Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kaipa niitä vaatimuksia on maailma täynnä, mutta ns. "omalla tuvalla, omalla luvalla." :whistling:
 
Koskahan tulis propellihattu, joka vois ohjelmoida noita pimputuksia pois, esim reunaviivavaroitukselle muisti, että 'ole pois kunnes sinua kaipaan.' Eli en koskaan.
Noi on tosiaan aika ärsyttäviä. Samoin kun se ajoavustin ylipäänsä esim. ruuhkassa ajaessa kun tulee ad-hoc ohituksia ja vilkku myöhästyy sen kymmenyksen siitä kun rengas ylittää keskiviivan. Ymmärrän kyllä miksi se toimii miten toimii, mutta vaikea siihen on tottua.

Millä logiikalla tuo muuten valitsee milloin puuttuu tilanteeseen? Olen joskus kokeillut ja pelleillyt yrittäen saada sen reagoimaan, mutta ei se silloin ikinä reagoi mihinkään. Kokeilut eivät luonnollisesti ole tapahtuneet maantievauhdissa, joka lienee se loogisin selitys.

Pohjoisen reissulla opin vastoin kaikkia odotuksiani pitämään myös autopilotista. Pääkaupunkiseudulla ja motareilla sillä ei tee mitään, koska ensimmäisellä on liikaa liikennettä ja jälkimmäisellä tulee vaihdeltua kaistoja alvariinsa +nopeusrajoitukset eivät tule kamerasta. Sen sijaan noilla 80-100 rajoitetuilla hiljaisilla maantiepätkillä toimii kuin ajatus pl. jotkut levennykset, joissa ei oikein osaa päättää missä kohtaa kaistaa haluaa olla. Nopeusrajoitus + 15 ja autojen tullessa vastaan vähän skarpimpaa otetta ratista. Aika leppoisaa menoa. Ton nopeusrajoituksen toleranssin nostaminen ja matkavauhdin säätäminen käsirullalla eliminoi myös karttavirheistä johtuvat haamujarrutukset, mutta ei se silti motarilla ole hyvä, koska siellä on aina ohitettavia yms. eikä ajo ole yhtä tasaista kun noilla hiljaisilla maanteillä.
 
Mitä porukka nyt mieltä että onko kumpi performance y parempi nää muutaman tonnin ajetut -22 Saksasta vai uusi kaupasta nyt tilaten? -22 mallissa parkkitutkat sitten esim vanha auto olis helpompi antaa käytettyyn vaihdossa saatikka teslalle…hintahan käytännössä samat.

Se on vähän miten sen haluaa miettiä. Jos tuo käytetty ei ole valkoinen, siinä on kahdet renkaat yms. niin kannattaa miettiä monta tonnia hintaeroa tulee uuteen vastaavilla varusteilla. Takuutahan siinä uudessa ei välttämättä ole kun sen puoli vuotta pidempään, jos kyseessä loppuvuoden 22 malli ja se pidennetty takuuhan on nyt se josta sen erotuksen maksat olettaen, että käytetyssä mittarissa se alle 15k -> käytännössä uusi.

Pidät vaikka viisi vuotta, niin myydessä merkittävin hinnan muodostaja on kilometrit eikä vuosimalli. Käytettyjen ostajalla on myös tarjolla värivalikoimaa ilman ns. extrahintaa, ja se valkoinen perusmalli ei välttämättä helpoin myytävä. Itse päädyin käytettyyn, mutta tuo tapahtui ennen viimeisiä alennuksia jolloin myös hankintahinta oli vielä muutaman tonnin uutta valkoista halvempi, ja lisäksi halusin samalla keikalla vanhasta autostani eroon ilman extravaivaa. Nythän nuo ovat sen 50k molemmat.

Mulla toi vanha auto toimi itseasiassa triggerinä koko Tesla-kauppaan. Parin sadan ABS-anturi keikasta leivottiin Veholla päälle tonnin kakku, jossa niitä vaihdeltiin yksi kerrallaan kunnes vikavalo sammui. Maksoin laskun ja päätin, että vahinko lähtee kiertoon per heti. 30km sillä sen jälkeen ajelin :)
 
Viimeksi muokattu:
Superchargereiden hinnat pudonneet jonkun verran. Nyt näyttäisi perushinta olevan 32-38c/kWh riippuen asemasta.
 
