Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jos käytettyä Model 3 Long Rangea olisi ostamassa niin oliko ne isoimmat päivitykset 2021 sähköinen takaluukku/ratin lämmitys ja Q2/2022 jälkeen ajotietokone päivittynyt Ryzeniin?

Missä vaiheessa se ilmalämpöpumppu tuli ja oliko se talvikäyttöä ajatellen nyt sitten hyvä vai huono?

Itse en koe, että tuo Ryzen olisi tärkeä niin siitä taaksepäin onko joku tietty tuotantoajankohta, mihin kannattaisi tähdätä? Ja onko Berliinin tuotannot vs Kiina vs onko niitä jenkeistäkin alkuun tullut, joku todettu ehdottomasti parhaimmaksi?

Kiitos.
 
Juuri about noin se menee. Sweet spot on 2022 malli ennen syksyä. Siinä on vielä tutkat ja saa kaikki viimeisimmät herkut kunnes alkoivat riisumaan osia.

3:sta ei ole tehty Saksassa vielä yhtään. Kaikki 2022 mallit tulivat Kiinasta.
 
Tesla ilmeisesti on jotenkin immuuni inflaatiolle, jos täällä odotellaan vakavissaan sivukuluineen 35 tonnin M3?

Sopivissa olosuhteissa myyvät varmaan hinnalla millä hyvänsä, mutta kannattaako myydä tappiolla. Tulosta kuitenkin odotetaan eikä pelkkää myyntimäärien kasvua.
Tuo onkin mielenkiintoinen juttu mitä nuo voitot näiden alennusten jälkeen on per auto, mutta itse en odota niinkään karvalakki 3 alkaen hintaa 35k, mutta esim 39.9k voisi olla se normaali hinta kun Highland on se säästömalli varsinkin kun Berliinissä valmistetaan niin ei tule rahtikuluja. Tesla pyrkii kuitenkin jatkuvasti puristamaan valmistuskustannukset alas erilaisilla innovaatioilla. Eipä noita Berliinin tekeleitä hetkeen tule kolmosten osalta ja hinnat tahtoo ylipäätään nousta autoissa vuosi vuodelta, mutta ollaan kuitenkin jo kohtuu lähellä tuota rajaa niin voisi olla potentiaalia puristaa varsinkin sitten hinnat alle 40k.
 
Onko varmistettu että Berliinissä aletaan tekemään kolmosta? Olen ymmärtänyt (väärin?) että sen menekki on pientä euroopassa. Varmaan pikkuteslan M2? tuloon saakka kolmosen hintaa voidaan tiputtaa eniten. Jos Highlandista puuttuu viikset ratin ympäriltä niin voi menekki jäädä pieneksikin ja nykymallin kysyntä lisääntyä?
 
Onko varmistettu että Berliinissä aletaan tekemään kolmosta? Olen ymmärtänyt (väärin?) että sen menekki on pientä euroopassa. Varmaan pikkuteslan M2? tuloon saakka kolmosen hintaa voidaan tiputtaa eniten. Jos Highlandista puuttuu viikset ratin ympäriltä niin voi menekki jäädä pieneksikin ja nykymallin kysyntä lisääntyä?
Ei ole varmistettu. Voi alkaa tai ei ala.
Akkutehdasta ne taitaa rakennella.

PikkuTeslaa aletaan rakentamaan Meksikossa.
 
Jos käytettyä Model 3 Long Rangea olisi ostamassa niin oliko ne isoimmat päivitykset 2021 sähköinen takaluukku/ratin lämmitys ja Q2/2022 jälkeen ajotietokone päivittynyt Ryzeniin?

Missä vaiheessa se ilmalämpöpumppu tuli ja oliko se talvikäyttöä ajatellen nyt sitten hyvä vai huono?

Itse en koe, että tuo Ryzen olisi tärkeä niin siitä taaksepäin onko joku tietty tuotantoajankohta, mihin kannattaisi tähdätä? Ja onko Berliinin tuotannot vs Kiina vs onko niitä jenkeistäkin alkuun tullut, joku todettu ehdottomasti parhaimmaksi?

Kiitos.

Tätä listaa tuli katsottua läpi kun omaa valintaa tein, traficomista auton tiedot niin että näkyy tyyppihyväksynnän numeron ja tuolta sitten dekoodaus sille: [Wiki] Model 3 / Model Y - Technische Veränderungen

Itse päädyin 55kWh LFP akkuiseen 2021 RWD:hen, jossa vetokoukku, lämpöpumppu ja tehokkaampi performance mallin takamoottori. Ryzen olis ollut kiva lisä, normaalikäytössä ei tarvitse, mutta nuo ekstra sovellukset selaimesta lähtien on tosi tahmaisia Atomilla (varsinkin käyttöohjekirjan avaaminen).
 
Tuskinpa se viiksetön toteutus käyttökelvoton on. Olettaisin, että sen toiminta kusee vain joskus kuten monen hienon älykkään toiminnon ja/tai ongelmat liittyvät käyttötilanteeseen. Ovat ne sitten ahtaissa tiloissa auton siirtely tai vaikka liikenneympyrät tms. joissa noi vilkut napeilla on aika hirveä toteutus vaikka joku niihinkin varmasti tottuu ja kehuu kovasti.
 
Alkaa vaan Pentti Perusautoilijaa hirvittää jos puuttuu ultrat ja viikset imo.

Tuskin hirvittää mutta vituttaa varmasti kun korvataan toimivia ratkaisuja "uusilla hienoilla" teknologioilla jotka eivät toimi läheskään yhtä hyvin.

Ja kaiken takana on kustannussäästöt, tutkat taisi olla 100e per auto ja viikset varmaan 20e per auto, Tesla säästää nyt ihan kaikkialta mutta ne verhotaan Muskimaiseen kusetuskääreisiin.

Vielä 2v sitten tämä olisi varmaan mennyt läpi, ei mene enään.
 
Tuskin hirvittää mutta vituttaa varmasti kun korvataan toimivia ratkaisuja "uusilla hienoilla" teknologioilla jotka eivät toimi läheskään yhtä hyvin.

Ja kaiken takana on kustannussäästöt, tutkat taisi olla 100e per auto ja viikset varmaan 20e per auto, Tesla säästää nyt ihan kaikkialta mutta ne verhotaan Muskimaiseen kusetuskääreisiin.

Vielä 2v sitten tämä olisi varmaan mennyt läpi, ei mene enään.
Jos sama jatkuu niin katseet kääntyy seuraavassa autossa toiseen valmistajaan millä saa enemmän vastinetta ja toimivaa peruskäyttöä.
 
Meluun kiinnitti huomiota jo alhaisissa nopeuksissa. Matka-ajoon vastamelukuulokkeet korviin ja ois OK matka-auto.

Suomessa on monessa paikkaa karkea asfaltti joten varmaan korostuu täällä. Monesti (iltapäivä)lehtien autoarvostelut ajetaan Espanjassa ym. ja sitten Suomessa ihmetellään miksi tämä onkin niin meluisa vaikka oli testissä hiljainen.

Kolmosta on tehty niin paljon että siihen löytyy varmasti valmista äänieristys settiä jonka voi lätkiä paikalleen. Toki jonkinverran työtä purkamisessa ja kasaamisessa.

Disclaimer: en ole Teslaa koskaan ajanut enkä (muistaakseni) istunut kyydissäkään.
 
Kyllä tässä lajissa joillain muilla hiki tulee. :smoke:

OMXH10517.31
Kauppalehti:
Viime vuoden myydyin – Maailman suosituin sähköauto peittosi pelätyt kiinalaismerkit
16.5.202305:30päivitetty 16.5.202308:46
bd1451b1-e39f-59bf-a3dc-c202643ea591

Menestyksen harjalla. Tesla Model Y oli viime vuonna maailman myydyin täyssähköauto.

Tesla myi viime vuonna yhteensä yli miljoona Model Y- ja Model 3-mallia.
Lukuaika noin 2 min

Amerikkalainen sähköautonvalmistaja Tesla jatkaa maailmanvalloitustaan. Yhtiön keskikokoinen katumaasturi Model Y ylsi viime vuonna maailman myydyimmäksi täyssähköautoksi ylivoimaiseen tyyliin.
Maailman suosituin täyssähköauto lähes kaksinkertaisti myyntinsä vuoteen 2021 verrattuna. Uusiin rekisterikilpiin sonnustettiin yli 747 000 Y-mallia, InsideEV´s-julkaisu kertoo.
Kiinan markkina nielaisi Lähes puolet (44 prosenttia) Model Y-myynneistä. Pohjois-Amerikan osuus mallin kokonaismyynneistä oli 34 prosenttia.
MAINOS

SISÄLTÖ JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN
Euroopan kysyntä lohkaisi kakusta viidenneksen siivun. Saksan-tehtaan tuotannon kasvu vauhditti Model Y:n Euroopan-myynnit peräti 416 prosentin kasvuun.
Model 3 viimeisteli menestyksen
Teslan vahvaa vetoa täydensi kakkoseksi kiilannut Model 3. Kohtuuhintaista sedan-malli kävi kaupaksi lähes puolen miljoonan auton edestä.
Yhteensä amerikkalaispioneerin kahta suosikkia myytiin maailmalla 1,2 miljoonan verran, mikä lienee merkin kaikkien aikojen paras tulos.
Juttu jatkuu kuvan alla
48a853d6-8cd6-5749-b7e0-b8166b756c64

Kakkonen. Model 3 täydensi teslan kaksoisvoiton.Kotikysyntä siivitti kiinalaisia
Pääjohtaja Elon Muskin on silti syytä tiirata tarkoin peruutuspeiliin. Kiinalaiset autonvalmistajat vaanivat Teslan jäljissä leveänä rintamana.
Kymmenen myydyimmän täyssähköauton joukossa lymyilee peräti seitsemän kiinalaisvalmisteista autoa. Letkaa vetää kolmanneksi sijoittunut minikokoinen Wuling Hongguang Mini EV, jonka ero Model 3:een oli noin 40 000 autoa.
LUE MYÖS
Tesla hilasi hintoja vaihteeksi ylös – Yksi malli säästyi korotuksilta
BYD miehitti kaksi seuraavaa sijaa. Neljänneksi sijoittunut viistoperäinen Dolphin petraili myyntejään lähes tuhannella prosentilla.
Brändi ujutti kymmenen myydyimmän täyssähköauton joukkoon kaikkiaan neljä mallia. Mittavat myyntimäärät selittyvät kotimarkkinan valtaisalla imulla.
Juttu jatkuu kuvan alla
d773cb63-f77f-5243-9fe1-630619012eeb

Kolmonen. Kotimarkkinan hurja kysyntä siivitti Wuling Hongguang Mini EV:n kolmanneksi myydyimmäksi täyssähköautoksi.KUVA: WIKIPEDIATeslan hintaralli
Nopealiikkeiset kiinalaiset ovat kotikentällään peitonneet perinteisemmät autonvalmistajat. Tämä heijastuu myyntimääriin, onhan kyse maailmansuurimmasta sähköautomarkkinasta.
Jotakin Teslan iskukyvystä kertoo kuitenkin se, että amerikkalaisyhtiö myi yksin enemmän autoja kuin kaikki kärkikastiin kivunneet kiinalaismerkit yhteensä.
Tähän lienee vaikuttanut Teslan jo viime vuoden puolella omaksunut erittäin aggressiivinen hinnoittelumalli.
Kysytyimmäksi eurooppalaiseksi täyssähköautoksi nousi maailman mitassa Volkswagen ID. 4. Keskikokoista katumaasturia myytiin maailmanlaajuisesti yli 175 000 kappaletta.
FAKTAT
Maailman myydyimmät täyssähköautot 2022
1. Tesla Model Y: 747 500 autoa/+91 % (vrt. 2021)
2. Tesla Model 3: 482 200 autoa/-3 %
3. Wuling Mini EV: 443 400 autoa/+14 %
4. BYD Dolphin: 205 200 autoa/+916 %
5. BYD Yan Plus/Atto 3: 180 600 autoa/uusi
6. Volkswagen ID. 4: 175 600 autoa/+53%
7. BYD QIN: 163 400 autoa/+109%
8. GAC AION Y: 119 800 autoa/+282%
9. GAC AION S/IA5: 117 000 autoa/+53%
10. BYD HAN: 116 500 autoa/+48%
Lähde: Motor 1 Numbers
Eurooppalaisten autovalmistajien sisäisen koitoksen vei nimiinsä Volkswagen. Yhtiö miehitti vuoden 2022 myyntitilastojen kaksi kärkisijaa.
LUE MYÖS
Sähköautojen hintasota jatkuu – BYD leikkaa hintojaan parhaiten myyvästä mallista
Ykköseksi ostettiin keskikokoinen perhemaasturi ID. 4. Samaan sähköiseen perheeseen kuuluva viistoperäinen ID. 3 yli yli puolta pienemmillä myyntiluvuilla kakkostilalle.
Eniten kysyntäänsä kasvattivat kiinalaisen Geelyn talliin kuuluvat Polestar ja Volvo. Myös eurooppalaisten autonvalmistajien kannattaa pitää silmällä kiinalaisvalmistajien liikkeitä.
Halvat ja laadukkaat tuotteet saapuvat pian vanhan maailman markkinaan.
Tarkennus 16.5.2023 klo 8.45: Teslan Model Y- ja 3-mallien myyntiluvut korjattu lähes 2 miljoonasta 1,2 miljoonaan.
FAKTAT
Myydyimmät eurooppalaiset täyssähköautot 2022
1. Volkswagen ID. 4: 175 600 autoa/+53% (vrt. 2021)
2. Volkswagen ID. 3: 77 900 autoa/+4%
3. Fiat 500: 67 400 autoa/+51%
4. BMW iX3: 55 300 autoa/+38%
5. Polestar 2: 51 600 autoa/+105%
6. Škoda Enyaq: 51 200 autoa/+15%
7. Dacia Spring: 49 000 autoa/+76%
8. Peugeot 208: 48 900 autoa/+10%
9. Mini Hatch: 43 700 autoa/+29%
10. Volvo XC40: 43 300 autoa/+80%
Lähde: Motor 1 Numbers
 
Tuskin hirvittää mutta vituttaa varmasti kun korvataan toimivia ratkaisuja "uusilla hienoilla" teknologioilla jotka eivät toimi läheskään yhtä hyvin.

Ja kaiken takana on kustannussäästöt, tutkat taisi olla 100e per auto ja viikset varmaan 20e per auto, Tesla säästää nyt ihan kaikkialta mutta ne verhotaan Muskimaiseen kusetuskääreisiin.

Vielä 2v sitten tämä olisi varmaan mennyt läpi, ei mene enään.
Kyllä ne viikset ja tutkat tulee takaisin Muskista viis jos kuluttajat niin haluaa. Muistaakseni Muski sanoi Yokestakin että pyöreetä rattia ei tule, ei edes lisävarusteeksi. Kuinkas kävikään.
 
Mikäs niiden tutkien tai siis Tesla Visioninin nykytilanne on? Tuli vaan mieleen kun pakittelin pakettiautoa vanhaan parkkihalliin, jossa ruudut tehty Fiat 127/Opel Kadett kokoluokan autoille. 80-luvun pakun sai sinne näppärästi peileistä vaan katsomalla, mutta saman kokoisen Y:n kanssa en viitsisi samaa kokeilla ilman USS:ää (ja lopputulos taitaa kuitenkin olla se että autosta ei pääse pois, jos vieressä on yhtä iso auto).
 
Mikäs niiden tutkien tai siis Tesla Visioninin nykytilanne on? Tuli vaan mieleen kun pakittelin pakettiautoa vanhaan parkkihalliin, jossa ruudut tehty Fiat 127/Opel Kadett kokoluokan autoille. 80-luvun pakun sai sinne näppärästi peileistä vaan katsomalla, mutta saman kokoisen Y:n kanssa en viitsisi samaa kokeilla ilman USS:ää (ja lopputulos taitaa kuitenkin olla se että autosta ei pääse pois, jos vieressä on yhtä iso auto).
Kyllä edelleen peruutuskamera löytyy. Joku aika sitten tuli päivitys että kamerakuvan perusteella osaa laskea etäisyyden ja näyttää ruudulla etäisyyden esteeseen samalla tavalla kuin parkkkitutkien kanssa.
 
Kyllä edelleen peruutuskamera löytyy. Joku aika sitten tuli päivitys että kamerakuvan perusteella osaa laskea etäisyyden ja näyttää ruudulla etäisyyden esteeseen samalla tavalla kuin parkkkitutkien kanssa.

Tosin disclaimerina, etäisyyden tunnistus on heikompaa (sinne päin, ei varmaan kannata alle 50cm lähteä parkkeeraamaan, 25cm voi olla myös kiinni kohteessa), ei tunnista kaikkia esineitä eikä näe kaikkialle (joten etäisyydet perustuu arvauksiin). Jos ihmiseen törmääminen on OK, niin silloinhan se toimii (ihmistä se ei tunnistanut edessään).

Miten sen nyt ottaa onko tuo korvike. Ehkä jossain listauksessa.
 
Entäpä jos Tesla saa pudotettua useita muita (sähkö)autonvalmistajia pois kartalta tuolla toiminnalla? Eli painetaan kulut mahdollisimman alas ja myydään paljon tavaraa. Kyllä se näin kuluttajan kannalta nyt kuulostaa hyvälle mutta tilanne voi olla ihan eri muutaman vuoden kuluttua :hmm:

Edit: hidas, tarkoitus oli vastata Mariinin viestiin
 
Näin yleisenä kommenttina, koskee kaikkia autonvalmistajia: Mitä enemmän funktionaalisuutta annetaan kameroille ja tutkille, sitä enemmän niiden puhtaanapysymiseen eri keleillä tulisi kiinnittää huomiota. Ei ole rakettitiedettä mutta liekö paremman pään saksalaisissa tähän panostettu eniten?
 
Onko varmistettu että Berliinissä aletaan tekemään kolmosta? Olen ymmärtänyt (väärin?) että sen menekki on pientä euroopassa. Varmaan pikkuteslan M2? tuloon saakka kolmosen hintaa voidaan tiputtaa eniten. Jos Highlandista puuttuu viikset ratin ympäriltä niin voi menekki jäädä pieneksikin ja nykymallin kysyntä lisääntyä?
Großer Grundwasser-Fund in Tesla-Region: Erschließung soll im besten Fall 5 Jahre dauern
Ei ole varmaa vielä aletaanko kolmosta tosiaan tehdä Berliinissä, mutta aikaisintaan kakkoslaajennusvaiheessa kun kapasiteettia nostetaan 500k ylöspäin Berliinissä eli ensi vuonna. Tänä vuonna se tavoite päästä 10k autoon viikossa, jolloin ykkösvaihe taputeltu. Kolmosvaiheeseen ei taida vedet riittää 5 vuoteen, mutta toki laajennukset voi alkaa aikaisemmin. Olisiko sitten tulossa se 2 mallin valmistus Eurooppaan vasta ja roudaavat Kiinasta sitä ennen.
 
Entäpä jos Tesla saa pudotettua useita muita (sähkö)autonvalmistajia pois kartalta tuolla toiminnalla? Eli painetaan kulut mahdollisimman alas ja myydään paljon tavaraa. Kyllä se näin kuluttajan kannalta nyt kuulostaa hyvälle mutta tilanne voi olla ihan eri muutaman vuoden kuluttua :hmm:

Edit: hidas, tarkoitus oli vastata Mariinin viestiin
Kyllä siinä on ihan reaalinen riski, että saavat itsensäkin tiputettua kartalta, jos ja kun kapasiteettia ajavat rankasti ylös. Jos kysyntä sakkaa malliston tai kilpailun takia, niin Teslan plan b on suht ohut. Rahaa toki on paljon, mutta paljon sitä uusiin tehtaisiin myös kuluu. Perinnevalmistajat tukevat EV-toimintaa muiden autojen tuotoilla, kiinalaisia kilpailijoita ei välttämättä koske ihan samat markkinarealiteetit kuin muita. Tämän vuoden lopulla ollaan jo paljon fiksumpia sen suhteen mihin suuntaan Telsan käppyrät (myynti, osake) sojoittaa.
 
Jos käytettyä Model 3 Long Rangea olisi ostamassa niin oliko ne isoimmat päivitykset 2021 sähköinen takaluukku/ratin lämmitys ja Q2/2022 jälkeen ajotietokone päivittynyt Ryzeniin?

Missä vaiheessa se ilmalämpöpumppu tuli ja oliko se talvikäyttöä ajatellen nyt sitten hyvä vai huono?

Itse en koe, että tuo Ryzen olisi tärkeä niin siitä taaksepäin onko joku tietty tuotantoajankohta, mihin kannattaisi tähdätä? Ja onko Berliinin tuotannot vs Kiina vs onko niitä jenkeistäkin alkuun tullut, joku todettu ehdottomasti parhaimmaksi?

Kiitos.

Kantsii testailla myös sitä ryzeniä ennen ostopäätöstä, sen eron kyllä huomaa. Muita 2022 uudistuksia olivat lämmitettävät pyyhkijät ja li-ion pieniänniteakku.
 
Missä vaiheessa vetokoukku tuli vakiovarusteeksi Model Y:n? Oliko se tammikuussa vai jo jossain kohdin viime vuoden loppua?
 
Olikohan se viime kesänä kun tuli Suomessa vakiovarusteeksi.

Aivan totta näin on ollut Suomessa, mutta sehän ei ole Saksassa tällä hetkelläkään vakiovaruste. Tässä ihmetellyt että miksi niin harvassa tuontiautossa vetokoukku, mutta johtuu tosiaan tuosta.
 
Aivan totta näin on ollut Suomessa, mutta sehän ei ole Saksassa tällä hetkelläkään vakiovaruste. Tässä ihmetellyt että miksi niin harvassa tuontiautossa vetokoukku, mutta johtuu tosiaan tuosta.
Juu ei taida kovin monessa maassa Euroopassa olla vakiovaruste. MY:n ostalta tietysti hyvä että sen saa mihin tahansa jälkikäteen asennettuna Teslalta.
 
Mikäs niiden tutkien tai siis Tesla Visioninin nykytilanne on? Tuli vaan mieleen kun pakittelin pakettiautoa vanhaan parkkihalliin, jossa ruudut tehty Fiat 127/Opel Kadett kokoluokan autoille. 80-luvun pakun sai sinne näppärästi peileistä vaan katsomalla, mutta saman kokoisen Y:n kanssa en viitsisi samaa kokeilla ilman USS:ää (ja lopputulos taitaa kuitenkin olla se että autosta ei pääse pois, jos vieressä on yhtä iso auto).
Onko joku syy miksei peileistä saisi sitä Teslaa siihen.
 
Joskus on kaipailtu ns Range Modea näihin Y/3 malleihin.
Näemmä se on autossa, ei vain ole aikaisemmin sattunut käyttöohjekirjasta se silmiin, tai sitten tuo on muuttunut jonkin päivityksen yhdeyssä.

Eli, pätkäajossa kannattaa pitää Chill moodissa niin akkua ei lämmitetä niin innolla maksimitehoa varten. Tuo asia on kerrottu hieman epäsuorasti käyttöohjekirjassa.
Chill rajoittaa kiihtyvyyttä ja tuottaa näin pehmeämmän kyydin. Huomautus Kun Chill on valittuna, kosketusnäytössä ajonopeuden yläpuolella näkyy Chill.

Voit tehostaa ohjaamon lämmitystä valitsemalla rauhallisemman kiihtyvyystilan. Tällöin lämpöpumppujärjestelmä pystyy hyödyntämään akusta saatavaa energiaa ohjaamon tehokkaaseen lämmitykseen sen sijaan, että akusta saatava energia käytettäisiin ensisijaisesti kiihdytystehon tuottamiseen. Näin pystytään varmistamaan taloudellinen ajotapa kylmällä säällä. Kun myöhemmin valitaan tehokkaampi kiihtyvyystila, akun lämmitystarpeen vuoksi kestää jonkin aikaa ennen kuin tehokkaampi kiihtyvyystila on käytettävissä.

Tuli ryhmässä vastaan eli kannattaa käyttää 'chill' ajotilaa jos oma ajoprofiili sisältää paljon pätkäajoa.
 
Chillillä tulee muutenkin ajettua melkein aina kun omaan makuun tarjoaa pehmeämmät kyydit. Rattinappiuudistuksen jälkeen normimoodi on nopea laittaa tarvittaessa hetkeksi päälle vasemmalla rullalla (kiihtyvyysmoodi itellä oletusvalintana).
 
On tää niin käsittämätöntä perseilyä ettei mitään järkeä. " Sähköauton toimintamatkasta hävisi yön aikana pysyvästi jopa 20 prosenttia":

Hyvin on uutisoitu tämäkin, naapurin vanha ukko pysäytti keskellä tietä ja sanoi että kohta sultakin lähtee 20% kapasiteetista seuraavassa päivityksessä. Ja edellisenä päivänä tiesi kertoa että tulee joku 1,1 miljoonan auton jarrujen takaisinkutsu (olikin vain joku kiinan markkina-alueen autojen ohjelmistomuutos).

Nyt kun katsoin tuon joukkokanteen niin _neljä_ henkilöä on osallisena ja ongelmana jotkut takuuttomat vanhat mallit (no näissähän on ollut kai sitä kosteusongelmaa).
 
Chillillä tulee muutenkin ajettua melkein aina kun omaan makuun tarjoaa pehmeämmät kyydit. Rattinappiuudistuksen jälkeen normimoodi on nopea laittaa tarvittaessa hetkeksi päälle vasemmalla rullalla (kiihtyvyysmoodi itellä oletusvalintana).
Minä en nyt ymmärrä miten tämä on jotenkin ominaisuus. Sinulla on kaasupoljin mitä sinä käytät? Tiedät varmaan miten sitä käytetään? Jos et, niin se autokoulu pidemmän kaavan mukaan ehkä auttaa.
 
Hyvin on uutisoitu tämäkin, naapurin vanha ukko pysäytti keskellä tietä ja sanoi että kohta sultakin lähtee 20% kapasiteetista seuraavassa päivityksessä. Ja edellisenä päivänä tiesi kertoa että tulee joku 1,1 miljoonan auton jarrujen takaisinkutsu (olikin vain joku kiinan markkina-alueen autojen ohjelmistomuutos).

Nyt kun katsoin tuon joukkokanteen niin _neljä_ henkilöä on osallisena ja ongelmana jotkut takuuttomat vanhat mallit (no näissähän on ollut kai sitä kosteusongelmaa).
Mutta tekevät silti muutoksia lennosta. Ennen oli ilmainen netti ikuisesti. Nyt enää 8v.
 
Minä en nyt ymmärrä miten tämä on jotenkin ominaisuus. Sinulla on kaasupoljin mitä sinä käytät? Tiedät varmaan miten sitä käytetään? Jos et, niin se autokoulu pidemmän kaavan mukaan ehkä auttaa.
Niin onhan niitä ajomoodeja muissakin autoissa, jokainen muuttaa asetuksia jonkinverran. Itsekin tässä kaupunkiajossa/nurkkapyörityksessä yleensä chill tila päällä.
 
Hyvin on uutisoitu tämäkin, naapurin vanha ukko pysäytti keskellä tietä ja sanoi että kohta sultakin lähtee 20% kapasiteetista seuraavassa päivityksessä. Ja edellisenä päivänä tiesi kertoa että tulee joku 1,1 miljoonan auton jarrujen takaisinkutsu (olikin vain joku kiinan markkina-alueen autojen ohjelmistomuutos).

Nyt kun katsoin tuon joukkokanteen niin _neljä_ henkilöä on osallisena ja ongelmana jotkut takuuttomat vanhat mallit (no näissähän on ollut kai sitä kosteusongelmaa).
Niin kyseessä 85kwh wanhat Ässät 2012-15 vuosilta, mutta pitää näitä niin hyvin uutisoida että saadaan clickbait. Sama noissa ota päivitys jarruhimmeleissä ei terve!
 
  • Tykkää
Reactions: dmn

Jos tosiaan pitää paikkansa niin uusi SR y bydin akulla Peak charging nousee 170-->180kw ja latautuu 35min täyteen.
 
Pieni epäilys tälle, että pienessä faceliftissä kori (siis akseliväliltään) pitenisi, siinähän menisi paljon uusiksi prässeissä ja muussa koritekniikassa. Jos pituuseroa on, niin sitten lähinnä muovipuskureiden muodossa.
Jep sama tuli itselläkin mieleen että lähinnä puskurit pidemmät pari kolme senttiä
 
Minä en nyt ymmärrä miten tämä on jotenkin ominaisuus. Sinulla on kaasupoljin mitä sinä käytät? Tiedät varmaan miten sitä käytetään? Jos et, niin se autokoulu pidemmän kaavan mukaan ehkä auttaa.
Mulle on kans jääny mysteeriksi miksi tuo ominaisuus on edes olemassa. Ensin ostat auton, jonka yhtenä selkeänä erottautumistekijånä on sen tehot ja upea voimalinja. Sitten muutat sen softa-asetuksista käyttäytymään kun perus Toyotan. Miksei sitten suoraan se Toyota?
 
Mulle aukesi tänään vahingossa ihan uusi ulottuvuus Model 3:n vilkuista. Olin pitänyt noita kohtalaisen paskoina ja ärsyttävinä, koska vilkuttelevat ajoittain niin pitkään, mutta huomasin vahingossa, että siellä olikin joku automatiikka, joka koitti kertoa mulle miten vilkkua pitää käyttää eikä paska/tunnoton viiksi.

Kun automatiikan kytki pois päältä, niin nuohan ovat manuaalisesti ihan loistavat. Kolmen vilkautuksen systeemi pelaa kuin unelma ja tykkään myös siitä, että tuon saa lopettamaan vetämällä vipua samaan suuntaan johon vilkutellaan jolloin ei pelkoa, että menet epähuomiossa kuolokohdan yli ja näytät idiootilta.Taas yksi asia, jossa automatiikalla on yritetty pilata loistava toteutus ja nyt en edes tiennyt, että kyseessä on ollut automatiikka.
 
Mutta tekevät silti muutoksia lennosta. Ennen oli ilmainen netti ikuisesti. Nyt enää 8v.
Onko muka lifetime netillisiin autoihin tuotu softapäivitys missä muuttuu 8v rajoitetuksi?
Mulle on kans jääny mysteeriksi miksi tuo ominaisuus on edes olemassa. Ensin ostat auton, jonka yhtenä selkeänä erottautumistekijånä on sen tehot ja upea voimalinja. Sitten muutat sen softa-asetuksista käyttäytymään kun perus Toyotan. Miksei sitten suoraan se Toyota?
Laitat kokemattoman lapsesi ajamaan ja haluat rajoittaa tehoja pienemmälle tms? Mutta joo, en itsekkään ihan ymmärrä, miksei sitä poljinta voi vaan painaa vähemmän ja sulavasti niin menokin on sen mukaista.
 
Niin kyseessä 85kwh wanhat Ässät 2012-15 vuosilta, mutta pitää näitä niin hyvin uutisoida että saadaan clickbait. Sama noissa ota päivitys jarruhimmeleissä ei terve!
Miksi ei saa uutisoida? Asiakas pettyy kun hänen ostamansa tuote muutetaan huonommaksi.

Miten recall pitäisi sitten uutisoida? Vaikka se päivitys softaan, niin toistaiseksi tuolle ei ole muuta tapaa kuin tehdä takaisinkutsu merkintä. Tilanne muuttuu vasta kun viranomaiset tekevät tälle vaihtoehtoisen nimityksen.
 
Onko muka lifetime netillisiin autoihin tuotu softapäivitys missä muuttuu 8v rajoitetuksi?
Ei koske taaksepäin. Koskee vain uusia. Eihän toki kerrottu kunnes joku äkkäsi sen jonka jälkeen vasta se ilmoitettiin myös asiakkaalle/ostajalle.

Mitä tulee Chill modeen ja tuohon, niin alunperin se vain rajoitti tehoja. Nyt tuotu näköjään himmeliä lisää ja keksitty joku outo kikkakolmonen millä saada enemmän lämpöä. Tuohan vaan kertoo että octo on suunniteltu päin sitä itseään.
 
Miten recall pitäisi sitten uutisoida? Vaikka se päivitys softaan, niin toistaiseksi tuolle ei ole muuta rapaa kuin tehdä takaisinkutsu merkintä. Tilanne muuttuu vasta kun viranomaiset tekevät tälle vaihtoehtoisen nimityksen.

Joku kiinan markkinan recall, jossa lisätään varoitusääni kaasupolkimeen OTA päivityksellä. Täälläkin oli naapuri siinä uskossa että huomenna lähtee lavetilla korjaamoon fiksattavaksi, koska IS:ssä oli uutinen, jossa ei sitten jaksettukaan kertoa klikkiotsikkoa tarkempaa tietoa.
 
Ei koske taaksepäin. Koskee vain uusia. Eihän toki kerrottu kunnes joku äkkäsi sen jonka jälkeen vasta se ilmoitettiin myös asiakkaalle/ostajalle.

Mitä tulee Chill modeen ja tuohon, niin alunperin se vain rajoitti tehoja. Nyt tuotu näköjään himmeliä lisää ja keksitty joku outo kikkakolmonen millä saada enemmän lämpöä. Tuohan vaan kertoo että octo on suunniteltu päin sitä itseään.
Millon toi muuten tuli voimaan? Mistä lähtien valmistettuihin autoihin?
 
Joku kiinan markkinan recall, jossa lisätään varoitusääni kaasupolkimeen OTA päivityksellä. Täälläkin oli naapuri siinä uskossa että huomenna lähtee lavetilla korjaamoon fiksattavaksi, koska IS:ssä oli uutinen, jossa ei sitten jaksettukaan kertoa klikkiotsikkoa tarkempaa tietoa.
Sano naapurillesi että avaa uutisen ja lukee sen sisällön. Kuten sanoin. Toistaiseksi tuo on ainut tapa/virallinen tapa tehdä tuollainen korjaus ja ilmoitus siitä viranomaiselle.
Millon toi muuten tuli voimaan? Mistä lähtien valmistettuihin autoihin?
Taisi tulla siinä 2022 alussa. Eivät kerro tätä kuin lisäsivät sen lauseen.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 200
Viestejä
4 489 369
Jäsenet
74 168
Uusin jäsen
bopson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom