Olemme innoissamme voidessamme esitellä tiedotusketjun tulevasta Tesla Highlandista (Model 3 Redesign)!
Highland edustaa Teslan jatkuvaa innovaatiota ja kekseliäisyyttä viimeisten kuudentoista vuoden aikana, ja nykyisen mallin merkittävin päivitys. Kiinni!
Highland on
@Tesla
Model 3:n täydellinen uudistus, joka sisältää perusteellisen ulkopinnan päivityksen, mutta myös merkittäviä sisätilojen päivityksiä. Prototyypit, joita olemme nähneet liikenteessä viime kuukausina, ovat vain kiusanteko tulevasta.
Tesla sisältää kymmeniä teknisiä edistysaskeleita Highlandissa, mukaan lukien ensimmäistä kertaa steer-by-wire Yoke ja ohjauspyörät. Muita lisäyksiä ovat matriisi-LEDit kaikissa verhoissa ja uudelleen suunnitellut RGB-ympäristövalot, jotka tarjoavat nykyaikaisemman tunnelman kaikille matkustajille.
Ja samalla kun puhumme uusista valoista, Teslalla on myös salainen pieni päivitys S/X:stä, joka tapahtuu alustavasti seuraavien kahden kuukauden aikana tai aikaisemmin. Toisin kuin muualla tässä ketjussa, meille ei ole annettu lupaa jakaa tietoja RGB-ympäristövalojen vastaanottamisen lisäksi.
Keskustelujen perusteella, joita olemme nyt käyneet vähintään tusinan työntekijän kanssa yrityksen eri rooleissa, Highlandin sisustus tuntuu raikkaammalta, nykyaikaisemmalta ja paljon lähempänä viimeaikaisen Model S- ja X-uudistuksen ulkoasua ja tuntumaa. Takanäytöstä on kokeiltu.
Toinen Highlandin ydin, joka saattaa yllättää monia, on keskittyminen kierrätysmateriaaleihin. Kuten Model Y:n käyttöyksiköiden äskettäisen iteroinnin yhteydessä, monet komponentit täyttävät Teslan ympäristönsuojelutavoitteet ja tekevät pienistä osista/korjauksista edullisempia.
Highland edustaa myös vuosien asiakaspalautetta tarjotakseen virtaviivaisemman kokemuksen mallien välillä vaihdettaessa, erityisesti Tesla Profile -toimintojen laajentamisen myötä.
Yksi pieni muutos, josta meille on kerrottu, on "R", joka näkyy peileissä peruutettaessa.
Kun Highland on täydessä tuotannossa, kaikissa toimitetuissa ajoneuvoissa on
@Tesla
/
@Tesla_AI
uusin ja paras autopilottitietokone, HW4.
Model 3 on ainoa ajoneuvo, jota ei toimiteta HW4:llä; Odotamme kuitenkin, että Tesla aloittaa tämän siirtymän ennen Highlandia.
Highland-projektin parissa tiiviisti työskentelevien henkilöiden perusteella meille on kerrottu, että Highland ei sisällä vain päivitettyjä kameroita, joita olemme nähneet HW4-varustetuissa ajoneuvoissa, vaan se on yksi ensimmäisistä malleista, joissa on uusi etupaneeli. Kyllä, se sisältää uuden puskurikameran.
Uusi päivitys sisältää myös päivitetyn kaiutinjärjestelmän (meille on kerrottu odottavan pieniä parannuksia), joka lainataan käsitteellisesti uusimmasta Model S/X:stä
Highland saa hieman tehokkuutta parannuksia poistamalla erilaisia antureita sen sijaan, että se hyödyntää GPS-pohjaista dataa.
Varhaisiin prototyyppeihin sisältyi Model Y HEPA -suodattimen ohuempi iteraatio, mutta sitä ei ole vielä esiintynyt viimeaikaisissa iteraatioissa. Näin ollen sitä ei välttämättä ole julkaisuehdokkaassa. Joidenkin muutosten, erityisesti ulkovalojen, ei odoteta tapahtuvan merkittäviä muutoksia.
Lopuksi on odotettavissa istuinmuutoksia, joiden tarkoituksena on parantaa ajomukavuutta ja testauksessa vähentää aikaisempien sukupolvien koettua tärinää. Muita muutoksia on tehty mukavamman kokemuksen tarjoamiseksi. Tämä on ensiarvoisen tärkeää sekä kyydissä että robo-taksilla tulevina vuosina.
Joten, norsu huoneessa! Kaikilla näillä päivityksillä voit odottaa, että Tesla nostaa Model 3:n (Highland) hintaa? Vaikka emme ole saaneet mitään konkreettista tämän vahvistamiseksi tai kieltämiseksi, olemme varmoja, että Highlandin hinnoittelu on samanlainen kuin nykyinen sukupolvi.
Koko valmistusprosessin aikana tehtyjen parannusten ansiosta Highland tarjoaa aivan uudenlaisen kokemuksen, samalla kun se saavuttaa järjettömiä kustannussäästöjä yritykselle ja asiakkaille. Se tulee olemaan jälleen yksi "vakavimmista iskuista" kaasukäyttöisille autoille, kuten
@elonmusk
usein sanoo
Ollaan nyt tosissaan. Milloin Highland käynnistyy? Valitettavasti se on hämmentävä aihe.
Koska viiveitä on jo tapahtunut useaan otteeseen, olemme saaneet ristiriitaisia mielipiteitä työntekijöiltä, joiden kanssa olemme puhuneet. Jotkut sanovat 1-3 kuukauden kuluttua, jotkut myöhemmin tänä vuonna. Toiset ovat sanoneet Q1 2024.
Olemme saaneet sen vaikutelman, että Tesla käyttää aikaa saadakseen tämän oikein, sillä prototyyppien valmistusprosessi on hidas mutta tasainen ja että tarvittavien osien toimitusketjut saadaan purettua. Yrityksen johtajat ovat viiveistä huolimatta erittäin ylpeitä tähän mennessä tehdystä työstä.