- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 9 852
Direktiivi vaatii.Koskahan tulis propellihattu, joka vois ohjelmoida noita pimputuksia pois, esim reunaviivavaroitukselle muisti, että 'ole pois kunnes sinua kaipaan.' Eli en koskaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Direktiivi vaatii.Koskahan tulis propellihattu, joka vois ohjelmoida noita pimputuksia pois, esim reunaviivavaroitukselle muisti, että 'ole pois kunnes sinua kaipaan.' Eli en koskaan.
Noi on tosiaan aika ärsyttäviä. Samoin kun se ajoavustin ylipäänsä esim. ruuhkassa ajaessa kun tulee ad-hoc ohituksia ja vilkku myöhästyy sen kymmenyksen siitä kun rengas ylittää keskiviivan. Ymmärrän kyllä miksi se toimii miten toimii, mutta vaikea siihen on tottua.Koskahan tulis propellihattu, joka vois ohjelmoida noita pimputuksia pois, esim reunaviivavaroitukselle muisti, että 'ole pois kunnes sinua kaipaan.' Eli en koskaan.
Mitä porukka nyt mieltä että onko kumpi performance y parempi nää muutaman tonnin ajetut -22 Saksasta vai uusi kaupasta nyt tilaten? -22 mallissa parkkitutkat sitten esim vanha auto olis helpompi antaa käytettyyn vaihdossa saatikka teslalle…hintahan käytännössä samat.
MYP:iin ja MYLR uusi takamoottori ja HW4:
Nii tai voi olla hairpin moottori mikä oli jo EU malleissa evt.Onkohan tää nyt se mikä ei sisällä mitään rare earth mineraaleja vai vaan uusi rev. ilman sen kummempaa uutta... emme tiedä.
Kuulostaa vähän siltä, että miksi ostaa tänään, kun huomenna saa paremmin ehdoinKorkotarjous 2.99% koskee nyt kaikkia Model 3 malleja.
Kuulostaa vähän siltä, että miksi ostaa tänään, kun huomenna saa paremmin ehdoin
Samalla ruuhka-aika muutettiin koskemaan klo 18-22 väliäSuperchargereiden hinnat pudonneet jonkun verran. Nyt näyttäisi perushinta olevan 32-38c/kWh riippuen asemasta.
supercharge.info:sta saa aika hyvin päivityksiä noihin.Espoon superi oli näemmä käytössä jo viikko sitten kun sattumalta siihen viereen kävi matka - auton navi ei sitä vielä tuntenut - 12 paikkaa (250kW?). Kukaan Ylöjärven suunnalla? Onko mitään havaintoja sen etenemisestä? nimim. mökille.
Niin ja autosta (Y) kommenttia. Toimii korjauksen jälkeen hyvin toistaiseksi. Kiihtyvyys ok, mutta ei tunnu enää erikoiselta. Ajoasennon sain paremmaksi, kun tosiaan nosti penkkiä reilusti ylemmäs (päätilaa on) ja vähän taakkepäin. Helteet tuli, niin etä-ilmastointi on etevä. Ja tiet on selkeästi silenneet, hirmumelu helpottanut isompien väylien osalta. Aurinkosähköllä lataillaan sopivasti, niin energiakulut ajossa näin kesäaikaan ~0.
Ylöjärvellä ei mitään merkkiä etenemisestä, aina tulee katsottua kun melkein päivittäin ajelen ohi.Espoon superi oli näemmä käytössä jo viikko sitten kun sattumalta siihen viereen kävi matka - auton navi ei sitä vielä tuntenut - 12 paikkaa (250kW?). Kukaan Ylöjärven suunnalla? Onko mitään havaintoja sen etenemisestä? nimim. mökille.
Niin ja autosta (Y) kommenttia. Toimii korjauksen jälkeen hyvin toistaiseksi. Kiihtyvyys ok, mutta ei tunnu enää erikoiselta. Ajoasennon sain paremmaksi, kun tosiaan nosti penkkiä reilusti ylemmäs (päätilaa on) ja vähän taakkepäin. Helteet tuli, niin etä-ilmastointi on etevä. Ja tiet on selkeästi silenneet, hirmumelu helpottanut isompien väylien osalta. Aurinkosähköllä lataillaan sopivasti, niin energiakulut ajossa näin kesäaikaan ~0.
Toimii samalla tapaa.Toimiihan toi Super -verkosto ulkomailla samoin kun täällä? Eli johto kiinni ja veloitus autoon kytketystä luottokortista. Olisi tarkoitus ajaa kesälomareissulla pohjois-Norjaan ja pitäisi yrittää hieman jaksaa tutustua noihin lataus-asioihin suomen ulkopuolella. Mulla ei ole täälläkään kuin ABC:n, K-Latauksen ja Aimo Parkin appikset. Helpoin tietysti jos edelleenkään muita tarvitsisi, mutta lienee vähän riskaabelia jättää pelkästään Supereiden varaan nuo lataushommat.
Taitaa ulkomailla noita supereita olla vähän joka nurkassa eli varmaan pärjäisi pelkästään niillä jos niikseen haluaa.Toimiihan toi Super -verkosto ulkomailla samoin kun täällä? Eli johto kiinni ja veloitus autoon kytketystä luottokortista. Olisi tarkoitus ajaa kesälomareissulla pohjois-Norjaan ja pitäisi yrittää hieman jaksaa tutustua noihin lataus-asioihin suomen ulkopuolella. Mulla ei ole täälläkään kuin ABC:n, K-Latauksen ja Aimo Parkin appikset. Helpoin tietysti jos edelleenkään muita tarvitsisi, mutta lienee vähän riskaabelia jättää pelkästään Supereiden varaan nuo lataushommat.
Joo. Olen jostain ollut lueskelevani, että Norjassa ainakin yleisesti ottaen on erinomainen latausverkosto. Täytyy ehkä etsiskellä vähän tietoa mitä olisi hyvä olla Supereiden lisäksi, jotta niiden sijainti ei määrittele ajoreittiä. Suunnitelma on se, että ei tehdä suunnitelmia. Teltta messiin ja fiilispohjalta sinne minne nenä näyttää. Lofootit nyt varmaan yksi selkeä etappi kuitenkin. Ehkä myös Nordkapp.Taitaa ulkomailla noita supereita olla vähän joka nurkassa eli varmaan pärjäisi pelkästään niillä jos niikseen haluaa.
Norjassa ainakin yleisesti ottaen on erinomainen latausverkosto
Pohjois norjassa ei ehkä ihan supereilla vain pärjää, kannattaa katsoa joku paikallinen lisäksi, Itse käytin lofoteilla vuosi sitten bilkraft sovellusta jolla lataukset onistui hyvin.Toimiihan toi Super -verkosto ulkomailla samoin kun täällä? Eli johto kiinni ja veloitus autoon kytketystä luottokortista. Olisi tarkoitus ajaa kesälomareissulla pohjois-Norjaan ja pitäisi yrittää hieman jaksaa tutustua noihin lataus-asioihin suomen ulkopuolella. Mulla ei ole täälläkään kuin ABC:n, K-Latauksen ja Aimo Parkin appikset. Helpoin tietysti jos edelleenkään muita tarvitsisi, mutta lienee vähän riskaabelia jättää pelkästään Supereiden varaan nuo lataushommat.
Korko"tarjouksesta" tulee aika monta tonnia, jos maksuaika on pitkä. Sinällään vähän ihmettelen, että korkotuki ei ollut ensisijainen vaihtoehto Teslalle. Ostajalle voi sen kautta antaa merkittävän alen ilman, että kustaan arvonalenemalla vanhojen ostajien muroihin.Näköjään kaikki model 3 varastoautot myyty loppuun. Korkokampanja tuntui toimivan alennuksiakin tehokkaammin.
Näköjään kaikki model 3 varastoautot myyty loppuun. Korkokampanja tuntui toimivan alennuksiakin tehokkaammin.
Nyt oli nopeimmille saatavilla lisäksi ~5700€ alennus - sellaiseen aleen ei olisi pelkkä koron alentaminen riittänyt.Korko"tarjouksesta" tulee aika monta tonnia, jos maksuaika on pitkä. Sinällään vähän ihmettelen, että korkotuki ei ollut ensisijainen vaihtoehto Teslalle. Ostajalle voi sen kautta antaa merkittävän alen ilman, että kustaan arvonalenemalla vanhojen ostajien muroihin.
