Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tässähän sijoittajat lyö vetoa ”kaikki itse” vs. alihankinta. Tuotantoa ovat saaneet ylös käsittääkseni lähes suunnitellusti, mutta muu (kehitys)toiminta on ollut kankeaa. Aika monta vetoa saa osua kohdalleen nykykurssilla.
Kankeaa kyllä, mutta vähemmän kankeaa kun kenelläkään muulla. Siksi ne kai edelleenkin myyvät, vaikka elefantitkin ovat pelissä jo mukana.
 
Mulla ei mitään sen kummempia sympatioita ole Teslaa kohtaan, mutta jotenkin meno haisee samalta kun 15v sitten Nokia vs. iPhone, Google -asetelmassa. Kaikki oli paskempaa, mutta silti jenkit nauroivat lopussa.
 
Kankeaa kyllä, mutta vähemmän kankeaa kun kenelläkään muulla. Siksi ne kai edelleenkin myyvät, vaikka elefantitkin ovat pelissä jo mukana.
Harhakuva, joka perustuu ajatukseen siitä, että ”elegantit” ovat se todellinen uhka. Akuissa Tesla on jo puolittaisessa umpikujassa oman kehityksen kanssa. Uusia malleja ei saada ulos, kun väki tekee kaikkea muuta… Siinä kohtaa intgraatiosta tulee haitta, kun joutuu investoinneista huolimatta ostamaan osat erikoistuneilta toimijoilta oman tuotannon sijaan. Suunnittelun pitäminen omissa näpeissä on ihan fiksua (esim. Apple), mutta perustuotantoon sijoittaminen… Jos homma ei toimi (ennustetusti), se näkyy heti omassa tuloksessa. Tai muuten hakataan päätä mäntyyn liian kauan, kun esim. 4680:aan on kaadettu liikaa rahaa/aikaa.
 
Mulla ei mitään sen kummempia sympatioita ole Teslaa kohtaan, mutta jotenkin meno haisee samalta kun 15v sitten Nokia vs. iPhone, Google -asetelmassa. Kaikki oli paskempaa, mutta silti jenkit nauroivat lopussa.
Minusta tässä pitää enemmän pohtia onko Tesla Apple vai Motorola. Tällä hetkellä menneet innovaatiot ja mainos-BS ovat Applea ja tuotteiden laatu/hinta Motorolaa. Eiköhön google lopulta vie valtaosan markkinoista kiinalaisten autojen tuella. Jos siis laskee, että auto=softa.
 
Harhakuva, joka perustuu ajatukseen siitä, että ”elegantit” ovat se todellinen uhka. Akuissa Tesla on jo puolittaisessa umpikujassa oman kehityksen kanssa. Uusia malleja ei saada ulos, kun väki tekee kaikkea muuta… Siinä kohtaa intgraatiosta tulee haitta, kun joutuu investoinneista huolimatta ostamaan osat erikoistuneilta toimijoilta oman tuotannon sijaan. Suunnittelun pitäminen omissa näpeissä on ihan fiksua (esim. Apple), mutta perustuotantoon sijoittaminen… Jos homma ei toimi (ennustetusti), se näkyy heti omassa tuloksessa. Tai muuten hakataan päätä mäntyyn liian kauan, kun esim. 4680:aan on kaadettu liikaa rahaa/aikaa.
Mun nähdäkseni sä tavallaan kumoat tässä oman mielipiteesi. Kaikesta tästä perseilystä huolimatta Tesla porskuttaa ja rajattomin resurssein toimivat perinnevalmistajat eivät ole oikein pystyneet lyömään kapulaa rattaisiin, vaan lyövät yhä enemmän rahaa ja ottavat yhä enemmän turskaa vastaan sähköpuuhasteluissaan. Kinuskitkin iskevät nimenomaan heidän joka-miehen-auto reviirille hinta-laatu vertailussa.

Jos ne marginaalit ovat plussalla, niin kyllä ne vaan tekee asiat aika paljon vähemmän huonommin kuin kukaan muu.
 
About 3vk niin nähdään teslan Q2 tulos. Q1:lla oli netto liikevoitto 2.5 miljardia ja 440000 valmistettua autoa. laskee tuosta niin tulee liikevoittoa per auto reilun 5600$. Jännä nähdä miten liikevoitto kokonaisuutena ja per auto kehittyy. Autoja myyty ja valmistettu q2:lla enemmän kuin Q1, marginaali per auto kuitenkin pienempi? Tappiolle tesla tuskin menee.
Ite arvioin liikevoiton pysynevän samoissa tai jopa 2.7 miljardia kun ottaa huomioon että myyty s/x tuplana, litiumin hinta puolittunut ja valmistuskustannukset per auto halventuneet. Vielä ei kuitenkaan ole alettu uusia tehtaita rakentamaan. Ei kovin isoja aleja enää q2 ole ollut verrattuna q1. Kohta ei onneksi tarvitse spekuloida.
 
Nyt teillä on vähän vanhentuneet ajattelutavat.

Ei kai Teslan tyyppisessä yrityksessä pelata marginaaleilla vaan markkinaosuuksilla. Sama kuin monen tappiota tekevän alustatalouden yrityksen kanssa eli ilmaherruus on tärkeämpi kuin kannattavuus. Tappiota saa tehdä kunhan liikevaihto kasvaa.
 
Mun nähdäkseni sä tavallaan kumoat tässä oman mielipiteesi. Kaikesta tästä perseilystä huolimatta Tesla porskuttaa ja rajattomin resurssein toimivat perinnevalmistajat eivät ole oikein pystyneet lyömään kapulaa rattaisiin, vaan lyövät yhä enemmän rahaa ja ottavat yhä enemmän turskaa vastaan sähköpuuhasteluissaan. Kinuskitkin iskevät nimenomaan heidän joka-miehen-auto reviirille hinta-laatu vertailussa.

Jos ne marginaalit ovat plussalla, niin kyllä ne vaan tekee asiat aika paljon vähemmän huonommin kuin kukaan muu.
Sä ajattelet kokonaista autoa, kun pitäisi ajatella komponenttitasolla. Ei Tesla kilpaile perinnevalmistajia vastaan vaan koko alihankintakoneistoa. Teslanhan pitää lyödä jokaisessa itse tuotetussa palassa kilpailu, että integraatiossa olisi järkeä. Esim. akuissa näyttää pahasti siltä, että muut vetää ohi. Tesla puhuu skaalaedusta, mutta pidemmän päälle Teslan on hankala saada sellaisia tuotantomääriä, että löisivät skaalautumalla jonkun monelle autovalmistajalle toimittavan alihankkijan. Ihan yhtä kusessa se Tesla tulee olemaan kuin perinnevalmistajat aikanaan, jos menee rakentamaan tehtaita enemmän kuin markkinat vetää.
 
Nyt teillä on vähän vanhentuneet ajattelutavat.

Ei kai Teslan tyyppisessä yrityksessä pelata marginaaleilla vaan markkinaosuuksilla. Sama kuin monen tappiota tekevän alustatalouden yrityksen kanssa eli ilmaherruus on tärkeämpi kuin kannattavuus. Tappiota saa tehdä kunhan liikevaihto kasvaa.
Tesla tainnut olla melkein 4 vuotta plussalla. Viime kvartaalissa 2.5miljardia nettovoitto. En jaksa uskoa, että tulos painuisi tappiolle q2:lla.
 
No jos tuolle tasolle mennään, puhuit vuosista.
Eikös siitä tule about 4 vuotta voitolla kun teslan voittokkaiden kvartaalien putki alkoi heinäkuun alulta 2019. Q3 2019 oli voitollinen ja siihen kuuluu heinä, elo ja syyskuu.
 