Kuulostaa vähän siltä, että miksi ostaa tänään, kun huomenna saa paremmin ehdoin

Heinäkuun 15. päivä alkaa varmaan vielä isommat alet kun Q2 loppurushin "katumisaika" on ohi. Muistelisin että tammikuussa oli nimenomaan 13. tai 14. päivä kun rysäytettiin hinnat kunnolla
 
Espoon superi oli näemmä käytössä jo viikko sitten kun sattumalta siihen viereen kävi matka - auton navi ei sitä vielä tuntenut - 12 paikkaa (250kW?). Kukaan Ylöjärven suunnalla? Onko mitään havaintoja sen etenemisestä? nimim. mökille.
Niin ja autosta (Y) kommenttia. Toimii korjauksen jälkeen hyvin toistaiseksi. Kiihtyvyys ok, mutta ei tunnu enää erikoiselta. Ajoasennon sain paremmaksi, kun tosiaan nosti penkkiä reilusti ylemmäs (päätilaa on) ja vähän taakkepäin. Helteet tuli, niin etä-ilmastointi on etevä. Ja tiet on selkeästi silenneet, hirmumelu helpottanut isompien väylien osalta. Aurinkosähköllä lataillaan sopivasti, niin energiakulut ajossa näin kesäaikaan ~0.
 
Viimeksi muokattu:
Espoon superi oli näemmä käytössä jo viikko sitten kun sattumalta siihen viereen kävi matka - auton navi ei sitä vielä tuntenut - 12 paikkaa (250kW?). Kukaan Ylöjärven suunnalla? Onko mitään havaintoja sen etenemisestä? nimim. mökille.
Niin ja autosta (Y) kommenttia. Toimii korjauksen jälkeen hyvin toistaiseksi. Kiihtyvyys ok, mutta ei tunnu enää erikoiselta. Ajoasennon sain paremmaksi, kun tosiaan nosti penkkiä reilusti ylemmäs (päätilaa on) ja vähän taakkepäin. Helteet tuli, niin etä-ilmastointi on etevä. Ja tiet on selkeästi silenneet, hirmumelu helpottanut isompien väylien osalta. Aurinkosähköllä lataillaan sopivasti, niin energiakulut ajossa näin kesäaikaan ~0.
supercharge.info:sta saa aika hyvin päivityksiä noihin.

Lohja varmaan valmistuu heinä/elokuussa. Ylöjärvi ei ole vielä rakennuksessa vissiin.
 
Lohjalla oli jo asfaltit uusittu alkuviikosta ja taisivat viimeisiä kytkentöjä tehdä

Ehkä vielä tässä kuussa auki
 
Espoon superi oli näemmä käytössä jo viikko sitten kun sattumalta siihen viereen kävi matka - auton navi ei sitä vielä tuntenut - 12 paikkaa (250kW?). Kukaan Ylöjärven suunnalla? Onko mitään havaintoja sen etenemisestä? nimim. mökille.
Niin ja autosta (Y) kommenttia. Toimii korjauksen jälkeen hyvin toistaiseksi. Kiihtyvyys ok, mutta ei tunnu enää erikoiselta. Ajoasennon sain paremmaksi, kun tosiaan nosti penkkiä reilusti ylemmäs (päätilaa on) ja vähän taakkepäin. Helteet tuli, niin etä-ilmastointi on etevä. Ja tiet on selkeästi silenneet, hirmumelu helpottanut isompien väylien osalta. Aurinkosähköllä lataillaan sopivasti, niin energiakulut ajossa näin kesäaikaan ~0.
Ylöjärvellä ei mitään merkkiä etenemisestä, aina tulee katsottua kun melkein päivittäin ajelen ohi.
 
Toimiihan toi Super -verkosto ulkomailla samoin kun täällä? Eli johto kiinni ja veloitus autoon kytketystä luottokortista. Olisi tarkoitus ajaa kesälomareissulla pohjois-Norjaan ja pitäisi yrittää hieman jaksaa tutustua noihin lataus-asioihin suomen ulkopuolella. Mulla ei ole täälläkään kuin ABC:n, K-Latauksen ja Aimo Parkin appikset. Helpoin tietysti jos edelleenkään muita tarvitsisi, mutta lienee vähän riskaabelia jättää pelkästään Supereiden varaan nuo lataushommat.
 
Toimiihan toi Super -verkosto ulkomailla samoin kun täällä? Eli johto kiinni ja veloitus autoon kytketystä luottokortista. Olisi tarkoitus ajaa kesälomareissulla pohjois-Norjaan ja pitäisi yrittää hieman jaksaa tutustua noihin lataus-asioihin suomen ulkopuolella. Mulla ei ole täälläkään kuin ABC:n, K-Latauksen ja Aimo Parkin appikset. Helpoin tietysti jos edelleenkään muita tarvitsisi, mutta lienee vähän riskaabelia jättää pelkästään Supereiden varaan nuo lataushommat.
Toimii samalla tapaa.
 
Toimiihan toi Super -verkosto ulkomailla samoin kun täällä? Eli johto kiinni ja veloitus autoon kytketystä luottokortista. Olisi tarkoitus ajaa kesälomareissulla pohjois-Norjaan ja pitäisi yrittää hieman jaksaa tutustua noihin lataus-asioihin suomen ulkopuolella. Mulla ei ole täälläkään kuin ABC:n, K-Latauksen ja Aimo Parkin appikset. Helpoin tietysti jos edelleenkään muita tarvitsisi, mutta lienee vähän riskaabelia jättää pelkästään Supereiden varaan nuo lataushommat.
Taitaa ulkomailla noita supereita olla vähän joka nurkassa eli varmaan pärjäisi pelkästään niillä jos niikseen haluaa.
 
Taitaa ulkomailla noita supereita olla vähän joka nurkassa eli varmaan pärjäisi pelkästään niillä jos niikseen haluaa.
Joo. Olen jostain ollut lueskelevani, että Norjassa ainakin yleisesti ottaen on erinomainen latausverkosto. Täytyy ehkä etsiskellä vähän tietoa mitä olisi hyvä olla Supereiden lisäksi, jotta niiden sijainti ei määrittele ajoreittiä. Suunnitelma on se, että ei tehdä suunnitelmia. Teltta messiin ja fiilispohjalta sinne minne nenä näyttää. Lofootit nyt varmaan yksi selkeä etappi kuitenkin. Ehkä myös Nordkapp.
 
Norjassa ainakin yleisesti ottaen on erinomainen latausverkosto

Norjassa on myös aivan eri määrä lataajia. Joitakin kauhutarinoita ruuhkaituneista supereista on kuulunut mutta jos asiaan varautuu edes henkisesti niin tuskin muodostaa ongelmaa.
 

Näyttäisi hw4 kamera olevan hieman matalampi ja pitempi hw3 verrattuna. Pieniä aerodynaamisia vaikutuksia varmaan onkin ja toki uuden etupuskurin vaikutus rangeen suurempi kuin näiden kameroiden.
 
Toimiihan toi Super -verkosto ulkomailla samoin kun täällä? Eli johto kiinni ja veloitus autoon kytketystä luottokortista. Olisi tarkoitus ajaa kesälomareissulla pohjois-Norjaan ja pitäisi yrittää hieman jaksaa tutustua noihin lataus-asioihin suomen ulkopuolella. Mulla ei ole täälläkään kuin ABC:n, K-Latauksen ja Aimo Parkin appikset. Helpoin tietysti jos edelleenkään muita tarvitsisi, mutta lienee vähän riskaabelia jättää pelkästään Supereiden varaan nuo lataushommat.
Pohjois norjassa ei ehkä ihan supereilla vain pärjää, kannattaa katsoa joku paikallinen lisäksi, Itse käytin lofoteilla vuosi sitten bilkraft sovellusta jolla lataukset onistui hyvin.
 
Näköjään kaikki model 3 varastoautot myyty loppuun. Korkokampanja tuntui toimivan alennuksiakin tehokkaammin.
 
Näköjään kaikki model 3 varastoautot myyty loppuun. Korkokampanja tuntui toimivan alennuksiakin tehokkaammin.
Korko"tarjouksesta" tulee aika monta tonnia, jos maksuaika on pitkä. Sinällään vähän ihmettelen, että korkotuki ei ollut ensisijainen vaihtoehto Teslalle. Ostajalle voi sen kautta antaa merkittävän alen ilman, että kustaan arvonalenemalla vanhojen ostajien muroihin.
 
Korko"tarjouksesta" tulee aika monta tonnia, jos maksuaika on pitkä. Sinällään vähän ihmettelen, että korkotuki ei ollut ensisijainen vaihtoehto Teslalle. Ostajalle voi sen kautta antaa merkittävän alen ilman, että kustaan arvonalenemalla vanhojen ostajien muroihin.
Nyt oli nopeimmille saatavilla lisäksi ~5700€ alennus - sellaiseen aleen ei olisi pelkkä koron alentaminen riittänyt.
 
Näköjään kaikki model 3 varastoautot myyty loppuun. Korkokampanja tuntui toimivan alennuksiakin tehokkaammin.
13 kpl vielä saatavilla, mutta hyvin menee kyllä kaupaksi. Ei oo teslalla ongelmaa hävittää varastoja, kaikki menee mitä tehdään. Muilla valmistajilla ongelmat kasvaa ja Tesla porskuttaa ylhäisyyteen yksinäisyyteen...
 
13 kpl vielä saatavilla, mutta hyvin menee kyllä kaupaksi. Ei oo teslalla ongelmaa hävittää varastoja, kaikki menee mitä tehdään. Muilla valmistajilla ongelmat kasvaa ja Tesla porskuttaa ylhäisyyteen yksinäisyyteen...

Joo, varasto tyhjenee kun pudottaa riittävästi hintaa. Selkeä indikaatio siitä että ongelmaa ei ole, kun taas muilla jotka myyvät kaiken mitä valmistavat (ja ilman aleja) on selkeä ongelma :lol: :rofl:
 
Tarvis muiden saada tavaraa ulos linjalta myyjille jotenkin, että tuotantomäärät ei olisi Teslaan verrattuna lähinnä marginaalisia.

Koska koirat saa haukkua, mutta vaan yksi on kukkulan kuningas, edelleen.
pikkudoge.gif
 
Koska koirat saa haukkua, mutta vaan yksi on kukkulan kuningas, edelleen.
pikkudoge.gif
Seuraavat kvartaalit näyttää onko se kuningas kompastunut ja juuri vyörymässä tunkiolle. Meno alennuksien kanssa on vähän sellaista, että taitaa jotain olla pöksyissä. Vielä turhan aikaista sanoa, että onko se kovaa edessä vai löysää takana. Muilla ei samaa ongelmaa ole, kun muu tuotanto tuo leivän pöytään.
 
13 kpl vielä saatavilla, mutta hyvin menee kyllä kaupaksi. Ei oo teslalla ongelmaa hävittää varastoja, kaikki menee mitä tehdään. Muilla valmistajilla ongelmat kasvaa ja Tesla porskuttaa ylhäisyyteen yksinäisyyteen...
Oho, mulla olikin joku etäisyysfiltteri tuossa päällä ja siksi näytti nollaa :facepalm:
 
Muilla ei samaa ongelmaa ole, kun muu tuotanto tuo leivän pöytään.
Mutta kuinka kauan. Omasta lähipiiristä kaikki on sanonut että eivät kyllä enää uutta polttomoottoriautoa osta, vaan seuraava on sitten täyssähkö. Dinovalmistajien kannattaisi olla hereillä ja valmiina kun autoteollisuuden uusjako tehdään. Tulee olemaan valtava menetys ihan jo euroopalle jos perinteiset eurooppalaiset automerkit kuolee ja kiinabrändit tulee tilalle.
 
Mutta kuinka kauan. Omasta lähipiiristä kaikki on sanonut että eivät kyllä enää uutta polttomoottoriautoa osta, vaan seuraava on sitten täyssähkö. Dinovalmistajien kannattaisi olla hereillä ja valmiina kun autoteollisuuden uusjako tehdään. Tulee olemaan valtava menetys ihan jo euroopalle jos perinteiset eurooppalaiset automerkit kuolee ja kiinabrändit tulee tilalle.

Oma kupla != lopullinen totuus. Hieman kuin kuplassa kaikki sanoo "mä en enää noita kiinalaisia härveleitä osta" ja kun hinta on kohdillaan niin periaatteet unohtuu. Eiköhän noita myydä vielä pitkään pitkin Eurooppaa, ei ole esim. 15k€ pikkuautoille mitään vaihtoehtoa. Ja aivan turha kenenkään ulista "Model Y:n saa melkein samalla hinnalla" kun se Model Y ei mahdu sinne ahtaalle kadulle tai sille ei saa parkkipaikkaa.
 
Mutta kuinka kauan. Omasta lähipiiristä kaikki on sanonut että eivät kyllä enää uutta polttomoottoriautoa osta, vaan seuraava on sitten täyssähkö. Dinovalmistajien kannattaisi olla hereillä ja valmiina kun autoteollisuuden uusjako tehdään. Tulee olemaan valtava menetys ihan jo euroopalle jos perinteiset eurooppalaiset automerkit kuolee ja kiinabrändit tulee tilalle.
Varmaan kauemmin kuin Teslan rahapussi, jos T onnistuu laajenemiskiimassa ajamaan itsensä tilanteeseen, jossa miljardeilla rakennetut tehtaat seisoo tyhjinä :think: Lisäksi Tesla on idioottimaisin periaattein mm. minimalismista ajamassa itseään sellaiseen nurkkaan, että toisten valmistajien on äärimmäisen helppo tehdä kokonaisuutena parempi auto. Teslan kannattattaisi olla myös hereillä, ettei jää yoke käteen.
 
Oma kupla != lopullinen totuus. Hieman kuin kuplassa kaikki sanoo "mä en enää noita kiinalaisia härveleitä osta" ja kun hinta on kohdillaan niin periaatteet unohtuu. Eiköhän noita myydä vielä pitkään pitkin Eurooppaa, ei ole esim. 15k€ pikkuautoille mitään vaihtoehtoa. Ja aivan turha kenenkään ulista "Model Y:n saa melkein samalla hinnalla" kun se Model Y ei mahdu sinne ahtaalle kadulle tai sille ei saa parkkipaikkaa.
15k€ pikkupolttiksillako ne dinovalmistajat selviytyy? Voisi kuvitella että aikamoni merkki on kusessa jos vain pikkuruiset kaupunkiautot käy kaupaksi polttomoottoreilla ja tekevät tappiota sähköautopuolella.
 
Varmaan kauemmin kuin Teslan rahapussi, jos T onnistuu laajenemiskiimassa ajamaan itsensä tilanteeseen, jossa miljardeilla rakennetut tehtaat seisoo tyhjinä :think: Lisäksi Tesla on idioottimaisin periaattein mm. minimalismista ajamassa itseään sellaiseen nurkkaan, että toisten valmistajien on äärimmäisen helppo tehdä kokonaisuutena parempi auto. Teslan kannattattaisi olla myös hereillä, ettei jää yoke käteen.
Aikamoiset setit taas sieltä. Mitä esim. BMW:n tehtaat tekee kun polttikset ei vedäkkään ja tehtaat seisoo toimettomana? Vaikeata investoidakkaan kun kassassa käy pyörre ja ollaan takamatkalla pirusti sähköautossa.
Mikä esim. estää teslaa muuttamasta strategiaa ja lisäämään niitä nappuloita jos jostain kummansyystä minimalistisuus joka nyt näyttää ihmisiin uppoovan, käy rasitteeksi myynnille..?
 
Aikamoiset setit taas sieltä. Mitä esim. BMW:n tehtaat tekee kun polttikset ei vedäkkään ja tehtaat seisoo toimettomana? Vaikeata investoidakkaan kun kassassa käy pyörre ja ollaan takamatkalla pirusti sähköautossa.
Mikä esim. estää teslaa muuttamasta strategiaa ja lisäämään niitä nappuloita jos jostain kummansyystä minimalistisuus joka nyt näyttää ihmisiin uppoovan, käy rasitteeksi myynnille..?
Elon ja voiton maksimointi.
 
Joo, varasto tyhjenee kun pudottaa riittävästi hintaa. Selkeä indikaatio siitä että ongelmaa ei ole, kun taas muilla jotka myyvät kaiken mitä valmistavat (ja ilman aleja) on selkeä ongelma :lol: :rofl:
Taitaa olla juurikin toisin päin. Viimeisten vuosien aikana Tesla myynyt mitä valmistanut ja nyt kun tuotanto jo miljoonissa per vuosi jää toki inventoryyn enempi quarterin jälkeen. Nyt kun tarkastaa vuoden ajalta myytyjä ja valmistettuja ajoneuvoja puhutaan ykkösprosenteista mitä ei ole myyty. Kyllähän Tesla on käytännössä ilman näitä komponentti ja inflaatio ongelmiakin joka vuosi autojen hintoja tiputtanut jos yhtään on seurannut vuosia hintakehitystä. Tokihan oli ennen näitä hetkiä kysyntää enemmän ja nostivat hintaa kun jonot piteni.
En näe ongelmaa jos inventoryssä ei loju satoja tuhansia tesloja. Muilla valmistajilla kun on tuotannot 50-200k käytännössä vuositasolla niin alkaa yskimään nuo myynnit ja ovatkin tiputtaneet omien romujensa hintoja. Hankalat on hetket autoteollisuudessa lukuunottamatta Tesla/byd.
 
Kyllä ne perinteiset rekisteröintitilastojen kärjen automallit on aika tehokkaasti jo kadonneet tuolta ensirekisteröintien kärjestä. Octavia tän vuoden myynneissä sijalla 10, Qashqai sijalla 15, Golf sijalla 22, Focus sijalla 21. Nämä on kaikki muutaman vuoden takaisia rekisteröintien kärkiautoja.

Kyllä Teslalla tässä aika vähän hätää on moneen muuhun verrattuna kun markkina katoaa alta.
 
Onko dataa kuinka monta polttis autoa vs. sähköautoa myytiin 2022 koko maailmassa?

Satuin ketjua lukemaan ja pikainen google kertoi, että 2022 myytiin n.67 miljoonaa autoa ja tuosta 10 miljoona oli sähköautoja. Ihan pikainen google siis, en jääny lähteitä tarkemmin katteleen.
 
Viimeisten vuosien aikana Tesla myynyt mitä valmistanut ja nyt kun tuotanto jo miljoonissa per vuosi jää toki inventoryyn enempi quarterin jälkeen. Nyt kun tarkastaa vuoden ajalta myytyjä ja valmistettuja ajoneuvoja puhutaan ykkösprosenteista mitä ei ole myyty. Kyllähän Tesla on käytännössä ilman näitä komponentti ja inflaatio ongelmiakin joka vuosi autojen hintoja tiputtanut jos yhtään on seurannut vuosia hintakehitystä.

Tässä meni aika tarkasati about jokainen väite faktisesti pieleen.

Teslan tuotanto on ollut suurempi kuin myynnit jo viimeiset 5 kvarteria putkeen, Tesla nosti hintoja melkein koko ajan 2021-2022 ja nytkin on vaikeuksia myydä tuotanto vaikka hintoja leikattu kymmeniä prosentteja.
 
En mä oikein tiedä koska voidaan puhua vaikeuksista myydä autoja.

Esim. aikaisemmin ihan hyvin myyneet Model S ja Model X ovat nykyisin aika marginaalituotteita ja myyntiä on murto-osa entisestä. Näyttäisi siltä, että Teslalla on tosiaan vaikeuksia myydä noita. Tähän varmaan vaikuttaa se, että kilpailijoilla on mainioita vaihtoehtoja tarjolla.

Model Y ja 3 menevät sentään kaupaksi isommissa määrin kuin koskaan - sillä puolella toisaalta Tesla on tehnyt isoja hinnan alennuksia myyntejä lisääkseen - ilmeisesti

Niin kauan kuin katteet pysyvät hyvinä, niin en katsoisi hinnan alennuksia kuitenkaan myyntivaikeuksiksi. Sitten jos katteet alkavat tippua selvästi, on tilanne eri.
 
Kaverini sai juuri reilu 50k ajetusta 2020 Model S:stä hyvitystarjousksen 26k euroa Teslalta itseltään. Onhan tuo aika sekavaa. Joko ei mene kaupaksi tai jostain muusta syystä. Miksipä tuommoista kukaan ostaisikaan jos firman oma mielipide arvonalenemasta on tuo.
 
Tesla ei tunnetusti ole kovinkaan kiinnostunut vaihtareista jos keskustelua on yhtään tässä viimeiset vuodet seurannut; kaikki kehottaa myymään oman ensin alta pois.
 
Kaverini sai juuri reilu 50k ajetusta 2020 Model S:stä hyvitystarjousksen 26k euroa Teslalta itseltään. Onhan tuo aika sekavaa. Joko ei mene kaupaksi tai jostain muusta syystä. Miksipä tuommoista kukaan ostaisikaan jos firman oma mielipide arvonalenemasta on tuo.
Tesla kauppaa Suomessa autot jobbareille eli tarjous tulee sieltä. Siksi aina poskettoman huono. Autovex tai vastaava voisi antaa parempaa kuvaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom