Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Olisiko linkkiä heittää? Ja onko teho säädettävissä? Normaalisti tuo 3.6kW on hyvä sillä se on "ilmaista sähköä" auringosta, mutta toki tuo 11kW olisi hyvä saada tarvittaessa. Työpaikalla saan myös ladattua, en ole ihan varma tehosta mutta näytti lataavan 85km/h nopeudella.
Aah. Huomasin tämän viestin myöhemmin. Laitoin tuohon ylle. Bongasin tuon Kotilataus Nyt -ryhmästä, jossa useampikin kertoi moista käyttävänsä ongelmitta ja rohkenin ostaa. Hyvin pelaa. Tehoa voi säätää ainakin autosta. Tuo työpaikkasi lukema voisi olla juurikin 11kW. Itse lataan 11kW -laturilla kerran viikkoon täyteen liityntäparkissa duunipäivän aikana, koska kotilatausmahdollisuutta ei ole. LR:n kanssa kestää sen 5-7h varauksesta riippuen. Mökillä ja reissussa sitten tuon matkalaturin kanssa hitaat lataukset ja siirtymien aikana suurtehoa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole hinnankiroissa! Mitenköhän vikavirtasuojaus?

 
Ei ole hinnankiroissa! Mitenköhän vikavirtasuojaus?

Mä en tosta alkuperäisestä löytänyt englanninkielistä mainintaa, mutta nähdäkseni kyseessä on laite jota täälläkin myydään kymmenellä eri merkillä, joista tuossa yksi: Motorwerk EV type 2 11 kW sähköauton latausasema | 103042279
 
Mä en tosta alkuperäisestä löytänyt englanninkielistä mainintaa, mutta nähdäkseni kyseessä on laite jota täälläkin myydään kymmenellä eri merkillä, joista tuossa yksi: Motorwerk EV type 2 11 kW sähköauton latausasema | 103042279
Jep. Tuota samannäköistä laitetta myydään monilla nimillä ja hinnoilla. Joissain ulkomailta tilatuissa ei ole ollut A-tyypin suojan mukana 6mA DC-suojaa (varsinkin halvimmissa), niin tarkkana kannattaa olla. Ei ole mainittu olevan sinun linkittämässäsi.

DC-suoja suojaa käyttäjää ja aiemmin linkittämäni mukaisesti pakollinen ellei B-tyypin suojaus käytössä. DC-suojan rakentaminen maksaa rahaa jälkikäteen. Aliexpressissä saa noihin Motorwerkin näköisiin latausjohtoihin optiona B-tyypin suojaa.

Lisätietoja noista halvoista latureista esim. Facebookin kotilataus - nyt ryhmästä.
 
Olisiko linkkiä heittää? Ja onko teho säädettävissä? Normaalisti tuo 3.6kW on hyvä sillä se on "ilmaista sähköä" auringosta, mutta toki tuo 11kW olisi hyvä saada tarvittaessa. Työpaikalla saan myös ladattua, en ole ihan varma tehosta mutta näytti lataavan 85km/h nopeudella.
Vaihtamalla akunvarauksen prosenteiksi kilometrien sijaan, pitäisi siihen ruudulle vaihtua kW latausnopeudeksi.
 
Aah. Huomasin tämän viestin myöhemmin. Laitoin tuohon ylle. Bongasin tuon Kotilataus Nyt -ryhmästä, jossa useampikin kertoi moista käyttävänsä ongelmitta ja rohkenin ostaa. Hyvin pelaa. Tehoa voi säätää ainakin autosta. Tuo työpaikkasi lukema voisi olla juurikin 11kW. Itse lataan 11kW -laturilla kerran viikkoon täyteen liityntäparkissa duunipäivän aikana, koska kotilatausmahdollisuutta ei ole. LR:n kanssa kestää sen 5-7h varauksesta riippuen. Mökillä ja reissussa sitten tuon matkalaturin kanssa hitaat lataukset ja siirtymien aikana suurtehoa.
Tämähän vaikuttaa lupaavalta, tattis!

Tuo latauksen tehon säätö on vähän mysteeri itselle edelleen. Jos autosta säätää lataustehoa niin antaako se todellisuudessa käskyn tuolle ulkoiselle laturille? Edellisen hybridin mukana tuli merkin oma laturi jolla onnistui auton päästä tehon valinta (eikä siinä pömpelissä ollut edes mitään nappia sen valitsemiseksi). Tuo meni rikki ja hommasin tuon nykyisen 16A 1-vaihelaturin ja siitä tuli aina samalla teholla virtaa riippumatta auton pään asetuksista.
 
Tämähän vaikuttaa lupaavalta, tattis!

Tuo latauksen tehon säätö on vähän mysteeri itselle edelleen. Jos autosta säätää lataustehoa niin antaako se todellisuudessa käskyn tuolle ulkoiselle laturille? Edellisen hybridin mukana tuli merkin oma laturi jolla onnistui auton päästä tehon valinta (eikä siinä pömpelissä ollut edes mitään nappia sen valitsemiseksi). Tuo meni rikki ja hommasin tuon nykyisen 16A 1-vaihelaturin ja siitä tuli aina samalla teholla virtaa riippumatta auton pään asetuksista.
Auto ja laturi kuitenkin keskustelee aina ennen latauksen alottmista eli jos autosta rajoittaisi niin laturi ei silloin työnnä eteenpäin
 
Auto ja laturi kuitenkin keskustelee aina ennen latauksen alottmista eli jos autosta rajoittaisi niin laturi ei silloin työnnä eteenpäin

Autossa oleva AC laturi säätää itse sen lataustehon... tähän se voi käyttää käyttäjän antamaa valintaa (esim. ajotietokoneesta), ja se kuuntelee myös sen lataussovittimen (töpselin ja auton väliin tuleva johto jossa kansankielellä "laturi") kertomaa maksimivirtaa, minkä johdosta saa ottaa.

Tuo sovitin siis kertoo vain autolle paljonko piuhasta kärsii ottaa virtaa, ja auto ottaa sen minkä itse päättää ottaa (rajoituksen puitteissa). Ei se sovitin voi sitä virtaa sinne enemmänkään työntää, kuin se auton laturi ottaa.
 
Autossa oleva AC laturi säätää itse sen lataustehon... tähän se voi käyttää käyttäjän antamaa valintaa (esim. ajotietokoneesta), ja se kuuntelee myös sen lataussovittimen (töpselin ja auton väliin tuleva johto jossa kansankielellä "laturi") kertomaa maksimivirtaa, minkä johdosta saa ottaa.

Tuo sovitin siis kertoo vain autolle paljonko piuhasta kärsii ottaa virtaa, ja auto ottaa sen minkä itse päättää ottaa (rajoituksen puitteissa). Ei se sovitin voi sitä virtaa sinne enemmänkään työntää, kuin se auton laturi ottaa.
Näin oletinkin, mutta tuo edellinen bemari hybridi sai epäilemään sillä mielestäni siinä ei virta-asetukset vaikuttaneet tällä kyseisellä sovittimella yhtään latausaikoihin (eli oletettavasti tehoihin).
 
Näin oletinkin, mutta tuo edellinen bemari hybridi sai epäilemään sillä mielestäni siinä ei virta-asetukset vaikuttaneet tällä kyseisellä sovittimella yhtään latausaikoihin (eli oletettavasti tehoihin).
Eli oletettavasti siinä oli niin pieni laturi, ettei se vaan ota enempää virtaa, vaikka se kaapelisi antaisikin tarvittaessa enemmän.
 
Näin oletinkin, mutta tuo edellinen bemari hybridi sai epäilemään sillä mielestäni siinä ei virta-asetukset vaikuttaneet tällä kyseisellä sovittimella yhtään latausaikoihin (eli oletettavasti tehoihin).

Minusta se säätö koski ainoastaan auton mukana tullutta suko-sovitinta, ja muiden "laturien" kanssa se kuunteli sen latauspisteen virtarajoitusta. Mulla oli pari plugaribemaria myös, ja muutaman kerran sillä orggispiuhallakin latasin, normaalisti tuollaisella geneerisellä suko-type2 -johdolla, jossa oma virransäätö.
 
Tuo latauksen tehon säätö on vähän mysteeri itselle edelleen. Jos autosta säätää lataustehoa niin antaako se todellisuudessa käskyn tuolle ulkoiselle laturille?
Laturi on autossa - tuo töpseliin kytkettävä pömpeli vain kertoo autolle, että mikä on maksiminopeus millä virtaa voi ottaa ja jos auto yrittää ottaa enemmän, se katkaisee virran / jännitteen. Tai siis ainakin pitäisi katkaista.

Auton laturi päättää paljonko virtaa se se ottaa.
 
Eli oletettavasti siinä oli niin pieni laturi, ettei se vaan ota enempää virtaa, vaikka se kaapelisi antaisikin tarvittaessa enemmän.
Niin tai toisin päin ei toiminut eli kaapeli antoi aina yhtä paljon kuin laturi pystyi ottamaan vastaan, mutta pienemmäksi virtaa ei saanut.
 
Minusta se säätö koski ainoastaan auton mukana tullutta suko-sovitinta, ja muiden "laturien" kanssa se kuunteli sen latauspisteen virtarajoitusta. Mulla oli pari plugaribemaria myös, ja muutaman kerran sillä orggispiuhallakin latasin, normaalisti tuollaisella geneerisellä suko-type2 -johdolla, jossa oma virransäätö.
Ahaa sellainen erikoisuus oli siis bemarissa.
 
Laturi on autossa - tuo töpseliin kytkettävä pömpeli vain kertoo autolle, että mikä on maksiminopeus millä virtaa voi ottaa ja jos auto yrittää ottaa enemmän, se katkaisee virran / jännitteen. Tai siis ainakin pitäisi katkaista.

Auton laturi päättää paljonko virtaa se se ottaa.
Ok. Näkeekö jostain Teslan valikosta jotain latauskäppyröitä toteutuneesta lataustehosta? Tehoa en nähnyt apistakaan vaikka sen range-näyttämän vaihtoi prosenteiksi.
 
Ok. Näkeekö jostain Teslan valikosta jotain latauskäppyröitä toteutuneesta lataustehosta? Tehoa en nähnyt apistakaan vaikka sen range-näyttämän vaihtoi prosenteiksi.
Ei näe. Lataustilanteessa näkee paljonko auto ottaa sisään.

Jos haluaa jotain lisädataa latauksista niin tarvitset erillisen palvelun kuten TeslaFi.com tai Tessie:n
 

Vaikka "ihan just" muuta huhuillaan, Teslan myynti menee omilla luvuillaan.
 
Tuo Y mallin rekisteröinnit on kyllä hurja lukema. Ehkä tarvitsisi tosin useamman kuukauden lukemat (esim. 6kk) että olisi tarkempi kuva noista määristä. Teslallakin tosin saattaa vähän mietityttää että Model3:n myyntimäärät laskivat 30%.
 
Tuo Y mallin rekisteröinnit on kyllä hurja lukema. Ehkä tarvitsisi tosin useamman kuukauden lukemat (esim. 6kk) että olisi tarkempi kuva noista määristä. Teslallakin tosin saattaa vähän mietityttää että Model3:n myyntimäärät laskivat 30%.
Hyvin menee kyllä Y kaupaksi, enkä ihmettele että Y syö kolmosen menekkiä kun hinta käytännössä sama, mutta Y paljon monikäyttöisempi.
 
Tuokin varmaan vaikuttaa että Y -mallin hinta on laskenut Euroopassa reilusti enemmän kuin kolmosen. Tai siltä se on ainakin tuntunut, tarkkoja summia en ole niin tarkkaan seurannut pitääkö tuo paikkansa vai onko vain euromääräisesti laskenut enemmän (ja esim. prosentteina vähemmän).
 
Tuo Y mallin rekisteröinnit on kyllä hurja lukema. Ehkä tarvitsisi tosin useamman kuukauden lukemat (esim. 6kk) että olisi tarkempi kuva noista määristä. Teslallakin tosin saattaa vähän mietityttää että Model3:n myyntimäärät laskivat 30%.

No mutta kumpikin auto on rakennettu samasta osakasasta (jopa sama tyyppihyväksyntä EU:ssa), niin liekö väliä kumpaa toimittaa.
 
En tiedä pitäisikö laittaa auto- vai puhelinpuolelle kysymystä mutta mistä johtuu että kun auton valikoista soittaa puhelun, niin äänet kuuluvat vain puhelimesta ja myös mikrofonina toimii puhelin. Sitten taas jos vastaa puheluun auton ruudusta niin kuuluu äänet autosta ja mikkikin on auton oma, eli toimii ihan oikein. '21 M3 siis auto ja puhelin on S21 Ultra jos sillä nyt mitään väliä. Edellisessä autossa puhelut toimivat kuin unelma.
 
En tiedä pitäisikö laittaa auto- vai puhelinpuolelle kysymystä mutta mistä johtuu että kun auton valikoista soittaa puhelun, niin äänet kuuluvat vain puhelimesta ja myös mikrofonina toimii puhelin. Sitten taas jos vastaa puheluun auton ruudusta niin kuuluu äänet autosta ja mikkikin on auton oma, eli toimii ihan oikein. '21 M3 siis auto ja puhelin on S21 Ultra jos sillä nyt mitään väliä. Edellisessä autossa puhelut toimivat kuin unelma.
Tarkista puhelimen päästä miten se tunnistaa auton eli mikä sen tyyppi on. Toki uudelleen parituksen olet kokeillut?
 
No mutta kumpikin auto on rakennettu samasta osakasasta (jopa sama tyyppihyväksyntä EU:ssa), niin liekö väliä kumpaa toimittaa.
Suurin osa (kaikki?) Y:stä on valmistettu EU:ssa -> ei tulleja.

Kaikki kolmoset tulevat EU:n ulkopuolelta -> niihin kohdistuu tuontitulleja.
 
En tiedä pitäisikö laittaa auto- vai puhelinpuolelle kysymystä mutta mistä johtuu että kun auton valikoista soittaa puhelun, niin äänet kuuluvat vain puhelimesta ja myös mikrofonina toimii puhelin. Sitten taas jos vastaa puheluun auton ruudusta niin kuuluu äänet autosta ja mikkikin on auton oma, eli toimii ihan oikein. '21 M3 siis auto ja puhelin on S21 Ultra jos sillä nyt mitään väliä. Edellisessä autossa puhelut toimivat kuin unelma.
Itselläni oli toisen automerkin kanssa samaa ongelmaa S21 ultran kanssa. Kun vaihdoin S23 ultraan johon toin vanhasta asetukset kuitenkin niin ei ole enää vika toistunut. En löytänyt puhelimen asetuksista silloin tarkkaa selitystä.
 
Tarkista puhelimen päästä miten se tunnistaa auton eli mikä sen tyyppi on. Toki uudelleen parituksen olet kokeillut?
Joo kaikkea on tullut kokeiltua. Veikkaan että asiaan liitty jotenkin älykello joka tietysti myös on kiinni BT. Mutta eilen päivitin auton softan uusimpaan jossa piti olla jotain minor bug fixes, niin aamulla kun kokeilin soittaa niin toimi ensimmäistä kertaa laakista oikein. Eli olisikohan auton päässä ollut jokin bugi jonka korjasivat. Tai sitten oli sattumaa.
 
Itselläni oli toisen automerkin kanssa samaa ongelmaa S21 ultran kanssa. Kun vaihdoin S23 ultraan johon toin vanhasta asetukset kuitenkin niin ei ole enää vika toistunut. En löytänyt puhelimen asetuksista silloin tarkkaa selitystä.
Aivan, jännä vaan että tämä puhelin on muilla autoilla toiminut moitteetta.
 
Tänään olisi tarkoitus käydä koeajamassa 2022 RWD Tesla Model 3. Odotukset on kovat ja ehkäpä minustakin nyt tulee Tesla-kuski. Päädyin tuohon vuosimalliin alhaisien kilometrien vuoksi, jolloin vielä 4vuoden tehdastakuuta jäljellä. Lisäksi 2022 mallissa vielä löytyy perinteiset tutkatkin.
 
Tänään olisi tarkoitus käydä koeajamassa 2022 RWD Tesla Model 3. Odotukset on kovat ja ehkäpä minustakin nyt tulee Tesla-kuski. Päädyin tuohon vuosimalliin alhaisien kilometrien vuoksi, jolloin vielä 4vuoden tehdastakuuta jäljellä. Lisäksi 2022 mallissa vielä löytyy perinteiset tutkatkin.
Saman vuosimallin peli LR:nä. Yhteiselo on ollut pelkkää rakkautta, vaikka pakollinen latureilla kärvistely vähän ahdistaakin matka-ajossa :)
 
Saman vuosimallin peli LR:nä. Yhteiselo on ollut pelkkää rakkautta, vaikka pakollinen latureilla kärvistely vähän ahdistaakin matka-ajossa :)
Joo, moni sanonut, että laadullisesti 2022 olisi oikein hyvä vuosimalli :). Ihan ei pinkka riitä tuohon LR malliin, mutta toisaalta päiväajot tasoa 50km niin hyvin riittää takavetomalli. Lisäksi firma tarjoaa ilmaiset sähkölataukset niin pääsee "tankkauskustannuksesta" melkein kokonaan :cool:
 
Joo kaikkea on tullut kokeiltua. Veikkaan että asiaan liitty jotenkin älykello joka tietysti myös on kiinni BT. Mutta eilen päivitin auton softan uusimpaan jossa piti olla jotain minor bug fixes, niin aamulla kun kokeilin soittaa niin toimi ensimmäistä kertaa laakista oikein. Eli olisikohan auton päässä ollut jokin bugi jonka korjasivat. Tai sitten oli sattumaa.
Itselläni oli joku huawei älykello niin puhe tuli sitten siitä kellosta aina välillä vaikka piti tulla autosta jne. Piti kokoajan vaihtaa jostain tuota että mistä äänet tulevat. En käytä kelloa enää kun oli niin vaikeaa. Tosin autokin oli eri eikä tesla. Pixel7pro ja model y tuntuvat toimivan hyvin yhteen.
 
Joo, moni sanonut, että laadullisesti 2022 olisi oikein hyvä vuosimalli :). Ihan ei pinkka riitä tuohon LR malliin, mutta toisaalta päiväajot tasoa 50km niin hyvin riittää takavetomalli. Lisäksi firma tarjoaa ilmaiset sähkölataukset niin pääsee "tankkauskustannuksesta" melkein kokonaan :cool:
Täällä myös 2022 vuotinen RWD malli, reilussa 6kk:ssa ehtinyt miltei 30tkm tulla mittariin. Mukava peli ja range riittänyt oikein mainiosti pitkillekkin reissuille. On käyty Ruotsissa ja lapissa eikä ole päässyt range ahdistusta syntymään. Helsinki-Kuopio välikin menee mukavasti yhdellä lataustauolla.
 
Osaisiko, joku kertoa vähän miten tuo sähköauton lataus toteutuu. Jos vien vaikka auton pikalaturiin (50kw) ja katsoin, että Virta-sovelluksella maksaisi pikalaturi 0,28snt per minuutti niin montako kwh sillä oikein sitten saa minuutissa Model 3 SR? Tuleeko tuohon hintaan jotain lisää vielä, kun sovellus ei muuta kerro. Kun katson taas sitten perus 22kwh laturia samalta asemalta niin se on 0,36snt/kwh. Hämmentää :hmm:
 
Osaisiko, joku kertoa vähän miten tuo sähköauton lataus toteutuu. Jos vien vaikka auton pikalaturiin (50kw) ja katsoin, että Virta-sovelluksella maksaisi pikalaturi 0,28snt per minuutti niin montako kwh sillä oikein sitten saa minuutissa Model 3 SR? Tuleeko tuohon hintaan jotain lisää vielä, kun sovellus ei muuta kerro. Kun katson taas sitten perus 22kwh laturia samalta asemalta niin se on 0,36snt/kwh. Hämmentää :hmm:

Minuuttihinta ei kerro mitään, jos et tiedä latausnopeutta. 50kW laturi ei anna välttämättä 50kW, vaan ainakin itselläni se pyörii siinä 40-45kW välissä. Silloin hinnaksi tulee 60/(teho*0.28) tai 60/(teho*0.28) eli tuolla asemalla 37-42c/kWh välissä suunnilleen.
 
Jos akku on niin lämmin, eikä kaipaa mitään lämmitystä niin joku 45kW taitaa maksimissaan saada. Jos auto haluaa lämmittää akkua, niin 40kW tai sitten jos akku kunnolla kylmä niin senkin alle.
 
Suosittelen välttämään minuuttiveloitteisia ennenkuin olet oppinut autosi tavat ja osaat mennä laturille liki kuivalla ja lämpimällä akulla...
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Panasonic lykännyt 4680 tuotannon vuoden 2024 puoliväliin.


Voi mennä vielä tovi, että 4680 tulee yleistymään.
 
Panasonic lykännyt 4680 tuotannon vuoden 2024 puoliväliin.


Voi mennä vielä tovi, että 4680 tulee yleistymään.

Siis 4680 on jo tuotannossa mutta mitään hyötyjä siitä ei saada toistaiseksi, se "juttu" on se tabless teknologia jota ei ole vielä onnistuttu tekemään massatuotannossa.
 
Ei kyllä nykyään jaksa "innostua" tippaakaan yhdestäkään uudesta akkuteknologiasta, ennenkuin on olemassa auto jossa uusi akku on, autolla on suomihinta, autoa oikeasti toimitetaan asiakkaille järkeviä määriä ja akkun ominiasuudet on selkeästi testattu jonkun riippumattoman tahon toimesta.

Kaikki muu on höpöhöpöä ja tyhjiä lupauksia.
 
Nonin, 2200km takana MY LR ja jokin alkanut rämisemään vänkärin puolen ovessa tai jossain. Isompaan kuoppaan siis kun ajaa niin selkeästi jotain irti. Pitää huomenna tutkiskella tarkemmin samalla kun vaihtaa kesärenkaat alle, mutta lieneeköhän ekan tiketin paikka... uuh. Mielenkiintoisesti ei huomannut tuota kun lyhyen matkaa oli työkaveri kyydissä.
 
Nonin, 2200km takana MY LR ja jokin alkanut rämisemään vänkärin puolen ovessa tai jossain. Isompaan kuoppaan siis kun ajaa niin selkeästi jotain irti. Pitää huomenna tutkiskella tarkemmin samalla kun vaihtaa kesärenkaat alle, mutta lieneeköhän ekan tiketin paikka... uuh. Mielenkiintoisesti ei huomannut tuota kun lyhyen matkaa oli työkaveri kyydissä.
Siellä irtoo ne ovien klipsit.
 
Panasonic lykännyt 4680 tuotannon vuoden 2024 puoliväliin.


Voi mennä vielä tovi, että 4680 tulee yleistymään.
Sitten kun tää tuleekin, niin onko tuo 4680 mistä syystä parempi, kun nykyään Teslan akut?
 
Sitten kun tää tuleekin, niin onko tuo 4680 mistä syystä parempi, kun nykyään Teslan akut?

Panasonic ei mahda olla millään kriittisellä polulla. Tulee ekat 4680:et teslan omilta tehtailta? Kai 4680:an halvempi hinta on merkittävin tekijä. Miksi se on loppupeleissä halvempi niin on iso pallo erilaisia syitä mistä osa materialisoituu ennemmin ja osa myöhemmin.

Viime sijoittajapuhelusta 4680:a päivitys linkin päässä

Structural pack, we saw big improvements with pack manufacturing with the 4680 cell on the structural pack concept, 50% lower capex and 66% smaller factory with the same output in gigawatt hours per year. We do believe structural as a concept is a good one. It’s simpler. We’ll continue to structurally load the cells and use the pack as the floor of the vehicle while iterating the design to closer to B-level execution of this A-level architecture in future programs. And zooming out for the 4680 team Q1 was all about cost and quality.

We made significant improvements in both areas. On Texas production, we increased 50% quarter-over-quarter, through yields increased 12% and peak rate increased by 20% and through yields improved by 20%. Altogether, the team accomplished a 25% reduction in COGS over the quarter and we are on track to achieve steady-state cost targets over the next 12 months. And going forward for the rest of the year, the priority one is to yield in cost for the 4680 program as we steadily ramp production ahead of Cybertruck next year.

On cathode production, we are 50% equipment and 75% utilities installed at our new cathode building in Austin with our goal to begin dry and wet commissioning this quarter and next quarter with a target to produce first material before the end of the year.
 
Sitten kun tää tuleekin, niin onko tuo 4680 mistä syystä parempi, kun nykyään Teslan akut?
Ensi vuonna voi ajatella giga Berliinin tehtaalta tulevan long range y mallia 2nd gen 4680. Se suhteellisen saman kaltainen kuluttajalle kuin nykyinen, poikkeuksena että on rakenteellinen akku ja sitä myöten etuvalu yhtä osaa. Kokonaisuudessaan jos nykyinen range ja latausnopeus kelpaa ei tuo kakkossukupolvi muuta etua kuluttajalle tuo kuin kori jäykistyy ja ohjattavuus paranee kenties hinta tippuu. Odottelen itse kolmatta sukupolvea piillä rikastettuna että latausnopeudet ja range nousee 2025 vuoteen suosiolla tai vaihtoehtoisesti y mallin kopiota xpeng g6.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom