Itse en arvosta supereita ja se johtuu parista jutusta: 1) Eivät sijoitu hyvin normaalien ajoreittien varrelle, 2) hinta kovahko ja 3) palvelut vaihtelevat sijainnista riippuen. Vaikka se onkin tylsä sanoa, niin ABC:n osalta tietää aina mitä saa eli fiksun hinnan ja ok palvelut.
Sitten ruodintaa kesäkuun myydyimmän auton osalta eli model Y ja kokemukset vajaan kymppitonnin aikana. Aluksi muistelua alkuvaiheen toiveiden tynnyristä:
Kohdat 7, 8 ja 10 ovat tulleet kuntoon. Kohtaan 2 en enää halua muutosta vaan nykyinen on sittenkin hyvä (ainakin kesällä). Kohdan 5 osalta ei kuivan lasin raapimisia ole ollut paria kertaa enempää, mutta sateella voisi välillä toimia paremmin. Kohta 6 hoituu latausasemalla.
Kohdat 1, 4 ja 9 eivät taida koskaan tulla kuntoon ja kohdan 3 osalta saattaa suomenkieli joskus tulla, AA/CP ei varmaakaan.
Edelleen maksaisin lisää rahaa, jos saisin paremmat penkit, hudin ja hyvät parkkitutkat. Karmilliset ovet toisivat laatufiilistä mahdollisesti enemmän kuin mikään muu. Nahkaratti tulisi hyvänä kakkosena. Sen jälkeen voisi sisätilojen sijaan keskittyä ajettavuuden parantamiseen ja kääntösäteen pienentämiseen. Noh, ehkä hattuhyllylle voisi tehdä jotain.
Muuten olen ollut tyytyväinen, kun ei ole korjattavaa ollut. Voimalinja, energiataloudellisuus, sovelluksen monipuolisuus ja käytön kokonaisvaltainen helppous ovat hieno kombo sähköautossa. Silti seuraava auto ei välttämättä ole Tesla, vaikka moneen Teslan ominaisuuteen olen tykästynyt. Jos joku valmistaja pääsee hinnan ja softan osalta lähelle sekä auto omaa paremman ajettavuuden ja paremmat penkit, voipi merkki vaihtua.