Sä ajattelet kokonaista autoa, kun pitäisi ajatella komponenttitasolla. Ei Tesla kilpaile perinnevalmistajia vastaan vaan koko alihankintakoneistoa. Teslanhan pitää lyödä jokaisessa itse tuotetussa palassa kilpailu, että integraatiossa olisi järkeä. Esim. akuissa näyttää pahasti siltä, että muut vetää ohi. Tesla puhuu skaalaedusta, mutta pidemmän päälle Teslan on hankala saada sellaisia tuotantomääriä, että löisivät skaalautumalla jonkun monelle autovalmistajalle toimittavan alihankkijan. Ihan yhtä kusessa se Tesla tulee olemaan kuin perinnevalmistajat aikanaan, jos menee rakentamaan tehtaita enemmän kuin markkinat vetää.
Autoistahan tässä ketjussa puhutaan. Ehkä Teslalla on tulevaisuudessa tarkoitus olla se toimittava alihankkija asioissa joihin laittavat paukkuja, tiedä häntä.

Kovaa jälkeä se Musk on kuitenkin tehnyt. Ihan jokainen kumipää ei kuitenkaan laita koko + satavuotista autoteollisuutta edes lyhytaikaisesti kyykkyyn ja siinä samalla vähän puuhastele avaruuslentoja ja twitterejä sivuharrastuksenaan.
 
Autoistahan tässä ketjussa puhutaan. Ehkä Teslalla on tulevaisuudessa tarkoitus olla se toimittava alihankkija asioissa joihin laittavat paukkuja, tiedä häntä.
Autot tehdään komponenteista ja niiden kulut ratkaisee auton marginaalit/hinnan. Hovialihankkijan hommaaminenhan olisi täysi 180 astetta käännös Teslan filosofiaan tehdä itse. Jos Tesla veikkaa väärää hevosta ja hassaa rahansa tehtaiden seiniin, niin on vain ajan kysymys milloin joku nappaa googlen softat ja pulttaa alihankintaosat kiinni autoon halvemmalla kuin Tesla.
Kovaa jälkeä se Musk on kuitenkin tehnyt. Ihan jokainen kumipää ei kuitenkaan laita koko + satavuotista autoteollisuutta edes lyhytaikaisesti kyykkyyn ja siinä samalla vähän puuhastele avaruuslentoja ja twitterejä sivuharrastuksenaan.
Kovaa jälkeä joo. Twitterin ostoksen vaikutusta tarpeeseen pitää Teslan kurssia yllä olen joskus pohtinut… Ja sitä miten paljon alkuunpaneva visio on sittemmin aiheuttanut haittaa menekille (käytettävyyteen liittyvät aivopierut minimalismin nimissä).
 
Onko kukaan törmännyt uutiseen Teslan ja Panasonicin diilistä uusia 18650 sopimusta? Kyllähän noita tehdashankkeita ollut uutisissa ja tulevaa 4680 toimitusta ens vuonna. Lähinnä mietin tuleeko 4680 uuteen s/x päivitykseen 2024.
 
Jos Tesla veikkaa väärää hevosta ja hassaa rahansa tehtaiden seiniin, niin on vain ajan kysymys milloin joku nappaa googlen softat ja pulttaa alihankintaosat kiinni autoon halvemmalla kuin Tesla.

JOS.. Entä jos ne veikkaa oikeaa hevosta. Ja googleakaan ei kaikki fanita, vaikka ne heiluukin joka asiassa kukkona tunkiolla per/nyt. Puukko on äkkiä selässä kun askel menee vinoon.
 
JOS.. Entä jos ne veikkaa oikeaa hevosta. Ja googleakaan ei kaikki fanita, vaikka ne heiluukin joka asiassa kukkona tunkiolla per/nyt. Puukko on äkkiä selässä kun askel menee vinoon.
Sitten veikkaavat oikein. Nykyinen aikataulujen venyminen ei varsinaisesti paranna uskoa tähän vaihtoehtoon. Googlen mainitsin sen takia, että siellä on jo tarjolla hyvä kilpaileva kokemus. Apple voi olla musta hevonen, tosin hyvin ne puhelimet jo integroituvat asiallisiin toteutuksiin.
 
En osaa oikein sanoa. Ehkä tavaraa eli etäisyyksiä ei tule näytölle yhtä herkästi.
En oo tutkatonta kokeillut, mutta voisin kuvitella että sen ongelmista puhuttaessa on vahva usko siihen, että johtuvat juuri kameroista. Ei ole kovin häävejä esityksiä näkynyt tutkillakaan ml. tutkalliset Teslat. Kyllähän ne optimiolosuhteissa aina toimii, mutta ei niitä silloin kukaan kaipaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Apple voi olla musta hevonen, tosin hyvin ne puhelimet jo integroituvat asiallisiin toteutuksiin.

Mulla on ensimmäinen iPhone käytössä ja kironnut kun se ei integroidu mihinkään ilman väkivaltaa. Ihan järkyttävää sontaa verattuna Androidiin. Toivoisin, että eivät edes yritä tunkea autoihin.
 
Mulla on ensimmäinen iPhone käytössä ja kironnut kun se ei integroidu mihinkään ilman väkivaltaa. Ihan järkyttävää sontaa verattuna Androidiin. Toivoisin, että eivät edes yritä tunkea autoihin.
Tarkennatko hieman. Oletan, että Kvarkki puhui mm. Carplaystä ja oma kokemus on äärimmäisen saumaton: Auto yhdistää automaattisesti Carplayhyn kun autoon istuu. Auto ehdottaa että mennäänkö seuraavaksi kalenterimerkinnän sijaintiin vai mitä. Äänikomennot toimii suomeksi ja voi käskiä navigoimaan kotiin, lähimmälle Nesteelle tai minne nyt vaan. Podcastit on just ne mitä puhelimessa ja läppärissä, kuten myös musiikki ja kaikki jatkuu saumattomasti siitä mihin jäätiin. Ajellessa voi sanella puheluiden muistiinpanot, tehdä muistutuksia esim kun ajan kaupan lähettyville jne. ja pyytää Siriä lukemaan esim kalenterimerkinnän agendan. Ja kaikki vielä toimii toimimtavarmaasti. On ollut hämmentävän hyvä kokemus. Itse iOSsästä en ole useilta osin samaa mieltä, mutta nimenomaan integraatiot Applen virallisella tuella ovat iOS vahvuus.

Mediakeskuksena/älykeskuksena ja mm. navina CarPlay on ollut todella kova suoritus mihin tahansa vaan auton softaan. Paras olisi, kun avaisivat rajapinnat ja CarPlay saisi käskeä autoa esim lämmittämään akkua yms., käytettävyydeltään kuitenkin jopa Teslan softa tuntui antiikkiselta vrt CarPlay.

Toki jos käyttö on yksinkertaisempaa tai sitten haluaa jotain teknisempää pellepelotoida, niiin ainakin Android voi olla parempi.
 
Teslan ”softa” on sen takia muita edellä kun on iso näytttö ja rautaa taustalla että se pyörii lagaamatta. Kuitenkin vaikka hieno UI onkin niin on se silti nykyään yhtä sekainen kuin muutkin. Siitä kertoo se että tuodaan hakutoiminto asetuksiin.

Ominaisuuksiltaan se on hyvin vajavainen kun vain tietyt asiat on ja mitään ei voi liikaa kustomoida tai saada lisää. Toki lisää turhia toimintoja saa mutta mitään hyödyllistä ei tai vanhoja bugeja ei korjata.
 
Tarkennatko hieman. Oletan, että Kvarkki puhui mm. Carplaystä ja oma kokemus on äärimmäisen saumaton: Auto yhdistää automaattisesti Carplayhyn kun autoon istuu.

Mulle riittäisi, että iPhone toimisi kelvollisesti auton avaimena ja ajoittain hotspottina, mutta se ei tee niitäkään, koska haluaa ajatella mun puolesta ja säästellä akkuani. Siksi löydänkin autoon mennessä itseni säännöllisesti herättelemässä puhelimen näyttöä, että ymmärtää kytkeä sen bluetoothin jotta pääsen sisään. Hotspotin pitäminen ’päällä’ -asennossa ja toimivana on vielä vaikeampaa. Vastaavat käyttökokemukset eivät rajoitu pelkästään Tesla-Apple välille vaan Apple-mikä laite tahansa välille. Kuulemma toimii kivasti muiden ylihintaisten Apple -tuotteiden kanssa yhteen, mutta voin vakuuttaa että sellaisia ei ole omaan käyttöön tulossa.
 
Olikos täällä hahmoja jotka touhuaa omaan Teslaansa huollot ja muut rempat.

Itellä ei ole vielä paljon remppailtu, muuta kun oikaissut yhden valtakunnallisen huoltamoketjun suorittaman pyöränsuuntauksen jäljiltä vääntyneen ilmajousien korkeus anturin telineen.. (vääntelivät ennen säätöä alustan puslat etteivät säädä mitään jos väljää jossain)

Toinen puuha joka tuli hoidettua on model s pyyhkijämekanismin puslien vaihto.

Oli kyllä 30 vuoden autojen ropaushistorian iisein homma. Suojamuovit klipseistä irti, pyyhkijävarret lukkopihdeillä napsauttaen irti, kolme ruuvia ja sähkö liitin irti ja koko mekanismi pajan pöydällä.

Holkkisarja vempeleeltä 50€ ja koko homma puolessa tunnissa hoidettu ilman kiroilua.

Faceliftissä ei tarvii edes viistotukea irrottaa niinkuin vanhemmista. Me likes.

Nuo ilmajousituksen antureiden pellit on kyllä puoli milliä liian ohuesta pellistä väsätyt kun käsineen sai käännettyä takas oikeaan asentoon. Tonne sopivasti joku hiekanjyvä väliin ni on joku kulma alhaalla kun tuo vääntyy.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä näkisin eri Tesla mallien merkittävimmät päivitykset ja vähän ko. päivitysten ajankohtia?
 
Btw, onko tuo parkkitutkaton toteutus parantunut yhtään?
Testasin juuri tutkatonta Y:tä, ja ainakin peruutustilanteessa toimi "ihan ok" kun takana oli selvä objekti. Ainut vaan, että mielestäni tutkista olisi suurin hyöty kun kameroista ei näe mitään ja peilitkin on kurassa. Tuossa tilanteessa kamerapohjainen "tutka" on täysin avuton.
 
Huomenna lähtis Lapin ja Norjan turnajaiset käyntiin. Katsellaan ollaanko sitä reissun jälkeenkin auton kanssa vielä kavereita, vai pitääkö ruveta katselemaan sitä dieseliä :)

Millähän olisi paras seurata kilsoja ja kulutusta koko reissulta. Trip olisi tietysti ilmeinen valinta, mutta en tiedä hennonko nollata niitä. Toisessa on kilsat + kulutus auton koko historian ajalta ja toisessa siitä lähtien kun se on ollut minulla. Kolmatta tohon ei taida saada. Se Matkat taas taitaa olla tähän tarkoitukseen soveltumaton, kun nykyinen matka nollaantuu joka kerta kun auto on parkissa ja sitten siinä ei tainnut olla kun se latausvälin ajan rullaava vaihtoehto toisena. Onko ainoa vaihtoehto toisen tripin nollaaminen, vai onko teillä jotain kolmannen osapuolen appiksia tms. tuohon tarkoitukseen?
 
Otat nykyiset luvut "ruutupaperille" ylös ja sitten teet vähennyslaskun kun reissu on ohi.
 
Otat nykyiset luvut "ruutupaperille" ylös ja sitten teet vähennyslaskun kun reissu on ohi.
Kilsojen osaltahan toi oiskin helppo, mutta kiinnostelee nuo kulutukset. Siellä on tiestö vähän toisentyyppistä kun täällä ja myös alhaisemmat ajonopeudet. Olisi ihan jänskää dataa nähdä kun niitä kilsoja tulee kuitenkin monta tuhatta.
 
Koetko todella tarpeelliseksi seurata auton koko elinkaaren kulutusta ja kilometrejä(myös siis ennen sinun omistusaikaisia)?
 
Huomenna lähtis Lapin ja Norjan turnajaiset käyntiin. Katsellaan ollaanko sitä reissun jälkeenkin auton kanssa vielä kavereita, vai pitääkö ruveta katselemaan sitä dieseliä :)

Millähän olisi paras seurata kilsoja ja kulutusta koko reissulta. Trip olisi tietysti ilmeinen valinta, mutta en tiedä hennonko nollata niitä. Toisessa on kilsat + kulutus auton koko historian ajalta ja toisessa siitä lähtien kun se on ollut minulla. Kolmatta tohon ei taida saada. Se Matkat taas taitaa olla tähän tarkoitukseen soveltumaton, kun nykyinen matka nollaantuu joka kerta kun auto on parkissa ja sitten siinä ei tainnut olla kun se latausvälin ajan rullaava vaihtoehto toisena. Onko ainoa vaihtoehto toisen tripin nollaaminen, vai onko teillä jotain kolmannen osapuolen appiksia tms. tuohon tarkoitukseen?
Norjassa naatiskelet maisemista ja latailet seuraavalla superilla. Helppoa ja mukavaa. Tesla appiin jää paljonko latasit.
 
Norjassa naatiskelet maisemista ja latailet seuraavalla superilla. Helppoa ja mukavaa. Tesla appiin jää paljonko latasit.
Tää on muuten iha käsittämätöntä mitä skeidaa tuo muitten sähkäreiden lataus onkaan. Monet kerrat katellut kun jengi sekoilee niitten latureitten kanssa ja arpoo missä järjestyksessä töpseli ja maksua hoitaa.

Miten voi olla kolmannella vuosituhannella vaikea hoitaa asiaa. Ois vaikka niinku ihan normi polttiksetkin jos ei osaa laskuttaa appilla auton omistajan korttia.

Plug n charge olis pitänyt kyllä teslan esimerkistä tarttua kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on muuten iha käsittämätöntä mitä skeidaa tuo muitten sähkäreiden lataus onkaan. Monet kerrat katellut kun jengi sekoilee niitten latureitten kanssa ja arpoo missä järjestyksessä töpseli ja maksua hoitaa.

Miten voi olla kolmannella vuosituhannella vaikea hoitaa asiaa. Ois vaikka niinku ihan normi polttiksetkin jos ei osaa laskuttaa appilla auton omistajan korttia.

Plug n charge olis pitänyt kyllä teslan esimerkistä tarttua kaikille.
Myös tämän takia ulkomailla ajellessa en uskalla jättää latausta minkään muun varaan kuin superin. Siinä sitten ollaan kun akkua alle 10pinnaa ja katsottu 3.osapuolen pikalaturi ei toimikkaan suomipojan luottokortilla ja tiedoilla.
 
Myös tämän takia ulkomailla ajellessa en uskalla jättää latausta minkään muun varaan kuin superin. Siinä sitten ollaan kun akkua alle 10pinnaa ja katsottu 3.osapuolen pikalaturi ei toimikkaan suomipojan luottokortilla ja tiedoilla.
Taitaa olla about joka ikisellä automerkillä ne sopparilataushommat mitkä toimii käytännössä kaikilla asemilla, tai ainakin niillä mihin auto osaa navigoida. Yksi kortti/äppi mikä toimii 95% latausfirmoista ni ei siitä kannata ressiä ottaa.
Todennäköisyys sille että ei toimi on jotakuinkin sama ku että siellä superiasemalla ei toimi yksikään pömpeli.
 
Myös tämän takia ulkomailla ajellessa en uskalla jättää latausta minkään muun varaan kuin superin. Siinä sitten ollaan kun akkua alle 10pinnaa ja katsottu 3.osapuolen pikalaturi ei toimikkaan suomipojan luottokortilla ja tiedoilla.
Mulla on Fortumin softa ja inCharge (Vattenfall) backuppeina. Näitä suosittelivat fabossa. Jos ootte Lofooteilla päin reissannut, niin kuinka hyvin sieltä löytyy 11kw Type 2:ia tai voimavirtapistokkeita leirintäalueilta/parkkiksilta?

Varaudutaan siihen, että joku yö saattaa mennä autossakin jos/kun ei järkevän hintaisia majoituksia ole adhoccina tarjolla. Näissä ois hyvä lataa samalla, sama pätee tietty vaikka vuokrailis mökinkin, mutta toi camp mode oletettavasti nielee virtaa vielä ajojen päälle ihan kiitettävästi.

Huomasin, että Rukallakin taitaa olla helpointa ja halvinta käydä lataamassa auto Kuusamossa nopealla. Ainoat pistokkeet taitaa olla hotellin parkkihallissa. Saatavuus kyseenlainen (niitä ei ollu montaa) ja pelkästään se halliyö maksaa 25€.
 
Viimeksi muokattu:
Eikai tästä ressiä oteta, hämmentää vaan millainen sotku tästä saatiin vaikka täysin toimiva tapa oli jo ollut olemassa useita vuosia.

Paras on kun jollain kiina valmistajalta ei edes ole uniikkia tunnistetta autossa vaan kaikki on samoja joten plug n charge ei edes voi toimia niissä.
 
Mulle riittäisi, että iPhone toimisi kelvollisesti auton avaimena ja ajoittain hotspottina, mutta se ei tee niitäkään, koska haluaa ajatella mun puolesta ja säästellä akkuani. Siksi löydänkin autoon mennessä itseni säännöllisesti herättelemässä puhelimen näyttöä, että ymmärtää kytkeä sen bluetoothin jotta pääsen sisään. Hotspotin pitäminen ’päällä’ -asennossa ja toimivana on vielä vaikeampaa. Vastaavat käyttökokemukset eivät rajoitu pelkästään Tesla-Apple välille vaan Apple-mikä laite tahansa välille. Kuulemma toimii kivasti muiden ylihintaisten Apple -tuotteiden kanssa yhteen, mutta voin vakuuttaa että sellaisia ei ole omaan käyttöön tulossa.

Hyvin toimii avaimena ainakin teslan kanssa..
 
Taitaa olla about joka ikisellä automerkillä ne sopparilataushommat mitkä toimii käytännössä kaikilla asemilla, tai ainakin niillä mihin auto osaa navigoida. Yksi kortti/äppi mikä toimii 95% latausfirmoista ni ei siitä kannata ressiä ottaa.
Todennäköisyys sille että ei toimi on jotakuinkin sama ku että siellä superiasemalla ei toimi yksikään pömpeli.
Ei auta auton valmistajien omat lataus apit jos alla on Tesla. Silloin ei luonnollisesti ole teslan tarjoamaa äppiä 3.osapuolen latureille.
 
Hyvin toimii avaimena ainakin teslan kanssa..
Mulla iPhone 14 ja en voi valitettavasti sanoa samaa. Saattaa viikon toimia ja sen jälkeen alkaa temppuilu, jossa bluetooth herää vasta kun painan näytön lukitusnappia. Hotspot on vielä pahempi farssi, mutta sitä nyt onneksi hyvin harvoin mihinkään tarvii.

Puoliskolla Android eikä ikinä mitään ongelmaa. Kun mennään samaan aikaaan autolle, niin kuskin asetuksista voi nopeasti päätellä kumpi laite on ottanut aiemmin yhteyden autoon. Voin kertoa, että se ei ole kovin usein se laite jossa on omenalogo.
 
Mulla iPhone 14 ja en voi valitettavasti sanoa samaa. Saattaa viikon toimia ja sen jälkeen alkaa temppuilu, jossa bluetooth herää vasta kun painan näytön lukitusnappia. Hotspot on vielä pahempi farssi, mutta sitä nyt onneksi hyvin harvoin mihinkään tarvii.

Puoliskolla Android eikä ikinä mitään ongelmaa. Kun mennään samaan aikaaan autolle, niin kuskin asetuksista voi nopeasti päätellä kumpi laite on ottanut aiemmin yhteyden autoon. Voin kertoa, että se ei ole kovin usein se laite jossa on omenalogo.

Joku hämärä mielikuva että jos sijainti tesla apissa ei ole sallittu tai vain käytettäessä, niin saattaa tehdä tuota..
 
Itsellä 14 Pro Max ja ei ole kyllä kertaakan tarvinnut availla näyttöä että auto tunnistaisi avaimen. Onhan sulla sallittu ne tarvittavat lokaatio-oikeudet (aina sallittu) sille Tesla app:lle. Samoin kannattaa tarkistaa että varmasti on ne Bluetooth oikeudet myös annettu Tesla sovellukselle.
 
Hyviä ideoita kun rebootit ei auta.

Spotify ollut nyt viikon "kirjaudutaan" loopissa.

HW1 LTE

Aiemmin toennut neljän sormen resetillä tai parilla. Nyt ei.

Koitettu myös vaihdella wlanin ja lte:n välillä.

Seuraava optio ajaa johonkin luolaan jossa ei ole lte ja katsoa saisko uusia optioita.
 
Ei auta auton valmistajien omat lataus apit jos alla on Tesla. Silloin ei luonnollisesti ole teslan tarjoamaa äppiä 3.osapuolen latureille.
Toisaalta useassa paikkaa ulkomailla on supereita aika tiheään eli ei ongelmaa. Ja suomessa ABC on kanssa joka paikassa niin ei tartte mitään jäsenyyksiä.
 
Itsellä 14 Pro Max ja ei ole kyllä kertaakan tarvinnut availla näyttöä että auto tunnistaisi avaimen. Onhan sulla sallittu ne tarvittavat lokaatio-oikeudet (aina sallittu) sille Tesla app:lle. Samoin kannattaa tarkistaa että varmasti on ne Bluetooth oikeudet myös annettu Tesla sovellukselle.
On. Ja tämä luuri tekee ihan samaa myös Jabran nappien kanssa. Vähintään buutti viikossa.
 
Hyviä ideoita kun rebootit ei auta.

Spotify ollut nyt viikon "kirjaudutaan" loopissa.

HW1 LTE

Aiemmin toennut neljän sormen resetillä tai parilla. Nyt ei.

Koitettu myös vaihdella wlanin ja lte:n välillä.

Seuraava optio ajaa johonkin luolaan jossa ei ole lte ja katsoa saisko uusia optioita.
Pistä huoltopyyntö kun kerran on vika päällänsä.
 
On. Ja tämä luuri tekee ihan samaa myös Jabran nappien kanssa. Vähintään buutti viikossa.
Jos tarkoitit bootilla viikossa puhelinta, niin se on sitten paskana jotenkin. Autoja ja eri iphoneja on ollut lukuisia (jos eri softaversiot laskee mukaan) ja kaikki toimineet kuin perinteinen junan vessa. 0 ongelmaa BT:n kanssa.
 
Ottakaa sieltä Teslan päästä se kontaktien synkronointi. Se pätkii BTta. Joku bugi Teslan jumal softassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom