Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ensi vuonna voi ajatella giga Berliinin tehtaalta tulevan long range y mallia 2nd gen 4680. Se suhteellisen saman kaltainen kuluttajalle kuin nykyinen, poikkeuksena että on rakenteellinen akku ja sitä myöten etuvalu yhtä osaa. Kokonaisuudessaan jos nykyinen range ja latausnopeus kelpaa ei tuo kakkossukupolvi muuta etua kuluttajalle tuo kuin kori jäykistyy ja ohjattavuus paranee kenties hinta tippuu. Odottelen itse kolmatta sukupolvea piillä rikastettuna että latausnopeudet ja range nousee 2025 vuoteen suosiolla tai vaihtoehtoisesti y mallin kopiota xpeng g6.
Aika kova usko kun USAssa eivät saa juuri ollenkaan akkuja ulos.
 
Aika kova usko kun USAssa eivät saa juuri ollenkaan akkuja ulos.
Alkuperäinen suunnitelma oli 2nd gen aloitetaan giga Berliinissä ja kun miettii että vuosi sitten 1st gen sai ekat työntekijät ja pikku hiljaa muut ostaa inventorystä kunnes avautu kaikille tilattavaksi tänä keväänä jenkeissä niin ramp up meni vuosi. Nyt kun 2nd gen muokkaavat vuoden niin Berliinin asentavat vehkeet niin voisin kuvitella realistisesti että long range giga Berliinissä 2nd gen on ensimmäisillä asiakkailla kesällä 2024. Tämä optimistisesti ajateltuna, toki mutkia voi tulla matkaan ja mennä 2024/2025 vuoden vaihteeseenkin.
 
Model S ja X RHD versiot peruttu.
USAn Tesla SCt siirtyneet, että alle 24h huolloista ei saa loaneria tai Uberia.
 
Saisko jotain lähdettä tälle tueksi vai onko vaan mutuilua?

No ainakin Google löytää monta postausta:


Ja koska lukeminen on pahasta, niin se lyhyt kohta:

"Tesla officially admitted that it has no plans to produce right-hand-drive versions of the two models. After removing the possibility of ordering these variants in Australia and New Zealand, Tesla sent letters to existing reservation holders telling them their cars would never arrive. Some placed their orders more than two years ago when the pre-refresh cars were shipping in those markets. Tesla cited "recent changes to the vehicle program" as the reason for scrapping the RHD variants.
"

Ja jotta ei tarvitse uskoa, niin otetaan vielä screenshot Teslan omasta viestistä:

 
No ainakin Google löytää monta postausta:


Ja koska lukeminen on pahasta, niin se lyhyt kohta:

"Tesla officially admitted that it has no plans to produce right-hand-drive versions of the two models. After removing the possibility of ordering these variants in Australia and New Zealand, Tesla sent letters to existing reservation holders telling them their cars would never arrive. Some placed their orders more than two years ago when the pre-refresh cars were shipping in those markets. Tesla cited "recent changes to the vehicle program" as the reason for scrapping the RHD variants.
"

Ja jotta ei tarvitse uskoa, niin otetaan vielä screenshot Teslan omasta viestistä:


Tää on laajasti uutisoitu kyllä.
Entä tuo toinen, googlettelin niin 2022 puhuttu redditissä että 24h+ tarvitaan uberiin tai loaneriin, senkin lähde poistettu. Mitään muuta en oikein löytänyt.
Itsellä ei ole ollut alle vuorokauden hommia takuuseen niin en tiedä onko tuota nykyiselläkään annettu, onko?
 
Psri huoltoa ollut ja alle 24h niin eipä mistään loanerista ole ollut puhetta, en kyllä ole erikseen kysynytkään. Mutta sellanen käsitys on ettei täällä sellasta kannata odottaakaan...
 
Entä tuo toinen, googlettelin niin 2022 puhuttu redditissä että 24h+ tarvitaan uberiin tai loaneriin, senkin lähde poistettu. Mitään muuta en oikein löytänyt.
Itsellä ei ole ollut alle vuorokauden hommia takuuseen niin en tiedä onko tuota nykyiselläkään annettu, onko?

En osaa sanoa, Suomea lähinnä seurannut itse (Facebookissa näkee jatkuvasti, tänäänkin, valituksia ettei saa loaneria edes viikon korjauksiin). Lieköhän tästä kyse kuitenkin:

 
Suomeen tuo USAn muutos ei ole vielä rantautunut mutta voi olla että tulee tai ei. Toistaiseksi loanerit on kiven alla.
 
Suomeen tuo USAn muutos ei ole vielä rantautunut mutta voi olla että tulee tai ei. Toistaiseksi loanerit on kiven alla.
Joka kerta olisin loanerin saanut mutta joka kerta kieltäytynyt, viimeksi kuukausi sitten lasinvaihdon ajaksi. ei ne nyt ihan tukossa voi olla jos vuorokauden hommaan tarjosivat loaneria vetokujalla. :hmm:
 
Joka kerta olisin loanerin saanut mutta joka kerta kieltäytynyt, viimeksi kuukausi sitten lasinvaihdon ajaksi. ei ne nyt ihan tukossa voi olla jos vuorokauden hommaan tarjosivat loaneria vetokujalla. :hmm:
Porukka taas valittaa Fabossa että ei saa loaneria.
 
No ainakin Google löytää monta postausta:


Ja koska lukeminen on pahasta, niin se lyhyt kohta:

"Tesla officially admitted that it has no plans to produce right-hand-drive versions of the two models. After removing the possibility of ordering these variants in Australia and New Zealand, Tesla sent letters to existing reservation holders telling them their cars would never arrive. Some placed their orders more than two years ago when the pre-refresh cars were shipping in those markets. Tesla cited "recent changes to the vehicle program" as the reason for scrapping the RHD variants.
"

Ja jotta ei tarvitse uskoa, niin otetaan vielä screenshot Teslan omasta viestistä:




Kiitos, lähteet on aina jees väitteille :)
 
Rvsymonssilla oli YouTubessa video tosiaan aiheesta ja sielläkin tosiaan ko. viesti oli ostajille tullut ettei autoa tipu.

Vasemmalla ratilla olevia malleja olikin sitten jo heti maassa saatavana jos sellainen kelpaa (siis briteissä). Aika tuskainen varmaan ostaa tosin ko. versio ns. normaaliin käyttöön kun liikenne on noin päin. Vaikuttaa toki muihinkin oikean liikenteen maihin (Australia, Japani ja mitä näitä nyt on). Noh, ainakin hintaluokan osalta Taycan nostaa omaa profiiliaan tuolta osin.
 
helou, nyk-tesla ex-bemarikuskit jne - mielipidettä. Täytyy nyt tarkentaa että keväisellä hemmetin karkealla asfaltilla Y long-range vakiorenkailla on nopeudessa 110-140 todella meluisa verrattuna aiempaan 530ex:ään. Ihan ok ajaa ei vetele mihinkään urissakaan, mutta että pitää korottaa ääntä puhuakseen takapenkille(?). On kyllä aika persiistä. Ehkä tottunut sitten liian hyvään, tai rouva ajaa liian lujaa kun vaan patteria riittää. Eli kun ongelma on tämä ja autoja on paljon, niin onneksi kaupallinen ratkaisu on jossakin kohtaa järkevään hintaan saatavissa. Muutenhan auto on toiminut hyvin - - ihmeellistä säästä kokoamisvaiheessa juuri siitä kohtaa, mistä maksava sakki harmistuu.
 