13 kpl vielä saatavilla, mutta hyvin menee kyllä kaupaksi. Ei oo teslalla ongelmaa hävittää varastoja, kaikki menee mitä tehdään. Muilla valmistajilla ongelmat kasvaa ja Tesla porskuttaa ylhäisyyteen yksinäisyyteen...Näköjään kaikki model 3 varastoautot myyty loppuun. Korkokampanja tuntui toimivan alennuksiakin tehokkaammin.
13 kpl vielä saatavilla, mutta hyvin menee kyllä kaupaksi. Ei oo teslalla ongelmaa hävittää varastoja, kaikki menee mitä tehdään. Muilla valmistajilla ongelmat kasvaa ja Tesla porskuttaa ylhäisyyteen yksinäisyyteen...
Seuraavat kvartaalit näyttää onko se kuningas kompastunut ja juuri vyörymässä tunkiolle. Meno alennuksien kanssa on vähän sellaista, että taitaa jotain olla pöksyissä. Vielä turhan aikaista sanoa, että onko se kovaa edessä vai löysää takana. Muilla ei samaa ongelmaa ole, kun muu tuotanto tuo leivän pöytään.Koska koirat saa haukkua, mutta vaan yksi on kukkulan kuningas, edelleen.
Oho, mulla olikin joku etäisyysfiltteri tuossa päällä ja siksi näytti nollaa13 kpl vielä saatavilla, mutta hyvin menee kyllä kaupaksi. Ei oo teslalla ongelmaa hävittää varastoja, kaikki menee mitä tehdään. Muilla valmistajilla ongelmat kasvaa ja Tesla porskuttaa ylhäisyyteen yksinäisyyteen...
Mutta kuinka kauan. Omasta lähipiiristä kaikki on sanonut että eivät kyllä enää uutta polttomoottoriautoa osta, vaan seuraava on sitten täyssähkö. Dinovalmistajien kannattaisi olla hereillä ja valmiina kun autoteollisuuden uusjako tehdään. Tulee olemaan valtava menetys ihan jo euroopalle jos perinteiset eurooppalaiset automerkit kuolee ja kiinabrändit tulee tilalle.Muilla ei samaa ongelmaa ole, kun muu tuotanto tuo leivän pöytään.
Mutta kuinka kauan. Omasta lähipiiristä kaikki on sanonut että eivät kyllä enää uutta polttomoottoriautoa osta, vaan seuraava on sitten täyssähkö. Dinovalmistajien kannattaisi olla hereillä ja valmiina kun autoteollisuuden uusjako tehdään. Tulee olemaan valtava menetys ihan jo euroopalle jos perinteiset eurooppalaiset automerkit kuolee ja kiinabrändit tulee tilalle.
Varmaan kauemmin kuin Teslan rahapussi, jos T onnistuu laajenemiskiimassa ajamaan itsensä tilanteeseen, jossa miljardeilla rakennetut tehtaat seisoo tyhjinä Lisäksi Tesla on idioottimaisin periaattein mm. minimalismista ajamassa itseään sellaiseen nurkkaan, että toisten valmistajien on äärimmäisen helppo tehdä kokonaisuutena parempi auto. Teslan kannattattaisi olla myös hereillä, ettei jää yoke käteen.Mutta kuinka kauan. Omasta lähipiiristä kaikki on sanonut että eivät kyllä enää uutta polttomoottoriautoa osta, vaan seuraava on sitten täyssähkö. Dinovalmistajien kannattaisi olla hereillä ja valmiina kun autoteollisuuden uusjako tehdään. Tulee olemaan valtava menetys ihan jo euroopalle jos perinteiset eurooppalaiset automerkit kuolee ja kiinabrändit tulee tilalle.
15k€ pikkupolttiksillako ne dinovalmistajat selviytyy? Voisi kuvitella että aikamoni merkki on kusessa jos vain pikkuruiset kaupunkiautot käy kaupaksi polttomoottoreilla ja tekevät tappiota sähköautopuolella.Oma kupla != lopullinen totuus. Hieman kuin kuplassa kaikki sanoo "mä en enää noita kiinalaisia härveleitä osta" ja kun hinta on kohdillaan niin periaatteet unohtuu. Eiköhän noita myydä vielä pitkään pitkin Eurooppaa, ei ole esim. 15k€ pikkuautoille mitään vaihtoehtoa. Ja aivan turha kenenkään ulista "Model Y:n saa melkein samalla hinnalla" kun se Model Y ei mahdu sinne ahtaalle kadulle tai sille ei saa parkkipaikkaa.
Aikamoiset setit taas sieltä. Mitä esim. BMW:n tehtaat tekee kun polttikset ei vedäkkään ja tehtaat seisoo toimettomana? Vaikeata investoidakkaan kun kassassa käy pyörre ja ollaan takamatkalla pirusti sähköautossa.Varmaan kauemmin kuin Teslan rahapussi, jos T onnistuu laajenemiskiimassa ajamaan itsensä tilanteeseen, jossa miljardeilla rakennetut tehtaat seisoo tyhjinä Lisäksi Tesla on idioottimaisin periaattein mm. minimalismista ajamassa itseään sellaiseen nurkkaan, että toisten valmistajien on äärimmäisen helppo tehdä kokonaisuutena parempi auto. Teslan kannattattaisi olla myös hereillä, ettei jää yoke käteen.
Elon ja voiton maksimointi.Aikamoiset setit taas sieltä. Mitä esim. BMW:n tehtaat tekee kun polttikset ei vedäkkään ja tehtaat seisoo toimettomana? Vaikeata investoidakkaan kun kassassa käy pyörre ja ollaan takamatkalla pirusti sähköautossa.
Mikä esim. estää teslaa muuttamasta strategiaa ja lisäämään niitä nappuloita jos jostain kummansyystä minimalistisuus joka nyt näyttää ihmisiin uppoovan, käy rasitteeksi myynnille..?
Taitaa olla juurikin toisin päin. Viimeisten vuosien aikana Tesla myynyt mitä valmistanut ja nyt kun tuotanto jo miljoonissa per vuosi jää toki inventoryyn enempi quarterin jälkeen. Nyt kun tarkastaa vuoden ajalta myytyjä ja valmistettuja ajoneuvoja puhutaan ykkösprosenteista mitä ei ole myyty. Kyllähän Tesla on käytännössä ilman näitä komponentti ja inflaatio ongelmiakin joka vuosi autojen hintoja tiputtanut jos yhtään on seurannut vuosia hintakehitystä. Tokihan oli ennen näitä hetkiä kysyntää enemmän ja nostivat hintaa kun jonot piteni.Joo, varasto tyhjenee kun pudottaa riittävästi hintaa. Selkeä indikaatio siitä että ongelmaa ei ole, kun taas muilla jotka myyvät kaiken mitä valmistavat (ja ilman aleja) on selkeä ongelma
Onko dataa kuinka monta polttis autoa vs. sähköautoa myytiin 2022 koko maailmassa?
Viimeisten vuosien aikana Tesla myynyt mitä valmistanut ja nyt kun tuotanto jo miljoonissa per vuosi jää toki inventoryyn enempi quarterin jälkeen. Nyt kun tarkastaa vuoden ajalta myytyjä ja valmistettuja ajoneuvoja puhutaan ykkösprosenteista mitä ei ole myyty. Kyllähän Tesla on käytännössä ilman näitä komponentti ja inflaatio ongelmiakin joka vuosi autojen hintoja tiputtanut jos yhtään on seurannut vuosia hintakehitystä.
Tesla kauppaa Suomessa autot jobbareille eli tarjous tulee sieltä. Siksi aina poskettoman huono. Autovex tai vastaava voisi antaa parempaa kuvaa.Kaverini sai juuri reilu 50k ajetusta 2020 Model S:stä hyvitystarjousksen 26k euroa Teslalta itseltään. Onhan tuo aika sekavaa. Joko ei mene kaupaksi tai jostain muusta syystä. Miksipä tuommoista kukaan ostaisikaan jos firman oma mielipide arvonalenemasta on tuo.