalta sekin, mut parempi sekin kun kaasupohjassa kohti tuntematonta.
 
Virta avain / kahva ei oo ihan pöllö idea. Toki tälläsen ässä tonnikeijun ohjaaminen ja jarruttaminen ilman ohjaus ja jarrutehostinta (joka on sähköinen) kuulostaa epähoukuttavalta sekin, mut parempi sekin kun kaasupohjassa kohti tuntematonta.
Siinä kohtaa kun auto pistää yllättäen kaasun pohjaan kun kurvailet taajamassa, niin se on ihan sama onko tilanteen pysäyttämiskeino (a) jarru, (b) vaihdevalitisn vai (c) virtakatkaisin. Ainakin itselläni nimenomaan jarru ja vaihdevalitsin olisivat ne ensimmäiset ja auton sammuttaminen yksi viimeisistä. Oli miten oli, mihinkään näistä tarttuminen alle sekunnissa on käytännössä mahdotonta ihmisen reaktioajan vuoksi. Auton nopeus kasvaa sekunnissa jopa 20-25 km/h, eli pari sekuntiakin tekee jo kävelyvauhtia ajavasta autosta viittäkymppiä kulkevan auton, joka kiihtyy jatkuvasti lisää. Täysin ymmärrettävää, että tällainen tilanne yllättäen tapahtuessaan on omiaan johtamaan onnettomuuteen.

Uutisessa liitteenä ole raportti ihan mielenkiintoista luettavaa.
 
Siinä kohtaa kun auto pistää yllättäen kaasun pohjaan kun kurvailet taajamassa, niin se on ihan sama onko tilanteen pysäyttämiskeino (a) jarru, (b) vaihdevalitisn vai (c) virtakatkaisin. Ainakin itselläni nimenomaan jarru ja vaihdevalitsin olisivat ne ensimmäiset ja auton sammuttaminen yksi viimeisistä. Oli miten oli, mihinkään näistä tarttuminen alle sekunnissa on käytännössä mahdotonta ihmisen reaktioajan vuoksi. Auton nopeus kasvaa sekunnissa jopa 20-25 km/h, eli pari sekuntiakin tekee jo kävelyvauhtia ajavasta autosta viittäkymppiä kulkevan auton, joka kiihtyy jatkuvasti lisää. Täysin ymmärrettävää, että tällainen tilanne yllättäen tapahtuessaan on omiaan johtamaan onnettomuuteen.

Uutisessa liitteenä ole raportti ihan mielenkiintoista luettavaa.
Joo, luin rapsan kyllä, kunhan maiskuttelin että olis ihan kiva että jos jarru ja vaihteenvalitsin jostain syystä ei reagoisi, olisi olemassa kaiken yli ajava virtakatkaisin joka tappaisi virtapiirit.
 
Eikös se pidä hetki olla pidettynä että menee vapaalle?
Ei ainakaan -17 faceliftissä. Parikertaa tehny ku ei vielä mersuhallintalaitelogiikka ole tikapuuhermostossa.

Nyt kun mietin ni voi olla et oon saattanut vetää ihan ylös asti, eli pakille, joten se on menny vapaalle.
 
Joo, luin rapsan kyllä, kunhan maiskuttelin että olis ihan kiva että jos jarru ja vaihteenvalitsin jostain syystä ei reagoisi, olisi olemassa kaiken yli ajava virtakatkaisin joka tappaisi virtapiirit.

Noo CT:ssä tämä ongelma on ratkaistu kun näytön alla on keltapunainen hätäkatkaisu nappi (jota tosin ymmärrettävästi haluttu peittää)
 
Ei ainakaan -17 faceliftissä. Parikertaa tehny ku ei vielä mersuhallintalaitelogiikka ole tikapuuhermostossa.

Nyt kun mietin ni voi olla et oon saattanut vetää ihan ylös asti, eli pakille, joten se on menny vapaalle.
Kokeilin Model 3:sta ja tulee pitää hetki että menee neutraalilta.
 
Mutta vaan hieman ylöspäin, ettei ala herjaamaan "vauhdista pakille."
 
Nyt ei kuitenkaan selvinnut, että ohittaako softa kaasu pohjassa tuon tehonrajoituksen vai ei.
Tuli kokeiltua. Kaasu pohjaan ja jarrua. Tuloksena ilmoitus "molempia polkimia painettu. Moottoriteho poistettu". Olisi mielenkiintoista tietää mikä vikakombon johtaa tilanteeseen, jossa jarruvalot palaa mutta autoa ei saa pysähtymään jarrulla. Viitaten siis tuohon aiemmin täällä linkitettyyn videoon.
 
Ihan mielenkiinnosta miten tuo kohta 7. ( Suomi- valoasetukset (takavalot aina päällä) ) on kunnossa? Et pidä valojen automaattiasetusta päällä?
Toki nuo voi pakottaa päälle, mutta kuten tuossakin mainitaan tuo pitää tehdä erikseen joka kerta kun lähtee ajamaan autolla. Olettaisin, että tuo ei ole @mattix mainitsema korjaus.
Takavalot aina päällä - toivettani ei ole korjattu, mutta automatiikka toimii ok muita Tesloja pällisteltyäni erilaisissa olosuhteissa, mm. tunneleiden suuaukot, sade ja hämärä. Kunnon sumussa ei ole vielä tullut asiaa tsekattua.
 
Saako navigaattorista poistettua yksittäisiä latausstoppeja pois. Lähdin tänään ajelemaan Helsingistä pohjoiseen ekana etappina Kuhmo. Akkua lähtiessä 91% ja auto yritti väkisin reitittää Vierumäen ja Juustoportin kautta kohteeseen. Ei ollut mitään aikomuksia tehdä kahta pysähdystä, enkä myöskään halunnut, että törsää turhaan virtaa akun lämmitykseen ennen Vierumäkeä, mutta en keksinyt miten olisin saanut vain toisen latauksen pois.

Ratkaisin ongelman laittamalla navigoinnin päälle vasta Mikkelin superin ohitettuani, mutta tohon olisi varmaan ollut joku sivistyneempikin tapa?

Outoa, että ylipäänsä reititti noin. Onkohan jossain päivityksessä kajottu marginaaleihin joiden perusteella noita ehdotuksiaan laskee? Juhannuksena reititti saman yhdellä stopilla. Nytkin oli kuitenkin 13% akkua jäljellä Kuopiossa, joten mitään järkeähän tuossa auton ehdotuksessa ei ollut.

Huomasin myös, että olisi pitänyt minua laturilla niin kauan, että mulla olisi loppukohteessa ollut 25-30% akkua, joka jälleen kerran tuntui päättömältä. Aiemmin sama marginaali ollut mielestäni n. 10%
 
Viimeksi muokattu:
Saako navigaattorista poistettua yksittäisiä latausstoppeja pois. Lähdin tänään ajelemaan pohjoiseen ekana etappina kuhmo. Akkua lähtiessä 91% ja auto yritti väkisin reitittää Vierumäen ja Juustoportin kautta kohteeseen. Ei ollut mitään aikomuksia tehdä kahta pysähdystä, enkä halunnut että törsää myöskään turhaan virtaa akun lämmitykseen ennen Vierumäkeä, mutta en keksinyt miten olisin saanut vain toisen latauksen pois.

Ratkaisin ongelman laittamalla navigoinnin päälle vasta Mikkelin superin ohitettuani, mutta tohon olisi varmaan ollut joku sivistyneempikin tapa?

Outoa, että ylipäänsä reititti noin. Onkohan jossain päivityksessä kajottu marginaaleihin joiden perusteella noita laskee? Juhannuksena reititti saman yhdellä stopilla. Nytkin oli kuitenkin 13% akkua jäljellä Kuopiossa, joten mitään järkeähän tuossa auton ehdotuksessa ei ollut
Valitsee edit routen sieltä navigoinnin asetuksista.
 
Valitsee edit routen sieltä navigoinnin asetuksista.
Tätä yritin, mutta en saanut poistettua mitään. Ainoastaan lisättyä. Ja kun poistin kaikki ja aloin sen jälkeen lisäilemään latauksia ajatuksella yksi kerrallaan, niin ampui siihen taas nuo molemmat. Sähläsin tota kyllä kiireessä parkkiksella ja saatoin missata jotain kun alkoi ohimot kiristelemään ja jätin homman sikseen.
 
Ei se toimi loistavasti, erittäin surkeasti itseasiassa. Katso vaikka tuolla liikenteessä niin keskellä päivää vaikka olisi minkälainen vesi/lumisade niin jos ei ole hämärää niin perä pimeänä siellä teslat menee toyotien ja kiojen kanssa. Tosin noista kahdesta poiketen tesla sentään osaa pimeällä sytyttää valot.

Toistaiseksi, seuraava päivitys laittaa ne aina päälle kun pyyhkijät on päällä.
 
Toistaiseksi, seuraava päivitys laittaa ne aina päälle kun pyyhkijät on päällä.
Kuten yllä totesin niin on jo näin myös HW1 vehkeissä eli 12 päivityksen mukana lie tullut. Toki tätä ei vissiin vielä ihan kaikilla ole.

Kerran pyyhkäisee ja toisella kerralla sytyttää valot.
 
Kuten yllä totesin niin on jo näin myös HW1 vehkeissä eli 12 päivityksen mukana lie tullut. Toki tätä ei vissiin vielä ihan kaikilla ole.

Kerran pyyhkäisee ja toisella kerralla sytyttää valot.


Hmmm, se oli kyllä vasta ihan uusimmissa release noteissa mitkä vuosi tyyliin eilen, ei kai kukaan oo vielä sitä softaa saanut? Tai siis, ainakin Kolmosella näin. Itsellä ei syty ainakaan vielä. Meinasin vähän joutua vesiliirtoon kun aloin säätää niitä kesken kunnon kuuron.
 
Pari kysymystä enhanced autopilotista:

Mitä tarkoittaa automaattinen kaistanvaihto? Sitä, että pidän vilkkua pohjassa (puolessa välissä) niin vaihtaa?

Vision based malleissa ei ole Autoparkkia eikä Summonia, mitään hajua onko edes tulossa?

Muuten olen oikein tyytyväinen vehkeeseen mutta mulle on nyt vähän epäselvää, että maksoinko melkein neljä donaa siitä, että auto vaihtaa kaistan kun pidän tikkua pohjassa?
 
Pari kysymystä enhanced autopilotista:

Mitä tarkoittaa automaattinen kaistanvaihto? Sitä, että pidän vilkkua pohjassa (puolessa välissä) niin vaihtaa?

Vision based malleissa ei ole Autoparkkia eikä Summonia, mitään hajua onko edes tulossa?

Muuten olen oikein tyytyväinen vehkeeseen mutta mulle on nyt vähän epäselvää, että maksoinko melkein neljä donaa siitä, että auto vaihtaa kaistan kun pidän tikkua pohjassa?
Ilman EAP:tä jos on autopilot päällä ja tarvii vaihtaa kaistaa niin AP menee pois päältä ja kaistanvaihdon jälkeen se pitää taas laittaa manusti päälle.

Kyllähän nuo suomessa on aika turhia, etenkin kun tuo summon on myös säädössyistä rampautettu. Ja tutkattomissa ei tosiaan edes toimi

Eikös noissakin ole 14pv peruutusoikeus eli jos on ihan just hankittu niin saanet rahasi takaisin.
 
Pari kysymystä enhanced autopilotista:

Mitä tarkoittaa automaattinen kaistanvaihto? Sitä, että pidän vilkkua pohjassa (puolessa välissä) niin vaihtaa?

Vision based malleissa ei ole Autoparkkia eikä Summonia, mitään hajua onko edes tulossa?

Muuten olen oikein tyytyväinen vehkeeseen mutta mulle on nyt vähän epäselvää, että maksoinko melkein neljä donaa siitä, että auto vaihtaa kaistan kun pidän tikkua pohjassa?

Tulossa ovat, aikataulusta ei tietoa.
 

Tulossa ovat, aikataulusta ei tietoa.


Okei, ja kiitos muillekin vastauksista!


Joo, eihän toi sinällään mitään haittaa mutta vähän jäi väljä maku kun kaverin vastaavalla ilman EAP:ta ajeltiin ja siinä ei ollut juuri mitään vähempää kuin omassa.

Toisaalta voin sille naureskella, että köyhät vaihtaa itse kaistaa....
 
Hmmm, se oli kyllä vasta ihan uusimmissa release noteissa mitkä vuosi tyyliin eilen, ei kai kukaan oo vielä sitä softaa saanut? Tai siis, ainakin Kolmosella näin. Itsellä ei syty ainakaan vielä. Meinasin vähän joutua vesiliirtoon kun aloin säätää niitä kesken kunnon kuuron.
No sit mulla on joku bugi mut tollee se toimi
 
Menee samantien vapaalle kun laittaa.

Pakille jos koittaa, piippaa vaan. Jos pitää pidempään pakilla menee vapaalle.

Model S 2017
S näköjään eri logiikka kuin 3/Y.
Näissä on, että jos ajaa 5km/h tai alle, niin saa pakille lennosta. Muuten itkee, että ei mene koska nopeutta liikaa.
Jos pitää ennen tuota pakkia ylhäällä, niin menee vapaalle.
 
Tuli ensimmäinen probleema Model Y kanssa. Jostain syystä puhelinavain lopetti toimintansa. Eli ei aukea/mene lukkoon ovet kun tulee/lahtee autolta. Toimii kyllä NFC:llä puhelin niin ajamaan toki pääsee, mutta hieman hankalaa. Koittanut puhelinta laittaa lentotilaan ja bootata, mutta ei auta. Muuten teslan appi kyllä toimii ihan normaalisti. Ei ole tullut mielestäni mitään päivitystä puhelimeen ja Tesla appi päivittyi kyllä 5 päivää sitten ja jos nyt muistelen niin varmaan jo silloin satunnaisesti kävi näin, eli ehkä liittyy uusimpaan apin päivitykseen? Muilla samaa ongelmaa? Apissa lukee siinä "Turvallisuus ja kuljettajat kohdassa" Pixel 7 Pro - Yhteys katkaistu, eikä se siitä muutu mihinkään.

Pixel 7 Pro puhelimena.
 
Tuli ensimmäinen probleema Model Y kanssa. Jostain syystä puhelinavain lopetti toimintansa. Eli ei aukea/mene lukkoon ovet kun tulee/lahtee autolta. Toimii kyllä NFC:llä puhelin niin ajamaan toki pääsee, mutta hieman hankalaa. Koittanut puhelinta laittaa lentotilaan ja bootata, mutta ei auta. Muuten teslan appi kyllä toimii ihan normaalisti. Ei ole tullut mielestäni mitään päivitystä puhelimeen ja Tesla appi päivittyi kyllä 5 päivää sitten ja jos nyt muistelen niin varmaan jo silloin satunnaisesti kävi näin, eli ehkä liittyy uusimpaan apin päivitykseen? Muilla samaa ongelmaa? Apissa lukee siinä "Turvallisuus ja kuljettajat kohdassa" Pixel 7 Pro - Yhteys katkaistu, eikä se siitä muutu mihinkään.

Pixel 7 Pro puhelimena.

Soft reset?

Jarru ja ratin napit pohjaan kunnes keskinäyttö herää uudestaan.
 
Muillakin ollut ongelmia tänään. Palstoilla ohjeena poistaa app ja asentaa uudelleen, mukaanlukien ne luvat toimia avaimena, en ole tehnyt vielä.

Autoon pääsee sisälle, mutta ajamiseen vaatii korttia, puhelinavain ei toimi kunnolla.
 
Muillakin ollut ongelmia tänään. Palstoilla ohjeena poistaa app ja asentaa uudelleen, mukaanlukien ne luvat toimia avaimena, en ole tehnyt vielä.

Autoon pääsee sisälle, mutta ajamiseen vaatii korttia, puhelinavain ei toimi kunnolla.
Tuo ainakin ilmeisesti toimii Applella facebookin mukaan, en sitten tiedä toimiiko Androidilla. Pitää varmaan koittaa. Jonkun sivun kanssa löysin missä on dataa siitä monellako ei appi toimi ja nyt juuri oli aika paljon ilmoituksia siitä, eli varmaan jotain yleistä ongelmaakin menossa?
 
Yleistä juu, sekä Applen, että Androidin käyttäjillä. Mulla näyttää app nyt virkistyneen kun kävin ajamassa avainkortilla.

Seuraamme tilannetta, toimiiko jo täysin vai pitääkö uudelleenasennella ym.
 
No nyt ei toimi enää NFC avaimetkaan. Ainoa mikä toimii on appi ja sillä saa ovet auki sekä ajettua sillä etäajo hommalla. Mutta kaikkien komentojen perille menokin kestää todella kauan.

Edit: puhelinsoftan poisto ja uudelleen asennus korjasi kaikki ongelmat.
 
Viimeksi muokattu:
Kai siihen pitää itsekin ryhtyä... :lonely:

Muuten toimii, mutta ajaminen pitää aktivoida korttiavaimella keskikonsolista.

e: kiitos @Nomber , auttoi.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla ei ongelmia puhelinavaimen kanssa mitä kävin tuossa asioilla tänään, aiemmin viikolla ollut satunnaisesti että bt pitää autosta käskeä kytkeytymään puhelimeen, vaikka muuten toimii normaalisti. Yleensä toimii hyvin mitä nyt OpenPlus 9 haluaa välillä sammutella blutuuthia ja joutuu ajottain herättämään kännykkää jotta autoon pääsee, mutta tuo on ollut käytännössä aina ja ei suuremmin ole loppupeleissään haitannut.

Asiasta auton äänimaailmaan, pidemmän aikaa häirinnyt MY:ssä vänkärin puolelta tuleva kolina ja olin jo paikallistanut sen tuonne A-pilarin tienoille. Nyt kun taas kerran koitin noita sisustuselementtejä force pushilla laittaa parempaan jiiriin niin hoksasin että tuo B-pilarin turvavyön syöttö tms. on aika löysän oloinen ja olikin säädetty ala-asentoon. Nostin sen yläasentoon ja kolina loppuikin siihen, mutta edelleen pahemmissa koloissa kuuluu eräänlaista helinää, ilmeisesti vieläkin to muovinen kotelo elää. Ja tätä kuuluu näemmä kummaltakin puolelta. Noh tuo ei suuremmin enää haittaa, pääasia että tuo pahempi kolina loppui.
 
Minulla ei ongelmia puhelinavaimen kanssa mitä kävin tuossa asioilla tänään, aiemmin viikolla ollut satunnaisesti että bt pitää autosta käskeä kytkeytymään puhelimeen, vaikka muuten toimii normaalisti. Yleensä toimii hyvin mitä nyt OpenPlus 9 haluaa välillä sammutella blutuuthia ja joutuu ajottain herättämään kännykkää jotta autoon pääsee, mutta tuo on ollut käytännössä aina ja ei suuremmin ole loppupeleissään haitannut.

Asiasta auton äänimaailmaan, pidemmän aikaa häirinnyt MY:ssä vänkärin puolelta tuleva kolina ja olin jo paikallistanut sen tuonne A-pilarin tienoille. Nyt kun taas kerran koitin noita sisustuselementtejä force pushilla laittaa parempaan jiiriin niin hoksasin että tuo B-pilarin turvavyön syöttö tms. on aika löysän oloinen ja olikin säädetty ala-asentoon. Nostin sen yläasentoon ja kolina loppuikin siihen, mutta edelleen pahemmissa koloissa kuuluu eräänlaista helinää, ilmeisesti vieläkin to muovinen kotelo elää. Ja tätä kuuluu näemmä kummaltakin puolelta. Noh tuo ei suuremmin enää haittaa, pääasia että tuo pahempi kolina loppui.

Joo se turvavyön syöttöhommeli rätisee itsellänikin joskus, joutuu vähän liikauttamaan sitä ylös tai alas että loppuu.
 
Tuli kokeiltua. Kaasu pohjaan ja jarrua. Tuloksena ilmoitus "molempia polkimia painettu. Moottoriteho poistettu". Olisi mielenkiintoista tietää mikä vikakombon johtaa tilanteeseen, jossa jarruvalot palaa mutta autoa ei saa pysähtymään jarrulla. Viitaten siis tuohon aiemmin täällä linkitettyyn videoon.
Jos siellä on poljinsensori(e)n kalibrointi sekaisin, niin kaipa se voi jarruunkin vaikuttaa samanaikaisesti? Tai siis että tuo ”molemmat painettu” logiikka on jotenkin ”ylempänä” softassa kuin bugi tai eri sensoreilla. Fyysisestihän tuossa painetaan vain yhtä poljinta eli jarrua.

Tokihan sitä haluaisi uskoa, että ratkaisu jarrun osalta olisi suoraviivainen ”override” kaikkeen mahdolliseen muuhun inputtiin nähden. Ei aina helpoin mahdollinen tehtävä, jos/kun auton softankin on saatava jarrua kontrolloida. Käytännössä vaatisi oman erillisen piirin poljinjarruille turva-automaatioksi, joka menee pääsoftalla ohjattavan käyttöautomaation yli. Vahvasti epäilen, että moinen ei ole mahtunut budjettiin/visioon.
 
Joo se turvavyön syöttöhommeli rätisee itsellänikin joskus, joutuu vähän liikauttamaan sitä ylös tai alas että loppuu.
Ok pitääpä seurata miten tuo elämöi. DIY fixiin ohjeetkin löytyi jos alkaa häiritsemään liikaa, ei kovin vaikealta vaikuta mutta katoo nyt jaksaako värkätä:
 
Suomalainen jamppa päivitteli tiktokissa kun Model X:stä lähti autobaanalla kattopaneeli irti :D. Ei onneksi ollut ketään takana.
 
Eipäs ollut aiemmin tullut testattuna tota renkaan tai kielenvaihto reboottia. Menee merkittävästi syvemmälle ku rattinappireset. Spotifykin tokeni:tup:
 
Aijoo tuohon aiempaan sadetunnistimen toimintaan, joka siis kytkee ajovalot sateen tunnistettuaan (ei manuaalisesta lasinpesusta), tarkennuksena että itellä on siis v11.0 (2022.8.10.12) ohjelmistoversio, HW1 ja MCU1 model S
 
Tuli ensimmäinen probleema Model Y kanssa. Jostain syystä puhelinavain lopetti toimintansa. Eli ei aukea/mene lukkoon ovet kun tulee/lahtee autolta. Toimii kyllä NFC:llä puhelin niin ajamaan toki pääsee, mutta hieman hankalaa. Koittanut puhelinta laittaa lentotilaan ja bootata, mutta ei auta. Muuten teslan appi kyllä toimii ihan normaalisti. Ei ole tullut mielestäni mitään päivitystä puhelimeen ja Tesla appi päivittyi kyllä 5 päivää sitten ja jos nyt muistelen niin varmaan jo silloin satunnaisesti kävi näin, eli ehkä liittyy uusimpaan apin päivitykseen? Muilla samaa ongelmaa? Apissa lukee siinä "Turvallisuus ja kuljettajat kohdassa" Pixel 7 Pro - Yhteys katkaistu, eikä se siitä muutu mihinkään.

Pixel 7 Pro puhelimena.

Jossain päivityksessä muuten auton Bluetooth-nimi muuttui randomista merkkisarjasta ”Tesla 123456” muotoon, tuohon voisi tietysti vaikuttaa, vaikka tuo näkyvä nimi tuskin bluetoothissa mitenkään on yksilöivä…
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom