Tuli vähän ongelmia pärjätä perhelogistiikan kanssa yhdellä autolla, joten täytyi ostaa varastosta keskiviikkona Model Y ja käydä hakemassa se perjantaina Lempäälästä.
Muuten sama kuin alunperin tilasin mutta induction vanteilla. Vähän pelkäsin noiden melua mutta ei se vielä ole suuresti häirinnyt. Hiljaisempi kuin BMW i3 mutta äänekkäämpi kuin Lexus RX 450h.
Nyt alkaa pikkuhiljaa conffaukset olla kohdillaan ja tulemme ihan hyvin toimeen keskenämme. Pintakovuuden jousissa kyllä huomaa mutta se ei nyt varsinaisesti ole haitannut. Katsotaan kun pääsee ajelemaan mökkitiellä että kuinka paljon mielipide vaihtuu.
Erityisesti arvostan sitä että turvaominisuuksien toimintaa pystyy conffaamaan ja erilaiset huomio- ja hälytysäänet eivät suuremmin häiritse (Joe mode rules). Monissa uusissa - erityisesti kiinalaisissa - tuo on nykyään sairaan ärsyttävää.
Vinyyliverhoilu ei oo kyllä oikein mun juttu mutta tähän on nyt tyytyminen. Tavoitteena on pärjätä tän kanssa seuraavat 15 vuotta, Lexusella meni 13.
Yllätyksenä tuli että avaimia voi määrittää 19 ja profiilejakin 10. Näppärää kun lapsille voi tehdä oman profiilin ja ne pääsee käymään autolla harrastusten aikana, kun itse on jossain treenaamassa.
EDIT:
Kävin ennen hankintaa koeajamassa Teslan lisäksi: ID.4, EV6, Ioniq 5, VW Buzz, Maxus 6, Polestar 2, Tesla X ja lopputulos omaan tarpeeseen ja oli että tämä tarjosi parhaimman bang for the buck -suhteen jo ennen hinnanalennuksia ja nyt niiden jälkeen oli ostaminen vähän pakollista