helou, nyk-tesla ex-bemarikuskit jne - mielipidettä. Täytyy nyt tarkentaa että keväisellä hemmetin karkealla asfaltilla Y long-range vakiorenkailla on nopeudessa 110-140 todella meluisa verrattuna aiempaan 530ex:ään. Ihan ok ajaa ei vetele mihinkään urissakaan, mutta että pitää korottaa ääntä puhuakseen takapenkille(?). On kyllä aika persiistä. Ehkä tottunut sitten liian hyvään, tai rouva ajaa liian lujaa kun vaan patteria riittää. Eli kun ongelma on tämä ja autoja on paljon, niin onneksi kaupallinen ratkaisu on jossakin kohtaa järkevään hintaan saatavissa. Muutenhan auto on toiminut hyvin - - ihmeellistä säästä kokoamisvaiheessa juuri siitä kohtaa, mistä maksava sakki harmistuu.
Suosittelen äänieristystä noin 500€ ja lisäksi hiljaisempia renkaita jos oikein haluaa hifistellä. Ainahan autoja saa hiljaisemmaksi tarpeen mukaan eikä maksa maltaita.
 
helou, nyk-tesla ex-bemarikuskit jne - mielipidettä. Täytyy nyt tarkentaa että keväisellä hemmetin karkealla asfaltilla Y long-range vakiorenkailla on nopeudessa 110-140 todella meluisa verrattuna aiempaan 530ex:ään. Ihan ok ajaa ei vetele mihinkään urissakaan, mutta että pitää korottaa ääntä puhuakseen takapenkille(?). On kyllä aika persiistä. Ehkä tottunut sitten liian hyvään, tai rouva ajaa liian lujaa kun vaan patteria riittää. Eli kun ongelma on tämä ja autoja on paljon, niin onneksi kaupallinen ratkaisu on jossakin kohtaa järkevään hintaan saatavissa. Muutenhan auto on toiminut hyvin - - ihmeellistä säästä kokoamisvaiheessa juuri siitä kohtaa, mistä maksava sakki harmistuu.
Bmw (etenkin nuo isot mallit) ovat aina olleet todella hiljaisia, vertailukohta sitä kautta Teslalle on aika kova.
Auton äänieristys tapahtuu hyvin pitkälti suunnittelupöydällä, jälkeenpäin lisätyt äänieristeet ovat aina vain huono kompromissi.
Voi ne Teslan ovet ja kotelot vuorata, mutta ei se estä rengasäänien ja jyrinöiden välittymistä rungon kautta koriin ja matkustamoon...
 
Pehmeämmät renkaat avittaa mutta rahan laittaminen eristykseen on siinä ja siinä. Vähän voi saada mutta ei ladasta ferraria saa.
 
Suosittelen äänieristystä noin 500€ ja lisäksi hiljaisempia renkaita jos oikein haluaa hifistellä. Ainahan autoja saa hiljaisemmaksi tarpeen mukaan eikä maksa maltaita.
Kaiken saa hiljaiseksi jos/kun on valmis maksamaan. 500€ ei riitä kun johonkin ohueen massaan koteloissa/pyöränkaarissa, tuo ei tee mistään autosta (edes Teslasta) hiljaista, eroa tuskin huomaa...
30 vuotta vanhassa saksalaisessa on äänieristettä takakontin luukussa ja takakontin pohjassa, arvaatko mitä löytyy Teslasta?
 
Kaiken saa hiljaiseksi jos/kun on valmis maksamaan. 500€ ei riitä kun johonkin ohueen massaan koteloissa/pyöränkaarissa, tuo ei tee mistään autosta (edes Teslasta) hiljaista, eroa tuskin huomaa...
30 vuotta vanhassa saksalaisessa on äänieristettä takakontin luukussa ja takakontin pohjassa, arvaatko mitä löytyy Teslasta?
Nii no ainakin finikorilla about 500€ ja laittavat pyöränkaarien lisäksi takakonttiin äänieristeet ja ne auttaa aika hyvin. Ainahan pyöränkaaria voi lokareilla tehostaa niin ei resonoi pahasti. Muutama desibeli pikku hinnalla pois ei ainakaan ole rahan hukkaa. Sitten jos alkaa kymmeniä kiloja laittamaan bitumimattoa sisätiloihin niin aika rahan haaskausta alkaa hiljaisuuteen nähden olemaan. Toki jos ei juurikaan aja yli 100kmh niin ei noilla äänieristyksilläkään juuri hyödy.
 
Nii no ainakin finikorilla about 500€ ja laittavat pyöränkaarien lisäksi takakonttiin äänieristeet ja ne auttaa aika hyvin. Ainahan pyöränkaaria voi lokareilla tehostaa niin ei resonoi pahasti. Muutama desibeli pikku hinnalla pois ei ainakaan ole rahan hukkaa. Sitten jos alkaa kymmeniä kiloja laittamaan bitumimattoa sisätiloihin niin aika rahan haaskausta alkaa hiljaisuuteen nähden olemaan. Toki jos ei juurikaan aja yli 100kmh niin ei noilla äänieristyksilläkään juuri hyödy.
Kuten sanoin, jälkeenpäin lisätyt eristeet ovat aina enemmän tai vähemmän "purkkavirityksiä".
Auto tulee tehtaalta tietyillä, tarkkaan suunnitelluilla ominaisuuksilla, siihen ei juurikaan mikään Finnkorin 500€:n käsittelyn pitäisi vaikutaa? (tai jos oikeasti vaikuttaa niin auton valmistuslaatu/suunnittelu on ollut todella ala-arvoista).
Tässä tarkoitan nimenomaan äänieristystä, Teslojen ruostesuojausksen taso nähdään sitten joskus...
 
Kuten sanoin, jälkeenpäin lisätyt eristeet ovat aina enemmän tai vähemmän "purkkavirityksiä".
Auto tulee tehtaalta tietyillä, tarkkaan suunnitelluilla ominaisuuksilla, siihen ei juurikaan mikään Finnkorin 500€:n käsittelyn pitäisi vaikutaa? (tai jos oikeasti vaikuttaa niin auton valmistuslaatu/suunnittelu on ollut todella ala-arvoista).
Tässä tarkoitan nimenomaan äänieristystä, Teslojen ruostesuojausksen taso nähdään sitten joskus...
Niinpä. Suurin osa aika meluisia autoja ja ihmiset ajaa vaan niillä juurikaan välittämästä melusta. Olisi kyllä suotavaa että autojen melutasoon kiinnitettäisiin huomiota, mutta taitaa katteet olla valmistajilla mielessä. Enemmän nuo nitinät ja natinat vuoden pari vanhassa autossa taitaa ihmisiä kiinnostaa kun ei oikein törmää näihin äänimaailma hifistelijöihin tuttavapiireissä.
 
Jep. Voihan se joku kapasitiivinen nappiviritys olla ja sitten pitää aina katsoa näytöstä varmistus tai kuunnella pimpeli pom ääniä autopilotin aktivoinnista
Kyllähän siihen pitäisi joku toinen tulla myös. Taitaa myös mennä se keskipaneeli uusiksi.
 
on kyllä aivan jäätävä ääliöinti alkaa poistaa kansanautoista tikkuja ratin alta? (en katsonut mitään linkkejä, vaan tunteella)
Jep, ite aikanaan kun DSG volkkarista vaihdoin Tesla Model 3, ensimmäinen wow efekti tuli siitä miten "kivaa" vaihteenvaihto on. Teslallahan ei tarvitse edes olla pysähdyksissä, voit laittaa vaikka pakin silmään lennosta kun vielä menet hiljalleen eteenpäin. Todella sulavan tuntuista käännellä vaikka jossain ahtaassa mestassa. Nyt ne pilaavat sen :(
 
Jep, ite aikanaan kun DSG volkkarista vaihdoin Tesla Model 3, ensimmäinen wow efekti tuli siitä miten "kivaa" vaihteenvaihto on. Teslallahan ei tarvitse edes olla pysähdyksissä, voit laittaa vaikka pakin silmään lennosta kun vielä menet hiljalleen eteenpäin. Todella sulavan tuntuista käännellä vaikka jossain ahtaassa mestassa. Nyt ne pilaavat sen :(
Sitä varten on äly joka tunnistaa mihin suuntaan haluat mennä.
 
Niinpä. Suurin osa aika meluisia autoja ja ihmiset ajaa vaan niillä juurikaan välittämästä melusta. Olisi kyllä suotavaa että autojen melutasoon kiinnitettäisiin huomiota, mutta taitaa katteet olla valmistajilla mielessä. Enemmän nuo nitinät ja natinat vuoden pari vanhassa autossa taitaa ihmisiä kiinnostaa kun ei oikein törmää näihin äänimaailma hifistelijöihin tuttavapiireissä.
kuitenkin harmitti, kun 10 km ajettu G30 bemari narisi kotiin ajaessa ja ovessa jokin tärräsi. Aiempi F10 ei pitänyt mitään ääntä samalla tiellä - muuten sai mennä edistyksen tieltä. Noh, moottoritiellä G30 oli aivan s**tana. Tesla nyt sitten enemmän tehokas mopo. Mutta ajot on ihan muuta kuin kiirettä jonnekin 140kmh, niin ihan ok. Jos olet et-suomen kauppamies, jolla kiire, ota joku oikea premium, niin säästyy energiaa muuhun. Ei silti tuo TSLA mitenkään harmita, on vaan nopean (tai pitkän - penkit on huonot) matkan tekemiseen väärä laite IMHO. (siis tyyppiä autobahn)
(kommentti koskee kansanmalleja 3/Y)
EDIT 12 tms. Ajatus oli kai sanoa että Tesla Y on ihan hyvä auto, mutta pitkän matkan ajoon on parempia vaihtoehtoja. Ai kettu, nyt unohdin että TAikan jäi sen takia puisses että anoppi mahtuu mukaan .. ja koirat ja kissat jne. Bemariin ei mahtunut mitään. Anoppi on muuten mukava, mutta varakas.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäs käydä kokeilemassa uusi S tai X missä tuo viiksetön toteutus on käytössä. Kuulemma ilma vaihdekeppiä tulee vielä toimeen mutta ne vilkut.
 
Kuten sanoin, jälkeenpäin lisätyt eristeet ovat aina enemmän tai vähemmän "purkkavirityksiä".
Auto tulee tehtaalta tietyillä, tarkkaan suunnitelluilla ominaisuuksilla, siihen ei juurikaan mikään Finnkorin 500€:n käsittelyn pitäisi vaikutaa? (tai jos oikeasti vaikuttaa niin auton valmistuslaatu/suunnittelu on ollut todella ala-arvoista).
Tässä tarkoitan nimenomaan äänieristystä, Teslojen ruostesuojausksen taso nähdään sitten joskus...
Näitä on mm jjcustoms hyvinkäällä tehnyt jo monia.

erot on todella huomattavia. Hintaakin tosin sitten jo toista tonnia.
 
Viiksistä hyvin huomaa, että Jenkkilässä ei ole liikenneympyröitä. Tesla Björnillä on hyvä video napit vs viikset ympyröissä. Itsellä oli hyvin lähellä Teslan osto, mutta ensin hävisi USS ja nyt tämä. Samalla ID.7 vaikuttaa todella hyvältä, pl. napit ja mahdollinen korkea hinta.
 
Pitäs käydä kokeilemassa uusi S tai X missä tuo viiksetön toteutus on käytössä. Kuulemma ilma vaihdekeppiä tulee vielä toimeen mutta ne vilkut.
Tuntuu pikku hiljaa pakotetusti enenevissä määrin joutumaan ostamaan se fsd paketti kun lähikauppaan menokin tehdään niin riesaksi että sama antaa automatiikan ajaa ja vilkut kytkeä.
Jokohan tuo ässän automaattisesti vaihteenvaihtaja alkaa olemaan hioutunut alkukankeudestaan tai sitten se oppii jos samoissa paikoissa pysäköi että minne lähtee esim autotallista pakki päälle kun painaa pedaalia.
 
Tesloissa ei käsittääkseni ole parkkilukkoa alennusvaihteessa, vaan pysäköintijarru menee päälle kun auto on P-asennossa.
Mutta mitä sitten tapahtuu kun pysäköintijarru ei toimi? Yleensähän autoissa on vähintään kaksi keinoa saada lukittua auto paikoilleen, niin kai Tesloissakin täytyy jokin varajärjestelmä olla?
 
Tesloissa ei käsittääkseni ole parkkilukkoa alennusvaihteessa, vaan pysäköintijarru menee päälle kun auto on P-asennossa.
Mutta mitä sitten tapahtuu kun pysäköintijarru ei toimi? Yleensähän autoissa on vähintään kaksi keinoa saada lukittua auto paikoilleen, niin kai Tesloissakin täytyy jokin varajärjestelmä olla?
Siellä on erillinen asetus jolla saa ns mäkilähtöä varten hold asetuksen käyttöön. Sen lisäksi on sitten erillinen Park asento kytkettävissä päälle
 
Tesloissa ei käsittääkseni ole parkkilukkoa alennusvaihteessa, vaan pysäköintijarru menee päälle kun auto on P-asennossa.
Mutta mitä sitten tapahtuu kun pysäköintijarru ei toimi? Yleensähän autoissa on vähintään kaksi keinoa saada lukittua auto paikoilleen, niin kai Tesloissakin täytyy jokin varajärjestelmä olla?

Halko pyörän taakse kunnes on jarrut korjattu, vai mikä tässä oli ajateltu ongelmaksi?
 
Jep, ite aikanaan kun DSG volkkarista vaihdoin Tesla Model 3, ensimmäinen wow efekti tuli siitä miten "kivaa" vaihteenvaihto on. Teslallahan ei tarvitse edes olla pysähdyksissä, voit laittaa vaikka pakin silmään lennosta kun vielä menet hiljalleen eteenpäin. Todella sulavan tuntuista käännellä vaikka jossain ahtaassa mestassa. Nyt ne pilaavat sen :(
Jos vaihdetta voi vaihtaa painamatta jarrua voi joissain tapauksissa olla epäselvää mihin suuntaan auto lähtee kaasua painamalla. Tämä taitaa olla jonkin eu säädöksen vastainen toimintokin nykysellään.

Sinänsä teslan pakkomielle poistaa kaikki hallintalaitteet on aivan käsittämätön ja näin saadaan autoista taas vähän ikävämpiä käyttää.
 
Kuullostaa vähän SR/1st world ongelmalta; toki allekirjoittanut ajaa työkseen, mutta en muista kokeneeni tarvetta heijailuun taka/nelivetoisilla tässä ajokortin omistamisaikanani.

Lähinnä muistan Merssuilusta vuostuhannen alusta vaan sen vitutuksen lumessa/liukkaissa mäissä kun tarvitsi joskus tahkota jotain nousua useampaan kertaan kun ei vaan lii-ku. Sen takia olen tehnyt elämässäni sen verran töitä, ettei enää koskaan tarvitse tyytyä vajaavetoisiin, eri asia jos joskus tulee se vaihe, että haluaa humputella jollain takaveto siviilipelillä.

"Jos. Tulee."
 
No siis jos olen autotallissa ja haluan siirtää 10 senttiä autoa eteenpäin niin Teslalla pitää varmaan peruuttaa ensin ja sitten siirtää. Tai sitten ei, jos AI ajattelee että haluankin jatkaa peruuttamista pysähtymisen jälkeenkin.

Itse ainakin joudun ahtaissa tiloissa joskus vekslaamaan autoa kohtuullisenkin usein ja kun Teslan vision on sanalla sanoen täyttä arpapeliä toimiiko se oikein niin automaattinen suunnan päättely kuulostaa äärimmäisen rasittavalta. Sehän ei lisäksi ainakaan noiden RVsymmonds testien perusteella näe matalia esteitä aivan auton edessä niin millähän magialla auton saa esim. peruuttamaan jos auton mielestä edessä ei ole mitään estettä. Vai onko tämä jos liikkuu sentin/pari niin pysähtymällä se peruuttaa seuraavaksi? En ole varsinaisesti kaivannut tekoälyarpomista suunnan valintaan.
 
Halko pyörän taakse kunnes on jarrut korjattu, vai mikä tässä oli ajateltu ongelmaksi?
Se juuri. Jos käsijarrun toimilaite ei toimi, niin auto olisi mahdotonta pysäköidä muualle kuin tasaiselle, jollei ole halkoa mukana. Monessa muussa sähköautossa kuitenkin on oikea parkkilukko, joka lukitsee pyörät. Samoin on automaattivaihteisissa polttomoottoriautoissa ja manuaalivaihteilla voi jättää vaihteen päälle. Ja esimerkiksi Taycanissa kun on kaksi vaihdetta, niin siellä menee molemmat yhtä aikaa päälle, jolloin pyörät on lukossa.

Kaikissa tapauksissa nuo ovat tavallisen pysäköintijarrun lisäksi, mutta Teslan ratkaisu on ymmärtääkseni vain yksi jarru, jota voi käyttää kahdella tavalla.
 
Tuntuu pikku hiljaa pakotetusti enenevissä määrin joutumaan ostamaan se fsd paketti kun lähikauppaan menokin tehdään niin riesaksi että sama antaa automatiikan ajaa ja vilkut kytkeä.
Jokohan tuo ässän automaattisesti vaihteenvaihtaja alkaa olemaan hioutunut alkukankeudestaan tai sitten se oppii jos samoissa paikoissa pysäköi että minne lähtee esim autotallista pakki päälle kun painaa pedaalia.
Jos edes se tekniikka toimisi, mutta kun sitä ei tänne edes saa ja sekin on vain jatkettu L2.
 
Jos edes se tekniikka toimisi, mutta kun sitä ei tänne edes saa ja sekin on vain jatkettu L2.
Joo hypoteettisesti joskus tulevaisuudessa parempi antaa fsd hoitaa jos menee liian hankalaksi vilkkujen käytöt yms. Jos tarkastelee plaidin rattia niin noissa kapasitiivisissa nappuloissa ainakin näyttäisi olevan sumuvalo/pitkätvalot, vakkari, töötti, vilkut, ääniohjausnappi niin pimeässä niitä tutkailla että mikäs se nappi olikaan. Toki pienen opettelun jälkeen loogisesti menee vaikka silmät kiinni oikein painallus.
No jos jotain positiivista tuosta pitäisi kaivaa niin voi vaikka fiilistellä formularattia.
 
Joo hypoteettisesti joskus tulevaisuudessa parempi antaa fsd hoitaa jos menee liian hankalaksi vilkkujen käytöt yms. Jos tarkastelee plaidin rattia niin noissa kapasitiivisissa nappuloissa ainakin näyttäisi olevan sumuvalo/pitkätvalot, vakkari, töötti, vilkut, ääniohjausnappi niin pimeässä niitä tutkailla että mikäs se nappi olikaan. Toki pienen opettelun jälkeen loogisesti menee vaikka silmät kiinni oikein painallus.
No jos jotain positiivista tuosta pitäisi kaivaa niin voi vaikka fiilistellä formularattia.
Niin siis nykyään se Yoke on optio, ei enää vakio. Jos ei ole haptista palautetta niin silmät kiinni ei auta.

Tööttikin tuotiin ihan mekaasinena takaisin siihen keskelle vaikka nappi onkin vielä sivussa.
 
Jos vaihdetta voi vaihtaa painamatta jarrua voi joissain tapauksissa olla epäselvää mihin suuntaan auto lähtee kaasua painamalla. Tämä taitaa olla jonkin eu säädöksen vastainen toimintokin nykysellään.

Sinänsä teslan pakkomielle poistaa kaikki hallintalaitteet on aivan käsittämätön ja näin saadaan autoista taas vähän ikävämpiä käyttää.
Testailin ja näyttäisi toimivan niin, että jarrua pitää aina painaa jos ei ole hetkeen vaihdevipuun koskenut. Mutta jatkoveivailut onnistuu ilman jarruun koskemista, juuri vaikka parkkipaikalla pyörittelyt. Että ei se kyllä vahingossa tapahdu
 
Tuossa ilmeisesti syyt minkä vuoksi tämä nykyinen kameraräpellys ei toimi niin tulevassa hw4 on tuo korkean resoluution tutka
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom